Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

jopiira

Hei, trollit ja muut oman elämänsä Auervaarat.

Onko kellään tullut mieleen muita suht saman segmentin autoja joissa hinta-laatu on samanlailla kohdillaan Leon STssä?
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 07.07.17 - klo:23:17
Hei, trollit ja muut oman elämänsä Auervaarat.

Onko kellään tullut mieleen muita suht saman segmentin autoja joissa hinta-laatu on samanlailla kohdillaan Leon STssä?

Ja jos joku vielä kehtaa väittää etttei ostaminen perustu tunteisiin  ;).

Heti tulee mieleen Dacia, kun kysyit.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JJambs

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 07.07.17 - klo:23:17
Onko kellään tullut mieleen muita suht saman segmentin autoja joissa hinta-laatu on samanlailla kohdillaan Leon STssä?
Vähissä ovat, jos löytyy yhtään. Tuo Dacia-heitto oli aika mauton ;D
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Pihistelijä

#243
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.07.17 - klo:21:42
Hiljainen ja pirteä 😆

On se hiljainen. Minun kaveri, jolla on Bemari ihmetteli oikein asiaa. Ohessa desibelit.





Auto Vuosimalli Tyhjäkäynti 50km/h 80km/h 100km/h 120km/h 140km/h
BMW 320i201640,158,261,264,366,369,7
Seat Leon 1.0201639,254,258,662,066,768,8

Lähde:
http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

Ecomotive mallissa on optimoitu ilmanvastusta. Tuuli ei juuri suhise. Samoin renkaat ovat hiljaiset.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

MikHei

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 07.07.17 - klo:23:17
Hei, trollit ja muut oman elämänsä Auervaarat.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.07.17 - klo:00:16
Ja jos joku vielä kehtaa väittää etttei ostaminen perustu tunteisiin  ;).

Heti tulee mieleen Dacia, kun kysyit.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.  ;D ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Ritzenhoff

No tällä hetkellä ainakin uusi Octavia on parempi ostos hinta-laatusuhteeltaan mitä Leon ST kampanjan takia. Saa DSG:n manuaalin hinnalla. Isompi ja selvästi laadukkaampi mm. sisältä. Style varustelutaso Octaviassa mielettömän hyvin varusteltu vs Leon Style. Leonin keskinäyttö on lähinnä 2000-luvun alun vitsi, jos vertaa Octavian vastaavaan. Molemmat faceliftit koeajaneena ja näiden välilä pähkäilleenä eroa on ja paljon.

Style Octavia 1.0 TSI DSG tällä hekellä 26.500â,¬.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ouzi

Itse ajanut nyt leon st ja golf 1.5 tsi highline farkku ja oculle seuraajaa katsonut mutta kyllä octavia tilat/varusteet/hinta on ykkönen. Golf ja leon tuntuu selvästi pienemmiltä autoilta ja golf jumalattoman kallis laite :-[ Muutenkin tuntuu et oikein kilpailijaa ei ole octavialle. Kun olisin valmis jotakin muutakin koittamaan tai merkkiä ;)

0db

Annetaan yksi ääni lisää otsikolle. Ajelin 2 vuotta ja 90k km 1.2 tsi Toledolla. Toledo palveli hyvin mutta autokuume oli sen verran kova ja vaihtotarjous kohdallaan Leoniin, niin tuli tehtyä kaupat. Homman sinetöi Leonille takuu 5v / 150k km ja rahoitus 1% -tarjous. Lopulta autoksi valikoitui ST Style business 1.0 tsi DSG.

Tässä vahvistuksia treadissä löydetyille huomioille kummankin auton osalta. Nämä eivät nyt ole välttämättä "Tekniikanmaailma uskovaisille" mitään pointteja, mutta tavikselle sopivia huomioita.

Alkuun huomio että kummatkin autot ovat todella hyviä hinta/laatusuhteeltaan joita voi suositella.

Toledo

+takakonttiin mahtuu 2x golf bägiä ja kärryt sen kun nostaa kyytiin. Leoniin joutuu asettelemaan.
+ohjaamossa paljon fiksuja koloja juomille ja pikku tavaroille. Aurinkolasikotelo, mikä tosin narisi.
-sivutuuli herkkyys
-viimeistely vähän muovinen ja natinoita äänimaailmassa, mutta mitä voi odottaa kun hinta on edullinen.

Leon

+hiljainen
+yllättävä suorituskyky 1.0 tsi.ssä
+kulkee vakaasti
-aurinkolasikotelo puuttuu ja pulloille/juomille huonosti paikkoja.

Leonista sitten enemmän räppiä...Huomioita start & stopista, moottorin ja DSG.n toiminnasta. Aluksi start & stop tuntui tönköltä, mutta kun sen luonteen tajusi niin homma alkoi rokkaamaan. Auto käynnistää itsensä jos nostat jalan jarrulta, mikäli auto liikkuu vielä.(ei jäädy jos tulee nopealähtö) Onko tämä paranneltu ominaisuus vai ei, mutta sellaisen ominaisuuden huomasin. Toinen huomio, jos painaa suoraan kaasua stop tilasta niin lähdöstä tulee nykäisevä. Omassa autossa on auto hold(eri asia kuin hill hold) -ominaisuus joten jalan voi asettaa kaasulle valmiiksi. Kun aavistan liikkeelle lähdön, käynnistän auton kevyesti painamalla kaasua, ilman että auto liikkuu. Varsinainen liikkeelle lähtö tapahtuu pehmeästi. DSG ainakin omassa ajotyylissä toimii hyvin ja sen ominaisuuksista en voi valittaa. Ohitustilanteissa maksimaallisen lähdön saa aikaan ennakoidulla kick downilla ja kun kiihdytys alkaa niin auto on valmiiksi sopivalla vaihteella(vähän niin kuin turboviivettä käsiteltiin ennen vanhaan). Moottori on ollut todella mukava yllätys...Ehkä DSG vie osittain pois mainittua alaväännön puutetta? mitä hevosiin tulee niin perusperheautoon 116hp on riittävä. Ei niin kauan aikaa sitten 1.6l ford focus tarjoiltiin 100hv ja silläkin perille pääsi. Turbokone vääntää ihan eri tavalla ja antaa joustoa ajoon. Muuten Leonin sisustus on mieluisa ja tilat on hyvät. Premium auton omistaja on varmasti eri mieltä tehosta ja vaihteistosta, mutta autoluokka huomioiden kyseessä on hyvä kokonaisuus.

Kävin lisäksi tutustumassa verrokkeihin: Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf ja Skoda Octavia. Vanhat stereotypiat pitää osittain paikkaansa edelleen mallien ja merkkien välillä. Hinta/laatusuhde oli kuitenkin omasta mielestäni lyömätön ja suosittelen Leonia kansanautoksi ;) Tykkään Leonin muotoilusta enemmän kuin Octavian.

Ouzi


b1mpo

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 07.07.17 - klo:13:04
Millainen fiilis jäi 1.0 Leonista verrattuna 1.0 Octaviaan, mikäli sinulla siis on vielä sigun mukainen auto?
Hyvä fiilis. Päällimmäisinä miinuksina mieleen jäi tilat, keskikyynärnoja, ruma vaihdekeppi manuaalissa ja etupuskurin ritilöiden halpuus. Pieniä juttuja, joiden kanssa voisin elää. Front assist ehkä suurin miinus. Todellakin voisin harkita Leonia järkiautona. Hyvä oli ajaa, eikä melukaan ollut häiritsevää, siis eroa octaviaan ei isosti korvakuulolta ole ainakaan perusrenkailla. Eikä se golffi niin pramea ole viimeistelyltään, että selkeää eroa olisi siihen. Vielä kun leoniin osattaisiin laittaa webastoa tehtaalla. Octaviassa varusteita saa stylessä todella reilusti, se on tullut huomattua, toki hinta sitten kovempi. Leoninkin hinta pompsahtaa omilla varusteluilla golffin ja octavian luokkaan kun ottaa 1.4tsi koneen fr paketilla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ritzenhoff

Ambition Octavia 1.0 TSI DSG maksaa tällä hetkellä 24.100â,¬. Lienee vähintään yhtä hyvin varusteltu mitä Style Leon ST 1.0 DSG. On muutenki joka suhteessa parempi. Isompi ja laadukkaampi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

sakal83

Hieman ihmettelen mistä kohdin octavia on "laadukkaampi"?
Omasta mielestä nämä kummatkaan autot eivät ole sieltä laadukkaammasta päästä, mutta ei sitä kukaan varmasti tähän hintaluokkaan odotakaan. Toki tällä hinnalla saa paljon huonompaakin "laatua" ;)
Mutta ero ocun ja leonin välillä on mielestäni aika mitätön.
Octavin isommat tilat toki allekirjoitan. Leonin huomattavasti kauniimpi muotoilu vaan itsellä vei sen voiton.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Kodiaq81

Yleisellä tasolla en ihan ymmärrä näitä laatu keskusteluita.
Ja eikö nämä myös tehdä teknisesti samankaltaisissa tehtaissa ja vieläpä osatkin tulevat samoilta alihankkioilta.
Eli eiköhän mielikuvat ja makuasiat hallitse näitä keskusteluita.
Varmasti rahalla saa aina paremmin muotoiltua ja arvokkaamman näköistä pintaa...

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikkeller

Tässäkin keskustelussa on mennyt laatu (mm. luotettavuus, kestävyys) sekaisin laatuvaikutelman (mm. materiaalit, muotoilu) kanssa sekaisin.
VAG:lla vuodesta 1999.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 08.07.17 - klo:07:34
On se hiljainen. Minun kaveri, jolla on Bemari ihmetteli oikein asiaa. Ohessa desibelit.





Auto Vuosimalli Tyhjäkäynti 50km/h 80km/h 100km/h 120km/h 140km/h
BMW 320i201640,158,261,264,366,369,7
Seat Leon 1.0201639,254,258,662,066,768,8

Lähde:
http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

Ecomotive mallissa on optimoitu ilmanvastusta. Tuuli ei juuri suhise. Samoin renkaat ovat hiljaiset.

Tuonkin projektin nähneenä suhtaudun hieman skeptisesti ennen, kuin itse kuulen. Se että jossain päin maailmaa on sileällä asvaltilta mitattu desibelejä voi olla kaukana käytännön Suomessa. Jopa vaimennetulla ja hiljaisilla renkailla varustetulla autolla ajaa meiluusti pois noista urista missä 80% autoilijoista ajaa kesät/talvet.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/seat-leon-aanieristys

Miten se pirteä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.07.17 - klo:22:49
Tuonkin projektin nähneenä suhtaudun hieman skeptisesti ennen, kuin itse kuulen. Se että jossain päin maailmaa on sileällä asvaltilta mitattu desibelejä voi olla kaukana käytännön Suomessa. Jopa vaimennetulla ja hiljaisilla renkailla varustetulla autolla ajaa meiluusti pois noista urista missä 80% autoilijoista ajaa kesät/talvet.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/seat-leon-aanieristys

Miten se pirteä?
Yhtä pirteä kuin kakkoskoppanen Octavia Scout combi 2.0tdi 😀

-karppa-

#257
Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 08.07.17 - klo:23:03
Yhtä pirteä kuin kakkoskoppanen Octavia Scout combi 2.0tdi 😀

Sun pointti oli? En ole tuota autoa omistanut pariin kuukauteen.170hp/400nm 4x4 on pirteämpi, kuin 115hp/200nm. Nykyisessä autossa tehoa ja vääntöä on huomattavasti enemmän. Ei haittaa vaikka kyydissä on 4kpl 100kg äijiä mökkireissulla ja peräkontti täynnä kaljaa. Ja ei vieläkään ei ole pirteä, mutta kerkeää huoletta possujunista ohi eikä tartte edes lyödä pedaalia lattiaan, kun 2000rpm---> löytyy yli 430Nm vääntöä. Eli tuplasti mitä tuosta maitopurkista löytyy ja kulutus alle 6 litraa.


https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-edullinen-espanjalainen-seat-leon/

"Kuopat tuntuvat takalistossa, eikä nypytys poistu moottoritienopeuksissakaan."

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Jotkut saattavat olla jo sen vaiheen ohi, missä mennään neljän raavaan miehen kanssa mökille juomaan lavoittain kaljaa. Ja heille tuo 1.0 litranen riittää mainiosti. Myös tuo hiljaisuus on varmasti ihan kuulijan korvassa. Jos ei paremmasta tiedä, niin toki leon:kin voi tuntua hiljaiselta. Ei se nyt kuitenkaan ole taaskaan sieltä melukkaammasta päästä oleva.

Lainaus käyttäjältä: Mikkeller - 08.07.17 - klo:22:39
Tässäkin keskustelussa on mennyt laatu (mm. luotettavuus, kestävyys) sekaisin laatuvaikutelman (mm. materiaalit, muotoilu) kanssa sekaisin.
Eli siis octavia on luotettavampi ja kestävämpi? Tätäkö tässä yriteettiin sanoa? ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:00:39
Sun pointti oli? En ole tuota autoa omistanut pariin kuukauteen.170hp/400nm 4x4 on pirteämpi, kuin 115hp/200nm. Nykyisessä autossa tehoa ja vääntöä on huomattavasti enemmän. Ei haittaa vaikka kyydissä on 4kpl 100kg äijiä mökkireissulla ja peräkontti täynnä kaljaa. Ja ei vieläkään ei ole pirteä, mutta kerkeää huoletta possujunista ohi eikä tartte edes lyödä pedaalia lattiaan, kun 2000rpm---> löytyy yli 430Nm vääntöä. Eli tuplasti mitä tuosta maitopurkista löytyy ja kulutus alle 6 litraa.


https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-edullinen-espanjalainen-seat-leon/

"Kuopat tuntuvat takalistossa, eikä nypytys poistu moottoritienopeuksissakaan."
En voinut tehdä vertausta etuvetoiseen kaksilitraiseen diesel ocuun, koska se on paperilla pirteämpi, mutta scout oli sopiva verrokki, koska sellainen itselläni löytyy. Paperilla aivan yhtä pirteä tuo litrainen kuin tämä. Mutta tästä meni jo uskottavuus, kun itse vertailin vakioita autoja, en laittomasti viritettyjä. Scoutissa vakiona vähän vähemmän, mitä sinä ilmoitit. Kas kun ei tehty vertailua, että laitetaan T-72 perään ja kumpi liikkuu pirteämmin 😁

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 09.07.17 - klo:08:15
En voinut tehdä vertausta etuvetoiseen kaksilitraiseen diesel ocuun, koska se on paperilla pirteämpi, mutta scout oli sopiva verrokki, koska sellainen itselläni löytyy. Paperilla aivan yhtä pirteä tuo litrainen kuin tämä. Mutta tästä meni jo uskottavuus, kun itse vertailin vakioita autoja, en laittomasti viritettyjä. Scoutissa vakiona vähän vähemmän, mitä sinä ilmoitit. Kas kun ei tehty vertailua, että laitetaan T-72 perään ja kumpi liikkuu pirteämmin 😁

Yritit provota ja epäonnistuit. Ja edelleen tuo 1.0TSI ei ole pirteätä nähnytkään, mutta kyllä toimii varmana käyttöautossa. Matkassa ja perheen kanssa en edes harkitsisi (Tulee ihan Deja-vu ilmiö mieleen, että olisin kirjoittanut tämän aikaisemminkin).

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 09.07.17 - klo:08:06
Jotkut saattavat olla jo sen vaiheen ohi, missä mennään neljän raavaan miehen kanssa mökille juomaan lavoittain kaljaa. Ja heille tuo 1.0 litranen riittää mainiosti. Myös tuo hiljaisuus on varmasti ihan kuulijan korvassa. Jos ei paremmasta tiedä, niin toki leon:kin voi tuntua hiljaiselta. Ei se nyt kuitenkaan ole taaskaan sieltä melukkaammasta päästä oleva.

Syytönhän minä olen, jos sinulla ei ole kavereita, ehkä se on sinulle on jonkun vaiheen yli menemistä. Tiedän kyllä kavereita, jotka löytää sen ensimmäisen kultamussukan, jonka kanssa jäädään kyhnäämään ja toinen ainoa asia on auton tuunaaminen.

Se taas jos todetaan, että Leon on hiljainen, niin ei ole hiljaista autoa kuullut. Sen vuoksi tuo esimerkki. Samoin kuin jonkun sivuston kyseenalaistaminen missä noita auton desibelejä on mitattu. Toki ovat suuntaa antavia.

Ja Seathan on tarkoituksella brändätty nuoremmille. TM/Tuulilasi ja google voi kertoa lisää...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:09:35
1.0TSI ei ole pirteätä nähnytkään, mutta kyllä toimii varmana käyttöautossa.

Karpan "kirjoituksista" ainakin huomaa, ettei hän ole Volkkarin 1.0-koneisella koskaan ajanut. Moottorista on mitattu 220Nm vakiona. Isoin auto, jossa sitä käytetään, taitaa olla Octavia farmari, joka DSG-vaihteistollakin painaa 1269kg (omapaino). Muut ovat ilmeisesti kaikki kevyempiä.

Pirteyttä on erityisesti 1800-3800 rpm-alueella, jolloin on koko ajan käytössä 200+ Nm vääntöä kevyessä autossa.

Oktaavi

Eihän tuo raketti ole kuten ei Scouttikaan, molemmat ihan normiautoja. Mikä provo? Tiedät itsekin, että huippunopeus ja kiihtyvyys aivan samoissa arvoissaan. En vaan ymmärrä, miten nämä viritetty autot liittyi tähän keskusteluun ja kännikaverit. Tuskin kukaan tuollaista litrasta autoa vetoautoksi ostaa, vaan kulkuvälineeksi paikasta A paikkaan B, johon suorituskyky riittää. Rampilla lähtee kiihdyttää, niin joutuu työntämään Scoutille vauhtia. 😁

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:09:35
Syytönhän minä olen, jos sinulla ei ole kavereita, ehkä se on sinulle on jonkun vaiheen yli menemistä. Tiedän kyllä kavereita, jotka löytää sen ensimmäisen kultamussukan, jonka kanssa jäädään kyhnäämään ja toinen ainoa asia on auton tuunaaminen.
Missä vaiheessa olen kehunut etten omista kavereita?
En vaan enään jaksa örveltää kaljalavojen kanssa jätkäporukalla mökillä. kukin tyylillään.

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 09.07.17 - klo:09:58
Rampilla lähtee kiihdyttää, niin joutuu työntämään Scoutille vauhtia. 😁
Yhdeltä rampilta joutuu ilmeisesti työntämään mille tahansa autolle vauhtia, ellei ole tupla tehot/väännöt ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 09.07.17 - klo:09:58
Rampilla lähtee kiihdyttää, niin joutuu työntämään Scoutille vauhtia. 😁

Tätä ramppi hommaa olen odottanut jo yli puoli vuotta ja kohta kesälomat on vietetty. Katsotaan syökö lupailija sanansa.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jopiira

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.07.17 - klo:10:43
Tätä ramppi hommaa olen odottanut jo yli puoli vuotta ja kohta kesälomat on vietetty. Katsotaan syökö lupailija sanansa.
Vieläkö tätä Oulun Laanilan ramppi keskustelua jatketaan? Keväällä kävin ajamassa kyseisen rampin ja perjantaina seraavan kerran Ouluun... Rotuaari piknikille lauantaina Martan kanssa. Luojan kiitos, että Destia remppaa ilmeisesti koko Oulun moottoritieosuuden ja Lemminkäinen aloittaa Kempeleen päässä ja rakentaa pari uutta siltaa niin ainakin tämä teho kysymys taka-alalle.
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 09.07.17 - klo:15:38
Vieläkö tätä Oulun Laanilan ramppi keskustelua jatketaan? Keväällä kävin ajamassa kyseisen rampin ja perjantaina seraavan kerran Ouluun...

Viikon sisään ajanut kyseisen rampin neljä kertaa. Saanko tikkarin? Jos tämän haasteen heittäjällä on tapana saada erimieltä olevat hiljaiseksi rupeamalla esittämään vetoja, niin nyt ei saa! Kyseinen henkilö aikoi tänä kesälomalla todistettavasti ajaa tuon rampin ja dokumentoida, että siinä saa yli 100km/h mittariin litraisella seat leonilla. Sitä odotellessa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jukkanen

Olikos kyseinen ramppi myös syy seudun jakopäitten kulumiseen ennen aikojaan?

matlock

Kummastuttaa joidenkin tarve ottaa kantaa ketjun aiheeseen, vaikka ilmeisesti omakohtaisia koeajokokemuksia Seat Leon 1.0 tsi:n osalta ei edes löydy. Ko. auton omistajana voin yhtyä edellisiin muidenkin "leonistien" esittämiin kokemuksiin mm. moottorin pirteydestä ja auton hiljaisuudesta. Nämä yllättivät itsenikin etenkin, kun edeltävä auto oli vm. 2007 Saab 9-5 Aero. Oletin Seatin tuntuvan siihen verrattuna mopolta ja meluisalta, mutta niin vain ennakkoluulot osoittautuivat vääriksi. Ja tuntuuhan uusi auto aina uudelta, olipa vertailukohta sitten ala-asteikäinen Saab tai vaikkapa Skoda Octavia  ;)

JJambs

Itsekin hyppäsin 'ruotsinlaivan' (Volvo S60) ratista toistamiseen Leoniin, eikä tämä ole juurikaan meluisampi :)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy