Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

jabajee

Vain kädettömät ostaa renkaat jonkun Huulilasi tms huumorilehtien perusteella. Rattimiehet voittaa sellaiset kuskit vaikka vanhoilla kesärenkailla 8)
Yli 200sivua pelkkää paskanjauhamista ja lapsellista meidän iskä voittaa teidän iskän ja olit väärässä, minä oikeassa väittelyä ::)

-karppa-

#5791
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:13:40
Niin tässä lehti vakuutti, että nyt renkaat on haettu kaupasta. Se on oleellinen ero siihen, että kerrotaan rehellisesti renkaiden tulevan suoraan valmistajalta valmistajan niin halutessa. Jaksat kyllä toistella, kuinka pihalla, idiootti ja tyhmä olen, mutta et pysty vastaamaan oikein mitään noihin esimerkkeihini kusetuksista. Tuollainen 5-vuotiaan argumentointi ei varsinaisesti saa vakuuttumaan siitä, että tietäist yhtään mitään näistä.

Mihin kusetuksiin? Näytä ensin edes se, että tuulilasi on toiminut väärin? Nyt vain kouhkaat! Tekniikan maailman specsit olen sinulle jo kaksi kertaa laittanut miten hommaavat renkaansa eikä julkisen sanan neuvostakaan huomauttanut mistään tuulilasia tuosta trianglesta, vaikka Vannetukku yritti kuinka vääntää sekä kääntää!

Ja juuri sitä olet mitä olen väittänyt sen verran ulapalla olet ja suosittelen lämpimästi sitä foliohattua!

Noista rengashuijauksista voit jatkaa länkyttämistä oikeissa topic:ssa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30372.0


Lainaus käyttäjältä: exlex - 29.02.16 - klo:21:29
Pakko ottaa vähän kantaa tähän aiheeseen.

Jotenkin luulen, että vuoden päästä ei tämä aihe enää kiinnosta ketään. Jokainen valmistaja on jäänyt hiljalleen kiinni samasta asiasta, joten kohta aletaan saada oikeasti realistisia testejä. Joka tapauksessa vaikka Nokian Renkaat onkin manipuloinut testejä, niin ne eivät ole jääneet mm. TM:n pistotesteissä kiinni tarkoittaa, että renkaiden laatu on joka tapauksessa erittäin korkea. Eli kukaan ei ole ajanut millään skeida renkailla.

Eli ei muuta, kuin lukemaan uusia testejä ja hankkimaan edelleen aina parhaiden menestyneet renkaat.  8)

Teräksenharmaa muisti  ;D ;D ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:16:25
Mihin kusetuksiin? Näytä ensin edes se, että tuulilasi on toiminut väärin? Nyt vain kouhkaat! Tekniikan maailman specsit olen sinulle jo kaksi kertaa laittanut miten hommaavat renkaansa eikä julkisen sanan neuvostakaan huomauttanut mistään tuulilasia tuosta trianglesta, vaikka Vannetukku yritti kuinka vääntää sekä kääntää!

Ja juuri sitä olet mitä olen väittänyt sen verran ulapalla olet ja suosittelen lämpimästi sitä foliohattua!

Noista rengashuijauksista voit jatkaa länkyttämistä oikeissa topic:ssa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30372.0


Teräksenharmaa muisti  ;D ;D ;D
Menee jankkaamiseksi, kun et uskalla ottaa kantaa itse asiaan, mutta kokeillaan vielä kerran. Tuulilasi siis painotti hakevansa renkaat kaupasta, mutta vertailuun päätyi jopa testioptimoiduiksi renkaiksi poikkeuksellisen tuoreet kumit. Siinä ei ole kenellekään mitään yllättävää, uutta tai oikeastaan kusetustakaan, kun ilmoitetaan, että valmistaja toimittaa renkaat suoraan testiin ja testiin tulee optimoidut tuoreet renkaat. Jankkaat viestistä toiseen tuita TM:n tarinaa, vaikka se on ollut aina kaikille selvää, eikä kukaan sitä kiistä. Samoin tuo JSN:n jankkaaminennei liity vähääkään tähän, mutta silti jankkaat sitä viestistä toiseen. No ehkä et vain kykenee ottamaan kantaa asiaan itseensä ja juodut hakemaan tukea asian ympäriltä. Et myöskään ota mitään kantaa siihen, että uusimpan TM:n vertailuun ilmestyi tuotannon lomautusviikolla tehdyt renkaat. Nämähän olivat toki pitivätkin olla suoraan tuoreina tehtaan linjalta tulleita, mutta miten syntyivät pyhästä hengestä ilman tuotannon käsiä?


Eipä tämä pääse oikein unohtumaan kun tuorein esimerkki on luettavissa viimeisimmästä vertailusta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:18:06
Menee jankkaamiseksi, kun et uskalla ottaa kantaa itse asiaan, mutta kokeillaan vielä kerran. Tuulilasi siis painotti hakevansa renkaat kaupasta, mutta vertailuun päätyi jopa testioptimoiduiksi renkaiksi poikkeuksellisen tuoreet kumit. Siinä ei ole kenellekään mitään yllättävää, uutta tai oikeastaan kusetustakaan, kun ilmoitetaan, että valmistaja toimittaa renkaat suoraan testiin ja testiin tulee optimoidut tuoreet renkaat. Jankkaat viestistä toiseen tuita TM:n tarinaa, vaikka se on ollut aina kaikille selvää, eikä kukaan sitä kiistä. Samoin tuo JSN:n jankkaaminennei liity vähääkään tähän, mutta silti jankkaat sitä viestistä toiseen. No ehkä et vain kykenee ottamaan kantaa asiaan itseensä ja juodut hakemaan tukea asian ympäriltä. Et myöskään ota mitään kantaa siihen, että uusimpan TM:n vertailuun ilmestyi tuotannon lomautusviikolla tehdyt renkaat. Nämähän olivat toki pitivätkin olla suoraan tuoreina tehtaan linjalta tulleita, mutta miten syntyivät pyhästä hengestä ilman tuotannon käsiä?


Eipä tämä pääse oikein unohtumaan kun tuorein esimerkki on luettavissa viimeisimmästä vertailusta.

Kaivappa muutakin tueksi, kuin vain väitös tuolle, että tuulilasi painotti hakevansa VAIN kaupasta nuo renkaat, niin päästään tästä jankkaamisesta eteenpäin. Kykenetkö siihen? Pidätän hengitystä.

Sitten minulla onkin jo seuraava kysymys  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.04.20 - klo:15:52
Voisiko herra kertoa millä dokumenteillä itse ostaa renkaat.
Olisi kaikkien hyvä tietää helpottaisi kovasti valintaa. ;D
Tämän dokumentin perusteella
https://youtu.be/pu4obVkDnRc

teräksenharmaa

#5795
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:18:22
Kaivappa muutakin tueksi, kuin vain väitös tuolle, että tuulilasi painotti hakevansa VAIN kaupasta nuo renkaat, niin päästään tästä jankkaamisesta eteenpäin. Kykenetkö siihen? Pidätän hengitystä.

Sitten minulla onkin jo seuraava kysymys  ;D.
Ai se olitkin sinä, joka et tiedä mistä puhutaan. Kukapa olisi arvannut. Alla pari vakuuttelua. Toki voisit opetella itsekin alkeellisen tiedonhaun, niin nämä voitaisiin keskutella tehokkaammin.

” Antila korosti perjantaina Iltalehdelle, että perjantaisen testin kaikki renkaat on ostettu "mattimeikäläisenä" eli tunnistamattoman henkilönä suoraan kaupasta. Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.”

” Tuulilasi haastoi Vannetukun testiin joka pidettiin perjantaina 4.3. Test Worldin Ivalossa sijaitsevassa testikeskuksessa. Kaikki renkaat hankittiin rengasliikkeistä. ”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tl-test-world-vertaili-kohuttua-kiinalaisrengasta-ja-hakkapeliittoja/2636c26b-8a95-3efc-a7b3-ea79dfcb49c0

https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016030821235880

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:19:05
Ai se olitkin sinä, joka et tiedä mistä puhutaan. Kukapa olisi arvannut. Alla pari vakuuttelua. Toki voisit opetella itsekin alkeellisen tiedonhaun, niin nämä voitaisiin keskutella tehokkaammin.

” Antila korosti perjantaina Iltalehdelle, että perjantaisen testin kaikki renkaat on ostettu "mattimeikäläisenä" eli tunnistamattoman henkilönä suoraan kaupasta. Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.”

” Tuulilasi haastoi Vannetukun testiin joka pidettiin perjantaina 4.3. Test Worldin Ivalossa sijaitsevassa testikeskuksessa. Kaikki renkaat hankittiin rengasliikkeistä. ”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tl-test-world-vertaili-kohuttua-kiinalaisrengasta-ja-hakkapeliittoja/2636c26b-8a95-3efc-a7b3-ea79dfcb49c0

https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016030821235880

Missä jutussa on todettu, että tuulilasi on hankkinut vain renkaat kaupasta? Kerrotko? Jutusta myös selvästi selviää että tuulilasi teettää alihankkijalla nuo testit eli test worldillä!


Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.

Antila korosti perjantaina Iltalehdelle, että perjantaisen testin kaikki renkaat on ostettu "mattimeikäläisenä" eli tunnistamattoman henkilönä suoraan kaupasta. Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.

Nokian testirenkaat ovat peräisin Vianor-liikkeestä ja Trianglet Vannetukusta.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:18:06
Menee jankkaamiseksi, kun et uskalla ottaa kantaa itse asiaan, mutta kokeillaan vielä kerran. Tuulilasi siis painotti hakevansa renkaat kaupasta, mutta vertailuun päätyi jopa testioptimoiduiksi renkaiksi poikkeuksellisen tuoreet kumit. Siinä ei ole kenellekään mitään yllättävää, uutta tai oikeastaan kusetustakaan, kun ilmoitetaan, että valmistaja toimittaa renkaat suoraan testiin ja testiin tulee optimoidut tuoreet renkaat. Jankkaat viestistä toiseen tuita TM:n tarinaa, vaikka se on ollut aina kaikille selvää, eikä kukaan sitä kiistä. Samoin tuo JSN:n jankkaaminennei liity vähääkään tähän, mutta silti jankkaat sitä viestistä toiseen. No ehkä et vain kykenee ottamaan kantaa asiaan itseensä ja juodut hakemaan tukea asian ympäriltä. Et myöskään ota mitään kantaa siihen, että uusimpan TM:n vertailuun ilmestyi tuotannon lomautusviikolla tehdyt renkaat. Nämähän olivat toki pitivätkin olla suoraan tuoreina tehtaan linjalta tulleita, mutta miten syntyivät pyhästä hengestä ilman tuotannon käsiä?


Eipä tämä pääse oikein unohtumaan kun tuorein esimerkki on luettavissa viimeisimmästä vertailusta.

Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.


Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:13:40
Niin tässä lehti vakuutti, että nyt renkaat on haettu kaupasta. Se on oleellinen ero siihen, että kerrotaan rehellisesti renkaiden tulevan suoraan valmistajalta valmistajan niin halutessa. Jaksat kyllä toistella, kuinka pihalla, idiootti ja tyhmä olen, mutta et pysty vastaamaan oikein mitään noihin esimerkkeihini kusetuksista. Tuollainen 5-vuotiaan argumentointi ei varsinaisesti saa vakuuttumaan siitä, että tietäist yhtään mitään näistä.

Näytä nyt se tuulilasin lehti missä on väitetty, että kaikki hankintaan kaupasta? Tuulilasin ja TM:n testit tehdään ihan samoilla metodeilla joten mitäs jos lopettaisit jankkaamisen ja kouhottamisen, koska olet V,,,,R,,SS,,  ;D!

Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.


Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Olen miljoonaan kertaan ilmoittanut ne vertalut, mistä puhun. Tuo keskustelu siitä, kuinka Tuulilasi vannoi renkaiden olevan kaupasta normaalin kuluttajan tavoin haettu, on nimenomaan koskenut tuota yhtä vertailua, eikä missään vaiheessa mitään muuta.

Ihan jokaiselle  on ollut jo viimeistään isosta kohusta lähtien selvää, että säännönmukaisesti monet lehdet ml. TM ja TL  pyytävät vertailurenkaat suoraan valmistajalta. Sinä jankkaat ja jankkaat tuota samaa, vaikka siitä ei ole ollut missään vaiheessa epäselvää. Sun kanssa on aika turha jatkaa keskustelua, kun et sinä tajua edes sitä, mistä keskustellaan. Seuraavaksi varmaan jankkaat jotain JSN:stä, vaikka sekään ei liity yhtään mihinkään, mitä olen kirjoittanut.

Ja kyllä, on mahdollista, että Tuulilasin Nokian vs. Triangle -vertailun hassut asiat tapahtuivat rengasvalmistajan ja alihankkijan rajapinnassa, mutta se ei poista Tuulilasin vastuuta julkaisustaan. Tuulilasi vertailun tilaajana ja julkaisijana on vastuussa. Ja olisi sekin kyllä aika omituista, jos pitkäänbtoimineen autolehden toimitus ei tajuaisi noin alkeellista vedätystä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:20:12
JA onhan nuo lehdet noita renkaita paljastelleet, joiden testien tulokset on heitelleet kummasti.

https://tekniikanmaailma.fi/tm-ja-tuulilasi-paljastivat-pirelli-myy-samalla-nimella-kahta-taysin-erilaista-talvirengasta-kuluttajan-oltava-aarimmaisen-tarkkana/

Kaivatko myös TM:n kootut selitykset siitä, miksi vaikenivat kerran, kun kontrollimittauksissa kävi käry, mutta sitä painettiin villaisella?

-karppa-

#5800
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:20:18
Olen miljoonaan kertaan ilmoittanut ne vertalut, mistä puhun. Tuo keskustelu siitä, kuinka Tuulilasi vannoi renkaiden olevan kaupasta normaalin kuluttajan tavoin haettu, on nimenomaan koskenut tuota yhtä vertailua, eikä missään vaiheessa mitään muuta.

Ihan jokaiselle  on ollut jo viimeistään isosta kohusta lähtien selvää, että säännönmukaisesti monet lehdet ml. TM ja TL  pyytävät vertailurenkaat suoraan valmistajalta. Sinä jankkaat ja jankkaat tuota samaa, vaikka siitä ei ole ollut missään vaiheessa epäselvää. Sun kanssa on aika turha jatkaa keskustelua, kun et sinä tajua edes sitä, mistä keskustellaan. Seuraavaksi varmaan jankkaat jotain JSN:stä, vaikka sekään ei liity yhtään mihinkään, mitä olen kirjoittanut.

Ja kyllä, on mahdollista, että Tuulilasin Nokian vs. Triangle -vertailun hassut asiat tapahtuivat rengasvalmistajan ja alihankkijan rajapinnassa, mutta se ei poista Tuulilasin vastuuta julkaisustaan. Tuulilasi vertailun tilaajana ja julkaisijana on vastuussa. Ja olisi sekin kyllä aika omituista, jos pitkäänbtoimineen autolehden toimitus ei tajuaisi noin alkeellista vedätystä.

Odotan edelleen jotain konkreettista, kuin sinun väitöksen mitä jaksat koko ajan todistella! Kaiva vaikka se tuulilasin juttu ja ota siitä kuvakaappaus mitä siellä on väitetty  ;D.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:18:22
Kaivappa muutakin tueksi, kuin vain väitös tuolle, että tuulilasi painotti hakevansa VAIN kaupasta nuo renkaat, niin päästään tästä jankkaamisesta eteenpäin. Kykenetkö siihen? Pidätän hengitystä.

Sitten minulla onkin jo seuraava kysymys  ;D.

Jaa mikä juttu on painettu villaisella? Kysymys kuuluu miksi et ole esittänyt kysymystä Tekniikan Maailmalle?

Ja jos nämä salaliittoteorit rupeaa liikaa vaivaamaan suosittelen sitä lääkityksen tarkistamista tai foliohattua  ;D

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:20:26
Kaivatko myös TM:n kootut selitykset siitä, miksi vaikenivat kerran, kun kontrollimittauksissa kävi käry, mutta sitä painettiin villaisella?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


jt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:13:59
En minä tee yhtään mitään Tuulilasin selityksillä.
..
Onko sekin mielestäsi ihan normaalia, että toimitusketjusta vastaava johtaja kertoi tuotannon olleen lomautettuna sen viikon ajan, minkä aikana TM:n viimeisimmän vertailuun rengas on tehty?
Ehkäpä sieltä (Tuulilasista) löytyisi selvitys kokemaasi epäkohtaan. Joskus totuus voi olla tarua yksinkertaisempaa.
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:13:59
Eikö olekin vähän erikoista, että esimerkiksi TM:n vertailuun vuodesta 2010 lähtien Nokianin kaikki kesärenkaat ja vuoden 2010 kitkoja lukuunottamatta kaikki talvirenkaat on tehty Suomessa? Yhteensä 11 sarjaa kesärenkaita ja  20 talvirenkaita Suomesta ja yksi sarja kitkoja  Venäjältä. Kun menet Suomessa kauppaan, niin suhdeluku hyllystä löytyvistä renkaista on täysin toinen.
Ei tuossa ole minusta mitään ihmeellistä. Testeissä on yleensä premium renkaan yleinen voluumimalli ja kun kerran niitä "premium" malleja Suomessa valmistetaan, niin miksi ihmeessä pitäisi rengas raahata sitten Venäjältä kun kerran Suomesta löytyy tehdas joka tekee samaa rengasta ja vieläpä Suomi on yksi kohdemaista. Toisekseen, ota huomioon että Nokian renkaat hankitaan (silloin kun ne jälleenmyyjältä ostetaan) käsittääkseni Vianorin kautta joka on myös Nokian virallinen jälleenmyyjä (https://www.nokianrenkaat.fi/jalleenmyyjat/etsi/ ). Kun menet kauppaan, menetkö ihan mihin vain rengasliikkeeseen, vai menetkö liikeeseen joka on virallinen jälleenmyyjä (esim. Vianor tai Euromaster)?

Villien jälleenmyyjien tapauksessa renkaan toimitusketju voi olla hyvinkin erilainen, rengashan voi olla ostettu esim. itä-Euroopasta tukkurilta ja tuotu itse maahan. Esim. edellisessä rengaskaupassa ostin Nokian kesärenkaat loppukesästä, kesän loppuvarastoa, ko. liike vaikka paljon niitä myykin ei ole mukana tuossa jälleenmyyjien listalla ja niinpä sieltä löytyi myös Nokian Line mallin kesärenkaita, joita ei "virallisesti" myydä Suomessa.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 19.04.20 - klo:13:59
EDIT: Ehkä eniten kummastelen sitä, että miksi usko valmistajien ja lehtienvilpittömyyteen on noin kova, vaikka kusetuksia on paljastunut monia? Taloudelliset kannustimet ovat tässä vahvat, eikä firmoja viime kädessä kiinnosta mikään muu kuin tuloksen maksimointi.
Epäkohtien paljastuminen osoittaa että huijauksista jää kiinni ja ne ovat brändille ja lopulta myynnille negatiivinen seikka. Ihan puhtaasti taloudellisistakin kannustimista ajatellenkin huijaaminen ei ole kannattavaa ja erilaiset "ethics & compliance" aktiviteetit ovat arkipäivää pörssifirmoissa (usein näihin panostetaan ihan eri lailla jos firma on joskus polttanut näppejään, lähtien osakeyhtion hallituksen tasolta). Samoin lehdillä on myös taloudellisistakin seikoista johtuen kannustin pyrkiä mahdollisimman neutraaliin uutisointiin ja tehdä vielä varmistusmittauksia testien jälkeen tarvittaessa.

Sen sijaan ei testejä pidä kritikittä lukea. Kannattaa aina silmäillä miten pisteytys on painotettu, missä olosuhteissa testit on tehty, onko kyseisen alitestin tulos objektiivinen mittaustulos, subjektiivinen vain niiden yhdistelmä, mittaustarkkuus jne. Tuloksissa on aina myös hajontaa ja esim. 1cm:n tarkkuudella ilmoitetut tulokset ja mahdollisesti painotetut arvosanat ovat jotain mitä lukijan kannattaa itse harkita ja hakea itselle soveltuvien vaihtoehto - "testivoittaja" ei aina välttämättä olekkaan paras valinta, esim. Contin Ice3 Flex nasta oli kova lumi/jää olosuhteissa, mutta surkea paljaalla tiellä - mutta jos paljaan tien painotus on hyvin pieni, se ei lopputuloksissa pahemmin näy. (ja kyseinen rengas sitten lopulta vedettiin pois markkinoilta, mutta "testivoitto" jäi moneen lehteen). 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jt - 19.04.20 - klo:23:10
Sen sijaan ei testejä pidä kritikittä lukea. Kannattaa aina silmäillä miten pisteytys on painotettu, missä olosuhteissa testit on tehty, onko kyseisen alitestin tulos objektiivinen mittaustulos, subjektiivinen vain niiden yhdistelmä, mittaustarkkuus jne. Tuloksissa on aina myös hajontaa ja esim. 1cm:n tarkkuudella ilmoitetut tulokset ja mahdollisesti painotetut arvosanat ovat jotain mitä lukijan kannattaa itse harkita ja hakea itselle soveltuvien vaihtoehto - "testivoittaja" ei aina välttämättä olekkaan paras valinta, esim. Contin Ice3 Flex nasta oli kova lumi/jää olosuhteissa, mutta surkea paljaalla tiellä - mutta jos paljaan tien painotus on hyvin pieni, se ei lopputuloksissa pahemmin näy. (ja kyseinen rengas sitten lopulta vedettiin pois markkinoilta, mutta "testivoitto" jäi moneen lehteen).

Aina kannattaa painottaa itselle tärkeitä asioita noista testeistä ja muistaa oma ajoprofiili.

Tässä on hyvä juttu noista testeistä parin vuoden takaa:
https://yle.fi/uutiset/3-8702951
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Eli aina testivoittaja ei olekaan paras vaihtoehto? Sitäkö tässä nyt yritetään sanoa?
Miksi se testivoittaja pitää aina sitten mainita?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.04.20 - klo:06:38
Aina kannattaa painottaa itselle tärkeitä asioita noista testeistä ja muistaa oma ajoprofiili.

;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ;) ;) ;) :D

Näin ne tuomiot muuttuu hovioikeudessa kun syytetty ei pysy tarinassaan enää mukana :D
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 20.04.20 - klo:07:20
Eli aina testivoittaja ei olekaan paras vaihtoehto? Sitäkö tässä nyt yritetään sanoa?
Miksi se testivoittaja pitää aina sitten mainita?

Ehkä siksi, että continental cvc7 on nelinkertainen testivoittaja ja cvc6:n jälkeen helppo valinta myös toiseen autoon. Tiedät mitä saat!

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 20.04.20 - klo:07:33
Näin ne tuomiot muuttuu hovioikeudessa kun syytetty ei pysy tarinassaan enää mukana :D

Mihin se on muuttunut? Et mistään löydä, että ostan vain testivoittaja renkaita.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: jt - 19.04.20 - klo:23:10
Ehkäpä sieltä (Tuulilasista) löytyisi selvitys kokemaasi epäkohtaan. Joskus totuus voi olla tarua yksinkertaisempaa. Ei tuossa ole minusta mitään ihmeellistä.

Epäkohtien paljastuminen osoittaa että huijauksista jää kiinni ja ne ovat brändille ja lopulta myynnille negatiivinen seikka. Ihan puhtaasti taloudellisistakin kannustimista ajatellenkin huijaaminen ei ole kannattavaa ja erilaiset "ethics & compliance" aktiviteetit ovat arkipäivää pörssifirmoissa (usein näihin panostetaan ihan eri lailla jos firma on joskus polttanut näppejään, lähtien osakeyhtion hallituksen tasolta). Samoin lehdillä on myös taloudellisistakin seikoista johtuen kannustin pyrkiä mahdollisimman neutraaliin uutisointiin ja tehdä vielä varmistusmittauksia testien jälkeen tarvittaessa.
Sun kannattaa kysyä Tuulilasin selityksiä, jos selitykset kiinnostavat. Tuo Nokianin tapaus osoittaa kyllä sen, että kiinni jäämisen riski on olematon, eikä huojaamisella ole kuin positiivisia vaikutuksia tulokseen. Pitkään jatkunut systemaattinen huijaus paljastui vasta, kun joku sisäpiiriläinen vuoti sähköpostejaan Kauppalehdelle. Ja vaikka se pahin case tapahtui, niin lopputulos oli tämä:
https://www.ksml.fi/talous/Testikohu-ei-syönyt-Nokian-Renkaiden-kannattavuutta/765310

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:21:47
Odotan edelleen jotain konkreettista, kuin sinun väitöksen mitä jaksat koko ajan todistella! Kaiva vaikka se tuulilasin juttu ja ota siitä kuvakaappaus mitä siellä on väitetty  ;D.

Jaa mikä juttu on painettu villaisella? Kysymys kuuluu miksi et ole esittänyt kysymystä Tekniikan Maailmalle?

Ja jos nämä salaliittoteorit rupeaa liikaa vaivaamaan suosittelen sitä lääkityksen tarkistamista tai foliohattua  ;D
Olen osoittanut sinulle jo kaksi vertailua ja kertonut, mikä niissä on vialla. Mitä konkreettisempaa vielä tarvitset?

Ai tuo TM:n vaikeneminenkin tuli sulle uutena tietona. Siihen nähden, kuinka vähän tiedät asioista, soitat suutasi varsin paljon.

Niin muistutan edelleenkin, että nämä huijaukset eivät ole mitenkään harvinaisia ja niistä on jääty kiinnikin monta kertaa. Foliohatuista höpiseminen on vain tosiasioiden kieltämistä.

Rauta7

Näistä rengastesteistä ja testivoittajista kannattaa olla hieman varuillaan. Rahahan nämä testitulokset ja näkemykset ratkaisee. Testejä ei varsinaisesti ole tehty enää pitkään aikaan, ainoastaan renkaiden keskinäisiä vertailuja samoilla lähtöparametreillä ( esimerkiksi rengaspaineiden osalta ).

Testejä ei tee mikään Tuulilasi tai Tekniikan Maailma, vaan nämä julkaisut teetättävät nämä toimeksiantoina.

Mikään "testi" ei kestä edes niin kauaa, että saataisiin selville renkaiden käyttäytymisen muutos kulumisesta ja muista muutoksista johtuen. Renkaiden ominaisuuksien säilyminen lienee vähintäänkin yhtä tärkeä kuin satunnainen pito alkumetreillä.

Lyhyt, mutta kuvaava esimerkki on kun kysyin TM:lta, että ajetaanko renkaat niille optimaalisilla paineilla, ts. paineet säädetään autolle sopiviksi rengasvalmistajan ohjeiden mukaisesti, niin vastaus oli, että kaikki renkaat "testataan" samoilla vakiopaineilla ( paineet laitettu kaikkiin renkaisiin saman aikaisesti peräkkäin jossain hallilla ennen vertailuajoa - ja autonvalmistajan ilmoittamat kuormittamattoman auton paineet ).
Seurauksena tästä on mm. se, että eräät renkaat saivat maininnan suuntavakavuuden heikkoudesta. Tähän suuntavakavuuteen vaikuttaa koko renkaan rakenne (mm. runko, kulutuspinnan materiaali ja kuviointi) ja oleellisesti sitten sen täyttöpaine.
Mm. Bridgestonen nastarenkaiden sanottiin olevan näitä suoraan ajossa epävakaita.
Selvitin asiaa ostamalla ko. Bridgestonet Golfin alle ( koko 205/55R16 ). Olen ajanut ulkolämpötilaan suhteutettuna paineilla: edessä 2,6 ja takana 2,8. Auto kulkee suoraan kuin "juna kiskoilla" ja on johdonmukainen ohjata. Paineet ovat suuremmat kuin Golfin kesärenkaiden ( kesäaikaiset paineet ) ja takarenkaissa pidän aina kevytperäisillä autoilla eturenkaita suurempia paineita, jolloin takarenkaiden sortokulmat pienenevät eturenkaita vastaaviksi tai jopa pienemmiksi ja tästä seuraa parantunut suuntavakavuus.

Eli se siitä renkaiden testaamisesta ja testaustuloksista.
Golfkärry Mk 7.5

Serv3ri

 Autonvalmistajan ilmoittamat kuormittamattoman auton paineet on ainakin omien kulkineiden ja kokemuksen perusteella liian alhaiset. Esim.Nokian R kitkat vaati tuon 2.8 bar ja olikin sitten erittäin suuntavakaa,  mainio rengas. Onkos noissa testeissä muuten ilmoitettu millä paineilla testattu, eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota?

tapanixxx

Minä en osta renkaita testituloksien perusteella. Valitsen aina Michelinit niin uskoisin että saan kohtuu laadukkaat renkaat hyvällä kestolla. Michelinit eivät yleensä ole loistaneet testeissa ja harvoin on tullut ykkössija. Silti luotan tähän merkkiin, muita en katsokaan.

b1mpo

Tämäpä juuri. Ite oon talvirenkaissa kokenut omasta mielestäni parhaimmiksi Nokian kitkat. R2 oli huono välissä. Yli kymmenen vuotta tullut Nokialaisilla ajeltua. Ei sitä kannata vaihtaa tai sokeasti testeihin luottaa, vaan myös oma henkilökohtainen kokemus on ratkaiseva.

Huonoja kokemuksia taas sitten Nokian kesärenkaista. Lähinnä kuluneet nopeasti. Eikä viimeinen contin kesärenkaan kokeilukaan ollut täysin tyydyttävä, vaikka juuri testinkin voitti.

Mutta kunhan renkaat on hyväkuntoiset ja laadukkaat, niin se on tärkein.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 20.04.20 - klo:11:36
Olen osoittanut sinulle jo kaksi vertailua ja kertonut, mikä niissä on vialla. Mitä konkreettisempaa vielä tarvitset?

Ai tuo TM:n vaikeneminenkin tuli sulle uutena tietona. Siihen nähden, kuinka vähän tiedät asioista, soitat suutasi varsin paljon.

Niin muistutan edelleenkin, että nämä huijaukset eivät ole mitenkään harvinaisia ja niistä on jääty kiinnikin monta kertaa. Foliohatuista höpiseminen on vain tosiasioiden kieltämistä.

Kuka on kieltänyt nuo testimanipuloinnit? Niistä on keskusteltu täällä jo 2016 vuonna!

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:21:47
Odotan edelleen jotain konkreettista, kuin sinun väitöksen mitä jaksat koko ajan todistella! Kaiva vaikka se tuulilasin juttu ja ota siitä kuvakaappaus mitä siellä on väitetty  ;D.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:18:22
Kaivappa muutakin tueksi, kuin vain väitös tuolle, että tuulilasi painotti hakevansa VAIN kaupasta nuo renkaat, niin päästään tästä jankkaamisesta eteenpäin. Kykenetkö siihen? Pidätän hengitystä.

Sitten minulla onkin jo seuraava kysymys  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee


jt

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 20.04.20 - klo:15:27
Lyhyt, mutta kuvaava esimerkki on kun kysyin TM:lta, että ajetaanko renkaat niille optimaalisilla paineilla, ts. paineet säädetään autolle sopiviksi rengasvalmistajan ohjeiden mukaisesti, niin vastaus oli, että kaikki renkaat "testataan" samoilla vakiopaineilla ( paineet laitettu kaikkiin renkaisiin saman aikaisesti peräkkäin jossain hallilla ennen vertailuajoa - ja autonvalmistajan ilmoittamat kuormittamattoman auton paineet ).
Seurauksena tästä on mm. se, että eräät renkaat saivat maininnan suuntavakavuuden heikkoudesta. Tähän suuntavakavuuteen vaikuttaa koko renkaan rakenne (mm. runko, kulutuspinnan materiaali ja kuviointi) ja oleellisesti sitten sen täyttöpaine.
Mm. Bridgestonen nastarenkaiden sanottiin olevan näitä suoraan ajossa epävakaita.
Selvitin asiaa ostamalla ko. Bridgestonet Golfin alle ( koko 205/55R16 ). Olen ajanut ulkolämpötilaan suhteutettuna paineilla: edessä 2,6 ja takana 2,8. Auto kulkee suoraan kuin "juna kiskoilla" ja on johdonmukainen ohjata. Paineet ovat suuremmat kuin Golfin kesärenkaiden ( kesäaikaiset paineet ) ja takarenkaissa pidän aina kevytperäisillä autoilla eturenkaita suurempia paineita, jolloin takarenkaiden sortokulmat pienenevät eturenkaita vastaaviksi tai jopa pienemmiksi ja tästä seuraa parantunut suuntavakavuus.

Eli se siitä renkaiden testaamisesta ja testaustuloksista.
Eihän testejä voi tehdä niin että yhdelle renkaalle laitetaan yhdet paineet ja toiselle toiset, koska silloin testi ei ole enää vertailukelpoinen. Jos ajetaan kuormittamattomalla autolla, niin silloin laitetaan valmistajan suosituspaineet. Ja mistä sitten päätettäisiin millä paineilla mitäkin rengasta pitää pyörittää jos ei autovalmistajan suosituksista? 

Itsellä on Nokian R2 kitkat, joita osa on moittinut pehmeydestä. Paineet ovat edessä 2,6 ja takana 3,0 (täyden kuorman paineet), koska pitkät matkat tulee ajettua täydellä kuormalla. Ja siinä välissä pikku matkoja varten en ole lähtenyt paineita pienentämään kun toimivat kuitenkin hyvin. Tällä yhdistelmällä ja Passatilla/Touranilla meno on suuntavakaata ja pitkälle suoralle kun laittaa ratin suoraan, niin mennään pitkään ennenkuin tarvii korjailla. Pehmeys näkyy taasen siinä jos esim. moottoritiellä tekee voimakkaita väistölikkeitä kaistalta toiselle. Rengaskokona on vielä 205/60R16, eli hitusen normi 55:tä korkeammat (ylimääräisestä maavarasta on talvella hyötyä). Vastaavissa voimakkaissa liikkeissä nykyiset Nokian Hakka Greenit ovat ihan eri tukevat kuten laadukkaan kesärenkaan pitääkin olla. Tässä mielessä sitten kun nuo kitkat tulevat vaihtokuntoon mielenkiinnolla odotan Nokian R3:sta joka on testien ja tämä palstan kommentoijienkin mukaan selvä parannus R2:seen. Vai ehtiiköhän jo seuraava sukupolvi ennenkuin ovat vaihtokunnossa. Aika näyttää.

(itse asiassa, R2 ei ole edes kitkojen pehmeimmästä päästä. Pari autoa sitten alla oli mukana tulleet "ympärivuoden" non-premium-brändin kitkat ja en kyllä ole ennen niin löysillä renkailla ajellut. Esim. jarrutuksissa tuntui kuin koko auto niiaisi) 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.04.20 - klo:18:13
Kuka on kieltänyt nuo testimanipuloinnit? Niistä on keskusteltu täällä jo 2016 vuonna!

Kovasti näytät jotain kontraavan. Oletko jostain eri mieltä vai ihanko vain tavan vuoksi jankkaat?

Vai että sinulle pitäisi kopioida ja toimittaa lehtien vertailut, ennen kuin asia olisi konkreettinen. Tuo ei oikein sovi tyyliisi. Tuon kaiken suunsoittosi jälkeen vähintään odottaisi, että edes seuraisit näitä vertailuja, mutta tämäkin on sitten mennyt silmiesi ohi. Tuulilasi väitti, että renkaat olisi hankittu kaupasta. Eikö noita väitteitä tuossa ollut jo tarpeeksi?


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 21.04.20 - klo:12:21
Tuulilasi väitti, että renkaat olisi hankittu kaupasta. Eikö noita väitteitä tuossa ollut jo tarpeeksi?

Joko? Montako päivää tätä jaksetaan jauhaa, että onnistut tuossa?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:18:22
Kaivappa muutakin tueksi, kuin vain väitös tuolle, että tuulilasi painotti hakevansa VAIN kaupasta nuo renkaat, niin päästään tästä jankkaamisesta eteenpäin. Kykenetkö siihen? Pidätän hengitystä.

Sitten minulla onkin jo seuraava kysymys  ;D.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:21:47
Odotan edelleen jotain konkreettista, kuin sinun väitöksen mitä jaksat koko ajan todistella! Kaiva vaikka se tuulilasin juttu ja ota siitä kuvakaappaus mitä siellä on väitetty  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Mitä et oikein et ymmärrä? Kopiot vain jotain jupinaasi, johon on jo vastattu ja johon löytyy myös vastaus tuosta Tuulilasin vertailustakin. Lopputulemana tästä näemme, ettet ole perillä oikein yhtään mistään aiheeseen liittyvästä ja odotat vain, että minä vielä piratisoisin sinulle Tuulilasin vertailun. Et myöskään pysty esittämään yhtään argumenttiä puolesta tai vastaan, mutta niin pirusti vain jankutta jotain vailla focusta olevaa sotkua.

Vastauksessa #6009 oli kaksikin kommenttia, joissa vakuuteltiin, kuinka renkaat oli haettu kaupasta normaalin kuluttajan tavoin. Miksi vielä kysyt tuota, vaikka vastaus on jo tuossa kahteen kertaan?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.04.20 - klo:01:09
Mitä et oikein et ymmärrä? Kopiot vain jotain jupinaasi, johon on jo vastattu ja johon löytyy myös vastaus tuosta Tuulilasin vertailustakin. Lopputulemana tästä näemme, ettet ole perillä oikein yhtään mistään aiheeseen liittyvästä ja odotat vain, että minä vielä piratisoisin sinulle Tuulilasin vertailun. Et myöskään pysty esittämään yhtään argumenttiä puolesta tai vastaan, mutta niin pirusti vain jankutta jotain vailla focusta olevaa sotkua.

Vastauksessa #6009 oli kaksikin kommenttia, joissa vakuuteltiin, kuinka renkaat oli haettu kaupasta normaalin kuluttajan tavoin. Miksi vielä kysyt tuota, vaikka vastaus on jo tuossa kahteen kertaan?


Kyllä kopioin edelleen, koska sun väitöksille ei löydy mitään faktaa etkä kykene vastamaan yksinkertaiseen kysymykseen: Missä tuulilasi on väittänyt hankkivansa renkaat vain liikkeistä?

Sä takerrut tuohon asiaan ja jo jutussa todetaan, että osa uutuus renkaista joudutaan hankkimaan valmistajilta. Myös tekniikan maailma toimii näin! Siittäkin olen laittanut linkin.

Hirveä kouhotus sinulta neljän vuoden takaisesta testimanipuloinnista, jota käsitelty silloin jo useammasta topic:sssa.


Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:19:34
Missä jutussa on todettu, että tuulilasi on hankkinut vain renkaat kaupasta? Kerrotko? Jutusta myös selvästi selviää että tuulilasi teettää alihankkijalla nuo testit eli test worldillä!


Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.

Antila korosti perjantaina Iltalehdelle, että perjantaisen testin kaikki renkaat on ostettu "mattimeikäläisenä" eli tunnistamattoman henkilönä suoraan kaupasta. Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.

Nokian testirenkaat ovat peräisin Vianor-liikkeestä ja Trianglet Vannetukusta.

Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.


Näytä nyt se tuulilasin lehti missä on väitetty, että kaikki hankintaan kaupasta? Tuulilasin ja TM:n testit tehdään ihan samoilla metodeilla joten mitäs jos lopettaisit jankkaamisen ja kouhottamisen, koska olet V,,,,R,,SS,,  ;D!

Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.


Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy