Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

Jake82

Audi RS6 2015


sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:20:37
Toiset elää lainaksi ja toiset on velattomia. Katsotaan mihin maailma menee seuraavan puolen vuoden aikana  ;D.
Just näin. Ja kolmannet vielä esittää netissä jotain mitä eivät ole ja trollaavat.
Maailma on tosiaan menossa nyt johonkin. Sitä faktaa se ei muuta että jossain skutsissa, sanotaan vaikka Tikkakoskella asuntojen arvot tulevat päivä päivältä menemään nollaan.
Kiitetään siis taas tästä talvirengas kaudesta ja katsellaan kuka ensi syksyllä edes on elossa, jatkamassa tätä laadukasta vänkäystä. ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.03.20 - klo:06:49
Just näin. Ja kolmannet vielä esittää netissä jotain mitä eivät ole ja trollaavat.
Maailma on tosiaan menossa nyt johonkin. Sitä faktaa se ei muuta että jossain skutsissa, sanotaan vaikka Tikkakoskella asuntojen arvot tulevat päivä päivältä menemään nollaan.
Kiitetään siis taas tästä talvirengas kaudesta ja katsellaan kuka ensi syksyllä edes on elossa, jatkamassa tätä laadukasta vänkäystä. ;D

Vaikka velattoman asunnon arvo tippuisi nollaan ei se muuta käyttöarvoa miksikään. Sama homma on autoissa, mutta bensalenkkarinhan on sitä hankala ymmärtää. Eikä mun kirjoittelu ole muuttunut miksikään

Onneksi kohta Tikkakoskenkin ohi menee motari, niin saa rauhassa ajella mökille nastarenkailla talvella. Destialla on hienot mainokset, että rakentavat parempia teitä, joten mikäs uutta motaria on ajella. Harmi etteivät tehneet Ã,,änekoskelle saakka.

Mutta nyt pitää lähteä liukastelemaan niillä hengenvaarallisilla neljän testin voittaja kitkoilla. Näyttää ihan sellaiselta keliltä, että olisi mustaa jäätä. Tosin en tiedä ketä pitäisi väistellä, kun kaikki ovat etana kotona  ;D

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.07.18 - klo:12:53
Parhaana eläminen on kyllä pirun vaikeaa, mutta joka euron arvoista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.03.20 - klo:08:40
Kuka se nyt viitsii velka-autolla ajella ?
Jotenkin nolottaisi.
Ei vielä kesäkumeja näillä korkeuksilla ajallaan Preeemiumilla Contin Ice 3 :lla.
Antaa teiden kulua on valtio saanut niin paljon verorahoja mun autonostoista.
Miksi en valitsisi itselleni turvallisinta vaihtoehtoa rengastukseen ?
Ihmetyttää tämä seikka, että pitää jopa kehuskella varallisuudella. Saako sillä jotain virtuaalikumarruksia tai tahallista kateellisuutta aikaan? Onko siitä jotain hyötyä, että perustelee rengasvalintansa likviditeettiin vedoten? Eikös sen pysty perustelemaan ihan järkisyillä ilman mitään sen kummempaa? En vaan ymmärrä. Fiksut rikkaat eivät toimi tällä tavalla "huutelemalla".
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.03.20 - klo:10:01
Joten ostan sellaiset renkaat jotka soveltuu minun käyttööni parhaiten. Ne ovat tällä hetkellä Conti Ice 3 nastat.

Jotkut eivät vaan osaa ajaa kitkoilla, ei sitä tarvitse häpeillä. Jos itsestä tuntuu, ettei taito riitä kitkoilla ajamiseen, silloin turvallisinta on käyttää nastarenkaita. Lisää paitsi omaa turvallisuuttasi, myös muiden tielläliikkujien turvallisuutta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.03.20 - klo:09:11
Ihmetyttää tämä seikka, että pitää jopa kehuskella varallisuudella. Saako sillä jotain virtuaalikumarruksia tai tahallista kateellisuutta aikaan? Onko siitä jotain hyötyä, että perustelee rengasvalintansa likviditeettiin vedoten? Eikös sen pysty perustelemaan ihan järkisyillä ilman mitään sen kummempaa? En vaan ymmärrä. Fiksut rikkaat eivät toimi tällä tavalla "huutelemalla".

Onko varallisuudella kehumista, jos ajaa velattomalla autolla? Syy miksi itse pidän velaksi auton ostamista typeränä on se, että sen arvo tippuu, kuin lehmänhäntä ja on yksi typerimmistä investoinneista. Varsinkin jos ostat uuden auton!

Oli kyllä melkoinen riski tänään lähteä liikenteeseen. Ei ollut nelinkertaisia testivoittaja kitkoja alla, vaan niistä vanhemmat mallit. Arvio aamulla ikkunasta katsottuna mustastajäästä meni juuri nappiin, mutta selvisin töihin vaikka ilonestonvalo välkytti kojelaudassa. Onneksi oli neliveto, niin ei tarvinnut olla tientukkona tosin se laiskempi kahdesta  ;D.

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.03.20 - klo:10:10
Jotkut eivät vaan osaa ajaa kitkoilla, ei sitä tarvitse häpeillä. Jos itsestä tuntuu, ettei taito riitä kitkoilla ajamiseen, silloin turvallisinta on käyttää nastarenkaita. Lisää paitsi omaa turvallisuuttasi, myös muiden tielläliikkujien turvallisuutta.

Perheessä voi olla myös useampia käyttäjiä ja harvemmin kaikkien ajotaidot on samalla tasolla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

seaboss

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.03.20 - klo:10:44
Sinun täytyy myös ottaa huomioon kuinka erilaisissa olosuhteissa me liikumme.
Sen ymmärtäminen näyttää KITKA-TUOMOJEN keskuudessa aina unohtuvan.
Ne olosuhteet joissa ajan ovat taatusti nastarenkaat paras vaihtoehto. Ja nastarenkaista ostan aina parhaasta päästä olevat, tietysti. Vähän kalliimmat mutta paljon paremmat.
Sinun on ihan turhaa opettaa minua autolla ajamaan olen kulkenut todella pitkän matkan autonratissa ja vaihtelevissa oloissa. Vahinkohistoria sen osoittaa parhaiten. Opetella ajamaan kitkoilla, miksi?  Parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla. Onhan se turvallisuusriski jos jääkelillä tai muutenkin lumipaanteilla joutuu Conteilla vetään liinat kiinni niin KITKA-TUOMO On perässä että jymähtää. Monesti täytyy takapelin kautta seurata sitä onnetonta joka roikkuu siellä perässä eikä tajua kuinka nopeaa on uusilla Conti Ice 3: lla pysähtyminen. Pitäisi KITKA-TUOMON ottaa myös huomioon mahdollisesti edellisen auton lyhyt pysädysmatka. Mitä kuskeja ne ovat joita aina talvi yllättää ? Kymmeniä romuja kasassa pääkaupunkiseudun ensimmäisissä talvikeleissä. Siellähän ajetaan etupäässä kitkoilla. Voisit suositella ajo-opetusta sinne missä sitä tarvitaan. ;)

Ravaatko sä kotonakin parketilla tai edes korkkimatolla nastakengät jalassa?

En mä ainakaan, vaikka nastakengät omistankin ja efat 1000w fillarissakin on nastapyörät, mutta ei tuolla liikenteessä nastakengistä ja fillarin renkaista tule miljoonien lisälaskua ym. haittoja mulle liikenteessä toimijoille, niinkuin autojen nastoista tulee.

Ota vähän suhteellisuuden taju käteen ja lopeta itsekkyyden ajattelu.

b1mpo

Täällä on kertomansa mukaan kaksi äveriästä, jotka kirjoittelee suuresta kokemuksesta, vetotavan saloista ja nastapremiumeiden ihanuudesta. On ihanaa, jos saa lyödä kaasun pohjaan aidolla tehokkaalla nelivedolla tai liinat kiinni premiumnastarenkaalla niin, että sekoitetaan koko liikenne sillä omalla käytöksellä muista välittämättä.

Näin se vain täytyy todeta, että kaikkien on ajettava contin nastoilla ja tehokkaalla maksetulla nelivedolla. Ei elämästä muuten selviä.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jake82

No toivotaan nyt kuitenkin, että kaikki foorumilaiset selviävät ilman koronaa ja muita murheita👍
Audi RS6 2015

seaboss

Vastaa nyt vaan kysymyksiin niin nähdään sun käytöksen logiikka ja järkevyys, kiitos!

seaboss

Kyllä siellä viimme talven oulun seudun romuralissa oli nastat kyllä yliedustettuina, että sillai...

Omavastuun reilu korotus auttaa ennakoimaan, se varma ku tauti ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.03.20 - klo:11:32
Täällä on kertomansa mukaan kaksi äveriästä, jotka kirjoittelee suuresta kokemuksesta, vetotavan saloista ja nastapremiumeiden ihanuudesta. On ihanaa, jos saa lyödä kaasun pohjaan aidolla tehokkaalla nelivedolla tai liinat kiinni premiumnastarenkaalla niin, että sekoitetaan koko liikenne sillä omalla käytöksellä muista välittämättä.

Näin se vain täytyy todeta, että kaikkien on ajettava contin nastoilla ja tehokkaalla maksetulla nelivedolla. Ei elämästä muuten selviä.  ;D

Sä oot melkoinen sankari/trolli, jos kykenet netin välityksellä ikinä näkemättä / tuntematta tietämään miten joku toinen henkilö ajaa. Vain kirjoitusten/oletusten perusteella millä renkailla joku ajaa. Jaksat vielä trollata tätä useamman kerran!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.03.20 - klo:14:04
Sä oot melkoinen sankari/trolli, jos kykenet netin välityksellä ikinä näkemättä / tuntematta tietämään miten joku toinen henkilö ajaa. Vain kirjoitusten/oletusten perusteella millä renkailla joku ajaa. Jaksat vielä trollata tätä useamman kerran!
Sehän on tosiasiaa tuo edellä kerrottu. Jos täytyy elvistellä, niin siihen joku puuttuu aina joskus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

seaboss

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.03.20 - klo:14:06
Meillä ei ole korkkimattoja, saarniparketeilla kuljetaan sukkasillaan.
Ota sinäkin suhteellisuuden taju äläkä tuputa niitä kitkarenkaita kenellekkään.
Mistä sinä tiedät missä olosuhteissa kukakin ajaa ?
Jos minä ajan huonoissa olosuhteissa kitkoilla jäiset palteiset niin se mahdollinen onnettomuuden lasku tulee minulle. Nyt käytän näitä Conti Premium nastarenkaita jotka ovat turvallisimmat vaihtelevissa oloissa. Kannattaa muuten tutustua Conti nastojen sijoitteluun nastojen sijoittelu on aivan ainutlaatuista jota ei muissa renkaissa ole. Maksan paljon jo pelkästään autoveroja ja ajan turvallisimmalla rengastuksella mikä minun tienkäyttöön soveltuu.
Käväse NOKIAN renkaiden sivuilla siellä ohjeistetaan aivan oikein mitkä renkaat sopivat parhaiten kenenkin käyttöön.  Noksun sivulla sanotaan nastarenkaan valinnasta. 1- Haluat tutkitusti TURVALLISIMMAT renkaat.   2 - Ajat myös sivuteillä.   3- Ajat säässä kuin säässä.  4 - Haluat tasata autosi turvatekn. puutteita.
Ei tätä kyllä enään selvemmin voi sanoa.  Kannattaa panostaa autoon niin paljon ettei rengasmelu juurikaan häiritse. Moni autoilija pitää suurena miinuksena nastaääniä. Nykyiset nastarenkaat ovat paljon hiljaisempia aijemmiin nähden.  Sekin korjaantuu edellä annetulla ohjeella. Eihän se kitkakumi mitään ääntä pidä kun ei se pidäkkään mitään, varsinkaan muutaman talven jälkeen.

Nokian sivuilla sanottiin, että kitkat sopii kokeneille kuljettajille=lue osaavilla, nastat tumpeloille. 4. haluat tasata omia vajavaisia ominaisuuksia ;D

Kyllä mä tiedän tietysti missä olosuhteissa tuolla ajetaan ku itse ajan vielä vähän pitemmälle ku muut ja usein kelkkakärryt ym. mukana. Ei siinä mitään nastoja tarvita. Lisäks on melko varma että mun auto on hiljaisempi ku sun, vai onko sulla RRoyce? Sulla on tainnut jo kuulo mennä nastarohinassa.

Serv3ri


seaboss

Ja kannattasko sun panostaa ihan oikeaan autoon, ettei tarvis niitä tienpilaajia ja ilmansaastuttajia käyttää ku kuitenkin sulia teitä enimmäkseen ajelet. Mutta sähän voisit vähän valaista meitä ja ilmoittaa autos ja missäpäin ajelet, niin tiedettäs mistäpäin suomea löytyy noin ylivoimaisia olosuhteita. Joskus voi joutuun himmata vauhtia olosuhteiden mukaan joka renkaalla...

Ja jos sä oikeasti haastavissa olosuhteissa joutuisit ajaan niin kyllä sulla olis sitten maasturi ja laadukas sellainen ;D

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.03.20 - klo:19:37
Otahan -karppa- nyt homma haltuun!

Noviisitkin täällä vittuilee sinulle. Kyllä sinulta papua löytyy - ja nyt on aika palata takaisin Palstan Kingiksi, koska teräsharmaa ei puolusta asemaansa.
https://youtu.be/n149YiSrrno

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: seaboss - 19.03.20 - klo:15:06
Ja jos sä oikeasti haastavissa olosuhteissa joutuisit ajaan niin kyllä sulla olis sitten maasturi ja laadukas sellainen ;D

Mikäs sellainen laadukas maasturi on?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


seaboss

Onneks sitä ei moni tiedä, no sieltähän se arvaus tulikin oikein kuvan kera, mutta ei, se ei ole audi... ;D ;D

Neljä nollaa keulassa ja yks ratin takana....lopputulos on tiedossa ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.03.20 - klo:19:37
Otahan -karppa- nyt homma haltuun!

Noviisitkin täällä vittuilee sinulle. Kyllä sinulta papua löytyy - ja nyt on aika palata takaisin Palstan Kingiksi, koska teräsharmaa ei puolusta asemaansa.
Tämä keskustelu on kyllä vajonnut sellaiselle tasolle, että eristän itseni tästä ulos siltä varalta, jos tuo kaikki on tarttuvaa. Tuo kommenttini ei sitten tarkoita sitä, että tässä keskustelussa olisi aikaisemmin nähty erityisen fiksua keskustelua, mutta nyt täällä näemmä haetaan jo jotain palkintoa elämäntyöstä interwebin täyttämisestä mahdollisimman retardilla hölinällä.

jt

Näyttää keskustelu "lipsuvan" aika paljonkin aiheesta tässä ketjussa...yritetäänpä jatkaa asialinjalla - ja katsotaan mihin se johtaa vai johtaako mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 19.03.20 - klo:10:44
Sinun täytyy myös ottaa huomioon kuinka erilaisissa olosuhteissa me liikumme.
...
Kymmeniä romuja kasassa pääkaupunkiseudun ensimmäisissä talvikeleissä. Siellähän ajetaan etupäässä kitkoilla.
Mihin Jönglööraaja perustaa ylläolevan väitteensä? (arvelen että ei mihinkään). Pikaisella haulla löytyy Ylen uutinen jossa on graafi onnettomuuksien osuuksista kitka vs nasta (nähty aikaisemminkin täällä palstalla), mutta siinä on myös kitkojen suhteellinen osuus: https://yle.fi/uutiset/3-10689503.

Kitkojen osuus 2017 päättyvällä jaksolla on ollut arviolta vajaa 14% ja pk-seudulla arvioituna jopa viidennes on kitkoja. Tredinä kitkojen yleisyys on kasvanut n. %-yksikön per 3 vuotta, joten nyt oltaisiin n. 15% jos sama trendi on jatkunut. Ja pk-seudulla yli viidenneksen osuudessa.

Näin ollen "kymmenien romujen" ketjukolarissa, vaikkapa 30 autoa, on tilastollisesti arvioituna tasajakauman mukaan 6 kitkaa ja 24 nastaa - toisin sanoen, kun rytisee, suurimmalla osalla on allaan nastat. (verrokkina maailman turvallisimmasta (?) talviliikenteestä, eli Oslo, kitkojen osuus luokkaa 80%). Suomessa ero toteutuneiden onnettomuuksien suhteellisessa määrässä kitka vs nasta on niin suuri kitkojen hyväksi että viranomainenkin kiinnitti siihen huomiota. Toki takana voi olla monia muitakin seikkoja kuin renkaat, mutta suuressa joukossa satunnaistekijöiden vaikutus usein laimenee/tasaantuu.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

-karppa-

#5603
Lainaus käyttäjältä: ulkoilija - 19.03.20 - klo:22:40
Vetääkö tuo jäsen Karppa ylläpitoa perseeseen, vai miten hän saa trollata täällä vuodesta toiseen?

Arvoisa Skriko, kirsko, foorumilainen tai vastaava. Käsittääkseni sinulla on tälle foorumille kirjoituskielto.


Jäsen skriko: porttikielto voimassa toistaiseksi.

Syy: Uhkaukseksi tulkittavissa oleva kirjoitus forumilla.

Uhkaukset forumilla (yksityisviesteissä tai julkisella forumilla) eivät ole missään muodossa hyväksyttäviä.


http://www.vagarena.fi/index.php?action=profile;u=25147

Lainaus käyttäjältä: ulkoilija - 19.03.20 - klo:23:10
Oi voi mikä imbesilli. Auton hinta tippuu kas kun oot huomannut. Sen auton hinta ei varmaan tipu kun sen ostaa käteisellä.
Kato muut ostaa auton osarilla ja niillä on fyrkat muussa käytössä. Sä ostat auton käteisellä ja oot perseauki aina. Menkää nyt kattomaan minkälaisilla koslilla tää sälli ajaa.

Kun ostaa 3-5 vuotiaita vähän ajettuja autoja "käteisellä", niin joku imbesilli maksaa sen suurimman arvonpudotuksen. Mutta sen enempää en lähde sinun trollaukseen mukaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 20.03.20 - klo:07:36
Muista se käyttöarvo ;D

Kyllä Suomalaisethan kumma kyllä tuovat maahan nimenomaan käytettyjä premium mallin autoja ei karvalakkimalleja. Miksiköhän? Koska tuulipukukansa ei sellaisia ole ostanut johtuen korkeasta verotuksesta ja tästä johtuen kalliista hankintahinnasta.

Mielummin ajan käytetyllä RS kodiaqilla, kuin karvalakkimallin uudella octavian scoutilla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.04.20 - klo:08:55
Missähän ne hyvät kuljettajat nyt ovat ?
Näyttää etelässäkin ollut paljon onnettomuuksia näillä keleillä.
Kertokaa teiden ritarit Kitka - Tuomot ja kesärengaskingit.
Joku onneton oli menettänyt henkensäkin.
Nyt viisaita kommentteja kiitos. :-[
Nyt olosuhteet vastaavat talvisia kelejä joita on koko talven JK:n yläpuolella.

Mihin niitä tastoja tarvii kun ei ole jätää? Vantaalla pelkkää lunta/loskaa ja märkää asfalttia. Kesärenkaat olisi varmaan aika liukkaat tällaisena aamuna. Nordic kitka on kaikista paras rengas tähän keliin, parempi kuin nasta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.04.20 - klo:08:55
Missähän ne hyvät kuljettajat nyt ovat ?
Näyttää etelässäkin ollut paljon onnettomuuksia näillä keleillä.
Kertokaa teiden ritarit Kitka - Tuomot ja kesärengaskingit.
Joku onneton oli menettänyt henkensäkin.
Nyt viisaita kommentteja kiitos. :-[
Nyt olosuhteet vastaavat talvisia kelejä joita on koko talven JK:n yläpuolella.
Kävitkö tarkistamassa onnettomuudessa käytetyt renkaat? Ihmiset ne on syyllisiä onnettomuuksiin, ei renkaat.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Kyllä melkoinen idiootti saa olla, jos tänään aamusta lähti kesärenkailla liikenteeseen!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.04.20 - klo:08:55
Kertokaa teiden ritarit Kitka - Tuomot
Näin vuosia jo nastattomilla talvirenkailla ilman mitään pito-ongelmia ajaneena tuo Kitka-Tuomo ei oikein avaudu...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy