Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.12.18 - klo:19:53
Eli ei ollut mammasi huomannut, että on kitkat alla. Mitä tästä pitäisi päätellä nastan ja kitkan erosta, vai pistetäänkö kokonaan eukkosi piikkiin se seikka, että eroa ei huomannut? Tuon kertomasi perusteella on kyllä sitten turha väittää, että nastat laitetaan alle turvallisuuden takia. Paremman puoliskosi lausunto kertoi totuuden: teillä ne laitetaan alle, jotta voidaan ajaa kovempaa, ei turvallisemmin.

Mistä sinä tiedät miten mamma on ajanut, koska minäkään en tiedä! JA loogisemmin nuo nastat käyttääntyy contilla, kuin kitkat myös äärirajalla.

Vaihdoin myös sen takia, että tiedän jo nyt näkemättä missä kunnossa mökille mentäessä tiet on, kun katsoo tämän hetken tiestöä sekä sen hoitoa.

Ja vaikka ajaisin kovempaa rajoitusten puitteissa, niin mitä siittä, kun A:Voin B:Laki sallii! Tänäänkin sai noita teidäntukkoja katsella ihan tarpeeksi, kun 80km/h rajoituksella seilataan 62-75km/h väliä. Ei muuta, kuin vilkku vasemmalle ja ohi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Riippumatta renkaista ohitan edellä olevia, jos ajavat hiljempaa. En tee mitään johtopäätöksiä renkaiden tai kuskin sukupuolen suhteen. En vain ymmärrä kaikkien käytöstä tuolla tien päällä, mutta yritän ennakoida parhaani mukaan onnettomuuksia välttääkseni. Monet lähtevät hitaammin nastoilla valoista, kuin minä kitkoilla. Ehkäpä se ei ole pelkästään renkaista kiinni, tai ehkä on. Moni ajaa nastoilla hitaampaa, mutta ehkä se ei ole renkaista tai niiden paremmuudesta kiinni. Moni maleksii kiihdytyskaistoilla, mutta ehkä se ei ole renkaista kiinni, saatikka tehoista. Kitkarenkaat on taaskin tänä talvena olleet kivat. Kolmas talvi lähti käyntiin samoilla renkailla, eikä pidossa ole moittimista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sambolo

Tuli ajettua taas stadista lappiin ja takas hengenvaarallisilla kitkoilla joilla neljäs talvi ja pintaa reilu 5mm. Ei minkää sortin ongelmia, jotku sielä ajeli kyllä reiluja alinopeuksia, omasta mielestä ajokeli oli hyvä ja renkaiden pito hyvä myös. Sää vaihteli 0 kelistä -28c ja kaikkeen siltä väliltä lumisateineen.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 27.12.18 - klo:21:18
Tuli ajettua taas stadista lappiin ja takas hengenvaarallisilla kitkoilla joilla neljäs talvi ja pintaa reilu 5mm. Ei minkää sortin ongelmia, jotku sielä ajeli kyllä reiluja alinopeuksia, omasta mielestä ajokeli oli hyvä ja renkaiden pito hyvä myös. Sää vaihteli 0 kelistä -28c ja kaikkeen siltä väliltä lumisateineen.

Mä en viitsisi kehua ajavani neljä vuotta vanhoilla ja 5mm pinnoilla olevilla renkailla. Oli kyse nastoista tai kitkoista...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V-O

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 22.12.18 - klo:14:27
Täällä näköjään kierretään kehää
Jepulis, onko tässä nyt ikiliikkuja keksitty: nastat/kitkat-mielipide :)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: V-O - 27.12.18 - klo:22:17
Jepulis, onko tässä nyt ikiliikkuja keksitty: nastat/kitkat-mielipide :)
Olihan tossa hetken hiljasempaa ;D
Ei ollut yllätys kuka pelin jälleen avas
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

58make

Ajoin aiemmin toitakymmentä vuotta maastureilla, eri merkkisillä ympäri vuoden,
cooperin tai joku sellainen, jenkkirengas missä oli m+s merkintä, hyvin niillä pärjäsi,
nyt on tuossa volkkarissa hakkapeliitan nastat, tuli sen mukana ja ei niissä pidon
kanssa mitään parempaa ole, ympäri vuotisilla renkailla pystyy aivan hyvin ajamaan
nykyisillä talvikeleillä, ei nasta pure siihen puolen millin mustaan jäähän kuitenkaan,
Jos ja kun joudun itse renkaat ostamaan niin tuo BFGoodrich Urban Terrain T/A
on se tuleva rengas ilmeisesti.
Ratkaise asunto ja autopulma samalla kertaa,
osta skoda ja asu korjaamolla.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 28.12.18 - klo:03:19
Olihan tossa hetken hiljasempaa ;D
Ei ollut yllätys kuka pelin jälleen avas

Sokeakin varmaan huomasi, että forumi oli nurin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:20:27
Mistä sinä tiedät miten mamma on ajanut, koska minäkään en tiedä!

Minä tiedän sen tästä:

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:17:43
Kysyin sitten, että pitäisikö heittää nastat alle, johon sain vastauksen "Eikö ne jo ole alla. Jos olisin tiennyt olisin ajanut hiljempaa;D ;D ;D.

Tuossa lainauksessasi selvästi puolisosi toteaa, että olisi ajanut hiljempaa jos olisi tiennyt ajavansa kitkoilla. Eli toisin sanoen hän ulosmittaa nastojen mahdollisen turvallisuushyödyn ajamalla niillä tietoisesti kovempaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

seaboss

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.12.18 - klo:14:20
Siellä autokoulussakin ajetaan nastoilla  ;D ;D ;D ;D

Aivan, siksi teidän nastapellejen ajotaito onkin autokoulu tasoa, ja siksi sinne kehoitinkin teidän mennä kehittyyn kaikinpuolin. ;D

Oot pussiin puhumisen yksinkertainen mailman mestari kyllä, niin kuin tet tuossa jo totesi. ei voi ku nauraa...kyllä mä sinuna lopettaisin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: seaboss - 28.12.18 - klo:12:25
Aivan, siksi teidän nastapellejen ajotaito onkin autokoulu tasoa, ja siksi sinne kehoitinkin teidän mennä kehittyyn kaikinpuolin. ;D

Oot pussiin puhumisen yksinkertainen mailman mestari kyllä, niin kuin tet tuossa jo totesi. ei voi ku nauraa...kyllä mä sinuna lopettaisin.

Mä käyn suosiolla vaikka viiden vuoden välein autokoulussa sekä kertaamassa kirjallisia. Se pitäisi olla jokaisella Suomalaiselle pakollista, jotka omaavat ajokortin. Sen verran paljon aaseja näkee liikenteessä! Käyn myös liukkaankelin radalla treenaamassa silloin tällöin ihan tarkoituksella. Mutta sinähän kuulut niihin miehiin, jotka luulee olevansa parempia kuljettajia kuten suurin osa suomalaisista miehistä.

BTW: Kun rupeat pätemään, niin maailmanmestari on yhdyssana  ;D.

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.12.18 - klo:12:01
Tuossa lainauksessasi selvästi puolisosi toteaa, että olisi ajanut hiljempaa jos olisi tiennyt ajavansa kitkoilla. Eli toisin sanoen hän ulosmittaa nastojen mahdollisen turvallisuushyödyn ajamalla niillä tietoisesti kovempaa.

Väärin. Hän luottaa, että auton alla on hyvät renkaat ja kun oli liukasta ajoi hiljempaa. Nastoilla olisi saattanut ajaa kovempaa. Vai meinaatko että vain "miehet" osaa ajaa autolla sen tuntumalla? Ja kuten totesin, niin ajokäytökseltään myös contin kitka ja nastat ovat erillaisia!

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:20:27
JA loogisemmin nuo nastat käyttääntyy contilla, kuin kitkat myös äärirajalla.

Ja vaikka ajaisin kovempaa rajoitusten puitteissa, niin mitä siittä, kun A:Voin B:Laki sallii! Tänäänkin sai noita teidäntukkoja katsella ihan tarpeeksi, kun 80km/h rajoituksella seilataan 62-75km/h väliä. Ei muuta, kuin vilkku vasemmalle ja ohi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vasara

Lainaus käyttäjältä: seaboss - 28.12.18 - klo:12:25
Aivan, siksi teidän nastapellejen ajotaito onkin autokoulu tasoa, ja siksi sinne kehoitinkin teidän mennä kehittyyn kaikinpuolin. ;D
...
Jutut tätä tasoa ja kehoittaa muita menemään 'kehittyyn' :D

TTO

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:17:43
Eilen loppui mun "kitkailut" ja nastat on molemmissa autoissa alla. Tämä johtui siitä, että erehdyin kysymään mammalta oliko liukasta jouluaattona, johon sain vastauksen, että kyllä oli liikenneympyröissä. Kysyin sitten, että pitäisikö heittää nastat alle, johon sain vastauksen "Eikö ne jo ole alla. Jos olisin tiennyt olisin ajanut hiljempaa"  ;D ;D ;D.
Lainaus käyttäjältä: tet - 28.12.18 - klo:12:01
Minä tiedän sen tästä:

Tuossa lainauksessasi selvästi puolisosi toteaa, että olisi ajanut hiljempaa jos olisi tiennyt ajavansa kitkoilla. Eli toisin sanoen hän ulosmittaa nastojen mahdollisen turvallisuushyödyn ajamalla niillä tietoisesti kovempaa.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.18 - klo:13:54

Väärin. Hän luottaa, että auton alla on hyvät renkaat ja kun oli liukasta ajoi hiljempaa. Nastoilla olisi saattanut ajaa kovempaa. Vai meinaatko että vain "miehet" osaa ajaa autolla sen tuntumalla? Ja kuten totesin, niin ajokäytökseltään myös contin kitka ja nastat ovat erillaisia!
Vaikka vaimo luottaakin, että alla on hyvät renkaat, ei viimeinen viesti ole linjassa aikaisempien kanssa eikä näin ollen tet:in aikaisempi viesti ole "väärin".

Rauta7

BTW: Kun rupeat pätemään, niin maailmanmestari on yhdyssana  ;D.


Otsikon sivusta - kuten koulupoika:
Toivottavasti "asiantuntijoiden" ahdistus on helpottanut sivuston avauduttua - ihan aiheellisesta "joulurauhasta".  ::)

"BTW- opettaja" on paraskin neuvomaan, koska mm. sanojen taivuttukset, päätteet ja erisnimet eivät ole alkuunkaan hallinnassa - toki "oppilaatkin" tuntuvat olevan samaa kaliiperia olevia bosseja.  :o
Golfkärry Mk 7.5

sambolo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:21:50
Mä en viitsisi kehua ajavani neljä vuotta vanhoilla ja 5mm pinnoilla olevilla renkailla. Oli kyse nastoista tai kitkoista...

Kyllä nykyrenkaat pysyvät hyvänä elinkaarensa ajan. Ainaki itellä kitkat pysyny. Meinasin kyllä ostaa uudet, mutta tyytyväinen olen etten vielä ostanut. Katsotaan ens talvena sit.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.12.18 - klo:21:50
Mä en viitsisi kehua ajavani neljä vuotta vanhoilla ja 5mm pinnoilla olevilla renkailla. Oli kyse nastoista tai kitkoista...
Käy katsomassa taloyhtiöiden, markettien tai työpaikkojen pihoilla, millaisilla renkailla ihmiset oikeasti ajaa. Torissakin näkee paljon huonompia myynnissä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.18 - klo:13:54
Mä käyn suosiolla vaikka viiden vuoden välein autokoulussa sekä kertaamassa kirjallisia. Se pitäisi olla jokaisella Suomalaiselle pakollista, jotka omaavat ajokortin. Sen verran paljon aaseja näkee liikenteessä! Käyn myös liukkaankelin radalla treenaamassa silloin tällöin ihan tarkoituksella. Mutta sinähän kuulut niihin miehiin, jotka luulee olevansa parempia kuljettajia kuten suurin osa suomalaisista miehistä.

BTW: Kun rupeat pätemään, niin maailmanmestari on yhdyssana  ;D.

BTW: Sana "suomalaiselle" kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Sinun kanssasi on kyllä täytisen turha väitellä mistään asiasta. Maali liikkuu kaiken aikaa, ja silloin harvoin kun maali pysyy paikallaan sen hetken että siihen ehtii osua, kiistät osuman kirkkain silmin kuin Trump konsanaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.12.18 - klo:15:37
Käy katsomassa taloyhtiöiden, markettien tai työpaikkojen pihoilla, millaisilla renkailla ihmiset oikeasti ajaa. Torissakin näkee paljon huonompia myynnissä.

Oletko oikeassa ja jotkut idiootit, jopa ostavat tuollaisia renkaita...

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 28.12.18 - klo:14:27
Kyllä nykyrenkaat pysyvät hyvänä elinkaarensa ajan. Ainaki itellä kitkat pysyny. Meinasin kyllä ostaa uudet, mutta tyytyväinen olen etten vielä ostanut. Katsotaan ens talvena sit.

Hmmm... No minä olen tästä erimieltä ja samoin myös testit.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

erttuli

Löytyykö kokemuksia CVC7?
Ice Contact 2 oli edellisessä autossa ja hyvät kyllä, mutta nyt on kitkojen aika. Alkaa olemaan todella finaalissa nykyiset kumit iän puolesta, todella kovat jos vertaa uudehkoihin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 28.12.18 - klo:16:35
Löytyykö kokemuksia CVC7?
Ice Contact 2 oli edellisessä autossa ja hyvät kyllä, mutta nyt on kitkojen aika. Alkaa olemaan todella finaalissa nykyiset kumit iän puolesta, todella kovat jos vertaa uudehkoihin.

Osta pois. Tuskin on huonot renkaat.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201809122201194317
Vertailun kärkikolmikkoon kipusivat Continental ContiVikingContact 7, Michelin X-Ice X13 ja Nokian Hakkapeliitta R3.

1. Continental ContiVikingContact7 9,0

"Talviominaisuudet ovat huippuluokkaa"
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Jos asut ja ajelet etelässä niin älä osta pois, ovat varmasti se surkein valinta etelän vesikeleille.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Hidalgo

#3591
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 28.12.18 - klo:17:27
Jos asut ja ajelet etelässä niin älä osta pois, ovat varmasti se surkein valinta etelän vesikeleille.
Oliko sinulla jotain perusteluita väittämällesi?

TTO

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 28.12.18 - klo:16:35
Löytyykö kokemuksia CVC7?
Ice Contact 2 oli edellisessä autossa ja hyvät kyllä, mutta nyt on kitkojen aika. Alkaa olemaan todella finaalissa nykyiset kumit iän puolesta, todella kovat jos vertaa uudehkoihin.
Olen tuollaisilla nyt ajanut ja ovat toimineet oikein hyvin myös etelän vaihtelevissa oloissa. Vertailupohjaa muihin kitkoihin ei ole, mutta vanhoja Nokian nastoja en kaipaa.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: seaboss - 28.12.18 - klo:12:25
Aivan, siksi teidän nastapellejen ajotaito onkin autokoulu tasoa, ja siksi sinne kehoitinkin teidän mennä kehittyyn kaikinpuolin. ;D

Oot pussiin puhumisen yksinkertainen mailman mestari kyllä, niin kuin tet tuossa jo totesi. ei voi ku nauraa...kyllä mä sinuna lopettaisin.
Näitä isäm_maam_toivoja jotka haluavat vain päteä. Jutut tasoa: ”mun isällä on isompi auto ku sulla....”
Itse en usko hetkeäkään, että seaboss olisi aikuinen ja kävisi töissä. Ei kukaan noin huonolla kirjoitustaidolla ja ulosannilla voi pärjätä työelämässä tai muutenkaan normaalissa kanssakäymisessä ihmisten kanssa.

Tos®

Töissä joutuu ajamaan paljon vuokra-autoilla, joita on uudet qashqait edelleen.
Niihin on päätetty hankkia Sailun (?!) merkkiset nastarenkaat.

En ollut aiemmin edes kuullut koko merkistä, mutta vuokraamo vissiin säästää tilaamalla kiinasta laatua.
Aivan kaameat ajaa  8) :o

Kyllä omat kitkuttimet on niin paljon paremmat.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.18 - klo:09:28
Sokeakin varmaan huomasi, että forumi oli nurin...
Kahdesta asiasta päätit tarttua toiseen, minkä varmasti ihan kaikki muut ymmärsivät olevan kevyt huuli.
Sama rummutus jatkuu koska olet kevyesti koko palstan isoin trolli. En vaan ole ihan sata mahdatko tajuta sitä itse, jolloin asia menee säälimisen puolelle vai onko taitosi kehittyneet noin kovasti että osaat asiasi?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Mikey

-karppa- on nyt pahasti alakynnessä.

Joka puolelta haastetaan ja nypitään karvoja palleista! Haastajat ovat haistaneet heikkouden ja veren haju ajaa kyseenalaistamaan nykyisen hallitsijan iskukykyä. Onko -karppa- peräti menettämässä Palstan Kingin aseman? Kovasti tässä hetkessä näyttää siltä, että meripomo taitaa ottaa sen paikan...

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.12.18 - klo:19:34
Töissä joutuu ajamaan paljon vuokra-autoilla, joita on uudet qashqait edelleen.
Niihin on päätetty hankkia Sailun (?!) merkkiset nastarenkaat.

En ollut aiemmin edes kuullut koko merkistä, mutta vuokraamo vissiin säästää tilaamalla kiinasta laatua.
Aivan kaameat ajaa  8) :o

Kyllä omat kitkuttimet on niin paljon paremmat.

Jaa, taitavat olla Aritan toimittamia autoja? Törmäsin samoihin nakkeihin erään vuokra-autokäytössä olleen Octavian alla Aritan vaihtoautohallissa...

Muuten tähän säikeeseen kommenttini muutaman viikon takaa:

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 09.11.18 - klo:18:11
Ja samalla "Keskustelua" -> "Vänkäystä"

Kun lukee säikeen ekan sivun, niin ihan sama vänkäys jatkuu sata sivua myöhemmin...

Jepjep. Ei ole keskustelua nähtykään. Kun ei enää keksitä mitää järkevää sanottavaa, aletaan v#$tuilemaan. Tosi kypsää käytöstä.

Kussakin rengastyypissä omat hyvät ja huonot puolensa ja valitsee sitten ihan minkä vaan niin se on aina kompromissi, josta selviää tilannetajulla.

Ja omassa autossa on Hakka kasit mutta jos renkaat joskus vaihtuvat niin tulee kitkat.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.12.18 - klo:18:38
Oliko sinulla jotain perusteluita väittämällesi?

Mikäli talviominaisuuksia kehutaan "huippuluokkaisiksi", tarkoittaa se sitä että kuivan kelin sekä märän kelin ominaisuuksista on tingitty. Yhtä ja ainoaa joka kelillä loistavasti toimivaa rengasta kun ei ole yksikään firma vielä luonut.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

V60

Ilmeisesti täällä jotkut ke- kitkailijat rata-tyylisesti puristavat sekunteja ja kymmenyksiä asfaltilla, jolloin talvirenkaan tärkein ominaisuus on toimivuus em. alustalla. Henkilökohtaisesti 30 vuoden autoilu-uran aikana ei kertaakaan ole ollut tilannetta, jossa asfaltilla pohjolan talvirenkaiden pito olisi ollut riittämätön. Tähän auttaa sopiva ajonopeus. Sen sijaan liukkaan kelin ominaisuudet pitää olla parasta laatua koska suhteessa äkkitilanne liukkaalla on vaarallisempi. Aamen.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy