Uusi V60, 2018

Aloittaja V-O, 16.01.18 - klo:22:45

« edellinen - seuraava »

joukose

Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli.  Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

BMF

Lainaus käyttäjältä: joukose - 14.03.18 - klo:10:50
Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli.  Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.

Skodassa on muuten lämmin hytti ja lämmitettävä ratti. Ei tarvi sormikkaita samalla kun harrastaa sormeilua autossa. Luulisi volvoonkin saavan ellei ole vakiona
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

joukose

Minun volvooni aikannan sen sai lisävarusteena tuon lämmitetyn ratin. Eli n. vuosi sitten. Kyllä siellä joka jampasterin autossa on liikkeelle lähtiessä ihan yhtä kylmä tai kuuma ulkonakin jollei ole lisälämmittimiä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

dwntime

Lainaus käyttäjältä: joukose - 14.03.18 - klo:10:50
Juu ja sit yrität täpätä aktiiviseksi sen sinua mielyttävän lämpötilan. Ajohanskoillahan tuo koko kosketusnäyttö on toimimaton peli.  Eli nyt kaikki upouuden auton ostajat ensi töikseen hankkimaan sormikkaat joissa reijät etusormien päissä niin näpyttely onnistuu talvellakin jos ei sitten sormet ole niin kuivat että kosketusnäyttö ei reagoi. Noh ainahan voi pikkasen nuolasta sormenpääätään ja taas toimii. Nimim. kokemusta on.

Höpö höpö ja höpö höpö. Toimii sormilla, hanskoilla ja vaikka runkkasilla jos siltä tuntuu. Ei mitään ongelmaa. Eikä tarvii yrittää osua lämpötilaan, riittää kun osuu niin helvetin isoihin + ja - näppäimiin.

Alan epäillä että sinulla ei koskaan ko. auto ole edes ollut jos tuollaista schaibelia kirjoittelet.

joukose

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.03.18 - klo:12:37
Höpö höpö ja höpö höpö. Toimii sormilla, hanskoilla ja vaikka runkkasilla jos siltä tuntuu. Ei mitään ongelmaa. Eikä tarvii yrittää osua lämpötilaan, riittää kun osuu niin helvetin isoihin + ja - näppäimiin.

Alan epäillä että sinulla ei koskaan ko. auto ole edes ollut jos tuollaista schaibelia kirjoittelet.

Jahans, millanenhan kosketusnäyttö mahtaa omassa autossasi olla? Minulla on ollut volvon S90 vm 2017 ja Opel Insignia vm. 2018 autoissa kosketusnäytöt ja en kyllä noita ole normaalit ohuet nahkahanskat kädessä saanut toimimaan. Liekkö vika käyttäjässä vai hanskoissa. Ylipäätään kun kokeilin hanskakäyttöä ja jos olisi toiminut niin aika hakuammuntaa olisi ollut silti.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

V-O

Laitoitko joukose reklamaatiota kosketusnäytön toimivuudesta käsineet kädessä Volvolle? Olikohan sinulla käytössä villalapanen, nahkarukkanen, "näppylähanska" vai nahkakäsine?

Volvo sanoo seuraavaa:
LainaaSensus Connect -järjestelmän käyttö
Sensus Connect tuo yhteen ja esittelee useiden auton järjestelmien monet toiminnot eri näytöissä. Keskinäyttö on kosketukseen reagoiva kosketusnäyttö, jota voidaan käyttää paljain käsin tai käsineet kädessä. Keskinäytön kautta voitte valita, missä ja miten tiedot näytetään. Keskinäytössä on toimintonäkymä, jossa on auton eri järjestelmien ja toimintojen kosketuspainikkeet. Siinä voitte ottaa toimintoja käyttöön tai poistaa niitä käytöstä sekä nähdä eri toimintojen toimintaa koskevat ilmoitukset. Katsokaa lisätietoa liikkumisesta keskinäytössä kohdasta Navigointi keskinäytössä.

Tuostahan on syytä nyt ainakin lehdistölle vihjata, että Volvo antaa täysin valheellista tietoa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: joukose - 15.03.18 - klo:04:56
Jahans, millanenhan kosketusnäyttö mahtaa omassa autossasi olla? Minulla on ollut volvon S90 vm 2017 ja Opel Insignia vm. 2018 autoissa kosketusnäytöt ja en kyllä noita ole normaalit ohuet nahkahanskat kädessä saanut toimimaan. Liekkö vika käyttäjässä vai hanskoissa. Ylipäätään kun kokeilin hanskakäyttöä ja jos olisi toiminut niin aika hakuammuntaa olisi ollut silti.

Veikkaan boldattua.

Sensus Connect. Voin ottaa ihan videotakin tänne jos niin paljon kiinnostaa. Hyvin toimii hanskat kädessä. On tullut käytettyä nahkahanskoilla, kankaisilla ja jopa rukkasilla. Rukkasilla toki hiukan huono kun osumatarkkuus on mitä on.
Hanskoilla ei mitään ongelmaa käyttää, ihan yhtä tarkasti saa paineltua kuin paljain käsinkin. Ja tämä toimii ihan samalla tavalla tuossa omassa vm2018 autossa kun muutaman päivän koeajolla olleessa vm2017 autossa. Ei mitään eroa toimivuudessa.

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.03.18 - klo:07:28
Tuostahan on syytä nyt ainakin lehdistölle vihjata, että Volvo antaa täysin valheellista tietoa.

Ei taida nyt Volvo olla joka antaa valheellista tietoa :D

joukose

En malttanut olla soittamatta myyjälle jolta S90:n ostin. Sanoi että jossain vuodenvaihteessa 2017/2018 tehty kosketusnäyttöön muutos ja sen jälkeen homma onnistuu hanskat kädessä. Sanoi yksi aamu ihmetelleensä kun kosketusnäyttö oli toiminut hanskojen kanssa. Kertoi myös että heillä (Keskusautohalli) ei volvo ollut infomoinut asiasta mitenkään.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

dwntime

#68
Tuokin on ihan paskapuhetta. Ei kyllä myyjä tiennyt mistä puhuu.

Vuosi sitten koeajossa ollut 2017 mallin V90 D4 Inscription totteli näytönpainalluksia hanskat kädessä ihan fine. Minulla kun on tapana ajella hanskat kädessä talvisin niin nuo asiat tuppaavat jäämään mieleen.

Ja jos et minua usko niin voit lukea 2017 vuosimallin ohjekirjasta tuon saman asian, siellä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti syykin miksi toimii hanskat kädessä :

https://support.volvocars.com/fi/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=v542&my=2017&sw=16w46&article=1bd0a450896fcf5bc0a80151100b6a73

jamo75

tämän innoittama koetin aamulla skodan columbusta nahkahaskat kädessä ja ainakin kyseinen lämpötilan säätö toimi ihan normaalisti (tökitään + ja - nappeja)
toki se on varsin turhaa kun saman voi tehdä mekaanisella kytkimellä ja pitää erikseen muutenkin mennä "ilmastointi" valikkoon toki siihen on suora siirtymä nappi fyyseisen napin kautta



Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.03.18 - klo:17:50
tämän innoittama koetin aamulla skodan columbusta nahkahaskat kädessä ja ainakin kyseinen lämpötilan säätö toimi ihan normaalisti (tökitään + ja - nappeja)
toki se on varsin turhaa kun saman voi tehdä mekaanisella kytkimellä ja pitää erikseen muutenkin mennä "ilmastointi" valikkoon toki siihen on suora siirtymä nappi fyyseisen napin kautta

Vanhemmissa MIB systeemeissä tuo harmillisesti ei toimi. Rouvan Leonin näyttö ei reagoi hanskat kädessä mitenkään. Paljaalla joutuu tökkimään :)

joukose

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 15.03.18 - klo:17:18
Tuokin on ihan paskapuhetta. Ei kyllä myyjä tiennyt mistä puhuu.

Vuosi sitten koeajossa ollut 2017 mallin V90 D4 Inscription totteli näytönpainalluksia hanskat kädessä ihan fine. Minulla kun on tapana ajella hanskat kädessä talvisin niin nuo asiat tuppaavat jäämään mieleen.

Ja jos et minua usko niin voit lukea 2017 vuosimallin ohjekirjasta tuon saman asian, siellä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti syykin miksi toimii hanskat kädessä :

https://support.volvocars.com/fi/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=v542&my=2017&sw=16w46&article=1bd0a450896fcf5bc0a80151100b6a73

Sen mitä omasta S90 Volvosta tiedän niin on valmistettu Ruotsin tehtaalla ja sain autoni käyttöön 25.4.2017. Ja siinä ei toiminut. Ja voisit pikku hiljaa siivota tekstiäsi tai mennä suomi24 sivustolle. Siellähän noita kinastelijoita riittä
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

dwntime

Lainaus käyttäjältä: joukose - 16.03.18 - klo:17:17
Sen mitä omasta S90 Volvosta tiedän niin on valmistettu Ruotsin tehtaalla ja sain autoni käyttöön 25.4.2017. Ja siinä ei toiminut. Ja voisit pikku hiljaa siivota tekstiäsi tai mennä suomi24 sivustolle. Siellähän noita kinastelijoita riittä

Minun kielenkäytössäni ei ole mitään siivottavaa. Paskanpuhujat sen sijaan olen oppinut tunnistamaan ja valitettavasti alkaa kovasti näyttää että sinä lankeat siihen joukkoon.

Itsehän tuota yrität inttää mustaa valkoiseksi. Minä olen tarjonnut faktaa ja olen valmis sitä tarjoamaan lisääkin. Sinä sen sijaan kirjoitat kuvitteellisesta S90:stä jossa ei kosketusnäyttö toiminut yms. hauskaa. Lopetahan nyt, paljastuit.

Mutta joo, voidaan mun puolesta lopettaa tähän. En jaksa alkaa foorumilla vääntää fiktiosta tämän enempää. Voidaan keskittyä otsikon autoon jatkossa.

hänk

Sattumalta jäänyt nimimerkki joukose mieleen eka kertaa vuosia sitten BMW-foorumilta, tais olla meillä suurinpiirtein samaan aikaan ostetut bemut, lueskelin palstaa mielenkiinnolla mut en tainnut muistaakseni mitään kirjoitella, pidin häntä ihan asiallisena kirjoittajana ja sit tais seuraava missä nimimerkki tuli vastaan olla Autostadium, jos nimimerkin takana on pysynyt koko ajan sama henkilö niin nyt kyllä on joukosen jutut muuttuneet eka kertaa epäilyttäväksi ja ihmeellisiksi kun Volvosta keskustellaan.

Metalgod

Kuka ajaa hanskat kädessä autolla??? No Volvokuski ilmeisesti. Ei hyvältä kuulosta ei....
Skoda RS 4x4
Dodge Charger 6.4 Hemi 850hv

Pazimus83

Vuosi 2018 ja autot on edelleen tänäkin päivänä niin kylmiä, että pitää olla hanskat kädessä kun lähtee ajamaan? Onneksi tuli ostettu vm.2016 Ocu, siinä on sentään tehdasweba, ettei tarvii palella liikkeelle lähdettäessä.  ;D
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:09:15
Vuosi 2018 ja autot on edelleen tänäkin päivänä niin kylmiä, että pitää olla hanskat kädessä kun lähtee ajamaan? Onneksi tuli ostettu vm.2016 Ocu, siinä on sentään tehdasweba, ettei tarvii palella liikkeelle lähdettäessä.  ;D

Onneksi tuli hankittua vm.2018 Volvo, siinä on sentään penkit, ratti ja takalasikin lämmin liikkeelle lähdettäessä.  ;D
Volvo V90 T8 AWD -18

BMF

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 20.03.18 - klo:09:26
Onneksi tuli hankittua vm.2018 Volvo, siinä on sentään penkit, ratti ja takalasikin lämmin liikkeelle lähdettäessä.

No nyt paukahti rahamiehen henkselit niin kovasti että köyhempää ketuttaa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

aquarius

Lainaus käyttäjältä: BMF - 20.03.18 - klo:09:28
No nyt paukahti rahamiehen henkselit niin kovasti että köyhempää ketuttaa...

Niin se metsä vastaa, etc..
Volvo V90 T8 AWD -18

Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 20.03.18 - klo:09:37
Niin se metsä vastaa, etc..

Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:13:03
Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?

Omasi oli vähintään yhtä mielenkiintoinen vai liittyykö mielestäsi Skoda&Webasto aiheeseen?
Volvo V90 T8 AWD -18

V-O

Pahus, sitä ei saakaan punaisena  :(

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 20.03.18 - klo:13:03
Mielenkiintoinen kommentti siihen nähden, että kommentoitiin ajohanskojen käyttöä. Missä kohtaa käsitit kirjoituksestani, että Skodassa ei noita luettelemiasi varusteita ole?

Ja missä kohtaa sinä käsitit että minä ajan hanskat kädessä siksi että olisi kylmä?
Minä ajan hanskat kädessä koska se on pinttynyt tapa. Ei autossa kylmä ole ja ei varsinkaan kun esilämmityksen aikana auto lämmittelee penkin ja ratin lämpöiseksi minua varten. Aijai...

JPN_V70D3OR

Tuli tänään otettua Kaivokselassa kärrystä kylmät tyypit.

Pituutta takapenkillä ja peräkontissakin oli ihan kivasti.

Suksiluukku on todella pieni (kämmenen kokoinen).
Kuskinpenkillä huomio kiinnittyi kapeuteen, kun paksumman takin hiha otti oveen ja toisen puolen hartia meni aika reilusti keskikonsolin päälle. Kaksi isompaa ihmistä etupenkillä, saattaapi tulla tiivis tunnelma.
(V70:ssä ovi tuntuisi olevan ulompana.)

Auto lienee on 'nolla-sarjaa' koripaneelit istuivat kuitenkin varsin tasaisesti (mm.tuotanto S90:ssä on ollut suurempia heittoja). Konepellin etukulmat olivat hieman koholla, ei kuitenkaan huomaa, ellei erityisesti katso.

Hansikaslokeron kansi oli rämisevää sorttia (V90:ssä tukevamman oloinen). Keskikonsolin liukukansi toimi aika jäykästi, kun se meni käsinojan alle piti nostaa noja ylös, että kannen sai takaisin kiinni.

Takaluukun avaus ja sulkeminen liikkuu vauhdikkaasti.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

V-O

#84
Sama auto tuli ponnistettua siis  :)  Oli se sopivan muotoisa  :)

Kyllä löytyi itselle sopiva ajoasento. Oikein sopiva ergonomialtaan, mutta ei jää bemun 3-sarjalainen kauaksi...  Omilla kuskin penkin säädöillä jäi tosiaan minustakin yllättävän paljon jalkatilaa takapenkkiläisellekin.  vanhassa mallissa ei jalkatilaa takapenkkiläisellä jos etupenkki minun säädöissä... Tiivistä tunnelmaa edessä en itse huomannut, ei ollut takkia niin en hokannut miettiä tuota.

Takarontti, eli takakontti näytti olevan tilavampi kuin edellisessä mallissa.

Mutta on se kaamean kallis down-greidatulla eli D4-pikkutehodieselillä ja automaattina ja Inssinä... Kun ei saanu perinteisellä pienellä kattoluukulla ja paloautona, niin jätin tillaamatta  ::)

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.04.18 - klo:22:32
Sama auto tuli ponnistettua siis  :) 
...
Mutta on se kaamean kallis down-greidatulla eli D4-pikkutehodieselillä ja automaattina ja Inssinä... Kun ei saanu perinteisellä pienellä kattoluukulla ja paloautona, niin jätin tillaamatta  ::)
On, V90 tullessaan oli hyvin hinnoiteltu, mutta matkan varrella hintaa on hinattu reilusti ylöspäin.

XC60:n tulessa ihmettelin, että se varusteet tasaamalla V90AWD jäi halvemmaksi.

V60:n kohdalla hinnat alkaen näyttää siedettävälle, mutta v90:n mausteilla ero jää aika pieneksi. Voi hyvinkin olla, että varustasatulla V60:llä arvonalennus on reilusti suurempi, koska hyvityshinnat tupataan katsomaan hinnat alkaen versiosta.

Eiköhän tässä vielä V70:llä jatketa :D
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

joukose

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.18 - klo:17:23
Minun kielenkäytössäni ei ole mitään siivottavaa. Paskanpuhujat sen sijaan olen oppinut tunnistamaan ja valitettavasti alkaa kovasti näyttää että sinä lankeat siihen joukkoon.

Itsehän tuota yrität inttää mustaa valkoiseksi. Minä olen tarjonnut faktaa ja olen valmis sitä tarjoamaan lisääkin. Sinä sen sijaan kirjoitat kuvitteellisesta S90:stä jossa ei kosketusnäyttö toiminut yms. hauskaa. Lopetahan nyt, paljastuit.

Mutta joo, voidaan mun puolesta lopettaa tähän. En jaksa alkaa foorumilla vääntää fiktiosta tämän enempää. Voidaan keskittyä otsikon autoon jatkossa.

Tuossa sulle vähän dataa kuvitteelisesta s90 volvostani:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35535.0
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

tgr

Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.

jamo75

hieno peli tulossa onko toi se hybridimalli ?
itse harkitsin volvoon palaamista mutta nyt kun uutta s40 ei oteta valmistukseen niin mallistossa ei oikein ole houkuttavia hinta/laatu vaihtoehtoja ja tietenkin kun omalla rahalla maksaa niin yli 60k eur hinnat eivät nykyisellään houkuta.

Lainaus käyttäjältä: tgr - 17.09.18 - klo:21:17
Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

#timo#

Lainaus käyttäjältä: tgr - 17.09.18 - klo:21:17
Aikansa kutakin, viimeiset vajaa kolme vuotta farmari RS-Octavialla.
Nyt tilaukseen lähti V60 T8 R-Design. Firman autopolitiikka ja WLTP ei oikein tykkää toisistaan lähtökohtaisesti, mutta onneksi apuja tuli rakkaalta länsinaapurilta.
Arvioitu toimitus 1.6. Aikamoista.
Siis toimitus 2019 keväästä? Mulle sanoivat että jos nyt tilaat, saat auton kevällä 2020!  :o. Siis nimen omaan hybridi T8.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy