Golf V 1.9TDI, JOM coilover vs madallusjouset vs Sport-jouset/iskarit

Aloittaja op76, 18.04.23 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

op76

Hei, olisko mielipiteitä näistä? Tarkoitus olis parantaa auton ajettavuutta, sekä ehkä vähän ulkonäköäkin pienellä madalluksella. Tykkään kanttailla, ja yleensä olen ollut melko tyytyväinen tehtaan sporttialustoihin (3C Passat, Audi A4 B5-B6, BMW E36, E46, E39). Mitään mahdotonta kivirekeä en halua, mutta vähän lisää jämäkkyyttä. Toisaalta tuolla ajetaan harvoin pidempää matkaa, niin ei se pieni pintakovuuskaan niin paljoa haittaa kuin perheen ykkösautossa. Renkaat on 225/45-17.

Ja kun tuo autokin on tuollainen ehkä reilun tonnin koppero, niin mitään kovin isoja investointeja en ala tähän tekemään. Eli mitä suosittelisitte näillä tiedoilla?

Ja vielä sellainen, että pitääkö myös nuo ns. Sport-iskarit ja jouset muutoskatsastaa? Ilmeisestihän nuo sport-jouset passaa myös vakioiskareihin?

op76

Eikö herätä mitään ajatuksia/tunteita  ;D

Laskeskelin tuolta Autodocilta, että Bilstein B4 pumpuilla ja Sachsin Sport jousilla hintaa tulis 450 euroa. Tuo olis varmaan aika optimaalinen alusta mun käyttöön, mutta hinta on kyllä melko kova. Toisaalta tuollahan saattaisi reilu tonnin auto tuntua jo kahden tai jopa kolmen tonnin autolle.

KOSVILL

En ole asiantuntija mutta itse olen pariin autoon (Vectra C ja Passat) laittanut vakioiskareilla Eibach Pro Kit jouset ja kummallakaan kerralla ole pettynyt. Edullinen homma ja ajettavuus parani huomattavasti.

Jaahas olikin hyvin vanha thread

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy