ePan ryskymölli ML270cdi

Aloittaja ePa, 21.04.13 - klo:12:08

« edellinen - seuraava »

ePa

HAH!

Löytypä se glykolivalon sammuttaja! Aikansa kun puuhastelee ja ihmettelee missä se vika vois olla niin kyllähän se löytyy.



Olipa pikkusen skeidaa alarajan anturissa, niin ei ihme ettei toiminut. Tämänkin todetakseen piti kaivaa koko pissapojan säiliö pois paikaltaan ja voi että mikä homma. Jos olis edes vähän arvannut mikä homma siinä on niin olisi voinut ajatella eka ennen kuin toimii. En hahmottanut miten anturi on kiinni tankissa vasta kun tankki oli kädessä. Anturinhan olisi saanut irti kevyesti kampeamalla, kun kerran räpylätkin mahtu väliin. Ja jos ei vaikka olisi mahtunutkaan, niin umpion irroittamalla olisi ainakin päässyt kiinni siihen. Nyt sitten kirosin ja hämmästelin ihan turhaa. Samalla menikin pissapojan pumppu rikki, mutta onneksi ei ollut kallis osa. En edes huomannut rikkoutumista ennen kuin takasin asentaessa. Alussa vaan ihmettelin, kun letku tuntu lähtevän "kuin itsekseen" irti. Kyllä kai se itsekseen lähtee irti kun letkulähtö katkeaa pumpusta...

Samalla siinä sitten ajattelin tarkastaa sisäilamsuodattimen...



Jep jep. Ja uutta tilalle. Helppo homma vaihtaa vänkärin jalkatilasta tuo. 2 ristipääruuvia irti ja pääsee käsiksi.

Kulutus on tippunut ~8,1 / 100km. Jakoavaimen kuva kojetaulussa vissii ilmoittelee että öljyvaihto huolto pitäs tehdä jossain vaiheessa. Ajattelin käyttää Fortet koneessa ja katsotaa sitten vaikuttaako se kulutukseen.

Tänään soittelivat, että ilmastoinnin putki olisi löytynyt ja odottaa asennusta. Ensi viikolle löyty hommalle aika eli toivottavasti helteet jatkuu ensi viikon jälkeenkin. Kyllä kai sekin remontti maksaa tonnin... Ei niin pientä vikaa etteikö se tonnia maksaisi.  ::)

ConD

Tonnikeiju ku tonnikeiju, semmosiahan nää on...

Vaa aika rapeessa kunnossa tuo sisätilasuodatin. Ei tää näillä muutoksilla ainakaa huonompaan suuntaan mene!
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Geoman

Mersuille on tyypillistä: "Mersua ei korjata - sitä vain huolletaan" ja paljon.

ePa

No toivottavasti mittää katastrofaalista ei tule eteen. kop kop

Jossakin välissä tällekin pitäisi ehtiä näyttämään kiillotuslaikkaa niin saisi nuo aurinko naarmut pois. Kunhan ilmastoinnin saa kuntoon niin pitäis olla aika hyvässä tikissä tämä ja odottaa vaan kovaa käyttöä.

Kaiken näköstä pientä hipistelyä käynyt mielessä kuten esimerkiksi mittariston taustan vaihto. Samaan syssyyn vaihtaisi sisälle ledit kaikkii valoihin, keskikonsolin sisällekin. Ja samalla jenkkavehje päivitys esim pinohiiren navimalliseksi. Nyt tuo mersun kellertävä valaistus ja Comand on aavistuksen wanhahtavia.




Mutta ennen näitä hommia tuo ykkös projekti olisi saatava kuntoon... ja töissäkin käytävä :o

sepu_

Mie oon todennut jo nuitten keveempien maastokulkineitten kans että huoltamiseen menee tonni ja vaihtamiseen viistoista :)

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2


ePa

Taas on tullut kilometrejä lisää ja kokemus karttuu jne jne.

Ei ole tullut edes päiviteltyä kesärengaskuvvaa tälle vaikka ne on jo jokin aika sitten vaihdettu alle. On vissiin työ vienyt mennessään, kun ei ole ollut aikaa muka mihinkään.



Auto on ollut tässä taloudessa kutakuinkin kolme kuukautta ja siinä ajassa olen ehtinyt ajamaan ~10 000km. Mukavastihan tuo kulkee kun vauhtii pääsee. Matkanopeutena kun pitää vähä päälle 100km/h niin kulutuslukemat alkaa 7:lla. Paras tähän mennessä 7.5l/100km.

Kabiinistakin tuli napattua kuva tänään ja siinähän ei mitään ihmeellistä ole. mittaristo Vitosta tms pakusta ilman mitään hienouksia ja rattaat laitetaan kohdalleen manuaalisesti. Auton luonteeseen varmaan kuuluisi joidenkin mielestä automaatti, mutta eipä tuota tarvi hirveästi vatkata, kun ajaa pitkää matkaa. Kutosella jaksaa hyvin lähteä rekasta ohi. Nokian lisävarustepuhelin on tallessa hanskalokerossa. Todennäköisesti se toimisi, jos sinne laittaisi vaan sim-kortin sisään. Ajatuksena tuohon olisi jossain vaiheessa laittaa teline 7" padille. Kuvassa ei näy viime viikolla asennettu Appradio 3 (SPH-DA110), jonka sain tänään yhditettyä padiin. Vielä pitää ohittaa käsijarrukytkin, jotta ruudulla pyörii kuva. Kyseistä laitteesta lissää fiiliksiä tuonne 2-din ketjuun, kun niitä kertyy.



Takapenkillä ei mittään erikoista. Harvemmin siellä kukaan istuu.


Takarontti on ainakin riittävän kokoinen kun ajelee yksin. Konttiin menee kaksi maastopyörää purkamatta, kun kaataa takapenkit. Taloutemme toiseen mustaan ei mene ilman eturenkaiden irroitusta.



Tuossa aikasemmin tuli arvuuteltua mitä on tehty, niin jatketaan tälläkin kertaa.

Ennen:

Jälkeen:


Huomaakohan kukaan tätä modia? Valitettavasti kamera ei ole 100% samalla kohdalla, mutta ei vaikuta lopputulokseen.

Etupäähän olisi hyllyssä odottamassa Night Breaker plussat syksyn pimeyksiä. Samalla voisi ledittää parkkivalot.

Ja edellisessä viestissä (sepu_) mainitut (vieläkin) keveemmät maastokulkineet ovat aiheuttaneet hieman kuumetta, joka taas on aiheuttaneet hankintoja, mutta niistä lisää myöhemmin. Kohta kysellään missä kohtaa homma lähti lapasesta.

Jahas, nyt nukkumaan. Huomenna aamusta taas tienpäälle.

Seba

Takavalot saaneet näköjään tummennusta osakseen.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: ePa - 29.07.13 - klo:23:56
Auto on ollut tässä taloudessa kutakuinkin kolme kuukautta ja siinä ajassa olen ehtinyt ajamaan ~10 000km. Mukavastihan tuo kulkee kun vauhtii pääsee. Matkanopeutena kun pitää vähä päälle 100km/h niin kulutuslukemat alkaa 7:lla. Paras tähän mennessä 7.5l/100km.

Onko ihan tankkaamalla laskettu tulos vai ajotietokoneen mukaan? Omassa mercissä tuota ajotietokoneen lukemaa piti kalibroida 20% ylöspäin, kun antoi hiukan optimistisia tuloksia. Ei ole kyllä paha kulutus, jos on todelliset lukemat.

ePa

Tässä mallissahan ei ole minkäänlaista ajoaateekoota, eli kulutuksia olen seurannut spritmonitorin kautta.

ePa

Mulli käy ja kukkuu niin ettei mittään vikaa ole ollut. Vuotava pissapoikakin tuli korjattua, kun vaihtoi O - renkaan lasinpesimeen. Ensimmäiset kylmät ovat tuntuneet melko kylmoiltä kabiinissa ja tuntuu, ettei auto lämpene sisältä kunnolla ollenkaan. Jäähdyttimen eteen pitäisi vissiin askarrella viimasuojaa. Taitaa olla niin vanhan liiton vehkeitä että lämpenee hitaasti ja kun on saanut lämpimäksi, niin pata pysyy kuumana pitkään. Jännästi muuten kulutus on noussut kun on vaihtanut kesärenkaat nastoihin. Olisin luullut että 275 -> 225 muutos pienentää kulutusta, mutta ei. Ilmeisesti nuo italialaiset ihmeet eivät vieri(, eivätkä pidä).

Tuli myös tehtyä tuossa syksyllä ISO huolto, eli koitettiin päästä huoltokirjassa taas kärryille ja saada jotakin rotia siihenkin. Eli käytännössä kaikki nesteet ja suodattimet meni vaihtoon. Paitsi etuperä+takaperät, jotka oli vaihdettu jo joku aika sitten. Vieläkin ihmetyttää marmoritiskin hinnoittelu samasta hommasta vs. merkkiin perehtyneen liikkeen hinta. Tähän(kin) voidaan todeta, ettei niin pientä vikaa ettei se tonnia maksaisi.

Viikonloppuna tuli koeponnistettua vetokoukkukin, kun perään ladattiin 3-akselinen kärry ja kolme kömpijää. Hyvinpä tuo yhdistelmä liikkui. Pitää vaan tarkastaa vetokoukun sähköt, kun puuttui toisen puolen valot kokonaisuudessaan. Ilmesesti johtosarjan liittimen purku ei mennyt 100% maaliin asti... Eli puskuria pois ja mittailemaan...

Kävin tänään myös hakemassa sisätilan lämppärille johtosarjan, mutta hieman on vielä arvoitus mitenkä tuossa pääsee kaapelilla kabiinin puolelle. Huhujen mukaan moottorin takana "keskellä" on reikä josta mahdollisesti onnistuisi. Vinkkejä otetaan vastaan. Merkkifoorumeilta ei ole osunut vastaan googlella tietoa.

Myös äänentoisto puolelle on luvassa pientä upgradea, mutta saas nähdä missä vaiheessa on niin paljoa aikaa puuhastella tallilla.

Eikai siinä, karavaani kulkee ja kilometrejä karttuu. Tjsp.

ePa


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy