Perheen toinen kulkine.
Itsellä on jo pitkään ollut haaveissa avoauto. Perheellisenä vaihtoehtoja oli kaksi: joko pelkkä 2-paikkainen harrastekulkine, jolla tulisi sitten vain kesällä kurvailtua. Tuolloin kuitenkin budjetti olisi jäänyt melko matalaksi, sillä ympärivuotisia käyttöautoja tarvitaan kuitenkin kaksi. Tai sitten avo, johon mahtuu tarvittaessa koko perhe ja jota voi käyttää läpi vuoden. Melko nopeasti kävi selväksi että päädytään viimeksi mainittuun vaihtoehtoon, varsinkin kun avoautoista talvikäytössäkin on lukenut riittävän positiivisia kommentteja.
Alunperin ajatuksissa oli esim. A4, tuli katseltua myös CLK:ta. Kun mielenkiinnosta tuli katsottua Saksan sivustoja, niin huomasin että BMW 3-sarjakin menisi budjettiin, samoin A5 vajakkina. Nettiautossa oli suppea em. mallien valikoima, tuli kyllä käytyä katsomassa yhtä, mutta sitten verkot viritettiin Saksan suuntaan.
Parisen kk:n netissä roikkumisen seurauksena valinta lopulta osui tähän yksilöön:
BMW 330iA -09, aj. 50tkm
Munchenista BMW-liikkeestä, premium selection vaihdokki (sisältää mm. 12 kk Euroopassa toimivan takuun).
Auton varustelistausta EPC:sta (eli millä varusteilla auto on tullut tehtaalta):
Colour SPACEGRAU METALLIC (A52)
Upholstery LEDER DAKOTA/D3 SATTELBRAUN (LCD3)
Prod.date 2009-04-25
Options
Code Description (interface) Description (EPC)
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
S217A AKTIVLENKUNG Active steering
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-speciifc
S2MPA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 225 M/MB BMW alloy wheel, M double spoke 225
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S4ASA EDELHOLZAUSF. PAPPEL MASER GRAU Fine-wood trim poplar grain grey
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
S563A LICHTPAKET Light package
S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet preparation
S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Extended BMW Online Information
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business
S654A DAB TUNER DAB tuner
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control, Teleservices
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/audio interface
S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Music interface for Smartphone
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line
P7HEA CONNECTIVITY PAKET Connectivity package
S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S7XAA M LEDERLENK.+SCHALTWIP.+MULTIF. M leather st.wheel+shiftpaddle+multif.
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
Code Description (interface) Description (EPC)
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
Standard equipment
Code Description (interface) Description (EPC)
S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
Auto tuli minulle 20.12.2012.
Autossa olleet M-sportin kesävanteet siirtyivät talvivanteiksi, run flat kesäpyöristä pääsin eroon rengasliikkeessä vaihtona. Talvella alla Nokian Hakkapeliitta 7 235/35/19.
Ohessa pari kännyräpsyä tämän päivän ajeluretkeltä, lisäksi myynti-ilmoituksen sisäkuva. Parempia kuvia sitten kun saadaan katto auki. :)
Edit: korjattu typoja ja lisätty hieman tietoa.
Mahtavan upea, onnittelut ! Täydellinen väriyhdistelmä, upeat penkit - ja se moottori tietty.
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.12 - klo:15:44
Mahtavan upea, onnittelut ! Täydellinen väriyhdistelmä, upeat penkit - ja se moottori tietty.
+1
Todella nätti peli! Kiiltomustat munuaiset voisivat sopia tähän hyvin..
Minkäslaiset kesäpyörät on suunnitteilla?
Makia Bemmi, onnittelut. Laitahan talviajokokemuksia sitten tänne kun pääset testailemaan.
Lainaus käyttäjältä: jhj - 22.12.12 - klo:15:45
Kiiltomustat munuaiset voisivat sopia tähän hyvin..
Minkäslaiset kesäpyörät on suunnitteilla?
Ai niin, unohtui sanoa suunnitelluista modauksista, lista on ainakin tällä hetkellä varsin lyhyt: kiiltomustat munuaiset. ;D
Kesävanteita on pyöritelty netissä, hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen menee 19" 3SDM 0.01 vanteet.
Tuolloin lopputulos näyttäisi jokseenkin tältä:
(http://img33.imageshack.us/img33/3229/201109111832.jpg)
Hienoa clima, alat olla jyvällä.
Vielä kun toi kattomateriaali olisi ollut pehmeämpää ... :D
Hiano! kyllä kelpaa kesällä ruisailla.
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.12.12 - klo:15:57
Hienoa clima, alat olla jyvällä.
Vielä kun toi kattomateriaali olisi ollut pehmeämpää ... :D
;D
Ei kyllä enää kaduta yhtään vaikka se yksi A5 menikin parilla tunnilla sivu suun.
Hieno peli! Ja erityismaininta siitä että joku muukin täällä ostaa autonsa saksasta eikä niitä business varusteltuja karvalakkeja ylihintaan Laakkoselta ;D ;D ;D
Väri on kyllä mitä hienoin,ettei aina niitä mustia ja valkoisia!
Ei auta kuin yhtyä alkaneeseen laulantaan, on se taustaansa sopien ;) Jäätävän hieno !
Onnea upeasta autosta! Moinen olisi aikalailla makea laitos itsellenikin 8)
Tulevat muutokset kuulostaa hyviltä, varsinkin nuo mahdolliset tulevat vanteet sopisi tähän kuin nyrkki silmään. Muistahan sitten kuitenkin ottaa nuo saksan kilvenaluset pois, ennenkuin laitat suomikilvet kiinni, niin tyylikkyys säilyy :)
Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:52
Ai niin, unohtui sanoa suunnitelluista modauksista, lista on ainakin tällä hetkellä varsin lyhyt: kiiltomustat munuaiset. ;D
Kesävanteita on pyöritelty netissä, hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen menee 19" 3SDM 0.01 vanteet.
Ok ;D
Hyvältä vaikuttaa kesävanne suunnitelmatkin, stance sitten samanlaiseksi kuin kuvan autossa ;)
Moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä olisi myös mukava lueskella käyttökokemuksia...
Onnittelut uudesta komeasta autosta. Itse noita ja katselin, mutta ehdoton vaatimus oli 335iA tai 335XiA. Ja mielellään udemmalla tuplakytkinlaatikolla, mikä on sama kuin M3:ssa.
Olisiko 335 ollut paljon Saksassa kalliimpi kuin ostamasi 330?
(Jos olisi oma niin mustaisin maskin ja carbonfiber listat sisälle.)
Hieno on tämäkin. Onnittelut! :)
Kiva nähdä vihdoin kuviakin, on kyllä todella upea. Onnittelut :)
Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:41
Auto tuli minulle 20.12.2012.
Etukäteisäijäjoululahja
+1
Hieno on, onnittelut climalle! Tuollainen menisi monelle myös ykkösautona. :D
Taitaa purra aivan ok lumikelissä ja jäällä tuo leveä 235-rengaskin? (itselleni tulossa 225-leveä)
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:18:24
Itse noita ja katselin, mutta ehdoton vaatimus oli 335iA tai 335XiA. Ja mielellään udemmalla tuplakytkinlaatikolla, mikä on sama kuin M3:ssa.
En tiedä mitä itse noita katseli, mutta E93 335i A XDriveä saa vähän aikaa katsellakin, kun ei sellaista ole tietääkseni koskaan tuotannossa ollut.
Hieno on, onnea matkaan auton kanssa!
Itselläni on hyvät kokemukset E93:sta.
Tuolla seuraavalla "varusteella" pysyy mukavasti poliisitkin poissa reitiltä, jos ja kun polkee vähän reilummin menemään:
Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:41
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.12.12 - klo:20:31
En tiedä mitä itse noita katseli, mutta E93 335i A XDriveä saa vähän aikaa katsellakin, kun ei sellaista ole tietääkseni koskaan tuotannossa ollut.
Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole. Mobilessa on 36 kpl myynnissä. Suomesta yksi livahti sormien läpi tänä keväänä. Harmi...
Onnittelut täältäkin, hieno on harmaasta väristä huolimatta!
Hieno on! Ja erityismaininta väristä joka on ns. "spot on". ;)
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:23:18
Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole. Mobilessa on 36 kpl myynnissä. Suomesta yksi livahti sormien läpi tänä keväänä. Harmi...
Olet oikeassa, että coupea (E92) on valmistettu tuolla voimalinjalla, mutta cabriota (E93) tietääkseni ei. Coupen kohdalla kyseessä on tosiaan varmasti harvinainen malliversio.
Kiitokset kaikille onnitteluista.
Osoittaa foorumin hienoutta että VAG kilpailijatkin otetaan hyvin vastaan. :)
Koska edellä tuli muutamia kysymyksiä/kommentteja niin vastataan:
Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 22.12.12 - klo:16:34Muistahan sitten kuitenkin ottaa nuo saksan kilvenaluset pois, ennenkuin laitat suomikilvet kiinni, niin tyylikkyys säilyy :)
Näin tulee tapahtumaan. Katsotaan vaatiko tuo keulan rekisterikilven koroke jotain kilven alustaa mutta saksalaiset ylipitkät kuitenkin poistetaan.
Lainaus käyttäjältä: jhj - 22.12.12 - klo:18:03
Hyvältä vaikuttaa kesävanne suunnitelmatkin, stance sitten samanlaiseksi kuin kuvan autossa ;)
Moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä olisi myös mukava lueskella käyttökokemuksia...
Netistä selvisi että tuossa kuvan autossa on 8.5x19 ET 38 edessä ja 9.5x19 ET 33 takana, noilla tulee aika kivasti kaarelle. Kuvan autossa on myös lisämadallusta, sitä en usko omaan autooni laittavan koska kyseessä on kuitenkin käyttöauto jolla pitää pärjätä mm. talven läpi. Aika monessa E9x mallissa keula keulii (M-sport alustasta huolimatta), omassa yksilössä näyttäisi olevan melko hyvin tasapainossa.
Moottori ja vaihteisto kombinaatiosta lyhyellä kokemuksella hyvät fiilikset, vielä menty kuitenkin aika sukkasillaan. Hienolta tuo bemun suora 6-sylinterinen kyllä soundaa, rattiläpysköistä on mukava vetää pientä vaihdetta silmään vain saadakseen tuota laulua esiin. :)
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:18:24Olisiko 335 ollut paljon Saksassa kalliimpi kuin ostamasi 330?
Olisi, varsinkin verojen jälkeen. Tai sitten olisi pitänyt tyytyä pari vuotta vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Katselin pitkän aikaa 325i malleja, koska hakusessa oli 6-sylinterinen pata (vrt. ed. kommenttini soundeista), teholla ei niin suurta painoarvoa ollut. Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.
Dieseleitäkin pyörittelin, mutta jotenkin hieman vierastin sitä avon kaveriksi, vaikka nämä bemun 6-sylinteriset dieselit hienoja ovatkin.
Tämä yksilö meni budjetin äärirajoille (ainahan autohulluille näin käy...), tuli merkkiliikkeiden tavan mukaan alennukseen kun oli 4 kk ollut myynnissä (avo kannattaa Saksastakin ostaa talvella em. syystä) ja siten yllättäen raamien sisään. Hintalappu alennuksen jälkeen oli 29990â,¬, budjetti oli asetettu 25-30 tuhannen â,¬ väliin. ;D
Tulevien verojenkin jälkeen voi varmuudella sanoa että 3.5 vuotta ja 50 tkm sulattavat bemun hinnasta yli puolet (konfiguraattorilla sain uuden vastaavan hinnaksi 92600â,¬ :o).
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:23:18
Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole.
Juu E92 kyllä löytyy muttei E93 (=cabrio). Edit: Ranssi ehti ensin.
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.12.12 - klo:23:28
hieno on harmaasta väristä huolimatta!
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 22.12.12 - klo:23:36
Ja erityismaininta väristä joka on ns. "spot on". ;)
;D Tämä on tämä käytettyjen kauppa tällaista, kompromisseilla mennään. Eipä silti, tyytyväinen olen väriinkin. Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä. :D
Ei aikaakaan kun on kevät ja sitten miittissä nähdään tämä laitos. 8)
Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä. :D
Keisarista en tiiä mutta aika makosalta kuulostaa tuokin väriyhdistelmä, voisin moisella ajella. ;D
Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Olisi, varsinkin verojen jälkeen. Tai sitten olisi pitänyt tyytyä pari vuotta vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Katselin pitkän aikaa 325i malleja, koska hakusessa oli 6-sylinterinen pata (vrt. ed. kommenttini soundeista), teholla ei niin suurta painoarvoa ollut. Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.
Dieseleitäkin pyörittelin, mutta jotenkin hieman vierastin sitä avon kaveriksi, vaikka nämä bemun 6-sylinteriset dieselit hienoja ovatkin.
On jännä juttu, että 330:n kohdalla dieseleitä on ainakin meikäläisestä tarjonnasta valtaosa. Kuitenkin tuo 330i on jollain tavalla jalompi kuin vastaava diesel. Sinänsä diesel istuu cabrioon hyvin, koska kori on varsin raskas, jolloin hyvälle alaväännölle on kysyntää. Yritteliäämmässä ajossa automaatilla bensa on varmasti upea, kuten myös hiljaa lipuessa, milloin dieselin sinänsä jyhkeä rouskutus ei ehkä sovi tyyliin parhaiten. Yhtä kaikki, aivan upea ja klassinen voimanlähde tuollainen vapaa ja suora kuutonen on. Toisipa pukki itsellekin jotain tuollaista... no, ei taida tuoda.
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.12.12 - klo:10:10
Olet oikeassa, että coupea (E92) on valmistettu tuolla voimalinjalla, mutta cabriota (E93) tietääkseni ei. Coupen kohdalla kyseessä on tosiaan varmasti harvinainen malliversio.
Näinhän se on. Itse tosiaan kattelin Coupe malleja jota saa 335XiA:na toisin kuin avoa. Taitaa tuo avo olla jotain reilut 200kg coupea painavampi ja jos siihen lisäisi vielä nelivedon niin taitaisi painaa jotain 2 tonnia? Ehkä tämä on syy miksi avoa ei saa nelivetona.
Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.
;D Tämä on tämä käytettyjen kauppa tällaista, kompromisseilla mennään. Eipä silti, tyytyväinen olen väriinkin. Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä. :D
Onnittelut climalle klubiin liittymisestä ;D
Itse pyörittelin viime keväänä samaa yhtälöä ja silloin Saksanmaalla oli melkein pula 330i:stä, hyvä että nyt löytyi :) Itse nappasin lopulta Suomesta 325i:nä saman kun hinta oli hakattu niin alas ja A6 meni vaihdossa joten business case kohdallaan :)
(Ja se valkoinen punaisella sisustalla ei muuten ole niin porno livenä kuin kuvissa :) )
Onnittelut mahtavasta ajokista :-* Täytyy tiirailla seutua siltä varalta, että tämä bemari tulee kahva edellä jossakin vastaan ;D
Vaikkakin kutonen laulaa hienosti, älä kiitos vaihda rähinäpönttöä ja aja ykkösvaihteella jokirannassa kesällä. Tämä on ehkä enemmän E36:sten touhuja, mutta muutama E9xx teki jo samaa viime kesänä... Tähän autoon sopii paremmin arvokkaasti lipuminen, lähes äänettömästi, kuitenkin vähän isolla vaihteella murautellen 8) Lähtipä OT:ksi
Auto ollut 3 viikkoa käytössä, eilen tuli haettua peltikilvet. Lämmintä kyytiä vailla nitinöitä pakkasellakaan, hyvältä tuntuu vaikka välillä on ollut nelivetoa ikävä.
Nyt näköjään kivet lentelevät: viime viikolla tuli korjautettua lasin kiveniskemä niin eikös tänään tullut uusi.
Tänään sitten joku ystävällinen kanssakulkija jätti koko takapuskurin leveydeltä omaa mustaa väriään harmaata koristamaan. Alustavasti katsottuna näyttää että maalipinta olisi kärsinyt, huomenna tarkempi arvio. >:( >:(
Tosi huonoa tuuria hienon auton kanssa. Nuo kivet / nastat ovat ikäviä, ja paikalta nimettömänä poistuvat kolhijat vielä ikävämpiä. Minullekin kolahti ensimmäinen kiveniskemä tuulilasiin perjantaina. Jonkinlainen uuden auton kirous minulla - noin käy aina ensimmäisten viikkojen aikana.
Upea auto, mutta onpa huonoa tuuria... :(
Tänään myös eka kiveniskemä seiskan tuulilasiin. Pieni ja merkityksetön, joten eipä mitään. Mutta kuitenkin...
Taas huonoa tuuria, ensin A5:n kanssa ja nyt tämän. :(
Lohdutukseksi clima kohta tulee kevät ja sitten avoilemaan, vai mitä. :)
Avokausi virallisesti avattu.
Tuli ajeltua muutama kilometri Ruissalontietä katto auki ja lasit ylhäällä kevätauringon helliessä +8 asteen lämpötilassa (tein syntiä ja kävin bemulla VAG-miitissä :o).
Hienosti pystyi tuossa lämpötilassa ajelemaan nautittavasti, kuskinpuolelle namiskasta +26 ja puhallus jaloille. Pyörteily yllättävän vähäistä vaikka tuulisuoja jäi kotiin pussiinsa. Lintujen laulua, kutosen laulua...ja nastojen ropinaa (kesikset tulee ensi viikolla liikkeeseen ja alle).
Näyttäisi että tästä tulee mukava autoilukesä. :)
Kesärenkaiden tulo hieman kesti, tulivat alle vasta viime viikolla (takarenkaat olivat tilauksessa ja toinen katosi matkalla rengasliikkeeseen). Hienosti ja nopeasti Rengas Turku hoisi kuitenkin toisen tilalle.
Continental sport contact 5 235/35 ja 265/30 19" yhdistelmä VMR 710 vanteille tuli alle. Ensi kokemukset olivat että nyt auto heräsi talviunestaan, se "ajamisen iloa" tuli esiin. Ja se pieni pelkoni mahdollisesta uratutkasta oli täysin turha.
Pari pikaista räpsyä kesätassuista, auto likainen joten parempia kesäkuvia ja rapsaakin myöhemmin.
Hyvin sopii vanteet ja muutenkin todella hieno! Kyllä tällä kelpaa cruisailla katto alhaalla 8)
Uijui nyt kelpaa ajella, makeen väriset noi penkit 8)
Olikos Climan Bimmeri kattoauki Lievestuoreen shellillä josku kello 14 aikaan tänään?
Eipä ollut, täällä lounaisessa Suomessa tuli eilenkin pörräiltyä.
Ai, mietinkin eilen ton kirjottamisen jälkeen.. Joku melkein vastaava siellä oli, oli vaan niin hienon näkönen kattoauki ;)
Avokelit alkavat olla tältä vuodelta ohi, joten on aika kirjata kokemuksia ensimmäisestä avokesästä:
Kesä oli avoautoilun puolesta loistava, katto auki on tullut ajeltua aina kuin mahdollista, +12 astetta tai yli niin avoilu on nautittavaa.
Auto on toiminut hyvin, vaikka korjaamoreissulta ei ole vältytty: sytytystulppa- ja suutinvika saatiin korjattua toisella yrittämällä, Autokeskus Raisio ei saanut autoa kuntoon sekä mokasi Europlus takuuasiankin >:(, Metro-Auto paikkasi/korjasi edellä olevat viat erinomaisesti. Eipä tarvitse miettiä kumpaa korjaamoa tulee käytettyä jatkossa.
Osaavissa käsissä auto tuli siis kuntoon nopeasti ja meno on ollut nautinnollista. Erityisen tyytyväinen olen moottorivalintaan: suoran kutosen laulua ei kyllästy kuuntelemaan, parasta viihdettä itselle on kun rattiläpysköistä vetää pari pykälää pienempää silmään ja antaa hanaa...eli jos avobemun joskus hankitte niin varmistakaa että konepellin alla on bensakutonen (tai kasi).
Nelipaikkaisuus on tässä perhetilanteessa ollut myös plussaa, tarvittaessa koko perhe voi nauttia avoilusta, tosin kelin on parempi olla lämmin sillä takapenkille tuulee selkeästi enemmän kuin eteen vaikka lasit olisivat ylhäällä.
Pari kuvaa viime viikonlopulta ja yksi kesältä, ensi kesää odotellessa...
Olen kyllä samaa mieltä, avoauto on täysin toimiva suomessa ja katto kiinni jos viluttaa tai sataa ropsauttaa niin aina se avokeli tulee takaisin. Näinhän se on, bensakutonen on se oikea moottori joka kruunaa sen ajonautinnon ja ainakin z sarjassa 3.0i karjuu miehekkäästi yläkierroksilla ;D
On tämä climan cabrio vaan todella hieno. Väritkin aivan mahtavat. Saman väriset nahkapenkit, kuin minulla oli E92:ssa. Kerrassaan upea.
Täsmälleen samaa mieltä että bensasuorakuutonen on ainoa oikea vaihtoehto avobemuun. Mitään raasereita ei nämä Bemun avot ole joten joku ämmä on aika outo valinta avona, mutta juuri tällainen sivistynyt ja silti suorituskykyinen kombinaatio on juuri chick. Tässä sukupolvessa 325i ja 330i ainoat oikeat.
Eiköhän se ole enemmänkin rahakysymys. Kyllä kasin murina sopii yhtälailla avoautoon. Ehkä vähän paremminkin.....
LainaaKyllä kasin murina sopii yhtälailla avoautoon. Ehkä vähän paremminkin.....
Toki, jos merkki muu kuin BMW.
Bemuun suora kuutonen, johonkin muuhun kasi. Avoilin joskus viikon F360 Modena Spyderilla ja kyllähän kasin laulu rosteripönttöjen läpi oli musiikka korville. Tuossa ei suoraa kutosta taas olisi mielellään kuunnellutkaan.
En ole kasikoneisessa Cabrio M3:ssa koskaan ollut, mutta ainakin coupen saundit on kohtuullisen vaikuttavat. Itse tykkään moottorin äänistä. Parilla frendillä on 335 cabrio ja saundit on etenkin yläkierroksilla orgastiset.
Itse en ole koskaan kasin konetta arvostanut, varsinkaan ääniä. Taitaa suurin osa kuolata sen perään.
Paras on mielestäni suora kutonen, taidan olla erillainen "nuori" ;)
Kyllä maailmaan meteliä mahtuu; on ne sitte kutosia tai kaseja. Jokaisella on omat korvat.
Hieno peli! Ihmetyttää miksi foorumin "automiehet" ei osta tälläistä samaan rahaan vaan ostavat rämiseviä Ocu RS III:sia?
Minä en myöskään kasin soundeista juurikaan pidä ja syynä lienee perusjenkit. Kyllähän kasi laulaa hienosti kun kierroksia on riittävästi, kuten bemarin ämmä tai tuo Ferrari. Silti, kyllä minusta suora kuutonen antaa hienoimmat soundit ja sitten pakko lisätä V10. Kyllä oli formuloissa komeat äänet Häkkisen aikaan ja on vaan M5:ssä infernaalinen soundi E60 sukupolvessa. Samoin tuo jonkun paikallisen silmälekurin ex-Murcielago ja nykyinen Aventador, kyllä on mannaa korville.
Kyllä jenkkikasistakin hienot soundit lähtee, aikoinaan kun noissa kiihdytyshommissa olin mukana niin kyllähän nuo korkealle ja kovaa kierätävät pikkulohkot oli ääniltään upeita. Tuommoisesta perusperhekasin äänestä en vaan syty kun ihan piirun verran enemmän kun norminelikosta josta taas en syty yhtään.
Menee offtopiksi mut niin kuin annoin ymmärtää, niin toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä. Mut hyvät on Bemarin saundit.
M3 esim. Acran putkilla kuulostaa jo tyhjäkäynnilläkin jumalaisen hyvältä, eikä ajossakaan valittamista ole. Mutta kuten makkis edellä sanoi, ei cabrio mikään tykki ole (painoa tulee cabriossa reilusti lisää, esim. M3 tapauksessa n. 300kg kiloa), joten M3 kannattasi ehkä kuitenkin ottaa coupena jotta pääsisi kunnolla tehoista nauttimaan.
Lainaus käyttäjältä: monster - 29.09.13 - klo:21:01
Hieno peli! Ihmetyttää miksi foorumin "automiehet" ei osta tälläistä samaan rahaan vaan ostavat rämiseviä Ocu RS III:sia?
Ocun ostaja pyörtyisi järkytyksestä jos näkisi bemun tavaratilan katto alhaalla. ;)
Eihän tämä kyllä meilläkään ainoana autona tiloiltaan riittäisi.
Mutta automiehille voinen suositella avon hankkimista jossain vaiheessa elämää, on se kuitenkin hieno tunne ajella taivas kattona. Ja pimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...
Lainaapimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...
Tämä on se pointti miksi makkisavon tilalle vielä joskus tulee makkisavo Gen 2. Makkisavokin nyt sattui olemaan bemari (niin no nähtiinhän me) niin tuon suora kuutonen ja pimeä yö tähtitaivaineen pikkutiellä oli kyllä parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä. Kaikki ne luonnon äänet ja tuoksut, silaa nautintoa. Tosin hyvin tuolla sujui arkiset duunimatkatkin. Ja uusille palstalaisille, se mun avo oli hemmetin paljon vanhempaa sukupolvea kuin tämä Climan yksilö, eli autot eri planeetalta, fiilis kuitenkin sama.
Tää menee hölmöks, mutta kehut M3 soundeja ja sit kutonen onkin ainoa oikea. Sori Clima tää juupas eipäs.
Lainaus käyttäjältä: makkis - 29.09.13 - klo:21:05
Minä en myöskään kasin soundeista juurikaan pidä ja syynä lienee perusjenkit. Kyllähän kasi laulaa hienosti kun kierroksia on riittävästi, kuten bemarin ämmä tai tuo Ferrari. Silti, kyllä minusta suora kuutonen antaa hienoimmat soundit ja sitten pakko lisätä V10. Kyllä oli formuloissa komeat äänet Häkkisen aikaan ja on vaan M5:ssä infernaalinen soundi E60 sukupolvessa. Samoin tuo jonkun paikallisen silmälekurin ex-Murcielago ja nykyinen Aventador, kyllä on mannaa korville.
Kyllä jenkkikasistakin hienot soundit lähtee, aikoinaan kun noissa kiihdytyshommissa olin mukana niin kyllähän nuo korkealle ja kovaa kierätävät pikkulohkot oli ääniltään upeita. Tuommoisesta perusperhekasin äänestä en vaan syty kun ihan piirun verran enemmän kun norminelikosta josta taas en syty yhtään.
Mielestäni kirjoitin kehuakseni m5:n soundeja. Olen kyllä koeajanut myös nyky-äm-kolmosen kasilla ka sehän on korkealle ja kovaa kiertävä pikkulohko. Kiksejä en siis saa perheautojen veekaseista. En tiedä onko täällä sounditopicci mutta jos ei ole, avataan, ettei nyt tähän climan auton alle jää vääntö makuasioista.
Lainaus käyttäjältä: clima - 29.09.13 - klo:21:42
Mutta automiehille voinen suositella avon hankkimista jossain vaiheessa elämää, on se kuitenkin hieno tunne ajella taivas kattona. Ja pimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...
Komppaan 100%!!!
Lainaus käyttäjältä: Skula - 23.08.13 - klo:22:42
V***u mikä fiivis! 8) 8) 8)
Ensimmäinen iltapimeän avoautoilu takana! Tuota fiivistä muuten ei voi kovin helposti sanoihin pukea!
Huvitykitystä pitkin Nurmijärveä ja Klaukkalaa! Taisi siinä mennä sivussa Nummelat ja muut! Samoin tuli fiivisteltyä vähän Tixiä ja Stadia!
Ja nöyrin anteeksipyyntö niille ketka tielleni tullessaan tokaisivat itsekseen.. "Olikse joku auto joka meiät ohitti vai kuvittelenko vain?"
This is life....
Hienoja kuvia Bemarista ja upea on autokin, M-sport paketti tekee myös paljon.
Saundit tekee paljon ajamiseen fiilista lisää. 8)
Lainaus käyttäjältä: clima - 08.05.13 - klo:06:38
Kesärenkaiden tulo hieman kesti, tulivat alle vasta viime viikolla (takarenkaat olivat tilauksessa ja toinen katosi matkalla rengasliikkeeseen). Hienosti ja nopeasti Rengas Turku hoisi kuitenkin toisen tilalle.
Continental sport contact 5 235/35 ja 265/30 19" yhdistelmä VMR 710 vanteille tuli alle. Ensi kokemukset olivat että nyt auto heräsi talviunestaan, se "ajamisen iloa" tuli esiin. Ja se pieni pelkoni mahdollisesta uratutkasta oli täysin turha.
Pari pikaista räpsyä kesätassuista, auto likainen joten parempia kesäkuvia ja rapsaakin myöhemmin.
Hieno on! Mikä on muuten takavanteiden et? Istuu nimittäin erittäin hyvin.