VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Muut merkit => Aiheen aloitti: clima - 22.12.12 - klo:15:41

Otsikko: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 22.12.12 - klo:15:41
Perheen toinen kulkine.
Itsellä on jo pitkään ollut haaveissa avoauto. Perheellisenä vaihtoehtoja oli kaksi: joko pelkkä 2-paikkainen harrastekulkine, jolla tulisi sitten vain kesällä kurvailtua. Tuolloin kuitenkin budjetti olisi jäänyt melko matalaksi, sillä ympärivuotisia käyttöautoja tarvitaan kuitenkin kaksi. Tai sitten avo, johon mahtuu tarvittaessa koko perhe ja jota voi käyttää läpi vuoden. Melko nopeasti kävi selväksi että päädytään viimeksi mainittuun vaihtoehtoon, varsinkin kun avoautoista talvikäytössäkin on lukenut riittävän positiivisia kommentteja.

Alunperin ajatuksissa oli esim. A4, tuli katseltua myös CLK:ta. Kun mielenkiinnosta tuli katsottua Saksan sivustoja, niin huomasin että BMW 3-sarjakin menisi budjettiin, samoin A5 vajakkina. Nettiautossa oli suppea em. mallien valikoima, tuli kyllä käytyä katsomassa yhtä, mutta sitten verkot viritettiin Saksan suuntaan.
Parisen kk:n netissä roikkumisen seurauksena valinta lopulta osui tähän yksilöön:

BMW 330iA -09, aj. 50tkm
Munchenista BMW-liikkeestä, premium selection vaihdokki (sisältää mm. 12 kk Euroopassa toimivan takuun).

Auton varustelistausta EPC:sta (eli millä varusteilla auto on tullut tehtaalta):

Colour    SPACEGRAU METALLIC (A52)
Upholstery    LEDER DAKOTA/D3 SATTELBRAUN (LCD3)
Prod.date    2009-04-25

 Options

Code    Description (interface)    Description (EPC)
S1CDA    BRAKE ENERGY REGENERATION    Brake Energy Regeneration
S205A    AUTOMATIC GETRIEBE    Automatic transmission
S217A    AKTIVLENKUNG    Active steering
S230A    EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE    Extra package, EU-speciifc
S2MPA    M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 225 M/MB    BMW alloy wheel, M double spoke 225
S302A    ALARMANLAGE    Alarm system
S320A    MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL    Deleted, model lettering
P337A    M SPORTPAKET    M Sports package
S423A    FUSSMATTEN IN VELOURS    Floor mats velours
S428A    WARNDREIECK    Warning triangle and first aid kit
S430A    INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND    Interior/outside mirror with auto dip
S431A    INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND    Interior mirror with automatic-dip
S481A    SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER    Sports seat
S488A    LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER    Lumbar support, driver and passenger
S493A    ABLAGENPAKET    Storage compartment package
S494A    SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER    Seat heating driver/passenger
S4ASA    EDELHOLZAUSF. PAPPEL MASER GRAU    Fine-wood trim poplar grain grey
S508A    PARK DISTANCE CONTROL (PDC)    Park Distance Control (PDC)
S521A    REGENSENSOR    Rain sensor
S524A    ADAPTIVES KURVENLICHT    Adaptive Headlights
S534A    KLIMAAUTOMATIK    Automatic air conditioning
S544A    GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF.    Cruise control with brake function
S563A    LICHTPAKET    Light package
S5ACA    FERNLICHTASSISTENT    High-beam assistant
S609A    NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL    Navigation system Professional
S612A    BMW ASSIST    BMW Assist
S614A    INTERNET VORBEREITUNG    Internet preparation
S615A    ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION    Extended BMW Online Information
S616A    BMW ONLINE    BMW Online
S620A    SPRACHEINGABESYSTEM    Voice control
S633A    HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.    Preparation, mobile phone, Business
S654A    DAB TUNER    DAB tuner
S676A    HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM    HiFi speaker system
S698A    AREA-CODE 2    Area-Code 2 for DVD
S6AAA    BMW TELESERVICES    BMW TeleServices
S6ABA    STEUERUNG TELESERVICES    Control, Teleservices
S6FLA    USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE    USB/audio interface
S6NFA    MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE    Music interface for Smartphone
S704A    M SPORTFAHRWERK    M Sports suspension
S715A    M AERODYNAMIKPAKET    M Aerodynamics package
S760A    INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE    High gloss shadow line
P7HEA    CONNECTIVITY PAKET    Connectivity package
S7SPA    NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH    Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth
S7XAA    M LEDERLENK.+SCHALTWIP.+MULTIF.    M leather st.wheel+shiftpaddle+multif.
L801A    DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG    NATIONAL VERSION GERMANY
Code    Description (interface)    Description (EPC)
S863A    SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA    Dealer List Europe
S879A    DEUTSCH / BORDLITERATUR    On-board literature, German
S8SCA    LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.    Telematics access request,country-spec.
S8SPA    COP STEUERUNG    Control unit COP

Standard equipment
Code    Description (interface)    Description (EPC)
S1CBA    CO2 UMFANG    CO2 equipment
S459A    SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY    Seat adjustment, electric, with memory
S502A    SCHEINWERFER-WASCHANLAGE    Headlight cleaning system
S522A    XENON-LICHT    Xenon Light
S548A    KILOMETERTACHO    Kilometre speedo
S851A    SPRACHVERSION DEUTSCH    Language version German


Auto tuli minulle 20.12.2012.

Autossa olleet M-sportin kesävanteet siirtyivät talvivanteiksi, run flat kesäpyöristä pääsin eroon rengasliikkeessä vaihtona. Talvella alla Nokian Hakkapeliitta 7 235/35/19.

Ohessa pari kännyräpsyä tämän päivän ajeluretkeltä, lisäksi myynti-ilmoituksen sisäkuva. Parempia kuvia sitten kun saadaan katto auki.  :)

Edit: korjattu typoja ja lisätty hieman tietoa.



Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Markku J - 22.12.12 - klo:15:44
Mahtavan upea, onnittelut ! Täydellinen väriyhdistelmä, upeat penkit - ja se moottori tietty.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: jhj - 22.12.12 - klo:15:45
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.12 - klo:15:44
Mahtavan upea, onnittelut ! Täydellinen väriyhdistelmä, upeat penkit - ja se moottori tietty.

+1

Todella nätti peli! Kiiltomustat munuaiset voisivat sopia tähän hyvin..
Minkäslaiset kesäpyörät on suunnitteilla?
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: KingMo - 22.12.12 - klo:15:49
Makia Bemmi, onnittelut. Laitahan talviajokokemuksia sitten tänne kun pääset testailemaan.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 22.12.12 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: jhj - 22.12.12 - klo:15:45
Kiiltomustat munuaiset voisivat sopia tähän hyvin..
Minkäslaiset kesäpyörät on suunnitteilla?

Ai niin, unohtui sanoa suunnitelluista modauksista, lista on ainakin tällä hetkellä varsin lyhyt: kiiltomustat munuaiset.  ;D

Kesävanteita on pyöritelty netissä, hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen menee 19" 3SDM 0.01 vanteet.
Tuolloin lopputulos näyttäisi jokseenkin tältä:

(http://img33.imageshack.us/img33/3229/201109111832.jpg)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Pekka T - 22.12.12 - klo:15:57

Hienoa clima, alat olla jyvällä.

Vielä kun toi kattomateriaali olisi ollut pehmeämpää ...  :D
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: exari - 22.12.12 - klo:16:02
Hiano! kyllä kelpaa kesällä ruisailla.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 22.12.12 - klo:16:02
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.12.12 - klo:15:57
Hienoa clima, alat olla jyvällä.

Vielä kun toi kattomateriaali olisi ollut pehmeämpää ...  :D

;D  

Ei kyllä enää kaduta yhtään vaikka se yksi A5 menikin parilla tunnilla sivu suun.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: monster - 22.12.12 - klo:16:24
Hieno peli! Ja erityismaininta siitä että joku muukin täällä ostaa autonsa saksasta eikä niitä business varusteltuja karvalakkeja ylihintaan Laakkoselta  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Cayman - 22.12.12 - klo:16:27
Väri on kyllä mitä hienoin,ettei aina niitä mustia ja valkoisia!
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ton-1 - 22.12.12 - klo:16:33
Ei auta kuin yhtyä alkaneeseen laulantaan, on se taustaansa sopien  ;)  Jäätävän hieno !
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Levjsa - 22.12.12 - klo:16:34
Onnea upeasta autosta! Moinen olisi aikalailla makea laitos itsellenikin 8)
Tulevat muutokset kuulostaa hyviltä, varsinkin nuo mahdolliset tulevat vanteet sopisi tähän kuin nyrkki silmään. Muistahan sitten kuitenkin ottaa nuo saksan kilvenaluset pois, ennenkuin laitat suomikilvet kiinni, niin tyylikkyys säilyy :)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: jhj - 22.12.12 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:52
Ai niin, unohtui sanoa suunnitelluista modauksista, lista on ainakin tällä hetkellä varsin lyhyt: kiiltomustat munuaiset.  ;D

Kesävanteita on pyöritelty netissä, hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä tilaukseen menee 19" 3SDM 0.01 vanteet.

Ok  ;D
Hyvältä vaikuttaa kesävanne suunnitelmatkin, stance sitten samanlaiseksi kuin kuvan autossa  ;)

Moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä olisi myös mukava lueskella käyttökokemuksia...
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Jukikyy - 22.12.12 - klo:18:24
Onnittelut uudesta komeasta autosta. Itse noita ja katselin, mutta ehdoton vaatimus oli 335iA tai 335XiA. Ja mielellään udemmalla tuplakytkinlaatikolla, mikä on sama kuin M3:ssa.

Olisiko 335 ollut paljon Saksassa kalliimpi kuin ostamasi 330?

(Jos olisi oma niin mustaisin maskin ja carbonfiber listat sisälle.)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: pokkus - 22.12.12 - klo:18:32
Hieno on tämäkin. Onnittelut! :)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: johansa - 22.12.12 - klo:19:30
Kiva nähdä vihdoin kuviakin, on kyllä todella upea. Onnittelut  :)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Kosti K Kelju - 22.12.12 - klo:19:43
Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:41
Auto tuli minulle 20.12.2012.
Etukäteisäijäjoululahja
+1
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Peeveli - 22.12.12 - klo:20:00
Hieno on, onnittelut climalle! Tuollainen menisi monelle myös ykkösautona. :D

Taitaa purra aivan ok lumikelissä ja jäällä tuo leveä 235-rengaskin? (itselleni tulossa 225-leveä)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ranssi - 22.12.12 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:18:24
Itse noita ja katselin, mutta ehdoton vaatimus oli 335iA tai 335XiA. Ja mielellään udemmalla tuplakytkinlaatikolla, mikä on sama kuin M3:ssa.

En tiedä mitä itse noita katseli, mutta E93 335i A XDriveä saa vähän aikaa katsellakin, kun ei sellaista ole tietääkseni koskaan tuotannossa ollut.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ranssi - 22.12.12 - klo:20:43
Hieno on, onnea matkaan auton kanssa!

Itselläni on hyvät kokemukset E93:sta.

Tuolla seuraavalla "varusteella" pysyy mukavasti poliisitkin poissa reitiltä, jos ja kun polkee vähän reilummin menemään:

Lainaus käyttäjältä: clima - 22.12.12 - klo:15:41
S8SPA    COP STEUERUNG    Control unit COP
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Jukikyy - 22.12.12 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.12.12 - klo:20:31
En tiedä mitä itse noita katseli, mutta E93 335i A XDriveä saa vähän aikaa katsellakin, kun ei sellaista ole tietääkseni koskaan tuotannossa ollut.

Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole. Mobilessa on 36 kpl myynnissä. Suomesta yksi livahti sormien läpi tänä keväänä. Harmi...
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: RoccoScientist - 22.12.12 - klo:23:28
Onnittelut täältäkin, hieno on harmaasta väristä huolimatta!
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Cyclic Stig - 22.12.12 - klo:23:36
Hieno on! Ja erityismaininta väristä joka on ns. "spot on". ;)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ranssi - 23.12.12 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:23:18
Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole. Mobilessa on 36 kpl myynnissä. Suomesta yksi livahti sormien läpi tänä keväänä. Harmi...

Olet oikeassa, että coupea (E92) on valmistettu tuolla voimalinjalla, mutta cabriota (E93) tietääkseni ei. Coupen kohdalla kyseessä on tosiaan varmasti harvinainen malliversio.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Kiitokset kaikille onnitteluista.
Osoittaa foorumin hienoutta että VAG kilpailijatkin otetaan hyvin vastaan.  :)

Koska edellä tuli muutamia kysymyksiä/kommentteja niin vastataan:

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 22.12.12 - klo:16:34Muistahan sitten kuitenkin ottaa nuo saksan kilvenaluset pois, ennenkuin laitat suomikilvet kiinni, niin tyylikkyys säilyy :)

Näin tulee tapahtumaan. Katsotaan vaatiko tuo keulan rekisterikilven koroke jotain kilven alustaa mutta saksalaiset ylipitkät kuitenkin poistetaan.

Lainaus käyttäjältä: jhj - 22.12.12 - klo:18:03
Hyvältä vaikuttaa kesävanne suunnitelmatkin, stance sitten samanlaiseksi kuin kuvan autossa  ;)
Moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä olisi myös mukava lueskella käyttökokemuksia...

Netistä selvisi että tuossa kuvan autossa on 8.5x19 ET 38 edessä ja 9.5x19 ET 33 takana, noilla tulee aika kivasti kaarelle. Kuvan autossa on myös lisämadallusta, sitä en usko omaan autooni laittavan koska kyseessä on kuitenkin käyttöauto jolla pitää pärjätä mm. talven läpi. Aika monessa E9x mallissa keula keulii (M-sport alustasta huolimatta), omassa yksilössä näyttäisi olevan melko hyvin tasapainossa.

Moottori ja vaihteisto kombinaatiosta lyhyellä kokemuksella hyvät fiilikset, vielä menty kuitenkin aika sukkasillaan. Hienolta tuo bemun suora 6-sylinterinen kyllä soundaa, rattiläpysköistä on mukava vetää pientä vaihdetta silmään vain saadakseen tuota laulua esiin.  :)

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:18:24Olisiko 335 ollut paljon Saksassa kalliimpi kuin ostamasi 330?

Olisi, varsinkin verojen jälkeen. Tai sitten olisi pitänyt tyytyä pari vuotta vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Katselin pitkän aikaa 325i malleja, koska hakusessa oli 6-sylinterinen pata (vrt. ed. kommenttini soundeista), teholla ei niin suurta painoarvoa ollut. Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.
Dieseleitäkin pyörittelin, mutta jotenkin hieman vierastin sitä avon kaveriksi, vaikka nämä bemun 6-sylinteriset dieselit hienoja ovatkin.

Tämä yksilö meni budjetin äärirajoille (ainahan autohulluille näin käy...), tuli merkkiliikkeiden tavan mukaan alennukseen kun oli 4 kk ollut myynnissä (avo kannattaa Saksastakin ostaa talvella em. syystä) ja siten yllättäen raamien sisään. Hintalappu alennuksen jälkeen oli 29990â,¬, budjetti oli asetettu 25-30 tuhannen â,¬ väliin.  ;D
Tulevien verojenkin jälkeen voi varmuudella sanoa että 3.5 vuotta ja 50 tkm sulattavat bemun hinnasta yli puolet (konfiguraattorilla sain uuden vastaavan hinnaksi 92600â,¬  :o).

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 22.12.12 - klo:23:18
Kyllä 335XiA Coupea on valmistettu, mutta ei se kovin yleinen ole.

Juu E92 kyllä löytyy muttei E93 (=cabrio). Edit: Ranssi ehti ensin.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.12.12 - klo:23:28
hieno on harmaasta väristä huolimatta!
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 22.12.12 - klo:23:36
Ja erityismaininta väristä joka on ns. "spot on". ;)

;D Tämä on tämä käytettyjen kauppa tällaista, kompromisseilla mennään. Eipä silti, tyytyväinen olen väriinkin. Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä.  :D

Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ton-1 - 23.12.12 - klo:10:16
Ei aikaakaan kun on kevät ja sitten miittissä nähdään tämä laitos.  8)


Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12

Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä.  :D

Keisarista en tiiä mutta aika makosalta kuulostaa tuokin väriyhdistelmä, voisin moisella ajella.  ;D
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ranssi - 23.12.12 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Olisi, varsinkin verojen jälkeen. Tai sitten olisi pitänyt tyytyä pari vuotta vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Katselin pitkän aikaa 325i malleja, koska hakusessa oli 6-sylinterinen pata (vrt. ed. kommenttini soundeista), teholla ei niin suurta painoarvoa ollut. Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.
Dieseleitäkin pyörittelin, mutta jotenkin hieman vierastin sitä avon kaveriksi, vaikka nämä bemun 6-sylinteriset dieselit hienoja ovatkin.

On jännä juttu, että 330:n kohdalla dieseleitä on ainakin meikäläisestä tarjonnasta valtaosa. Kuitenkin tuo 330i on jollain tavalla jalompi kuin vastaava diesel. Sinänsä diesel istuu cabrioon hyvin, koska kori on varsin raskas, jolloin hyvälle alaväännölle on kysyntää. Yritteliäämmässä ajossa automaatilla bensa on varmasti upea, kuten myös hiljaa lipuessa, milloin dieselin sinänsä jyhkeä rouskutus ei ehkä sovi tyyliin parhaiten. Yhtä kaikki, aivan upea ja klassinen voimanlähde tuollainen vapaa ja suora kuutonen on. Toisipa pukki itsellekin jotain tuollaista... no, ei taida tuoda.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Jukikyy - 23.12.12 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.12.12 - klo:10:10
Olet oikeassa, että coupea (E92) on valmistettu tuolla voimalinjalla, mutta cabriota (E93) tietääkseni ei. Coupen kohdalla kyseessä on tosiaan varmasti harvinainen malliversio.

Näinhän se on. Itse tosiaan kattelin Coupe malleja jota saa 335XiA:na toisin kuin avoa. Taitaa tuo avo olla jotain reilut 200kg coupea painavampi ja jos siihen lisäisi vielä nelivedon niin taitaisi painaa jotain 2 tonnia? Ehkä tämä on syy miksi avoa ei saa nelivetona.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: kimmop - 26.12.12 - klo:12:02
Lainaus käyttäjältä: clima - 23.12.12 - klo:10:12
Kävi kuitenkin laskureita pyöriteltäessä selväksi että 330i menesi myös spekseihin, sillä nämä ovat Saksassa jokseenkin samoissa hinnoissa 325:n kanssa.

;D Tämä on tämä käytettyjen kauppa tällaista, kompromisseilla mennään. Eipä silti, tyytyväinen olen väriinkin. Yksityisellä oli myynnissä houkutteleva M-Sport jo aiemmin, mutta värinä valkoinen kirkkaan punaisilla nahoilla: liikaa pornokeisari meininkiä.  :D


Onnittelut climalle klubiin liittymisestä  ;D

Itse pyörittelin viime keväänä samaa yhtälöä ja silloin Saksanmaalla oli melkein pula 330i:stä, hyvä että nyt löytyi :) Itse nappasin lopulta Suomesta 325i:nä saman kun hinta oli hakattu niin alas ja A6 meni vaihdossa joten business case kohdallaan :)

(Ja se valkoinen punaisella sisustalla ei muuten ole niin porno livenä kuin kuvissa :) )
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: teemur - 28.12.12 - klo:19:03
Onnittelut mahtavasta ajokista  :-* Täytyy tiirailla seutua siltä varalta, että tämä bemari tulee kahva edellä jossakin vastaan  ;D

Vaikkakin kutonen laulaa hienosti, älä kiitos vaihda rähinäpönttöä ja aja ykkösvaihteella jokirannassa kesällä. Tämä on ehkä enemmän E36:sten touhuja, mutta muutama E9xx teki jo samaa viime kesänä... Tähän autoon sopii paremmin arvokkaasti lipuminen, lähes äänettömästi, kuitenkin vähän isolla vaihteella murautellen  8) Lähtipä OT:ksi
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 12.01.13 - klo:18:13
Auto ollut 3 viikkoa käytössä, eilen tuli haettua peltikilvet. Lämmintä kyytiä vailla nitinöitä pakkasellakaan, hyvältä tuntuu vaikka välillä on ollut nelivetoa ikävä.

Nyt näköjään kivet lentelevät: viime viikolla tuli korjautettua lasin kiveniskemä niin eikös tänään tullut uusi.
Tänään sitten joku ystävällinen kanssakulkija jätti koko takapuskurin leveydeltä omaa mustaa väriään harmaata koristamaan. Alustavasti katsottuna näyttää että maalipinta olisi kärsinyt, huomenna tarkempi arvio.  >:(  >:(
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Markku J - 12.01.13 - klo:18:26
Tosi huonoa tuuria hienon auton kanssa. Nuo kivet / nastat ovat ikäviä, ja paikalta nimettömänä poistuvat kolhijat vielä ikävämpiä. Minullekin kolahti ensimmäinen kiveniskemä tuulilasiin perjantaina. Jonkinlainen uuden auton kirous minulla - noin käy aina ensimmäisten viikkojen aikana.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Ocu_P - 12.01.13 - klo:18:44
Upea auto, mutta onpa huonoa tuuria... :(

Tänään myös eka kiveniskemä seiskan tuulilasiin. Pieni ja merkityksetön, joten eipä mitään. Mutta kuitenkin...
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Pekka T - 12.01.13 - klo:20:10

Taas huonoa tuuria, ensin A5:n kanssa ja nyt tämän.  :(

Lohdutukseksi clima kohta tulee kevät ja sitten avoilemaan, vai mitä.  :)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 20.04.13 - klo:18:02
Avokausi virallisesti avattu. 

Tuli ajeltua muutama kilometri Ruissalontietä katto auki ja lasit ylhäällä kevätauringon helliessä +8 asteen lämpötilassa (tein syntiä ja kävin bemulla VAG-miitissä  :o).

Hienosti pystyi tuossa lämpötilassa ajelemaan nautittavasti, kuskinpuolelle namiskasta +26 ja puhallus jaloille. Pyörteily yllättävän vähäistä vaikka tuulisuoja jäi kotiin pussiinsa. Lintujen laulua, kutosen laulua...ja nastojen ropinaa (kesikset tulee ensi viikolla liikkeeseen ja alle).
Näyttäisi että tästä tulee mukava autoilukesä.  :)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 08.05.13 - klo:06:38
Kesärenkaiden tulo hieman kesti, tulivat alle vasta viime viikolla (takarenkaat olivat tilauksessa ja toinen katosi matkalla rengasliikkeeseen). Hienosti ja nopeasti Rengas Turku hoisi kuitenkin toisen tilalle.
Continental sport contact 5 235/35 ja 265/30 19" yhdistelmä VMR 710 vanteille tuli alle. Ensi kokemukset olivat että nyt auto heräsi talviunestaan, se "ajamisen iloa" tuli esiin. Ja se pieni pelkoni mahdollisesta uratutkasta oli täysin turha.

Pari pikaista räpsyä kesätassuista, auto likainen joten parempia kesäkuvia ja rapsaakin myöhemmin.

Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: konga - 08.05.13 - klo:07:37
Hyvin sopii vanteet ja muutenkin todella hieno! Kyllä tällä kelpaa cruisailla katto alhaalla  8)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: nikob - 08.05.13 - klo:10:31
Uijui nyt kelpaa ajella, makeen väriset noi penkit  8)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: TeBsu - 21.06.13 - klo:23:17
Olikos Climan Bimmeri kattoauki Lievestuoreen shellillä josku kello 14 aikaan tänään?
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 22.06.13 - klo:13:59
Eipä ollut, täällä lounaisessa Suomessa tuli eilenkin pörräiltyä.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: TeBsu - 22.06.13 - klo:14:58
Ai, mietinkin eilen ton kirjottamisen jälkeen.. Joku melkein vastaava siellä oli, oli vaan niin hienon näkönen kattoauki  ;)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 29.09.13 - klo:19:22
Avokelit alkavat olla tältä vuodelta ohi, joten on aika kirjata kokemuksia ensimmäisestä avokesästä:

Kesä oli avoautoilun puolesta loistava, katto auki on tullut ajeltua aina kuin mahdollista, +12 astetta tai yli niin avoilu on nautittavaa.
Auto on toiminut hyvin, vaikka korjaamoreissulta ei ole vältytty: sytytystulppa- ja suutinvika saatiin korjattua toisella yrittämällä, Autokeskus Raisio ei saanut autoa kuntoon sekä mokasi Europlus takuuasiankin  >:(, Metro-Auto paikkasi/korjasi edellä olevat viat erinomaisesti. Eipä tarvitse miettiä kumpaa korjaamoa tulee käytettyä jatkossa.

Osaavissa käsissä auto tuli siis kuntoon nopeasti ja meno on ollut nautinnollista. Erityisen tyytyväinen olen moottorivalintaan: suoran kutosen laulua ei kyllästy kuuntelemaan, parasta viihdettä itselle on kun rattiläpysköistä vetää pari pykälää pienempää silmään ja antaa hanaa...eli jos avobemun joskus hankitte niin varmistakaa että konepellin alla on bensakutonen (tai kasi).
Nelipaikkaisuus on tässä perhetilanteessa ollut myös plussaa, tarvittaessa koko perhe voi nauttia avoilusta, tosin kelin on parempi olla lämmin sillä takapenkille tuulee selkeästi enemmän kuin eteen vaikka lasit olisivat ylhäällä.

Pari kuvaa viime viikonlopulta ja yksi kesältä, ensi kesää odotellessa...




Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: fourvalve - 29.09.13 - klo:19:55
Olen kyllä samaa mieltä, avoauto on täysin toimiva suomessa ja katto kiinni jos viluttaa tai sataa ropsauttaa niin aina se avokeli tulee takaisin. Näinhän se on, bensakutonen on se oikea moottori joka kruunaa sen ajonautinnon ja ainakin z sarjassa 3.0i karjuu miehekkäästi yläkierroksilla ;D

Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Markku J - 29.09.13 - klo:20:03
On tämä climan cabrio vaan todella hieno. Väritkin aivan mahtavat. Saman väriset nahkapenkit, kuin minulla oli E92:ssa. Kerrassaan upea.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: makkis - 29.09.13 - klo:20:07
Täsmälleen samaa mieltä että bensasuorakuutonen on ainoa oikea vaihtoehto avobemuun. Mitään raasereita ei nämä Bemun avot ole joten joku ämmä on aika outo valinta avona, mutta juuri tällainen sivistynyt ja silti suorituskykyinen kombinaatio on juuri chick. Tässä sukupolvessa 325i ja 330i ainoat oikeat.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Spacedude - 29.09.13 - klo:20:35
Eiköhän se ole enemmänkin rahakysymys. Kyllä kasin murina sopii yhtälailla avoautoon. Ehkä vähän paremminkin.....
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: makkis - 29.09.13 - klo:20:39
LainaaKyllä kasin murina sopii yhtälailla avoautoon. Ehkä vähän paremminkin.....

Toki, jos merkki muu kuin BMW.

Bemuun suora kuutonen, johonkin muuhun kasi. Avoilin joskus viikon F360 Modena Spyderilla ja kyllähän kasin laulu rosteripönttöjen läpi oli musiikka korville. Tuossa ei suoraa kutosta taas olisi mielellään kuunnellutkaan.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Spacedude - 29.09.13 - klo:20:51
En ole kasikoneisessa Cabrio M3:ssa koskaan ollut, mutta ainakin coupen saundit on kohtuullisen vaikuttavat. Itse tykkään moottorin äänistä. Parilla frendillä on 335 cabrio ja saundit on etenkin yläkierroksilla orgastiset.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: fourvalve - 29.09.13 - klo:20:57
Itse en ole koskaan kasin konetta arvostanut, varsinkaan ääniä. Taitaa suurin osa kuolata sen perään.
Paras on mielestäni suora kutonen, taidan olla erillainen "nuori" ;)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Spacedude - 29.09.13 - klo:21:00
Kyllä maailmaan meteliä mahtuu; on ne sitte kutosia tai kaseja. Jokaisella on omat korvat.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: monster - 29.09.13 - klo:21:01
Hieno peli! Ihmetyttää miksi foorumin "automiehet" ei osta tälläistä samaan rahaan vaan ostavat rämiseviä Ocu RS III:sia?
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: makkis - 29.09.13 - klo:21:05
Minä en myöskään kasin soundeista juurikaan pidä ja syynä lienee perusjenkit. Kyllähän kasi laulaa hienosti kun kierroksia on riittävästi, kuten bemarin ämmä tai tuo Ferrari. Silti, kyllä minusta suora kuutonen antaa hienoimmat soundit ja sitten pakko lisätä V10. Kyllä oli formuloissa komeat äänet Häkkisen aikaan ja on vaan M5:ssä infernaalinen soundi E60 sukupolvessa. Samoin tuo jonkun paikallisen silmälekurin ex-Murcielago ja nykyinen Aventador, kyllä on mannaa korville.

Kyllä jenkkikasistakin hienot soundit lähtee, aikoinaan kun noissa kiihdytyshommissa olin mukana niin kyllähän nuo korkealle ja kovaa kierätävät pikkulohkot oli ääniltään upeita. Tuommoisesta perusperhekasin äänestä en vaan syty kun ihan piirun verran enemmän kun norminelikosta josta taas en syty yhtään.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Spacedude - 29.09.13 - klo:21:31
Menee offtopiksi mut niin kuin annoin ymmärtää, niin toiset tykkää äidistä ja toiset tyttäristä.  Mut hyvät on Bemarin saundit.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: clima - 29.09.13 - klo:21:42
M3 esim. Acran putkilla kuulostaa jo tyhjäkäynnilläkin jumalaisen hyvältä, eikä ajossakaan valittamista ole. Mutta kuten makkis edellä sanoi, ei cabrio mikään tykki ole (painoa tulee cabriossa reilusti lisää, esim. M3 tapauksessa n. 300kg kiloa), joten M3 kannattasi ehkä kuitenkin ottaa coupena jotta pääsisi kunnolla tehoista nauttimaan.

Lainaus käyttäjältä: monster - 29.09.13 - klo:21:01
Hieno peli! Ihmetyttää miksi foorumin "automiehet" ei osta tälläistä samaan rahaan vaan ostavat rämiseviä Ocu RS III:sia?

Ocun ostaja pyörtyisi järkytyksestä jos näkisi bemun tavaratilan katto alhaalla. ;)
Eihän tämä kyllä meilläkään ainoana autona tiloiltaan riittäisi.

Mutta automiehille voinen suositella avon hankkimista jossain vaiheessa elämää, on se kuitenkin hieno tunne ajella taivas kattona. Ja pimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...

Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: makkis - 29.09.13 - klo:21:48
Lainaapimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...

Tämä on se pointti miksi makkisavon tilalle vielä joskus tulee makkisavo Gen 2. Makkisavokin nyt sattui olemaan bemari (niin no nähtiinhän me) niin tuon suora kuutonen ja pimeä yö tähtitaivaineen pikkutiellä oli kyllä parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä. Kaikki ne luonnon äänet ja tuoksut, silaa nautintoa. Tosin hyvin tuolla sujui arkiset duunimatkatkin. Ja uusille palstalaisille, se mun avo oli hemmetin paljon vanhempaa sukupolvea kuin tämä Climan yksilö, eli autot eri planeetalta, fiilis kuitenkin sama.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Spacedude - 29.09.13 - klo:22:24
Tää menee hölmöks, mutta kehut M3 soundeja ja sit kutonen onkin ainoa oikea. Sori Clima tää juupas eipäs.

Lainaus käyttäjältä: makkis - 29.09.13 - klo:21:05
Minä en myöskään kasin soundeista juurikaan pidä ja syynä lienee perusjenkit. Kyllähän kasi laulaa hienosti kun kierroksia on riittävästi, kuten bemarin ämmä tai tuo Ferrari. Silti, kyllä minusta suora kuutonen antaa hienoimmat soundit ja sitten pakko lisätä V10. Kyllä oli formuloissa komeat äänet Häkkisen aikaan ja on vaan M5:ssä infernaalinen soundi E60 sukupolvessa. Samoin tuo jonkun paikallisen silmälekurin ex-Murcielago ja nykyinen Aventador, kyllä on mannaa korville.

Kyllä jenkkikasistakin hienot soundit lähtee, aikoinaan kun noissa kiihdytyshommissa olin mukana niin kyllähän nuo korkealle ja kovaa kierätävät pikkulohkot oli ääniltään upeita. Tuommoisesta perusperhekasin äänestä en vaan syty kun ihan piirun verran enemmän kun norminelikosta josta taas en syty yhtään.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: makkis - 29.09.13 - klo:22:39
Mielestäni kirjoitin kehuakseni m5:n soundeja. Olen kyllä koeajanut myös nyky-äm-kolmosen kasilla ka sehän on korkealle ja kovaa kiertävä pikkulohko. Kiksejä en siis saa perheautojen veekaseista. En tiedä onko täällä sounditopicci mutta jos ei ole, avataan, ettei nyt tähän climan auton alle jää vääntö makuasioista.
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: Skula - 30.09.13 - klo:07:41
Lainaus käyttäjältä: clima - 29.09.13 - klo:21:42
Mutta automiehille voinen suositella avon hankkimista jossain vaiheessa elämää, on se kuitenkin hieno tunne ajella taivas kattona. Ja pimeällä katto auki pikkutietä kurvatessa tekisi mieli huutaa ilosta...

Komppaan 100%!!!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 23.08.13 - klo:22:42
V***u mikä fiivis!  8) 8) 8)

Ensimmäinen iltapimeän avoautoilu takana! Tuota fiivistä muuten ei voi kovin helposti sanoihin pukea!

Huvitykitystä pitkin Nurmijärveä ja Klaukkalaa! Taisi siinä mennä sivussa Nummelat ja muut! Samoin tuli fiivisteltyä vähän Tixiä ja Stadia!

Ja nöyrin anteeksipyyntö niille ketka tielleni tullessaan tokaisivat itsekseen.. "Olikse joku auto joka meiät ohitti vai kuvittelenko vain?"

This is life....
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: nikob - 30.09.13 - klo:08:34
Hienoja kuvia Bemarista ja upea on autokin, M-sport paketti tekee myös paljon.
Saundit tekee paljon ajamiseen fiilista lisää.  8)
Otsikko: Vs: BMW 330iA cabrio M-sport -09
Kirjoitti: hapelton1 - 13.12.14 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: clima - 08.05.13 - klo:06:38
Kesärenkaiden tulo hieman kesti, tulivat alle vasta viime viikolla (takarenkaat olivat tilauksessa ja toinen katosi matkalla rengasliikkeeseen). Hienosti ja nopeasti Rengas Turku hoisi kuitenkin toisen tilalle.
Continental sport contact 5 235/35 ja 265/30 19" yhdistelmä VMR 710 vanteille tuli alle. Ensi kokemukset olivat että nyt auto heräsi talviunestaan, se "ajamisen iloa" tuli esiin. Ja se pieni pelkoni mahdollisesta uratutkasta oli täysin turha.

Pari pikaista räpsyä kesätassuista, auto likainen joten parempia kesäkuvia ja rapsaakin myöhemmin.

Hieno on! Mikä on muuten takavanteiden et? Istuu nimittäin erittäin hyvin.