1.8TSI 4x4 DSG

Aloittaja headman78, 31.08.11 - klo:12:10

« edellinen - seuraava »

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 20.09.11 - klo:16:36
Mun myyjä ei muka tiennyt kyseisestä mallista mitään, ehkä NDA vielä voimassa? :)
Ehkä NDA, mutta kannattais heti ruveta myymään, hinta ei voi paljoa poiketa  140 4x4 DSG hinnasta.

Automaattori

#31
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, tehdäänkö 1.8 TSI DSG Yetit uudella Venäjän tehtaalla. Se vois olla jopa hyvä juttu Suomen kannalta, luulisi nopeuttavan tehtaalta kotiuttamista. Jos huhu siitä että tuotanto alkais viikolla 45 pitää paikkansa, niin ekat autothan olis täällä jo hyvinkin ennen Joulua, jäis aikaa paketoimiseen ;D

ents

Hei kaverit. Kiva kun löysin tämän teeman täälta, kun se on mun aloitettu siellä Briskodassa. Se on myös mun ensimmäinen posti täällä ja todellaa pahoittelen jos mun suomen kieli on jotenkin... todella vikoja täynna. Englanniksi menisi luultavasti paljon paremmin.
Uutiset on nyt sellaiset et mä joka päiva odottaan täällä että sitä DSG-tä voisi alkaa tilaamaan (kun sain oman Seatin myytya Suomeen ;)) Se tilausviikko sanottiin 47. Ei vielä tiedetä tarkka hintaa mutta mulle sanottiin että see hintaero DSG-lle olisi n. 600 euroa :o Elikä.... todella vähän lisää (kun se on "vain" 112kw) En tiedä Suomesta mutta Viro on see entinen "itäblokin maa" joka saa sen konen muiden kanssa. Miksi se on 112kw? Sillä Venäjälla sen pitäisi mennä 91RON bensaalla. Ja vielä iso ero... kun kaikilla toisilla VAG-n 1,8TSI koneillä on 7-portainen "kuiva" vaihteisto niin mun autolla tulee olemaan "märkä" 6-portainen (samaa kuin diisseleäillä ja isoilla bensakoneilla)
Muuten... MTM chipillä saa 118kw-stä n. 160... Mä jo tiedostelen että voisko sen 112kw saada myös sinnepäin 8) Olisi kylla todella kiva kun mun edellinen 2-litrainen turbo-Leon DSG antoi chipillä n. 180. Real sleeper olisi ;)

Wekotin

^DSG6:lla chippaukset varmaan toimiikin. Seiskalla toivotaan, että kestää edes vakiotehot.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: ents - 08.10.11 - klo:00:04
Hei kaverit. Kiva kun löysin tämän teeman täälta, kun se on mun aloitettu siellä Briskodassa. Se on myös mun ensimmäinen posti täällä ja todellaa pahoittelen jos mun suomen kieli on jotenkin... todella vikoja täynna. Englanniksi menisi luultavasti paljon paremmin.
Uutiset on nyt sellaiset et mä joka päiva odottaan täällä että sitä DSG-tä voisi alkaa tilaamaan (kun sain oman Seatin myytya Suomeen ;)) Se tilausviikko sanottiin 47. Ei vielä tiedetä tarkka hintaa mutta mulle sanottiin että see hintaero DSG-lle olisi n. 600 euroa :o Elikä.... todella vähän lisää (kun se on "vain" 112kw) En tiedä Suomesta mutta Viro on see entinen "itäblokin maa" joka saa sen konen muiden kanssa. Miksi se on 112kw? Sillä Venäjälla sen pitäisi mennä 91RON bensaalla. Ja vielä iso ero... kun kaikilla toisilla VAG-n 1,8TSI koneillä on 7-portainen "kuiva" vaihteisto niin mun autolla tulee olemaan "märkä" 6-portainen (samaa kuin diisseleäillä ja isoilla bensakoneilla)
Muuten... MTM chipillä saa 118kw-stä n. 160... Mä jo tiedostelen että voisko sen 112kw saada myös sinnepäin 8) Olisi kylla todella kiva kun mun edellinen 2-litrainen turbo-Leon DSG antoi chipillä n. 180. Real sleeper olisi ;)

Suomen autoverotushan muuttuu, joten lopullisia hintoja joudutaan nyt odotteleen. Se on kuitenkin ilmeisen varmaa että tuotanto alkaa Suomen osalta viikolla 45. Itsellä ei onneksi nyt ole niin kiire ekojen tilaajien joukkoon kun on alla mainio 1.2 TSI DSG. Silti kuume 1.8 TSI DSG 4x4 malliin on huipuissaan. Meinaa jo tulla uniinkin niin tauti on kyllä pahassa vaiheessa. Nyt pitää rauhassa odotella että pääsis koeajamaan kyseisen pelin.

ents

noniin... tilaus on tehty :)

tibis


Adolffi

Lainaus käyttäjältä: ents - 13.10.11 - klo:14:30
noniin... tilaus on tehty :)

Mitäpä on luvattu toimitusajaksi, vai onko mitään?

ents

Lainaus käyttäjältä: Adolffi - 13.10.11 - klo:18:31
Mitäpä on luvattu toimitusajaksi, vai onko mitään?

Kun mun Yetillä on mm. erikoisväri ja panoraamiluukku nii se voi jäädä vuosimalliksi 2012... January-march... Mä en edes tietää tarkaa hintaa vielä ;D Mutta maahantuoja sai sen jo tilata...

clacson

Lainaus käyttäjältä: ents - 13.10.11 - klo:22:42
Kun mun Yetillä on mm. erikoisväri ja panoraamiluukku nii se voi jäädä vuosimalliksi 2012... January-march... Mä en edes tietää tarkaa hintaa vielä ;D Mutta maahantuoja sai sen jo tilata...
Onhan se VM2012, kun valmistus on alkanut kesäkuussa 2011, marraskuussa 2011 tulee puolivuotispäivitys. Sitten VM2013 valmistus alkaa kesäkuussa 2012. Näihän ne Skodan mallivuodet menee.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

headman78

Eli tämä on Eestistä tilattu? Mä en oo vieläkään saanu toimitusvahvistusta vaikka tilattu jo viikolla 23.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

ents

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 14.10.11 - klo:09:39
Eli tämä on Eestistä tilattu? Mä en oo vieläkään saanu toimitusvahvistusta vaikka tilattu jo viikolla 23.

Se on DSG 4x4 bensakone. Liian uusi vielä että voitu tilata viikolla 23...

headman78

#42
Mä vaan avauduin omasta tilanteestani, kun ei edes toimistusaikaa ole saanut niin sama vaikka vaihtais tilauksen tähän malliin ;) Yllättäen juuri sain s-postia myyjältä että alustava tuotantoviikko olisi 46 mun tilaukselle.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

1.8 "APR" Q

1.8 TSI 4X4 DSG-mallit lisätty Suomen hinnastoon 112 kilowatin tehoisena...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 15.10.11 - klo:21:14
1.8 TSI 4X4 DSG-mallit lisätty Suomen hinnastoon 112 kilowatin tehoisena...

Hinta aika sopiva. Lisävarustehinnasto kun vielä tulee, niin voi ruveta laskeen itselle sopivaa kokoonpanoa. Hyvä Helkama, tätä on odotettu.

lumimiäs

Mikähän logiikka Skodalla taas on ?
Dieseliin (140 hv 4x4 Experience) DSG maksaa 2758 euroa lisää
kun se 1,8 TSI Experienceen maksaa vaan 1249 euroa ?
Ja näköjään sama 6-lovinen laatikko molemmissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 15.10.11 - klo:21:23
Hinta aika sopiva. Lisävarustehinnasto kun vielä tulee, niin voi ruveta laskeen itselle sopivaa kokoonpanoa. Hyvä Helkama, tätä on odotettu.

Päästöthän on samat kuin manuaalissa joten lisukkeet on saman hintaisia, siitä vaan pakettia räknäämään ja tilaus sisään. Uusi Yeti saattaisi vielä ehtiä ensi kesäksi ajoon ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

clacson

#47
Mielenkiintoinen vaihtoehto, jotenkin olisi ollut kiva hankkia nelivetoversio, mutta menee yli nykyisen budjetin. Edestäraapivissa 1.2 on edelleen ainoa, johon saa DSG:n.

Päästöillä 189 g/km nykyisessä autoverolaissa veroprosentti on 27,9. Hallituksen esityksessä 1.4.2012 voimaanastuvassa laissa se on 33,2 (jos hyväksytään). Nousua on 5,3 %.
Nykyinen laki:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/autoverotus/autotiedostot/025.pdf
Uusi laki:
http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja_puheet/01_tiedotteet/20111005Verora/HE_Autovero.pdf
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

pajero

#48
Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 15.10.11 - klo:21:23
Lisävarustehinnasto kun vielä tulee, niin

Nyt näkyy ilmestyneen, voimassa 17.10.2011 alkaen. Ainakin Function-paketti lisätty ja Design-paketin hinta noussut.

ents

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 15.10.11 - klo:21:36
Mikähän logiikka Skodalla taas on ?
Dieseliin (140 hv 4x4 Experience) DSG maksaa 2758 euroa lisää
kun se 1,8 TSI Experienceen maksaa vaan 1249 euroa ?
Ja näköjään sama 6-lovinen laatikko molemmissa.

Ero on se että bensakonessa se DSG 1,8TSI antaa "vain" 112kw kun manuaalissa 118kw :)

juupeli

Hämmentävä tieto minulle, että 1.8 TSI 4x4:n DSG onkin 6 pykäläinen. Onko joku perehtynyt aiheeseen, miksei se ole DSG7. Ainakin väännön puolesta pitäisi pelittää...

ents

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 16.10.11 - klo:14:39
Hämmentävä tieto minulle, että 1.8 TSI 4x4:n DSG onkin 6 pykäläinen. Onko joku perehtynyt aiheeseen, miksei se ole DSG7. Ainakin väännön puolesta pitäisi pelittää...

Luulen että se on 4x4-n aihe se 6-pykäläinen.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: ents - 16.10.11 - klo:14:30
Ero on se että bensakonessa se DSG 1,8TSI antaa "vain" 112kw kun manuaalissa 118kw :)
Se kone on silti sama. Softalla vaan säädetään tehoja. Ei selitä eroa.
Kone ei ole yhtään sen halvempi valmistaa pienempitehoisena.
Selvää veetuilua diiselikuskeille. Onko sitten Skoda vai Helkama joka veetuilee ?

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 16.10.11 - klo:17:30
Se kone on silti sama. Softalla vaan säädetään tehoja. Ei selitä eroa.
Kone ei ole yhtään sen halvempi valmistaa pienempitehoisena.
Selvää veetuilua diiselikuskeille. Onko sitten Skoda vai Helkama joka veetuilee ?

Mitäs veetuilua tuo on? Onhan bensakoneet olleet perinteisesti aina halvempia kuin diisselit, jos oikein muistan, ainakin Suomessa. Pitkään aikaan näin oikeudenmukaista hinnoittelua ei olekaan nähty. Lisävarustepakettienkin hinnat on nyt kohdallaan.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 16.10.11 - klo:19:41
Mitäs veetuilua tuo on? Onhan bensakoneet olleet perinteisesti aina halvempia kuin diisselit, jos oikein muistan, ainakin Suomessa. Pitkään aikaan näin oikeudenmukaista hinnoittelua ei olekaan nähty. Lisävarustepakettienkin hinnat on nyt kohdallaan.
En tarkoitakaan auton myyntihintaa vaan sitä paljonko DSG maksaa lisää verrattuna manuaaliin.
Eli miksi sama DSG-laatikko maksaa Yeti diiseliin yli tuplasti enemmän kuin bensaversioon ?
Esim. Octavia RS:n kohdalla DSG maksaa melko tarkkaan saman sekä bensaan että diiseliin.
Vain muutaman kympin heitto. Ja diiselin myyntihinta on muutenkin vähän halvempi
kuin bensan joten ei ne disukat aina ole kalliimpia. Oli näin jo vuonna 2008 kun omani ostin.
Oikeudenmukaisuus tuosta Yetin hinnoittelusta on kaukana.

clacson

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 17.10.11 - klo:07:18
En tarkoitakaan auton myyntihintaa vaan sitä paljonko DSG maksaa lisää verrattuna manuaaliin.
Eli miksi sama DSG-laatikko maksaa Yeti diiseliin yli tuplasti enemmän kuin bensaversioon ?
Esim. Octavia RS:n kohdalla DSG maksaa melko tarkkaan saman sekä bensaan että diiseliin.
Vain muutaman kympin heitto. Ja diiselin myyntihinta on muutenkin vähän halvempi
kuin bensan joten ei ne disukat aina ole kalliimpia. Oli näin jo vuonna 2008 kun omani ostin.
Oikeudenmukaisuus tuosta Yetin hinnoittelusta on kaukana.
Eihän markkinataloudessa ole oikeudenmukaisuutta. Kyse on kauppapolitiikasta eli katteen toivotusta/oletetusta maksimoimisesta kussakin tuoteryhmässä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

ents

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 17.10.11 - klo:07:18
En tarkoitakaan auton myyntihintaa vaan sitä paljonko DSG maksaa lisää verrattuna manuaaliin.
Eli miksi sama DSG-laatikko maksaa Yeti diiseliin yli tuplasti enemmän kuin bensaversioon ?
Esim. Octavia RS:n kohdalla DSG maksaa melko tarkkaan saman sekä bensaan että diiseliin.
Vain muutaman kympin heitto. Ja diiselin myyntihinta on muutenkin vähän halvempi
kuin bensan joten ei ne disukat aina ole kalliimpia. Oli näin jo vuonna 2008 kun omani ostin.
Oikeudenmukaisuus tuosta Yetin hinnoittelusta on kaukana.


Jos se laatikko maksoisi saman verran kuin diiseleissä nii mulla olisi kysymys miksi mun bensaauto on 6kw-ta miinuksessa (112kw vs 118kw) kun se diiseleissä ja RS-koneisaa on 100% sama? Jos ne voimanumerot olisivat samalaiset bensakoneissa niin sun kysymys olisi oikeutettu. Nyt se on niin että mä saan vähän heikomman konen ja sen vuoksi see DSG on jälleen vähän halvempi kun kuin toisilla. Täysin loogista mun mielestä ;)

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: ents - 17.10.11 - klo:11:07

Jos se laatikko maksoisi saman verran kuin diiseleissä nii mulla olisi kysymys miksi mun bensaauto on 6kw-ta miinuksessa (112kw vs 118kw) kun se diiseleissä ja RS-koneisaa on 100% sama? Jos ne voimanumerot olisivat samalaiset bensakoneissa niin sun kysymys olisi oikeutettu. Nyt se on niin että mä saan vähän heikomman konen ja sen vuoksi see DSG on jälleen vähän halvempi kun kuin toisilla. Täysin loogista mun mielestä ;)
6 kW on niin mitätön ero ettei sillä ole käytännön merkitystä. Enkä edelleenkään puhu mistään muusta kuin DSG-laatikon hinnoittelusta josta puuttuu kaikki logiikka.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ents - 17.10.11 - klo:11:07

Jos se laatikko maksoisi saman verran kuin diiseleissä nii mulla olisi kysymys miksi mun bensaauto on 6kw-ta miinuksessa (112kw vs 118kw) kun se diiseleissä ja RS-koneisaa on 100% sama? Jos ne voimanumerot olisivat samalaiset bensakoneissa niin sun kysymys olisi oikeutettu. Nyt se on niin että mä saan vähän heikomman konen ja sen vuoksi see DSG on jälleen vähän halvempi kun kuin toisilla. Täysin loogista mun mielestä ;)
1.8 bensaturbossa on isommat päästöt kuin diisseleissä => isompi veroprosentti => silti halvempi lisävaruste => erittäin epäloogista.

ents

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 17.10.11 - klo:12:47
1.8 bensaturbossa on isommat päästöt kuin diisseleissä => isompi veroprosentti => silti halvempi lisävaruste => erittäin epäloogista.

Näistä päästöistä mä en kyllä tiedä kun meillä täällä ei niistä vielä veroteta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy