Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jördis

#1
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia
02.05.19 - klo:21:05
Joo, ei valittamista. Omalla kohdalla autoliikkeiden palvelu on ollut erittäin hyvää. Kuvittelin itsekin että ei uusimassa mallissa olisi enää maalivaurioita vaan olihan niitä. En edes hoksannut itse tarkkailla.
#2
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia
17.04.19 - klo:19:01
Jo toisen omistamani Yetin ovet korjattu. Uudemman 2 v vanhan kaikki ovet maalattiin. Edellisen kerran vaihdettiin pellit. 60 t huollossa merkkiliike huomasi viat ja hoiti reklamaation maahantuojalle ihan oma-aloitteisesti. Sain vielä sijaisautonkin korjauksen ajaksi. Ei valittamista, kaikki hoitui hienosti. Auto on Yetin  viimeistä vuosimallia 2018.
#3
Laitoin Yetiin Led lisäkaukovalot, hintaa tuli jotain 500-600 â,¬ asennettuna eikä kaduta yhtään tuo sijoitus. Ylensä autoissa on tosi huonot ajovalot olkoon ne mitä hyvänsä. Auton valintaa ei ehkä kannata ihan valoihin perustaa. Harmi että lisävaloja ei saa tehdasasennuksina. Valoteho parani lisäkaukovaloilla moninkertaisesti, kannattaa tätäkin vaihtoehtoa harkita jos ajelee paljon metsätaipaleita.
#4
No joo, ihan asiallinen kysymys. Itse päädyin laittamaan lisäkaukovalot mutta mutta halogeenilähivalothan on aika huonot ja niillä ajellaan  enimmäkseen. Lähivaloja pitäisi kyllä saada ihan merkittävästi paremmaksi.


#5
Tässä ketjussa on ollut kommenteja biodieselistäkin, se ei nyt taida olla uusille VW diesel moottoreille vaihtoehto kun oman auton tankkausluukun alla lukee että biodieselin käyttö kielletty!

Kävin katsastamassa kärryä ja tutkailtiin katsatusmiehen kanssa samalla autoakin. Hän näytti ihan konkreettiseti autoni pakoputkien sisäpintaa ja ihmeteli sisäpintojen kirkkautta. Siellä ei ollut 15 000 km:n jälkeen minkäänlaista tummentumaa. Tuskin näitä euro 6 moottoreita ja saatikka seuraavia 7 normisia, jos niitä joku valmistaja osaa tehdä, ainakaan saastuttamisen takia kielletään vaikka kaukoidän ja jenkkien bensa-autojen valmistajat kuinka lobbaisivat.
#6
Yeti / Vs: Yetin Adblue täyttö
25.07.17 - klo:14:07
No nyt on pari kertaa ureasäiliötä täytetty. Ostin IKH:lt 10 l:n pöntön ureaa, hinta jotain vähän alle 14 â,¬. Ajokilometrejä on 15 000 ja nyt siis tankki täpötäynnä, elikkä kulutus siinä 10 l/15000 km, eli ei paljon. IKH:n pöntössä on lyhyt täyttöputki, laitoin suppilon täyttöaukkoon ja siitä lorottelin säiliöön. Toisella täyttökerralla meni jo vähän ylikin mutta kaikki ylimääräinen valui alla olevaan kaukaloon ja siitä suoraan pohjan läpi maahan. Kaukalo näytti olevan muovia joten ei varmaan ruostukaan. Eikä sotkeentunut peräkonttikaan yhtään. Adblue näyttöön ilmaantui 7500 km jäljellä olevaa ajomatkaa.
#7
Turvallinen vaihtoehto on 2,0 tdi manuaalivaihteilla. Itse ajelin 175 000 km, 2011 vm 110 hv,  ilman ongelmia ja vaihdoin uuteen samanmoiseen nelivetoiseen. Kannattaa selvittää onko ruosteviat korjattu oikein. Omaan vanhaan autoon vaihdettiin kaikki ovipellit takuutyönä. Auto oli silloin jo 4 v ja pidin sitä 6,5 vuotta. Hyvä auto, suosittelen.
#8
Yeti / Vs: Yetin Adblue täyttö
27.04.17 - klo:22:36
Niin tuota Bilteman letkutsydeeniä ajattelinkin, onkohan kukaan testaillut sitä miten toimii, Ei viittis alkaa kehitellä mitään omia viritelmiä. Helpointa olisi laskettaa isosta kanisterista säiliö kerralla täyteen ja niin ettei roiskuttele ympäriinsä tai vuoda jostain sivusta. Motonetillä oli pieniä täyttöpulloja mutta poistuvat valikoimasta. Niitäkin pitäisi täyttää erikseen jostain isommasta kanisterista että menee sekin läträämiseksi.
#9
Yeti / Yetin Adblue täyttö
27.04.17 - klo:19:43
Yetissä on  nyt 9000 km ja ureasäiliön täyttö lähestyy. Onkohan kellään hyviä konsteja miten saisi näppärästi ja sotkematta täytön tehtyä ? Säiliön täyttöaukko on aika syvällä takakontissa ja vaatii pitkäkön letkun että esim 10 litran kanisterista saisi ujutettua lientä säiliöön. Näyttäisi siltä että säiliöllisellä pääsee n. 11 000 km. Säiliö on kait 8.5 l ja ihan tyhjiin sitä ei voi ajaa. 10 l:n pömpeli olisi aika passeli käsitellä ja siitä täyttää säiliötä. Onkohan kellään parempaa tietoa että onnistuisiko täyttäminen esim Bilteman kanisteriin ruuvattavalla letkulla ?
#10
Moottori ja voimansiirto / tdi 2,0 adblue
12.01.17 - klo:09:05
Sain juuri uuden auton, 2017 vm Yeti 2,0 tdi 81 kw moottorilla.  Autossa on adblue järjestelmä. Kiinnostaisi kuulla mitä kokemuksia kelläkin on tästä adblue systeemin toiminnasta, moottorin koodi on DFSA. Vertailin edellisen 6 vuotta vanhan vastaavan moottorin ja uuden auton moottorin päästälukemia ja näissä oli huima ero uuden moottorin eduksi. On kait niin uusi asia Yetissä ettei autonmyyjäkään tiennyt että siinä on ureakone. Auton luovutuksessa kysyin asiasta ja myyjän mielestä ei pitänyt  olla tätä järjestelmää. Huomasin sitten itse kun selasin näyttövalikkoa ja sinne ilmestyi pullon kuvake ja teksti range 6500 km. Ohjekirjaa selaamalla sain tietoa ja  peräkontista löytykin säiliön täyttöpaikka.

Nyt kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia adblue järjestelmästä kelläkin on. Miten paljon voi ajella pömpelin täyttövälillä ja miten kestää ja toimii pakkasilla ?
#11
Yeti / Vs: Yeti off road kokemuksia
19.08.16 - klo:22:40
Jonkun verran ajelen auraamattomilla tai huonosti auratuilla teillä. Etuveto Yetillä ei pääse oikein mihinkään. En nyt mihinkään kurakkoon ole ajatellutkaan mennä. Maavaran puolesta voisi kuvitella että olisi jonkinlainen etenemiskyky.
#12
Yeti / Vs: Yeti off road kokemuksia
19.08.16 - klo:22:31
Joo tarkoitin napista painettavaa toimintoa kun tuli tilattua uusi neliveto manuaalivaihteinen diesel Yeti Ambiette varustuksella. Sitä odotellessa olis kiva saada jotain kokemusperäistä tietoa. Auto olis tulossa joskus joulukuussa. Enimmän kiinnostaa lumessa etenemiskyky.
#13
Yeti / Vs: Yeti off road kokemuksia
17.08.16 - klo:18:22
Eiks kellään off road kokemusta?
#14
Yeti / Yeti off road kokemuksia
11.08.16 - klo:18:10
Millaisia kokemusia neliveto Yetin off road toiminnosta?  Onko siitä hyötyä ja jos niin minkä tyyppisissä tilanteissa?
#15
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
29.06.16 - klo:15:20
Yeti 2,0 tdi (manuaali etuvedolla vm 2011) kulutuksesta on kokemusta kohta 6 v ja 160 000 km. Moottoritiellä 120 km:n vauhdissa  menee mittarin mukaan dieseliä siinä 5,5 litraa.  80:n maantienopeuksilla menee parhaimmillaan 4,3-4,5 litraa. Kesällä johtuen korkeammista nopeuksista menee keskimäärin himpun verran enemmän polttoainetta kuin talvella. Yleensä tavallisessa maantieajossa keskikulutus on  alle 5 l. Jos on märkä tie tai selkeästi vastatuulta kulutus lisääntyy. Yetissä on aika suuri ilmanvastus ja nopeuden lisääntyessä kulutuskin lisääntyy, diesel koneella ehkä vähän loivemmin kuin bensakoneella.

Tämä moottori on ollut omasta mielestä tosi hyvä ja vaikka kyseessä on alhaisin tehoversio niin ihan riittävän puhdikas ja hyvin vääntävä kone. Eikä autossakaan ole moittimista.

#16
Niin ja niitä ruostejälkiä olin tosiaan jo vuoden päivät tuskaillut. Pienehköjä rakkuloita oli siellä täällä ja ovien reunoissa silmin nähden ruostumisen merkkejä. Autoliikkeen selitys oli että tiivisteisiin kertyy hiekkaa ja se sitten hankaa maalit rikki. Kuljettajan ovi oli pahimmassa kunnossa. Kannattaa tosiaan viedä merkkiliikkeeseen tutkittavaksi jos tuntuu siltä. Tekovikahan tuo on ilmiselvästi.
#17
Hillerille vastaus

Eräs kaveri vihjaisi mulle nähtyään autoni että vie merkkiliikkeeseen koritarkastukseen. Tein työtä käskettyä ja auto oli n. 3 tuntia tutkittavana ja sieltä lähetettiin raportti maahantuojalle jossa ehdotettiin em korjausoperaatiota. 2 viikon päästä tuli soitto että tuo auto korjattavaksi. Siinä meni 5 päivää ja kaikkien ovien pellit uusittiin. Ne oli tilanneet valmiiksi raakapellit mitkä sitten maalattiin ja laitettiin entisten peltien tilalle.

Tälle kaverille oli tehty samat korjaukset aiemmin ja oli jo ehtinyt vaihtaa uuteen yetiin. Autoliikkeessäkin sanottiin että näitä on tehty. Skodan takuu toimi tässä tapauksessa loistavasti ja palvelu oli erinomaista omalla kohdalla. Skoda haluaa viisaasti pitää kiinni maineestaan. Olis ehkä itsellenikin jäänyt viimeiseksi autoksi tätä merkkiä mutta nyt tulin toisiin aatoksiin. Toivottavasti Skoda saa nämä maalausvirheet korjattua muistakin vanhemmista autoista ja korjattua tuotannon virheet. Muuten käy kuin eräälle saksalaiselle automerkille n. 20 v aiemmin.
#18
Laitanpa omat kommenttini tähän jo vanhahkoon ketjuun,mutta itseänikin kiiinnostaisi minkälaisia kokemuksia on yli 100 000 ajetuista diesel Yeteistä.Omalla etuveto  2,0 tdi vm 2010 manuaali vaihteisella on nyt mittarissa 113 000 km. Takuuseen korjattu peräluukun lukko alkuaikoina ja nyt kaikkien ovien pellit uusittu ruostevikojen takia myös takuuseen vaikka auto on jo liki 4 vuotias. Muuten auto on toiminut aivan moittteettomasti. On tosi hyvä ajaa kaupungissa ja maantiellä ja näillä näkymin ajelen sillä vielä pitkään. Omaan piikkiin ei ole huoltoja lukuunottamatta korjattu kuin rekisterikilven valo ja kaivettu kivi jarrukilven välistä. Auto on talvisin piuhan päässä, pakkasten kanssa ei ole ollut ongelmia. Oikeastaan ainut murhe on kun ptc lämmitin antaa lämmintä vain ylös eikä lämmitä jalkatilaa ollenkaan. Kuulisin mieluusti muiden kommentteja enemän ajetuista diesel yeteistä. Käsittäkseni noilla volkkarin dieseleillä pitäisi aika vaivatta päästä 300 000 km ja enemmänkin?
#19
Yeti / Vs: Tyyppivikoja
23.09.14 - klo:22:50
Yetin ovet ruostuu, käytin auton pari viikkoa sitten koritarkastuksessa ja nyt tuli korjauspäätös. Kaikki ovet uusitaan ja laitetaan niihin vanhojen ovien sisuskalut. Auto on 2,0 tdi active manuaalivaihteistolla, rekisteröity lokakuussa 2010 eli vähän vajaa 4 vuotta vanha. Tämä lienee  Yetin tyyppivika, tiedän toisenkin ihan vastaavan tapauksen. Auton ovet ovat alkaneet kukkia sisäpuolelta tiivisteiden reunoilta. Ilmeisesti ovet ruostuu sisäpuolelta eikä niitä voi korjata päälle maalaamalla. Muuten tuon reilun sadan tuhannen km:n aikana ei ole harmeja ollut. Kone pelittää hyvin eikä ajo-ominaisuuksissakaan ole havaittavissa mitään muutosta. Olen hyvin tyytyväinen autoon ja varsinkin nyt kun maalausvirheet korjataan maahantuojan lukuun ei ole valittamista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy