Vikavalo / Hälytys

Aloittaja ake, 30.11.19 - klo:12:51

« edellinen - seuraava »

ake

Auto GOLF 4 vm 2002.Ensin aloitti vikahälytyksen OIL Sensor+vilkkuvan tippakannun kuvan sammuen hetken päästä starttauksen jälkeen. Vaihdoin öljyt +suodattimen  ja öljyntason anturin+öljynpaine anturin. Nyt alkoi hälyttään STOP ja teksti  ÖLDRUCK MOTOR AUS JA BETRIEBS ANLEITUNG ei pala jatkuvasti voi olla pisenpäänkin hälyttämättä . Mittaristossa on alusta asti palannut EPC  valo kun alkoivat alkoi hälyttelemään palaa jatkuvasti .Osaisiko joku kertoa jotai vikaan liittyvää. Vien kyllä vikamuistin luentaan jos sen kautta löytyisi vika.

Jultsu

EPC-valosta voisi päätellä että kyseessä bensiinimoottori?

Tarkista kaikkien takavalopolttimoiden toiminta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ake

Takavalot tarkistettu OK. Bensakone

Jultsu

Niin...mikä kone tarkalleen? Ajometrit? Käytetty öljy? Öljynvaihtoväli? Sensorit halvinta kiinalaista tarvikepaskaa vai oem?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ake

Kone 1.4.   Ajokm.230 tkm.  Käytetty öljy tällä hetkelläMobil 10-40.  Öljyn vaihtovali n. 10 tkm. Varaosat ostettu Auto Doc. Kone ei kuluta öljyä.

Jultsu

Yleismittarilla voisi tarkistaa toimiiko tuo uusi sensori eli napsahtaako liittimien välillä yhteys kiinni/poikki sen mukaan käykö auto vaiko ei (tyhjäkäynnillä ei välttämättä tee tarpeeksi painetta, kannattaa kokeilla antaa kaasua pariin tonniin)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ake

Lisäys edelliseen osaako joku kertoa mitkä on OLJYNPAINEKYTKIMEN ARVOT / VÃ,,RI  Auto vw golf 1.4 vm 2002 bensa/ha

Jonde

Ja tuo 10w on tällä kelillä jo melkoista liisteriä, suosittelen vaihtamaan 0w-40:seen talveksi.
Ja pitäisi tarkistaa jaksaako öljypumppu edes tehdä painetta. Eli olisi paikoillaan laittaa kunnon mekaaninen mittari kiinni ja tarkistaa onko siellä painetta.
Tyhjäkäynnillä ehjässä moottorissa on niin paljon painetta, että tuo anturi reagoi siihen. Kierroksia jos tarvitaan ja anturi on ehjä, on syytä etsiä se oikea vika.
Pumppu on siellä jakopään alla piilossa lohkon päässä, mutta äkkiä tulee kaikkineen auton hintainen remontti. Vielä kun muitakin katsastuksen estäviä vikavaloja palaa mittaristossa, joten kannattaa tarkkaan miettiä mitä tekee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy