Uudet iskarit / alusta

Aloittaja toukka, 28.03.14 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

toukka

Noniin, nyt alkoi IV farkusta (2.0 bensa) -01, ajettu 217tkm, vuotamaan takaiskari. Suojakumit on ollut jo ostaessa rikki.

Tarkoitus ei ole madaltaa autoa, käyttöautona kun on. Maltillinen madallus (30mm?) ehkä olisi vielä OK.

Auto on ollut aikamoinen "kumilenkki", johon haluaisin nyt tässä samalla muutosta.

Hakusessa olisi (mahdollisimman?) edullinen korjaus ongelmaan. Kannattaako vaihtaa vanhat jouset samalla? Ja eteen tietysti myös samalla kertaa...

Mutta,
Pelkät iskarit - Mitkä?
Alustasarja - Mikä?
+ jotain muita osia, mitä?

Ehdotuksia ja mielipiteitä !

- KIITOS! -
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Arska F

No, jos mahdollisimman halvalla haluat selvitä, niin...
Hyvää ja halpaahan ei ole olemassakaan, joudut ostamaan molemmat  ;)

...Mutta hyvä ja edullinen ratkaisu on vakioalustalla ilman madallusta:
-TRW:n kaasuiskarit joka nurkkaan (paikallisesta motonetistä)
-Uudet jouset joka nurkkaan (taakse kannattaa harkita vahvistettuja jousia, jos kontissa on koko ajan tavaraa)
-Iskareihin uudet suojakumit
-Eteen yläpään kääntölaakerit/yläkumit uusiks samalla purkamisella.

Boeing 737
      &
M/S Cinderella

ram1

Bilstein/Eibach alusta.E70-85-001-10-22
Parasta laatua ja hinta nyt ei karmeesti pompahda.Netin kautta satsi lienee 500e kieppeilä.Mutta joka tapauksessa vaihdat toki iskarit ja jouset.Tuossa madallus noin 30mm.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

toukka

Miten olisi esim Eibach pro kit (E8588-140?). Ja sen kanssa jotkut perus iskarit?

Ehdotuksia ja hintahaitaria otetaan vastaan...

Autolle tulee kilsoja vuodessa noin 10tkm. Pääasiassa ajetaan yksin ja lähes joka päivä. Toimii kakkosautona. Pienellä madalluksella ei niin väliä, kunhan vaan tulisi alusta pikkuisen jämäkämmäksi. Muutakin rahanmenoa on, joten ei kiinnosta mitenkään erityisemmin kikkailla kakkosauton kanssa...

Suojakumit tietty uudet ja ilmeisesti ehkä myös ne etu yläpään kääntölaakerit.
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Kale

Lainaus käyttäjältä: toukka - 31.03.14 - klo:14:02
Miten olisi esim Eibach pro kit (E8588-140?). Ja sen kanssa jotkut perus iskarit?

Paljon on hintaeroa eibach pro-kit + perusiskarit vs eibach pro-system? Ite laittaisin suosiolla jos koko systeemin.

vaggina

Noniin lainaanpas tätä ketjua  :)

Boran madallus alkaisi olemaan ajankohtainen. Onko kenelläkään kokemuksia Konin str.t sarjasta ja kuvia miten tuo madaltaa. Lyökö rahat paskaan jos tuommosen menee ostaan vai saako jostain samaan rahaan parempaa?

http://www.modificars.fi/tuotteet/volkswagen-bora/Koni-STRT-Kit-Volkswagen-Bora-1

Missä moottoreissa tuo etuakselin yli 911kg ylittyy?

Kiitos  ;)


toukka

Joitain hintoja:
- Eibach Pro kit 182e
- KYB perus-iskarit koko kierros 255e
- Bilstein perus-iskarit koko kierros 234e
- Normi tarvike, vahvistetut takajouset 110e

Millaiset noi Eibachin -30mm jouset on jäykkyydeltään verrattuna perus jousiin? Tosin nekin on jo 14 vuotta ja 218 tkm vanhat... ::)

Kummat on laadukkaammat KYB vai Bilstein? Onko niillä jotain käytännön eroja?

Lainaus käyttäjältä: vaggina - 02.04.14 - klo:18:31

Missä moottoreissa tuo etuakselin yli 911kg ylittyy?

Kiitos  ;)


Mielestäni, jos oikein muistan niin meidän otteessa oli 930kg. Auto, Golf variant iv 2001 2.0 bensa...
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Kale

Lainaus käyttäjältä: toukka - 09.04.14 - klo:12:10
Joitain hintoja:
- Eibach Pro kit 182e
- KYB perus-iskarit koko kierros 255e
- Bilstein perus-iskarit koko kierros 234e
- Normi tarvike, vahvistetut takajouset 110e

Millaiset noi Eibachin -30mm jouset on jäykkyydeltään verrattuna perus jousiin? Tosin nekin on jo 14 vuotta ja 218 tkm vanhat... ::)

Kummat on laadukkaammat KYB vai Bilstein? Onko niillä jotain käytännön eroja?
Mielestäni, jos oikein muistan niin meidän otteessa oli 930kg. Auto, Golf variant iv 2001 2.0 bensa...

Tsekkaa ihmeessä Slamitin poistokorista eibachin pro system sarja 499â,¬. Ainakin iskarit on tarkoitettu juurikin noille jousille.
http://www.slamit.net/product/15687/varastontyhjennys-eibach-pro-system--30mm-golf-iv-v5-tdi-max-1050kg

Tottakai eibachit on jäykemmät kuin perusjouset mutta ne on progressiiviset ja ainakin omien muistikuvien mukaan vähemmän pintakovat kuin vakiot.

Neloskoppaisen madalluksessa pitää vaan muistaa, että jotkut alustanosat on jo vakiona aika matalalla.

toukka

Toi slamitin sarja oli HB:lle. Kun katsoin sieltä variantin sarjaa, niin osanumeron loppuosa on hiukan eri. Olisiko takapäässä jotain erovaisuutta iskareissa?

Lainaus käyttäjältä: Kale - 09.04.14 - klo:12:45
Neloskoppaisen madalluksessa pitää vaan muistaa, että jotkut alustanosat on jo vakiona aika matalalla.
Täytyy kattoo mikä siellä ekaks sitte raapisi...

Tarkoitus olisi vaan saada siitä jämäkkä ajettava... ::)
Sharan 2.0TDI 4motion -14

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy