Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Silver

#1
DSG mutinoita..
Ehkä ihmettelen turhia, mutta alla tosiaan ensimmäinen vaginin DSG loota. Olin kuvitellut, että jos kytken askin manuaalipuolelle niin saan ajella sillä vaihteella millä tykkään, mutta tänään kun motarilla huvikseni testailin; aski manuaalipuolelle, nelonen vedossa, kierrokset 4.000 rpm ja siitä sitten laatta pohjaan.... niin aski vaihtaakin kolmoselle! Ja minä kun olin suunnitellut kiihdyteleväni nelosella! Ei ollut väliä oliko mode selection normaalilla vai sportilla.
Vain siten piti valitun pykälän päällä jos painoin laatan vain siihen pieneen vastukseen asti, eli en ihan pohjaan asti. Vastuksen yli painaminen tulkittiin manuaalipuolellakin siis "kick downiksi" ja ohjelma vaihtoi pykälää pienempää sisään.

Kysymys kuuluukin että näinkö sen pitäisikin toimia? Mitäs järkeä tällä manuaalipuolella sitten on jos tuollaisessakin kiihdytyksessä aski lyö omatoimisesti pienempää sisään?   :o
Olisi kiva kiihdyttää täys kaasulla ja nauttia väännöstä ilman, että vedetään kierrokset tappiin pienellä vaihteella.
Vai voiko olla niin "fiksusti" suunniteltu että täysi kaasu on käytössä "jo" tuossa kaasupolkimen vastuksen kohdalla, ja yli painaminen ei tee muuta kuin käskyttää vaihtamaan pienempää vaihdetta peliin?

Jotenkin kuitenkin tuntuu että ei ole ihan RS filosofian mukaista tuo manuaalipuolen toiminta DSG laatikossa.
Juu juu tiedetään, että automaatti ei muutenkaan ole RS filosofian mukaista (vaikka toisaalta eikös RS6 ole saatavissa vain automaatilla?)

Saikohan kukaan tolkkua mitä yritin selittää??   ::)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy