Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - HaBatus

#1
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
23.10.15 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 23.10.15 - klo:12:10
Oliko tää Ocun vm2016 parannettu äänieristys muuten joku fakta vai tornihuhu?

Sinänsä mielenkiintoinen toi TM:n vertailu. Jos joku ystävällismielinen immeinen vielä kertaisi miten esim. vertailujoukon ajettavuutta on testissä kommentoitu..? Ocu taitaa olla porukan tilavin ja halvin(?), mutta näköjään myös janoisin. Olikohan testikulutuksissa kuinka suuret erot..?

Tällälailla:

LainaaParhaiten maantieajo sujuu samaan gee­niperimään perustuvilla Škodalla ja Volkswagenilla. Molemmat autot ovat kotonaan ajettiin sitten suoria pääteitä tai syheröisempiäkin kestopäällystereittejä. Autot kulkevat suoraan ja myös pysyvät suoralla kurssilla. Ohjaus keskittää kunnolla, ja ohjaustunto on hyvä niin suoraan ajettaessa kuin kaarteissa. Soralla kaikkien autojen leveät, asfalttipidolle optimoidut renkaat eivät ole parhaimmillaan. Se pätee tähänkin kärkikaksikkoon.

Peugeot on parhaimmillaan pääteillä, jolloin auto kulkee suoraan ja jousitus nielee mukavasti epätasaisuudet. Mutkaisella tiellä ohjaustuntuma jää etäiseksi, ja auto kallistelee hieman kilpakumppaneitaan enemmän.

Ford on parhaimmillaan mutkatiellä, jolloin se ohjautuu tarkasti kuljettajan toiveiden mukaan. Nopea ohjaus on tarkka ja tunnokas mutta jopa liiankin raskas ja keskittää voimakkaasti. Maanteillä urat poikkeuttavat autoa turhan helposti ja turhan paljon. Lisäksi ohjaus vetelee jopa vaarallisen voimakkaasti kiihdytyksissä, joten autoa ei voi pitää perheautona, vaan pikemminkin urheiluautona osaavalle kuljettajalle.
#2
Koskee toki siis skodaa, mutta näyttäisi, että ei koske uusia Octavioita Skodalla. Eli tätä aika suosittua automallia..

Ylen juttu:
http://yle.fi/uutiset/peukaloituja_skodia_suomessa_yli_17_000/8344997

Brittisivusto:
http://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/63498/how-do-i-know-if-i-have-a-ea-189-engine-

Artikkeli vuodelte 2013, josta olisi toki hyvällä sisälukutaidolla kaiken selvittänyt ajat sitten..

http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Octavia-Combi-Rs-Tdi-2013

Artikkelissa sanotaan mm. (mittaristo-kuvan jälkeen)
Lainaa
Uusi 2.0 TDI -dieselmoottori perustuu EA288-moottorisarjaan, jossa etenkin pakokaasuihin vaikuttavia komponentteja kuten ruiskutusjärjestelmää sekä ahdin- ja välijäähdytysjärjestelmää on kehitetty edelleen.
#4
Lainaus käyttäjältä: Devl - 14.07.15 - klo:18:07
Ainoa ero Hakka Blackissä ja zLinessä on nimessä. zLinet on sen takia halvemmat ettei siinä tule hakkaturvaa eli et maksa siitä "ylimääräisestä" renkaasta zLinessä.

Hieman offtopikkiahan tämä, mutta silti

Asia on näemmä ollut ihan esilläkin.
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/valiaikaisetpaatokset/valiaikaisetpaatokset/1386937349652.html
#5
Lainaus käyttäjältä: kowardi - 15.03.15 - klo:16:49
Jahas, syttyi hiukkas-suodattimen varoitusvalo kun pari päivää kaupungissa ajellut.. Täytynee käydä puhdistamassa isolla tiellä? :D Tähän ketjuun ei kyllä kuulu mutta miten muilla diesel räsäläisillä on öljynsyönti? Itsellä jokseenkin ehkä kohtuuton vs. 1,6tdi mikä ennen oli. Entiseen ei tarttennut lisätä 30tkm välein yhtään mutta tämä räsä on puolikkaan desin hörpännyt /5tkm tikusta mitaten.

Hiukkassuodattimen puhdistusprosessi alkaa, kun moottorin lämmöt vähän nousee (tähän varmaan on joku ihan arvo, jota en tarkasti tiedä). toki helpointa sitten toteuttaa maantiellä se putsailu. Kesto lienee pakkasella ~20 min maantieajoa, jos kylmällä autolla lähdet liikkeelle. Lämpöisella autolla prosessi on jopa puolet lyhyempi ymmärrykseni mukaan. Pari kertaa on tuo valo tullut kovien pakkasten aikaan, jolloin putsaus ei tahdo toimia kaupungissa (lämmöt ei nouse riittävästi tms.), olen tällöin ajanut maantiepätkällä tuon vaaditun ajan käytännössä heti, jos mahdollista.

7500 km mittarissa ja öljyä en ole laitellut. Kerran olen tason katsonut (ihan lähiaikoina), ei ollut ihan  maksimissa, muttei minimissäkään (ei varmaan kaukana sinun havainnoistasi).. Oletan lisääväni öljyä kerran tuon huoltovälin (30tkm) aikana, mutta saas nähdä.

#6
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.03.15 - klo:20:42
Iskareiden yläpään laakerit? Sama oli itselläni aikoinaan ex-Seatissa...

Audissa myös, mutta tästä on 10 v. aikaa..  kolisteli myös kuopissa.  Tuli "kuntoon" ihan rasvaamalla tuolloin.
#7
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.02.15 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 17.02.15 - klo:18:26
Tuttua juttua, flekti pyöri perjantaina autokatokseen ajaessa eli ilmeisesti oli yritellyt poltella hiukkasloukkoa auki. Lauantaina sitten ~60km talvisilla 80km/h teillä ja pihaan ajettaessa havaitsin että taas flekti pyöri, hyppäsin takaisin ajoneuvoon, S-asento silmään ja pieni 6km EK sopivasti kierrättäen siellä neljän tonnin hujakoilla. Eipä pyörinyt enää flekti sen jälkeen  8)

Kyse on juurikin tuosta hiukkasloukun polttoprosessista. Itsellä meni eka kerta ihmetellessä kanssa.

Jos S/S ei toimi lämpimällä autolla (ajotietokoneestahan tuon näkee), niin tämä prosessi on melko suurella todennäköisyydellä päällä.

#8
Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 12.02.15 - klo:16:11
Kiitos vastauksesta Länskäri! tällä "kalibroinnilla" tosiaan alkoi päivävalot toimimaan!  8) Kalibrointilaitteena käytin Led Lenserin H7.2 otsalamppua  ;D Valoasetuksena lauri(late), koska halusi muilla vaihtoehdoilla pistää xenonit jo 16:00 maissa päälle.  Saa nähdä kuinka syttyy pimeällä.

Tämä on nyt sitä valohoitoa jo ihan oikeasti. Pitääpäs kokeilla, vaikka päivävaloautomatiikka toimiikin.
#9
Lainaus käyttäjältä: Honkkis83 - 11.02.15 - klo:14:50
Eikös kyseinen toiminto ole tarkoitettu automaattipitkien säätöön ? Eikä niinkään päivä ajovalojen.

Tätä on jossain käsitelty, mutta en muista missä.

Itselläkin on pieni epävarmuus mitä tämä säätää.. (esim. vaihtohetkeä pitkiltä vastaantulijan tullessa vai vaihtohetkeä pitkille valoisuuden mukaan?)

Aika pimeää tosiaan saa olla, ennenkuin pitkät alkavat toimimaan, sinällään automatiikka toimii kuitenkin hyvin ja varuste on miellyttävä. Asetuksena taitaa olla late.
#10
Mitkäs polttimot laittelit sumuvaloihin/kulmavaloihin? Ja mistä moiset ostit?
#11
Huhu autoliikkeestä kertoo, että Suberb II  uusien tehdastilausten vastaanotto loppuisi tässä kuussa, jopa hyvinkin pian.

Vahvistuksia?

Kiirusta siis pitää, jos moisen haluaa uutena tilata itselleen.
#12
Kyselin piruuttani liikkeessä käydessäni tämän hetken tilanteesta ja kertoivat 3-4 kuukautta LB:lle. Alkaa tilanne olemaan parempi siis.
#13
tupla post.
#14
Lainaus käyttäjältä: Karri - 05.02.15 - klo:08:54
Päättämisen vaikeus  >:( AUTTAKAA  :)

Huomenna uuden tdi räsän luovutus. Saisin samaan hintaan seuraavatat kitkarenkaat

Continental conti viking 6 tai good year ultra grip ice 2

100 euroa halvemmat olisi vanhemmat good year ultra grip+ kitkat (vm 2012)

Onko joku ajanut esim. kaikilla noilla renkailla? Onko suurta eroa millään noilla renkailla?

Pitäisi tehdä päätökset tämän päivän aikana.

EN ole ajanut (pisteet men).

Ã,,lä ota vanhoja renkaita. Kitkat tuppaa "kovettumaan". Tästä on omakohtaistakin kokemusta (nokian oli tosin tällöin merkki, mutta eipä tämä ole merkkikoht. ominaisuus)... Vaikka pintaa on jäljellä, niin pyörä on kovin liukas vanhetessaan..

RS  on aika meluisa (rengasmelu), itselle tuli kitkat sen vuoksi (Michelinit), alunperin piti ostaa nastat, mutta viikko kesärenkailla (äänekkäät) riitti kääntämään pään.
#15
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
05.02.15 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: jli - 05.02.15 - klo:11:26
Uusi rs bensa ollut alla nyt 4000 km. Pääosin olen ollut erittäin tyytyväinen. Muutama pieni hylkimisreaktio on tullut vastaan:

- Levyjarrut napsahtavat/jumittavat lievästi kun auto seisoo parkissa (enemmän ehkä jarrujen ominaisuus kuin varsinainen vika)
- Joku 3-5 kertaa on käynnistettäessä tullut reipas lista vikailmoituksia, esim tutkat, ajovakausjärjestelmä, rengaspaineet jne. Ilmoitukset häipyvät ja laitteet toimivat kun lähtee liikkeelle, joten en ole jaksanut ottaa vapaapäivää reklamaatiota varten.
- Ohjaus on keskialueella karvan verran nulju. Tästäkään en osaa sanoa onko vika vai auton/renkaiden/tien ominaisuus. Auto vain ei ole aivan yhtä suuntavakaa kuin Mondeot, Passatit, VW:t, bemarit jne. Pitänee katsoa lääkettä jos vielä kesärenkailla jatkuu.

Onko kyse ehkäpä tästä?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19751.0
#16
Lainaus käyttäjältä: larsson80 - 04.02.15 - klo:23:36
Samma här! Takapää kolisee/kumisee räsässä hiljaisilla nopeuksilla epätasaisella tiellä. Maantiellä ei ongelmia ja kontti tyhjätty kaikesta. Pahenee vaan koko ajan. Saavat huollossa vilkasta samalla, kun vaihtavat etuovien tiivisteet jotka kitisee helvetisti!

Tarkastelkaas näitä ettei mene sekaisin alustan kolahtelut ja muu kitinä.
Mulla tuota kolinaa tulee takalasin ympäristössä olevasta sisäverhouksesta. Kerran käynyt laakkosella, eikä tullut kuntoon. Pitänee laitttaa tarkkailija istumaan takakonttiin ja painelemaan mahdollisia kolinakohtia, jotta tuon räminän syyn ja tarkan kohdan saisi selville.

Esiintyy lähinnä /ainoastaan (ei ihan 100 % varmuutta) pakkasella. Siellä on sopivan oloisia muoveja mm. ikkunakehyksissä, joten eiköhän se syy löydy, jahka ehtii tutkimaan.

Liftbakki autona.

#17
Lainaus käyttäjältä: js76 - 30.01.15 - klo:08:09
Onko muut törmänneet tällaiseen, lähestyin liikennevaloja joissa odotti autoja, pesin samalla tuulilasia ja kuului ikäänkuin parkkitutkan piipitys
Katsoin boleroa ja siinä oli since start kulutustietojen päällä, vasemmassa reunassa (look! safe to move?) eli auto ylhäältäpäin, mutta normaalistihan tutkan ollessa päällä kuva on vaakatasossa, tämä oli pystytasossa.
vauhti pysähtyi ja painoin pysäköintitutkan nappia niin siihen tuli koko näytölle vaakatasossa oleva tutkan näyttö. Painoin uudelleen niin tutka hävisi ja näytöllä pelkät kulutustiedot ilman sitä pystysuunnassa ollutta tutkanäyttöä.
Voiko esim törmäysvaroitin käynnistää tutkan tuolla tavalla eri lailla?

Auto on pari viikkoa ajossa ollut scout

Ominaisuus. Tutka tekee hitaassa vauhdissa havaintojaan, vaikket sitä erikseen kytkisi päälle. Ajappa hiljaa risteyksessä HITAASTI lähelle edellä menevän perää, niin huomaat saman.. (lähelle = puol metriä tms.).

Ei tarvia edes pestä tuulilasia ;)
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
29.01.15 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: RSKalle - 28.01.15 - klo:18:47
Onko kukaan asentanut uuteen räsään defan akkulaturia? Tulee paljon lyhkästä ajoa ja hieman mietityttää webaston kanssa tuo akun kestävyys. Saako auton ulkopuolella tulevaa pistoketta esille ilman reikää puskuriin?

Mulla on diesel-rs:ssä 10A defa ja hyvin pelittää toistaiseksi. Alin varaus tuosta ajotietokoneen tiedosta katsottuna on ollut 70 %, jolloin käytin pari tuntia laturissa sitten ajon jälkeen akkua. Sen jälkeen ei ole alle 90 ollut koskaan. Lyhyttä ajoa paljon juuri tuolloin ja kylmä ulkona.
#19
Mulla on jäänyt vielä laittamatta nämä, kun on ne vanhat pultit päällemaalattu, niin ei ole arvannut avata ennen kesää ja mahdollisuutta päällemaalata/ paikkomaalata myös tätä uutta järjestelyä. Keväämällä sitten.
#20
Kungsin keltaisen heijastinliivin olen tuohon tilaan survonut. Erittäin huonosti mahtui, mutta pysynee paikallaan.  Aika fiksu varuste autossa kyllä, jos kaupungista koskaan autollaan poistuu. Eihän sen oman auton tarvia aiheuttaa käyttötarvetta välttämättä.
#21
Sama pätee tuohon vertailussa väitettyyn hiljaisuuteen, josta taasen ei löydy mainintaa koeajossa (2013) tahi käyttötestissä.

Edellisen korimallin Mondeosta Octaviaan vaihtaneena voi sanoa melutason lisääntyneen korvakuulolla aikalailla, kunnes siihen jo tottui. Toisaalta sukulaismiehen focus on vieläkin meluisampi...  Kaikki on suhteellista..

Testaajakin voi toki vaihtua ja käyttötestissä käsittääkseni testaajia on isohko joukko verrattuna vaikkapa koeajoon.
#22
Lainaus käyttäjältä: tapz - 14.01.15 - klo:19:10
Mainittiinko jutussa mitään liian lineaarisesti toimivasta ohjauksesta?
Mitä järjestelmäkameroita muuten testasivat?

Lainaus käyttäjältä: TM 2/15Ajo-ominaisuuksien osalta suomalaiset ovat ainakin osanneet valita suosikkiautonsa oikein. Octaviassa ei ole tällä osastolla esiteltävänä mitään sirkustemppuja tai erityisiä bravuurinumeroita, mutta kaikki perusasiat ovat kunnossa.

Tekniikan Maailman autotestaajien kesken mietittiinkin vuoden mittaan useaan kertaan, että kaikkien koeajojen ja autovertailujen referenssiautona pitäisi käyttää Octaviaa. Vain harvat sitä paremmat autot ovat erityisen hehkuttamisen arvoisia.

Parikymmentä vuotta vanhasta huippuautosta uuteen Octaviaan tai vastaavaan autoon siirtyminen voi olla melkoinen kulttuurishokki, sillä perinteiset ohjauksen ja jousituksen herätteet loistavat poissaolollaan. Myös kaasujalan, moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä on hävinnyt mekaaninen tuntuma. Kuulostaa tunnottomalta, mutta sitä ajokokemus ei kuitenkaan ole.

Useissa uusissa autoissa häiriötekijät on pyritty suodattamaan pois, mutta usein myös interaktiivisuus ja tunnokkuus on kadonnut. Octaviassa ja sen sisarmalleissa luotto kuitenkin säilyy. On syytä olettaa, että tuotekehityksen eurot on käytetty tasapuolisesta hyvän mekaanisen perustan ja sitä tukevien sähköisten järjestelmien suunnitteluun.

Ohjaus on keveydestään huolimatta erittäin kertova, sopivasti välitetty ja jotenkin raikas. Kesärenkailla sitä on vaikea moittia, mutta pehmeäpintaisilla kitkarenkailla sähköisen tehostimen heräilyn voi välillä tuntea sormenpäissä.

Myös liukkaalla pinnalla ohjaus on hämmentävän hyvä, ja vetoluistonrajoituksen ja ajonvakautuksen (ohjauskulmastakin riippuvainen) yhteistyö on niin pehmeää ja huomaamatonta, että kuljettaja saattaa vahingossa kehua onnistuneista ajolinjoista yksin itseään.


Järkkärit:
Canon EOS 7D Mark II
Samsung NX1
#23
Tänään postiluukusta kolahti TM 2/15. Numerossa oli 60 000 km testissä Octavia III 1,6 TDI Elegance DSG (Farkku).

Testin aikana ongelmia oli mm. ajovalojen (toinen polttimo vaihdettiin takuuseen) sekä parkkitutkan (se kalliimpi versio) harhakaikujen kanssa.

Yleisarvosana oli kuitenkin hyvän ja kiitettävän välimaastossa.

Lainaanpa tähän vielä kappaleen verran tuolta:

Lainaus käyttäjältä:  TM 2/2015
LOPPUKUNTO

Testin lopuksi suoritetuista mittauksista ei löytynyt mitään hälyttävää. Alusta ja jarrut ovat kunnossa, samoin sähköjärjestelmä.

Lämmityslaitteen testillä todettiin käytännön kokemukset paikkansa pitäviksi. Fiksulla jäähdytysveden kierrolla varustettu ja tehokkaalla sähkövastuksella tuettu lämmityslaite on erittäin nopeatoiminen. Vastuksia toivoisi käytettävän myös bensiinimoottorisissa malleissa. Istuinlämmittimetkin ovat ansainneet kehut.

Kiihtyvyysmittauksissa tulokset olivat 50 000 kilometrin välein mitattuina käytännössä identtiset, eli kehitystä ei ollut tapahtunut kumpaankaan suuntaan.

Tehomittaukset dynamometrillä eivät täysin seuraa valmistajan toimittamia arvoja, mutta tämä johtuu enemmänkin mittaustapojen eroista kuin mistään muusta. Ahtopaineen nostaminen pienen vastuksen omaavilla rullilla ei onnistu halutulla tavalla, etenkään automaattivaihteistolla, joten alakierrosten käyrät eivät vastaa totuutta, tehon ja vääntömomentin huippuarvot kylläkin.

Moottorin huipputehoksi mitattiin täsmälleen sama arvo kuin valmistaja ilmoittaa. Suurin vääntömomentti jää luvatusta, mikä ehkä osittain selittää miksi suorituskykymittauskaan ei antanut yhtä hyviä arvoja kuin valmistaja välille 0â€"100 km/h ilmoittaa.

Päästömittauksissa häkäpäästö jäi alle valmistajan ilmoituksen, mutta muut nousivat korkeammiksi. Euro 5 -päästörajat kuitenkin ylittyivät vain typen oksidien osalta. Päästömittauksessa näin tiukoilla rajoilla ongelmaksi nousee kuitenkin mittaustapa. Valmistajien hoonaamien vastusarvojen sijaan mittauksissamme käytetään suuntaa antavaa painotaulukkoa, jonka perusteella CO2-päästökin on jo parikymmentä prosenttia koholla.

Jos oletetaan, että muutkin päästöt esiintyvät suorassa suhteessa CO2-päästön määrään, tippuisi NOx-päästö edellä mainitulla parinkymmenen prosentin pudotuksella päästörajan alle. Asia on vähintäänkin kimurantti.
Lähde:
http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/#/issue/411/393393

Taitaa löytyä täältä digitaalisena
http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/


#24
Lainaus käyttäjältä: gunkku - 13.12.14 - klo:18:09
Penkin istuinosan verhous vaihdettiin ja nyt jakkara narisee joka kerta kytkintä painaessa  >:(
Narina poistuu jos kädellä painaa nahkaosaa irti siitä penkin sivulla olevasta muovireunasta. Onko muilla ollut samaa?

Juu.

Pitänee kehitellä tuohon joku patentti..

Pidän ite "ominaisuutena"
#25
Haiskahtaa vialliselta termostaatilta, mutta onko sittenkään. Eikös oireet voisi olla tuollaiset, jos termostaatti ei anna jäähdytysveden lämmetä...
#26
Lainaus käyttäjältä: SNG - 09.12.14 - klo:13:16
NestePro dieseliin liittyvä tilaustutkimus. Tästä keskusteltu aika paljon ProDiesel-säikeessä.


OK. hyvä tietää.

Itselle tuossa oli kiinnostavinta tuo regenerointiaika yms, kun välillä tulee pitkiäkin jaksoja (viikkoja) lyhyttä tai pätkittäistä ajoa.
#27
Laitetaans tänne tämmöinen, kun on itsekin päässyt moista vekotinta ihmettelemään. Sisältää ihan mielenkiintoisia, juttuja, jos tuo suodatin ei ole tutuimmasta päästä toiminnaltaan. En ole kys. dokumentin tekijä, satuin sen vain löytämään, kun etsin tietoja regeneroinnin kestosta.


http://www.transeco.fi/files/600/Polttoainelaadun_vaikutus_dieselhenkiloauton_hiukkassuodattimen_toimintaan.pdf
#28
Lainaus käyttäjältä: tapz - 28.11.14 - klo:11:37
Tulisikohan sitten myös mittaristoon ja ilmastointilaitteen painikkeisiin valot? Edellisessä Octaviassa ainakin toimi näin. Mutta himmeimmällä asennolla taustavalon tai nappien valojen palamista ei huomaa, kuin vasta ihan pimeässä, joten se ei korvaa symbolia.

Joo. Samat valot tosin näkyvät myös parkeilla. Samaten ne katossa olevat ledit (valaisevat keskikonsolia) syttyvät, jos semmoiset sattuvat siellä olemaan (en tiedä missä varustetasossa alkavat esiintymään)
#29
Lainaus käyttäjältä: tapz - 28.11.14 - klo:11:29
Näkeekö mittaristosta mistään milloin ajovalot syttyvät? Edellisessä Octaviassa näkyi vihreä valosymboli, kun päivävalot sammuivat ja xenonit syttyivät. Pitkien kanssa sama symboli sinisenä. Uudessa on vain tuo sininen pitkillä, mutta muuten ei tiedä milloin xenonit palavat.

Olen samaa miettinyt, mutta en ole havainnut symbolia.

Valokatkaisimen AUTO -teksti taitaa vaihtaa väriä (eli siihen tulee taustavalo)

#30
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 23.11.14 - klo:20:25
Itsellä vinkuvat takajarrut kun autoa aamuisella joutuu autokatoksesta vekslaamaan, peruutettaessa kuuluu selvä vinkuminen (vaikkei jalka ole jarrulla), samoin hiljaa eteenpäin lipuessa. Normaalissa jarrutuksissa ei mitään muun melun yli havaittavaa ole korviin sattunut.


Kuin myös.

Pyrin seuraamaan tilannetta, mutta eihän tuota vauhdissa kuule. Lähdöissä välillä kuuluu jotain, kun oikeen hiljaa lähtee.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy