A6 C7 vanteet

Aloittaja Pekka T, 27.02.12 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: ramp - 27.04.17 - klo:12:15
Päinvastoin vakioalustalla ja pienellä ET:llä oleva vanne näyttää siltä että tulisi kaaresta yli. Ilma-alusta dynamic-modessa sen verran alempana kuin rautajousilla, että varmasti tuo setti toimisi hyvin alla. A6 C7:ssa toimii oikeastaan kaikki ET25 suuremmat ET-luvut, kunhan vanne ei ole 9"leveämpi.

OK, kiitos taas. Onkohan tarvikevanteissa jotain suurta eroa esim juuri näihin Audin originaaleihin? Varmaan painossa on, mutta onko sillä paljon merkitystä? Nyt vielä pähkäilen, että ottaako käytettynä esim tuo 19" setti vaiko samaan hintaan uudet halvemman pään 18" tarvikevanteet (nettivanne.fi:stä) renkaineen.

18" tarvikevanteiden ET olisi 35, leveys 8". Renkaat sitten vakio 245/45.

-Antti

slim

#361
Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 27.04.17 - klo:11:54
Millä tavalla tuo näyttäisi hassulta? Jäisikö liian sisään niin kuin aiemmin keskusteltu A4 vanne?
Jos on vakioalusta ja isompi vanne matalammalla rengasprofiililta, se näyttää "hassummalta" kuin pienempi vanne korkeammalla rengasprofiililla. Johtuu pitkälti renkaan ja kaaren välisen raon koosta suhteessa renkaan korkeuteen (kumpi dominoivampi). Mutta tämä on katsojan silmissä - suuri enemmistö ei osaa kiinnittää asiaan huomiota.

Tuo esimerkkivanteesi tulee 13 mm ulospäin (joskin rengas vastavuoroisesti 5 mm sisäänpäin), joka on oikein hyvä. Rengas on vähän kapeampi ja sen myötä myös matalampi kuin alkuperäinen 255, joten mittarivirhettä 1 km/h (olet tien tukkona), mutta sekin on ok.

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 27.04.17 - klo:14:02
Onkohan tarvikevanteissa jotain suurta eroa esim juuri näihin Audin originaaleihin?
Riippuu tarvikevanteesta. Osa "parempia" ja kevyempiä kuin originaalit, mutta hintakin on toinen. Ihan halvimmat keskimäärin painavampia ja heikkolaatuisempia (esim. metalliseos, maalauksen viimeistely), mutta jos tunnetun valmistajan vanteen ostaa niin ihan turvallinen valinta. Paino vaikuttaa Googlen mukaan teoriassa vaikka mihin (kiihtyvyyteen, kulutukseen, ajotuntumaan, jne.), mutta käytäntö on toinen.

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 27.04.17 - klo:14:02
Nyt vielä pähkäilen, että ottaako käytettynä esim tuo 19" setti vaiko samaan hintaan uudet halvemman pään 18" tarvikevanteet (nettivanne.fi:stä) renkaineen.
Tuntematta 18-tuumaista vaihtoehtoasi, ääni käytetylle 19-tuumaiselle OEM-vanteelle oletuksella, että se on suora. Ainakin valveutunut rengasliike osaa tämän katsoa, mutta kyllä sen kunnosta pystyy pitkälti päättelemään, jos ei isompia kolhuja.

Andy1975

Tuli vihdoin vaihdettua kesärenkaat alle. Viimeistä rengasta alle laittaessani huomasin, että käytin uusiin kesävanteisiin talvivanteiden pultteja jotka ovat hieman lyhemmät kuin vanteiden mukana toimitetut. Onkohan tästä jotain haittaa, eli pitäisikö vielä mennä vaihtamaan vanteiden mukana tulleet pultit autoon? Molemmat ovat siis alumiinivanteita; talvivanteet Audin alkuperäiset ja nämä uudet ovat tarvikevanteet nettivanteesta.

-Antti

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 12.05.17 - klo:20:41
Tuli vihdoin vaihdettua kesärenkaat alle. Viimeistä rengasta alle laittaessani huomasin, että käytin uusiin kesävanteisiin talvivanteiden pultteja jotka ovat hieman lyhemmät kuin vanteiden mukana toimitetut. Onkohan tästä jotain haittaa, eli pitäisikö vielä mennä vaihtamaan vanteiden mukana tulleet pultit autoon? Molemmat ovat siis alumiinivanteita; talvivanteet Audin alkuperäiset ja nämä uudet ovat tarvikevanteet nettivanteesta.

-Antti

Onko niissä tarvikevanteissa pallokartiopultit vai kartiopultit?
Vag autojen oem-vanteissa käytetään pallokartiopultteja ja tarvikevanteissa yleensä on tavallisemmat kartiopultit, näitä ei pidä sekoittaa keskenään.
Pultin pitäisi olla niin pitkä että tulee vähintään 20mm vanteen toiselta puolelta näkyviin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 13.05.17 - klo:18:10
Onko niissä tarvikevanteissa pallokartiopultit vai kartiopultit?
Vag autojen oem-vanteissa käytetään pallokartiopultteja ja tarvikevanteissa yleensä on tavallisemmat kartiopultit, näitä ei pidä sekoittaa keskenään.
Pultin pitäisi olla niin pitkä että tulee vähintään 20mm vanteen toiselta puolelta näkyviin.

Kyllä ne pultit taisi kartion osalta ihan samanlaisia olla; tarvikevanteiden pultit vain vähän pidemmät. Täytyy tosiaan vaihtaa ne oikeat pultit. Ei kai ne huvikseen niitä mukaan laita.

-Antti

edemcustom

Nostetaan vanhaa..

Kellään tietoa mahtuuko pyörimään A6 c7 sedanin alla
Etu 9.5x20 et40 taakse 10.5x20 et36 tuleeko kaaren yli?

-Em

oshar

Mielipiteitä ja neuvoja kaivataan: vanteet ja renkaat A6 C7 2015 (facelift) sedaniin haussa. Vaihtoehtona 8x18 et 39 originaalin tilalle 8x19 et 42 tai 30. 42:sta tarjotaan joka paikassa ekana, mutta olisiko 30 paremman näköinen ja vaikuttaisiko 9mm levitys ajoon? Et 42 veisi vannetta 3mm sisemmäksi nykyiseen verrattuna ja se jotenkin tökkii ajatuksissa. Autossa tehtaan sporttialusta, eli kevyesti madallettu. Renkaiksi 245/40 19?

Puli

Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Ifa

Moi,
Mulla on kesäpyörät 8,5x19 ET30 225/45/19 ja mahtuu hyvin alle, takana sais olla vieläkin ulompana vanne...
ja ajotuntuma tosi hyvä myös, ei vetele eikä hae.
A5 Cab

A6_sline15


Itsellä on alla talvipyörissä ekaa viikkoa nyt Audin okkis 19" vanteet ja 10mm spacerit. Aluksi näytti että taitaa olla spacerit liikaa, mutta nyt kun silmä on tottunut niin kyllähän nuo tulee juuri sopivasti kaarelle. Harmi kun en tähän hätään muista noiden vanteiden tarkempia speksejä, mutta muistelen että oisivat 8,5" leveät ja ET34.



-------------------------------------------------
A6 C7 -15
3.0 TDI Quattro #310 @650

kruugeri

Tervehdys vagarena!

Vannekuumetta piti kesän ja nyt syksyn puolella sain vaihdettua itselleni uusvanhat kesävanteet.

Uudet vanteet ovat ilmeisesti Vossenin replicat ja sain ne vaihdossa jostain mersusta.  :D Edessä on tällä hetkellä 245/35 19x8.5 ET 35 ja takana 275/30 19x9.5 Et 38. Ajatuksena olisi vaihtaa renkaat eteen 245/40 ja taakse 255/40, eipä etuvedolla ole tarpeen raahata noin leveitä kumeja.

Kysymyksenä siis, onko ET-muutos liian raju verrattuna alkuperäiseen? Laskureiden mukaan etumaiset renkaat ovat 10mm ulompana ja takana 20mm. Lieneekö makuasia pitää tämä vannesarja vai onko järkevämpää vaihtaa vanteet lähemmäksi alkuperäistä?

Audina mulla siis A6 Avant 2.0tdi ultra -16 etuvetona. Renkaat ei tuu kaaresta ulos, eivätkä raavi mihinkään.

Kiitos etukäteen jo avusta!  :)

A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

joukose

Itsellä on alkuperäisennä 19" 40/255 ja olen itse niillä tykännyt ajaa varsinkin mutka- ja moottoriteillä. Vanteissa on tehdassuosituksen mukaiset vakio ET:t. Yksi hyvä huomio näillä nyt kun autolla ajettu 60 tkm on se että tällä rengastuksella auton kyljet ei kulu renkaista nousevan kuran seurauksena. Mitä ulompana rengas sitä herkemmin kyljet kuluu.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

kruugeri

Lainaus käyttäjältä: joukose - 21.09.19 - klo:09:57
Itsellä on alkuperäisennä 19" 40/255 ja olen itse niillä tykännyt ajaa varsinkin mutka- ja moottoriteillä. Vanteissa on tehdassuosituksen mukaiset vakio ET:t. Yksi hyvä huomio näillä nyt kun autolla ajettu 60 tkm on se että tällä rengastuksella auton kyljet ei kulu renkaista nousevan kuran seurauksena. Mitä ulompana rengas sitä herkemmin kyljet kuluu.

Kiitos vastauksesta, rengassuunnitelmat vaikuttavat siis passelilta.

Nuilla vanteilla mulla käy siten, että takana raideleveys on 20mm suurempi kuin edessä. Miten tuo käytännössä vaikuttaa auton käyttäytymiseen, tuleeko autosta esim. aliohjautuvampi?
A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

kruugeri

Jaa vastataan itselle että eihän tuo raideleveys tuosta muutukkaan juuri kun ET luku on lähes sama kuin alkuperäisissä, laskin raideleveyden muutoksen väärin.
A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

välkky

#374
Lainaus käyttäjältä: kruugeri - 22.09.19 - klo:21:08
Jaa vastataan itselle että eihän tuo raideleveys tuosta muutukkaan juuri kun ET luku on lähes sama kuin alkuperäisissä, laskin raideleveyden muutoksen väärin.

Niin siis eikös yllä olevilla ET:llä raideleveys ole takapäässä 6 mm eri kuin etupäässä. Vai laskitko eroa alkuperäisellä ET:llä oleviin vanteisiin?

E. Alkuperäisiin eroa edessä 20 mm ja takana 14 mm.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

kruugeri

#375
Lainaus käyttäjältä: välkky - 23.09.19 - klo:10:39
Niin siis eikös yllä olevilla ET:llä raideleveys ole takapäässä 6 mm eri kuin etupäässä. Vai laskitko eroa alkuperäisellä ET:llä oleviin vanteisiin?

Alkuperäisiin joo. Alkuperäisisä 18tuumasissa  et 39, eli edessä raideväli kasvanut edessä 8mm ja takana 2mm. Jotenki laskin raidevälin muutoksen ajatuksissani vanteiden ulkoreunasta.

Edit. Eikö raidevälin pitäisi pysyä samana, jos ET-luku pysyy samana? Huolimatta vanteen leveyden muutoksesta? Miten laskit tuon raidevälin muutoksen?
A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

välkky

Lainaus käyttäjältä: kruugeri - 23.09.19 - klo:10:43
Alkuperäisiin joo. Alkuperäisisä 18tuumasissa  et 39, eli edessä raideväli kasvanut edessä 8mm ja takana 2mm. Jotenki laskin raidevälin muutoksen ajatuksissani vanteiden ulkoreunasta.

Edit. Eikö raidevälin pitäisi pysyä samana, jos ET-luku pysyy samana? Huolimatta vanteen leveyden muutoksesta? Miten laskit tuon raidevälin muutoksen?

Juu raideväli on renkaan keskikohtien välinen ero eli jos ET sama niin raidevälikin sama. Laskin eron 19" missä alkuperäinen ET 45. Sähän laitoit että nyt alla 19"?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

kruugeri

Lainaus käyttäjältä: välkky - 23.09.19 - klo:10:58
Juu raideväli on renkaan keskikohtien välinen ero eli jos ET sama niin raidevälikin sama. Laskin eron 19" missä alkuperäinen ET 45. Sähän laitoit että nyt alla 19"?

Varmaan sekoitit tuohon välissä toiseen kirjoitettuun viestiin. Mulla siis oli alunperin 18x8 et39, nyt edessä 19x9.5 et 35 ja takana 19x9.5 et 38. Eli jos oikein ymmärrän tuon laskutavan niin aiempiin vanteisiin verraten raideväli on lisääntynyt edessä 8mm ja takana 2mm.
A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

välkky

Lainaus käyttäjältä: kruugeri - 23.09.19 - klo:11:05
Varmaan sekoitit tuohon välissä toiseen kirjoitettuun viestiin. Mulla siis oli alunperin 18x8 et39, nyt edessä 19x9.5 et 35 ja takana 19x9.5 et 38. Eli jos oikein ymmärrän tuon laskutavan niin aiempiin vanteisiin verraten raideväli on lisääntynyt edessä 8mm ja takana 2mm.

Kyllä laskit oikein mutta alkuperäiset 19" vanteet on ET45. Alkuperäiset 18" taas ET39. Jostain syystä (leveämmän renkaan takia?) 19" ja 20" vanteen ET on noinkin paljon eri kuin pienempien vanteiden.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

kruugeri

Lainaus käyttäjältä: välkky - 23.09.19 - klo:11:12
Kyllä laskit oikein mutta alkuperäiset 19" vanteet on ET45. Alkuperäiset 18" taas ET39. Jostain syystä (leveämmän renkaan takia?) 19" ja 20" vanteen ET on noinkin paljon eri kuin pienempien vanteiden.

Muotoilin varmaan asioita välissä väärin.  ;D nuo vanteet on siis mersusta, eli et ilmeisesti poikkeaa hiukan audin suosituksista.
A6 Avant S-Line 2.0 TDi Ultra -16

Ex Passat 2.0Fsi -07, A4 1.8T -96

välkky

Lainaus käyttäjältä: kruugeri - 23.09.19 - klo:11:15
Muotoilin varmaan asioita välissä väärin.  ;D nuo vanteet on siis mersusta, eli et ilmeisesti poikkeaa hiukan audin suosituksista.

Juu eikä noista varmaan mitään ongelmaa ajossa tule. Ainoa mikä eroaa alkuperäisestä on tuo eri ET edessä ja takana ja siitä johtuva ero raideleveydessä.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

gekkostone

Jos epäilee ettei vanne/ rengas mahdu kunnoilla autoon, niin tässä oiva rengaslaskuri ainakin suuntaan antavaan tietoon. https://lapinkumi.fi/rengaslaskuri/
A6 Allroad Quattro Business 3,0 V6 TDI S-tronic

zäbää

Mahtuuko a6 c7 pyörimään 245/45-19 rengas, et35, vanneleveys 8.5?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy