A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

LEMMY

Mulla 2016 malli B&O ja muistaakseni ekassa vuosihuollossa tuli uusi softa soittimeen ja sen jälkeen kävi niin että kanavaa vaihdettaessa aina uusi kanava soi tosi hiljaa. Ã,,änen voimakkuus ei samalla kanavalla vaihtele ja kuuluvuus hyvä. Ainoastaan kun vaihtaa kanavaa niin voimakkuus pienenee. Ã,,rsyttävä ominaisuus.

Televisiolähetyksissähän on joku yhteinen sopimus että mainokset pitäisi tulla samalla voimakkuudella kun lähetys. Illalla kattelee kotiteatterin kautta jotain Jimiä niin kun tulee mainokset volume pomppaa ihan perkeleesti kovemmalle. Eli hyvin pelittää  :P Onkohan tuossa radiossa joku samanlainen idea, ettei volume pompsahda korville niin vaiennetaan tarkoituksella?
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 25.04.18 - klo:08:44
Mulla 2016 malli B&O ja muistaakseni ekassa vuosihuollossa tuli uusi softa soittimeen ja sen jälkeen kävi niin että kanavaa vaihdettaessa aina uusi kanava soi tosi hiljaa. Ã,,änen voimakkuus ei samalla kanavalla vaihtele ja kuuluvuus hyvä. Ainoastaan kun vaihtaa kanavaa niin voimakkuus pienenee. Ã,,rsyttävä ominaisuus.



Just sama vika mulla. Valitin asiasta taas huollossa ja sanoivat laittaneensa jokin fixin tuohon (uusi ohjelma), mutta ei tuo auttanut. Tuon kanssa täytyy vaan näköjään elää.....

th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.18 - klo:17:11
Jos kehtaat ajella noinkin vanhalla autolla vielä vielä vuoden, niin  2019 olis tulossa nelkkuun radikaali facelift + sisustan muutos(a'la uusi kuutonen).

Itse tähtään vaihdon siihen......

Ja niin,..... viikolla 22 vaihtuu vuosimalli

No eiköhän sitä pysty 2019 puolelle venyttämään, eli katsellaan millaista julkistusta sieltä tulee. Onko tuosta faceliftistä jotain virallista faktaa vai tornihuhuja vain?
A3 cabrio kiinnostaisi myös vähän tai sitten jonkun toisen merkin hybrid esim. bemmin 330e.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Eiköhän se pelkkä huhu ole, kun ainoat tahot, jotka asian varmaksi tietävät, ovat sellaiset jotka eivät tietoa julkaise. Ja tuntuisi jotenkin kaukaahaetulta, että faceliftin yhteydessä laitettaisiin koko kabiini uusiksi, sillä sehän olisi silloin jo ihan uusi malli, eikä pelkkä facelift.

Flat

Eikähän kabiinin uusinta tarkoita vain MMI systeemien uusintaa kosketusnäytölliksiksi uuden A6 tyyliin.


Pari otosta netistä :

LainaaAs reported in the Handelsblatt , citing group circles, the operation, which is expected to fully engage in the model year 2019, should cost up to 700 million euros. "In principle, a new car is created," according to newspaper in Ingolstadt. An Audi spokesman confirmed to Dow Jones Newswires that the A4 will receive a facelift this year. He did not want to comment on the numbers.

LainaaAs in the render, Audi would aim for a more emotional and exciting character in the mid-cycle update. The next-gen Audi A6 could influence the exterior changes for progression. Sleeker and more aggressive headlamps, more pronounced Singleframe, revised air inlets and lower grille and tweaked bumper are among the expected changes at the front.

On the sides, new alloy wheels are likely, while at the rear, the changes may include tweaked taillamps and remodelled bumper. The interior revisions may revolve around new trim and upholstery choices, incorporation of the second-gen Audi virtual cockpit and an upgraded infotainment system. The mid-life update would add semi-autonomous driving tech too, which would allow the driver to hand over the controls to the car at speeds of up to 60 km/h in the city and up to 130 km/h on the highway.

The 2019 Audi A4 is expected to have 150 PS 1.5-litre TFSI petrol, 197 PS 2.0-litre TFSI petrol, 265 PS 2.0-litre TFSI petrol, 136 PS 1.5-litre TDI diesel, 183 PS 1.5-litre TDI, 300 PS 3.0-litre TDI diesel and 354 PS 3.0-litre TDI diesel engines. Changes to the gas-powered g-tron variant with the 170 PS 2.0-litre TFSI petrol-CNG/e-gas engine, if planned, are unknown.



Lainaa" The extensive Audi A4 facelift (2019), which does not stop even in front of the outer plates, is to provide a remedy: Instead of the usual bumper cosmetics, the entire front mask, the fenders, all the lights and the hoods are brought to fruition but with the remainder the promising line of chief designer Marc Lichte should finally be visible, who created the "Prologue" studies and who came to Audi when the A4 was already finished for example, the visualization of the four-wheel drive through more pronounced wheel arches and the wide grill. "


Tässä vielä suhteellisen korkean tason tornihuhuja :


Lainaa
Audi boss Rupert Stadler pulls the emergency brake on the A4.
Audi wants to get A4 with 700 million euros from the crisis
Audi CEO Rupert Stadler gave other insights into the everyday life of the Ingolstadt in an interview with Handelsblatt. The crisis has sparked awareness of changing processes and structures, addressing electrification and digitization, he said.

He calls his plans for the A4 "attack plan" in order to catch up with the competition from Stuttgart and Munich in the premium segment. Last year, Audi had sold about 200,000 fewer cars than BMW, the backlog of Mercedes-Benz was even about 400,000 units. Going to Stadler should and will soon change: "We know with our plan exactly where we need to tackle."

Se on sitten eri asia mitä tuutista loppujen lopuksi ulos tulee, toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.


KMan

Tuon Flatin lainaaman bogi-kirjoituksen mukaan 2.0 TDI jäisi kokonaan pois valikoimasta. Käytännössä siis korvautuisi 1.5:lla. Mielenkiintoista.

Lainaa136 PS 1.5-litre TDI diesel, 183 PS 1.5-litre TDI, 300 PS 3.0-litre TDI diesel and 354 PS 3.0-litre TDI diesel engines

th

Taitaa tulla ultraquattrosta ainoa vaihtoehto ja saas nähdä minkä koneiden kanssa quattroa ylipäätään tarjotaan jatkossa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

KMan

Lainaus käyttäjältä: th - 26.04.18 - klo:18:32
Taitaa tulla ultraquattrosta ainoa vaihtoehto ja saas nähdä minkä koneiden kanssa quattroa ylipäätään tarjotaan jatkossa.
Näin taitaa olla. Eikö esim. uusi A6 ole ultralla sekin?

a4b8

A4 2.0 TFSI sedan ja Allroad  2013-2016 takaisinkutsukampanja koskien sähköistä vesipumppua kirjoittelee KL.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

GoZig

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 30.04.18 - klo:12:15
A4 2.0 TFSI sedan ja Allroad  2013-2016 takaisinkutsukampanja koskien sähköistä vesipumppua kirjoittelee KL.

Eli B8.5?

a4b8

Taitaa olla myös B9?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

M_M

Tuskin koskee B9-korimallia, kun on ilmoitettu koskevan mallivuosia 2013-2016 jolloin on valmistettu B8-korimallia.

Toisekseen koko takaisinkutsu on jenkkiviranomaisen tekosia ja jenkkimarkkinoille B9 tuli myyntiin vasta 2016 aikana. Voi tuo tietysti koskea eurooppaakin, mutten sellaista tietoa löytänyt?

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2018/RCAK-18V229-6450.pdf
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a4b8

KL: Audin mukaan koskee myös Suomea. Itselläni B9 2.0 TFSI ostettu 01/2016.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

#3943
Jep ,ei varmaan koske B9:siä, mutta sehän selviää nopeasti kurkkaamalla MyAudi palvellun, että onko siellä kamppiksia auki.

Pitäis varmaan ostaa uudet kesänakit, kun on niin kuumottava melu autossa noilla Pirelleillä. Kuviota on varmaan 5 mm jäljellä, mutta jotenkin on kovaksi äänet muuttuneet. Ã,,änethän tuppavat lisääntymään renkaan iän ja kulumisen mukaan.

a4b8

Niin, Suomen Audi ei ole vielä ilmoittanut milloin aloittaa kampanjan. B9 valmistus ja myynti alkoi 2015, en tiedä noista vuosiluvuista tarkemmin mitä mallivuotta nuo on? Omakin valmistettu 2015.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Qman

tehtaalta on tullut tiedote 190hp dieselin DSGn kahden ohjausventtiilin kalibroinnista.  Omaan autoon tuo tehtiin ihan justiinsa ja vaikuttaisi siltä että vedon viivyttelylle alle 20km/h moottorijarutuksen jälkeen tuolla olisi hyvinkin positiivinen vaikutus. Auto reagoi kaasun painamiseen nopsaan. Voimaa ei tietysti tule ennen ahtojen kehittelyä mutta parannus on silti merkittävä.   Saapas nähdä kauanko tuo toimii kunnes on taas tehtävä kalibrointia.
Nykimisiin ei tuo tunnut auttavan. Eikä kytkimien outoon nyksähtelevään tai tärskähtävään kytkeytymiseen. Ei myöskään auta satunnaiseen kolahteluun vaihteitossa.

Suunta on oikea eikä tarvinnut kuin kaksi vuotta asiasta valittaa muutaman kuukauden välein... 

LEMMY

Mua on omassa autossa ärsyttänyt taas uudesta asti se että kakkosella luistattaa ihan turhaan. Esim. juuri hidastustöyssyjen ylityksessä ja kaupungissa kun ryömitään jonossa vauhti vaihdellen ja hiljaa kiihdyttäen kakkosella. Sportilla käytös parempaa, mutta sitten kulmikkaampaa muuten. Auto asetuksella tulee ajettua useimmiten. Muuten toimii loistavasti. On kylmä tai lämmin, starttaan ja lähden heti katoksesta ja ryömii ihan nykimättä kun hiukan kaasua painaa.

Mulla oli huollon ajan A5 2.0 TFSI etuveto ja se ei taas luistatellut kakkosella yhtä paljon samoissa paikoissa. Mutta aamusta kun löi kylmänä käymään ja lähti pakilla samoin kun omalla, niin ryntäsi menemään ihan vauhdilla. Eli se ei ryöminyt taas kylmällä moottorilla. Mutta selkeästi oli toisenlainen säätö siinä yksilössä.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Qman

Löysin mielenkiintoisen softa vian.

Nyt kun ulkona on noin 18 astetta ja jos pistän lämmön säätimen "LO" asentoon ja pistän kompressorin off-asentoon kun liikennevaloissa pysähdyn niin start-stop ei pysäytä moottoria kunnes käännä termostaatin +20 asteeseen. Jos nyt termarin kääntää takaisin niin kone jää stoppiin mutta seuraavissa valoissa jää taass käyntiin jne...

Näyttäisi siltä että start-stoppiin on koodattu kabiinin ja termarin arvojen ero niin että jos pyydetään kylmempää kuin kabiinissa on, kone jää pyörimään, vaikka kompura olisi off-asennossa.  Selvä buki.
Siis sisätilan termarilla voi sammuttaa auton tai oikeammin ohjata onko start-stop käytössä.... öööö  aika ufo laite  :o

Flat

Se on sitä teknistä etumatkaa.....

VR6

Onko kukaan vaihtanut sumuvalo ritilöitä. Itsellä ei silmää miellyttä business sportin vakiot. Käyköhän esim Slinen suoraan tuohon?
Kellään vinkata nettikauppaa mistä voisi löytyä?

Flat

Liekkö s-line puskuri erillainen?

Tänään perinteiset Autoglym HD wax + Autoflym extra gloss pintaan. Kiiltää niin  pirusti että ei EDES kuvaus onnistu. Vahaajalle perinteiset Olvin tupla pukkit sisäisesti palkinnoksi.

Vice

Huomasin tänään, että auton peilien vilkuissa on molemmissa lyhyitä pystysuuntaisia halkeamia kuvun sisäpuolella (ei tunnu säröjä pinnassa). Lisäksi pelkääjän puolen takavalon muovikuvussa on reunassa ympäri kuvun sisäpuolella halkeamia lähes joka suuntaan.

Soitto AC huoltoon ja käyn ensi vko kuvauttamassa. Sit saavat selvitellä vaihdon.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.05.18 - klo:21:48
Huomasin tänään, että auton peilien vilkuissa on molemmissa lyhyitä pystysuuntaisia halkeamia kuvun sisäpuolella (ei tunnu säröjä pinnassa). Lisäksi pelkääjän puolen takavalon muovikuvussa on reunassa ympäri kuvun sisäpuolella halkeamia lähes joka suuntaan.

Soitto AC huoltoon ja käyn ensi vko kuvauttamassa. Sit saavat selvitellä vaihdon.

Ihan normaalia :) Mulla on tässä 3 viimeisessä Audissa vaihdettu kaikki takavalojen kuvut juurikin mainitsemastasi syystä.

GoZig

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.05.18 - klo:21:48
Huomasin tänään, että auton peilien vilkuissa on molemmissa lyhyitä pystysuuntaisia halkeamia kuvun sisäpuolella (ei tunnu säröjä pinnassa). Lisäksi pelkääjän puolen takavalon muovikuvussa on reunassa ympäri kuvun sisäpuolella halkeamia lähes joka suuntaan.


Kuvia? Itse aloin viestisi jälkeen hieman tutkimaan ja kuvan mukainen löydös tuli. Ei vaikuta kosteudelta ja ei säröjä pinnassa.




Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.05.18 - klo:09:56
Ihan normaalia :) Mulla on tässä 3 viimeisessä Audissa vaihdettu kaikki takavalojen kuvut juurikin mainitsemastasi syystä.

Sama homma meillä tehty vaimon A3 eli vaihdettu takaumpiot. Ikävän tuttua siis :-\

Vice

Lainaus käyttäjältä: GoZig - 12.05.18 - klo:11:47
Kuvia? Itse aloin viestisi jälkeen hieman tutkimaan ja kuvan mukainen löydös tuli. Ei vaikuta kosteudelta ja ei säröjä pinnassa.




Ihan samalta näyttää omassani. On vaan laajemmalla alueella. Mutta juuri vastaavan näköistä ja kiertää umpion reunaa.

Hyvin todennäiköisesti vaihto menee takuuseen (näin puhelimessa arvioivat).

Lisäksi tosiaan peilien vilkuissa pysty halkeumia.

McInen

Lainaus käyttäjältä: Qman - 06.05.18 - klo:10:09
tehtaalta on tullut tiedote 190hp dieselin DSGn kahden ohjausventtiilin kalibroinnista.  Omaan autoon tuo tehtiin ihan justiinsa ja vaikuttaisi siltä että vedon viivyttelylle alle 20km/h moottorijarutuksen jälkeen tuolla olisi hyvinkin positiivinen vaikutus. Auto reagoi kaasun painamiseen nopsaan. Voimaa ei tietysti tule ennen ahtojen kehittelyä mutta parannus on silti merkittävä.   Saapas nähdä kauanko tuo toimii kunnes on taas tehtävä kalibrointia.
Näetkö jostain (sähköisestä huoltokirjasta tms.), mistä kalibroinnista on kysymys? Ei nimittäin ollut ainakaan tänään Lahden Laakkosella asiasta mitään tietoa kun auton huoltoon vein... Mielelläni olisin tuon päivityksen nimittäin ottanut. Onneksi mitään muita kuvailemiasi oireita ei omassa autossani ole.

TLU13

Tuli koeajettua omalla mittapuulla uudenkarhea -17 A4 Avant Land of quattro B9 2.0tdi 140kw S-tronic

Ei mitään ihan ehdotonta must have ostofiilistä heti alkumetreillä ainakaan jäänyt.. Ulkonäkö kieltämättä todella tyylikäs ja ajettavuus sporttialustalla quattron kera hipoi täydellisyyttä, erityisesti "nopeassa" kaarreajossa.  8) Hallintalaitteista mmi:n nupeista yms yksityiskohdista jäi vahva premium fiilis. Sporttipenkit mukavat. Auton sisätilamelu taasen oli melkoinen järkytys, nykyinen b8 on hiljaisempi, puhumattakaan jostain baijerilaisesta. Autossa oli vakiot 17" vanteet ja kulutuspinnaltaan puolivälissä menevät conti 5 renkaat. Comfort pack eli äänieriste lasit edessä. Sporttialusta varmaan tekee osansa. Soundsystem oli myös pikaisesti kuunneltuna pettymys, mutta toki parempi kuin ikälopun nykykulkineen perus consert. S-tronicin vaihdot myös ehkä hiukan töksähteleviä, eritoten sporttiasetuksella todella kökköjä näin manuaaliin tottuneena. Matrixeja ei päässyt päivänvalossa testaamaan, mutta tämän ketjun perusteella taitavat olla yksi pakollisista varusteista.

Hinnasta kun päästäisiin sopuun niin kalusto päivittyisi mutta saas nähdä. Paremmin varusteltuja on välillä vilahtanut näppien välistä halvemmalla. Ymmärtääkseni tämän hintaluokan  aftermarket ostajakunta on kuitenkin suht suppea ja diesel versiot muutoinkin vähemmän haluttuja. Näitäkin vastaavia näyttää löytyvän pienillä varuste eroilla nettiautosta heti 7kpl samalla hinnalla.
Paljonko on tinkivaraa? Omasta mielestäni paljon...Mikään kiire kalustopäivityksellä ei ole, enemmän kuitenkin kulkuväline kuin elämäntapa mutta en silti ryhdy toyota kuskiksi. Pitäiskö kuitenkin odotella faceliftin tuloa.  ::)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

jlindstrom

Tuo äänieristys ongelma viittaa kyllä johonkin outoon hommaan. Itsellä oli aika vastaava konfis aikanaan B8.5 perään ja kyllä se oli hiljaisempi. Minulla oli sport-alusta ja 18" vanteilla.

Olisiko kulmat persiillään? Tai toinen vaihtoehto, että puoliksi ajetut contit ovat todella äänekkäät, mikä sinällään ei olisi yllätys. Joskus kauan sitten oli RS-octaviassa contit ja kulmat persiillään ja sen takia rengasmeteli oli infernaalinen.

KMan

Itsellä on taas päinvastainen kokemus Contista. Kun viime kesänä vaihdoin omaan B8.5:een Contin PremiumContact 6:n, autosta tuli paljon hiljaisempi. Alkuperäinen rengas oli muistaakseni Dunlop tai Pirelli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy