Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - RTWteam

#1
Muut merkit / Fiat Ritmo 65 1.3 vm.82
30.04.12 - klo:09:56
Kesäautoksi tuli hankittua Ritmo. Sain muutama viikko sitten tietooni että harras toiveeni omistaa Fiat Ritmo vuosimallia 1982 olisi nyt mahdollista. Autosta löytyy pieniä ruostevaurioita tai ainakin päälle päin näyttävät pieniltä. Niitä olisi tarkoitus sipistellä kesän aikana ja tietenkin ajan saatossa tapahtunutta kuluneisuutta saada ehostettua. Kilometrejä autoon on kertynyt 142tkm. Huoltokirja löytyy aina vuodelta -82 lähtien. Autosta ei löydy radiota tai muita hienouksia. Ainut lisävaruste on lohkolämmitin.

Lämpimiä kelejä odotellessa.  8)

"Fiat Ritmo julkaistiin vuonna 1978. Se perustui moottoreiltaan ja alustaltaan edeltäjäänsä, Fiat 128:aan. Ritmoa valmistettiin vuoteen 1980 asti kolmella moottorivaihtoehdolla. Ne olivat 1,1-, 1,3- ja 1,5-litraiset ja mallit nimettiin tehon mukaan (60/65/75). Vuonna 1980 Ritmoon tuli saataville myös 1,7-litrainen dieselmoottori, jossa hevosvoimia oli 55."

lähde: wikipedia.fi
#2
Muut merkit / Bugatti
24.02.12 - klo:14:09
"Jos uusi Veyron ei riitä vauhtihulluille, kannattaa siirtyä lentokoneen ohjaimiin.

Pyhä jysäys minkä raketin Bugatti teki! Kaksipaikkaisen Veyron 16.4 Grand Sport Vitessen sisuksissa mylvii 1200 hevosvoiman 16-sylinterinen moottori.

Vastaavaa tehopakkausta ei ole koskaan aikaisemmin nähty roadstereissa. Kaksi miljoonaa euroa maksava ennätysavokas esitellään Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alkupuolella.

Uutuuden rinnalla Grand Sportin nykyinen 1001 hevosvoiman moottori vaikuttaa ompelukoneelta.  Lisätehot on on puserrettu suuremmilla turboahtimilla. Vääntökin on parantunut 1250:sta 1500 newtonmetriin.

Mittarin huippulukemaksi kajahtaa nyt 360 kilometriä tunnissa. Ihmepeli kulkisi kyllä lujempaakin 410 kilometrin tuntinopeuteen, mutta vauhtia on rajoitettu turvallisuussyistä. Ekstrana hankitulla kovalla katolla nopeusrajoittimen saa pois päältä.

Neliveto kuuluu asiaan, jotta auto pysyisi hanskassa.

Veyronin umpiversio Super Sport myy kuulemma niin hyvin, että Bugatti innostui tekemään hurjemman raaserin."


Lähde: http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201202120069
#3
Minä se vaan epätoivossa vellon kun en osaa päättää kumpi on renkaan leveys eli joko 215 tai 225. 225 tekisi mieli ottaa mutta tuntuu niin kovin hurjalta ottaa noin leveä. Sitä kun aloitti autoilun rellulla jossa oli 185 ja sitten tuli GTI Golf ja siinä oli 205 ja nyt sitten 225.  ::) Halvempikin olisi 225..
#4
VW Golf Highline 1.4 TSI 118kw

Vuosimalli: 2009
Teho/vääntö: 118kw/ 240nm
Vaihteisto: 6 vaihteinen manuaalilaatikko

Varustelutaso:
Highline varustelu
Takasivulasit ja takalasi tummennettu

Renkaat / vanteet
Kesällä: Nokian HAKKA V XL 205/50-17 V, vanteet Sciroc Silver 7.5x17 ET: 45
Talvella: Nokian HKPL 7 205/55/16, vanteet VW Clevelend

Tulossa:
Led-valot sisälle
Kromiset polkimet

edit: päivitetty tietoja
#5
Hieman ohi otsikon..

Nyt saa palvelua Shell-asemilla.
Energiayhtiö St1 on tuonut ainutlaatuisen palvelutankkauskonseptin vahvistuneeseen keltaiseen jakeluasemaverkostoonsa. Ensimmäiset koulutetut palvelumestarit aloittivat asiakkaiden henkilökohtaisen palvelun 16:lla pääkaupunkiseudun Shell-asemalla maanantaina.

Ensimmäiset Shell Palvelutankkaus -asemat 19.9.2011:
Espoo: Haukilahti, Suomenoja, Vallikallio
Helsinki: Etelä-Haaga, Herttoniemi, Itäkeskus, Konala, Kruununhaka, Käpylä, Lauttasaari, Myllypuro, Pukinmäki, Tullinpuomi
Vantaa: Ala-Tikkurila, Mikkola, Ruskeasanta

Lähde: autotoday.fi Lue koko juttu -> http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107768

Laittakaahan kokemuksia kuinka toimii tuo systeemi..  :)

#6
Topikin tarkoitus olisi tuoda esille VAG-konsernin autojen kolaritestien tuloksia.

Euro NCAPin (New Car Assessment Program) törmäystestit tarjoavat kuluttajille puolueetonta ja vertailukelpoista tietoa autojen turvallisuudesta.

Testien tavoitteena on rohkaista valmistajia suunnittelemaan entistä turvallisempia autoja, kehittää objektiivisia tutkimus- ja kehitysmenetelmiä törmäystesteihin sekä tuoda auton rakenteellinen turvallisuus julkiseen keskusteluun. Euro NCAP testiohjelma onkin saanut runsaasti julkisuutta ja se on omalta osaltaan johtanut autonvalmistajien väliseen kilpailuun turvallisuudesta. Tämä toiminta on johtanut autoilijoiden eduksi jatkuvasti paraneviin tuloksiin.

Euro NCAPissa arvioidaan aikuis- ja lapsimatkustajan kolariturvallisuutta törmäyshetkellä, jalankulkijan loukkaantumisriskiä törmäyshetkellä sekä auton turvajärjestelmiä. Testit koostuvat etutörmäys-, sivutörmäys- ja jalankulkijatörmäystesteistä sekä lapsimatkustajan turvallisuutta mittaavasta testistä. Aikuismatkustajan turvallisuuden kokonaisarviossa huomioidaan etuistuimen turvallisuus peräänajossa, ns. piiskaheilahduksessa.


Uusimpia testattuja autoja ovat
Volkswagen Golf Cabriolet 2011: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/?x1544657=4965008

Volkswagen Jetta 2011: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/?x1544657=4965044

Audi A6 2011: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/?x1544657=4964690

Tuolta voi hakea sitten vanhempien ja muiden merkkisten autojen kolaritestituloksia: http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/

Testien järjestäjän kotisivut: http://www.euroncap.com/home.aspx

#7
Up / Volkswagen Up
21.08.11 - klo:13:59
Volkswagen esittelee Frankfurtin autonäyttelyssä uuden neljän hengen pikkuauton, joka on saanut mallinimekseen Up!

Kompakti 3,54 metriä pitkä, 1,64 metriä leveä ja 1,48 metriä korkea kaupunkiauto tulee Euroopan markkinoille joulukuussa ja meille maaliskuussa 2012. Uutuuden malliversioita on kolme: Take up!, Move up! ja High up!.

Uusi moottorisukupolvi

Volkswagen on kehittänyt Up!-mallia varten kaksi uutta kolmisylinteristä bensiinimoottoria, joiden tehot ovat 44 kW (60 hv) ja 55 kW (75 hv).

BlueMotion Technology -versioina, joissa on mm. start-stop-käynnistys- ja pysäytysjärjestelmä, yhdistelmäkulutukset jäävät 4,2 l:aan/100 km (44 kW) ja 4,3 l:aan/100 km (55 kW).

Molempien 1,0-litraisten moottoreiden CO2-päästöt jäävät alle 100 g/km. Myöhemmin moottorivalikoimaan tulee myös maakaasuvaihtoehto, jonka teho on 50 kW (68 hv), yhdistelmäkulutus 3,2 kg/100 km (maakaasua)ja CO2-päästöt 86 g/km.

BlueMotion Technology  -versiona maakaasu-Up!:in CO2-päästöt jäävät 79 g:aan/km. Sähkö-Up! on tulossa markkinoille vuonna 2013..

Uudenlaista turvallisuutta Up!-malliin tuo uutta teknologiaa edustava hätäjarrutustoiminto (lisävaruste). Lasersensoriin perustuva järjestelmä varoittaa uhkaavasta yhteentörmäyksestä automaattisesti alle 30 km/h ajettaessa. Järjestelmä vähentää ajonopeutta ja pystyy jopa ehkäisemään yhteentörmäyksen.

Kaupungissa kuin kotonaan

Kompaktit ulkomitat yhdistettynä pitkään akseliväliin (2,42 m) ja tuhtiin raideleveyteen niin edessä kuin takanakin tekevät up!:sta tilankäytöltään oivallisen kaupunkiauton. Tavaratilaa Up! tarjoaa takaistuin normaaliasennossa 251 litraa ja takaistuimen selkänoja käännettynä peräti 951 litraa.

Kuljettajaa hemmotellaan uudenlaisella info-järjestelmällä, jonka maps + more-kokonaisuuteen on koottu niin puhelin, navigaattori, viihdekeskus kuin tärkeät ajotiedot helposti saataville PID-kosketusnäyttöön.

kuva: http://autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201106732
#8
Suzuki / Suzuki
18.08.11 - klo:15:09
Tällainen on uusi Suzuki Swift Sport

Uusi Swift Sport on kompaktiluokan urheiluauto, joka on ensimmäinen mallipäivitys Swift Sport -mallistoon. Uusi Swift Sport on entistä aggressiivisemman näköinen. Madallettu kori, suuri maski, 17 tuuman kevytmetallivanteet ja tuplaputket takana antavat viitteitä auton suorituskyvystä.

Sisätiloissa yhdistyvät urheilulliset yksityiskohdat, kuten täysin uusittu mittaristo, punaiset tikkaukset urheilullisissa istuimissa ja teräksiset polkimet. Nämä laadukkaat muutokset vahvistavat Swiftin urheilullista ajokokemusta

Uudet lukemat ovat 100kW (136hv) tehoa ja 160Nm vääntöä, yhdistetyn polttoaineenkulutuksen jäädessä maltilliseen 6,4 litraan sadalla kilometrillä. CO2 -päästöt ovat vain 147 g/km*.

Uudessa Swift Sportissa on otettu myös turvallisuus huomioon, autossa on kevyt ja jäykkä iskuja vaimentava kori. Seitsemän turvatyynyä; etu- ja sivuturvatyynyjen lisäksi autossa on turvaverhot ja kuljettajan polviturvatyyny. Sähköinen ajonvakaudenhallintajärjestelmä (ESP®) viimeistelee viiden tähden turvallisuuden.

Sylinteritilavuus 1 586 cm3
Teho 100 kW / 6 900 k/min
Vääntö 160 Nm / 4 400 k/min


Lähde: autotoday.fi
kuva: http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/Suzuki_Swift_Sport.jpg
#9
Tarkoitus olisi saada listattua niitä autoliikkeitä jotka eivät ole laittaneet autojaan esille nettiautoon tai autotalli.com:n mutta heillä on omat nettisivut joista voi selata heidän autoja.

Joensuussa esimerkiksi:
http://www.auto-aatamila.fi/etusivu/
#10
Golf IV (97–03) / Etupyörän laakeri
04.05.11 - klo:23:05
Jarruremontti ei häivittänyt kaikkea rahinaa kuten pahasti pelkäsin ja ongelma taitaa olla etupyörän laakerissa. Kiire olisi saada auto kuntoon ennen Lahden reissua. FAG merkkinen laakeri olisi varmaankin hyvä? Osa todennäköisesti täältä kaupungista löytyy valmiina hyllystä mutta korjaamon löytäminen voi olla vaikeampaa kuka kerkeäisi. Toisekseen tämän remontin jälkeen täytyykö mennä pyörän suuntaukseen? (ei ole montaa viikkoa kun edellisen kerran kävin argh)
#11
Tarkoitus olisi hankkia jarrulevyt ja jarrupalat IV Golf 1.8 turbo (vm.99). Soittelin Laakkoselle ja sieltä kautta maksaisi 360euroa koko satsi. Nyt saa vinkata omista "satsi" vaihtoehdoista. :) Asennusprosessiin tietenkin myös saa antaa vinkkejä. :P
#12
Golf IV (97–03) / Alatukivarsi
18.04.11 - klo:20:16
Tarkoitus olisi uusia alatukivarsien osia -> pallonivelet+kiinnitysosat, helat ja vakaajan yhdystangot.
#13
Golf IV (97–03) / Sisävalo ongelma.
02.01.11 - klo:19:29
Tälläinen hivenen ärsyttävä, mutta ei niin vakava ongelma eli sisävalot eivät syty kun pelkääjän puolen oven avaa. Eivätkä myöskään syty pelkääjän puolen takaovesta.
Asiasta on jonkin verran kirjoitusta jo tuolla naapuri ffp:n puolella. http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=397808&sid=6c00c68d192bdee303befe64a3b9ac09

En ole asiaan vielä perehtynyt sen tarkemmin, mutta jos joltain löytyy jotakin lisävinkkiä/ohjetta antaa niin ilomielin vastaan otan. :)
#14
Volkswagen / IV Golf GTI 1.8 Turbo
14.11.10 - klo:23:12


Sisäpuoliset varusteet

  • edessä ja takana Recaron penkit
  • istuimet edessä korkeuden- ja ristiseläntuensäädöillä
  • 3-puolainen nahkaratti
  • vaihdetangonnuppi ja käsijarrukahva nahkaverhoiltu
  • juomatelineet edessä ja takana
  • Climatronic-ilmatointilaite
  • sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit
  • sähköiset lasinnostimet edessä ja takana
  • soittimena "gamma" alkuperäissoitin, eli kasettipesä + MP3-liitäntä
  • 4 kaijutinta + 4 diskanttia
  • tankkausluukun avaus sisäpuolelta
  • V12-pistoke edessä ja tavarakontissa
  • kangasmatot pidikkeillä
Turvallisuus
  • kaksi etuturvatyynyä
  • sivuturvatyynyt etuistuimissa
  • edessä korkeussäädöllä ja kiristimillä varustetut turvavyöt
  • takana kolme turvavyötä ja kolme niskatukea
  • levyjarrut edessä ja takana
  • electronic differential lock (EDL)
Ulkopuoliset varusteet

  • korinväriset kylkisuojalistat
  • korinväriset puskurit ja puskurinsuojalistat
  • sumuvalot ajovaloumpioissa
       
Renkaat ja vanteet

  • BBS-vanteet (kesällä)
  • Nokian Hakka H 205/55/16
  • Fox racing-vanteet
  • Nokian HKPL5 195/65/15



Moottori


  • malli: 1.8 turbo tyyppi: AGU iskutilavuus: 1781 cm3 teho: 110 kW (150 hv) 5700 r/min vääntö: 210 Nm 1750 r/min

EDIT: Uudet kuvat.

[ylläpito on poistanut liitteen]
#15
Tänään startatessa syttyi mittaristoon punainen F-valo. Taisipa kolme kertaa piipatakkin. Valo sammui kyllä hyvin nopeasti ehkäpä noin 400m ajon jälkeen. Mistä tälläinen johtuu? Jäähdytysnestettä on melkeimpä maximissa. Olisiko neste menettänyt pakkasen kestävyyttään? :-\
#16
Tulppien vaihto alkaa varmaankin olla aiheellista koska edellisestä vaihdosta on mennyt jo yli 60000km. Eli itse en ole vaihtanut tähän vielä kertaakaan.

Minkä merkkisiä tulppia olette Golffiin laitelleet? AGU moottori kyseessä..
Bosch 9.50e , Denso 16.50e, NGK 12.90e -> Hinnat suoraan motonetin taulukosta.
Mikä on ylipäätään tulppien ero? Sytytys erot ja kestävyys erot?
#17
Golf IV (97–03) / Ruostevaurion korjaus
13.09.10 - klo:15:37
Viikonloppuna olisi tarkoitus paikkailla Golfin helmoja. Molemmilta puolilta helmat ovat alkaneet ruostua oven/lokasuojan/helman kulma kohdasta. Pari pientä painaumaakin löytyy helmoista ja ne olisi tarkoitus suoristaa. Pohja työt tehdään ainakin itse mutta sitten katsotaan mikä on rohkeus itse maalaamisen suhteen. ::)

-Päivittelen projektin etenemistä..->
#18
Missä sijaitsee ilmastointilaitteen lauhdutusveden poistoputki? Huomasin työpaikan pihalla että nyt on golffi päästänyt nesteet allensa. (pieni paniikki iski :-[) Korjaamo on onneksi samalla pihalla ja kävin kysäisemässä mielipidettä heiltä ja he sanoivat että älä huolestu. Ilmastointilaite työntää lauhdutusvetensä ulos näin kuumalla. Valitettavasti itse en ymmärrä ilmastointilaitteen toiminta periaatetta muuten kuin että mukavasti viilentää auton.
#19
Nyt se sitten hajosi lopullisesti. Pitkään on ollut pieniä avaus ongelmia mutta nytten avain pyörii lukossa mutta mitään ei tapahdu. Ovia ei saa lukkoon eikä auki. Pelkääjän puolen lukko onneksi vähemmän käytönvuoksi toimii normaalisti. Sitä mukaa kun saan asiaa hoidettu, kerron kuinka kävi. 8)
#20
Pidetään tätäkin golf osastoa hengissä. Täälläkin varmasti pyörii neloskoppasen golfin omistajia joilla on kokemusta pienistä omista huoltotoimenpiteistä.. Itse kävin tekemässä pienen keväthuollon ja siihen kuului mm. raitisilmasuodattimen ja ilmansuodattimen vaihto.

- Raitisilmasuodin (aktiivihiilisuodin) 14.90e motonet
- Ilmansuodin 8.80e motonet

Suodattimien vaihtamiseen ei liity sen kummempaa säätämistä kuin ruuvien pois pyörittely ja suojamuovin/kotelon pois ottaminen.
(punaisella merkitty ruuvien paikat)

[ylläpito on poistanut liitteen]
#21
Pieni projekti olisi edessä eli raidetankojen päiden vaihto. Tuskaa, hiekeä ja kyyneleitä tuskin on tiedossa mutta kukapa tietää.. Täytyy räpsästä pari kuvaa josko niistä joillekkin olisi hyötyä tulevaisuudessa. Vinkkejä toki otan vastaan jos jollain on jokin vippas konsti mielessä.  :D
#22
Tällänen tuli asennettua viikko sit.
Jos jollekkin kuvasta on joskus hyötyä niin tämän näköinen mötikkä :D

[ylläpito on poistanut liitteen]
#23
Takalasinpyyhkimen moottori taitaa olla rikki kun ei inahdakaan niin onko kenelläkään kokemusta mitä kyseinen remontti maksaa? http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=4758&osCsid=criecfs53kb0b51bkqq02slsd6 Tuolla näyttää osa maksavan 119e ja sit jos vie laakkosen huoltoon niin 60e/h töistä (kai?).. että että osaa varmaan joku nyrkkipaja korjaamo tääl joensuun alueella korjata tuollaisen vian halvemmallakin?
#24
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=62519&start=900 Otsikossa tulikin selville mitä etsitään. Itse en osaa vielä sanoa mitään kyseisestä tempauksesta mutta informoin sitä mukaan kun tietoa saan. Ompahan ilmoitettu jo ajoissa että ei tule yllätyksenä. :)
#25
Golf IV (97–03) / ECON toiminto
16.12.09 - klo:21:22
Olen sen verta tietämätön että mitähän tuo ECON nappula tarkottaa? Ja sen yläpuolella AUTO nappi. AUTO nappi tarkottaa ilmastointia..käsittääkseni..mutta entäs econ? :-\
#26
Olisiko mahdollista saada kaikki äänestykset ja gallupit johonkin sellaiseen paikkaan josta näkisi kaikki meneillä olevat äänestykset ja gallupit? :)


Edit: Stilisoin hieman otsikkoa. Quality
#27
Oon laitellu ihan lukkosulaa lukkoon kun tahtoo jumia mutta saa olla lähes joka toinen päivä työntämässä sitä sinne. Olisiko jotain vippaskonstia vinkata ongelmaan?

Pyritään käyttämään mahdollisiman kuvaavaa otsikkoa.

-Karvis-
#28
Tapahtumat / Joensuun miitinki
30.11.09 - klo:21:52
Seuraavan kerran 13.12 Marjalan ABC:llä kello 18.00. Kuukauden toinen sunnuntai on aina miitinkipäivä jos ei toisin ilmoiteta syystä tai toisesta.

ffp.fi sivustolla pyörii tällainen osio joensuun miitingistä.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=62519&postdays=0&postorder=asc&start=0
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy