Multivan -10 lämpö ongelma

Aloittaja Tahka-, 22.02.16 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

Tahka-

Terve. Kertokaas viisaammat mikäs tommosessa 10 mallisessa multivanissa vois olla kun tekee painetta jäähdytysjärjestelmään. Autolla ajetaan päivittäin n.10 km matka edes takas eikä mitään ongelmaa. Mutta jos ajaa putkeen vaikka 50 kilsaa niin rupee paiserin hukkaputkesta lykkäämään j-nestettä pihalle ja tilassa hirveä paine. Sitten taas välillä kun ajelee pitempää matkaa niin saattaa lyödä yht äkkiä lämmöt tappiin ja räkästä nesteet oikeen kunnolla mäelle. Olis kauheen kiva saada selville että miatäköhän v*tusta tollanen voia johtua. Khitoos.

sprint

Jos kone on lämpösenä käynnissä ja ottaa paisarin korkin pois kupliiko neste? Onko nesteen koostumus tai haju muuttunut? Voisiko kannentiiviste vuotaa?

Tahka-

Kansivian kyllä lukisin pois laskuista. Ei kupli eikä haise tai mitään muutakaan. Paiserin korkin kun ottaa lämpösestä autosta pois niin siellä on vaan sairaan kova paine. Mutta sitten taas ilman korkkia autoa saa paikallaan polkea vaikka kuinka eikä mitään ongelmaa. Korkin kun vaan pistää takasin niin rupee kehittään ylipainetta. Ja kolmea eri korkkiakin kokeiltu että vika ei ole siinäkään.

kt

Olisko joku termostaatti jumissa? Neste ei kierrä kunnolla koko aikaa? Varmaan voisi kysäistä huollosta, mikä termostaaatti olisi ehdokas.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Tahka-

Ei oikeen missään huolloissa oo osattu sanoo mitään. Muutakun että tuo tänne ja tutkitaan. Eikä oikeen huvittaisi mistään valohoidosta maksella mitään hirveitä summia.

tarzi

Jos biturbo niin hyvinkin voi olla kannentiiviste tai kansi.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Tahka-

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 22.02.16 - klo:23:12
Jos biturbo niin hyvinkin voi olla kannentiiviste tai kansi.

Bi turbo on kyllä juu. Mutta edelleenkään en oikeen kansivikaan usko kunnei oireile mitenkään normaalisti siihen suuntaan. Ja sen verran noita huoltoliikkeitä soittelim ettei tommosiin oo vielä missään jouduttumkannentiivistettä vaihtaan tömmösten vikojen takia.

wille84



multsi

Eikös tällä foorumilla joku jossain ketjussa kertonut joutuneensa teettämään Amarokkiin samalla moottorilla kuuden tonnin kansirempan?

Välttämättä kymmenen kilsan lenkki näin talvella ei lämmitä dieseliä juuri ollenkaan niin, että ehtisi keittää vielä. Varsinkaan jos vuoto tiivisteessä on pieni. 50km:n kilsan lenkillä se taas ehtii lämmetä niin, että varmasti keittää.

Kyllä mä näillä tiedoilla vahvasti kansivikaa veikkaisin ikävä kyllä, mutta kannattaa viedä varmaan tutkittavaksi.

Tahka-

Lainaus käyttäjältä: multsi - 24.02.16 - klo:09:32
Eikös tällä foorumilla joku jossain ketjussa kertonut joutuneensa teettämään Amarokkiin samalla moottorilla kuuden tonnin kansirempan?

Välttämättä kymmenen kilsan lenkki näin talvella ei lämmitä dieseliä juuri ollenkaan niin, että ehtisi keittää vielä. Varsinkaan jos vuoto tiivisteessä on pieni. 50km:n kilsan lenkillä se taas ehtii lämmetä niin, että varmasti keittää.

Kyllä mä näillä tiedoilla vahvasti kansivikaa veikkaisin ikävä kyllä, mutta kannattaa viedä varmaan tutkittavaksi.

Täytyy nyt koittaa yrittää kaikki muu mahdollinen pois laskuista ennen kun rupeen siittä kantta nosteleen syliin. Tänäänkin taas ajettiin sillä parisatkua yhteen soittoon eikä mitään ongelmaa. Tai no painetta siis kyllä teki mutta ei räkiny nesteitä eikä keittäny. Prtl näitä vaggilaisia :D

Tahka-

Tänäpä taas tutkailtiin niin ayyläri on kuitenkin ihan viilee vaikka lämmöt onki koholla. Voisko perkele jumissa oleva termostaatti tehdä tommosen ilmiön. Ja onks kellään hajua miten tommosessa kuuluu flekti toimia kunnei ikinä oo päällä sitä huomattu. Ei lähde ees vaikka ilmastoinnin laittaa päälle. Autocomilla kyl kokeiltiin pakottamalla ja sit lähti flekti huriseen.

TuomasTee

Ei varmaan vaikuta asiaan mutta miten tulppasit EGR:n? Laippa putken jossain välissä + viritysohjelma?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy