Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Teemuki

#1
Talosta löytyy yksi Vaggilainen ennestään, vaimon Tiguan.

Nyt aiheesta innostuneena sormet syyhyten olisi joku 2008-> Audi hakusessa. Olen vain juuttunut pohtimaan, onko Audissa sama vaihdelaatikko kuin Volkkarissa ja kärsiikö automaattilootaiset, tietyn ikäiset Audit siitä samasta vaivasta joka riivasi Vokkareiden automaattilaatikoita? 🤔 Onko jotain erityisiä sudenkuoppia jossain tietyssä vuosimallissa jota pitäisi välttää, osata kaupoilla tiedustelle tai muuten varautua?
#2
Hellurei!

Meillä on Tiguanissa thermo top vevo ja ja hytissä soikea sisämokkula jossa nuolet vasemmalle ja oikealle, liekin kuva ja ajastimen kuva.

Vaimo on nyt jotenkin saanut vahingossa tuuletusominaisuuden päälle yhteen muistipaikoista. Jos webbasen laittaa päälle suoraan tai ajastaa jollekkin muulle muistipaikalle, lähtee kone ihan normisti tulille.

Ruutuun tulee siis propellin kuva siihen missä ennen oli liekki.

Ohjekirjasta en saanut mukaan kun kone asennettiin joten osaisko joku selittää selkokielellä, miten tämä ominaisuus menee päälle ja otetaan pois päältä? 🤔  Taatusti kiva toiminto kesällä, mut nyt pakkasilla vois viel nauttia lämpimästä autosta.
#3
Lyhyestä virsi kaunis: Pystyykö vuoden -08 Toguaniin vaihtamaan parkkipolttimon vai onko kyseessä jonkin umpion kiinteä patentti?

Kaikkien muiden polttimoiden (Pitkät, lyhyet, vilkku) kannat löysin ja ovat aika simppelit vaihtaa. Mut parkkipolttimon kantaa en hahmota millään umpion takaa. 🤔🤔🤔

Vaihdoin lyhykäiset ja pitkät vähän vaaleammalle ja paremmin tietä näyttävälle valolle https://m.motonet.fi/fi/tuote/431966/Philips-RacingVision-H7-polttimopari-150 ja nyt ne parkkituikut näyttävät aika aamuvirtsan värisiltä ollessaan sellaiset alkuperäisen kellertävät. 🤮
#4
Huoltaminen / Webasto ei syty
02.12.20 - klo:12:56
Ongelmana on vuoden -08 diesel Tiguanin ilmeisesti tehdasasenteinen Webasto.
Webaston kun painaa kellosta päälle, lähtee paloilmapuhallin hurisemaan, mutta polttoainepumpun napsetta tai sytytyksen ääntä ei kuulu.

Voiko vika olla, että joku mesta(esim. Hehku tai palopesä) on niin karstainen, ettei Webasto edes yritä lähteä tulille vai onko todennäköisempää, että pumppu on sökö jolloin polttoainetta ei tule niin laite ei yritä turhaan sytyttää pelkkää ilmaa?

Mietin sitäkin, että jos polttoainetta on pumpattu järjestelmä täyteen, mutta sytytyksessä on vika niin eikai pumppu silloin pyörähdäkkään toisella yrittämällä kun edellinen nafta ei ole sieltä putkesta minnekkään mennyt. Silloinhan mitään pumpun napsetta ei kuulu.

Viikonloppuna olisi ajatus paneutua aiheeseen syvemmin niin olisi mukava saada vähän vinkkejä mistä lähden liikkeelle.

Toisesta aloituksesta opin sen, että laite itsessään lienee oikean lokasuojan sisällä runkopalkissa kiinni ja puratuttaa auka paljon. Luin myös, että näitä tehdasasenteisia vehkeitä ei olevinaan pysty korjaamaan. En usko sen pitävän paikkansa, koska kyseessä on teoriassa yllättävän yksikertainen, mekaaninen laite. Ellei vika ole sitten piirikortissa jonka tosin kätevä jätkä senkin korjaa.

Jos raati tulee siihen tulokseen, että vika todennäköisemmin on pumpussa, onko pumppu muussa mokkulassa kiinni vaiko tankin päässä? Ja jos tankin päässä niin missä kohtaa, sisä- vai ulkopuolella ja miten sinne pääsee käsiksi?

Olisin enemmän kuin kiitollinen avusta, koska se saattaa vähentää huomattavasti purkutyötä ja perkelöintiä kun ei tarvitse ensin purkaa täysin väärää paikkaa atomeiksi huomatakseen, ettei täällä mitään löydettävää ollutkaan.
#5
Potilas on Audi A6 C7 TDI koneella.

Ongelmaksi on muodostunut nyt pakkasten saavuttua sellainen, että jos auton laittaa aamulla ennen töihin lähtöä "piuhaan" käyttääkseen sisätilalämmitintä ja lohko-/letkulämmitintä, kumpi tässä vehkeessä ikinä onkaan.
Auto käynnistyy ensin ihan normaalisti, mutta kun liikkeelle pitäisi lähteä sammuu välittömästi. Ei siis mitään hiipumista tai muuta varoittavaa. Yksinkertaisesti vain sammuu. Tämän jälkeen toki lähtee normaalisti käyntiin, mutta ei tämä nyt normaalia voi olla!

Jos taas autoa ei esilämmitä niin mitään ongelmia ei synny.
Esilämmitys olisi vain ihan mukava suorittaa pakkasaamuina paitsi koneen hyvinvoinnin vuoksi myös koska lämpimään ja sulaan autoon on erimukava nousta.

Kuulin eilen mutuilua, että lämmitin olisi sijoitettu konehuoneeseen siten, että kone luulee olevansa lämpimämpi kuin on eikä täten anna tarpeeksi rikasta seosta. Tästä johtuisi sammuminen.

Mutta tämä tosiaan oli vain yhden villin sielun vieläkin villimpi veikkaus joten kysytään täältä asiantuntijoilta asiaa.
#6
Otsikko sen jo kauniisti meille kertoi: Millä nimellä voisi alan liikkeistä etsiä sellaista tsydeemiä joka saa takakontin ponnahtamaan auki kun avaimen napista painaa? Nappi avaimesta siis löytyy, mutta on aika hyödytön kun takakontin joutuu silti kädellä nostamaan auki. Tarvittava osa on siis kaiketi vahvampi kaasujousi ja käsittääkseni jonkin sortin vastinkappale joka antaa kontille alkuvauhdit. 🤔 Golffiin tällainen on ainakin jollakin nimellä saatavilla.

Toisaalta, jaksaako mikään tuollainen nostaa Tiguanin ihan kohtuuttoman painavaa kontin luukkua vai täytyykö siihen jokin erillinen sähköinen aparaatti hommata? Ja löytyykö sellaista niin, että sen pystyy yhdistämään avaimen avausnappiin? Esim. Joku tuoreemman volkkarin sähköisen avaus-sulku systeemi.
#7
Kysymys kuuluu, kuinka kuvan mukainen valaisin avataan sitä särkemättä?

Suunittelin ensin kampeavani verhoilun ja valaisimen välistä koko lampun irti, mutta sittemmin aloin miettimään lähteeköhän tuo lasi itsessään irti ilman koko aparaatin irroittamista ja millaisilla pinneillä tämä mahtaa olla kiinni. 🤔

Ongelma ei tällähaavaa ole polttimon vaihto. Vaikka sekin ennenpitkää on edessä ja ledeiksihän nuo valot voisi vaihtaa.
Otsikoin aiheen vain näin jotta se olisi mahdollisimman helposti löydettävissä hakutoiminnolla ja siitä olisi apua seuraavalle lampun kanssa teutaroivalle ystävälle. Itse kun en haulla aiheesta oikein mitään löytänyt

Varsinainen ongelma on hyönteiset jotka jotenkin ovat päässeet lampun sisälle ja kurkistelevat sieltä lasin läpi aina kun valo syttyy. 🤮

Takapenkkiläisen kattovaloa riivaa sama vitsaus joten mikäli irroitus ei noudata samaa kaavaa, kaivattaisiin vinkkiä myös siihen.

Samalla voisi vähän putsata sitä lasia. Näyttää likaantuneen/pölyttyneen sisäpuolelta kohtuullisen pahasti.

Kiitos taas etukäteen. 💪🏼 Tämä on vallan hieno yhteisö ja toissapäivänä hankitun Tiguanin johdosta on vallan mukavaa olla osa tätä porukkaa.



#8
Heissan!
Aihe koskettelee varmasti useampaakin saman ikäluokan volkkarin omistajaa joten otsikko on aika ympäripyöreä.

Potilas on tällä erää vuoden -08 Tiguan. En äkkiseltään interwebin syövereistä löytänyt, kuinka huoltoväli tässä nollataan öljynvaihdon päätteeksi. 🤔 Velipojan mk6 Golfissa huoltovälin nollaus löytyi ajotietokoneesta ihan yksinkertaisesti "Nollaa huoltoväli-> Kyllä-> huoltoväli nollattu"
Tästä vekottimesta en mokomaa löydä.

Ko. tiguanissa on siis se pieni näyttö, mutta oranssina nestekide versiona toisin kuin mk6 golfissa.

Lisäksi kiinostaisi, kuinka huoltovälin saa muutettua siihen lyhyempään muotoon? (10 000km?)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy