Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Ranssi

Tässä on pian kaksi vuotiaassa XC60:ssa pyyntihinta kohdallaan, kun uusi irtoaa lyömällä tonni lisää pöytään:

http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/7731969


skriko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 28.12.15 - klo:21:33
Tässä on pian kaksi vuotiaassa XC60:ssa pyyntihinta kohdallaan, kun uusi irtoaa lyömällä tonni lisää pöytään:

http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/7731969

Ainahan sitä vajaat pari vuotta vanhasta autosta täytyy enemmän saada millä uuden saa kaupasta. ;D
Usein tulee naureskeltua noita yksityisten pyyntejä.
Esim. liikkeessä Scirocco 2009 aj. 34 000 rahoitus 1,95%ilman kuluja. Yksityisellä samanmoinen 95 000 ajettu, pyynti 80â,¬ vähemmän.

repomies

Mitkäs on käytettyjen markkinoilla hiljaisimpia perheenkuljettimia, joista kuitenkin löytyy moderneja lisävarusteita kuten ACC ym? Konsernituotteiden Pirkkaosasto, kuten Passat tai Superb, eivät täytä hiljaisuusvaatimusta, niitä ei tartte ehdotella. ;D

enkero

Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.01.16 - klo:17:03
Mitkäs on käytettyjen markkinoilla hiljaisimpia perheenkuljettimia, joista kuitenkin löytyy moderneja lisävarusteita kuten ACC ym? Konsernituotteiden Pirkkaosasto, kuten Passat tai Superb, eivät täytä hiljaisuusvaatimusta, niitä ei tartte ehdotella. ;D

Vitossarjan bemari olisi varmaan teoriassa sellainen (teoriassa nimenomaan, kun melko harvaan on adaptiivinen vakkari osunut?).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.01.16 - klo:17:03
Mitkäs on käytettyjen markkinoilla hiljaisimpia perheenkuljettimia, joista kuitenkin löytyy moderneja lisävarusteita kuten ACC ym? Konsernituotteiden Pirkkaosasto, kuten Passat tai Superb, eivät täytä hiljaisuusvaatimusta, niitä ei tartte ehdotella. ;D

Kysymys: Jos sijoittaa 2000 euroa auton kunnon vaimennukseen jälkikäteen, niin eikö se ole pieni raha pitkälle aikavälille tuosta hiljaisuudesta? Valitettavasti moni autovalmistaja säästää juuri tästä vaikka auto muuten voisikin olla erinomainen.

Pari esimerkkiä paljonko esimerkiksi kakkos koppaisessa skodassa on käytetty vaimennusmateriaalia:
Etuovi:

Katto:

Lattia

Peräluukku:
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

#2525
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.16 - klo:20:02
Kysymys: Jos sijoittaa 2000 euroa auton kunnon vaimennukseen jälkikäteen, niin eikö se ole pieni raha pitkälle aikavälille tuosta hiljaisuudesta? Valitettavasti moni autovalmistaja säästää juuri tästä vaikka auto muuten voisikin olla erinomainen.

Pari esimerkkiä paljonko esimerkiksi kakkos koppaisessa skodassa on käytetty vaimennusmateriaalia:

Vastakysymys: Jos konserni valmistaa 10 milj. autoa vuodessa ja paremman eristyksen tehdaskustannus on 100â,¬, niin  paljonko konserni säästää vuodessa ?

Väliaikatieto: Autotekniikan professorin mukaan auton valmistuskustannus tehtaalla on luokkaa 3000-4000â,¬.  :-\

Tuossa Ocussa näkyy hieman peltipinnoille asennettua bitumimattoa (tai vastaavaa), joka etupäässä vaimentaa peltipinnan resonointia ja matalia ääniä.

Katossa on - jos pienestä kuvasta tulkitsen oikein, jotain huopamaista matskua. Se vaimentaa etenkin korkeita ääniä ja lämpöä / kylmyyttä.

Vastaus: 1000 miljoonaa eli 1 miljardi euroa.  :o

Tehokas (premium tyyppinen) äänenvaimennus vaatii molempia, alle raskaampaa ja päälle huopamaista ilmavaa, jotta melun vaste laskee korkeilla äänillä enemmän.

Ex 3C:ssä laitoin sisemmän ovipellin päälle sopivasti muokatun n. 1cm huovan, ja kyllä se muutti ovista tulevan äänen paljon vaimeammaksi.
Olen myös nähnyt ison tähtikeulan ulomman ovipellin, jossa oli ainakin ½ pinnasta peitetty raskasmatolla.
Koripeltejä kun vaimentaa riittävästi joka puolelta, niin huomaakin äänien kuuluvan sisään esim. lämppärin ja poistoilmakanavien kautta.  :o

Hiljainen tai vaimea auto on kyllä Suomen teillä luksusta, ainakin IMO.  ;D
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.01.16 - klo:21:03
Vastakysymys: Jos konserni valmistaa 10 milj. autoa vuodessa ja paremman eristyksen tehdaskustannus on 100â,¬,  paljonko konserni säästää vuodessa ?

Väliaikatieto: Autotekniikan professorin mukaan auton valmistuskustannus tehtaalla on luokkaa 3000-4000â,¬.

Tuossa Ocussa näkyy hyvin peltipinnoille asennettua bitumimattoa (tai vastaavaa), joka etupäässä vaimentaa peltipinnan resonointia ja matalia ääniä.

Katossa on - jos pienestä kuvasta tulkitsen oikein, jotain huopamaista matskua. Se vaimentaa etenki n korkeita ääniä ja lämpöä / kylmyyttä.

Vastaus: 1000 miljoonaa eli 1 miljardi euroa.

Mitä sä missasit mun tekstissä? Panostat itse sen 2000 euroa jälkikäteen kunnon vaimennukseen ja olet tyytyväinen. Niin minä tein ja tulen jatkossakin tekemään, jos ostan auton mitä pidän kauan. Yleensäkkin nuo octaviat ovat olleet tosi rasittavia AINA tuon melun suhteen.

Ja hyvin asennettu bitumimattoa. Anna mun kaikki kestää... Enemmän vaimennusmateriaalia oli 80-luvun nissanissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.16 - klo:20:02
Kysymys: Jos sijoittaa 2000 euroa auton kunnon vaimennukseen jälkikäteen, niin eikö se ole pieni raha pitkälle aikavälille tuosta hiljaisuudesta? Valitettavasti moni autovalmistaja säästää juuri tästä vaikka auto muuten voisikin olla erinomainen.


Vaikka mietin tuota miten päin vain, minusta 2000e auton äänieristyksen parantamiseen on aivan kohtuuton raha. Jos olisin loppuelämäni naimisissa (luokkaa 20-30 vuotta) juuri tuon kyseisen auton kanssa, voisin asiaa ehkä harkita, mutta muuten en missään nimessä. No kukin painottaa miten painottaa.
Octavia III RS TDI

vwmies

#2528
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.16 - klo:21:08
Mitä sä missasit mun tekstissä? Panostat itse sen 2000 euroa jälkikäteen kunnon vaimennukseen ja olet tyytyväinen. Niin minä tein ja tulen jatkossakin tekemään, jos ostan auton mitä pidän kauan. Yleensäkkin nuo octaviat ovat olleet tosi rasittavia AINA tuon melun suhteen.

Ja hyvin asennettu bitumimattoa. Anna mun kaikki kestää... Enemmän vaimennusmateriaalia oli 80-luvun nissanissa.

Ei tarvi suuttua, nyk. B7 matsku maksoi alle 150â,¬ ja tein itse. Liike ottaa varmasti ýli tonnin. Olen myös omistanut Ocu 1 farkun 8kk, joten sen melu on tuttua.  :o

Samassa Paskatissa oli katossa matkustamon puolella B-pilarin mol. puolin leveydeltä 2 kpl pahvipäällystettyjä solumuovilevyjä, kontissa ei mitään. Ihmekös jos sade ropisi ja latto kumisi. Nyt katto on täysin eristetty. Olin joulun alla kyydissä X5.ssä, ja siinäkin sade ropisi kivasti kattoon.  :o
Yritetään pärjätä.

Eka Golf

Minä käännän ratiota isommalle, paljon halvempaa?  :P
Tosin en tiedä onko Golf yhtä meluinen kuin Ocu?  ???

vwmies

#2530

Vastakysymys: Jos konserni valmistaa 10 milj. autoa vuodessa ja paremman eristyksen tehdaskustannus on 100â,¬, niin  paljonko konserni säästää vuodessa ?

Väliaikatieto: Autotekniikan professorin mukaan auton valmistuskustannus tehtaalla on luokkaa 3000-4000â,¬.  :-\

Tuossa Ocussa näkyy hieman peltipinnoille asennettua bitumimattoa (tai vastaavaa), joka etupäässä vaimentaa peltipinnan resonointia ja matalia ääniä.

Katossa on - jos pienestä kuvasta tulkitsen oikein, jotain huopamaista matskua. Se vaimentaa etenkin korkeita ääniä ja lämpöä / kylmyyttä.

Vastaus: 1000 miljoonaa eli 1 miljardi euroa.  :o

Tehokas (premium tyyppinen) äänenvaimennus vaatii molempia, alle raskaampaa ja päälle huopamaista ilmavaa, jotta melun vaste laskee korkeilla äänillä enemmän.

Ex 3C:ssä laitoin sisemmän ovipellin päälle sopivasti muokatun n. 1cm huovan, ja kyllä se muutti ovista tulevan äänen paljon vaimeammaksi.
Siinä on myös 3mm aluskatebitumimattoa suurina paloina lattialla ainakin 2m2.
Olen myös nähnyt ison tähtikeulan ulomman ovipellin, jossa oli ainakin ½ pinnasta peitetty raskasmatolla.
Koripeltejä kun vaimentaa riittävästi joka puolelta, niin huomaakin äänien kuuluvan sisään esim. lämppärin ja poistoilmakanavien kautta.  :o

Hiljainen tai vaimea auto on kyllä Suomen teillä luksusta, ainakin IMO.  ;D
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.01.16 - klo:21:13
Vaikka mietin tuota miten päin vain, minusta 2000e auton äänieristyksen parantamiseen on aivan kohtuuton raha. Jos olisin loppuelämäni naimisissa (luokkaa 20-30 vuotta) juuri tuon kyseisen auton kanssa, voisin asiaa ehkä harkita, mutta muuten en missään nimessä. No kukin painottaa miten painottaa.

Mä jaksoin pari autoa itse vaimentaa jolloin hinta on kunnon materiaaleilla 300-500 euroa + kolme-neljä 6-8 tunnin päivää omaa aikaa. Viimeisimpään erehdyin toteamaan, että 1500 eurolla en jaksaisi tuota itse tehdä ja eipä tarvinnut tehdä. Elämä on täynnä valintoja!

www.autonvaimennus.fi Hieman lisätietoa.

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.01.16 - klo:21:14
Ei tarvi suuttua, nyk. B7 matsku maksoi alle 150â,¬ ja tein itse. Liike ottaa varmasti ýli tonnin. Olen myös omistanut Ocu 1 farkun 8kk, joten sen melu on tuttua.  :o

Anteeksi nyt vain, jos en usko että olet alle 150 eurolla vaimentanut auton kunnolla. Tuolla rahalla et saa, kuin kaksi pakettia Silent coat:n bulk pakettia ja yksi paketti menee jo pelkästään oviin ja peräkonttiin. Lopun voit lukea tuosta ylhäältä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.16 - klo:21:23
Anteeksi nyt vain, jos en usko että olet alle 150 eurolla vaimentanut auton kunnolla. Tuolla rahalla et saa, kuin kaksi pakettia Silent coat:n bulk pakettia ja yksi paketti menee jo pelkästään oviin ja peräkonttiin. Lopun voit lukea tuosta ylhäältä.

Ollaan vaan eri mieltä. Ex 3C.ssä oli enemmän matskua tehtaan jäljiltä kuin kuvien paljaassa Ocu2.ssa, ja nyk. B7.ssa on vakiona vieläkin enemmän.
Osa matskusta (bitumimatto) oli omasta takaa.  Huomasin varsin hyvin, ettei omatoiminen vaimentaminen tehonnut nykyisessä B7 samoin kuin 3C.ssä.
Samoin nykyisen Paskatin CR moottori on hiljasempi kuin vanhan pumppari disukka.  :D
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.01.16 - klo:21:37
Ollaan vaan eri mieltä. Ex 3C.ssä oli enemmän matskua tehtaan jäljiltä kuin kuvien paljaassa Ocu2.ssa, ja nyk. B7.ssa on vakiona vieläkin enemmän.
Osa matskusta (bitumimatto) oli omasta takaa.  Huomasin varsin hyvin, ettei omatoiminen vaimentaminen tehonnut nykyisessä B7 samoin kuin 3C.ssä.
Samoin nykyisen Paskatin CR moottori on hiljasempi kuin vanhan pumppari disukka.  :D

Kerro toki lisää mitä tuo omatoiminen vaimentaminen tarkoitti käytännössä? Jos se tarkoitti vettä imevää huopaa oven väliin, niin en ihmettele  ;). Jo katon vaimentaminen kokonaan, joka esimerkiksi farkussa on isoin pinta-ala tekee aika paljon tuohon ääneen. Enkä nyt ymmärrä miten moottorin ääni yleensäkkään on ongelma. Kyllä se melu tulee enimmäkseen noista renkaista.

Mutta tämä on täysin hedelmätön keskuskutelu. Jokainen tekee tyylillään, mutta suosittelen käymään istumassa saman korimallin vaimennetussa autossa ja vaimentamattomassa, niin voi mieli muuttua. Minä ajan sellaisilla melkein päivittäin ja kyllä hymyilyttää aina istua omaan autoon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf

Jos on tuttu IV-asentaja niin kannaattaa pyytää tuomaan hukkapaloja itseliimautuvista IV-kanavien äänen-/lämmöneristeistä, tulee halavaksi?  8)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.16 - klo:20:02
Kysymys: Jos sijoittaa 2000 euroa auton kunnon vaimennukseen jälkikäteen, niin eikö se ole pieni raha pitkälle aikavälille tuosta hiljaisuudesta? Valitettavasti moni autovalmistaja säästää juuri tästä vaikka auto muuten voisikin olla erinomainen.

Pari esimerkkiä paljonko esimerkiksi kakkos koppaisessa skodassa on käytetty vaimennusmateriaalia:

----

Mä jaksoin pari autoa itse vaimentaa jolloin hinta on kunnon materiaaleilla 300-500 euroa + kolme-neljä 6-8 tunnin päivää omaa aikaa. Viimeisimpään erehdyin toteamaan, että 1500 eurolla en jaksaisi tuota itse tehdä ja eipä tarvinnut tehdä. Elämä on täynnä valintoja!

www.autonvaimennus.fi Hieman lisätietoa.

Kerro toki lisää mitä tuo omatoiminen vaimentaminen tarkoitti käytännössä?

Nyt mä ymmärrän täysin mistä tuo negatiivinen vähättelevä asenne oman autonsa TI-äänieristämiseen johtuu.  :o

Kuvissa on karpan Ocu samaisen eristyksiä myyvän ja asiakkaiden autohin tekevän yrityksen sivulla mallikuvina !

IMO tämä on johdattelevaa piilomainontaa. Kyllä jokainen saa tehdä omalle autolleen niinkuin itse haluaa. (vain 5 itse eristettyä autoa  :D)

Katto, takaluukku, ovet/sisäpelti, takakontti, takapenkin alunen, lattia takana ja edessä, rintapelti, läpiviennit, A-B-C-D-pilarit, etulokarit. Ihan malliksi.   ;)

Olen tasan samaa mieltä, tämä on juureksiton johdatteleva keskustelu. Harmi kun olen poistanut osan aikaisempien projektien kuvista.

Yritetään pärjätä.

Oktaavi

Mitenkähän hyvin tuossa Ocussa muuten pysyy noissa ovissa nuo matot kiinni, kun matot vetäisty ihan oven alareunaan asti? Meinaan sitä, kun Ocussa on alunperin tullut suunnittelun kukkanen noissa ovissa, kun ovat liian tiiviisti sovitettu koriin kiinni ja vesi ei pääse sieltä kunnolla pois? Omassa Ocussa, todella kovan kaatosateen jälkeen vesiraja nousi tuohon kaiuttimen alalaidan kohdalle ja joskus vettä vuosi auton sisälle. Oven kun aukaisi rankkasateiden jälkeen, niin lorona valui vedet vesireikiä pitkin ulos. Noitahan ne korjaili takuuseen tiivistämällä ovia jollakin sikaflexillä, ettei vedet valuisi sisälle. Kestääkö nuo liimaukset hyvin vettä, mikäli joutuvat aika ajoin veden peitossa uiskentelemaan?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.01.16 - klo:22:25
Nyt mä ymmärrän täysin mistä tuo negatiivinen vähättelevä asenne oman autonsa TI-äänieristämiseen johtuu.  :o

Kuvissa on karpan Ocu samaisen eristyksiä myyvän ja asiakkaiden autohin tekevän yrityksen sivulla mallikuvina !

IMO tämä on johdattelevaa piilomainontaa. Kyllä jokainen saa tehdä omalle autolleen niinkuin itse haluaa. (vain 5 itse eristettyä autoa  :D)

Katto, takaluukku, ovet/sisäpelti, takakontti, takapenkin alunen, lattia takana ja edessä, rintapelti, läpiviennit, A-B-C-D-pilarit, etulokarit. Ihan malliksi.   ;)

Olen tasan samaa mieltä, tämä on juureksiton johdatteleva keskustelu. Harmi kun olen poistanut osan aikaisempien projektien kuvista.

Miksiköhän nuo kuvat löytyy myös tuolta sivulta? Ehkä siksi, että auto on sama ja kuvat on otettu minun kameralla. Fanatic audio on vaimentanut scout:n eikä se ole mikään salaisuus.
http://www.autosound.fi/phpbb/viewtopic.php?f=5&t=5203
Valitettavasti Suomessa kovin montaa firmaa ei kiinnosta tehdä näitä hommia, mutta Fanatic audiota kiinnosti ja voin suositella. Muuta yhteyttä minulla ei firmaan ole. Mitä taas tuohon vaimennus.fi osoitteeseen tulee, niin yksi parhaimmista suomenkielisistä sivuista missä asiasta kerrottu selkeästi.

Minua taas naurattaa kaverit jotka kehuu laittaneensa huopaa ovipahvien väliin, koska tuo tila on kostea (Todellinen TI-mies). Tämän jälkeen on kiva ihmetellä, kun nokka on tukossa kun tuo huopa homehtuu.

Ensimmäisen auton olen vaimentanut 2001 niken bitumimatolla, joka oli mielenkiintoinen kokemus kuumailmapuhaltimen kanssa. Seuraava oli 2005 samalla matolla (Valitettavasti näiden kuvat on ei ole digitaallisessa muodossa). Sen jälkeen sain kokemusta muistaakseni 2010 näistä uusista matoista joiden asentaminen oli paljon helpompaa eikä kuumailmapuhallinta tarvita. Viimeisin oli tuo ykköskoppainen octavia missä muuten oli enemmän eristettä, kuin tässä kakkoskoppaisessa. Nämäkin kuvat löytyy minun koneelta, mutta ei minkään yrityksen sivuilta. Ei edes powerset:n vaikka niiltä tuli tilattua tavara.

Etuovet:




Takasivuposki:

Takaovi:

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 02.01.16 - klo:00:14
Mitenkähän hyvin tuossa Ocussa muuten pysyy noissa ovissa nuo matot kiinni, kun matot vetäisty ihan oven alareunaan asti? Meinaan sitä, kun Ocussa on alunperin tullut suunnittelun kukkanen noissa ovissa, kun ovat liian tiiviisti sovitettu koriin kiinni ja vesi ei pääse sieltä kunnolla pois? Omassa Ocussa, todella kovan kaatosateen jälkeen vesiraja nousi tuohon kaiuttimen alalaidan kohdalle ja joskus vettä vuosi auton sisälle. Oven kun aukaisi rankkasateiden jälkeen, niin lorona valui vedet vesireikiä pitkin ulos. Noitahan ne korjaili takuuseen tiivistämällä ovia jollakin sikaflexillä, ettei vedet valuisi sisälle. Kestääkö nuo liimaukset hyvin vettä, mikäli joutuvat aika ajoin veden peitossa uiskentelemaan?

Oletko varma että sulla ei ollut roskia siellä välissä ja ei päässyt noista poistorei-istä vesi pois? Niitä oli ykköskoppaisessa kolme kappaletta ovissa ja muistaakseni kakkoskoppaisessa saman verran eikä ongelmaa ainakaan minulla ole ollut. Itse olen ainakin jättänyt sen 5-10cm alarajasta pois tuon maton, että sinne on varaa tulla vettä ja samalla varmistanut, että nuo poistoreiät ei ole tukossa. Muuten oikein telattuna noiden uusien mattojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Niken bitumimaton kanssa mitä 2000-luvun alussa oli saatavilla oli ongelmaa ovissa pakkasen ja pysymisen kanssa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.01.16 - klo:00:33
Oletko varma että sulla ei ollut roskia siellä välissä ja ei päässyt noista poistorei-istä vesi pois? Niitä oli ykköskoppaisessa kolme kappaletta ovissa ja muistaakseni kakkoskoppaisessa saman verran eikä ongelmaa ainakaan minulla ole ollut. Itse olen ainakin jättänyt sen 5-10cm alarajasta pois tuon maton, että sinne on varaa tulla vettä ja samalla varmistanut, että nuo poistoreiät ei ole tukossa. Muuten oikein telattuna noiden uusien mattojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Niken bitumimaton kanssa mitä 2000-luvun alussa oli saatavilla oli ongelmaa ovissa pakkasen ja pysymisen kanssa.
Joo, vesireiät on auki. Auton kun ostin vuosia sitten, niin ensimmäisen kovan rankkasateen jälkeen huomasin, että vettä lattialla ja vedet tuli lorona vesireikiä pitkin ulos, kun ovi oli sepposen selällään. Soittelin autoliike Miettiselle ja kertoivat vian olevan tiedossa ja korjauksena tuo oven tiivistäminen tiivistemassalla.
Ihan mielenkiinnosta näpläsin itse ovipahvit irti ja irrottelin tuon sisälevyn ovesta irti ja kyllä siellä huomasi selkeän vesirajan, mille korkeudelle vesi pahimmoilleen noussut, niin ei ihme, kun sisälle vuotivat. Tiivistelin itse nuo ovet ja olin jo vähällä, että olisin tehnyt itse reiän tai toisen, että vesi olisi paremmin tullut pois, mutta jätin tekemättä. En löytänyt kuvaa omalta koneelta tähän hätään, mutta http://www.briskoda.net/forums/topic/2158-warning-fabia-door-leaks/page-10 tuolla samankaltainen ongelma Fabiassa ja korjaus. Ei nuo enää ole vuotanut sisälle, mutta kyllä ovi aivan pienesti "hölskähtää", kun kovan sateen jälkeen vetää oven nopeaan auki. Eli vettä siellä sisällä on pikkusen ja poistoreikiä pitkin tavara tulee lorona pois, kun ovi auki.

Rutku

Tarvin edullisen käyttöauton ja päädyin heräteostona sdi poloon, kosla maksoi 350â,¬ 3kk leimalla ja on paku. Moottori ja vaihteisto toimii loistavasti tuollaiseen ketterään räpsään ja olen toistaiseksi suht tyytyväinen. Kuskin jakkara piti purkaa ja muokata kolmekertaa kunnes alkoi sopia perseen alle siedettävästi.

Virittelin parempia kaiuttimia kun tuntui etten kuule musiikkia ajossa mutta vika taisikin olla auton sisämelussa. Pidemmällä matkalla "korvat puutuu" meluun eikä sen päälle halua musiikkia huudattaa. Olen joskus yhteen autoon leiponut n.60kg bitumimattoa äänieristeeksi kun katepalilta sai hylkyä halvalla. Kyllä se toimi mutta työ oli tolkuton ja se haisi bitumille. Sellaiseen savottaan en lähde mutta kevyemälläkin vaimennuksella voisi olla vaikutusta.

Pyöränkoteloihin sisälle voisi uhrata enemmän massaa tai bitumia mutta muuten ajattelin vain ruiskia vähän jotain alustamassaa tms.. Koitan ehkä vuorata ovipahvit massakerroksella kun kerrosrakenteiden pitäisi toimia tehokkaammin kuin kerrospaksuuden. Nää viritykset täytyy ottaa harrastuksena, ei työlle saa koskaan palkkaa verrattuna että vaihtaa menopelin  alunperinkin parempaan.

Kallei

Uusi foorumilainen ilmoittautuu kyselemään typeriä. Itsellä ei oikein tietoa löydy näistä vaggilaisista joten toivottavasti viisaammat osaisi vastata. Pitäisi siis talouden 2 kulkinetta päivitellä, ja kyseiset yksilöt osuivat silmään. Onko moottorit miten luotettavia näissä, vai olisiko joku moottoreista luotettavampi kuin toiset? Ja toisessa leonissa ja golfissa on dsg, onko sama laatikko autoissa ja onko näissä ollut suurempia ongelmia?

http://nettiauto.com/seat/leon/7641662

http://nettiauto.com/seat/leon/7273988

http://nettiauto.com/volkswagen/golf/7677002

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Kallei - 14.02.16 - klo:23:13
Uusi foorumilainen ilmoittautuu kyselemään typeriä. Itsellä ei oikein tietoa löydy näistä vaggilaisista joten toivottavasti viisaammat osaisi vastata. Pitäisi siis talouden 2 kulkinetta päivitellä, ja kyseiset yksilöt osuivat silmään. Onko moottorit miten luotettavia näissä, vai olisiko joku moottoreista luotettavampi kuin toiset? Ja toisessa leonissa ja golfissa on dsg, onko sama laatikko autoissa ja onko näissä ollut suurempia ongelmia?

http://nettiauto.com/seat/leon/7641662

http://nettiauto.com/seat/leon/7273988

http://nettiauto.com/volkswagen/golf/7677002

Tuo 1.4TSI ketjukone lienee VAG konsersnin suurin fiasko?

Telehell

Foorumilaisilla kokemusta BMW 520 e61 2005-> autoista? Näkyvät olevan ihan hinnoissaan 250tkm ajetuiksi.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.02.16 - klo:23:46
Tuo 1.4TSI ketjukone lienee VAG konsersnin suurin fiasko?

Ja DSG. Eiköhän noista ole täällä jo pari sataa sivua yhteensä juttua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Kallei

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.02.16 - klo:23:46
Tuo 1.4TSI ketjukone lienee VAG konsersnin suurin fiasko?

No tää selvens jo paljo ja tippuu noi pikkumoottorit pois, entäs toi 2011 leonin 1.8tsi, onko jo parempi kone?

http://nettiauto.com/seat/leon/7641662

njs

Lainaus käyttäjältä: Kallei - 15.02.16 - klo:23:10
No tää selvens jo paljo ja tippuu noi pikkumoottorit pois, entäs toi 2011 leonin 1.8tsi, onko jo parempi kone?

1.8TSI:ssä on esiintynyt öljynsyönti ongelmaa, pahenee n. 100tkm kohdalla. Olikohan vasta 2012 kun korjattiin.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

tuomase

2015 Audi TT 8S S Line

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Kallei - 14.02.16 - klo:23:13
Uusi foorumilainen ilmoittautuu kyselemään typeriä. Itsellä ei oikein tietoa löydy näistä vaggilaisista joten toivottavasti viisaammat osaisi vastata. Pitäisi siis talouden 2 kulkinetta päivitellä, ja kyseiset yksilöt osuivat silmään. Onko moottorit miten luotettavia näissä, vai olisiko joku moottoreista luotettavampi kuin toiset? Ja toisessa leonissa ja golfissa on dsg, onko sama laatikko autoissa ja onko näissä ollut suurempia ongelmia?

http://nettiauto.com/seat/leon/7641662

http://nettiauto.com/seat/leon/7273988

http://nettiauto.com/volkswagen/golf/7677002

Tuo uudempi leoni on jo hihnalla, varmin vaihtoehto noista, ois mun valinta helposti.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Daatta

Itsekin ottaisin 5F korisen jos vaan pörssi sallii. Noissa ei pahempia lastentauteja ollut, nekin on luultavasti pistetty kuntoon takuuhuollossa. Vanhempi 1.8TSI on riskibisnes ja ketjulliset 1.2, 1.4 TSI koneet kestävät parhaimmillaankin 100tkm yhdellä ketjulla. Samaan olen varautunut Cupran kanssa, myös Gen 3 2.0TFSI voi haluta uuden ketjun 100tkm jälkeen. Eri asia on, onko tämä oma vai seuraavan omistajan murhe.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy