Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Laars

Ford Fiesta tomaattina voisi löytyä tuohon hintaluokkaan.
Yksi sinnepäin on näköjään tarjolla:
http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/7460362

Tai Nissan Micra.
http://www.nettiauto.com/nissan/micra/7476249

jaffa

Kyllä polttelee vaihtaa tämmönen audi  :P. Mitä raati on mieltä?onko hinta raameissa

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/7442094
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 29.08.15 - klo:21:25
Pitäisi etsiä jostain vaimolle suht luotettava automaattivaihteinen bensa auto. Auton ei tarvitse olla mikään iso. Polon/Golfin koko riittänee todella hyvin. Hinta saisi olla n. 5000â,¬. Aika harvassa ovat järkevät automaatit tuossa hintaluokassa....

Vinkkejä otetaan vastaan :)

Ranskalaisia ei kannata ehdotella.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7484401

Eipä kestä. :) Siis kiittää. Saab kestää jotakin kyllä... Mutta varoitan, vaimot tuppaavat rakastumaan tällaisiin. ;)
Octavia III RS TDI

tet

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 02.09.15 - klo:09:45
Kyllä polttelee vaihtaa tämmönen audi  :P. Mitä raati on mieltä?onko hinta raameissa

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/7442094

Hinnasta en tiedä mutta tarkka koeajo on syytä tehdä. Kuuluu nähdäkseni näihin epäilyksenalaisiin vuosikertoihin "mutteriohjauksen" suhteen. Taitaa tosin olla vähän turhan lämpimät ilmat vielä mahdollisen "mutterin" ilmaantumiseen?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaffa

Aivan tosiaan olin ihan unohtanu ton mutteroinnin.Pitää kysästä etukäteen myyjältä onko edellinen omistaja valitellu asiasta.
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 02.09.15 - klo:09:45
Kyllä polttelee vaihtaa tämmönen audi  :P. Mitä raati on mieltä?onko hinta raameissa

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/7442094

Kohtuulliselta vaikuttaa pyynti. Miten olisi yksilö isommilla lihaksilla:

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/7432975

skriko

Lainaus käyttäjältä: jaffa - 02.09.15 - klo:12:40
Aivan tosiaan olin ihan unohtanu ton mutteroinnin.Pitää kysästä etukäteen myyjältä onko edellinen omistaja valitellu asiasta.

No voi voi. Jokainenhan kunnon myyjä sanoo, että kyllä edellinen omistaja valitteli mutteriohjauksesta, älä vaan osta tätä.

concorde

Mitäs raati sanoo, jos seuraavien autojen hinnat on noin suht.koht. samat, niin mihin oma valinta kallistuisi ja miksi?

- Passat Alltrack 2.0TSI -13 , aj. ~40tkm.  Premium-, offroad- sporttipaketit + koukku
- Audi A6 Avant 2.0TSI -13. aj. ~50tkm OK varusteltu, mutta ei niin hyvin kuin passat
- Uusi Skoda Superb 1.8TSI Ambition farkku -16 , about perusvarusteinsena

Okei, vertailu on teknisesti vähän epäkelpo (nelikko vs vajaavetoiset), mutta hintaluokka on samoilla huudeilla.  Vaihtoehtona on siis käytetty kansanauto hyvillä varusteilla ja nelivedolla, käytetty "premium" kansanauto etuvetoisena tai uusi kansanauto vähän pienemmällä koneella ja eri keulamerkillä?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Gudmund

Mun vinkkinä: ota se kolme vuotta uudempi vaihtoehto kuitenkin. Saat eniten vaikuttaa haluaamasi pakettiin ja varusteisiin. Ja Aakutosia ja Passatteja on (lähes) kaikki nurkat täynnä, uutta Skodaa on vielä vähän vähempi näkynyt... Superbi on noista myös parhaiten muotoiltu, imho.
Octavia III RS TDI

dwntime

Lainaus käyttäjältä: concorde - 02.09.15 - klo:20:17
Mitäs raati sanoo, jos seuraavien autojen hinnat on noin suht.koht. samat, niin mihin oma valinta kallistuisi ja miksi?

- Passat Alltrack 2.0TSI -13 , aj. ~40tkm.  Premium-, offroad- sporttipaketit + koukku

Ehdottomasti tämä. Tarpeeksi tilaa peräkontissa, rouhea offroad ulkoasu ja riittävät tehot. Olisi ehdottomasti minun valintani noista kolmesta.

Niin ja lisäyksenä vielä että tehot ei mene hukkaan talvellakaan nelivedon ansiosta :)

Edit : Korjattu sanamuotoa tavaratilan osalta, taitaa superb olla noista se jossa on eniten tavaratilaa.

concorde

Joo ja kaikki olis siis automaageja. Pasuuna DSG6, Audi Multitronikki ja Skooda DSG7(?). 
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

concorde

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 03.09.15 - klo:08:49
Mun vinkkinä: ota se kolme vuotta uudempi vaihtoehto kuitenkin. Saat eniten vaikuttaa haluaamasi pakettiin ja varusteisiin.

Tuossa on se probis, että kaikki varustelisäykset vie tuon hintaa kauemmaksi noista käytetyistä. Periaatteessa saman hinnan sisällä voi valita värit ja vanteet, mutta ei paljon muuta. Lisäksi webastot, talvirenkaat vanteineen ym. rasittavat uuden auton ostossa.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

skriko

Lainaus käyttäjältä: concorde - 02.09.15 - klo:20:17
Mitäs raati sanoo, jos seuraavien autojen hinnat on noin suht.koht. samat, niin mihin oma valinta kallistuisi ja miksi?

- Passat Alltrack 2.0TSI -13 , aj. ~40tkm.  Premium-, offroad- sporttipaketit + koukku
- Audi A6 Avant 2.0TSI -13. aj. ~50tkm OK varusteltu, mutta ei niin hyvin kuin passat
- Uusi Skoda Superb 1.8TSI Ambition farkku -16 , about perusvarusteinsena

Okei, vertailu on teknisesti vähän epäkelpo (nelikko vs vajaavetoiset), mutta hintaluokka on samoilla huudeilla.  Vaihtoehtona on siis käytetty kansanauto hyvillä varusteilla ja nelivedolla, käytetty "premium" kansanauto etuvetoisena tai uusi kansanauto vähän pienemmällä koneella ja eri keulamerkillä?

Uusi.

enkero

Lainaus käyttäjältä: concorde - 03.09.15 - klo:16:31
Tuossa on se probis, että kaikki varustelisäykset vie tuon hintaa kauemmaksi noista käytetyistä. Periaatteessa saman hinnan sisällä voi valita värit ja vanteet, mutta ei paljon muuta. Lisäksi webastot, talvirenkaat vanteineen ym. rasittavat uuden auton ostossa.

Elämänsä ehtoopuolella olevat kesä- ja talvirenkaat taas nostavat käytetyn arvoa?

Uudessa on aina uuden takuu. Uuden ostaminen on toisinaan typerää, mutta käytetyn typerä ostaminen on aina typerää. Käytetyn ostaminen pitäisi osata "sokkona", vaikkakin ihan fiksua kysyä foorumilaisilta mielipidettä (tulee esim. tyyppiviat esille). Ohjauksen (ja tilojen ja varustelun) takia Audiin en koskisi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

wtf

Ja kohta joku sanoo että se Audi on sama auto kuin Skoda ☺ Kannatta käydä kokeileen ja muodostaa mielipide sitten. Ã,,lä ainakaan Skodaa osta. Passattia puoltaa neliveto vaikka haldex onkin, mutta muuten Audi.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

duke7

Passatin kyllä noista concorden vaihtoehdoista ottaisin. Tehot ja nelivetotärkeimpinä syinä. Audissa mutterivaara ja eihän nyt Audia muutenkaan etuvetona voi ostaa. Skodassa dsg7 jota ei ehkä takuuajan jälkeen kannata omistaa.

Toki noiden käytettyjen hintojen järkevyyttä kannattaa pohtia. Alltrack on hieman erikoismalli ja saattaa pitää paremmin arvonsa. Audin etuvetoisuus taas laskee sen arvoa ja vaikeuttaa myyntiä. Molempien vaikutus toki näkyy jo nyt ja taas kun olet niistä luopumassa.

Omien mieltymysten mukaanhan noista on valinta tehtävä.


heifetz

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 13.09.15 - klo:18:53
Minkä valitsisitte seuraavista pikku automaattisista autoista ja miksi?

1. http://www.nettiauto.com/opel/corsa/7489487
2. http://www.nettiauto.com/mazda/3/7460493
3. http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/7375557

Mazda. Corsa on kamala autoksi ja Polo on helkkarin tylsä. Vaikka kysymys oli automaagista niin ottaisin kyllä manuaalina ;) veikkaan myös että tuo matsda on näistä 'laadukkain' auto.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

JS83

Niin minäkin ottaisin tuon hintaluokan auton mielellään manuaalina mutta se nyt ei vaimolleni käy  ;D

sambolo

Mazdan jättäsin kyllä ruosteenpelossa pois. Itellä kuppi kaatuis opeliin, modernein noista ja ketjukone, sekä tyylikkäin. Muuten kyllä mazda jos ei tarttis korin puolesta pelätä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Laars

#2510
Itselläni on ollut saman ikäluokan mazda 3 ja se oli kyllä semmonen ruostepommi, että alta pois. Ymmärtääkseni lähes kaikki noista ovat, ellei sitten ole jo korjattu ja miten lienee korjattu.

Siitä omasta oli ainakin molemmat takaovet sekä kaaret maalattu (kuplivat jo uudestaan), kontti vaihdettu kokonaan, etuovien alaosat maalattu ja todennäköisesti jotain muutakin vielä. Pohjakaan ei ollut mairittelevassa kunnossa, lisäksi korjauksien jälki oli aika vasurilla tehtyä, vaikkakin ihan mazdan kuitit niille töille löytyi.

Corsa tai Polo, ehkä kallistuisin Corsan puolelle, huomattavasti tuoreemman näköinen ja 5-ovinen.

Tuolla Mazdan kuvauksessahan itseasiassa lukeekin, että ruostevaurioita on.

JS83

-Mazda kylläkin kiinnosti eniten mutta taidan jättää väliin kun tuli sellaista pelottelua ruosteesta.
-Polo olisi varmasti ihan fiksu valinta mutta turvallisuus ei taida olla opelin ja mazdan luokkaa koska niistä löytyy useampi turvatyyny sekä ajonvakaudenhallinta. Myös ilmastoinnin puuttuminen saattaa joku kesä harmittaa. Tänä kesänä se ei olisi haitannut  ;D
- Opel Corsa on nykyaikaisimman näköinen ja ihan ok varusteilla mutta tuo robottivaihteiston toimivuus sekä kestävyys mietityttää. Tiedän, että ei ole oikean automaattilaatikon veroinen mutta selkeästi joukon pieni kulutuksinen.

Mikäli tuohon hintaluokkaan tulee mieleen jotain muuta mielenkiintoisia vaihtoehtoja niin vinkkejä otetaan vastaan. Ranskalaisia ehdotuksia ei vieläkään oetata vastaan  :D

Daatta

Eikös Renault Clio ole pätevä ellei paras tuossa hintaluokassa, jos fobiat laitetaan sikseen? Nettihautomossa on yksi kandidaatti.

Mazdat ruostuvat muutamassa vuodessa lähes hitsauskuntoon, oli taannoin artikkeli missä tutkittiin kolme vuotta vanhoja ex. liisareita. Ei paljon suojaus enää auta tuossa kohtaa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Hump

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 13.09.15 - klo:18:53
Minkä valitsisitte seuraavista pikku automaattisista autoista ja miksi?

1. http://www.nettiauto.com/opel/corsa/7489487
2. http://www.nettiauto.com/mazda/3/7460493
3. http://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/7375557
Mites Honda Jazz?
http://www.nettiauto.com/honda/jazz/7288073
Jazz on kestävä auto eikä tuosta CVT-automaatista ole pahemmin negatiivista kuulunut (kunhan automaatin öljyt on vaihdettu järjestelmällisesti). Uudemmissa Jazzeissa on i-Shift automaatti ja se taitaa olla heikkoa tekoa.

timant

exät e39 525 touring, Forester 2.0 XE MY10, Passat 2.8 4motion MY03

Jaudi

Jos Mazda vaihtoehtona, niin entä Mazda 2. Löytyy 1.5 automaatilla. Itsellä kokemusta sekä Corsasta (D-malli, 2006-2014) että Mazda 2 (2007-2014). Näistä Mazda 2 viaton, pirteä ja hauska ajaa. Ja Mazda 2 ei käsittääkseni ole erityisen ruosteherkkä. En ainakaan ole löytänyt sellaista tietoa, jossa näin todettaisiin. Autolehdestä (ehkä saksalainen) muistan lukeneeni että juuri Mazda 2 ei olisikaan erityisen ruosteherkkä. Eikä omasta löydy ruostetta (2008).

JS83

Edellä mainitut Premiumit eivät kyllä kiinnosta eikä myöskään Clio. Honda Jazz olisi varmasti hyvä ja luotettava auto mutta tuo väri ei nappaa :D
Mazda 2 automaattina onkin jo tupla hintainen (12000â,¬) eli sen voi unohtaa myös.

Hump

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 15.09.15 - klo:13:54
Edellä mainitut Premiumit eivät kyllä kiinnosta eikä myöskään Clio. Honda Jazz olisi varmasti hyvä ja luotettava auto mutta tuo väri ei nappaa :D
Mazda 2 automaattina onkin jo tupla hintainen (12000â,¬) eli sen voi unohtaa myös.
Tuo linkkaamani Jazz oli vain esimerkki. Varmaan osaat etsiä sopivan värisen ja merkkisen itse ;)

JS83

Lainaus käyttäjältä: Hump - 16.09.15 - klo:13:15
Tuo linkkaamani Jazz oli vain esimerkki. Varmaan osaat etsiä sopivan värisen ja merkkisen itse ;)

Huomenna lähdetään katsomaan yhtä automaatti Corsaa. Katsotaan lähteekö mukaan...

VWarre_00

Mulla on myynnissä täälläkin G4 Variant ja haaveilin vaihtavani sen 5-oviseen GTI/SDI/1.6 8v. G4:seen mutta mikä näissä golffeissa on tuo hinnoittelu politiikka???? Alle 200tkm ajettu maksaa enemmän kuin G5 tai Seatin Leon?
Tässä yksi esimerkki. 142 tkm on ajettu tällä http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/7538880
On lastutettu ja vaihdettu pientä viripalikkaa jo valmiiksi mutta hinta? Mistä tuolee tuo 3000 euroa jota en itse auton hinnasta tajua.
Nettiautossa on parikin  näitä 8 tonnin GTI:ta ja paras on yli 200tkm ajettuna ollut.
Kertokaa mistä mun pitäisi maksaa että tajuan tuon 8000 euroa olevan auton arvo.
Omani hinnoittelin sen mukaan että auto on todellakin tekniikaltaan kunnossa, vakio, huollettu, rengastuksia ei tarvitse huolehtia, kovaa ajoa vaille oleva käyttöauto. Ei huollettavaa tiedossa, ei renkaiden laittoa, ei alustassa laittoa, on hyvä ajaa kaupungissa ja maantiellä. Vain ulkokuoren kauneusvirheet vaivaa autoa. Hinta mielestäni maltillinen. Autolla ilman edellä mainittuja hinnaksi jää siis 2000 euroa. Maltillinen pyynti. GTI hinnoittelu menee jotenkin nyt ohi, valaiskaa asiaa jos omistatte GTI G4:sia.
Audi 100 -93  2.5 TDI "Urs-look"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy