Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Hilleri

No hyvä, aina parempi kun saa alleen varmasti toimivan pelin ja pystyy tekemään vertailua. Ei muuta kuin ostokselle oikean tullessa eteen.

Rudy

Morjensta

Muutaman Vaggivapaan vuoden jälkeen olisi taas tulossa paluu kansanautoihin.
Nyt vaan on itse miettinyt päänsä puhki kahden vaihdokin välillä että kumman valitsisi. Molemmat on manuaaleja, ja hinta noilla on käytännössä sama.

Auttakaa miestä mäessä ja kertokaa meneekö miten metsään noitten kanssa.:)
Ei vielä ole dieseliä itellä koskaan ollu,mutta kilometrejä kertyy sen verta paljon tätä nykyä
että joku sellainen on hommattava. Tokihan autot ovat yksilöitä aina, ja vituiks saattaa mennä joka tapauksessa käytetyn auton kanssa.:)

Vaihtoehto 1

Vm.2008 Variant Golf 2,0 Tdi joka ilmeisesti on BKD-koneella.(Näissä ei ilmeisesti niitä
kuuluisia suutinvikoja??)
Varmaan letkeä peli matka-ajossa,hyvin huollettu ja pidetty. Ajettu 133 tkm, jakopää
justiinsa tehty. Näissä ei kai vielä ollut hiukkasloukkuakaan.. Tätä nimenomaista autoa en ole vielä testannut. Samanlaista kylläkin joskus vuosia aiemmin.

Vaihtoehto 2

Vm.2011 Variant Golf 1,6 Tdi Bluemotion. Todella vähillä kilometreillä, 119 tkm.
Siisti ja hyvin huollettu. Koeajo tehtynä, mutta ei oikein mitenkään "säväyttänyt". Vähänhän tuo kone on puhditon.
Todella pieni kulutus olisi iso plussa tässä. Arveluttaa vain kun kilometrejä kertyy, että kuinka nuo kestää. Ilmeisesti egr-ongelmia ollut joissain. Onko näissä tuo jakopääremppa
todellakin vasta 210 tkm? Jotenkin vaikea uskoa sitä.

tärpätti

BKD:ssä ei noita kuuluisia suutin vikoja ole. Kaasuläppähän se näistä monesti menee, hintaa 200e ulkomailta tilattuna. Ajotyylistä riippuen kaksoismassa voi olla vaihtokunnossa. Pienemmästä en osaa sanoa paremmin kun ei kokemusta.
Octavia BKD

Taky

Lainaus käyttäjältä: Rudy - 19.07.15 - klo:11:28
Vm.2011 Variant Golf 1,6 Tdi Bluemotion. Todella vähillä kilometreillä, 119 tkm.
Onko näissä tuo jakopääremppa todellakin vasta 210 tkm? Jotenkin vaikea uskoa sitä.

Juu 210tkm, vm.2010 Octavian keulilla mentiin aikoinaan samalla mottilla 175tkm ilman pienintäkään ongelmaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Telehell

Eiköhän nuo suuttimet ole jo näihin päiviin mennessä pitkälti korjattu kampanjassa
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

sambolo

Joo suuttimista on kampanjat ollu, itsellä ja kaverilla vaihdettu kaikki johtosarjoja myöten ilmasiksi vaikka vikaa ei ollutkaan, eikä ole senkään jälkeen ollut.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tärpätti

Kaikki ei autoa käytä marmorin huolloissa, ja suutin kampanjat menee ohitte :D
Octavia BKD

sambolo

No aina voi soittaa marmorille ja kysyä rekkarilla onko tehty.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Rudy

Tänään tiedustelin vielä tuota jakopään vaihtoa volkkarilta, niin kuulemma 180tkm/6 vuotta olisi vaihtoväli 1,6 tdi:n hihnalle.
Tuli vissiin mietittyä liian kauan koska golffi ehdittiin jo myymään. :'(

No näkyyhän noita vielä nettiautossa olevan muitakin ehdokkaita. :)

DasAuto

#2469
Liian paljon lomalla ollut aikaa: Perjantaina vaihtuu A3 1.4 TFSI Audi S3:seen.....onneksi Ifin vakuutuksessa 75% bonus kaskossa.  8) 8) 8)

Kyllä taas huomasi kuinka eri autoliikkeet reagoivat köyhän pyyntöihin lähettää sähköpostilla tarjouksia.
Espoon Audi Center ja Pörhön Autoliike Kokkola olivat nopeita ja koko ajan aktiivisia.

Seinäjoen Rinta-Jouppi oli loivan passiivinen. Traktoauto Oy Salossa ja Jyväskylän Kamux  eivät ole edes kiinnostuneet kaupanteosta.

Ilmeisesti liikkeeseen pitää mennä potkimaan renkaita ja jauhamaan paskaa jotta kauppa syntyy  ;D
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Vileko

Traktoautossa oman kokemuksen mukaan hyvä palvelu, tosin olen asioinut vain paikanpäällä.

DasAuto

#2471
Näin uskon itsekin että paikan päällä varmaan olisi ollut palvelu mutta pitäisi ottaa huomioon myös "virtuaaliset" renkaanpotkijat.

Itse olen jo 10 vuotta netistä etsinyt auton, hankkinut sitten rahoituksen liikkeestä ja viimeisenä koeajo. Vuosi sitten oli samaa tahmeutta joissain firmoissa kun pyysin laskelmaa Fiestasta Audiin. Toiset eivät noteeranneet lainkaan ja pari liikettä reagoi heti ja kaupat syntyivät kuten nyt.

Vuosi sitten kirjoitin tämän:
"Ooppelin myyjät eivät Metroautosta vastanneet sähköpostiin joten pitäköön tunkkinsa. Kyllä se olisi ollut tämä http://www.nettiauto.com/opel/astra/6472487

Kiitos Kamuxille, Laakkoselle ja etenkin Rintajoupille joka teki parhaan tarjouksen.

Piti vielä miettiä että meneekö järjellä vai tunteella: A3 1.4 TSFI vai 2.0 TFSI: järki voitti eli otin 1.4 TSFI  8)"

Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

max_leijona

autonvaihtokuume kova, ei vain täysin mieleistä vaihdokkia vielä tullut. Entinen vw passat 06 1.9tdi manuaali, jolla 3vuotta ajettu suht huolettomasti. Miettinyt seuraavia:

skoda octavia vm.09-11. Näistä tuttu ja turvallinen 1.9tdi vaiko 1.6tdi? manuaali luultavasti tässäkin parempi? talvi vain tässä pelottaa kun passatissakaan ei alkuperäiswebaston ollessa epäkunnossa tarennut ilman haalareita

vai "vääränmerkkiset" MB w211 vm. 02-07 tai volvo v70 vm.08-10?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: max_leijona - 25.07.15 - klo:11:28
autonvaihtokuume kova, ei vain täysin mieleistä vaihdokkia vielä tullut. Entinen vw passat 06 1.9tdi manuaali, jolla 3vuotta ajettu suht huolettomasti. Miettinyt seuraavia:

skoda octavia vm.09-11. Näistä tuttu ja turvallinen 1.9tdi vaiko 1.6tdi? manuaali luultavasti tässäkin parempi? talvi vain tässä pelottaa kun passatissakaan ei alkuperäiswebaston ollessa epäkunnossa tarennut ilman haalareita

vai "vääränmerkkiset" MB w211 vm. 02-07 tai volvo v70 vm.08-10?

En usko että tuon ikäinen octavia tuntuu kauhean mielenkiintoiselta 3C passatin jälkeen. Oma valintani olisi noista MB -07 (facelift malli kun luetun perusteella olisi parempi kuin prefacelift -06 ja vanhemmat) tai V70 niin saa jotain lisää passattiin verrattuna. (Kun ei kilometreillä tunnu olevan suurta väliä?).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skiman

No niin se on taas täällä, autokuume..
Laitoin passatin myyntiin (Variant luxline 1.9 tdi 2008 aj. 217tkm) ja tämän tilalle olen siis laittamassa uudempaa ja vähemmän ajettua. Passat on ollut mielestäni hyvä arki auto, mutta välillä tekee mieli vaihtaa..

Käytettyä ollaan tälläkin kertaa laittamassa ja haku agentteihin on tallentunut volvo mm. v60 / 70 audi a6, mb C/E bmw 5-sarja tyylisiä autoja.  Myös passat alltrack, volvo xc-sarja ja audi allroad ovat silloin tällöin tulleet mieleen. Skaalala on siis laaja, mutta jostain syystä volvo v60 vetää tällä hetkellä eniten puoleensa. Kysymys onkin, että tarjoaako v60 volvo jotain enemmän mitä passat tällä hetkellä ja onko jollain kokemuksia tuollaisesta volvosta?

Audi kiinnostaa kans, onko tuollaisessa audissa mitään mikä kannttaa ottaa huomioon (multitronic) jos sellaista on laittamassa?
Esim. tämä voisi kiinnostaa:
http://www.nettiauto.com/audi/a6/7296440

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skiman - 27.07.15 - klo:09:55
Skaalala on siis laaja, mutta jostain syystä volvo v60 vetää tällä hetkellä eniten puoleensa. Kysymys onkin, että tarjoaako v60 volvo jotain enemmän mitä passat tällä hetkellä ja onko jollain kokemuksia tuollaisesta volvosta?


Tuo selviää vain itse kokeilemalla ja sillä mitä autolta hakee. Jos tila on tärkeää, unohda Volvo. Aika erityyliset autot kyseessä. Passat selkeä perheauto, kun Volvo taas on poikamiehen perhe-auto. Tai no...mahtuu sinnekin mukulat kyytiin. Kolmen V60:n perusteella pirun hyvä autohan se on ;). Hinta-laatu aikalailla kohdallaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Amideus

Itselläkin autonvaihto menossa ja nykyisen auton hyvityksiä on tullut kyseltyä eri liikkeistä. Hintahaitari ollut 4-10000e euron välillä eli todella laaja. Kamuxilta paras hyvitys mutta rahoitus on kalleinta. Nykyaikana kyllä jokaisen autoliikkeen pitäisi vastata sähköpostikyselyihin edes jotenkin.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Amideus - 27.07.15 - klo:10:23
Itselläkin autonvaihto menossa ja nykyisen auton hyvityksiä on tullut kyseltyä eri liikkeistä. Hintahaitari ollut 4-10000e euron välillä eli todella laaja. Kamuxilta paras hyvitys mutta rahoitus on kalleinta. Nykyaikana kyllä jokaisen autoliikkeen pitäisi vastata sähköpostikyselyihin edes jotenkin.

Itse olen useamman autokaupan hoitanut s-spostin välityksellä. Aluksi tarjouspyyntö mahdollisimman moneen paikkaan, siitä parhaat tarjoukset jatkoon ja tinkiminen käyntiin. Huonoimman ja parhaimman välirahan erotus samasta vaihturista täsmälleen samanlaiseen uuteen ovat heittäneet ~13 000e. Pikku kilpautuksella säästää pitkän pennin. Itä-ja keskisuomesta saa hyviä kauppoja. Pääkaupunkiseudulla ei kaupanteko kiinnosta, ainakaan tarjouksista päätellen. Ilmeisesti vaihtoautoja hallit täynnä, kun ei kauppa kiinnosta. Paikanpäällä olen käynyt tilaussopimuksen allekirjoittamassa, jotta näkee minkälainen tyyppi autoa myy.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skiman

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.07.15 - klo:10:02
Tuo selviää vain itse kokeilemalla ja sillä mitä autolta hakee. Jos tila on tärkeää, unohda Volvo. Aika erityyliset autot kyseessä. Passat selkeä perheauto, kun Volvo taas on poikamiehen perhe-auto. Tai no...mahtuu sinnekin mukulat kyytiin. Kolmen V60:n perusteella pirun hyvä autohan se on ;). Hinta-laatu aikalailla kohdallaan.

Käytiin kylmä tyypittämässä v60 meidän kokoonpanolla ja kyytiin sopii kolme lasta 12,10 ja 7 vuotiaat ihan yhtä hienosti kuin passattiinkin. Peräkoppi on toki pienempi, mutta uskon sen riittävän kun lastataan kattoon asti. 98% autolla ajetaan peräkoppityhjänä. Kesäloma reissuilla olen pitänyt boksia passatinkin katolla jonne saa helposti kevyttä tavaraa liikaakin ;)
Tässä lähellä ei ole tarjolla koeajonn d3 136hp versiota jotta voisi kokeilla, että riittääkö teho. Toki jos passatin 105hp on riittänyt, niin riittänee tuo 136 myös..
Ruotsissa olisi aika paljon enemmän tarjolla noita volvoja..

Amideus

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.07.15 - klo:10:49
Itse olen useamman autokaupan hoitanut s-spostin välityksellä. Aluksi tarjouspyyntö mahdollisimman moneen paikkaan, siitä parhaat tarjoukset jatkoon ja tinkiminen käyntiin. Huonoimman ja parhaimman välirahan erotus samasta vaihturista täsmälleen samanlaiseen uuteen ovat heittäneet ~13 000e. Pikku kilpautuksella säästää pitkän pennin. Itä-ja keskisuomesta saa hyviä kauppoja. Pääkaupunkiseudulla ei kaupanteko kiinnosta, ainakaan tarjouksista päätellen. Ilmeisesti vaihtoautoja hallit täynnä, kun ei kauppa kiinnosta. Paikanpäällä olen käynyt tilaussopimuksen allekirjoittamassa, jotta näkee minkälainen tyyppi autoa myy.

Itse olen kaksi edellistä autoa käynyt vaihtamassa Etelä-Pohjanmaalla, kun on saanut hyvät kaupat tehtyä. Tosiaan tuntuu että pk-seudun liikkeet hyvittävät huonosti.

skiman

Autoja netistä selatessa on sellainenkin vaihtoehto käynyt mielessä, että hakisi saksasta uusi koppaisen passatin.
Kerokaahan jotka tiedätte paremmin, että mikä mulla menee tässä pieleen jos esim hakisin linkin takana olevan auton:

http://tinyurl.com/ntmccxv

Hinta siis 26500 +verot ~6000 = 32500. tähän hakukuluja 1000 sekä muuta toinen 1000 jotta saadaan suomi kuntoon.
Eli ollaan noin 35000 summassa. Silti ollaan tuhansia euroja alle suomihintojen..


V-O

Millä hinnalla vastaava peli täältä Suomesta vaihtaisi omistajaa? Oletko vertaillut tai etsinyt tarkemmin?

Vaikeaa ennusta meneekö siinä pieleen mikään  ;)

Kaltp

Tila-auto hakusessa. Perheessä 6 henkeä, ja tilaa saisi olla useammallekin. Tällä hetkellä vaihtoehdot joita katsonut mb vito/viano, vw transporter/ caravelle. Nyt olisi kiikarissa transporter -10, 9 paikkainen, 2.0 132kw dsg laatikolla ja gle VIP business malli. Ajettu jo 350tkm. Autoon on tehty koneremontti, kytkin uusittu (160tkm kohdalla), vaihdelaatikko laitettu 100tkm sitten. Varustetaso autossa on kohdillaan ja hinnaltaan houkutteleva. Ei ole porterit ennestään tuttuja niin mitä tuon kanssa voi vielä olla odotettavissa? Ja mihin kannattaa koeajon yhteydessä kiinnittää huomiota? Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita.

skiman

No niin, nyt kun oma passat 3C luxline meni kaupaksi, niin voidaan siirtyä autonvaihto portaissa seuraavalle askelmalle..
Edelleen vaihtoehtoja on paljon v60, a4/a6 bmw520 mbc/e jne...
Mutta kun illalla selailin kotimaan autotarjontaa nettiautosta, niin yllättäen tämäkin alkoi kiinnostamaa:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7400429

Mitä mieltä tästä ollaan, uskaltaako tuollaiseen DSG passattiin sortua.. 1.9 luxline manuaalilla oli hyvä auto, toimi luotettavasti kilometrit 65-218tkm mitä sillä ajoin..

Vai saisinko sittenkin jotain enemmän ostamalla esim a4 audin samalla rahalla tai sijoittamalla 4000â,¬ ja ostamalla BMW 520d..

imaginary

Itse vaihdoin autoa vuoden vaihteessa, juurikin tuollaiseen samanlaiseen passattiin (Vm -13, käyttöönotto 9/12). Itsekin epäröin DSG:n kanssa mutta sitten kun tarpeeksi luin niin tulin siihen tulokseen että riski on aina olemassa, mutta tällaisen vanhan/alkuperäisen 6 lovisen kohdalla paaaljon pienempi riksi kuin 7 vaihteisten. Oletan/uskon että jos näissä 6 lovisissa märissä olisi jotain pientä ollutkin niin ne olisi jo tässä vaiheessa korjattu.
Nyt on siis kohta 20tkm menty ongelmitta sen suhteen. "Perus"penkitkin on paremmat kuin mitä lyhyillä testeillä uskoin. Toki nahkaiset mutta kuitenkin "perus".

Mitä on ollut, niin kaksoimassa vauhtipyörä vaihdettiin helmikuussa. Se oli jo toinen vaihto tälle autolle, eli 3. vauhtipyörä menossa. Mutta kun auto on ollut ensimmäiset 160tkm taksina, niin ehkä se on vielä jollakinlailla ymmärrettävissä. Jospa se nyt vähintään sen 100tkm mulla kestäis. Maahantuoja tuli osanhinnassa vastaan ja auton myyjä korjauskustannuksissa.
Matkustajan takapyörän laakeri vaihdettiin 175tkm kohdilla. Tietääkseni oli ensimmäinen pyörän laakeri tälle autolle, joten lisää lienee luvassa.

Ohjeena, että jos tuo auto muuten miellyttää, niin DSG:tä ei tarvitse pelätä. Neuvottelet vaan vaihdelaatikon öljynvaihdon kauppaan mukaan niin säästät muutaman satasen (Vaihto väli 60tkm). Tämän hintaa pidän vielä jokseenkin korkeana. Oman kauppahinta oli 165tkm ajettuna hieman paremmilla varusteilla vuodenvaihteessa 20tâ,¬. Yksityiseltä tosin.

Edellinen autoni oli Audi A4, vm 2004. Oli mielestäni jämäkämpi ja pirteämpi samoilla tehoilla, toki vanhemmalla moottoritekniikalla ja kevyemmällä korilla. Jos et tarvitse tilaa, niin uskallan suositella audiakin. Audien automaattilaatikon murheista ei ole niin paljoa juttuja, mutta on ilmeisesti vielä hieman epäselvää että ovatko sen kestävämpiä vai onko korjaukset vaan hoidettu paremmin "premiumilla".

Bemarista ei ole muuta kokemusta, kuin että kyydissä ollut ja paria koeajanut. On se ainakin hiljaisempi. Kuulemma vielä kalliimmat huollot/korjaukset. Itselläkin oli muutama 520/525/530 kiikarissa, mutta finanssi puoli tuli vastaan ja ratkaisi Passatin eduksi.

Omalla kohdalla ainoat pettymykset B7 passatissa ovat olleet oletettua suurempi (rengas)melu ja tuo odottamaton kaksoismassavauhtipyörän vaihto.
Octavia RS Combi, DSG, TDI
Passat Variant 2013 Highline, DSG, 2,0 TDI

Tsibage

Golf variant 2013-2014 2.0tdi dsg

Onkos tällaisestä minkälaisia kokemuksia? Näyttäisi useampi olevan nyt myynnissä. Onko liian raju downgreidaus passatista (vm -10), vai onko edes downgreidaus?

skiman

Lainaus käyttäjältä: imaginary - 05.08.15 - klo:10:13
Itse vaihdoin autoa vuoden vaihteessa, juurikin tuollaiseen samanlaiseen passattiin (Vm -13, käyttöönotto 9/12). Itsekin epäröin DSG:n kanssa mutta sitten kun tarpeeksi luin niin tulin siihen tulokseen että riski on aina olemassa, mutta tällaisen vanhan/alkuperäisen 6 lovisen kohdalla paaaljon pienempi riksi kuin 7 vaihteisten. Oletan/uskon että jos näissä 6 lovisissa märissä olisi jotain pientä ollutkin niin ne olisi jo tässä vaiheessa korjattu.
Nyt on siis kohta 20tkm menty ongelmitta sen suhteen. "Perus"penkitkin on paremmat kuin mitä lyhyillä testeillä uskoin. Toki nahkaiset mutta kuitenkin "perus".

Mitä on ollut, niin kaksoimassa vauhtipyörä vaihdettiin helmikuussa. Se oli jo toinen vaihto tälle autolle, eli 3. vauhtipyörä menossa. Mutta kun auto on ollut ensimmäiset 160tkm taksina, niin ehkä se on vielä jollakinlailla ymmärrettävissä. Jospa se nyt vähintään sen 100tkm mulla kestäis. Maahantuoja tuli osanhinnassa vastaan ja auton myyjä korjauskustannuksissa.
Matkustajan takapyörän laakeri vaihdettiin 175tkm kohdilla. Tietääkseni oli ensimmäinen pyörän laakeri tälle autolle, joten lisää lienee luvassa.

Ohjeena, että jos tuo auto muuten miellyttää, niin DSG:tä ei tarvitse pelätä. Neuvottelet vaan vaihdelaatikon öljynvaihdon kauppaan mukaan niin säästät muutaman satasen (Vaihto väli 60tkm). Tämän hintaa pidän vielä jokseenkin korkeana. Oman kauppahinta oli 165tkm ajettuna hieman paremmilla varusteilla vuodenvaihteessa 20tâ,¬. Yksityiseltä tosin.

Edellinen autoni oli Audi A4, vm 2004. Oli mielestäni jämäkämpi ja pirteämpi samoilla tehoilla, toki vanhemmalla moottoritekniikalla ja kevyemmällä korilla. Jos et tarvitse tilaa, niin uskallan suositella audiakin. Audien automaattilaatikon murheista ei ole niin paljoa juttuja, mutta on ilmeisesti vielä hieman epäselvää että ovatko sen kestävämpiä vai onko korjaukset vaan hoidettu paremmin "premiumilla".

Bemarista ei ole muuta kokemusta, kuin että kyydissä ollut ja paria koeajanut. On se ainakin hiljaisempi. Kuulemma vielä kalliimmat huollot/korjaukset. Itselläkin oli muutama 520/525/530 kiikarissa, mutta finanssi puoli tuli vastaan ja ratkaisi Passatin eduksi.

Omalla kohdalla ainoat pettymykset B7 passatissa ovat olleet oletettua suurempi (rengas)melu ja tuo odottamaton kaksoismassavauhtipyörän vaihto.

Hyviä huomioita!
Mikä olisi hinta mitä tuollaisesta kannattaa maksaa?
Toisaalta on käynyt mielessä myös 2010 F10 BMW 520d tai vastaavan ikäisen E-sarjan mersun ostaminen n.  25-26keur hintaa hieman enemmän ajettuna (alle 150tkm)
Olen jopa pähkäillyt, että niillä seuraavat 100tkm voisivat olla edullisempia ja autot voisivat olla helpommin myytävissä n. 3-4 vuoden kuluttua. Voi olla että tuollaisen Passatin myyminen 200tkm ajettuna ei ole helppoa DSG:n maineen vuoksi..

Tsibage

On tää vaikeata. Nyt on "jokerina" noussut vaihtoehdoksi BMW F31 320d xdrive. Kyseinen yksilö on 46tkm ajettu. BMW on vähän vieras merkki, eli onko näissä jotain mitä pitäisi huomioida? RF-renkaat ollaan tiedostettu, onko muuta? Miten ylläpitokulut, huollot?

enkero

Lainaus käyttäjältä: Tsibage - 29.08.15 - klo:20:21
On tää vaikeata. Nyt on "jokerina" noussut vaihtoehdoksi BMW F31 320d xdrive. Kyseinen yksilö on 46tkm ajettu. BMW on vähän vieras merkki, eli onko näissä jotain mitä pitäisi huomioida? RF-renkaat ollaan tiedostettu, onko muuta? Miten ylläpitokulut, huollot?

Vakuutukset on aivan porsasmaisen arvokkaita, mutta kyllähän neliveto-kolmonen ainakin etuveto-Volkkaria mukavampi matka-auto on (jos ei tarvitse juurikaan yli kahta henkilöä ja tavaroita kuljettaa).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

JS83

Pitäisi etsiä jostain vaimolle suht luotettava automaattivaihteinen bensa auto. Auton ei tarvitse olla mikään iso. Polon/Golfin koko riittänee todella hyvin. Hinta saisi olla n. 5000â,¬. Aika harvassa ovat järkevät automaatit tuossa hintaluokassa....

Vinkkejä otetaan vastaan :)

Ranskalaisia ei kannata ehdotella.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy