Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Ishvan

#2430
...
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Antti

#2431
Eilen lähti toistaiseksi viimeinen vaggilainen pihasta.
Yeti palveli hyvin 1 1/2 vuotta eikä aiemmissakaan mitään kovin kummoisia vikoja ollut.

Jostakin kummasta olin saanut Volvo kuumeen aikaiseksi ja kävin ajamassa uudempia ja vanhempia V70:sia ja jitakin S80:iä kanssa. Kaikki D5:sella ja nelikkoina. Eivät vaan sitten mitenkään tuntuneet istuvan ajoltaan minulle.

Sattumalta "luotto"liikkeessä osui silmään toi 530xd jota kävin sitten ohimennen kokeilemassa ja täytyy sanoa että pitkään aikaan ei ole ratintakana moista riemua tuntunut. Ei  vaggilaiset sinänsä huonoja ajaa ole mutta mutta.. Ja nelipyttyinen tuntuu lähinnä korppusahalta tohon kutoseen verrattuna vaikka ei ohjelmoitua common railia mitenkään laiskaksi voikkaan sanoa.

Auto oli vähän vanhempi mitä olin ajatellut hankkia mutta kaupat tehtiin aika sopivaan hintaan, kilometrit vielä osui justiinsa siihen väliin mitä ajattelin (200tkm) ja ehkä tuosta ns Suomi-autona vielä pääsee eroonkin joskus.

Ehkä tuossakin hinta jonkin tonnin putoaa mutta on sitä rahaa palanu vaggilaistenkin vaihdoissa. Yeti pudotti 9 tonttua ja ajettua tuli 45tkm.

Saapa nähdä miten elo bemarin kanssa alkaa sujua. Edellinen bemu oli itsellä 2005, e30 Bavaria. Siitä vain hyviä muistoja.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

heifetz

Onneksi olkoon Antti! Itselle kävi hieman samanlaisesti eilen. Kävin katsomassa toista autoa mutta onneksi vaimo kekkasi pyytää hallin taaimassa nurkassa olevaa 525d:ta koeajettavaksi. Jep jep, ei tule nelipyttyistä 1.6TDI:tä enää ikävä. En ole autoa vielä ostanut, mutta sain sen viikonlopuksi koeajoon ja huomenna aion pirauttaa myyjälle.

Saako kysyä millä hinnalla lähti 530xd? Oliko E60/61?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Antti

Kiitoksia vaan :)

Pesin auton tänään ja yhäkään en löytänyt ruostetta kärrystä. Fiilikset yhäkin korkealla :)
Bonuksena (käyttämätön!) Webaston kaukosäädin heräsi henkiin pariston vaihdolla
ja sivistin itseäni ja keksin että xenoneissa on pitkät ja lyhyet. Luulin pitkiksi syttyvän vain
sisempien umpioiden H7:at mutta myös xenoneista heilahtaa täysi aukko auki.

E60:ppi on ja pistän hintatarinaa kohta yv:llä..

Pari nopeata koeajolla otettua räpsyä.



i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Antti - 17.05.15 - klo:18:07
Kiitoksia vaan :)

Pesin auton tänään ja yhäkään en löytänyt ruostetta kärrystä. Fiilikset yhäkin korkealla :)
Bonuksena (käyttämätön!) Webaston kaukosäädin heräsi henkiin pariston vaihdolla
ja sivistin itseäni ja keksin että xenoneissa on pitkät ja lyhyet. Luulin pitkiksi syttyvän vain
sisempien umpioiden H7:at mutta myös xenoneista heilahtaa täysi aukko auki.

E60:ppi on ja pistän hintatarinaa kohta yv:llä..


Nice! Vastattu yv:nä, tosin en tiedä tuliko perille kun lähetetyissä ei näy mitään..
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

3,14

Sdp:n Antti Lindtmanin Passat on myynnissä, CO2 arvot ovat tuossa autossa jopa 240g. Ehkä hänellä on sisäpiirin tietoa että autoihin missä on isot CO2 arvot olisi tulossa veronkorotuksia? Antti saa mielellään kommentoida ;D http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7269336

Viime päivinä on nettiautoon tullut myyntiin useampia muita, uudempaa mallia olevaa V6 Passat.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/vaihtoautot?id_fuel_type=1&yfrom=2006&show_search=1&engineFrom=3.3

tärpätti

Onko mielestänne nettiauton pyynnit yksityisillä linjassaan jos ne on samoja kuin liikkeessä? Jopa se tinkivarakin on monesti pienempi. No kukin tyylillään, liekö ne oikeasti myynnissä vai onko ns kokeilu.
Octavia BKD

ram1

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 11.06.15 - klo:22:14
Onko mielestänne nettiauton pyynnit yksityisillä linjassaan jos ne on samoja kuin liikkeessä? Jopa se tinkivarakin on monesti pienempi. No kukin tyylillään, liekö ne oikeasti myynnissä vai onko ns kokeilu.
Yleensä ei.Mutta seasta löytyy aina niitä, jotka oikeasti myymässä.Ja hinta voi olla todella alhainen.
Itsehän olen muutaman vuoden vaihdellut autoja, noin 3-4 kertaa vuodessa ihan harrastuksena, ja tiedän aika paljon asiasta.Tiedän autoja, jotka on olleet 2 vuottakin putkeen nettiautossa myynnissä.Hinta putoo noin satkun kuussa, mutta siinä ei ole mitään järkeä, jos oikeasti haluaa auton myydä.

Lopetin noi uusien autojen kanssa pelaamisen, koska ei niissä ole sitä hohtoa sen kauempaa kuin uudessa käytetyssäkään.
Ja myös noi kulutukset ei ole oikeasti pudonneet 90- luvun lopusta mihinkään.Muuta kuin paperilla.Mutta yleisesti voisin sanoa, että autokaupasta voi saada helpostikin paremman auton halvemmalla, kuin yksityiseltä.Kunhan osaat hankkiutua omasta autostasi kohtuuhintaan eroon ensin.Sama tietysti koskee myös yksityiskauppaa.Ja kun ostaa sitä käytettyä sillä mielellä, että haluaa siitä myös joskus eroon, niin siinä vaiheessa ne auton varusteet kannattaa ottaa huomioon.Lakumalleja Suomi pullollaan, mutta jos autosta löytyy sellaisia herkkuja mitä ei yleisesti löydy, niin myynti paljon helpompaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Eka Golf

Kulutus ei tosiaan ole pudonnut, siis todellinen kulutus. Parhaat 80-luvun lopun pensakulkineet, jopa 2-litraset, meni alle kuudella jos sievästi ajo! Tosin oli härpäkkeitä vähemmän kuin nykyään ja pensarohmu katti puuttui!  ::)

enkero

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 12.06.15 - klo:23:47
Kulutus ei tosiaan ole pudonnut, siis todellinen kulutus. Parhaat 80-luvun lopun pensakulkineet, jopa 2-litraset, meni alle kuudella jos sievästi ajo! Tosin oli härpäkkeitä vähemmän kuin nykyään ja pensarohmu katti puuttui!  ::)
Malliesimerkkinä vaikka Ford Rieska 2.0, aivan hämmentäviä kulutuslukuja kaikkineen. Ilmanvastukseen ja tekniikkaan nähden Volvo 240 B200K -koneella oli myös hämmentävä, nelilovisella (M45) askilla vedin kerran 7,9l/100km Jns - Mli välin. Toiste ei mennyt :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

tet

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 12.06.15 - klo:23:47
Kulutus ei tosiaan ole pudonnut, siis todellinen kulutus. Parhaat 80-luvun lopun pensakulkineet, jopa 2-litraset, meni alle kuudella jos sievästi ajo! Tosin oli härpäkkeitä vähemmän kuin nykyään ja pensarohmu katti puuttui!  ::)

Tuo boldaamani lause lienee aika olennainen. Jos verrataan nyt kuitenkin ihan keskivertokulutuksia, niin taitaa ero olla melkoinen 80-luvun vehkeillä ja nykyisillä. Vielä kun muistetaan, että 80-luvun perusauto painoi varmaan sen 300-500 kg vähemmän kuin nykyiset...

"Bensarohmu katti"? Mitenkäs katti bensaa rohmuaa? Toki jos ilman kattia ajaisit laihalla seoksella niin sitten, mutta se nyt ei liene normitilanne?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 12.06.15 - klo:23:47
Kulutus ei tosiaan ole pudonnut, siis todellinen kulutus. Parhaat 80-luvun lopun pensakulkineet, jopa 2-litraset, meni alle kuudella jos sievästi ajo!

Väittäisin taas että normiajon keskikulutus on tippunut ja niihin on mattimeikäläisen helpompi päästä.

Jokunen aika sitten Mersu asensi 90-luvun 190:seen uuden tekniikaan moottorin ja kulutus putosi lähelle nykyautoja, siis moottoriteknologia kehittynyt merkittäästi, ilman vastus ja muu ei ihan yhtä isoja harppauksia.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tärpätti

No katalysaattori nostaa kulutusta bensa/diesel autoissa vain hieman. Puhutaan desi tai pari. Hiukkasloukku dieselissä hieman enemmän. Lastuttamalla nykydiesel voidaan saada kulutussäästöä, tosin muut päästöt lisääntyy, viisaammat tietää mitkä tarkalleen.

Välitykset on nykyään paljon pidemmät kuin 15v sitten varsinkin bensa autoissa. Opel vectra aikoinaan oli matka ajossa taloudellinen, johtuen osin pitkistä välityksistä. Autojen paino on noussut vaan aika merkittävästi.
Octavia BKD

Eka Golf

Ilmaisia lounaita ei tosiaan ole. Lisääntynyt paino ja lisääntyneet sähköhärpäkkeet vaikuttavat kulutukseen. Sähkö tehdään polttoaineella jos ei ole pistokesähköauto.

sambolo

Ainakin huippuvarusteltu Mazda 6 2.0 bensa meni lehden mukaan koeajolla 5,9l kulutuksella. Isolle sedanille vaparibensalla erinomainen lukema.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

DasAuto

Hei,

mietin tässä kahden auton välillä, A3 1.8 TFSI vai 2.0 TFSI.

Onko kellään kokemusta näistä yksilöistä:

http://www.nettiauto.com/audi/a3/7319247

http://www.nettiauto.com/audi/a3/6856191
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Gulf

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 30.06.15 - klo:10:27
Hei,

mietin tässä kahden auton välillä, A3 1.8 TFSI vai 2.0 TFSI.

Onko kellään kokemusta näistä yksilöistä:

http://www.nettiauto.com/audi/a3/7319247

http://www.nettiauto.com/audi/a3/6856191

Ei ole, mutta unohda suosiolla, jos et halua ylimääräisiä ongelmia itselle? Audin sivuilla ongelmamallit muistaakseni 2008 - 2011 ja kaikki tietenkin ennen sitä ja sen jälkeen, mitä eivät tosin ole myöntäneet?

17543

Vaimolle hakusessa kohtuu vähän ajettu Skoda Yeti Tdi 4x4 140hp/170hp.

Eli lyhyesti, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun on käytettyä diesel Yetiä ostamassa?

Esimerkkinä Veholla oli myynnissä vm 2011 170hp Experience, jolla oli ajettu alle 40000km.
Vähäiset kilometrit herättää tietysti ihmetystä, kun samaan hintaa on tarjolla lähelle 100000km ajettuja.

Googlen välimuistilinkki ko. Yetiin:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Yu67ntvqwnoJ:www.auto1.fi/skoda/yeti/135324+&cd=2&hl=fi&ct=clnk&gl=fi6


Hilleri

Täältä ainakin vinkki Yetin maalipinnan tarkastamiseen. Ovien alakulmat ja reunat erityisesti.

Arcca

#2449
Lainaus käyttäjältä: 17543 - 12.07.15 - klo:09:50
Esimerkkinä Veholla oli myynnissä vm 2011 170hp Experience, jolla oli ajettu alle 40000km.
Vähäiset kilometrit herättää tietysti ihmetystä, kun samaan hintaa on tarjolla lähelle 100000km ajettuja.

Voi olla myös syy miksi mennyt vaihtoon, ei ole tarpeeksi ajoa dieselille.
Hyvänoloinen vaihturi tuo, mutta koskaahan ei voi tietää jos edellinen omistaja on ryssinyt jotain (tankannut bensaa, lastuvirittänyt).

Meillä oli Yeti neljä vuotta (tosin bensa etuveto), enkä minkään keksisi tuosta muuta "yeti specificista" tarkastettavaa kuin Hillerin mainitseman maalipinnan. Etenkin ovissa myös tasaiset maalipinnat on hyvä katsoa ettei pientä kuplaa löydy. Tosin aika hyvin niitä takuuseen maalattu.
On kokemusta myös tuonikäisestä CR dieselistä, tosin 140hv, hyvä moottori.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tärpätti

Bensan tankkaamisen ja ajamisen ymmärrän, onko lastuviritys ryssimistä? Kyllä se on valitettavasti penkin ja ratin välistä kiinni miten vehkeet kestää jos on lastulla kutkutettu.
Octavia BKD

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 12.07.15 - klo:13:05
Bensan tankkaamisen ja ajamisen ymmärrän, onko lastuviritys ryssimistä?

No niin, näin käy kun jaksanut alkaa tarkemmin erittelemään :). Tarkoitin että jos viritys on osoittanut epäonnistuneeksi (kone temppuilee tms).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

17543

Kiitokset jo vastanneille.

Tuosta ruosteongelmasta onkin netti täynnä juttuja, ja niitä on jonkin verran tullut luettua.

Harmittaa kun ei tuota Vehon vaihdokkia keritty katsomaan, oli jo myyty kun soittelin koeajosta.

Onko tuo lastuttaminen kuinka yleistä? Siitä kun ei taida jäädä mitään "jälkeä"?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: 17543 - 12.07.15 - klo:09:50
Vaimolle hakusessa kohtuu vähän ajettu Skoda Yeti Tdi 4x4 140hp/170hp.

Eli lyhyesti, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun on käytettyä diesel Yetiä ostamassa?

Esimerkkinä Veholla oli myynnissä vm 2011 170hp Experience, jolla oli ajettu alle 40000km.
Vähäiset kilometrit herättää tietysti ihmetystä, kun samaan hintaa on tarjolla lähelle 100000km ajettuja.

Googlen välimuistilinkki ko. Yetiin:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Yu67ntvqwnoJ:www.auto1.fi/skoda/yeti/135324+&cd=2&hl=fi&ct=clnk&gl=fi6

Jeti on voinut olla esittelyautona, kuten omanikin minkä veholta ostin. 2v ikäinen ja 13500 ajettu. Esittelyautonkin uskaltaa ostaa jos asuton tekniikka on hyvä, jetistä en tiedä...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: 17543 - 12.07.15 - klo:13:38
Kiitokset jo vastanneille.

Tuosta ruosteongelmasta onkin netti täynnä juttuja, ja niitä on jonkin verran tullut luettua.

Harmittaa kun ei tuota Vehon vaihdokkia keritty katsomaan, oli jo myyty kun soittelin koeajosta.

Onko tuo lastuttaminen kuinka yleistä? Siitä kun ei taida jäädä mitään "jälkeä"?


Jos softamuutos on asiallinen niin sitä ei kannata pelätä. Minun vanhassa 06 octaviassa on ollu softa uudesta asti, Helkama auton omistuksessa ensimäisen vuoden, softa muutos oli aika maltillinen jota on sittemmin muutettu kireämpään suuntaan.
Octavia BKD

17543

Ei tuota lastutusta niinkään pelätä, vakio hepat riittää varmasti vaimolle.

Koneesta ei vissiin kenelläkään ole mitään huonoa sanottavaa?

Hilleri

Yetin 140hv diesel on ainakin ajossa ihan ok. Itse kaipaisin toki hieman enemmän tehoa, mutta kyllä tuo itsellä on ongelmitta toiminut. Mitä nyt EGR hajosi ja meni uusiksi, mutta tätä kun ei oikein pysty millään ennakoimaan.

17543

Tuli käytyä koeajamassa 170hp Yeti.
Autossa vaikka mitä herkkuja, mm. panoraamakatto, sporttipenkit,
moottorilämmitin, parkkitutkat jnejne.. Eli varustelu varsin runsas.

Kone tuntui pirteältä ja ylimääräisiä kitinöitä/kolinoita ei ajon aikana ilmaantunut.
Mutta, ovissa oli ruostevaurioita ja pohja"panssari"ssa pari reikää.
Kytkin oli kohtuu raskas, tuntumaltaan vähän erikoinen, kuin
polkimen alla olisi kumimattoa tms.

Ruostevauriot tuskin menee takuisiin, kun kilometrejä alla vajaa 200000
ja kytkimeen myyjä ei ottanut mitään kantaa.

Koeajo oli kaikin puolin positiivinen, mutta ruoste ja kytkin jäi kaivelemaan.



Hilleri

Ne nitinät ilmestyy sitten muutaman viikon päästä koeajokäsittelystä :)
Mitä tosta nyt sanois, osta jos ruoste ei haittaa ja hinta sopiva. Minä ostin huonpeltisen Yetin huomaamattani, mutta mulle vaihdettiin sitten puolen vuoden päästä kolme ovea ja yksi paikattiin. Kytkimestä en kyllä osaa sanoa. Jos nipponeilla on ajanut, niin siellähän ei tunnu kumimatto kun ei oikein ilmakaan tunnu. Skodassa kytkin on mielestäni jämäkkä, mutta en sitä käyttämilläsi sanoilla kuvailisi.

17543

Yllättäen työkaverin vaimolta löytyi koeajoon vuoden 2012 Yeti Experience, tämäkin 170hp koneella.
Verrokkina tämän kytkin oli täysin erituntuinen, tuota kumimatto fiilistä ei ollut.

Koeajosta jäi sellainen tunne, että sopivan tullessa vastaan, ostetaan se.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy