Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

fourvalve

^
Audi reksteröity 8-2008 ja kuvassa tosiaan 16.5.2009 eli ajettu 9kk n.38500km ja seissyt siitä saakka ::) Noin 4 vuotta.
BMW z4 3.0i roadster

nicce

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.09.13 - klo:12:55
On aika huikea auto, eikä tosiaan itselläni harkinnassa:

http://www.nettiauto.com/audi/rs6/5743664

Aikalailla herättää vaan ihmetystä auton mittarilukema, kun myyjä ilmoittaa sen olevan 38500 km. Kuitenkin auton mittaristosta otetussa kuvassa km-lukema on 38955 km ja mittaristossa näkyy ajotieturin päivämäärä, joka on 16.5.2009, mikä korreloisikin paremmin ajomäärään. Muutenkaan ei ladattuja kuvia ole aivan viimeiseen saakka tarkastettu.

Audiclubilla oli muistaakseni juttua, että tuo on AVK:lta ostettu.
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Ranssi

LainaaMyytävänä virheettömässä kunnossa oleva Suomessa uutena myyty Rs, joka ei ole moottoriteillä loppuun poltettu tai viritetty.

Muuten vaan on siis mällätty lunastuskuntoon, mutta ei ole motarilla loppuun poltettu :) Kumpikohan on pienempi paha, eikä itse asiassa tällainen auto aivan helpolla varmaan 40 tkm:n maantieajolla loppuun pala.

Mikähän siinä on, kun tällaisten vahinkoautojen myyjät hyvin harvoin ilmoituksessa suoraan asiasta kertovat, vaikka asian kuitenkin saa selville kädenkäänteessä.

Raimo Miettinen jr.

Harrittavatko silmäni, mutta takapuskuri hieman eri värinen ja luukku istuu hieman huonosti?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 22.09.13 - klo:00:19
Harrittavatko silmäni, mutta takapuskuri hieman eri värinen ja luukku istuu hieman huonosti?
Katoin kanssa että konepelti ei oikeen istu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ktk

Saman värinen RäSä oli aaveekoolla joskus menneisyydessä, tod. näk. sama auto kun noita ei ihan hirveästi Suomessa ole. Ja ihan ei kyllä luukut tuossa istu kuvien perusteella.

José

#2166
Olisko ollu jonokolarissa. Ovet näyttäis olevan eriväriset, kun muu auto. Eli keula ja perä on pantu uusiksi.
Muoks. heti perään: montahan kymppiä säästyi kun liki sadantonnin auto maalattiin vain osittain?
Saab 9-3 ss Tid -05

V-O

Lainaus käyttäjältä: José - 22.09.13 - klo:21:45
montahan kymppiä säästyi kun auto maalattiin vain osittain?
Luulitko että auton maalaaminen kokonaan olisi lisännyt kustannuksia vain muutamia kymppejä?

Santeri

Kyllähän tommonen rs kelpais vaikka oiskin korjailtu...
Tosin eipä ois varaa pitää sitä... Tommoset taitaa jäädä aina haaveeksi .... harmi.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Nipademu

Jahas... Kestihän se melkein 5 kk, kunnes taas autokuume iski. Näin talven lähestyessä se neliveto alkaa taas houkuttelemaan. Kiikarissa olis 2011 vuoden XC70 D3 AWD, mutta sopivilla varusteilla olevat on vähissä niin Suomessa, kuin ulkomaillakin. Tarkoituksena olis olla ainakin sähkötoiminen takaluukku, iso näyttö ja Driver support -paketti adaptiivisella vakkarilla.

No vitosessa on nyt uudet talvikiekot alla ja edustavat led-valot sisällä, jospa se menis pian kaupaksi niin pääsis taas kiertelemään autokauppoja.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

9800160

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36


Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa


Noilla spekseillä aikanaan lähdettiin - lopulta pihaan ilmestyi Toyota Corolla Verso vm 2003, Linea Sol. Ajettu n. 200tkm ja hinta tasan 4kâ,¬, ainakin toistaiseksi myös kohta 3 on osunut kohdalleen. Ensimmäinen Japanilainen koskaan - katsotaan nyt mitä tästä tulee..

Kiitti kaikille vinkeistä!
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

vorkki

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.10.13 - klo:21:03
Noilla spekseillä aikanaan lähdettiin - lopulta pihaan ilmestyi Toyota Corolla Verso vm 2003, Linea Sol. Ajettu n. 200tkm ja hinta tasan 4kâ,¬, ainakin toistaiseksi myös kohta 3 on osunut kohdalleen. Ensimmäinen Japanilainen koskaan - katsotaan nyt mitä tästä tulee..

Kiitti kaikille vinkeistä!
Jotenkin tuntuu että 4 tonttua on kallis hinta 10-vuotiaasta 200tkm ajetusta käyttöautosta. Varmaankin se on suomalaisittain ns käypä hinta eli muutkin "vastaavat" maksaa saman mutta paljolta rahalta silti kuulostaa. Mutta me suomalaiset olemme valmiita vanhastakin maksamaan.

Makkis kirjoitteli uusien autojen autonvaihtopohdiskelussa asiaa sivuten, mielestäni osuvasti:
LainaaTämä on jännä asia. Esimerkiksi vuoden 2005 Ocusta pitää maksaa vielä rahaa, siis jos kymppitonni luetaan rahaksi kuten itse luen. Vastaavasta vuoden 2005 Alfa 156:sta selviää parilla tonnilla. Kumpiko on sitten parempi auto? Tästä voisin kertoa paljonkin, mutta jos olisin vuoden 2005 autoa ostamassa, en kahdesti miettisi, ehdottomasti Alfa. Selitykset sitten käytettyjen autonvaihtipohdiskeluun.

Mutta noin yleisesti, minusta vuoden 2005 auton hintataso on juuri tuota Alfan luokkaa, merkistä ja mallista riippumatta. Rajattakoon klassikot pois. Tuollaisella kun on vain käyttöarvo. Jos se on leimattu ja alla on hyvät renkaat, se käy ja kukkuu, tonni - kaksi on relevantti rahallinen korvaus. Olkoon sitten Ocu, Siitin, Alfa, BMW, Pösö, Datsun tai mikä tahojaan Tojota. Minusta tähän samaan kategoriaan tulee vuoden 98 autot, vuoden 88 autot jne. Toimivan auton rahallinen arvo on se tonni-kaksi. Olkoon se Punto, 535i, Avensis tai Stanza.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 07.10.13 - klo:19:26
Kiikarissa olis 2011 vuoden XC70 D3 AWD, mutta sopivilla varusteilla olevat on vähissä niin Suomessa, kuin ulkomaillakin. Tarkoituksena olis olla ainakin sähkötoiminen takaluukku, iso näyttö ja Driver support -paketti adaptiivisella vakkarilla.
Ihan mutuilua mutta XC70:sta löytynee paremmin D5-koneisena - etenkin jos haluaa vielä Driver Support -paketilla. Mutta onko tuossa pointtina että pitäisi olla 2-litraisella koneella..? (en ihan tarkasti muista miten nuo mallimerkinnät menivät milloinkin).

Sähköluukku on ainakin V70:ssa ollut Momentumista alkaen vakiona joten sellainen löytynee ainakin kotimaisesta tarjonnasta suht helposti.
Skoda

9800160

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 10.10.13 - klo:19:37
Jotenkin tuntuu että 4 tonttua on kallis hinta 10-vuotiaasta 200tkm ajetusta käyttöautosta. Varmaankin se on suomalaisittain ns käypä hinta eli muutkin "vastaavat" maksaa saman mutta paljolta rahalta silti kuulostaa. Mutta me suomalaiset olemme valmiita vanhastakin maksamaan.


Oot kyllä asian ytimessä - kallishan toikin on.

Toisaalta - "me ollaan valmiita maksamaan" pätee myös siihen että jos tuon myy parin vuoden päästä niin siitä saa vielä jotain rahaakin, vaikka oikeasti pitäisi ajaa paaliksi.

Jos mietitään auton omistamisen kustannuksia niin koskaan en ole nähnyt kattavaa vertailua siitä missä se oikeasti olisi halpaa. Jos juttelet ruotsalaisten tai saksalaisten kanssa niin ihan samalla tavalla ne taivastelee autoilun kalleutta, tosin ehkä painottuen siihen että autojen hinnat laskevat todella nopeasti.

Tosin autokanta on kyseisissä maissa uudenpaa ja sikäli vertailu ei ihan yksiselitteistä. Tosin verrataanhan sitä asuntojenkin neliöhintoja eri maiden välillä välittämättä siitä onko asunnoissa saatavilla aina lämmintä vettä ja vedottomat nurkat - mutta nyt karkaa otsikon aiheesta.

Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

Squamish

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 10.10.13 - klo:20:34
Jos mietitään auton omistamisen kustannuksia niin koskaan en ole nähnyt kattavaa vertailua siitä missä se oikeasti olisi halpaa. Jos juttelet ruotsalaisten tai saksalaisten kanssa niin ihan samalla tavalla ne taivastelee autoilun kalleutta, tosin ehkä painottuen siihen että autojen hinnat laskevat todella nopeasti.

+ Suomessa autovakuutukset on kohtuullisemmalla tasolla kuin monissa muissa maissa.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Antza - 10.10.13 - klo:19:46
Ihan mutuilua mutta XC70:sta löytynee paremmin D5-koneisena - etenkin jos haluaa vielä Driver Support -paketilla. Mutta onko tuossa pointtina että pitäisi olla 2-litraisella koneella..? (en ihan tarkasti muista miten nuo mallimerkinnät menivät milloinkin).

Sähköluukku on ainakin V70:ssa ollut Momentumista alkaen vakiona joten sellainen löytynee ainakin kotimaisesta tarjonnasta suht helposti.
Pointti tuolle D3:lle oli oikeastaan kulutus ja päästöt, mutta -11:sta alkaen päästöt ja kulutus näkyykin olevan samat. Tuo D3:han on 2-litrainen vasta 2012 alkaen? Hakusessa jokatapauksessa tuo 2,4 litrainen versio, olipa sitten D3 tai D5. Puoisenkymmentä vaihtoehtoa näyttäis olevan, mutta hintaa muutamia tonneja vielä liikaa budjetille. Toki tarjousta en vielä ole pyytänyt, että mikä lie todellinen myyntihinta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Antza

Tämän perusteella http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=38  isojen Volvojen D3 olisi vaihtunut 2-litraiseksi 5/2010 eli mallivuodelle 2011.

Toisaalta ALD myy vm11 D3:sta http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32987464/Volvo/XC70/2011/Tampere?pos=2&page=3 jonka spekseissä sanotaan moottorin tilavuudeksi 2400cm3.

..piti tarkistaa. Tuo ekana silmään osunut yksilö on 2,4-litraisella koneella ja rekisteröity 7/2011. En keksi muuta selitystä kuin että auto on oikeasti vm10 eli valmistettu ennen 5/2010 ja seissyt jossain vuoden ennenkuin päässyt kilpiin.
Skoda

jf

#2177
Lainaus käyttäjältä: Antza - 10.10.13 - klo:21:37
..piti tarkistaa. Tuo ekana silmään osunut yksilö on 2,4-litraisella koneella ja rekisteröity 7/2011. En keksi muuta selitystä kuin että auto on oikeasti vm10 eli valmistettu ennen 5/2010 ja seissyt jossain vuoden ennenkuin päässyt kilpiin.
Osa volvon taksipalvelua. Muutama yleisin taksimalli löytyy heti Kaivokselasta. Muutamassa päivässä saa uuden vossikan ajoon, jos avk kutsuu onnettomuuden takia esimerkiksi...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

TeBsu

Tulikin autonvaihto eteen, kun joku nisti poltti katoksen ja yhen ooppelin samalla. Ehdotuksia 5-6te euron autoksi, ajettu alle 170tkm, ilmastointi, vetokoukku mielellään. Mielellään 2000luvulta? Ei pikkukippoja ei rankskiksia, ei japseja...  ;D
lord of the rings

tuRboman

Saisko tuohon rahaan jo S60 Volvoa? Kun muutamia on näkynyt tarjouksessa ilmeisen edukkaasti. Samaten S80 mallia on myös joskus aika yllättävin hinnoin. Hyviä autoja ovat.
"All 4 The Driver"

eki

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/autoverolle+kolme+vaihtoehtoa/201310533521

Lainaa
Autoverolle kolme vaihtoehtoa

Autotuojien mukaan on useampia tapoja ratkaista nykyiset autoveron ongelmat.

Autotuojat ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio esittää kolmea vaihtoehtoa autoveron uusimiseksi. Kallio puhui Autotuojien järjestämässä seminaarissa tiistaina Helsingissä.

Ensimmäisessä mallissa nostetaan vuosittaista ajoneuvoveron perusveroa ja lasketaan samalla autoveroa. Se mahdollistaisi myöhemmin siirtymisen ajoneuvoveroon.

Toinen vaihtoehto on lakkauttaa ajoneuvovero ja korvata se ajettuun matkaan, aikaan ja paikkaan sidotulla ajoverolla. Myös auton hiilidioksidipäästö vaikuttaisi veron tasoon.

Saman vaihtoehdon nosti esiin myös tilaisuudessa puhunut Jorma Ollila. Hänen mukaansa paikannuspalvelujen teknologia sopii myös erilaisten verojen ja maksujen pohjaksi.

Ollilan työryhmä selvittää parhaillaan tiemaksujen sekä auto- ja ajoneuvoverojen uudistamista. Raportti julkistetaan 16. joulukuuta.

Kolmas keino olisi korvata autovero polttoaineveron korotuksella, mikä kuitenkin olisi ammattiliikenteelle hankalaa.

Kaikissa kolmessa tavassa on vahvuutensa ja heikkoutensa, mutta jokainen on Kallion mukaan parempi kuin moniongelmainen nykyjärjestelmä.

Kallio muistutti, että teillä liikkuva autokanta kaipaa kipeästi nuorennusleikkausta. Se tarkoittaa, että vuosittain Suomessa pitäisi myydä noin 150 000 uutta autoa. Tänä vuonna uusia autoja myydään ehkä 110 000.

Suomessa autot tulevat kierrätykseen yli 20-vuotiaina.

Tämähän ei vaikuta ollenkaan huonolta kehityssuunnalta.

skiman

Laitetaanpa tämä enemmän oikeaan ketjuun, eli näin pohdiskelin tuolla superb ketjussa:

Mielenkiintoinen aihe ja hieman tähän liittyen olen pohdiskellut, että millaisen auton omistaminen tulisi esim 3 vuoden / 100tkm ajalla järkevimmäksi. Järkevyys tarkoittaa, kusannuksia, huolettomuutta, mukavuutta, turvallisuutta jne.

1. vm. 2010/11 Skoda superb combi 2.0 tdi alle 100tkm ajettu hinta n. 25000â,¬
2. vm. 2008/9 MB E combi n. 150tkm ajettu hinta n.25000â,¬
3. vm 2011 VW passat varinat alle 100tkm ajettu hinta +25000â,¬
4. vm 2014 Skoda ocatavia kombi uusi n. 26-27000â,¬

Toki kaikkiin muuttujiin ei voi varmasti vastata, mutta hyviä päätelmiä voi tehdä.
Näistä yllämainituista esimerkeistä, itseäni jostain syystä kiinnostavat kohteet 2 ja 4...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skiman - 15.10.13 - klo:18:37

1. vm. 2010/11 Skoda superb combi 2.0 tdi alle 100tkm ajettu hinta n. 25000â,¬
2. vm. 2008/9 MB E combi n. 150tkm ajettu hinta n.25000â,¬
3. vm 2011 VW passat varinat alle 100tkm ajettu hinta +25000â,¬
4. vm 2014 Skoda ocatavia kombi uusi n. 26-27000â,¬

Passattia ja Superbia rasittaa pian tuleva uusi mallisukupolvi. Nuo ovat vielä sen ikäisiä autoja, että vanhaksi jäävän korimallin hinta putoaa reilusti. Muutoinkaan 100+ tkm ajetun VAG-auton tekniikka ei ehkä ole sitä kaikkein halvinta ylläpidettävää.

Lainaus käyttäjältä: skiman - 15.10.13 - klo:18:37Toki kaikkiin muuttujiin ei voi varmasti vastata, mutta hyviä päätelmiä voi tehdä.
Näistä yllämainituista esimerkeistä, itseäni jostain syystä kiinnostavat kohteet 2 ja 4...

Samoilla linjoilla, mutta Mersuun olisi sitten syytä etsiä isolla moottorilla ja hyvin varustettu yksilö.

Quality

Uusi Ocu on epäilemättä kriteereilläsi edullisin ja huolettomin vaihtoehto. 5-vuotias Mersu on jo jossain määrin riskaabeli, samoin Superb ja Passat. Mukavuus ja turvallisuus - no jaa, eivätköhän nekin liene kohdillaan uudessa paremmin kuin jo parhaat päivänsä nähneissä yksilöissä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.10.13 - klo:18:56
Uusi Ocu on epäilemättä kriteereilläsi edullisin ja huolettomin vaihtoehto. 5-vuotias Mersu on jo jossain määrin riskaabeli, samoin Superb ja Passat. Mukavuus ja turvallisuus - no jaa, eivätköhän nekin liene kohdillaan uudessa paremmin kuin jo parhaat päivänsä nähneissä yksilöissä.

Jos elämän tarkoituksena on selvitä kaikesta mahdollisimman värittömästi ja turvallisesti, niin uusi Skodillac tosiaankin on oivan valinta.

ram1

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/5617951

Tossahan olisi oiva valinta jos ei jostain syystä halua "hyvin" toimivaa pikkuTsi moottoria.Hinnanpudotus tuskin sen isompi kuin Vageissakaan ja varusteet aika oivat.Ulkonäöstä voi toki olla montaa mieltä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Quality

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.13 - klo:19:19
Jos elämän tarkoituksena on selvitä kaikesta mahdollisimman värittömästi ja turvallisesti, niin uusi Skodillac tosiaankin on oivan valinta.

Yep. Värittömyyttä ei tosin ollut skimanin kriteereilistassa, mutta hänen kriteereillään päädyin suosittelemaan uutta Ocua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Värittömiä ovat kaikki perhekokoluokan autot max 27 th hintaluokassa. Jos riskiä haluaa ottaa, niin saahan tuolla joitain eksoottisempia autovanhuksia. Itse ottaisin mieluiten uuden, vaikka värittömänkin.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.10.13 - klo:19:58
Värittömiä ovat kaikki perhekokoluokan autot max 27 th hintaluokassa. Jos riskiä haluaa ottaa, niin saahan tuolla joitain eksoottisempia autovanhuksia. Itse ottaisin mieluiten uuden, vaikka värittömänkin.

Minun mielestä seuraavat halpa-autot ovat ns. vähemmän värittömiä. Korostan että kyseessä on oma näkemykseni, ei absoluuttinen totuus :)
Mikä näistä tekee vähemmän värittömättömiä: muotoilu jollakin lailla ominperäistä, kulmikasta, erottuvaa. Saa olla erimieltäkin :)

- Nissan Juke
- Dacia Duster
- Suzuki S-Cross
- Toyota Auris hatchback
- Skoda Yeti, tämä nykyinen malli, ei FL malli.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.10.13 - klo:19:58
Värittömiä ovat kaikki perhekokoluokan autot max 27 th hintaluokassa.

Väriä löytyy kun vaihtaa kyseisten numeroiden järjestystä, no ehkä nyt vähän pienemmälläkin summalla.  :)
(Siis uusista autoista)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy