Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: mol - 11.09.13 - klo:09:47
Jostain syystä katselin käytettyjen Nissan Jukejen (Jukien tai miten vaan) hintoja. Halvin autotalli.comissa myynnissä oleva on 72tkm ajettu -10 ja pyynti on 16900. Halvin uusi Juke maksaa alle 19000 euroa. Miten ihmeessä ne voivat pitää hintansa niin hyvin? Johtuneeko siitä että se on suhteellisen vähän myyty auto vai mistä moinen arvon säilyminen?

Katsopa Qashqain hintoja. Ilmeisesti Juke seuraa isoveljensä hintakehitystä.

Samaan sarjaan kuuluu myös Octavia ja monet Tojotan mallit. Vähän käytetyt ovat sen hintaisia, että järkisyillä on vaikea ymmärtää sellaisen ostajaa. Hintaero upouuteen on olematon.

MMV

#2131
Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa


Mielestäni Korean Chevy voisi olla vaihtoehto eli esimerkiksi Kalos (vaimolla oli tuollainen pari vuotta eli vuodet 2006-2007). Auto ei loista millään osa-alueella, mutta on helppo pyöritellä kaupungissa ja vähän ajettuja saa edullisesti. Tänä aikana mitä tuo auto meillä oli, niin siinä ei ollut muuta vikaa kuin airbackin merkkiva syttyi huonon johtoliitoksen takia (kuskin penkin alla oleva liitin).

Esim. tuossa http://www.nettiauto.com/chevrolet/kalos/5873900
Tai http://www.nettiauto.com/chevrolet/kalos/5857944

rob-s

Vaatimukset:

1. Hinta maks 60kâ,¬
2. 4 ovea
3. Murisee, loikkii, Käy ja kukkuu neljällä tassulla
4. Bensaa hörppivä

8)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Karvis

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 11.09.13 - klo:22:11
Vaatimukset:

1. Hinta maks 60k€
2. 4 ovea
3. Murisee, loikkii, Käy ja kukkuu neljällä tassulla
4. Bensaa hörppivä

8)


Miten ois vaikka tämmönen? ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Qmies

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 11.09.13 - klo:22:11
Vaatimukset:

1. Hinta maks 60kâ,¬
2. 4 ovea
3. Murisee, loikkii, Käy ja kukkuu neljällä tassulla
4. Bensaa hörppivä

8)

Sen verran palstaa lukeneena, tietäen että A4 ja A5 (B8) ovat poissuljettuja niin vaikeaksi varmaan menee, taitaa tulla Saksan reissu ;)
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

rob-s

LainaaMiten ois vaikka tämmönen?

Tässä ollaan asian ytimellä:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jhj

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 11.09.13 - klo:22:11
Vaatimukset:

1. Hinta maks 60kâ,¬
2. 4 ovea
3. Murisee, loikkii, Käy ja kukkuu neljällä tassulla
4. Bensaa hörppivä

8)



Aika vaikeeksi menee suomen tarjonnalla ainakin!  :D
Mites tällanen http://www.nettiauto.com/audi/a6/5755135 ja siihen sitten http://www.mtm-online.de/en/Audi/A6-C7/3-0-TFSI-220kW-300hp-quattro?FZID=a6c7220q&KIT=m2a6300400qm tuosta hieman piristystä + tietysti vannetta yms...
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

9800160

Rob-S:n kanssa tässä näköjään muodostettiin virallinen  "4 kohdan autonostospeksausmalli" TM

Omalla kohdallani läppärin ruutu palaa seuraavaksi puhki nettiauton selaamisesta... Oon päättänyt että ranskalaiskammo saa hellittää hieman, eli Citikat (C3) pääsee seulasta läpi, Renaultit ei. Myös hakualue rajoittuu, kyseisen hintaluokan raatoa en lähde katsomaan yli 300km päähän vaikka olisi kuinka "helmi".

Toi Kalos ei itelle tarttunut haaviin ennen MMV:n vinkkijä - kiitos siitä!

Kyllä tää tästä...
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

nikob

Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 25.02.12 - klo:21:25
E90/E91 bemu ei hae uria ainakaan facelift mallisena, mutta siinäkin on kasvatettu raideleveyttä 2006-2007 malleihin nähden. Eikä hae uria jos on 205/55R16 tai max. 225/45R17 renkaat ja tavallisin kumein ilman run flateja. Nämä siis minun omat käyttökokemukseni mutta jokainen tietty valitsee sen auton minkä parhaammakseen kokee. Ksenonvalot on tosi tehokkaat ainakin tässä facelift mallissa. Tosin ei niin tehokkaat kuin apupitkin (H7) toteutetussa V korimallin farmari Golfissa. Materiaalit tuntuvat sisustassa muuten laadukkailta mutta etupenkkien istuinkangas venyy hieman käytössä istuinosan takareunasta (lähinnä kuskin penkki on mulla vähän venynyt). Ilmastointi toimii todella hyvin ja kuten testit osoittavat bemari jäähtyy nopeasti ja sitten talvella taas lämpiää äkkiä, lämpö jakautuu tasaisesti joka puolelle ja ikkunat pysyy hyvin auki yms. Kiakki sähköiset lämmittimetkin ovat tosi tehokkaat.

Perse ei oo puutunut ainakaan 200km:n pituisilla siivuilla. Pidempiä en ole ajanut. Nyt kun on nuo korkeus&leveyssuunnassa säätyvät ristiseläntukien säädötkin (nämä on aina bemarissa lisävaruste),  niin selälläkin on hyvä olla. Tuo penkki on ollu ok vaikka on siis se ihan perusjakkara lisättynä tuolla sähköisellä ristiseläntuen säädöllä. Eli ilman muuta eti sellainen auto jossa nuo säädöt on ja/tai on myöskin osittain tai kokonaan kaikki sähkösäädöt muutenkin. Noi korkeus- ja selkänojan kaltevuusäädöt on meinaan niin ärsyttävän kivikautiset ilman sähkösäätöjä. Itellä ei noita muita sähkösäätöjä oo (olisin ottanut nekin jos ois ollu mania) ja se vähän harmittaa.

Sportpenkkejä moni kehuu ja ne on varmaan bemarissa ihan must jos ne vaan sopii omalle vartalotyypillesi. Säätöjä on paljon enempi kuin peruspenkissä vaikka suurin osa niistä toimiikin manuaalisesti.

3-sarjan bemari (erityisesti sedan) ei oo tilaihme ja on enempi sellainen ajajan auto sekä hansikas käteen/istuu kuin mittatilauskenkä filosofian auto kuin perhekuljetin. Ajettavuuden ja takavedon kustannuksella sisätilat menee pieniksi. Moottori joka on edessä, mutta erittäin takana ja poikittain syö etutiloja ja takaveto/taka-akseli syönee taas takatiloja, painojakakauman ideaalisuuden nimissä ja sen tasaamiseksi takakontin pohjan alla on akku yms. ja se pienentää varmaan tuota kontinkin tilaa yhdessä taka-akselin jykevän rakenteen kanssa. Iso takavedon vaatima keskitunneli syö leveyssuunnassa sisätiloja.

Passat on tilavampi ja jos tosiaan tarvitset isoa konttia ja paljon takatilaa niin sitten valitset Passatin. Passat on varmasti sekin ihan hyvä auto.

Noniin!

Tänään käväisin viimeinkin oikein autoliikkeessä ajamassa 320d touringia vuodelta 2006. On se vaan makea ajettava ja kone vetää tasaisesti yllättävän korkealle kierrosluvulle asti. Mikroautomainen fiilis tuli siitä ohjauksesta, ajoauto mun makuun. Oli ilmeisesti M-Sport tms. kun vaihdekepissä oli semmoinen logo. Vaikuttaa varmasti osaltaan ajotuntumaan.

Jousitus ei ollut mikään kova eikä alustasta kuulunut yhtään mitään. Voimaa riittää kun sain vahingossa luistonestoa aktivoitua kun lähdin risteyksestä rivakasti kääntyen samalla. Tuulilasi on tosi pieni ku vertaa Golfiin. Panoraamakattoluukku tois valoa tähän pieni-ikkunaiseen autoon mukavasti.

Starttinappi on aika turha, miksei voi painaa sitä avainta ja startata sillä... Ovet pitivät samaa "lotinaa" mitä mun ex-e46:ssa. Tiivisteet pitäisi käsitellä Shellin myymällä hoitoaineella äänettömiksi. Takapaksi kyllä vähä arveluttaa. Ei viittis heti olla autokaupoilla jos sattuu tulemaan perheenlisäystä.

Pitää ny vielä tsekata vm 2008 C-Mersun T-malli. Siinä olis sitte automaattivaihteet "must" juttu. Voi olla että rouva ei oikein lämpene BMW:lle, mutta katsotaan. Ymmärrän kyllä, mikä tuossa mallissa monia viehättää. Paljon paremman tuntuinen kuin vuoden 2002 e46 318i, kytkin toimii paljon paremmin.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

makkis

huh huh mihin uusavottumuuteen törmää nykypäivänä...

"moottori joka on edessä mutta erittäin takana POIKITTAIN tjsp"

Aika sladikingi saa olla joka tuon todeksi todistaa jos unohdetaan kustannussäästöituhippiautot mutta benaritopicissa !)!)

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: makkis - 13.09.13 - klo:23:33
huh huh mihin uusavottumuuteen törmää nykypäivänä...
"moottori joka on edessä mutta erittäin takana POIKITTAIN tjsp"
Aika sladikingi saa olla joka tuon todeksi todistaa jos unohdetaan kustannussäästöituhippiautot mutta benaritopicissa !)!)

Pointti oli kai siinä, että vaikka kone on poikittain, niin se on silti sijoitettu taakse, jolloin se vie tilaa auton sisältä. Tilaa olisi enemmän jos kone olisi edempänä. Ottamatta kantaa ajettavuuteen tai sladikingeyteen muuten.
-09 V70 2.4DA

Pertsa


rob-s

LainaaEnhän mie utelias ole ollenkaan, mutta jotenkin nyt kyllä haisee RS4:lta

heh heh! Vielä ei ole pihassa (tallissa) mutta uusklassikon pelastaminen näyttäisi toteutuvan;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.09.13 - klo:22:06
heh heh! Vielä ei ole pihassa (tallissa) mutta uusklassikon pelastaminen näyttäisi toteutuvan;)
Loistavaa !
Onnea kaupantekoon.

monster

Mutta kiiltääkö tulevassa RS4:ssa ratti?  8) 8) 8)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Mikko

Robertilta onneksi luistaa tuo ratinvaihto jos on tarpeen. :P

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 15.09.13 - klo:23:48
Robertilta onneksi luistaa tuo ratinvaihto jos on tarpeen. :P

Varsinkin jos on rasvattu ratti.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

LainaaRobertilta onneksi luistaa tuo ratinvaihto jos on tarpeen.

Se luistaa kuin rasvattu;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: tdi_tdo - 15.09.13 - klo:20:55
Pointti oli kai siinä, että vaikka kone on poikittain, niin se on silti sijoitettu taakse, jolloin se vie tilaa auton sisältä. Tilaa olisi enemmän jos kone olisi edempänä. Ottamatta kantaa ajettavuuteen tai sladikingeyteen muuten.

Mikä tää poikittain -juttu nyt on? Mäkin luulin että kyseessä on pakko olla kirjoitusvirhe, koska eihän semmoista takavetoista BMW:tä ole olemassa. Mitä järkeä sellaisessa rakenteessa olisi, vaihdelaatikko moottorin perään sivulle ja siitä sitte kardaaniakseli perälle :-)
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

VW Fahrer

Käytiin oikein rouvan kans istumas autoissa ja niinhän siinä kävi että e91 karsiutui heti. Kyllä se on vähä huono merkki jos farmarimallin takapaksiin ei saa mahtumaan talvirenkaita vaan vähintään pitää tavaratilan peiterulla- ja verkko irroittaa. Mun tarvii kuitenkin saada tuuba ja tenoritorvi mahtumaan takapaksiin. Se on joko C-Mersu tai Passat variant, ei siinä mitään.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

rob-s

LainaaMun tarvii kuitenkin saada tuuba ja tenoritorvi mahtumaan takapaksiin. Se on joko C-Mersu

Eipä taida C-mersu olla yhtään isompi. Passat sen sijaan on ja Superb myöskin. (..ja A6, F11 tai E-mersu)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.09.13 - klo:21:10
Eipä taida C-mersu olla yhtään isompi. Passat sen sijaan on ja Superb myöskin. (..ja A6, F11 tai E-mersu)

Mersuun mahtuu koko rengassarja tavaratilaan, näin kaupassa. Samoin nykyiseen hatchback-Golfiini ne mahtuu kun ottaa hattuhyllyn veks. Jos mahtuu rengassatsi, mahtuu soittimetkin. Salaisuus on takalasin kulma  ;)
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 19.09.13 - klo:22:57
Mersuun mahtuu koko rengassarja tavaratilaan, näin kaupassa. Samoin nykyiseen hatchback-Golfiini ne mahtuu kun ottaa hattuhyllyn veks. Jos mahtuu rengassatsi, mahtuu soittimetkin. Salaisuus on takalasin kulma  ;)

juu, ainakin 225-45/17-setti mahtuu. Alkuviikon hesari mahtuu vielä takalasin väliin, sunnuntain lehti ei taida enää mahtua ;)

rob-s

LainaaVaatimukset:

1. Hinta maks 60kâ,¬
2. 4 ovea
3. Murisee, loikkii, Käy ja kukkuu neljällä tassulla
4. Bensaa hörppivä

Mission accomplished! Nimikirjaimilla varustettu ecoauto tuli taloon:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

panu

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 20.09.13 - klo:21:49
Mission accomplished! Nimikirjaimilla varustettu ecoauto tuli taloon:)

Hyvähyvä /b d\ (thumbs up)


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Paha71

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 20.09.13 - klo:21:49
Mission accomplished! Nimikirjaimilla varustettu ecoauto tuli taloon:)

Jo oli aikakin..! :D Mihinkäs Audi-"tiikeri" quattro-"juovistaan" pääsisi. ;) Kuvia, speksejä yms. kehiin, kiitti. :P
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Quality

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 20.09.13 - klo:21:49
Mission accomplished! Nimikirjaimilla varustettu ecoauto tuli taloon:)

Siinäpä se ;). Onneksi olkoon hienosta valinnasta!
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

exari

Upeeta! ihan jo äänien takia.

Ranssi

On aika huikea auto, eikä tosiaan itselläni harkinnassa:

http://www.nettiauto.com/audi/rs6/5743664

Aikalailla herättää vaan ihmetystä auton mittarilukema, kun myyjä ilmoittaa sen olevan 38500 km. Kuitenkin auton mittaristosta otetussa kuvassa km-lukema on 38955 km ja mittaristossa näkyy ajotieturin päivämäärä, joka on 16.5.2009, mikä korreloisikin paremmin ajomäärään. Muutenkaan ei ladattuja kuvia ole aivan viimeiseen saakka tarkastettu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy