Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Joni5 - 01.09.13 - klo:23:08
Tässä heitetään väite että 98% kadullakulkijoista tunnistaa B7 mallin vanhaksi ja väittäisin että tämä väite on väärä. Siellä on vähintään 50% ihmisistä jotka eivät ole syvällisesti perillä viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleista Audin korimalleista että osaisivat sanoa mikä on vanha ja mikä uusi.

Vahvasti samaa mieltä, itse k.o. korin 3 v. sitten ostaneena sain osakseni kummasteluja uusimman mallin ostamisesta, eivät olleet niitä paatunempia autoharrastajia mutta kumminkin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

monster

Vanhassa vara parempi! Mm. B7 Audi turvallisempi kuin B8. Samoin 2009-2012 Bemarin 300-sarjalainen turvallisempi kuin 2012-...

http://www.folksam.fi/sites/default/files/kuinka_turvallinen_on_autosi_2013.pdf

Taitaa olla autokauppiaiden illuusioita uudenn korimallin paremmuus. Joku siihen vielä uskoo  8)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Quality

Kun jossain vaiheessa pohdiskelin B7n vaihtoa B8iin, kuulin jonkun myyjän suusta arvion, joka puhutteli vahvasti silloin ja puhuttelee jälleen, kun luen noita testituloksia. Hän totesi, että B7 ja B8 ovat täysin erilaisia autoja rakenteeltaan. Tajusin heti, että hän puhuu mm. korin jämäkkyydestä, jonkinlaisesta massiivisuudesta, jossa muutos on tapahtunut nimenomaan heikompaan suuntaan. Ei meistä kumpikaan välttämättä ajatellut, että olisi tapahtunut taantumista, mutta turvallisuudessa niin on käynyt.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Miten tuosta Folksamin taulukosta tulkitaan, että B7 on turvallisempi kuin B8 ? B8:n osalta puuttuu värikoodi - johtuuko se siitä, että ei ole tarpeeksi tutkintamateriaalia ?

Ranssi

Tässä ehkä härskein Nettiauto-ilmoitus aikoihin, ja asialla vielä autoliike:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5885960

exari

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.09.13 - klo:09:32
Tässä ehkä härskein Nettiauto-ilmoitus aikoihin, ja asialla vielä autoliike:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5885960

Ei vtu,täytyy myydä omakin tollasella ilmoituksella ???

Ghzeit

Kuolen myötähäpeään. Silloin kun olin Leonia laittamassa niin vitutti, joka kerta (ja nykyään ketuttaa lukea autolehtiä) kun myyjä alkoi litaniansa: "Tämä on Golfin tekniikkaan perustuva-" "Niin on, golfi vain on susiruma ja tämä ei ole. Mene pois kun et luultavasti tiedä tuon kummempaa Seateista."

Exeo Avant  >:(
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Ranssi

Ilmoitusta on näköjään muokattu ilmeisesti Nettiauton ylläpidon toimesta, sillä sitä linkittäessäni luki vielä "Audi A4 Avant" ja ilmoitus tuli vastaan Audien joukossa, kuten linkkirivistäkin voikin päätellä.

rob-s

Miksen yllättynyt että kyseessä oli yksi Sulantien helmien kauppureista?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Paha71

Lisää ammattinsa osaavia autokauppiaita - on sentään auton merkki ja väri oikein:

http://www.nettiauto.com/seat/toledo/5800311

:o  ;D
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

9800160

Täällä on nyt vahvasti väännetty hieman tehokkaammista käytetyistä - nyt palataan maan pinnalle...

Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa

Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

V-O

Vaikka ranskalaisia kammoat, niin 307. Siihen 1.6 litrainen kone, ilmastointi ja manuaalivaihteisto.

Ã,,lä kerro kenellekään mutta meillä on pihassa tommonen ja pitää kyllä tunnustaa että hyvin pelannu. Kilsoja 205 tkm , vuosi malli 2002 j aollu meillä uudest asaakka. Jos se olis ollu totaali-paska, niin ei olisi noin kauaa pidetty. Tuolla sujuu myös pidemmät siirtymät varsin mukavasti. 

makkis

Volvo V70. 4k hintaan löytyy pilvin pimein, saat valita mieleisen värin. 2,5 litranen vaparibensamanuaali. Käy ja kukkuu aina ja noilla kilsoilla bensankulutuksella ei mitään väliä. Bonuksena hyvä ajaa maantiellä, lämmin ja jos joskus edes öljyt vaihtaa, puoli miljoonaa menee suhahtamalla. Niin, ja hieno "audimainen" soundi viitoskoneen ansiosta.

makkis

LainaaKun jossain vaiheessa pohdiskelin B7n vaihtoa B8iin, kuulin jonkun myyjän suusta arvion, joka puhutteli vahvasti silloin ja puhuttelee jälleen, kun luen noita testituloksia. Hän totesi, että B7 ja B8 ovat täysin erilaisia autoja rakenteeltaan. Tajusin heti, että hän puhuu mm. korin jämäkkyydestä, jonkinlaisesta massiivisuudesta, jossa muutos on tapahtunut nimenomaan heikompaan suuntaan.

Itselläni oli aikaan RäSä Vol 2. vaihtosuunnitelma A4 B8:iin. Olin ajanut aiemmin koeajon A4 B7:lla hankalissa olosuhteissa, siis auton kannalta, ja olin erittäin vakuuttunut Audista. Kun sitten kovin odotuksin menin koeajamaan uutta B8:ia, shokki olikin aika raju kun ensireaktio oli Skodasta Skodaan nouseminen. Minun mielestä, B8 oli iso kustannussäästöistä johtuva takapakki B7:aan. Jäi B8 tuolloin kauppaan ja valinta oli E61 Bemu.

Emil Eagle

#2114
Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?

Nettiautoon muutamia täysin hatusta vetämiäni rajauksia noiden asettamiesi lisäksi (katsastettu tänä kesänä, bensamanuaali, 2002>, <135tkm, ilmastointi, abs), ja kun rajataan pois ei-toivotut kansallisuudet, niin jäljelle jää lähinnä korean Chevyjä sekä joku satunnainen Opel/Ford/Mazda. Eli ei juuri mitään. Jostain pitää tinkiä.

Tämä siis esimerkkinä kuinka käyttää rajauksia ensialkuun mahdottomalta näyttävän tulosjoukon karsimiseen.
Kiitokset mukavasta foorumista.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Täällä on nyt vahvasti väännetty hieman tehokkaammista käytetyistä - nyt palataan maan pinnalle...

Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa

Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?

Vaikka itselläkin pieni kammo ranskattariin on, niin silti about samoilla spekseillä ja samaan käyttötarkoitukseen ostin vaimolle juuri C4 Sitikan. Kuudella tonnilla saa 100tkm ajetun 2006 vuosimallisen. Neljällä tonnilla varmaan jotain 2004-2005 vajaa 200tkm ajettuja voisi löytyä.

tuRboman

Ehdottomasti japsi. Toyota taikka Honda. Esim farkku Avensis. Tuolla rahalla haet niin hyvä kuin löytyy. Ei mitään ranskiksia.
"All 4 The Driver"

T5ID

Ehdottomasti ranskis. Ã,,lä nyt mitään japsia katsele, jos pitää lapsiakin kuskata. Japsista pitää hypätä ulos vaaran uhatessa.

Jos mulla tulisi 4000 km vuodessa autoon, ostaisin jonkun bensamörön. Olisi heti lämmin, turvallinen ja ovat yleensä lahjoitetaan- palstalla.

rob-s

Viikon eteläloman jälkeen on taas hyvä jatkaa pohdintoja ja kävinkin ajamassa lähelläni olevalla B7 RS4:lla.
Salaa toivoin etten tykkäisi itse autosta ulkoisesti, sisäisesti ja sen kulkupuolesta..voi voi kuinka mönkään se meni!

Olen (taas) ihan myyty! V8 soundi ja vähintäänkin kohtuullisen hyvä kulkupuoli teki vaikutuksen..ehkä kaikista positiivisintä oli ohjauksen tarkkuus ja tuntuma.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

9800160

Bensamörkö - no aattelin lähinnä sellasta pientä ja viatonta kummitusta, vaimolta tuli vielä lisäspeksinä että mikään iso auto ei kelpaa.

Ehkä toi 307 vois olla mahdollisuuksien rajoissa, siihen kun sitten tarvittaessa mahtuisi heittämällä 3 lasta + vermeet.

Japseja oon katellut mutta tuntuu että esim. Yarikset on ihan järjettömissä hinnoissa, ei ne nyt NIIN hyviä ole - Vai onko?

Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

nikob

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 10.09.13 - klo:22:23
Viikon eteläloman jälkeen on taas hyvä jatkaa pohdintoja ja kävinkin ajamassa lähelläni olevalla B7 RS4:lla.
Salaa toivoin etten tykkäisi itse autosta ulkoisesti, sisäisesti ja sen kulkupuolesta..voi voi kuinka mönkään se meni!

Olen (taas) ihan myyty! V8 soundi ja vähintäänkin kohtuullisen hyvä kulkupuoli teki vaikutuksen..ehkä kaikista positiivisintä oli ohjauksen tarkkuus ja tuntuma.
Ei muuta kun RS4 alle ja autolla ajamisesta nauttimaan, talvikin alkaa olemaan ovella  ;).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

TeBsu

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Täällä on nyt vahvasti väännetty hieman tehokkaammista käytetyistä - nyt palataan maan pinnalle...

Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa

Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?

Ruetaanko hieromaan kauppaa?

lord of the rings

ram1

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 10.09.13 - klo:22:24
Bensamörkö - no aattelin lähinnä sellasta pientä ja viatonta kummitusta, vaimolta tuli vielä lisäspeksinä että mikään iso auto ei kelpaa.

Ehkä toi 307 vois olla mahdollisuuksien rajoissa, siihen kun sitten tarvittaessa mahtuisi heittämällä 3 lasta + vermeet.

Japseja oon katellut mutta tuntuu että esim. Yarikset on ihan järjettömissä hinnoissa, ei ne nyt NIIN hyviä ole - Vai onko?
Tos naapurilla ykköskoppanen Megane Break.Toiminu aina hyvin ja moottorihan aikas hyvä ja pieniruokainen.Itsekin ajanut ja perushöysteethän niissä loppupään peleissä löytyy.Ei tartte maksaa niin paljoa.Saa varmaan 4 tontulla loistoyksilön.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Itseasiassa 2- koppasta Farkkumeganea saa jo reiluun 3 tonniin kohtuullisesti ajettuna.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 09.09.13 - klo:22:36
Täällä on nyt vahvasti väännetty hieman tehokkaammista käytetyistä - nyt palataan maan pinnalle...

Pitäisi löytää 4-7tkm vuosiajolle sopiva kärry. Lähinnä tuolla pyöritetään kaupungissa lapsia harastuksiin jne. Kaikki pidemmät matkat perheen ykkösautolla.

Vaatimukset:

1. Hinta maks 4kâ,¬
2. 5 ovea
3. Käy ja kukkuu
4. Bensa

Ranskalaisiin ja italialaisiin on valtava kammo, muut kai sitten meneekin. Hakuunhan sopii Nettiautossa valtava määrä autoja - oisko jollakulla heittää suosituksia jostakin mikä täyttäisi noi 4 vaatimusta?

Suht samoilla speksillä mekin etsittiin kakkosautoa kuukausi sitten (lisättynä ilmastoinnilla). Koska tuossa hintaluokassa on tarjolla täysiä pommeja, oli mulla kriteerinä että auto pitää löytyä 50 km päästä. Tämä kriteeri lisättiin heti ensimmäisen farkku-xsaran koeajon jälkeen, joka oli "tosi siisti ja hyvin huollettu". Todellisuudessa kaikki pellit ikkunalinjan alapuolella ruosteessa, ratti 20 astetta vinossa, auto puolsi rajusti vastaan tulevien kaistalle, eikä kottero ollut nähnyt painepesuria saati imuria ainakaan pariin viime vuoteen.

Ranskalaiskammoa mulla ei ole, mutta lähipiirissä on nähty varsin isoja remppoja taka-akselistoissa monessa 2000-luvun alun rellussa ja sitikassa noin 200 tkm ajettuina. Lopulta hylkäsin nekin listalta.

Pihaan ilmestyi Nissan Almera 1.8 Sport, vuodelta 2000. Itse en oo koskaan oikeen japanilaisista autoista välittänyt (vaikka tää onkin oikeesti britti), ja aika hajuton ja mauton tämäkin on. Mutta vaimo tykkää. Sillehän se ostettiinkin.

Koska auto oli yllättävän vaikea löytää näillä kriteereilla Keski-Suomesta, niin me tingittiin taka-ovista. Itse asiassa tämän kanssa on pärjätty paremmin kuin etukäteen pelättiin. Muksujen laitto takapenkin turvaistuimiin ei ole juuri vaikeampaa vaikka ovet puuttuvatkin.

ram1

Sitikkaa ei lasketa edes ranskalaisiin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

9800160

Mä oon aikanaan pitänyt tota Almeraa jopa ihan menevän näköisenä (Nissaniksi) - sellasta täytyy harkita. Almeran tekniikka on kai ihan ok?

Kyllä toi C3 pesupallo aika hirvittävä ajettava on, vaikka on niitä lähipiirissäkin ja ihan hyvin ovat toimineet.

TeBsu - laita yksityisviestillä Astran speksit niin katsotaan josko osuisi kohdalleen.
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

Jerry Cotton

Lainaus käyttäjältä: 9800160 - 10.09.13 - klo:23:10
Mä oon aikanaan pitänyt tota Almeraa jopa ihan menevän näköisenä (Nissaniksi) - sellasta täytyy harkita. Almeran tekniikka on kai ihan ok?

Googlettemalla löytyy tiettyjä moottorityyppejä, mitä ehkä kannattaa välttää. Tämä 84 kw 1.8 on kai ihan luotettavan tekniikan maineessa (toisin kuin vuotta myöhemmin markkinoille tullut 85 kw versio). Ja vieläpä ketjukone ;)

Perusjapanialaiseen tyyliin orastavaa ruostetta alkaa olemaan luukkujen sisäpuolella ja pyöränkaarissa, mutta enpä taida jaksaa alkaa niille sen kummempia tekemään.

Mä tykkään kanssa tosta muotoilusta, varsinkin tuo kokispullomainen kattolinja takaspoilereineen on ihan kivan näköinen luonnossa.

Ajoltaan ja tuntumaltaan tuo on mun mielestä just sellainen kuin japsiautot ovat olleet aina 80-luvun alusta tähän päivään.


Esox

Tuollainen Almera 1.8 -koneella, tosin sedan oli itselläkin kolmisen vuotta aikanaan. Oli kyllä tekniikaltaan huoleton ja sen verran uusi silloin, ettei ruostettakaan vielä ollut. Kulutus nyt ei ole pienimpiä, mutta sillähän ei kai ollut tässä tapauksessa niin väliä. Yhden ainoa kerran oli ylimääräinen korjaamokäynti kun automaatista hajosi jotain ja nilkutettiin vikatilassa loppumatka. Muistaakseni halpa korjaus sekin oli.
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

mol

Jostain syystä katselin käytettyjen Nissan Jukejen (Jukien tai miten vaan) hintoja. Halvin autotalli.comissa myynnissä oleva on 72tkm ajettu -10 ja pyynti on 16900. Halvin uusi Juke maksaa alle 19000 euroa. Miten ihmeessä ne voivat pitää hintansa niin hyvin? Johtuneeko siitä että se on suhteellisen vähän myyty auto vai mistä moinen arvon säilyminen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy