Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: clima - 31.08.13 - klo:23:26
Lyhyesti OT: se että on kirjautunut tälle foorumille ja seurailee ja kirjoittelee (la iltana tänne klo 23 jälkeen) kertoo jo osaltaan että jonkin sortin harrastuksesta on kyse.

Todellinen Autoharrastajahan on lauantaina illalla jossain räkälässä umpitunnelissa, kun me autoharrastajat joudutaan tyytymään punkun tissutteluun kotona näpiksen takana. Huomenna aamulla kun on ohjelmassa mukavaa ulkoilua muksujen kanssa. Todellinen Autoharrastajahan huutaa sunnuntaina aamulla, että oo ny vi**n muija hiljaa!

msvahn

Nyt näyttää RS4 nostavan tunteita monenkin kohdalla, joten ihan merkityksettömästä autosta ei liene kyse..  :)
Yritetään pitää kuitenkin keskustelu irti henkilökohtaisuuksista. Eikös kaikilla ole oikeus omaan mielipiteeseensä?

Kyllä itse määrittelisin autoharrastajaksi yleisesti kaikki, jotka jollain tasolla ovat kiinnostuneita näistä laitteista eivätkä pelkästään vain korjailijat tai tuunajat. Jokuhan voi vaikka harrastaa autoja hankkimalla niistä kaiken mahdollisen tiedon ilman että omistaa koskaan yhtäkään itse.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: Mikko - 31.08.13 - klo:23:14
Eiköhän nuo ketjuvaihtajat ole aikamoinen vähemmistö täälläkin. ;)
Kovasti tuntuvat vain kateutta herättävän... Jos lukee muuta kuin autonvaihtokeskustelua niin voi huomata, että aika paljon kaikenlaista täälläkin autojen kanssa puuhataan. Ei toki mitään moottorin uudelleenrakentamisia, mittavia ruostekorjauksia, ylimaalauksia autotallissa, jne. Kyllä minä monen touhut ihan harrastamiseksi laskisin.
Niin, niinkuin mainitsinkin, niin uusiakin autoja voi harrastaa niinkuin esim.  sun Sciroccon tapauksessa, on alustaa ja vannetta ja äänieristystä ja vaikka mitä tehty ja lisää lienee tulossa ja suurin osa hommista tehty itse ja lisäksi autoa pestään ja vahataan eikä vain käytetä "kiiltopesussa" kerran kahdessa kuukaudessa. ;) Suurin osahan täällä kuitenkin on tuolla autotallissa liikkeestä suoraa tulleita varustelistauksen kanssa ja thäts it. Ei ne ole kovinkaan kiinnostavia eikä suurta harrastuneisuutta vaadi.

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: clima - 31.08.13 - klo:23:26
......Rob-s:lle suosittelisin RS4:n kokeilemista: jos on tuollaista aina halunnut ja mahdollisuus olisi se toteuttaa niin sitten pitää toimia. Autoja nämä vain ovat, vaihtoon jos ei sytytä.
Nimenomaan! Juuri näin. Olen täsmälleen samaa mieltä. Jos RS4 on poltellut mielessä jo pidempään niin se pitää kokeilla. Muuten ei voi tietää. Jos ei sitten sytytä niin vaihtoon. Ostajia löytyy varmasti.

Mikko

No onhan täällä autotallissa suurin osa ketjuista perusbusinesskuli yhdellä kuvalla tyyppisiä, mutta sama meno on niillä "harrastusfoorumeilla" mitä olen joskus selaillut. Oston jälkeen pistetään autosta ketju pystyyn ja homma loppuu siihen kunnes vaihdetaan autoa. Erona vaan, että täällä autot on uusia ja tuolla 200 000+ ajettuja, 10v vanhoja peruskuleja. Homman suola on siinä vähemmistössä joka harrastelee, joita ei minusta täällä ole yhtään sen vähempää kuin muuallakaan. Toki uudemmalla kalustolla harrastaminen on erilaista kuin vanhemmalla joka vaatii jo paljon perusrassaamistakin.

Jännä juttu sekin, että tähänkin ketjuun on tietyt henkilöt tulleet taas huutelemaan ja haukkumaan uusien autojen sarjavaihtajia. Kun harrastefoorumeja selaa niin siellä suurinta arvostusta nauttivat ne, jotka vaihtavat loppuunajettuja tehomalleja kuin paitaa. Miksi ei uusien autojen kohdallakin?

Mutta eipä tällä minulle niin suurta merkitystä ole. Nautin ihan yhtä paljon lukea hyvin tehtyä juttua vanhojen linttojen ropaamisesta kuin uusien autojen sarjavaihtamisesta. Ei kumpikaan minulta ole pois. Kaiken ei aina tarvitse olla niin homogeenistä. ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 01.09.13 - klo:00:01
Nautin ihan yhtä paljon lukea hyvin tehtyä juttua vanhojen linttojen ropaamisesta kuin uusien autojen sarjavaihtamisesta.

Mä luen mitä vain tekniikkaan liittyvää, kunhan se on hyvin kirjoitettu. Vanhemmilla kun käy kylässä, niin kahlaan isän Mobilistit aina läpi. Aivan mielettömän hyvin kirjoitettuja juttuja ja niitä lukee mielellään, vaikka vanhat letukat eivät olekaan omilla hankintalistoilla :)

Toinen ääripää on siten netistä löytyvät kommentit, missä joku kirjoittaa, että olen ajanut merkillä X AINA ja se on paras auto. Kyseisen kirjoittajan kommenteilla ei ole (minulle) mitään arvoa, jos haluaa etsiä käyttökokemuksia eri autosta.

Chicane

Miltä osin 328i jättää kylmäksi? Kulkupuoli paranisi rs:llä marginaalisesti, mutta ääntä toki lisää?

Enhancer

Kyllä kai se asia on niin, että mikäli perse kestäisi, ajaisi jokainen meistä pakasta vedetyllä RS4, RS6, M3, M5.

Suomessa vaan harvalla on rahaa moiseen, ja siksi haaveita pitää toteuttaa käytetyllä kalustolla. Kuten tämä parin viime päivän vääntö osoittaa, toinen ajaa mieluummin uudella hajuttomalla ja mauttomalla, toinen laittaa saman rahan 6 vuotta vanhaan, ja kumpikaan näistä ei mitenkään voi ymmärtää toisiaan.

50tâ,¬ (kolmesataatuhatta mummoa) on paljon rahaa kiinni autossa joka tapauksessa, joskin ainahan raha on niin suhteellista kun joku tienaa enemmän kuin toinen ja vaikka ei tienaisikaan niin ryyppää sen verran vähemmän että perse kestää vaihtaa autoa takuun loppuessa.

Itse olen teknologiafriikki, ja siksi kaikki uusi kiinnostaa, mutta onhan se fakta että joku 2000-luvun alkupään 1.9tdi kiulu vie vähemmän polttoainetta kuin uudemmat. Ei hiukkasloukkua, egr:stä pääsi vielä suht helpolla eroon jne, äärimmäisen yksinkertaista perustekniikkaa.

Jokainen katsoo nämä asiat omasta näkökulmastaan, jos ei ole työkaluja ja/tai paikkaa missä tehdä niin eihän sitä autoa silloin itse huolleta. Jonkun mielestä merkkiliikkeen leimat 30tkm välein on parempi, kuin keijon koneen leima 15tkm välein, sekin sallitaan. Kun menee tuo liikkumisturva ja arvo putoaa ja mitä jos goodwill jne.

Antaa jokaisen siis olla autoharrastaja parhaaksi näkemällään tavalla, jokaista meistä kai yhdistää kuitenkin se että valtio perseraiskaa viimeistään polttoainepumpulla, jollei sitten merkkiliikkeen huoltoneuvoja tai autokauppias ole ottanut omiaan päältä pois.

Ja ne muut, kulkekoon bussilla. Yksi bussimatka on tullut tehtyä sen jälkeen kun vajaa 10 vuotta sitten 18-vuotissyntymäpäivänäni vastaanotin väliaikaisen henkilöauton ajoluvan hyväksytyn inssin jälkeen, ja tuokin kieltämättä harmittaa kun ei ollut rahaa mennä taksilla autoa hakemaan työpaikalta pikkujoulujen jälkimainingeissa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 31.08.13 - klo:23:36

Kyllä itse määrittelisin autoharrastajaksi yleisesti kaikki, jotka jollain tasolla ovat kiinnostuneita näistä laitteista eivätkä pelkästään vain korjailijat tai tuunajat. Jokuhan voi vaikka harrastaa autoja hankkimalla niistä kaiken mahdollisen tiedon ilman että omistaa koskaan yhtäkään itse.

Hyvinkin noin.

Mitä tulee RSn valinta pohdiskeluun niin itse olisin sitä mieltä ettei ikä tee autosta autoa tai päinvastoin. Hieman vanhempikin auto voi tehdä hyvin onnelliseksi jos siinä on sitä jotakin kuten RS:ssä tai M3/5:ssä.

Onhan Mona Lisa:kin vanha ja useimmat ottaisivat sen silti vaikka toisena vaihtoehtona olisi saada Nokian hirviökameralla otettu kuva senaatintorilta premiumpaperille printattuna.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

sambolo

Eihän tuossa b7 tarvi ku vähän päivittää valoja niin näyttää samalta ku uuemmatki, jos muka liian vanhalta näyttää ;) voisha siihe keulakonversionki tehdä, mutta kukaan sitä tuskin ryhtyy rs4 tekemään :)

Jos rs4 tapaisen auton haluaa, niin alkaa varmaan olemaan viimeisiä tilaisuuksia semmoinen omistaa ennen kuin siitä sakotetaa tuhottoman paljon!
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Skula

LainaaSe näyttää niin tosi vanhalta, ja varmaan noissa myynnissä olevissa on myös kabiini kulunut. Ratti ja nahkapenkit kiiltävät. Ei olisi minun käyttöauto.

Tästä saisi oivan uuden topikin.. Mikä on kenellekin käyttöautossa se arvoitetuin osa-alue?

Itselleni se on se hyvä ja edullinen auto, jossa arvonpudotus on pientä ja korjauskustannukset pysyvät maltillisina.. Tekniikkakin voisi olla mahdollisimman konstailematonta ja kestävää..

En ole niin kriittinen käyttöauton suhteen, se vain kuljettaa...

Mutta, kun puhutaan RS4 Audista, astutaan käyttöautotermin ulkopuolelle, se on enemmän (käyttö- ja)harrasteauto, vaikka se olisikin talouden ainoa auto. Sen arvo on jossain muualla kuin uusissa sisustoissa, uusissa muodoissa ja teknisissä vimpuloissa..

Itse olen löytänyt sopivan keskitien, on käyttöauto, vara/talviauto ja kesäkiva. Ja rahaa on kiinni vähemmän kuin yhdessäkään uutena ostamassani autossa.. Ja arvon pudotus, se vasta pientä näissä omissa nykyisissä onkin (Box vielä arvoitus, mutta se onkin keeper)..

Olen tainnut aikuistua, koska tuntuu että tämä tie millä nyt olen, tuntuu todella järkevältä? Vielä kun pysyisi käyttöautossa järjen rajoissa, eli ei mitään uutta..(koskaan enää, olis kiva sanoo, mut en taida vielä niin aikuinen olla..)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Skula - 01.09.13 - klo:19:19
Tästä saisi oivan uuden topikin.. Mikä on kenellekin käyttöautossa se arvoitetuin osa-alue?
...
Olen tainnut aikuistua, koska tuntuu että tämä tie millä nyt olen, tuntuu todella järkevältä? Vielä kun pysyisi käyttöautossa järjen rajoissa, eli ei mitään uutta..(koskaan enää, olis kiva sanoo, mut en taida vielä niin aikuinen olla..)

Osa-alueita on niin hiton monta. Oisko se kuitenkin itselle yleinen käytännöllisyys mun tarpeisiin? Tuo kattaa jo aika paljon. Outback on jotenkin sellainen monitoimi-peli. Ei missään mikään ylivertainen, mutta monessa hyvä ja käytännöllinen.

Itsekin olen välillä syyllistynyt "ketjuvaihtoon" eli uuteen menty ennenkuin ensimmäistä huoltoa tehty. Ja tuo homma vieläkin v####taa ja jopa hävettää. Kun en ole mikään rikas. Koetan pitää kiinni ajatuksesta, että uutta en osta ja nykyisellä ajan vähintään kolme vuotta. Jos tuo ei onnistu niin häpeän itseäni. Ja pyrkimyksenä saada seuraava n. 2v ikäisenä ja alle 100tkm ajettuna. Sellaisella menee 3v/60-70tkm aika nätisti ja vaihdossa saa vielä jotain.
Välillä tunnistan Sen autokuumeen koettavan heräillä ja silloin jätän tietoisesti autolehdet selaamatta ja foorumeillä pysyttelen urheilupuolella.

Tällä hetkellä haaveilen löytäväni joskus 2015 alkupuolella sopivan kohteen edellä kuvatuin ehdoin. Esimerkiksi Subaru Forester ois sopiva kohde. Harmi vain ettei suomeen tuoda haluamaani konetta, eli 2.5i Forea. XT tottakai menis, mutta taitaa tarjonta olla turhan niukkaa. Ja muutenkin jos koettaa järkilinjan pitää niin Lyxyry-mallit saa jäädä autolehtien sivuille ;)
"All 4 The Driver"

pokkus

Minusta on aika hassua edes verrata RS4:sta johonkin peruskoneiseen 3-sarjan Bemariin. RS on aina RS vaikka ikää olisi 15 vuotta. Se RS:n tuoma "statussymboli" ei häviä mihinkään iän myötä. Korkeintaan kasvaa kun joku vielä ajaa autolla, josta löytyy sielu eli kunnon moottori. Se kolmossarjalainen on "liisariauto" joita tiet ovat pullollaan ja 10 vuoden päästä sillä ajelee juuri kortin saaneet lippispäät ;) Tuolla "peruskolmossarjalaisella" ei tule varmaan ikinä saamaan samanlaista rispectiä liikenteessä kuin RS:llä. Ei sillä, että rob-s:n nykyisessä kulkineessa mitään vikaa olisi, mutta aivan eri autoista nyt puhutaan.

Voisin verrokkina heittää, että tuolla RS:llä on varmaan samanlainen arvostus liikenteessä kuin oman Mussen 5.0-moottorilla. Vaikka täällä on tiet täynnä vanhempia GT-malleja, niin tämän uuden mallin myötä tullut "uusintapainos" 5.0-koneesta on tuonut ihan jumalattomasti huomiota ja kehuja, kuinka Ford toi takaisin legendaarisen 5.0L V8-koneen Mustangiin. Tällä en siis tarkoita sitä, että auto kokonaisuudessaan olisi välttämättä ihailun kohteena vaan sitä, että porukka arvostaa tuollaista yksittäistä piirettä, joka tässä tapauksessa on se legendaarinen moottori. RS:n tapauksessa homma olisi hiukan sama eli kunnioitusta herättää ne RS-merkit keulalla sekä siellä konepellin alla lymyävä voimanpesä :)

Markku J

Suomessa tuon RS -vanhuksen tunnistaa liikenteessä alle 2% porukoista. Lopuille se on vain ikivanha B7 muiden joukossa. Jos tuolla arvostuksella nyt mitään merkitystä RS -kuskille on. Minun kohdalla ei olisi.

Harrasteautoksi hieno, mutta korvaamaan uusi F30 arkiajokkina... en vaihtaisi.

Viimeksi minun käskettiin syödä hatullinen paskaa, kun tuota kommentoin. Silläkin uhalla kerron mielipiteeni. Ja tuon paskan syöntiehdotuksen voin tarjota takaisin siitä kirjoittaneelle "sivistyneelle herrasmiehelle".

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:20:59
Suomessa tuon RS -vanhuksen tunnistaa liikenteessä alle 2% porukoista. Lopuille se on vain ikivanha B7 muiden joukossa.

Totta se on tuokin, vaikka prosenttiosuutta voikin veikkailla. Selvää on, että Audin S tai RS -mallit eivät ole lähimainkaan yhtä tunnettuja kuin M:t tai AMG:t.

clima

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:20:59
Viimeksi minun käskettiin syödä hatullinen paskaa, kun tuota kommentoin. Silläkin uhalla kerron mielipiteeni. Ja tuon paskan syöntiehdotuksen voin tarjota takaisin siitä kirjoittaneelle "sivistyneelle herrasmiehelle".

Juuri näin.

fourvalve

Tällä foorumilla ei kannata kertoa autonvaihtopohdiskelua ainakaan tosissaan, täällä tulee tuomio saman tein jos hiemankin poikkeavaa suunnittelee.
Paras on poistua foorumilta ja itse pohtia ne vaihtoehdot välittämättä toisten mielipiteistä.
BMW z4 3.0i roadster

Skula

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 01.09.13 - klo:20:42
Osa-alueita on niin hiton monta. Oisko se kuitenkin itselle yleinen käytännöllisyys mun tarpeisiin? Tuo kattaa jo aika paljon. Outback on jotenkin sellainen monitoimi-peli. Ei missään mikään ylivertainen, mutta monessa hyvä ja käytännöllinen.

Näin juuri. Minulle tuli tarjolle tuollainen farkku Mondeo, halpa, tilava ja perustekniikalla, kuluttaakin vielä kohtuu vähän = istuu juuri tarpeisiini. Tähän kun kelaa 30tkm/vuosi, hinta ei juurikaan ropise, korjaamiset hoituu nyrkkipajalla kuin pajalla, ja niin kalliita vikoja ei tule, että uusi Octavia(tms.) tulisi halvemmaksi ostaa ja ylläpitää  ;)

Kyllä se konsernin sisältä varmaan Superb 2.0TDI 4x4 DSG(/Passat 2.0TDI 4Motion DSG) istuisi omaan käyttöautokategoriaan, sitten kun niitä saa alle kymppitonnilla  8)

Käyttöauto on käyttöauto, ja on sitten kyytiin tulevan vika jos ei kehtaa sisään istua  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:20:59
Suomessa tuon RS -vanhuksen tunnistaa liikenteessä alle 2% porukoista. Lopuille se on vain ikivanha B7 muiden joukossa....
Minä taas luueln että nuo 2% tunnistaa sen RS logon tietävät auton iän ja he pitävät sitä ikivanhana tai sitten eivät pidä mikä on paljon todennäköisempää. Ne loput 98% joilla ei ole käsitystä koko RS:stä pitävät sitä todennäköisesti uudenkarheana tavallisena Audina, ei suinkaan ikivanhana kun B7 kopasta puhutaan. Juuri ne hopeanvärisellä Corollalla ajelevat jotka ei tee/näe eroa 96kW koneella olevalla A4:lla ja RS4:lla tai 3-sarjan Bemulla/M3:lla tai AMG mesellä versus perusmesellä vaan kaikki ko. merkit mallista/tekniikasta riippumatta on niitä samoja "öky-/luksusautoja". :).. Suurimmalla osalla (ei koske tämän foorumin lukijoita) vaikka nyt myyntilistojen "listaykkösten" Octavia, Corollan tai Golfin kuljettajista tuskin on juuri mitään käsitystä Audien vuosimalleista ja niiden iästä ja väitän että B7 menee vieläkin aika monillle uudehkosta Audista., etenkin sedan, avantissa ehkä on jo takakontti kulmikkaine kuutiomaisine  muotoineen vähän outdated.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 01.09.13 - klo:21:38
Tällä foorumilla ei kannata kertoa autonvaihtopohdiskelua ainakaan tosissaan, täällä tulee tuomio saman tein jos hiemankin poikkeavaa suunnittelee.
Paras on poistua foorumilta ja itse pohtia ne vaihtoehdot välittämättä toisten mielipiteistä.

Miksi ihmeessä pitäisi mihinkään poistua? Eikö oma tahto riitä ja haluaisit vaan jeesjees-miesten kannustusta?

Ainakaan minä en osta autoa naapureille saati nettipalstan keskustelijoille, ja itsetuntoni kestää seistä omien valintojeni takana, vaikka kuinka sataisi kritiikkiä muilta. Aikuisia miehiähän (?) tässä ollaan, eikä enää räitä ringissä yläasteen mopoparkissa..

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.09.13 - klo:21:55
Ainakaan minä en osta autoa naapureille saati nettipalstan keskustelijoille, ja itsetuntoni kestää seistä omien valintojeni takana, vaikka kuinka sataisi kritiikkiä muilta. Aikuisia miehiähän (?) tässä ollaan, eikä enää räitä ringissä yläasteen mopoparkissa..
Jostain syystä monella tuntuu olevan itsetunto sen verran hukassa että pitää saada omille autohankinnoilleen muiden hyväksyntä, joillekin jopa nettifoorumin hyväksyntä. Se toki sitä haluaville suotakoon. Toiset sitten osaavat ihan ilman nettirummutustakin hoitaa autokauppansa. Meitä on moneksi kuten on autojakin. Toivottavasti jokainen löytää omansa, tavalla tai toisella. Karmeaa se olisi julkisten armoille jäädä sen takia ettei pysty autovalintaa päättämään ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 01.09.13 - klo:22:03
Jostain syystä monella tuntuu olevan itsetunto sen verran hukassa että pitää saada omille autohankinnoilleen muiden hyväksyntä, joillekin jopa nettifoorumin hyväksyntä. Se toki sitä haluaville suotakoon.

Tokkiinsa.. Onhan täälläkin niitä merkkikohtaisia ketjuja, joissa riittää selkään taputtajia.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:20:59
Suomessa tuon RS -vanhuksen tunnistaa liikenteessä alle 2% porukoista.

Tämä täysin ymmärrettävää. Itselläkin menee mallit ja merkit sekaisin helposti. Hyvä esimerkki Kia Optima ja Skoda Octavia. Uusi Octavia on kuin kopio Optimasta tai toisinpäin.

mol

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 01.09.13 - klo:22:12
Uusi Octavia on kuin kopio Optimasta tai toisinpäin.

Minulle taas ei ole tullut mieleenkään että ne olisivat yhtään samannäköisiä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.09.13 - klo:22:08
Tokkiinsa.. Onhan täälläkin niitä merkkikohtaisia ketjuja, joissa riittää selkään taputtajia.

Juuri näin! Ja jos haluaa keskustella vain oikeamielisten keskuudessa, niin kannattaa hankkia sellainen automerkki, mille löytyy hurmoshenkinen merkkifoorumi. Siellä on varmasti hyvä olla :)

rob-s

Aika paljon kirjoittelua auton vaihtopohdintani on saanut aikaan. Hyvä juttu! Itse arvostan kaikkien mielipiteitä ja luen kirjoituksia mielenkiinnolla. Toki mietin miten jotkut kanssaforumilaiset suhtautuisivat toisten kriittisiin kirjoituksiin varsinkin olemassaolevaan kalustoon. Pitää muistaa jos ei sellaista kestä, niin ei pidä kysyä tai pohtia julkisesti.

Itsellä on edelleen ristiriitaiset fiilikset RS4 suhteen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

V-O

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 01.09.13 - klo:20:45
RS on aina RS vaikka ikää olisi 15 vuotta.
Juurikin näin.

Ihan sama koskee minun mielestä vieläkin vanhempaa RS2:ta. Audin RS on aina RS (ei siis skoodan...).


nikob

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.09.13 - klo:21:51
Minä taas luueln että nuo 2% tunnistaa sen RS logon tietävät auton iän ja he pitävät sitä ikivanhana tai sitten eivät pidä mikä on paljon todennäköisempää. Ne loput 98% joilla ei ole käsitystä koko RS:stä pitävät sitä todennäköisesti uudenkarheana tavallisena Audina, ei suinkaan ikivanhana kun B7 kopasta puhutaan. Juuri ne hopeanvärisellä Corollalla ajelevat jotka ei tee/näe eroa 96kW koneella olevalla A4:lla ja RS4:lla tai 3-sarjan Bemulla/M3:lla tai AMG mesellä versus perusmesellä vaan kaikki ko. merkit mallista/tekniikasta riippumatta on niitä samoja "öky-/luksusautoja". :).. Suurimmalla osalla (ei koske tämän foorumin lukijoita) vaikka nyt myyntilistojen "listaykkösten" Octavia, Corollan tai Golfin kuljettajista tuskin on juuri mitään käsitystä Audien vuosimalleista ja niiden iästä ja väitän että B7 menee vieläkin aika monillle uudehkosta Audista., etenkin sedan, avantissa ehkä on jo takakontti kulmikkaine kuutiomaisine  muotoineen vähän outdated.
+1 Eipä ihmiset paljon tiedä Audejen vuosimalleja jos ei erityisesti autoista ole kiinnostunut, eikä B7 nyt mikään ikivanha ole ainakaan Suomen autokannassa.
Ehkä joillekin on tärkeää ajaa uudella autolla sen taka että pystyy näyttämään että mulla on varaa tähän ja niin edelleen nostaa oma itse tuntoa.
Itse ainakin hommaan auton josta itse tykkään, ei kiinnosta ajatteleeko muut että ajeleepa tuo vanhalla autolla. Itsekin haaveilen nyt toiseksi autoksi ep3 type R ja hyvin pystyn tuolla ajelemaan ja viellä oikein hymyssä suin vaikka nuo on jo yli kymmenen vuotta vanhoja. Monesti hyvin pidetyt vanhemmat autot herättää paljon enemmän huomiota omaan silmään kuin jotku uudet premiumit, eli mielummin vanhempi upea sportti kuin joku uusi perus premium jos vain mahdollista.  ;)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.09.13 - klo:22:27
Itsellä on edelleen ristiriitaiset fiilikset RS4 suhteen.

Robert, nämä sinun RS4 fiilikset ovat olleet läsnä jo pitkään, taisi olla jo UVW:n aikana.
Et siis saa mielen rauhaa ennen kun joko ostat sellaisen tai toteat että on jo liian myöhäistä löytää hyvä yksilö.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Joni5

#2099
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:20:59
Suomessa tuon RS -vanhuksen tunnistaa liikenteessä alle 2% porukoista. Lopuille se on vain ikivanha B7 muiden joukossa. Jos tuolla arvostuksella nyt mitään merkitystä RS -kuskille on.

Tässä heitetään väite että 98% kadullakulkijoista tunnistaa B7 mallin vanhaksi ja väittäisin että tämä väite on väärä. Siellä on vähintään 50% ihmisistä jotka eivät ole syvällisesti perillä viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleista Audin korimalleista että osaisivat sanoa mikä on vanha ja mikä uusi.

Toinen väite joka tässä tavallaan rivien välissä esitetään että 100% niistä ihmisistä jotka tunnistaa B7 korimallin vanhaksi he halveksisivat tätä ja olisin myös tästä voimakkaasti eri mieltä ja itse väittäisin että vähintään 50% niistä ihmisistä jotka tunnistavat auton hiukan vanhemmaksi eivät tunne mitään halveksuntaa tätä kohtaan.

Jos arvioidaan arvostus/halveksunta suhteella niin väittäisin jopa että tuollainen B7 RS voisi olla melko lähellä optimia. Autoharrastajat tunnistavat RS mallin ja arvostavat. Monet tytöt eivät ole niin paljon perillä vuosimalleista että he osaisivat olla tästä asiasta mitään mieltä ja kyllä he sisälle istuttuaan ja kun kone höräytetään käyntiin niin kyllä he heti huomaavat että nyt tässä on jotakin erilaista. Nämä ovat ne ryhmät joiden arvostukseen tuollaiset RS tyyliset puolisleepperit on alunperin suunniteltukin. Ja muut, who cares. Kenen muitten mielipiteestä minun pitäsi olla kiinostunut?

Sitten on joitakin uusi-auto snobeja, mutta RS ei ole koskaan heille ollut tarkoitettukaan. RS mallithan on perinteisesti tehty korimallin elinkaaren loppupuolella ja uusi-auto snobithan eivät oikein koskaan ole voineet ostaa RS autoa edes sen ollessa uusi siksi että korimalli on silloin jo ollut kaupassa jonkin aikaa. Ei jokaisen auton tarvitse tyydyttää kaikkia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy