Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.08.13 - klo:21:23
Mikko kirjoittaa asiaa. Onhan tuollainen vanha RS4 oikeasti jo "vanha". En haluaisi ajaa tuollaisella autovanhuksella arkiajojani. Harrastehommat ovat sitten eri asia. Se näyttää niin tosi vanhalta, ja varmaan noissa myynnissä olevissa on myös kabiini kulunut. Ratti ja nahkapenkit kiiltävät. Ei olisi minun käyttöauto.

Jos vertaan tuollaista autovanhusta rob-s:n hienoon F30:een, niin ero on liian suuri. Bemu on kuin uusi, ja RS4 on kulunut vanhus. Valinta olisi osaltani selvä.

Nyt kyllä tuli sellanen laidallinen paskaa, että herra voi syödä sitä hatullansa. Ja riittää vielä huomiseksi evääksikin... ja maanantaiksi töihin... jos sellasissa edes käy näinkin todellisuudesta vieraantuneena.

Jonde

Onneksi lopetin tämän foorumin seuraamisen yli vuosi sitten. Ei ole omilla autoilla mitään asiaa tänne.
Markku J varmaan kuolisi, jos joutuisi ajamaan 30v vanhalla autolla päivittäin työmatkoja(jos tarvisi käydä töissä), kuten minä joudun tekemään.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 31.08.13 - klo:21:53
Onneksi lopetin tämän foorumin aktiivisen seuraamisen yli vuosi sitten. Ei ole omilla autoilla mitään asiaa tänne.
Markku J varmaan kuolisi, jos joutuisi ajamaan 30v vanhalla autolla päivittäin työmatkoja(jos tarvisi käydä töissä), kuten minä joudun tekemään.
Sä otatkin työmatka-autoilun harrastuksena. Joillekin autoilu on ilmeisesti pakkopullaa, jota ei kestä jos alla on yli vuodenvanha auto. Ikävää mutta totta joidenkin kohdalla.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

nikob

Ihmetyttää myös tämä uusien autojen ihannointi, tuntuu ettei ole paljon muuta väliä että on vain mahdollisimman uusi auto  :o. Itse ainakin aijaisin kaikki ajoni hymy korvissa RS4:sella, eikä painaisi paljon mieltä auton vuosimallin kun kyyti on erillaista kuin uudella perusautolla. Eikä paljon tule liikenteessä perus premium autoja ihailtua mutta Räsä kääntää kyllä päät  ;).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

rob-s

LainaaS4:n ja S5 SB:n perään. Ne kun alkavat olla samassa hintaluokassa.

Se on 99,9% etten osta neljättä kertaa samaa kojelautaa katseltavakseni vaikka S4/S5sb ovatkin todella hienoja ja haluttavia autoja.

Onhan se jollakin tapaa järjen vastaista edes harkita 1 vuoden vanhan & alle 20tkm ajetun tilalle 7 vuotta vanhan & 79tkm ajetun bensasyöpön mutta siinä autossa on vaan luonnetta. Lisäksi se on minun monen vuoden unelmani.

M3 ei ole optio sillä se on takaveto kuten nykyinenkin. Sama juttu C63AMG osalta.

Mielessä on käynyt myös S3 Sedan, CLA 250 4-matic ja jos kukkaron avaisi hieman enemmän niin CLA 45 AMG (tosin eivät ole tämän ketjun autoja).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

malinmip

Lainaus käyttäjältä: nikob - 31.08.13 - klo:21:57
Ihmetyttää myös tämä uusien autojen ihannointi, tuntuu ettei ole paljon muuta väliä että on vain mahdollisimman uusi auto  :o. Itse ainakin aijaisin kaikki ajoni hymy korvissa RS4:sella, eikä painaisi paljon mieltä auton vuosimallin kun kyyti on erillaista kuin uudella perusautolla. Eikä paljon tule liikenteessä perus premium autoja ihailtua mutta Räsä kääntää kyllä päät  ;).

Hyvin sanottu, peruspelejä (Skoda RS, normibemarit yms) yms mahtuu miljoona tusinaan.

RS4 pysyy silti aina RS Audina kuten ///M bemaritkin. Ugh!
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.08.13 - klo:21:23
Mikko kirjoittaa asiaa. Onhan tuollainen vanha RS4 oikeasti jo "vanha". En haluaisi ajaa tuollaisella autovanhuksella arkiajojani. Harrastehommat ovat sitten eri asia. Se näyttää niin tosi vanhalta, ja varmaan noissa myynnissä olevissa on myös kabiini kulunut. Ratti ja nahkapenkit kiiltävät. Ei olisi minun käyttöauto.

Jos vertaan tuollaista autovanhusta rob-s:n hienoon F30:een, niin ero on liian suuri. Bemu on kuin uusi, ja RS4 on kulunut vanhus. Valinta olisi osaltani selvä.

Kyllä autossa pitää olla jotakin muutakin kuin, että se on uusi. Itseä ainakin hävettäisi jos kahvipöydässä joutuisi yksimään sen kohdalla kun puhutaan moottorista, varusteista ja vajaavetoisuudesta.... RS on aina erikoismalli ja perus A4 (A5 ja A7) on kaikkien saatavilla...

VAG!

#2047
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.08.13 - klo:21:50
Nyt kyllä tuli sellanen laidallinen paskaa, että herra voi syödä sitä hatullansa.

Kyllä ainakin mun on helppo olla Markun kanssa samaa mieltä siitä, että A4 B6 näyttää vanhalta niin sisältä kuin ulkoa. Ei siitä pääse mihinkään.

Toki B6 RS4:n voimalinja on todella hieno ja pesee monet nykymallit mennen tullen. Mutta ei se poista sitä faktaa, että B6 on vanha auto ja vanhan auton näköinen.

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:22:03
Itseä ainakin hävettäisi jos kahvipöydässä joutuisi yksimään sen kohdalla kun puhutaan moottorista, varusteista ja vajaavetoisuudesta....

Minulla on ollut useammassakin kahvipöydässä hauskoja hetkiä, kun olen sivusta kuunnellut ukkojen höpinöitä moteista, varusteista ja vajakeista. Vaikka täällä olenkin aktiivinen, niin siviilissä olen melko hiljaa autoasioista. Jos joku bisneskulitisti asiasta kysyy, niin keskustelu loppuu yleensä lyhyeen, kun totean, että Skoodalla me ajellaan 8)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:03
Kyllä ainakin mun on helppo olla Markun kanssa samaa mieltä siitä, että A4 B6 näyttää vanhalta niin sisältä kuin ulkoa. Ei siitä pääse mihinkään.

Toki B6 RS4:n voimalinja on todella hieno ja pesee monet nykymallit mennen tullen. Mutta ei se poista sitä faktaa, että B6 on vanha auto ja vanhan auton näköinen.

Nyt me puhutaan B7 mallista... (ei ole olemassa B6 RS4)

SamKoo

Itsekin ihmettelen myös RS4 saamaa negatiivista palautetta, monen pojan niinkuin miehenkin varmasti yksi unelma-autoista mistä tänäpäivänä ei läheskään kaikilla ei ole vielä edes varaa unelmoida  :o

Ei tälläistä autoa (RS4) jos mielessä pyörii niin korvata millään ocu 3 RS mallilla IMHO. Uusi on aina uusi mutta silti se on vain uusi
Volvo XC60 R-Design -12

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:22:06
Nyt me puhutaan B7 mallista... (ei ole olemassa B6 RS4)

Mä en ole oikein tarkkaan näistä Audin malleista selvillä, joten mun virhe. Tätä mallia tarkoitan:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:2006-2008_Audi_RS_4_%288ED%29_quattro_Avant_%282011-09-03%29_01.jpg

Mikko

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.08.13 - klo:22:01
Se on 99,9% etten osta neljättä kertaa samaa kojelautaa katseltavakseni vaikka S4/S5sb ovatkin todella hienoja ja haluttavia autoja.

Tämän tiesinkin, enkä niitä sinulle ehdotellutkaan vaan ihan vain totesin, että itselleni nuo olisivat realistisempia vaihtoehtoja. :)

Eikä minusta se, että pitää 7-8 vuotta vanhaa autoa vanhana ole mitenkään uuden auton ihannointia. Tuo alkaa vaan olla sellainen ikä nyky-autolle, että ylläpito vaatii harrastuneisuutta. Ja autot ovat tuossa ajassa menneet varustelultaan jo aika paljon eteenpäin. Vain Suomessa tämä voi aiheuttaa tuollaisen vastareaktion, täällä on jotenkin kunnia-asia ajaa isomoottorisella ikivanhalla lintalla. Enkä tällä tarkoita upeassa kunnossa olevaa klassikkoa vaan jotain muuta. Aikoinaan kun omanikin uutena ostin niin parilta kaverilta tuli kommenttia, että samaan hintaan olisit saanut pari V6-mondeota tms.

Ja jos vielä aihetta sivuan niin luulen, että jos Rob tuohon RS4:n haluat tarttua niin nyt alkaa olla viimeiset mahdollisuudet (tai sitten pitää odotella muutama vuosi seuraavaa sukupolvea) ja jos se todella on unelma jonka haluaa toteuttaa niin siitä vaan. Sittenhän se on kokeiltu. Järkiostostahan tuosta ei saa millään vaikka kuinka pyörittelisi. :)

mol

Lainaus käyttäjältä: nikob - 31.08.13 - klo:21:57
Ihmetyttää myös tämä uusien autojen ihannointi, tuntuu ettei ole paljon muuta väliä että on vain mahdollisimman uusi auto

Juupajuu, mersuforumiakin seuraavana ei voi muuta kuin todeta että tämä on aivan eri maailmasta. Eipä silti, mersuforumissa kyllä välillä harmittaa kun siellä ei juuri alle 10v autoista puhuta mitään. Tämä taasen on toinen ääripää...

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: mol - 31.08.13 - klo:22:31
Juupajuu, mersuforumiakin seuraavana ei voi muuta kuin todeta että tämä on aivan eri maailmasta. Eipä silti, mersuforumissa kyllä välillä harmittaa kun siellä ei juuri alle 10v autoista puhuta mitään. Tämä taasen on toinen ääripää...
Kuin myös Audifinnsillä. Siellä esim. A4 B8 on suht tuore asia ja siellä ollaan aidosti iloisia ja kiinnostuneita kun näitä "uusiakin" malleja alkaa olla foorumin jäsenillä.
Tämähän areena ei olekaan mikään autoharrastajien saitti, sanan varsinaisessa merkityksessä.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 30.08.13 - klo:20:30
Sama se on RäSä Audien kanssa.  ;)
En ole koskaan kuullut RäSä-nimitystä Audista... kuulosta halventavalta. Miten päin vaan.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 31.08.13 - klo:22:45
Tämähän areena ei olekaan mikään autoharrastajien saitti, sanan varsinaisessa merkityksessä.

Siis voiko itseänsä kutsua autoharrastajaksi vain siinä tapauksessa, että ajaa jollain +10v lintalla?

DyyD

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:51
Siis voiko itseänsä kutsua autoharrastajaksi vain siinä tapauksessa, että ajaa jollain +10v lintalla?

Harrastajan voi määritellä monella tapaa, mutta tällä foorumilla se lienee harrastamista jos osaa täyttää pissapojan. Täällä kun on herroja, joiden pissapoika ei edes kerkeä kuivumaan kun ollaan jo vaihtamassa autoa seuraavaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.08.13 - klo:22:55
Harrastajan voi määritellä monella tapaa, mutta tällä foorumilla se lienee harrastamista jos osaa täyttää pissapojan.

Eli olet sitä mieltä, että oikeaoppinen ja rehellinen autoharrastaminen vaatii sitä, että ollaan joka viikonloppu kyynärpäitä myöten vaseliinissa?

DyyD

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:57
Eli olet sitä mieltä, että oikeaoppinen ja rehellinen autoharrastaminen vaatii sitä, että ollaan joka viikonloppu kyynärpäitä myöten vaseliinissa?

Ei mennä nyt ihan ääripäihin, mutta on se autoharrastaminen jotain muuta kuin auton vaihtaminen kerran puoleen vuoteen ja uudesta autosta tänne raportoiminen. Se, että tekee sille autolle jotain konkreettista, vaihtaa vaikka renkaat tai sulat, se lienee sitä jo jotenkin harrastamiseksi kategorisoitavaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.08.13 - klo:22:55
Harrastajan voi määritellä monella tapaa, mutta tällä foorumilla se lienee harrastamista jos osaa täyttää pissapojan. Täällä kun on herroja, joiden pissapoika ei edes kerkeä kuivumaan kun ollaan jo vaihtamassa autoa seuraavaan.
No vähän just samaa meinasin kommentoida että jos auto vaihdetaan uuteen kun lasinpesunestesäiliö tyhjenee niin vaihdetaan uuteen. Enää kun ei voi oikein sitäkään käyttää että kun tuhkakuppi on täynnä, kun nykyään niin harva polttaa, varsinkaan autossa :)
Kyllähän uusia/uudempiakin autoja voi "harrastaa".
Eikä sitten herneitä kenellekään tästä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:57
Eli olet sitä mieltä, että oikeaoppinen ja rehellinen autoharrastaminen vaatii sitä, että ollaan joka viikonloppu kyynärpäitä myöten vaseliinissa?
Voisin kuvitella, että RS4:sta ei tarvitse huoltaa ihan joka viikonloppu, peilaten näihin uusiin VAG autoihin (DSG, pumppusuutin, laakeri viat, ruoste, ilmastointi ja öljynkulutus)

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: vorkki - 31.08.13 - klo:22:49
En ole koskaan kuullut RäSä-nimitystä Audista... kuulosta halventavalta. Miten päin vaan.
Niin, Audilla se on RiSa ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 31.08.13 - klo:22:59
Se, että tekee sille autolle jotain konkreettista, vaihtaa vaikka renkaat tai sulat, se lienee sitä jo jotenkin harrastamiseksi kategorisoitavaa.

Miksi pitäisi tehdä jotain "konkreettista" jotta olisi autoharrastaja? Minä luokittelen itseni autoharrastajaksi, vaikka en vietäkään viikonloppujani autotallissa.

Ja ei minusta kyllä muutenkaan tulisi oikeaoppista ja rehellistä Autoharrastajaa, kun en kehtaisi kutsua vaimoa muijaksi tai vi**n muijaksi julkisella paikalla :-) Se kun tuntuu olevan Autoharrastajan perusvaatimuksia :D

VAG!

#2063
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:23:03
Voisin kuvitella, että RS4:sta ei tarvitse huoltaa ihan joka viikonloppu, peilaten näihin uusiin VAG autoihin (DSG, pumppusuutin, laakeri viat, ruoste, ilmastointi ja öljynkulutus)

Mä olen nyt ajanut noin 150 tonnia kahdella DSG-vaggineella ja eipä ole ollut tarvetta kertomillesi toimenpiteille.

EDIT: Ja vaimo on ajanut tähän päälle 30 tonnia, eli itse autoilla on ajettu 180 tonnia.

Mikko

Eiköhän nuo ketjuvaihtajat ole aikamoinen vähemmistö täälläkin. ;)
Kovasti tuntuvat vain kateutta herättävän... Jos lukee muuta kuin autonvaihtokeskustelua niin voi huomata, että aika paljon kaikenlaista täälläkin autojen kanssa puuhataan. Ei toki mitään moottorin uudelleenrakentamisia, mittavia ruostekorjauksia, ylimaalauksia autotallissa, jne. Kyllä minä monen touhut ihan harrastamiseksi laskisin.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:23:07
Miksi pitäisi tehdä jotain "konkreettista" jotta olisi autoharrastaja? Minä luokittelen itseni autoharrastajaksi, vaikka en vietäkään viikonloppujani autotallissa.

Huh, nyt jättää kyllä melkein sanattomaksi. Toisaalta tällä analogialla meikäläisestä tuli juuri tämän maan paras kuorolauluharrastaja sekä tanhupiiriharrastaja näin ihan kertaheitolla. Eihän niiden harrastusten kanssa mitään konkreettista tarvinnutkaan siis tehdä. No se siitä tähän topikkiin, menee todella offariksi. Vaikka taidan kyllä harrastaa myös offtopikkia, jopa ihan konkreettisesti.

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:23:07
Miksi pitäisi tehdä jotain "konkreettista" jotta olisi autoharrastaja? Minä luokittelen itseni autoharrastajaksi, vaikka en vietäkään viikonloppujani autotallissa.

Ja ei minusta kyllä muutenkaan tulisi oikeaoppista ja rehellistä Autoharrastajaa, kun en kehtaisi kutsua vaimoa muijaksi tai vi**n muijaksi julkisella paikalla :-) Se kun tuntuu olevan Autoharrastajan perusvaatimuksia :D
Konkreettista? Eikö uuden auton vaihtelu vähintään vuoden välein ole konkreettista? Kyllä on ja sekin on autoharrastamista, ei autoharrastajat ei vaihda "ihan" niin usein. Tämä vaimoksi/muijaksi nimitteleminen ei oikein auennut mitä tekemistä sillä autoharrastajien kesken on?
Volvo XC60 R-Design -12

clima

Lyhyesti OT: se että on kirjautunut tälle foorumille ja seurailee ja kirjoittelee (la iltana tänne klo 23 jälkeen) kertoo jo osaltaan että jonkin sortin harrastuksesta on kyse.

Rob-s:lle suosittelisin RS4:n kokeilemista: jos on tuollaista aina halunnut ja mahdollisuus olisi se toteuttaa niin sitten pitää toimia. Autoja nämä vain ovat, vaihtoon jos ei sytytä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 31.08.13 - klo:23:19
Tämä vaimoksi/muijaksi nimitteleminen ei oikein auennut mitä tekemistä sillä autoharrastajien kesken on?

Mä olen nyt viime aikoina sekalaisista syistä johtuen seurannut vähän aktiivisemmin paria jenkkiautofoorumia ja siellä ainakin tuntuu olevan tapana kutsua vaimoa muijaksi tai vi**n muijaksi. Tästä olen vain päätellyt, että oikeaoppiset Autoharrastajat kutsuvat vaimojaan näillä termeillä.

Itse en halua ryhtyä todelliseksi Autoharrastajaksi, mutta kyllä mä silti mielelläni jatkan ihan tyytyväisenä autoharrastajanakin.

Levjsa

Roballe ehdottomasti RS4, kun se vielä on siedettävän ikäinen ja siistikuntoinen. Tuollainen olisi itsellenikin kelpaava, jos vaan lompakko venyisi :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy