Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

rob-s

#1980
LainaaHmmm., jos tuolla tarkoitat puuttuvia nippeleitä ja ja muovisia listoja/osia sisustassa niin joo mutta muutoin tuo on kyllä ihka hieno klassikko jonka muotoilu kestää aikaa ja hyvin

Olen siitä jo muutama vuotta sitten kirjoittanut forumille, että joka malliuudistuksen myötä autot natisevat vähän enemmän. Minusta B8 oli melko muovinen, samoin nyt ostamani F30 BMW..todella muovinen..jopa sellainen vähän kiiltävä.

Onhan muotoilu mennyt eteenpäin mutta onko se oikeasti mennyt parempaan suuntaan? B7:n navin näyttö on toki aika historiallinen esim. A6/A7/A8 iso navi näyttöön nähden.

Kumman uskotte menettävän enemmän arvonsa sanotaan seuraavan kahden vuoden aikana..RS4 B7 vai BMW 328i F30?

Mitään päätöksiä en ole tehnyt ja ajelen todella tyytyväisenä F30:lla..mutta pohdintaketjuhan tämä onkin! 8)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

monster

B7:n Navi+ tilalle vaihdat Exeon navin niin saat tarkemmalla resoluutiolla navin näytön. Faceliftaa huomattavasti kabiinia uudemmaksi...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.08.13 - klo:21:17
Kumman uskotte menettävän enemmän arvonsa sanotaan seuraavan kahden vuoden aikana..RS4 B7 vai BMW 328i F30?

Aika kimurantti kysymys, riippunee monista asioista ja tulevien vuosien bensan hinta ei liene se vähiten merkitsevä, en nyt löytänyt tuon bemmusi ikää mutta sen hinta tulee sinne 4 v. asti alas kuin kivi ( ja noin 50% arvoonsa) kun taas RS4 pahin pudotus lienee jo tapahtunut ?

Eli oma ( ja taas kerran oman linjan  :) ) vastaukseni olisi että bemu menettää arvoaan enemmän seuraavan 2 vuoden aikana.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Tuo RS4 B7 on jo niin vanha kulkine, että se ei täytä samoja kriteereitä käytössä kuin sinun uusi Bemu. Se on vanha, kulunut ruppana, ja kun vertaat Bemuun, jätät sen kauppaan.

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.13 - klo:21:44
Tuo RS4 B7 on jo niin vanha kulkine, että se ei täytä samoja kriteereitä käytössä kuin sinun uusi Bemu. Se on vanha, kulunut ruppana, ja kun vertaat Bemuun, jätät sen kauppaan.

Ja silti se suurella todennäköisyydellä pitää arvonsa bemua paremmin tuon kaksi vuotta.
S3 8V Sedan -19

exari

Ensi talven liukkaat kelit ehkä auttavat mielipiteen muodostuksessa...ainakin Q-hun jo tottuneelle.

Zeta

Kyllä tuo RS4 on olemukseltaan ajaton. Eipä tuota juurikaan kannate verrata BMW:hen. Jos ylimääräistä olisi niin hakisin allaolevan heti.

http://www.nettiauto.com/audi/rs4/5826618
VW Passat 3c Variant 2.0TDI 4Motion.

cipher

Hideous understeer vastaan Bemmin ajettavuus - kummankohan heteromies valitsisi?

Enhancer

Niin, toinen vaihtoehdoista on kaupparatsun leasing-unelma, joka päästää kivoja plimplom-ääniä ja jonka kaukosäätimen saa muutamalla eri värillä, toinen yksi automaailman legendoista, ceeookakkosta tulee putkesta sen verran että vihreiden eduskuntaryhmä kusee tuubaansa arkadianmäellä, ja pirssi vielä murisee mennessään.

Heteromies ei tätä päätöstä kovin kauaa miettisi, jos vaan perse ja kantti kestää.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Pekka T


Jos rob-s sittenkin haluaa nelivedon talveksi, niin tässä olisi hyvä vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/audi/a5/5722867
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

nikob

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.08.13 - klo:21:44
Tuo RS4 B7 on jo niin vanha kulkine, että se ei täytä samoja kriteereitä käytössä kuin sinun uusi Bemu. Se on vanha, kulunut ruppana, ja kun vertaat Bemuun, jätät sen kauppaan.
Ihan pidosta kiinni kuinka kulunut tuo vanha RS4 on, monet uudemmatkin ruppania jos ei ole hyvällä pidolla ollut.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

pokkus

rob-s, sä olet niin monta kertaa puhunut tuosta RS4:sta eli eiköhän ole aika varmaa mikä se oma unelma-auto oikeasti olisi? :) Ei ne unelmat ikinä täyty pähkäilyllä tai tekemällä jotain sellaista mikä ei ole se oma unelma. Jos vain rahat riittää räsään ja sukassa on hiukan extraa bensaan ja mahdollisiin remppohin, niin ei kai muuta kannata edes harkita :) Jos taas jo pelkästään auton osto tekisi tiukkaa niin sitten miettisin kahteen kertaan onko siihen oikeasti varaa.

Itse en taas ymmärrä miten vajaamukista mehulingolla varustettua Bemaria voi verrata autoon jossa on oikea moottori... ;) ei herneitä kenellekään :)

rob-s

Kiitoksia hyvistä ajatuksista! Itse hitusen pelkään ettei pitkäaikainen unelmani enää vastaa odotuksia..eli että saattaa tulla pienoinen pettymys.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 30.08.13 - klo:06:46
Kiitoksia hyvistä ajatuksista! Itse hitusen pelkään ettei pitkäaikainen unelmani enää vastaa odotuksia..eli että saattaa tulla pienoinen pettymys.

Niinhän se unelmien kanssa voi käydä. Toisaalta, jos mitään unelmaa ei uskalla täyttää, niin tylsäksi menee sekin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.08.13 - klo:03:40
rob-s, sä olet niin monta kertaa puhunut tuosta RS4:sta eli eiköhän ole aika varmaa mikä se oma unelma-auto oikeasti olisi? :) Ei ne unelmat ikinä täyty pähkäilyllä tai tekemällä jotain sellaista mikä ei ole se oma unelma. Jos vain rahat riittää räsään ja sukassa on hiukan extraa bensaan ja mahdollisiin remppohin, niin ei kai muuta kannata edes harkita :) Jos taas jo pelkästään auton osto tekisi tiukkaa niin sitten miettisin kahteen kertaan onko siihen oikeasti varaa.

Itse en taas ymmärrä miten vajaamukista mehulingolla varustettua Bemaria voi verrata autoon jossa on oikea moottori... ;) ei herneitä kenellekään :)

En ole mikään käytettyjen autojen asiantuntija (jostain kumman syystä), joten ei herneitä nenään mielipiteestäni: mietin jo heti alussa rob-s:n siirtoliikettä nelivedosta melko tehokkaaseen takavetoon talvikelejä ajatellen, siis että tuleeko katumus. Varmasti quattro ehti koukuttaa joten jos ensi talvena on lunta entiseen tapaan niin varmasti petyt. Varmasti RS4, vanhakoppainenkin, on tunne-fiilisauto ja hyvin pidettynä jopa vähäriskinen. Mutta, toisaalta tuon tyyppisiä autoja ei varmasti ole hankiittu Lyydian, 80v, kirkkomatkoille vaan se on saanut kenkää, lukemattomia valolähtöjä, rajua kaarreajoa, taajamakaahaustakin. Miten lie kytkin/voimansiirto, alusta jne? Ilmeisesti varaosat tuollaiseen erikoismalliin ovat tyyriitä, mutta käsittääkseni rob-s on rahamiehiä joten tuskin sekään olisi ongelma. Olisi varmasti hyvä juttu saada selville esim, aiempien omistajien ikä, vaan sitä ei taida ei-viranomainen saada millään selville...Mutta se, että vaihtaisi uudenkarhean tuoreinta korimallia olevan bemarin vanhakoppaiseen automalliin; siinä ei mielestäni ole järkeä ellei kyse olisi selkeästi taloudellisen tilanteen sanelema pakko. Joten itse etsisin robana tilalle uudenkarhean quattro-audin tai nelivetobemarin, ellei sitten vaan kylmän viileästi testaisi ensi talven lumissa nykyauton, koemielessä. Saahan siitä bemarista elektroniset apuvälineet kytkettyä pois joten sladeja vaan tekemään. ;)

Argento

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.08.13 - klo:22:01
Markun kommentin osasin jo odottaakin:)

Samaa autoa olen jo 2 kertaa aiemmin yrittänyt ostaa. Hieman tietenkin ihmettelen kun monet laittavat RS:nsä lähes saman tien myyntiin ostettuaan..liekö korkea bensan kulutus syy vai jokin muu?

Useasti tällaisen auton hankintakaava saattaa mennä seuraavalla tavalla. Halutaan toteuttaa "poikavuosien" haave ja ostetaan tuollainen urheilullinen, uutena todella paljon maksanut auto.

Auton ostamisen jälkeen iskee todellisuus silmille (normaalia korkeampien vakuutus-, rengas- ja polttoainelaskujen lisäksi), kun joutuu ensimmäistä korjauskierrosta sunnittelemaan autoon. Esimerkiksi kyseiseen Audiin RS4:ään katalysaattorin vaihto merkkiliikkeessä maksaa noin 5000â,¬ eli siinä saattaa alkaa useallakin puntti tutista ja auto laitetaan kiertoon.

Kun itse toteutin oman "poikavuosien" haaveeni ja ostin silloin BMW M3:n 9 vuotta vanhana, oli juuri tämä ostoprosessissa vaikeinta. Miten erottaa oikeasti hyvin pidetty "perheenjäsen" kiertopalkinnosta, joka on laitettu myyntiin heti ensimmäisen isomman korjaustarpeen ilmaannuttua.

Linkin Nettiauton RS4 näyttää kyllä todella hyvältä eli siinä mielessä ei tarvitsisi lähteä ulkomailta autoa ostamaan.

Minusta rob-s:n kannattaisi ehdottomasti kokeilla tuo RS4, vielä kun auto ei ole konseptiltaan täysin vanhentunut.

Ton-1

Itseäni jäi 'vaivaamaan' noitten RS4:n pyynnit, kun aloin aprikoimaan samanikäisen autoni hintakehitystä ( uutena n. 56 te, maksoin tasan 4 v. vanhana ja 42 tkm. ajettuna puolet ja nyt n. 3 v. omistaneena n. kolmannes maksamastani hinnasta sulanut= jäännös n. 33% vs. uuden hinta) niin mieleen tulee noitten ylihintaisuus, löysin tuolle hinnan uutena ( 2007 ja alle 120 te), jos tuosta lasken saman kaavan mukaan nykyhinnan niin päästään 40 te tasolla ja kun tiedämme että mitä kalliimpi auto sitä huonommin ne pitävät hintansa niin kyllä tuommoisen pitäisi aikuisten oikiasti vaihtaa omistajaa alle 40 te kauppahinnan ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

M1kke

^ Ei vain toimi noin kaikkien mallien kohdalla, katso esim. mitä tuon ikäiset alle 100 tkm ajetut S3 Audit maksavat kun auton lähtöhinta on ollut 52kâ,¬ tienoilla. Yli 50% hinnasta jäljellä..

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 30.08.13 - klo:09:50
^ Ei vain toimi noin kaikkien mallien kohdalla, katso esim. mitä tuon ikäiset alle 100 tkm ajetut S3 Audit maksavat kun auton lähtöhinta on ollut 52kâ,¬ tienoilla. Yli 50% hinnasta jäljellä..

Mikään noista vain tuskin on maksanut 52te. Harvoin näitä vehkeitä kulimalleina ostetaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 30.08.13 - klo:09:57
Mikään noista vain tuskin on maksanut 52te. Harvoin näitä vehkeitä kulimalleina ostetaan.

Sama varmaan pätee noihin vertailuna olleisiin A4 ja RS4 malleihinkin.

Varustelun ja kuvien perusteella Nettiauton S3 yksilöistä iso osa on aika "kulimalleja". Lisävarustelistalta ruksittu ehkä keskikyynärnoja ja vakkari, mutta kun laskee alennukset uudesta autosta niin ei tuo kovin kauas jää.

Skula

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.08.13 - klo:21:29
Taas tuo RS4 B7 kummittelee! Eli pohdin olisiko nykyisen (328i F30 2012) vaihto Audi RS4 B7:aan paikallaan? Audi on kuvissa erittäin siistikuntoinen ja ajokilometrit maltilliset n.80tkm.

+V8 soundit
+quattro
-kulutus
-vanha auto

Jos tietäisin kestäisinkö talviajoa takavedolla, niin elämää helpottuisi..

Onhan tuo RS4 niin kuin S4 B7 korissa ihan loistava auto.

Harmi vain kuin itsekin noita kiertelin keväällä useita, kaikki tosin S4 malleja(muistaakseni), niin aivan hirveässä kunnossa joka ikinen. Jos sisusta oli siisti, niin sitten oli selviä vikoja, kolinoita, nitinöitä ja ties mitä.

Paras taisi olla (en muista kirjoitinko tästä jo) Vantaalla myynnissä ollut yksilö. Kuvissa ehtaa priimaa, histora tunnettu ja hyvin "hoidettu" piti oleman..

Lopputulos oli jotta kytkin finaalissa, mottori värisi omituisesti, tyhjäkäynti aaltoili ja kaiken kukkuraksi koeajolla hälytin alkoi huutaa, eikä sammunut kuin sitten ihan itsekseen autoliikkeen pihalle palattuani, ja hetken myyjänrenttu sitä räpläs, mutta lähti jo hakemaan työkaluja virtojen katkaisuun, kun se sammui itsekseen..

En löytänyt yhtään sellaista yksilöä josta olisi rahaa kannattanut luovuttaa eteenpäin..

Mutta jos tosiaan löydät rob-s hyvän yksilön, pistä hajuton, mauton ja sieluton bemari kiertoon..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Pertsa

Noista RS4:sta puheenollen. Tämä auto on varmaan joskus aiemminkin ollut tällä foorumilla esillä jossain ketjussa.
Tuossa olis myynnissä -09 B7 korinen RS4 ...
http://www.tori.fi/uusimaa/Audi_RS4_V8_Quattro_4207900.htm?ca=18&w=1&last=1

Näin tuon kerran jossain autonäyttelyssä messukeskuksessa. Kauempaa ensin katsoin että joku lippispää on vähän tuunannut A4:sta. Sitten lähempänä tajusin että tämä onkin RS4. Ei  tuossa varmaan mitään peruuttamatonta ole vielä tehty, toivottavasti.
Koitin etsia netistä karmeampia vanteita...ei löytynyt  :-\
Kaiken kruunaa upeat Racing-matot.

Ton-1

Aika mauttomasti tuunattu tuo Pertsan linkittämä laitos - saa kohtalaisen pitkään myydä jos meinaa saada tuon 8 alkuisen hinnan tuosta vermeestä  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 30.08.13 - klo:16:46
Noista RS4:sta puheenollen. Tämä auto on varmaan joskus aiemminkin ollut tällä foorumilla esillä jossain ketjussa.
Tuossa olis myynnissä -09 B7 korinen RS4 ...
http://www.tori.fi/uusimaa/Audi_RS4_V8_Quattro_4207900.htm?ca=18&w=1&last=1

Näin tuon kerran jossain autonäyttelyssä messukeskuksessa. Kauempaa ensin katsoin että joku lippispää on vähän tuunannut A4:sta. Sitten lähempänä tajusin että tämä onkin RS4. Ei  tuossa varmaan mitään peruuttamatonta ole vielä tehty, toivottavasti.
Koitin etsia netistä karmeampia vanteita...ei löytynyt  :-\
Kaiken kruunaa upeat Racing-matot.

Raha ei valitettavasti tuo mukanaan tyylitajua.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.08.13 - klo:17:03
Aika mauttomasti tuunattu tuo Pertsan linkittämä laitos - saa kohtalaisen pitkään myydä jos meinaa saada tuon 8 alkuisen hinnan tuosta vermeestä  :P  .

Saksasta löytyy muutama alle 30 tkm ajettu myynnistä alle 35kâ,¬ hintaan ja niitä ei ole edes tuunattu "hienommiksi" joten aika kova pyynti on. Veikkaisin, että jos tuon palauttaa alkuperäiseksi ja sillä ei aja yhtään niin 8-alkuisen hinnan saattaa saada jo 40 vuoden päästä joltain keräilijältä.  ;D

exari

Vähän ot. mutta mitähän verot tohon "uitettuun" 35ke vehkeeseen mahtais olla. 15ke+ ?

Jake

Lainaus käyttäjältä: exari - 30.08.13 - klo:18:09
Vähän ot. mutta mitähän verot tohon "uitettuun" 35ke vehkeeseen mahtais olla. 15ke+ ?

Taitaa olla likempänä 25ke

exari

Lainaus käyttäjältä: Jake - 30.08.13 - klo:18:35
Taitaa olla likempänä 25ke

Huh,no se siitä sitten-siis "polvi skreboille vero"

rob-s

LainaaMutta jos tosiaan löydät rob-s hyvän yksilön, pistä hajuton, mauton ja sieluton bemari kiertoon..

Kiitti Skula! Itse asiassa Bemu on ulkonäöltään hieman vaatimaton tai sanotaan vaikka työsuhdeautomainen mutta luonteiltaan kaikkea muuta. Ulkonäkö ei paljasta tämän menohaluja..menee nyt alle 5sek sataseen/alle 10sek 150km/h ja alavääntökin saatu aika kohdilleen:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Ei tuo F30 Bemu ole rob-s:n tuunausten jälkeen ulkonäöltään yhtään sen vaatimattomampi kuin vaikkapa A4 S line lisäherkuilla tai S4 vakiona -
Ajoltaan se ei häpeä millekään hintaluokkansa autolle, ja nyt tehoakin on vähintään riittävästi. Minusta tuo Bemu on todella hieno - eli ns. "pitopeli"  ;).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy