Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 25.07.13 - klo:22:13
Näitä on varmaan useasti jo kysytty, mutta valitsen laiskan miehen tien  ;)

Kyseessä siis kulkineen hankinta Vaimolle. Budjetti liikkunee 15 Kâ,¬ ylöspäin 20 Kâ,¬ ollessa ehdoton maksimi. Itsellä ykkösvaihtoehtona on VW Golf - 5 ovisena jos vaunut mahtuvat - ja se on alustavaa hyväksyntää saanut. Manuaali myös hänellä toivelistalla, vaikka automaattikin kelvannee...Golfien DSG laatikoiden kestävyydestä en ole montaa ylistävää lausuntoa lukenut. Itsellä ollut pari Multia ja yksi Tiptronic, ja niissä ei ole ollut valittamista.

Eli;
- Jos Golf, niin onko manuaali selkeästi varmempi valinta kestävyyden osalta?
- Tuleeko mieleen jotain muuta naiselliseen(kin) makuun olevaan laitetta joka olisi myös jollain tapaa järkevä?
- Oletan itsekin "joutuvani" autolla satunnaisesti ajelemaan, joten sen täytyisi miellyttää myös itseä...Vaimon makua kuitenkin preferoiden  :)
- Tulee mahtua turvaistuin ja vaunut

Joitain makumieltymyksiä siis ennakkoon jo kuitenkin on...itsellä ehkä enempi VAG leiriin, toinen osapuoli avoimemmin mielin.

Autoksi valikoitui pitkällisen mietinnän (2 vk) ja useiden koeajojen (ei muita testattuna) jälkeen VW Golf. Netistä löytämäni informaation perusteella 2011 mallivuoden autoihin on jakopään kansiin tehty muutoksia, joiden pitäisin estää jakopään hyppääminen...mene ja tiedä, en ole asiantuntija. Mutta niin;

- VW Golf 1.2 Comfortline Tsi manuaali 5-ov, rek. 11/2011
- ML 66 tkm
- Kahdet renkaat aluvanteilla
- Vetokoukku ja lohkolämmitin sisäpistokkeella
- Huollot luonnollisesti tehtynä
- Tehtaan takuu vielä 3 kk ja sitten liikkeen takuu 8/2014 saakka

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:13:39
Jep.. Tässä on autovalinnat alkaneet siirtyä siihen suuntaan että mikä eniten ärsyttää kautta herättää närää ja provosoivaa keskustelua on vain parempi!

Linkatun kaltaisten ajoneuvojen kanssa on aina se vaara, että jollain toisella saattaa olla vielä isompi/korkeampi/mustempi. Joku tällainen siis, vaikka tämä yksilö valkoisena ja lavakatteineen onkin vähän neitimäinen ;) http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5781796
Kiitokset mukavasta foorumista.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 09.08.13 - klo:13:51
Linkatun kaltaisten ajoneuvojen kanssa on aina se vaara, että jollain toisella saattaa olla vielä isompi/korkeampi/mustempi. Joku tällainen siis, vaikka tämä yksilö valkoisena ja lavakatteineen onkin vähän neitimäinen ;) http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5781796

Ei mua kiinnosta mitä muilla on..

Olen siirtänyt katseet enemmän 3-paikkasten lava-autojen suuntaan..

http://www.nettiauto.com/dodge/ram-1500/5767661

Jokin tuossa vaan on sellaista mitä kaipaan.. Talviominaisuudet on kai selvitettävä omakohtaisesti..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 09.08.13 - klo:13:57

Olen siirtänyt katseet enemmän 3-paikkasten lava-autojen suuntaan..

http://www.nettiauto.com/dodge/ram-1500/5767661


Pakko kysyä miksi sen pitää olla bensa, kulutuksen täytyy olla jotain järkyttävän ja itkettävän välimaastossa. Eikös nämä ole vähintään pakuja jollei kuorma-autoja, diesel veroja ei käsittääkseni menisi ainakaan paljoa. Taisit kyllä sanoa että ajoa on vähän, mutta siltikin. V8 Diesel kuitenkin mielestäni sopii tyyliltäänkin tuollaiseen.

Sinänsä komppaan kyllä aikeitasi, omassa haaveissakin on oma lokero tuollaiselle, tavallaan makeita pelejä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Squamish

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 09.08.13 - klo:18:33
Pakko kysyä miksi sen pitää olla bensa, kulutuksen täytyy olla jotain järkyttävän ja itkettävän välimaastossa. Eikös nämä ole vähintään pakuja jollei kuorma-autoja, diesel veroja ei käsittääkseni menisi ainakaan paljoa. Taisit kyllä sanoa että ajoa on vähän, mutta siltikin. V8 Diesel kuitenkin mielestäni sopii tyyliltäänkin tuollaiseen.

Sinänsä komppaan kyllä aikeitasi, omassa haaveissakin on oma lokero tuollaiselle, tavallaan makeita pelejä.

Riippuu tietysti, että missä ja miten ajaa, mutta bensakasilla kulutus seka-ajossa pyörinee jossain 15l tienoilla. Dieselit taitaa olla harvemmassa ja jenkkidieselit ei ole kovin hyvässä maineessa (aiheesta tai aiheetta). Joka tapauksessa bensat tuppaavat olemaan hankintahinnaltaan kalliimpia.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 09.08.13 - klo:18:33
Pakko kysyä miksi sen pitää olla bensa, kulutuksen täytyy olla jotain järkyttävän ja itkettävän välimaastossa. Eikös nämä ole vähintään pakuja jollei kuorma-autoja, diesel veroja ei käsittääkseni menisi ainakaan paljoa. Taisit kyllä sanoa että ajoa on vähän, mutta siltikin. V8 Diesel kuitenkin mielestäni sopii tyyliltäänkin tuollaiseen.

Sinänsä komppaan kyllä aikeitasi, omassa haaveissakin on oma lokero tuollaiselle, tavallaan makeita pelejä.

Tuollainen kevytsarjalainen käy ajettavaksi B kortilla, ja siten sopisi yleisempään ajoon, näitä on helpompi bongata bensana(toki D:näkin löytyy, jos en väärin muista)... Noi isommat dieselit tuppaa olemaan "kevyita kuorma-autoja" ja siten vaativat C kortin...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Skula - 09.08.13 - klo:19:51
Noi isommat dieselit tuppaa olemaan "kevyita kuorma-autoja" ja siten vaativat C kortin...

Ja nopeudenrajoitin max 89 km/h.  ??? Myös peräkärryn veto menee hankalaksi, kun vähänkin isompi kärry vaatii isoa Eetä kortissa.

Jos asuu etelässä tai kaakossa, niin tuollaisen bensakoneen modifiointi maakaasullakin käyväksi on hyvin varteenotettava vaihtoehto. Polttoainekulut puolittuvat, eikä ole dieselin/kuorma-auton miinuksia.

Arcca

Hyviä pointteja, asia tuli selväksi.

Tuollainen "kevyt sarjalainen" on varmaan ihan tarpeeksi suuri sekin.
Edit. Mielenkiintoinen idea tuo maakaasu.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

panu

Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:13:39
Jep.. Tässä on autovalinnat alkaneet siirtyä siihen suuntaan että mikä eniten ärsyttää kautta herättää närää ja provosoivaa keskustelua on vain parempi! Ja ecoviherhippeily ei vois vähempää ottaa pattiin..

Mittariin tulee varmaan 5-10tkm/vuosi. Ehdottaa saa myös muita vastaavia idiotismejä..

Takuuvarma pahennuksenherättäjä olisi viherpipertäjien inhokki nro 1 eli Hummer H1, mutta se vaatii pelimerkkejä melkoisesti aiemmin linkitettyjä enemmän sekä C-kortin. Pyynnit näyttää tällä hetkellä olevan 40-60 tâ,¬.

Chevyltä räyhäkkä peli voisi olla Fleetside(?) 454 SS. 7,4-litrainen isolohko V8, mutta sitä ei taida saada nelivetona -> enempi kesäauto.

Dodgella Cumminsin dieselit pitää aika miehekästä mörinää vaikkei V8 olekaan vaan suora kutonen kuten useimmat oikeat kuorma-autot. Vaatii myös C-kortin. Pakujen keulalta noita ei taida löytyä?

Noista jenkki pick-upeista - varsinkin vähän vanhemmista - kannattaa varmaan kurkata lattiaverhouksen alle, ettei ole kauhean ruosteessa. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta jokusen kuvan nähnyt ja maininnan kuullut, että pahojakin yllätyksiä voi löytyä.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

monster

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Pertsa

Tuolla pari-kolme sivua taaksepäin tuli jahkailtua mikä rouvalle autoksi kun vanha A3 meni myyntiin....

No niinhän siinä kävi että aakolmonen se taas tuli talouteen rouvalle. Kaipa sitä on niin tottunut näihin VAG-laitteisiin että ei uskaltanut hypätä tuntemattomaan :) No, ittse asiassa vaimo se loppujen lopuksi A3:een päätyi kuin muut ehdokkaat yksi toisensa jälkeen tippui pois kelkasta milloin mistäkin syystä.

Juuri päättyneellä kesälomalla ei tullut autoa juuri etsittyä muuta kuin satunnaisesti nettiä selaamalla. Vähän ennen loman alkua käytiin kauppareissun ohessa Espoon Audicenterissä kyselemässä olisiko heillä 1.4T koneella -09/10 mallisia A3 sportbackkeja bensakoneella ja manuaalina, eli faceliftmalli oli haussa. Ei ollut juuri silloin, menevät kuulemma tosi nopeasti tai ennen kuin ehtivät edes myyntiin nuo pienellä bensakoneella olevat. Myyjä sitten tsekkasi koneeltaan ja yksi 41tkm ajettu olisi tulossa parin kolmen viikon sisällä ja myyjä lupasi ilmoitella milloin se saapuu. Myyjä pitikin hyvin ajan tasalla ko. auton saapumisesta soittamalla pari kertaa loman aikana.
Kun auto vihdoin saapui, ei päästy ihan heti sitä katsomaan vasta kuin muutaman päivän kuluttua, reissussa kun oltiin, niin myyjä piti sitä vähän jemmassa siihen saakka. Itse olin sillä mielellä että voidaan me se käydä katsomassa mutta ei me sitä osteta vaan jatketaan katselua. Syy minulla oli se, että auto oli musta jota en ehdottomasti halunnut.

No sitten käytiin autoa katsomassa ja koeajamassa niin mieli alkoi pikkuhiljaa muuttua. Vaimo piti autosta kovasti ja itsekin aloin pikkuhiljaa myöntyä, väristä huolimatta. Auto oli erittäin siisti sekä sisältä että päältä. Toki olihan se myllytetty tietenkin, ei voi musta niin siistinä muuten pysyäkään. Toki hiusnaarmuja on siellä täällä jotka mustassa tosiaan näkyy hyvin.

Viime torstaina haettiin auto ja kyseessä ihan perusvarusteinen toukokuussa 2009 rekisteröity Attraction malli jossa kuitenkin automaatti-ilmastointi ja vakkari jotka oli varusteista vaatimuksena. Ihan riittävä varustus tuossa muutenkin, keskikyynärnoja, ledit/xenonit, himmentyvä taustapeili jne. Mittarissa siis vain 41tkm. Kyllä tuolla pk-seudun työmatkaliikentessä varmaan ihan hyvin rouva pärjää taas muutaman vuoden :) Hintakin oli enemmän kuin kohdillaan kun vertasi nettiautossa oleviin pyyntihintoihin ja varsinkin suhteessa myynnissä olevien kilometrimääriin.

Korkeahan tuossa on alusta ja näyttää omaan silmään vähän hassulta. On tässä jo vähän mietitty madallusjousiakin jo :) Vanteet on 16" alut molemmat. Ens kesäksi vois hommata jotkut 17" ehkä, orkkisvanteet ehkä. Rouvallakin on jo vannekuume, näyttäis että se haluais mustat vanteet ....katsellaan. Sporttijakkarat ja -rattikin tuosta tietenkin puuttuu.

Sen verran tuota jo ehdin fiksata viikonlopun aikana että mainoskilvenalusta lähti takaa ja samoin mallimerkinnät. Lisäksi puunasin jo ennestään siistin sisustan ihan "kunnolla" vielä. Etenkään sisustan ja takakontin puolesta ei auto oikeastaan uutta häpeä. Kyljetkin on täysin lommottomat, ei yhden yhtä parkkipaikkakolhua löydy.

Silloin kun käytiin noita AC:ssä kyselemässä niin siellä oli 38tkm ajettu -09 musta sportback, mutta Ambition varusteilla (sporttijakkaraa, rattia ja alustaa jne) 1.8T koneella ja kaiken kruunasi että se oli vielä quattro. olis ollu melko täydellinen paketti. Hintaa oli kuitenkin vähän (paljon) liikaa budjettiin nähden, mutta kyllä se jäi polttelemaan etenkin minua koko loman ajaksi ja tarkistelinkin lähes päivittäin onko se vielä myymättä kun reissussa oltiin. No, se meni sitten hiukan ennen kuin loma loppui, ehkä hyvä niin ... olis saattanut tulla kalliiksi kun ehkä jotkut perustelut reilulle budjetin venyttämiselle olisi pitänyt väkisin keksiä :)

Mutta tyytyväisiä ollaan valintaan ja varsinkin vaimo pitää siitä kovasti. Ja onhan tuo musta perusväri hieno puhtaana ja kiiltävänä tuossa pihalla. Täytyy vaan koittaa jaksaa pestä...

Urlaub

Tuli haettua kesäloman päätteeksi auto Rotterdamista:

Tojohojo Prius tammikuulta 2011, mittarissa 57 tkm. Hintaa 15 tonnia, veroja ehkä 3 tonnia. Suomessa näitä myydään 22-25 tonnilla.. Varustus on Priuksen tyyliin melkolailla täydellinen, höystettynä extrana nahkaverhoilulla.





Viime viikolla lupasin selvittää Toyotan tehdastakuun kattavuuden ja kyllä, tässäkin autossa oleva tehdastakuu on voimassa Suomessa siinä missä Hollannissakin.

Kehitys Priuksen II ja tämän III-kopan välillä on ollut melkoinen, vaikka ulkonäkö ei paljoa ole muuttunutkaan. Pitkä on matka muilla valmistajilla yhtä hienosti toimivaan hybridijärjestelmään. Lisää käyttökokemuksia tuonnempana.

V-O


P.Alikka

Nahkaverhoilu minun makuuni tuossa Urlaubin Priuksessa ja kieltämättä sopuhintaan olet saanut.

Onnittelut myös Pertsan rouvalle "uudesta" Audista, miksipä merkkiä vaihtamaan jos tyytyväisiä on oltu! Ja eihän tuo kuitenkaan ihan karvalakki varusteinen A3 ole,
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Squamish

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.08.13 - klo:21:33
Tuli haettua kesäloman päätteeksi auto Rotterdamista:

Tojohojo Prius tammikuulta 2011, mittarissa 57 tkm. Hintaa 15 tonnia, veroja ehkä 3 tonnia. Suomessa näitä myydään 22-25 tonnilla.. Varustus on Priuksen tyyliin melkolailla täydellinen, höystettynä extrana nahkaverhoilulla.

Mielenkiintoinen hankinta. Nahkaverhoilusta iso plussa, Priuksen kangasverhoilu kun on kauniisti sanottuna varsin vaatimaton. Raporttia odotellessa.

Quality

Onnittelut Pertsalle ja vaimolleen hienosta valinnasta. Koeteltu "vaihtoehto", tyylikäs ja hienostunut paketti. Viisas ratkaisu.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Näinköhän tämän Priuksen viime viikon loppupuolella Lahden motarilla iltapäivällä pohjoiseen menossa? Harmaa tarralapuilla olevan Prius tuli ohitettua.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Pertsa

#1937
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 19.08.13 - klo:21:46
.....Onnittelut myös Pertsan rouvalle "uudesta" Audista, miksipä merkkiä vaihtamaan jos tyytyväisiä on oltu! Ja eihän tuo kuitenkaan ihan karvalakki varusteinen A3 ole,

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.08.13 - klo:22:17
Onnittelut Pertsalle ja vaimolleen hienosta valinnasta. Koeteltu "vaihtoehto", tyylikäs ja hienostunut paketti. Viisas ratkaisu.
Kiitos vaan. Joo karvalakki on ehkä vähän väärä ilmaisu kun onhan tuossa kuitenkin ihan mukavat varusteet jo tuossa hinnat alkaen varustelutasossakin.

Edit: Laitetaan nyt yksi kuvakin vaikka ei tuossa sinällään mitään ihmeellistä ulkonäön puolesta ole


pokkus

Lainaus käyttäjältä: Skula - 09.08.13 - klo:19:51
Tuollainen kevytsarjalainen käy ajettavaksi B kortilla, ja siten sopisi yleisempään ajoon, näitä on helpompi bongata bensana(toki D:näkin löytyy, jos en väärin muista)... Noi isommat dieselit tuppaa olemaan "kevyita kuorma-autoja" ja siten vaativat C kortin...

Jos olet reilun 30kâ,¬ laittamassa autoon kiinni, niin eikö kannattaisi samalla ostaa vaikka uusi F150 Raptor SVT täältä rapakon takaa ja uittaa se Suomeen? Veroja ei pidä maksaa tänne, koska auto myydään ulkomaille ja Suomessa vältyt autoverolta kunhan rekisteröit auton kuorma-autoksi. C-kortin joudut ajamaan, jos sellaista ei vielä ole ;) Itse olen tuollaisesta salaa unelmoinut, mutta vaimo ei lämpene ajatukselle. Ihan turhahan tuollainen olisi, mutta on siinä jotain hienoa ajaa isolla lava-autolla ;D Tuota F150:sta saa muuten tupla-ahdettuna V6:na (365hp), jossa kulutus on saatu aika hyvin kuriin. Tuo SVT Raptor maksaa alkaen $44k ja varmsti irtoaa halvemmallakin kun hiukan kyselee.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.08.13 - klo:01:26
Jos olet reilun 30kâ,¬ laittamassa autoon kiinni, niin eikö kannattaisi samalla ostaa vaikka uusi F150 Raptor SVT täältä rapakon takaa ja uittaa se Suomeen? Veroja ei pidä maksaa tänne, koska auto myydään ulkomaille ja Suomessa vältyt autoverolta kunhan rekisteröit auton kuorma-autoksi. C-kortin joudut ajamaan, jos sellaista ei vielä ole ;) Itse olen tuollaisesta salaa unelmoinut, mutta vaimo ei lämpene ajatukselle. Ihan turhahan tuollainen olisi, mutta on siinä jotain hienoa ajaa isolla lava-autolla ;D Tuota F150:sta saa muuten tupla-ahdettuna V6:na (365hp), jossa kulutus on saatu aika hyvin kuriin. Tuo SVT Raptor maksaa alkaen $44k ja varmsti irtoaa halvemmallakin kun hiukan kyselee.

Aivan noin simppeliä US-speksatun auton rekisteröinti Pölhölään ei ole. Helpoimmassa tapauksessa vaaditaan nippu toimintatonneja ja pahimmillaan koko kilvittäminen jää tekemättä.

T5ID

Eikä Raptoria saa kuorkiksi, eikä edes pakuksi. Pakuun pitäisi olla tonni kantavuutta, kuorkkiin yli 3500 kg kokonaispainoa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 19.08.13 - klo:22:19
Näinköhän tämän Priuksen viime viikon loppupuolella Lahden motarilla iltapäivällä pohjoiseen menossa? Harmaa tarralapuilla olevan Prius tuli ohitettua.

Saatoit nähdäkin. Priuksia tosin tuodaan muutoinkin paljon.

89 gramman päästöt houkuttelevat.. Tosin 17"-vanteilla päästöt 93 grammaa. Oma autoni on aikoinaan rekisteröity 15"-vanteilla eli päästöt mahdollisimman alhaiset.

Skula

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.08.13 - klo:01:26
Jos olet reilun 30kâ,¬ laittamassa autoon kiinni, niin eikö kannattaisi samalla ostaa vaikka uusi F150 Raptor SVT täältä rapakon takaa ja uittaa se Suomeen? Veroja ei pidä maksaa tänne, koska auto myydään ulkomaille ja Suomessa vältyt autoverolta kunhan rekisteröit auton kuorma-autoksi. C-kortin joudut ajamaan, jos sellaista ei vielä ole ;) Itse olen tuollaisesta salaa unelmoinut, mutta vaimo ei lämpene ajatukselle. Ihan turhahan tuollainen olisi, mutta on siinä jotain hienoa ajaa isolla lava-autolla ;D Tuota F150:sta saa muuten tupla-ahdettuna V6:na (365hp), jossa kulutus on saatu aika hyvin kuriin. Tuo SVT Raptor maksaa alkaen $44k ja varmsti irtoaa halvemmallakin kun hiukan kyselee.

En ole "uutta" ostamassa... Minulle käy hyvinkin runsaasti käytetty kone.. Toki hintaluokkaa ei ole speksattu, kunhan kaikki palaset osuu kohdalleen.. 30kâ,¬ taitaa olla kyllä liikaa.. Mutta eihän sitä koskaan tiedä... Jos kuume ei hellitä, ja kesäksi olisi tarkoitus kyllä yrittää jokin tuollainen saada ostettua..

Parhaimmillaan speksaamani yksilö löytyi käytettynä alle 15ke.. Uitettu Dodge tuokin oli..

Viiemeksi tänään ajoin melko uuden Silveradon perässä.. Ja kyllä se herätti sellaista pienen pojan karkkinälkää.. Ja eihän tuosta ole pitkään kun tuollaisen Dodge RAM 1500 kabiinissa istuin ja tykkäsin niin maan piruperkuleesti!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

nikob

Pistetään hieman kakkosauto pohdiskelua tänne, jotain sporttista ja Race henkistä autoa olisi hakusessa toiseksi autoksi sitten kun on aika hankkia se.
Tällä hetkellä kiinnostusta herättävät Opel Corsa OPC, Honda Civic Type R ( vanhempi koppa mielessä), Renault Clio RS. Mitä muita sportteja kannattaisi viellä ottaa laskuihin mukaan? Vaihtamassa en ole Räsää vaikka tämä pohdiskelu tuli tähän topiciin, se saa jäädä ykkösautoksi.

Opel Corsa Opc
Plussat:
- Räyhäkkään ja hienon näköinen
- Hyvät istuimet
- Hieno myös sisältä
- Ahdettu

Miinukset:
- Kallein vaihtoehto näistä

Honda Civic Type R
Plussat:
- Kivan näköinen
- Erillainen moottori, toisi vaihtelua kun on tottunut noihin ahdettuihin.
- Race henkinen ajaa (näistä ainoa auto josta olen joskus testannut)
- Edullisin vaihtoehto

Miinukset:
- Porukan vanhin
- Tiettyjä tyyppi vikoja löytyy näistä
- Ruoste vaivaa varmasti monia yksilöitä

Renault Clio RS
Plussat:
- Nopein ( Ainakin valmitajan ilmoittaman suoritusarvojen perusteella)
- Brembon jarrut
- Fiksun näköinen auto

Miinukset:
- Ei kovin räyhäkkään näköinen
- Sisältä auto ei niin sporttinen kuin edelliset
- Ranskalainen  ;D (oma ennakkoluulo niitä kohtaan on)

Jotain plussia ja miinuksia yritin väsäillä, tietysti vaikea vertaila kun en ole ajaan viellä päässyt Opc tai Clio RS. Jotenkin eniten tuo Corsa Opc kiinnostaisi ja tuntuu nostattavan kuumetta vaikkei ole autoa edes ajanut  ;D.
Toinen auto olisi tatkoitus hankkia sitten kun vaimo rupeaa töihin menemään, viellä  10kk ikäisen poitsun kanssa on kotona. Viime viikolla oli tarkoitus käydä opc:tä kokeileen, mutta auto kerkesi juuri menemään kun ehdin liikkeeseen. Auto kyllä ulkonäöllisesti miellytti omaa silmää, erityisesti sinisen värisenä.
Täytyy tutkiskella lisää tietoa autoista ja yrittää päästä koeajolle erivaihtoehdoilla.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

sambolo

Eipä astra opc:kaan kovin pahan hintainen enää ole. Entä turbo yaris? Tai räyhäkkä mutta edullinen toyota glanza turbo, se on kyllä jo vanhempi mutta huomattavasti halvempikin. Sitten olis mitsun colt turbo malli, miinusta ulkonäöstä mutta pitäisi olla luotettava ja pirtsakka.
Sinun ehdottamista malleista itseäni kiinnostaisi eniten corsa, upea sisältä ja ulkoa ja menohalujakin on.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ghzeit

Voi nikob!

Kaverilla oli keväällä myynnissä EP2 Type-R, mustana ja kaikinpuolin hienossa kunnossa mitä muutaman sata kilsaa itsekin ajoin. TypeRä on vain veemäisen epämukava auto, alkaen istuimista ja loppuen ajomeluun, kivireki alusta pitää olla just eikä melkien kohillaan tai auto menee aivan miten sattuu  :)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

sambolo

Unohdin listata vielä mazda mx5, ei niin nopea mutta hyvä ajaa ja avo  8)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: nikob - 20.08.13 - klo:08:45
Pistetään hieman kakkosauto pohdiskelua tänne, jotain sporttista ja Race henkistä autoa olisi hakusessa toiseksi autoksi sitten kun on aika hankkia se.
Tällä hetkellä kiinnostusta herättävät Opel Corsa OPC, Honda Civic Type R ( vanhempi koppa mielessä), Renault Clio RS. Mitä muita sportteja kannattaisi viellä ottaa laskuihin mukaan? Vaihtamassa en ole Räsää vaikka tämä pohdiskelu tuli tähän topiciin, se saa jäädä ykkösautoksi.

Opel Corsa Opc
Plussat:
- Räyhäkkään ja hienon näköinen
- Hyvät istuimet
- Hieno myös sisältä
- Ahdettu

Miinukset:
- Kallein vaihtoehto näistä

Honda Civic Type R
Plussat:
- Kivan näköinen
- Erillainen moottori, toisi vaihtelua kun on tottunut noihin ahdettuihin.
- Race henkinen ajaa (näistä ainoa auto josta olen joskus testannut)
- Edullisin vaihtoehto

Miinukset:
- Porukan vanhin
- Tiettyjä tyyppi vikoja löytyy näistä
- Ruoste vaivaa varmasti monia yksilöitä

Renault Clio RS
Plussat:
- Nopein ( Ainakin valmitajan ilmoittaman suoritusarvojen perusteella)
- Brembon jarrut
- Fiksun näköinen auto

Miinukset:
- Ei kovin räyhäkkään näköinen
- Sisältä auto ei niin sporttinen kuin edelliset
- Ranskalainen  ;D (oma ennakkoluulo niitä kohtaan on)

Jotain plussia ja miinuksia yritin väsäillä, tietysti vaikea vertaila kun en ole ajaan viellä päässyt Opc tai Clio RS. Jotenkin eniten tuo Corsa Opc kiinnostaisi ja tuntuu nostattavan kuumetta vaikkei ole autoa edes ajanut  ;D.
Toinen auto olisi tatkoitus hankkia sitten kun vaimo rupeaa töihin menemään, viellä  10kk ikäisen poitsun kanssa on kotona. Viime viikolla oli tarkoitus käydä opc:tä kokeileen, mutta auto kerkesi juuri menemään kun ehdin liikkeeseen. Auto kyllä ulkonäöllisesti miellytti omaa silmää, erityisesti sinisen värisenä.
Täytyy tutkiskella lisää tietoa autoista ja yrittää päästä koeajolle erivaihtoehdoilla.
Tämähän on helppo. EP3 Type-R. Putkivireillä ja K-Prolla 220-230hp.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 20.08.13 - klo:07:27
Aivan noin simppeliä US-speksatun auton rekisteröinti Pölhölään ei ole. Helpoimmassa tapauksessa vaaditaan nippu toimintatonneja ja pahimmillaan koko kilvittäminen jää tekemättä.

Eipä nuo uudet US autot enää niin paljon eurosäännöksistä poikkea, että tuo mahdotonta olisi. Ja ei kait noita jenkkilavoja Suomen kamaralla edes näkyisi, jos se mahdotonta olisi :) Toki vaatii jonkin verran vaivaa ja paneutumista asiaan sekä joutuu jotain muutoksia tekemään, mutta kyllä itse tuon olisin valmis tekemään jos samalla rahalla saa uuden uitettua Suomeen kuin ostaa Suomesta monta vuotta käytetyn. Etkös itsekin juuri auton tuonut Hollannista kun oli niin paljon halvempi? Sama periaate tässäkin, lähtömää on vain eri ;) Vaivaa joutuu kummassakin näkemään enemmän kuin kävelisi lähimpään kauppaan ja ostaisi Suomesta.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 20.08.13 - klo:07:56
Eikä Raptoria saa kuorkiksi, eikä edes pakuksi. Pakuun pitäisi olla tonni kantavuutta, kuorkkiin yli 3500 kg kokonaispainoa.

Raptori näköjään menee kevyt kuorma-autoksi. Eikös sekin nolla autoverolla silloin ole? Ja ainahan saa isompaa jos F150 ei riitä ;)

Mitä tuossa nopeasti katsoin Raptorien hintaa täällä Suomessa, niin pyynnöt ~80kâ,¬. Täältä samanlainen irtoaa tinkauksen jälkeen ~$40k = ~30kâ,¬. Hankala kuvitella, että rahtaukseen, paperien pyörittämiseen ja muutostöihin saisi kulutettua tuota ylimääräistä 50k euroa... ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy