Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Antza

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.07.13 - klo:18:44
Mites noissa meseissä menee nuo varustelutasot elegancet ym?
Elegance on "ylellinen" ja Avantgarde "urheilullinen". Ellen aivan väärin muista niin eroa oli lähinnä sisustusmateriaaleissa, puskureiden koristelistoissa ja vanteissa - ei niinkään toiminnallisissa varusteissa. Business -paketissa taisi sitten tulla tutkat, xenonit ja/tai monitoimiratti. Automaaginen kylmästöinti taisi olla lisävarustelistalla.
Skoda

Pertsa

Joo A-mersu taidetaan kuitenkin unohtaa. Ensimmäistäkään ei ehditty vielä koeajaa. Ehkä sen Kehä kolmosella Koskelossa olevan -09 200 Turbon voisi käydä tsekkaamassa kuitenkin ihan mielenkiinnosta.
Se, miksi nämä ei enää niin kiinnosta on pienen googlettelun jälkeen näyttää että näitä edelleen vaivaa ruosteongelmat. Vaikka pahimpia W169 korista ovat foorumien mukaan 2004-2006 niin on sitä ruostevaivaa näyttänyt olevan uudemmissakin.

Se miksi vaimolle ei käy avoauto sain nyt pätevän selityksen. Hän ei halua maksaa avosta kun ei kuitenkaan koskaan ajaisi katto auki, koska hiukset menee sekaisin :)

Mini ei edelleenkään kiinnosta. Ei sen kummempaa selitystä, kuin että ei kun ei.

Perjantaina yhdessä autoliikkeessä käväistessä kyllä nousi kuume huippuunsa yhden auton kohdalla, varsinkin minulla. Siinä oli oikestaan kaikki kohdillaan, paitsi että se oli musta, joka on minulle nounou...niin ja hinta, joka oli n. 25% yli aiotun budjetin :(
Illalla kotona vaimokin alkoi hiukan kuumeilla ko. yksilön perään. Koitetaan nyt aktiivisesti unohtaa tuo ja lyödä jäitä hattuun.

Jatketaan etsintää ja mietintää. Viikon päästä alkaa kesäloma jonka ajaksi varmaan tulee pieni tauko...

Nisbu

Tervehdys arvon vagilaiset

Olen vaihtamassa nykyistä kulkinetta ja vaihtoehtoina on pääasiassa vageja. Uusi auto on tulossa matka-ajoon (n. 50 tkm/vuosi) ja budjetti on noin 10 000 euroa, tosin joustomahdollisuutta on ainakin muutamia tonneja, jos siihen on hyvä syy.

Vaatimuksina diesel, tehoja siten että myös ohitukset onnistuu, maantieajon kulutus kohtuullinen, luotettava, ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Lisäksi Isofixit takapenkillä iso plussa. Mielestäni ei haittaa vaikka kilometrejä olisi jo päälle 100 000, kunhan ei paljoa yli 200 000.

Olen itse pohtinut 2.0 TDI:tä (A3, Golf, Leon tai Bemarin 118d), mutta olisiko 1.9 TDI kuitenkin luotettavampi. Siinä on tehoja jonkin verran vähemmän, mutta voiko sitä virittää ilman ettei luotettavuus kärsi? Kulutus ei ilmeisesti virittämällä pitäisi maantieajossa nousta.

Tuo Bemari olisi kyllä muutoin todella hyvä, mutta noissa kiinnostavissa vaihtoehdoissa on ilmeisesti ollut jotain jakopäänongelmia ja uudemmat menee jo yli budjetin. Seatista voisi samalla rahalla saada pari vuotta uudempaa mallia kuin Golfista tai varsinkin Audista. Seatin huoltoväli taitaa kuitenkin olla esim. Golfia lyhyempi ja sisämelu muita kovempi?

Olisiko teillä heittää hyviä ideoita? Yhtään vaihtoehtoa en ole vielä koeajanut vaan selannut lähinnä vaihtoehtoja nettiautosta.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Nisbu - 15.07.13 - klo:09:43
Tervehdys arvon vagilaiset

Olen vaihtamassa nykyistä kulkinetta ja vaihtoehtoina on pääasiassa vageja. Uusi auto on tulossa matka-ajoon (n. 50 tkm/vuosi) ja budjetti on noin 10 000 euroa, tosin joustomahdollisuutta on ainakin muutamia tonneja, jos siihen on hyvä syy.

Vaatimuksina diesel, tehoja siten että myös ohitukset onnistuu, maantieajon kulutus kohtuullinen, luotettava, ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Lisäksi Isofixit takapenkillä iso plussa. Mielestäni ei haittaa vaikka kilometrejä olisi jo päälle 100 000, kunhan ei paljoa yli 200 000.

Olen itse pohtinut 2.0 TDI:tä (A3, Golf, Leon tai Bemarin 118d), mutta olisiko 1.9 TDI kuitenkin luotettavampi. Siinä on tehoja jonkin verran vähemmän, mutta voiko sitä virittää ilman ettei luotettavuus kärsi? Kulutus ei ilmeisesti virittämällä pitäisi maantieajossa nousta.

Tuo Bemari olisi kyllä muutoin todella hyvä, mutta noissa kiinnostavissa vaihtoehdoissa on ilmeisesti ollut jotain jakopäänongelmia ja uudemmat menee jo yli budjetin. Seatista voisi samalla rahalla saada pari vuotta uudempaa mallia kuin Golfista tai varsinkin Audista. Seatin huoltoväli taitaa kuitenkin olla esim. Golfia lyhyempi ja sisämelu muita kovempi?

Olisiko teillä heittää hyviä ideoita? Yhtään vaihtoehtoa en ole vielä koeajanut vaan selannut lähinnä vaihtoehtoja nettiautosta.
Onko Skoda Octavia täysin poissuljettu? Samat koneet ym. kuin Volkkareissa, Audeissa ja Seateissa. Tuo hinta- ja kilometrihaarukka aiheuttaa omat "ongelmansa" täydellisen auton etsinnälle, sillä yleensä vähänajetut ovat sitten kunnoltaan hirveitä tai varusteiltaan erittäin karvalakkeja. Myöskään ikää et haarukoinut sen tarkemmin.

Lähtisin kuitenkin katsomaan jopa 06 tai vanhempia autoja ilman DPF:ää, jolloin pääsee päästömittausongelmista ja pönttövaivoista vähemmällä.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5690888

Esimerkiksi tuosa voisi olla asiallinen peli, löytyy tilaa takapenkeiltä (isofixit jne) ja kontista. Konekin on se 2.0TDI järkevillä kilsoilla. Historiatietoa tuosta ei tietenkään ole, mutta kannattaa lähtä koeajokierrokselle katsomaan mitä sillä omalla budjetilla löytyy.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

P.Alikka

^Minulta myös puoltoääni Oculle. Seattiin nähden hiukan laadukkaamman oloinen, joskin tylsempi muotoilu ja tilavampi (pl. Altea XL). Oma mielipide on, että myös tuohon Golf V verrattuna Ocun sisusta on mukavamman oloinen... Tuo 2,0 TDI on vauhtipyörää lukuunottamatta ihan toimiva kone, tämmöinen kokemus itselle jäi, ja liikuttaa mukavan pirteästi tuota autoa.

Liekkö tuo ConDin linkkaama Ocu tuontipeli? Näyttää tuo varustelu hiukan semmoiselta. Ei sillä, että siitä mitään haittaa on, mutta tuli vaan mieleen.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

monster

50tkm/vuosi niin ainakaan itse en jaksaisi kuunnella Ocu/Golf/Leon renkaiden rallatusta eli rengasmelua. Ostaisin hiljaisimman auton eli 118d:n  ;D tai sitten B6/B7 Audin joka on todella hiljainen rengasmelultaan.

Itse kokeilin Ocu II RS:ää tässä 1,5kk sitten ostohousut jalassa mutta totesin että rengasmelu aivan infernaalinen verrattuna A4 / Bemun 118d/318d.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: monster - 15.07.13 - klo:10:10
50tkm/vuosi niin ainakaan itse en jaksaisi kuunnella Ocu/Golf/Leon renkaiden rallatusta eli rengasmelua. Ostaisin hiljaisimman auton eli 118d:n  ;D tai sitten B6/B7 Audin joka on todella hiljainen rengasmelultaan.

Itse kokeilin Ocu II RS:ää tässä 1,5kk sitten ostohousut jalassa mutta totesin että rengasmelu aivan infernaalinen verrattuna A4 / Bemun 118d/318d.

Tuolla budjetilla ei taida nämä olla vaihtoehtoina, varsinkaan vähillä kilometreille. Myös varustus merkitsee noilla ajomäärillä, ainakin itselle.

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 15.07.13 - klo:10:04
^Minulta myös puoltoääni Oculle. Seattiin nähden hiukan laadukkaamman oloinen, joskin tylsempi muotoilu ja tilavampi (pl. Altea XL). Oma mielipide on, että myös tuohon Golf V verrattuna Ocun sisusta on mukavamman oloinen... Tuo 2,0 TDI on vauhtipyörää lukuunottamatta ihan toimiva kone, tämmöinen kokemus itselle jäi, ja liikuttaa mukavan pirteästi tuota autoa.
Tuolla budjetilla ja noilla ominaisuuksilla ehdottomasti Ocu. Ja 2,0 Tdi:n kohdalla 8-venttiiliset ovat ilmeisestikin parempia, kuin uudemmat 16-venttiiliset. Omalla Oculla ajoin aikanaan reilut 200 tkm ja uusi omistaja oli jo keväällä ajanut siihen useamman kympin lisää ilman ongelmia, joten suotta pelkää edes 200 tkm:nb lukemaa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

ConD

Juu ei alta 12ke löydy kuin yksi 118d ja yksi 1.9 koneinen A4 B6 joita voisi edes kuvitella ostavansa. B7:t ei vaan mahdu budjettiin kysyjälle... Sittenkin näissä "premiumeissa" ollaan lähempänä 200tkm kuin 100tkm lukemaa.

Kompromisseja tuossa joutuu tekemään, joillekin teho on tärkeämpää, joillekin varustelu, joillekin kunto jne.

Kunhan pysyy DSG:stä erossa niin on jo pitkällä. 2.0TDI voi vaatia ihan yhtäpaljon huoltoa ja remonttia kuin 1.9TDI tuonikäisissä, joten ei niitä oikein voi eritellä kun kaikki ~8v vanhatkin ovat jo yksilöitä edellisien omistajien erilaisuuden takia.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

monster

#1838
Juu - ei löydy Suomesta. Mutta itse tuomalla Saksasta/Virosta/Ruotsista veroineen löytyy helposti  8) Taitaa kyllä olla liian vaikeaa Vagarenan tallaajille tuontipuuhat  :'(

Jos Ocun haluaa ostaa niin tuosta ->

http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1310607

Tallinnassa iso Skodan merkkiliike. Hinnasta saa tingattua ~500eur ja verot ~3000eur. Näistä taidetaan pyytää lahden pohjoispuolella vielä 16-17keur?
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

ConD

Tuo hinta ei sisällä viron ALV:tä 18%, jonka jälkeen tosiaan tulee vielä Suomen autovero.  Hinta onkin kuluineen 15ke, eikä auto silti ole se kysyjän vaihtoehto eli diesel.

Pikku-TSI koneiset ocut Suomesta lähtee 11500e, joten metsään mentiin tuossa...

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5709845
Tuossa vielä liki vastaava, johon voisi antaa autonkin vaihdossa, mikä tuskin Viroon onnistuu ilman pikku keplotteluja. Kaikilla ei ole autorahat tilillä valmiina odottamassa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: monster - 15.07.13 - klo:10:22
Juu - ei löydy Suomesta. Mutta itse tuomalla Saksasta/Virosta/Ruotsista veroineen löytyy helposti  8) Taitaa kyllä olla liian vaikeaa Vagarenan tallaajille tuontipuuhat  :'(


Toki näin, mehän ollaan monsteria lukuunottamatta normaalia tyhmempiä. Eihän me muuten täällä edes aikaa kulutettaisi, mutta vertaistamme tarpeeksi tyhmää seuraa kun ei muualta löydy.  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

monster

Ei sisällä ALV:ia mutta tuossa myydäänkin asiakkaan lukuun autoa eli ei pidäkkään olla hinnassa ALV:ia. Myyjänä joko liising firma tai yksityinen joka tuonut autonsa merkkiliikkeeseen myyntiin. Eli jos ostat tuon Ocun niin sinun ei tarvitse yksityishenkilönä maksaa Viron ALV:ia. Itse olen pari vastaavaa autoa ostanut juurikin merkkiliikkeestä Tallinnasta tuolla tavalla ilman ALV:ia. Myyjänä tällöin liising firma joka tuonut auton merkkiliikkeeseen myyntiin...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.07.13 - klo:10:31
Tuo hinta ei sisällä viron ALV:tä 18%, jonka jälkeen tosiaan tulee vielä Suomen autovero.  Hinta onkin kuluineen 15ke, eikä auto silti ole se kysyjän vaihtoehto eli diesel.

Höpöhöpö, Viron hinta sisältää aina alvin. Samaa alv-direktiiviä siellä totellaan kuin Suomessakin ja kuluttajille tarjottavat hinnat sisältävät aina sikäläisen alvin.

Se, että auto24.ee:n ilmoituksissa lukee ettei mukamas sisällä alvia, tarkoittaa vain sitä, että alv ei ole vähennyskelpoinen. Toisin sanoen auto on ollut vähennyskelvottomassa käytössä.

ConD

Ok, ilmoituksen ja sikäläisen myyntitavan ymmärrystaitoni oli puutteellinen. Olen tottunut täällä kotomaassa siihen, että jos ilmoitetaan ALV 0%, se myös on sitä. Lisäksi ALV-vähennyskelpoisuus ilmoitetaan yleensä erikseen autoihin liittyen... Teen työkseni hommia, jossa ilmoitetaan hinnat sekä-että esimerkiksi valtion ja kuntien virastoille. Tämän takia en tuota ajatellut että ALV 0% hinta on oikeasti ALV:llinen tai ylipäänsä vähennyskelvoton hinta.

Yleisesti EU:ssa kun kuluttaja jotain ostaa, voi se maksaa verot ostomaahan tai kotimaahan. Tämän vuoksi tuo 0% hinta tuntui mielestäni erikoiselta.

No kertonee siitäkin tämä etten autoa Virosta ostaisi... Matkat Oulusesta Etelänaapuriin maksaa jo saman melkeen mitä Saksaan. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Taky

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.07.13 - klo:11:21
Hän ei halua maksaa avosta kun ei kuitenkaan koskaan ajaisi katto auki, koska hiukset menee sekaisin :)

Alfa Mito?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

ConD

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 09.07.13 - klo:11:37
Joo-o, on tämä vaikeaa (kun ei ole tarpeeksi rahaa :( ) ...

Tuli rouvan auto myytyä vähän extempore. Itse asiassa nyt hiukan harmittaa vaikka auto jo vanha olikin, 8L malli. Se oli ikäisekseen todella kohtuullisesti ajettu 164tkm ja hyvässä kunnossa ja erittäin siisti (ostaja mm. sanoi oven avattuaan että uskaltaako tänne mennä sisälle ;) )

Jotain pitäis keksiä tilalle, budjetti olis max 20keur josta koitetaan pitää kiinni.
...
Vaihteistona mieluummin manuaali, koska rouva ei ole koskaan automaatilla ajanut. Tosin tästäkin voitaneen joustaa. Toisaalta varsinkin VAG-vehkeiden automaatteihin ei oikein ole luottoa, varsinkaan DSG:hen. S-tronicin voisi ehkä hyväksyä jos sattuis sopiva yksilö.

Niin ja oli auto mikä tahansa, niin valkoinen se sais kuulemma olla ja vielä kaikenlisäksi valkoiset vanteetkin :) Jepjep, ihan kuin ei olis tarpeeksi hankalaa muutenki.
http://www.nettiauto.com/seat/leon/5742762 Tällainen? Olisi valkoinen, hinta ehkä neuvoteltavissa jos suoralla kaupalla ja olisi vähän ajettu.

A3:ssa S-tronicit on käytännössä täsmälleen samoja laatikoita kuin Volkkareissa ja Skodissa DSG:t. A4:ssa ym. aparaatit ovatkin sitten omia laitoksiaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

monster

Miten olisi Pertsalle www.autohaus24.de kautta valkoinen uuden kopan Seat Leon 1.2TSI manuaali 12.006eur + verot Suomeen 3.600eur

Rekalla kotiovelle auto Saksasta 700eur... Ei oo vaikeeta ei  8)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Pertsa

Seatti oliskin hyvä vaihtoehto. Sitäkin on rouvalle ehdotettu, myös edellis kopan Leonia. Ei käy Seat ei....
Rouvalla on hankala maku :( Kone sais olla miel. 1.4T(F)SI jos on VAG-vehje ja kyllä se manuaali kuitenkin varmaan tulee olemaan. Niin ja bensakone siis.

Onko noissa 1-sarjan Bemuissa jotain tyyppivikoja tms. joka pitäis ottaa huomioon.

Squamish

Lainaus käyttäjältä: monster - 15.07.13 - klo:12:37
Miten olisi Pertsalle www.autohaus24.de kautta valkoinen uuden kopan Seat Leon 1.2TSI manuaali 12.006eur + verot Suomeen 3.600eur

Rekalla kotiovelle auto Saksasta 700eur... Ei oo vaikeeta ei  8)

Onko noissa veroissa mukana uuden ajoneuvon ALV?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Squamish - 15.07.13 - klo:13:14
Onko noissa veroissa mukana uuden ajoneuvon ALV?

Ei voi olla, kun on noin pieni summa.

Täytyy tosin muistaa, että Saksasta auton saa sitten alvittomana, koska uusien autojen alv maksetaan vain rekisteröintimaahan. Saksan alv 19 % olisi tietysti parempi kuin Härmän 24 %:a.

T5ID

#1850
LainaaEi voi olla, kun on noin pieni summa.

Täytyy tosin muistaa, että Saksasta auton saa sitten alvittomana, koska uusien autojen alv maksetaan vain rekisteröintimaahan. Saksan alv 19 % olisi tietysti parempi kuin Härmän 24 %:a.

Juuri näin. Ja Suomessa alviton hinta täten 12449, eli 250 halvempi kuin Saksasta + rahti. Koskahan nuo uskoo, että Suomessa autot on oikeasti halpoja? Todennäköisesti meillä vielä kuuluu varustukseen jotakin, mitä Germaanin hinnat alkaen ei sisällä.

Lainaus korjattu. - Quality -

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.07.13 - klo:18:31
Ei voi olla, kun on noin pieni summa.

Täytyy tosin muistaa, että Saksasta auton saa sitten alvittomana, koska uusien autojen alv maksetaan vain rekisteröintimaahan. Saksan alv 19 % olisi tietysti parempi kuin Härmän 24 %:a.

http://www.autohaus24.de/

Tuolla olevat uudet autot ja niiden hinnat sisältävät saksan arvonlisäveron MwSt 19%.

Tuon 19% saa saksasta takaisin kun auton rekisteröi suomeen ja esittää evidenssin että suomen arvonlisävero 24% on maksettu. Suomessa menee maksuun tietysti myös autovero.

Laitoin puoli vuotta sitten kyselyn ko. firmaan että miten menetellään tuon MwSt:n palautuksen kanssa, minkälaisia papereita pitää täytellä yms. prosessista. Ei ole vielä tullut vastausta, eli käsitän ettei kovin hanakkaasti ole tekemässä kauppaa tällä tavalla vaan haluavat tukea Saksan kansantaloutta ja myydä autot sellaisille jotka maksavat myös tuon MwSt pysyvästi saksaan.

Tuolta saisi kyllä jonkun mallin auton halvemmalla kuin suomesta uutena.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.07.13 - klo:20:35
Laitoin puoli vuotta sitten kyselyn ko. firmaan että miten menetellään tuon MwSt:n palautuksen kanssa, minkälaisia papereita pitää täytellä yms. prosessista. Ei ole vielä tullut vastausta, eli käsitän ettei kovin hanakkaasti ole tekemässä kauppaa tällä tavalla vaan haluavat tukea Saksan kansantaloutta ja myydä autot sellaisille jotka maksavat myös tuon MwSt pysyvästi saksaan.

Kyselit väärästä paikasta.. Ei kuulu güntherille, mitä autollesi teet kauppojen jälkeen.

Saksaan maksetun uuden auton alvin saat takaisin omasta verotoimistostasi, siis Suomen verottajalta! Kuitti Suomen tulliin maksetusta alvista liitteeksi + saksalainen kauppakirja, niin muutamassa päivässä Verohallinto palauttaa saksalaisen alvin.

Rivivirkailija tuskin on tuollaisesta kuullutkaan, mutta kyllä sieltä verotoimiston yläkerroksista löytyy alv-experttejä, jotka tuonkin osaavat hoitaa. Hiljattain hypistelin juuri tuollaista lomaketta Tampereen verotoimiston lomakehyllyssä, mutta ne älynnyt ottaa lomakkeen numeroa talteen. Ei siis ole mitään kaupunkilegendaa.

V-O

Pitäisi löytää iso perhefarmari.

Valintakriteerinä 8...10 000 â,¬, bensa ja automaatti. Mitenkäs tuohon sopisi Honda Accord?

Tsekkailin ja ihmettelin netistä, että se pitäisi olla varsin luotettava auto. Bentsiinin kulutuksen osalta ei merkitystä, automaatti kuluttakoon mitä kuluttaa...

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.07.13 - klo:21:53
Kyselit väärästä paikasta.. Ei kuulu güntherille, mitä autollesi teet kauppojen jälkeen.

Saksaan maksetun uuden auton alvin saat takaisin omasta verotoimistostasi, siis Suomen verottajalta! Kuitti Suomen tulliin maksetusta alvista liitteeksi + saksalainen kauppakirja, niin muutamassa päivässä Verohallinto palauttaa saksalaisen alvin.

Rivivirkailija tuskin on tuollaisesta kuullutkaan, mutta kyllä sieltä verotoimiston yläkerroksista löytyy alv-experttejä, jotka tuonkin osaavat hoitaa. Hiljattain hypistelin juuri tuollaista lomaketta Tampereen verotoimiston lomakehyllyssä, mutta ne älynnyt ottaa lomakkeen numeroa talteen. Ei siis ole mitään kaupunkilegendaa.

No tämä oli hyvä uutinen!

Seuraava auto mahdollisesti hankitaan saksasta...

Timppe

Olisi kiva nähdä tuollainen "palautus Saksasta"-lomake. Verohallinnon ohjeet kertovat ihan toista:

http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Ohjeita_yksityishenkiloille/Yksityishenkilo_ostaa_uuden_kuljetusvali%2814307%29

Ostin aikoinaan uuden moottoripyörän Saksasta ja myyjä möi sen minulle ilman Saksan ALV:tä oltuaan ensin yhteydessä paikalliseen verotoimistoon, koska asia oli heillekin ihan uusi ja outo.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 15.07.13 - klo:23:05
Ostin aikoinaan uuden moottoripyörän Saksasta ja myyjä möi sen minulle ilman Saksan ALV:tä oltuaan ensin yhteydessä paikalliseen verotoimistoon, koska asia oli heillekin ihan uusi ja outo.

Näin se Suomessakin menee, eli vaikka asutkin toisessa EU-maassa ja ostat uuden auton Suomesta, niin et maksa Alvia lainkaan Suomeen auton ostohetkellä. Asuinmaan hommaksi jää alvin periminen. Kauppakirjassa lukee Alv 0%.

matlock

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.07.13 - klo:22:00
Pitäisi löytää iso perhefarmari.

Valintakriteerinä 8...10 000 â,¬, bensa ja automaatti. Mitenkäs tuohon sopisi Honda Accord?

Tsekkailin ja ihmettelin netistä, että se pitäisi olla varsin luotettava auto. Bentsiinin kulutuksen osalta ei merkitystä, automaatti kuluttakoon mitä kuluttaa...

Itseltä löytyy -08 Accord Tourer eli se viimeisintä vuosimallia oleva ns. vanhakoppainen farkku. Moottorina 2.0 bensa ja juurikin automaatilla.

Voin kyllä suositella autoa: tilaa riittää mainiosti, takakontti todella suuri (n. 600 l) ja matkustamoonkin mahtuu hyvin. Tekniikkaa on kehuttu laadukkaaksi. Itsellä ei 15 tkm matkalla ole ollut vielä mitään ongelmia paria polttimonvaihtoa lukuun ottamatta.

Kulutus matkassa noin 7 (ennätys 6,7l) ja kaupungissa pari litraa enemmän.

V-O

Kiitos, matlock!

Tuo kulutushan on todella maltillinen. Tänään kauppaan, konsulentin osassa siis...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: V-O - 16.07.13 - klo:07:21
Kiitos, matlock!

Tuo kulutushan on todella maltillinen. Tänään kauppaan, konsulentin osassa siis...

Itsellä oli tuollainen farkku -08 Accord Type-S 2.4:lla koneella ja manuaali. Vaihtoon lähti ~70tkm ajettuna. Ei ainuttakaan vikaa tai "ominaisuutta". Kulki ihan mukavasti tuolla isommalla koneella ja takaluukussa riitti tilaa. Ainut miinus on takapenkin tilat ja varsinkin itse penkki, joka on surkea vähänkään pidemmälle kaverille. Edessä sitävastoin viihtyy pidempääkin. Olen aina sanonut, että tuo on ollut parhaiten tehty auto, mitä olen omistanut. Ei nitinöitä tai natinoita ja korin sovituksista voisi premium merkitkin ottaa mallia.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy