Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.04.13 - klo:22:20
Se olisikin hauskaa kun merkkiliikkeet alkaisivat tuomaan saksan autoja halleihinsa.

Tuotahan on tehty jo "iät ja ajat".
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

kolli

Tuli käytyä käytettyjen autojen Mekassa, Hyrylässä sulan alueen autokaupoissa tutkimassa avoauto tarjontaa.Lähinnä netistä bongattu Lexus  SC 430 oli kiikarissa, kun kehuivat hienoksi yksilössä.
Mutta mutta....ei kyllä vastannut yleinen kunto mainospuheita.Maalipinnassa naarmuja, kiveniskemiä ja vaalea nahkasisustus paskasen näköinen. Jä tämä näky hämärässä autohallissa.Kirkkaassa auringonvalossa olisi näyttänyt vielä pahemmalta.Tuntuu että joka kerran joutuu pettymään ennakko-odotuksiin nähden, kun käytettyä autoa lähtee katsomaan verrattuna nettikuviin ja  auton hehkutukseen myyjän puolelta.
Tällä yksilöllä on kuitenkin hp. liki 30 000, joten odotusarvo kunnon osalta oli korkealla.

werty

Lexus Sc 430 "Worst Car In The History Of The World" Top Gear


vorkki

Lainaus käyttäjältä: werty - 17.04.13 - klo:20:06
Lexus Sc 430 "Worst Car In The History Of The World" Top Gear
Mutta jos tuon jakson katselee niin ei se nyt välttämättä ihan pelkkää absoluuttista huonoutta tarkoita... ;) Hauska "testi" ennemminkin.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

kolli

Lainaus käyttäjältä: werty - 17.04.13 - klo:20:06
Lexus Sc 430 "Worst Car In The History Of The World" Top Gear


Juu, kyllä jakaantuu mielipiteet ko. auton osalta, kun on nettiä selaillut.Mutta tekniikkaa kehutaan erittäin kestäväksi monessa artikkelissa.Eli saattaisi olla siinä mielessä "turvallinen" valinta.
Suomessa tarjonta on kyllä tosi suppeaa historian huonoimman auton osalta.

werty

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 17.04.13 - klo:20:24
Mutta jos tuon jakson katselee niin ei se nyt välttämättä ihan pelkkää absoluuttista huonoutta tarkoita... ;) Hauska "testi" ennemminkin.

Juu näin on  :D Varmasti hieno ja etenkin luotettava laite, jos on kallistunut Lexukseen päin.

kolli

Kyllä tässä "turhakkeen" mahdollisessa hankinnassa käytettynä  pitää olla pää kylmänä.Lexus kuitenkin hyvämaineinen auto.Tosin alle 30 000 sais uuden Mazda mx-5 mallin tehtaan takuilla.

jf

Lainaus käyttäjältä: kolli - 17.04.13 - klo:20:37
Kyllä tässä "turhakkeen" mahdollisessa hankinnassa käytettynä  pitää olla pää kylmänä.Lexus kuitenkin hyvämaineinen auto.Tosin alle 30 000 sais uuden Mazda mx-5 mallin tehtaan takuilla.
Mutta se V8...   ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

rob-s

Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: kolli - 17.04.13 - klo:20:37
Kyllä tässä "turhakkeen" mahdollisessa hankinnassa käytettynä  pitää olla pää kylmänä.Lexus kuitenkin hyvämaineinen auto.Tosin alle 30 000 sais uuden Mazda mx-5 mallin tehtaan takuilla.
Patalaiskalla 1.8 litrasella koneella varustettuna. Ketä tuollainen jaksaisi innostaa??
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

clima

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)

Haaveet on tehty toteutettavaksi, joten jos siltä tuntuu niin go for it!
Tosin eipä kesällä ajo avollakaan ole kovin huono vaihtoehto.  ;)

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)

Näkisin niin, että pystyisi hyvinkin. Ei muuta kun annat palaa !
S3 8V Sedan -19

Mikko


Ktk

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla?

Kyllä. Case closed.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)

Nyt lienee viimeinen hetki toteuttaa haave kohtuukuntoisella yksilöllä, nuhruisten yksilöiden määrä lisääntyy kokoajan ja niiden hyvien hinnat lähtenee lähivuosina nousuun. Joten ei muuta kuin anna palaa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Nudde

Kyllä kehtaa! RS4 kertoo kaiken!

Markku J

Samaa mieltä olen Karviksen kanssa. Siitä vaan hieno tehopeli alle, kun siitä olet haaveillut.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)
Ilman muuta! Jos se on ollut haaveena jo pitkään ja nyt löytyi toiveiden mukaisessa kunnossa oleva niin en miettisi hetkeäkään. Jotenkin jäänyt lisäksi sellainen kuva että tuo A5 cabrio on vähän semmoinen "No jaa väliversio" sinulle. B7 RS4 on edelleen räyhän näköinen laitos ja korimallista huolimatta ei pätkääkään vanhentunut.
Vaihdavaihdavaihda, saatais pitkästä aikaa autotalliin jotain oikeasti kiinnostavaa.... :D

Markku J

Tuo A5 cabrio on rob-s:lle alitehoinen ja "alisylinterinen" auto. Ilman muuta tuo RS alle, kun hyvä yksilö on löytynyt.

Nudde

Olisko Keminmaan yksilö? Oli ihan pakko googlata hieman.....

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.04.13 - klo:21:41
Tuo A5 cabrio on rob-s:lle alitehoinen ja "alisylinterinen" auto. Ilman muuta tuo RS alle, kun hyvä yksilö on löytynyt.

Mited Markun duunit??? Joko on ollut tutinaa puntissa??

Jos et löydä heti duunia niin vituttaa jo ajatuksena maksaa sun 170k/12kk ansiosidonnaista....

Fabia rs combi -11

Ghzeit

#1671
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:16:50
Pystyisikö sitä ajamaan uusklassikolla eli B7 RS4 sedanilla? Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa ja olen vajaa 10 eri kpl koeajanutkin vuosien varrella. Ongelmana on ollut, että suurin osa alkaa olla aika kuluneen näköisiä ja nyt kohdalle osui kohtuukilsoilla oleva (n.75tkm). (ja A5 cabrion vaihtokin onnistuisi)

Do it, fa- VAGgot?
"Olen haaveillut oikeastaan sellaisesta niin kauan kun se on ollut olemassa"
Kertoo minusta kaiken oleellisen, A5 on kompromissi, et sinä sitä halua se on vain korvike. Hyvin pidetty B7 ei ole kyllä vanhan näköinen, päinvastoin alkaa olla piristävää nähdä Audi (tai auto ylipäänsä) ilman ledihässäköitä nokalla. Sitäpaitsi ex-Seatmies De Silva osasi vielä tuolloin suunnitella hienoja autoja, kaikki nykyiset ovat enemmän tai vähemmän faceliftattuja uudelleenpainoksia.

+ V8, saat sen kornin tarran halutessasi ;)
edit. Jos kyseessä tosiaan Keminmaan yksilö niin on siistin näköinen, asiallisen näköisesti säilötty ja ihanan värinen yksilö. Ledihässäköiden lisäksi myös musta väri kuvoittaa   :o
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

clima

Totta, vaan mitä haetaan?

RS4 on hieno auto, mutta melkoinen kompromissi tehoista nauttimiseen esimerkiksi rata-ajossa (kuten kaikki Audin RS-mallit).
Kruisailuun ja kahdeksasta sylinteristä nauttimiseen tuo on oiva valinta.

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: clima - 27.04.13 - klo:21:55
Totta, vaan mitä haetaan?
Jos vaikka unelmia?
Anteeksi OT. Enkä nyt tarkoita herneitä climalle.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

clima

Lainaus käyttäjältä: clima - 27.04.13 - klo:17:46
Haaveet on tehty toteutettavaksi, joten jos siltä tuntuu niin go for it!

Laajensin vain mietintääni.  ;)

Markku J

Keke78: On se vaan jännää, jos joku työttömyyspäivärahojakin kadehtii. Minulle ne maksaa oman liittoni kassa, jonne olen maksanut jäsenmaksuja 32 vuotta. Ei liene sinulta pois.

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: clima - 27.04.13 - klo:22:00
Laajensin vain mietintääni.  ;)
Minä näemmä vain kavennan sitä jokaisen irronneen korkin myötä  ;D
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

rob-s

Kiitos hyvistä kommenteista ja ajatuksista! Kyllä tosiaankin Keminmaan yksilö olisi kyseessä.

Toinen vaihtoehto olisi ottaa hieman edullisempi C350 sedan (W204) vaihdossa joka koeajossa yllätti minut todella positiivisesti..tämä vieläpä lasikatolla (siis sedan kokolasikatolla, isolla navilla ja harman kardonilla).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

qwerty

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.04.13 - klo:22:02
Keke78: On se vaan jännää, jos joku työttömyyspäivärahojakin kadehtii. Minulle ne maksaa oman liittoni kassa, jonne olen maksanut jäsenmaksuja 32 vuotta. Ei liene sinulta pois.

Liittojen kassat maksavat ainoastaan 5,5% ansiopäivärahoista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ansiosidonnainen_ty%C3%B6tt%C3%B6myysp%C3%A4iv%C3%A4raha

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.04.13 - klo:22:24
Kiitos hyvistä kommenteista ja ajatuksista! Kyllä tosiaankin Keminmaan yksilö olisi kyseessä.

Toinen vaihtoehto olisi ottaa hieman edullisempi C350 sedan (W204) vaihdossa joka koeajossa yllätti minut todella positiivisesti..tämä vieläpä lasikatolla (siis sedan kokolasikatolla, isolla navilla ja harman kardonilla).

Tuo B7 RS4 olisi kyllä hieno laitos! Nyt kun olisi sinulle sopiva yksilö tarjolla siistikuntoisena, niin minä tarttuisin unelmaan kiinni. Ei tuo Mersu ole verrattavissa lainkaan tuohon upeaan RS4:ään!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy