Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Santeri

#1620
Lainaus käyttäjältä: SnaG - 06.04.13 - klo:15:32
Heips!

Eli täällä olisi pientä autonvaihtohommaa meneillään, olisi tarkoitus nykyinen 3b passatti päivittää uudempaan ja diesel VAG-konserniin.
Mielessä on pyörinyt joko Passat 3C Variant tai Golf V Variant, manuaali vaihteistolla. Koneena tulee olemaan 1.9TDI, kun kakslitrasista ole kuullut kuin huonoa. Ja hakusessa olisi meleko idioottivarma kone, eli siinä tappauksessa tuo 1.9. 

Golf miellyttää ulkonäön ja "turhien" varusteiden poissaolon takia, mutta tuleeko sitten peräkontin koko vastaan. Koirahan sinne pitäisi häkkineen mahtua.
Vanhemmilta löytyy IV Golf joka on aivan älyttömän matala! Onko V-koppaseen korjattu tuota vai onko kuin edeltäjänsä? Katukiveltä ei pääse vanhalla pois ilman kolinaa.
Myös olen kuullut paljon Golffin rengasmelusta. Muutama vuosi sitten olen ajanut TSI-koneellista V Golffia, mutta en ainakaan muista että olisin ulinaa laittanut merkille

Passat on kyllä kokonsa puolesta hyvä, mutta jo kaksi 3B passattia omistaneena voisi mallinvaihto olla paikallaan. Kerran olen 3C-koppasta ajanut ja ensituntuma oli kyllä hyvä. Tosin vasemman jalan lepuuttelutuki on kyllä olematon ja kuinka highline varustelutaso pitää olla, että taakse saa sähkölasit? :D
Myös Passatin "epävarmuus" mietityttää verraten Golffin helppouteen. Vai puhutaanko aikalailla samanlaisista pirsseistä?

Nyt tarvittaisiin vähän uutta näkökulmaa asiaan, kun päätös on kyllä hieman hankala!

Ã,,lä suotta lopeta hyvää passatti sarjaa :)
Jos et halua katukivien reunoja raapia niin v golffi ja 3c passatti eivät sulle sovi.
Itellä tuo passatti sporttialustalla niin katukivien yli ei voi ajaa ja sitten nuo roiskeläpät ovat vaan 5cm irti maasta eli raapivat joka hemmetin kohdassa maahan. Ottaa kiinni jo vähän kohonneeseen kaivonkanteen.

Passatin takakontti on kyllä pikkusen isompi kuin golfissa mutta lastausaukko on aikasta matala. Koulupöydän kun nosti kyytiin niin raapi jo luukun tiivisteitä.
Eli passatin kontti leveämpi ja pitempi mutta matalampi kuin v golfissa.

Mikset kattelis ocsua ? Siinä on vakiona enemmän maavaraa kuin golfissa ja passatissa. Ei ota katukiviin kiinni vaan saa ajaa paljon huolettomammin.

Itse viimekesänä katteli automaatti bensa farmareita niin päädyin passattiin ja tyytyväinen ollut paitsi tuohon roiskeläppä juttuun.
Tosin vaimo ois halunnut ocsu tai v golfi farkun kun oisivat olleet tutumpia hb ocsun jälkeen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Arcca

#1621
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 08.04.13 - klo:09:07
Ã,,lä suotta lopeta hyvää passatti sarjaa :)
Jos et halua katukivien reunoja raapia niin v golffi ja 3c passatti eivät sulle sovi.
Itellä tuo passatti sporttialustalla niin katukivien yli ei voi ajaa ja sitten nuo roiskeläpät ovat vaan 5cm irti maasta eli raapivat joka hemmetin kohdassa maahan. Ottaa kiinni jo vähän kohonneeseen kaivonkanteen.

- clip -

Itse viimekesänä katteli automaatti bensa farmareita niin päädyin passattiin ja tyytyväinen ollut paitsi tuohon roiskeläppä juttuun.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Roiskeläpät on helppo lyhentää, ja jo loppuu raapimaäänet. Ei tarvii edes mitään purkaa, peltisaksilla&fiskarsin saksilla muutama sentti pois ja se on siinä. Aikaa menee alle puoli tuntia riippuen siitä kuinka kauan haluaa muotoilla, jonkun verran pitää kulmia nätistä pyöristellä että tulee ns huomaamaton.
Edit.Niin, tietenkin on omaa kokemusta tästä tuon CCn kanssa. Pienikin lyhennys auttaa yllättävän paljon, ne on jotenkin juuri ratkaisevasti vähän liian pitkät.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Vesihiisi

Jahas, näytti viime perjantaina vaihdossa antamani Passat ilmestyneen myyntiin, ei siinä montaa päivää nokka tuhissut. Toisaalta, luovutin auton ulkoa ja sisältä siistissä  kunnossa eli mikäs siinä on myydessä. Pari tonnia näytti pyyntiin tulleen lisää hyvityshinnan päälle, aivan kuten arvelinkin.

Santeri

Tossa katellut vaimolle manuaali vm-00 Golf IV tilalle jotain automaattista ja jokusen vuoden tuoreempaa.
No vaimo sitten ilmoitti että pitäis mukamas olla New Beetle  ???

Suomesta ei noita New Beetleä tai no mitään muutakaan 2000 luvun alkupuolen VW autoja automaattina näytä saavan. Tai saa mutta hinnat aivan älyttömät.
Sitten erehdyin kattelemaan mobile.de saksan ihmeellisestä maailmasta autoja.
Sieltä näytti löytyvän VW automaatteja mukavasti ja ihan kohtuulliseen hintaan (esim manuaali New Beetle vm00 siellä n.1600â,¬ kun täällä n.6000â,¬).
Itse en pihaan haluais New Beetleä kun ruma kuin mikä ja ei niinkään käytännöllinen lasten kanssa.

Tuli sitten hullu ajatus että Lupo automaattina eikä ois kallis vm03 ois semmoiset 2500â,¬ (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-lupo-1-4-fsi-automatik-osterode-am-harz/176928093.html)
Tosin sitten taas Polo ei olis kuin n.200â,¬ (esim tämä http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-polo-1-4-comfortline-servo-automatik-euro-4-bonn-beuel/175389533.html) kalliimpi huoh .

Onkos porukalla kokemuksia Luposta ?
Nimittäin mahtuuko tohon kaksi lasta takapenkille ?
Entä miten vakuutusmaksut noissa menee kun Lupo ei ole ollut koskaan VW suomen tuontiohjelmassa ?

Vaiko suoraan vaan automaatti Poloa ? Tai jotain muuta kenties (suomesta taikka saksasta).

Entä noi vero jutut ?
Kun tullin sivuilta noita kattelin mutta ei tämmönen tyhmä noista ota mitään selvää että paljon tommoseen pikkukoneiseen Lupoon/Poloon tulee veroja.

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

svalkein

#1624
LainaaEntä noi vero jutut ?
Kun tullin sivuilta noita kattelin mutta ei tämmönen tyhmä noista ota mitään selvää että paljon tommoseen pikkukoneiseen Lupoon/Poloon tulee veroja.

Näemmä vain yksi automaatti-Lupo uitettu:
LUPO 1.4 HB AUT N 2D 55kW bensa 0405 81 7.8  10  5880 4380.00  1147.56  1202 26.20  174 .

Eli rekisteröity 4/2005, 81 tkm ajettu, veroa 1.147,56â,¬

Lainaus korjattu. -Quality-
M-B A250e -22

Nipademu

Tuli tehtyä tänään taas "Kepillä jäätä" kokeilu käteisostajan voimasta käytettyjen autojen markkinoilla. Tällä kertaa suuntasin katseeni avarin mielin konsernin ulkopuolelle, jo pitkään ihailemani uuden 5-sarjan Baijerilaisen suuntaan. Kyseinen yksilö oli ensimmäisiä uuden korimallin diesel farkkuja ja varusteluna kohtuullinen Business. Käteisostajan alennus oli luokkaa 2,5 % pyyntihinnasta. En tiedä kuinka tiukalle nykyään vaihtoautot on hinnoiteltu ja onko uusien autojen hidastunut myynti kohottanut käytettyjen hintoja, mutta mielestäni käteisalennus olisi pitänyt olla hiukan suurempi luokkaa 6% - 9%?

Millaisia käteisalennuksia käytetyistä muut arenalaiset ovat saaneet?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.13 - klo:16:50
Tuli tehtyä tänään taas "Kepillä jäätä" kokeilu käteisostajan voimasta käytettyjen autojen markkinoilla. Tällä kertaa suuntasin katseeni avarin mielin konsernin ulkopuolelle, jo pitkään ihailemani uuden 5-sarjan Baijerilaisen suuntaan. Kyseinen yksilö oli ensimmäisiä uuden korimallin diesel farkkuja ja varusteluna kohtuullinen Business. Käteisostajan alennus oli luokkaa 2,5 % pyyntihinnasta. En tiedä kuinka tiukalle nykyään vaihtoautot on hinnoiteltu ja onko uusien autojen hidastunut myynti kohottanut käytettyjen hintoja, mutta mielestäni käteisalennus olisi pitänyt olla hiukan suurempi luokkaa 6% - 9%?

Millaisia käteisalennuksia käytetyistä muut arenalaiset ovat saaneet?

Mistä tiedät että käteisalennus oli 2,5%???

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.04.13 - klo:16:55
Mistä tiedät että käteisalennus oli 2,5%???
No okei... Suorankaupan alennus...
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.13 - klo:17:40
No okei... Suorankaupan alennus...

Ei ei. Ei tarkoitukseni ollut mitenkään nälviä mistään sanamuodoista. Kysyin vain että mistä tiedä,t että se alennus oli vain 2,5%???

Nipademu

Alennuksen määrä oli n. 2,5% pyyntihinnasta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.13 - klo:19:23
Alennuksen määrä oli n. 2,5% pyyntihinnasta.

Juu juu. Mutta mistä tiedät että alennus oli vain 2,5%??? Ei kait siinä hintalapussa niin lukenut?

Antza

^ Kysytkö nyt ihan tosissasi..? Autossa on tyypillisesti hintalappu, ns. hintapyyntö. Kysyttäessä myyjä antaa suullisesti tai A4:lle (ei se auto) printattuna "päivän tarjouksen". Näiden välistä erotusta kutsutaan tyypillisesti alennukseksi.

Vai mikä menee pieleen..?
Skoda

Markku J

Jotenkin tuntuu, että teemme samasta, kaikkien perin pohjin ymmärtämästä asiasta turhan vaikean "akateemisen kysymyksen". Alennus vähennettynä auton hintalapusta, ja siinä se on lopputulos.

Nipademu

Juu, nyt todellakin puhun alennuksen suhteesta hintalapussa olleeseen hintaan. Käytetyissä kun ei ole eroteltuna autoveroa. Luonnollisesti uuden auton tilanteessa tilanne on erilainen.

Markku J:llähän olis varmaankin arvokkaita kokemuksia tuon BMW:n ominaisuuksista? Itsellä ei ole ikinä Bemaria ollut.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Markku J

Minulla oli F10 bensakoneella, mutta edellinen E60 sedan 520 -dieselinä. Loistavia autoja molemmat. Ei tarvinnut 3 v -liisarisopimuksen aikana juurikaan korjailla, ja laatuvaikutelma on todella hyvä. Käyttöominaisuudet ovat erinomaiset. Lisää voin vaikka privaviestillä kertoa. Voin lämpimästi suositella uusikorista F10/F11 Bemaria, ja myös vanhempaa E60/61 -mallia.

Quality

Jopa on olematon alennus todella. Jos 30 000 euron hinnasta saa pois 750 e, ei käytännössä voi edes alennuksesta puhua. 10000:sta sama summa olisi jo 7,5 %, mutta silloinkin kovin vähän.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

Ei mene kenelläkään perille. Jos kaveri on ollut autokaupoilla. Haluaa ostaa auton ilman vaihtoa. Kertoo palstalla, että alennus hintalapusta eli pyyntihinnasta oli vain 2,5%. Niin kysyn että mistä kaveri tietää, että alennus on vain 2,5%. Siihen ei ole tullut minkäänlaista vastausta.

Quality

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.04.13 - klo:21:05
Ei mene kenelläkään perille. Jos kaveri on ollut autokaupoilla. Haluaa ostaa auton ilman vaihtoa. Kertoo palstalla, että alennus hintalapusta eli pyyntihinnasta oli vain 2,5%. Niin kysyn että mistä kaveri tietää, että alennus on vain 2,5%. Siihen ei ole tullut minkäänlaista vastausta.

Jos nyt vielä kerran yrittäisi vastata asiallisesti, niin kysehän on juuri siitä, että hintalapussa on lukenut 2,5 % suurempi summa kuin myyjä on ostajakandidaatille myyntihinnaksi ilmoittanut. Veikkaan skrikon ajavan takaa sitä, ettei ensimmäinen pyynti ole = viimeinen hinta, jolla kauppa syntyy.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.04.13 - klo:20:51
Jopa on olematon alennus todella. Jos 30 000 euron hinnasta saa pois 750 e, ei käytännössä voi edes alennuksesta puhua. 10000:sta sama summa olisi jo 7,5 %, mutta silloinkin kovin vähän.
No itsestänikin tuo alennus tuntui olemattomalta. Oliko kyseessä sitten ainoastaan myyjän pelin avaus vai mikä, mutta katsotaan nyt. Ensin on käytävä tutustumassa lähempänä vastaavaan malliin, jotta saa edes hieman käsitystä mitä on ostamassa.

Skriko voisi meille muille avata tuota alennuksen käsitettä automyyjän silmin, koska se tuntuu eroavan normaali kuolevaisen käsityksestä. Osaisimme vastaisuudessa puhua automyyjän kanssa samasta asiasta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.13 - klo:21:11

Skriko voisi meille muille avata tuota alennuksen käsitettä automyyjän silmin, koska se tuntuu eroavan normaali kuolevaisen käsityksestä. Osaisimme vastaisuudessa puhua automyyjän kanssa samasta asiasta.

Kyllähän täällä palstalaiset tietävät" alennuksen käsitteen". Minua vain kovasti kiinnostaisi että mistä päättelit että ale on vain 2,5%. Niin pientä alennusta ei voi olla. Aikoinaan oli alennus 0% uudesta opelista, ei ole enää.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.04.13 - klo:21:14
Kyllähän täällä palstalaiset tietävät" alennuksen käsitteen". Minua vain kovasti kiinnostaisi että mistä päättelit että ale on vain 2,5%. Niin pientä alennusta ei voi olla. Aikoinaan oli alennus 0% uudesta opelista, ei ole enää.
Ok... Eli rivien välistä luettuna: vastatarjousta vetämään?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

skriko

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.13 - klo:21:27
Ok... Eli rivien välistä luettuna: vastatarjousta vetämään?

+1

Ostaja päättää hinnan. Jos todella haluaa auton niin aina kauppa syntyy sillä hinnalla millä haluaa, ellei ihan hulluja ehdottele. Yksikään liike ei hinnoittele autoa niin, ettei siinä ole vähintään 7% alennusta ilman vaihtoa. Muuten jäis vaihtokaupat tekemättä ja niinhän suurin osa kaupoista tehdään. Otetaan auto vaihdossa.

vorkki

Eikös se ole autoliikkeelle heikompi juttu jos useampi tulee autokaupoille ilman vaihtoautoa? Loppuu vaihtarihallista kalusto ja sitten itkettää kaikkia...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 15.04.13 - klo:21:42
Eikös se ole autoliikkeelle heikompi juttu jos useampi tulee autokaupoille ilman vaihtoautoa? Loppuu vaihtarihallista kalusto ja sitten itkettää kaikkia...

Niinhän se on ja käteiskauppa on se huonoin kauppa. Mitä pidempi vaihtoketju sen parempi tili.

Taky

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 15.04.13 - klo:21:42
Loppuu vaihtarihallista kalusto ja sitten itkettää kaikkia...

Höpsistä, niitäkin saa rahalla, vaikka ulkomailta jos kotimaan tarjonta loppuu.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

skriko

Lainaus käyttäjältä: Taky - 15.04.13 - klo:22:03

Höpsistä, niitäkin saa rahalla, vaikka ulkomailta jos kotimaan tarjonta loppuu.

Se olisikin hauskaa kun merkkiliikkeet alkaisivat tuomaan saksan autoja halleihinsa. Muistan vielä ajan kun Laakkonen ei ottanut mistään hinnasta autoa vaihdossa jota ei ollut tuonut maahan virallinen maahantuoja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.04.13 - klo:22:20
Se olisikin hauskaa kun merkkiliikkeet alkaisivat tuomaan saksan autoja halleihinsa.

Eikö ainakin Veho ole harrastanutkin tätä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tuRboman

"All 4 The Driver"

Rodmani

Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

P.Alikka

Ja Laakkonen.... ainakin pohjoisempana Suomea.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy