Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

T

Turvaistuin ja -vyöjumppaan voin ottaa kokemuksella kantaa: korkeampaan autoon on huomattavasti helpompi niitä lapsia äheltää sisään.  Lisäksi sillä on merkitystä miten paljon takaovi aukeaa. Liukuovi olisi kätevin.

Honda CRV oli uskomattoman näppärä lasten kanssa. Samoin mielestäni Touran on näppärämpi kuin Passat tai A4 kun ei tartte kumartua niin alas. Kokeilemalla erot huomaa. Mitat ei oikein kerro mitään käytännöstä.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: T - 04.02.13 - klo:12:41
Turvaistuin ja -vyöjumppaan voin ottaa kokemuksella kantaa: korkeampaan autoon on huomattavasti helpompi niitä lapsia äheltää sisään.  Lisäksi sillä on merkitystä miten paljon takaovi aukeaa. Liukuovi olisi kätevin.

Honda CRV oli uskomattoman näppärä lasten kanssa. Samoin mielestäni Touran on näppärämpi kuin Passat tai A4 kun ei tartte kumartua niin alas. Kokeilemalla erot huomaa. Mitat ei oikein kerro mitään käytännöstä.

Kaukalojumppaa isofix alustalla harrastettiin vuosi kaksi sitten myös täällä jo, ja silloin Tiguan oli tässä suhteessa oiva peli juuri tuon korkeutensa puolesta. Kuten Kvee toteaa tämähän on sitä "kermapylly" touhua, moni pärjää vaikka coupella 1-2 muksun kanssa. Mutta jos on mahdollista päästä helpommalla niin miksipä ei  :) ?

zepor

Syksyllä olisi tarkoitus aloittaa opiskelut joten ajatuksena olisi vaihtaa nykyinen diesel-Jetta bensiini-käyttöiseen autoon, pienempien ylläpitokustannuksien toivossa.
Budjetti autolle olisi noin 15kâ,¬ ja luonnollisesti jetta menisi vaihtoon.

Muutamia omia vaihtoehtoja, joita olen vertaillut :

Golf, 1,2tsi- manuaali.

Polo, 1,2tsi- manuaali

Ford fiesta??


Mitä te foorumilaiset suosittelisitte tuossa hintaluokassa?
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Kvee

Liukuovi tosiaan olisi oiva ratkaisu, mutta sen "luokan" autot ovat sitten niin tyystin erilaisia, että täytyy vielä sulatella. Korkeampi auto myös ollut mielessä, varsinkin nyt tulleet uusi CRV ja Outlander. Miksei Mazdalta C5. Ensi Keskiviikkona käyn koeajamassa uudessa Kia Sorennon, joka sekin jo olisi henkisesti iso hyppäys  ;). Q5 ja X3 menevät tuonne 60 Kâ,¬ hujakoille ainakin uutena ja kun edellisestä persnettokaupasta on vielä niin vähän aikaa, niin se ei ole mahdollista. Tiquanhan uudistuu 2014, joten sen mieluusti hankkisi sitten uudella korimallilla. Mikään akselilta CRV - Outlander - C5 ei ole lukiemieni koeajojen perusteella saanut kaikilta osin plussaa, mutta itsehän se tosiaan pitäisi testata, kun ne omat mielipiteet voivat paljonkin poiketa koeajajien arvioista.

Joka päivähän turvaistuin rumbaa ei ainakaan vielä ole, vaan se keskittyy viikonloppuihin. Arkirumba alkanee kesän jälkeen. No, täytyy antaa ajatusten kypsyä!

Skula

Oisko tässä hinta kohdillaan?

http://www.nettiauto.com/skoda/superb/5070306

Ei ole tullut niin kovin seurattua markkinoita, mutta työkaveri etsii tämmöistä, ja nettiauton edullisimmasta päästä olis - kai, noilla varusteilla ehkä..

DSG6 ja neliveto.. Ties vaikka itsekin lämpenis  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 06.02.13 - klo:15:35
Oisko tässä hinta kohdillaan?

http://www.nettiauto.com/skoda/superb/5070306

Ei ole tullut niin kovin seurattua markkinoita, mutta työkaveri etsii tämmöistä, ja nettiauton edullisimmasta päästä olis - kai, noilla varusteilla ehkä..

DSG6 ja neliveto.. Ties vaikka itsekin lämpenis  ;D

En tiedä hintatasosta, mutta mallinimi on päin peräsintä...ei ole pisnes-malli tuo.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.01.13 - klo:13:59
pahalta kuulostaa KRO-851:n kohtalo.

Siellä se edelleen odottelee parempia kelejä, saman liikkeen näyteikkunassa Mustangin, 911:n ja kolmen avobemun välissä.
Kiitokset mukavasta foorumista.

aamu-uninen

Uskaltaisitteko ostaa tällaisen auton, jossa 1.4 TSI -koneen jakoketju ja turbo on korjattu?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/5118206

Onko 103 kw tsi parempi kuin 2.0 fsi?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 08.02.13 - klo:12:08
Uskaltaisitteko ostaa tällaisen auton, jossa 1.4 TSI -koneen jakoketju ja turbo on korjattu?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/5118206

Onko 103 kw tsi parempi kuin 2.0 fsi?
Mikäjottei, onhan tuosta nyt pahimmat viat korjattu. 103kW TSI vs 110kW FSI lienee käytännössä niin että TSI on polttoainetaloudellisempi mutta samalla vikaherkempi ja kylmempi talvella. FSI on aika alhaalta vääntävä moottori eikä se erityisesti turboa kaipaile.

Ranssi

Kyllä on VW:llä hintaa:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/bora/5157472

On suorastaan posketon pyynti miltei ikivanhaa korimallia edustavasta autosta.


Quality

Hieno auto ja todella vähän ajettu. Mutta aivan mopokoneella. Itselleni Boran muotoilu kolahtaa yhä. Klassinen, puhdaslinjainen sedan on kaunis ja tasapainoinen. Tuossa näkyy olevan vielä korinväriset kylkilistat, jonka olen luullut tulevan vain turboihin. Sitä en sano, etteikö hinta olisi yläkanttiin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Onko tuossa kuskin kyljessä ruostetäplä vai mitä ihmettä siinä on?

Tikka

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 08.02.13 - klo:12:08
Uskaltaisitteko ostaa tällaisen auton, jossa 1.4 TSI -koneen jakoketju ja turbo on korjattu?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf-plus/5118206
"Tuolloin uusittu myös TURBO sekä JAKOKETJU(takuuseen)! - Huoltoväli 30.000km/12kk! - Todellinen löytö! - Varmaa VW-laatua!"

Joo-o varmaa VW-laatua..  ;D

turska

Ja ensimmäinen postaus: Autonvaihto olisi edessä mutta oikeiden valintojen tueksi kaipaisin kommentteja, koska ensimmäisen auton ostosta on viitisen vuotta enkä ole automaailmaa pahemmin seurannut. Tilanteeni on seuraavanlainen:

  • Auton hinta saa olla reilu 20k, vanhaa ei anneta vaihdossa.
  • Auton ikä mieluiten max 4 vuotta.
  • Kilometriraja ehkä max 50k, kuitenkin sellainen jota ei tarvitse olla vuosiin kalliilla huoltamassa (autoa voisi pitää ainakin sen 4 vuotta).
  • Kilometrejä tullee vuodessa 10-15k
  • Auton oltava automaatti ja farmarimallinen ja noilla kilometreillä varmaankin bensa on järkevin.
Itsellä on mielessä ensimmäisenä Octavia, mutta foorumia jonkin verran lueskelleena epäilyttää tuo DSG:n kestävyys. Oliko tilastoa kuinka monella prosentilla käyttäjistä on tämän kanssa ollut ongelmia? Kävin koeajamassa 1.6TDI DSG:n ja sisämelua lukuunottamatta mukavalta tuntui. Kuinka paljon laiskempi esim 1.4 TSI on?

Toinen mielessä pyörinyt vaihtoehto on hommata Saksasta 3-sarjan BMW. Ehkä hieman joutuu  ajetuista kilometreistä tinkimään, mutta tätä vaihtoehtoa tunne puoltaa järjen kallistuessa "tylsempään keskiluokan suomiautoon".

Kaikkia merkkejä saa perusteluineen ehdottaa. Heittäkää rohkeasti mielipiteitänne!

M1kke

Lainaus käyttäjältä: turska - 08.02.13 - klo:22:20

  • Kilometriraja ehkä max 50k, kuitenkin sellainen jota ei tarvitse olla vuosiin kalliilla huoltamassa (autoa voisi pitää ainakin sen 4 vuotta).


Tämä tuskin onnistuu VAG konsernin autoilla.

Tuskin tuo 1.4 TSI tuota pikkudieseliä laiskempi on missään tilanteessa..

turska

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 08.02.13 - klo:22:23
Tämä tuskin onnistuu VAG konsernin autoilla.

Tuskin tuo 1.4 TSI tuota pikkudieseliä laiskempi on missään tilanteessa..

Onko tilanne laadun ja kestävyyden kannalta ihan oikeasti sellainen, että esimerkiksi tuollaista autoa ei voisi kohtuu huoletta pitää neljää vuotta(60tkm)? http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5342370

Jaa olen kuvitellut että pikkubensa ei pärjää dieselille. Miten sitten tuo 1.2 litranen?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: turska - 09.02.13 - klo:14:07

Jaa olen kuvitellut että pikkubensa ei pärjää dieselille. Miten sitten tuo 1.2 litranen?

Noissa TSI pikku bensoissa kun sattuu olemaan turbot, niin vääntökäyrä on niin laaja ettei käytännön kulkupuoli häpeä ollenkaan dieselille.

1.2TSI on myös hyväkulkuinen moottori, jota ei ole syytä hyljiksiä jos 1.6TDIkin riittää. Kulkupuolta enemmän olisin huolissani jakoketjujen kestävyydestä...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

M1kke

Lainaus käyttäjältä: turska - 09.02.13 - klo:14:07
Onko tilanne laadun ja kestävyyden kannalta ihan oikeasti sellainen, että esimerkiksi tuollaista autoa ei voisi kohtuu huoletta pitää neljää vuotta(60tkm)? http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5342370

Octavia on varmasti hyvä ja muuten vähävikainen auto, mutta tuossa yksilössä on TSI-moottori ja DSG-laatikko joten jos luotettavuus on kriteerien kärkipäässä niin parempiakin vaihtoehtoja varmasti löytyy. Kumpi tahansa noista saattaa aiheuttaa kohtalaisen kallista remonttia tuon neljän vuoden aikana jos arpa osuu kohdalle. Käyttöominaisuuksiltaan parempaa yhdistelmää ei välttämättä helposti löydykään tuosta hintaluokasta ja onhan noita liikenteessä paljon jotka toimivat aivan moitteetta.

Näkemys ei tosin välttämättä ole tällä hetkellä aivan objektiivinen kun oma reilun vuoden vanha TSI seisoo parhaillaan pajalla ja odottelee uutta turboa..  :)


turska

Mitä hintaluokkaa nämä mahdolliset remontit Octavian TSI/DSG -vikoihin sitten ovat? Jos muutoin ei tule korjauskustannuksia yhteen isompaan remonttiin pystynee varautumaan.

Asiasta toiseen, mahdanko järkeillä oikein, että vähän käytettyjä tulee paljon myyntiin ja niiden hinta laskee Octavia III:n toimitusten päästessä kunnolla käyntiin? Eli järkevä aika olisi hankkia Ocu II vasta ensi syksynä? Vai lienevätkö pudotukset joitakin satasia, jolloin auton voisi hommata heti?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: turska - 09.02.13 - klo:16:51
Mitä hintaluokkaa nämä mahdolliset remontit Octavian TSI/DSG -vikoihin sitten ovat? Jos muutoin ei tule korjauskustannuksia yhteen isompaan remonttiin pystynee varautumaan.

Ei niissä satasia eikä usein edes ykköstonneja laskeskella..

Karvis

Jakopää lienee pari tonnia, DSG reippaasti enemmän jos koko aski korkkaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

turska

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.02.13 - klo:17:00
Jakopää lienee pari tonnia, DSG reippaasti enemmän jos koko aski korkkaa.

Muistelen lukeneeni, että tällaisia vikoja on saatu selvästi takuuajan jälkeenkin osin tehtaan piikkiin, tyyliin 70%

Karvis

Lainaus käyttäjältä: turska - 09.02.13 - klo:17:42
Muistelen lukeneeni, että tällaisia vikoja on saatu selvästi takuuajan jälkeenkin osin tehtaan piikkiin, tyyliin 70%

Kyllä niitä on osittain korvattu, tuskin noista muutamaan vuoteen tarvitsee itsellä täysiä hintoja maksella.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

#1523
Nyt olisi ehkä hankintalistalla auto, minkä haarukoinnista minulla ei ole mitään hajua, joten kysytään viisaammilta. Tarkoitus olisi ostaa auto Saksasta, mutta hakukulut voi yhtälöstä unohtaa. Voi siis olettaa, että kyseisen auton myyntihinnalla auto tulee Suomeen asti. Verot maksetaan normaalisti Suomessa, kuten mistä tahansa tuontiautosta.

Auton olisi hyvä olla pienehkö, eli jotain A3/Golf-kokoluokkaa, mutta automaatti on pakko olla. Menovetenä olisi hyvä olla bensa, koska ajoa tulee erittäin vähän vuodessa ja muutaman kuukauden seisonnatkin ovat todennäköisiä. Seisonnat kuitenkin katon alla ja sähkö saatavilla. Auto olisi tarkoitus pitää koko ajan vakuutettuna, eli dieselvero olisi melko turha taakka maksettavaksi. Vähintään neljä ovea olisi iso plussa, mutta ei absoluuttisen pakollisia. Vakuutuksilla ei isoa merkitystä, kun bonukset on hyvällä mallilla ja kaskoa ei luonnollisesti tulisi.

Mikä auto voisi olla sellainen, mikä olisi Saksassa halpa ja ehkä vähän aliarvostettu ja auton arvo olisi myös Suomessa melko alhainen, jotta verot pysyvät pieninä? Itse auto olisi kuitenkin tekniikaltaan toimivaa, eli vain imago olisi "huono". Esimerkiksi Golffissa on varsin kovat verot auton ikään ja kilometreihin nähden, koska käytettyjen Golffien hinnat ovat taivaissa.

Ikää saisi olla max 10 vuotta ja kilometrit olisi hyvä jäädä alle 150 tonnin. Auton max. hinta Saksassa 3,5 - 5 000 euroa. Ja mielummin hintahaarukan alapäästä, kuin yläpäästä. Auto tullaan myymään Suomessa 3-4 vuoden kuluttua, jos sillä on mitään merkitystä.

Ideoita, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

EDIT: Ilmastointi on pakollinen, mutta manuaalinen kelpaa...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.13 - klo:15:29
Mikä auto voisi olla sellainen, mikä olisi Saksassa halpa ja ehkä vähän aliarvostettu ja auton arvo olisi myös Suomessa melko alhainen, jotta verot pysyvät pieninä? Itse auto olisi kuitenkin tekniikaltaan toimivaa, eli vain imago olisi "huono". Esimerkiksi Golffissa on varsin kovat verot auton ikään ja kilometreihin nähden, koska käytettyjen Golffien hinnat ovat taivaissa.

Ideoita, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Ranskalaiset on halpoja myös Saksassa. Joku Citroën C3 täyttänee vaatimukset, eikä maksa paljoa. Jos asut maakaasuverkon piirissä, niin etsit vielä maakaasuversion..

rambleri

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.13 - klo:15:29
Nyt olisi ehkä hankintalistalla auto, minkä haarukoinnista minulla ei ole mitään hajua, joten kysytään viisaammilta. Tarkoitus olisi ostaa auto Saksasta, mutta hakukulut voi yhtälöstä unohtaa. Voi siis olettaa, että kyseisen auton myyntihinnalla auto tulee Suomeen asti. Verot maksetaan normaalisti Suomessa, kuten mistä tahansa tuontiautosta.

Auton olisi hyvä olla pienehkö, eli jotain A3/Golf-kokoluokkaa, mutta automaatti on pakko olla. Menovetenä olisi hyvä olla bensa, koska ajoa tulee erittäin vähän vuodessa ja muutaman kuukauden seisonnatkin ovat todennäköisiä. Seisonnat kuitenkin katon alla ja sähkö saatavilla. Auto olisi tarkoitus pitää koko ajan vakuutettuna, eli dieselvero olisi melko turha taakka maksettavaksi. Vähintään neljä ovea olisi iso plussa, mutta ei absoluuttisen pakollisia. Vakuutuksilla ei isoa merkitystä, kun bonukset on hyvällä mallilla ja kaskoa ei luonnollisesti tulisi.

Mikä auto voisi olla sellainen, mikä olisi Saksassa halpa ja ehkä vähän aliarvostettu ja auton arvo olisi myös Suomessa melko alhainen, jotta verot pysyvät pieninä? Itse auto olisi kuitenkin tekniikaltaan toimivaa, eli vain imago olisi "huono". Esimerkiksi Golffissa on varsin kovat verot auton ikään ja kilometreihin nähden, koska käytettyjen Golffien hinnat ovat taivaissa.

Ikää saisi olla max 10 vuotta ja kilometrit olisi hyvä jäädä alle 150 tonnin. Auton max. hinta Saksassa 3,5 - 5 000 euroa. Ja mielummin hintahaarukan alapäästä, kuin yläpäästä. Auto tullaan myymään Suomessa 3-4 vuoden kuluttua, jos sillä on mitään merkitystä.

Ideoita, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

EDIT: Ilmastointi on pakollinen, mutta manuaalinen kelpaa...

Joku ranskis. C4 bensa automaattina varsinkin jos coupen hommaa niin varmaan menee kaupaksi tulevaisuudessa. Meillä on kohta jo 100tkm veivattu 1.6 automaatti tosin C2 kopassa toiminut ainakin moitteetta. Joku italiaanokin voisi mennä kriteereihin, mutta niistä ei omaa kokemusta. Ja citikan tomaatti vaihtaa tosi rauhakseen, mutta on sitten toimintavarmuuttakin ollut toiseen tapaan kuin konsernituotteissa. Tämä siis omakohtaista kokemusta.

VAG!

Tuo C3 oli hyvä idea. Tarjontaa on spekselläni paljon alle 3500 eurolla ja verot Suomessakin jäisivät noin 800 euroon. Mä jotenkin ajattelin, että näissä ei olisi paljoa automaatteja, mutta tarjontaa olikin paljon.

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 17.02.13 - klo:15:49
Ja citikan tomaatti vaihtaa tosi rauhakseen, mutta on sitten toimintavarmuuttakin ollut toiseen tapaan kuin konsernituotteissa.

Tällä kertaa toimintavarmuuus olisikin paljon merkittävämpi juttu kuin vaihtonopeus. C4 menee ehkä koon puolesta hiukan liian isoksi ja hinnatkin pompsahtavat selvästi.

Jerry Cotton

Ranskalaiset ovat vaan Suomessa niin aliarvostettuja (=halpoja) että taitaa tulla kalliimmaksi hakea Saksasta. Esim. 2-sukupolven Lagunat maksaa Suomessa saman verran kuin Saksassa.

Itse hakisin Mersun. 2001- uudemman C-sarjan Sportcoupea pääsee valitsemaan jo tuohon hintaan hyvistä yksilöistä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 17.02.13 - klo:15:57
Itse hakisin Mersun. 2001- uudemman C-sarjan Sportcoupea pääsee valitsemaan jo tuohon hintaan hyvistä yksilöistä.

Nelioviset Sportcoupet ovat harvassa..

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 17.02.13 - klo:15:57
Ranskalaiset ovat vaan Suomessa niin aliarvostettuja (=halpoja) että taitaa tulla kalliimmaksi hakea Saksasta.

Hakukulut ovat tässä tapauksessa tasan nolla euroa.

Lainaus käyttäjältä: Jerry Cotton - 17.02.13 - klo:15:57
Itse hakisin Mersun. 2001- uudemman C-sarjan Sportcoupea pääsee valitsemaan jo tuohon hintaan hyvistä yksilöistä.

Millä tunnuksella tuo korimalli on Mobilessa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy