Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Nipademu

Scoutti laitettu myyntiin ja käytettykin voisi olla seuraava vaihtoehto.

Mietinnässä Passat Alltrack 103 kw:n Tdi:llä, siitä ilmeisesti joillakin täällä kokemuksia?

Tuli tosin Passatille huonoa mainosta aamulla, kun uusinta mallia oleva saapui hinurin lavalla Laakkoselle  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Cayman

ID.3 Business
Golf VIII

Trifid

Nyt olisi tarjolla

-2010 VW Touran Freestyle 1.9 TDI DSG aj 85tkm. Vaihtoon menisi
-2006 Ford S-max 2.0 Trend, aj 124 tkm.

Olishan tuossa parkkitutkaa ja pysäköintiavustinta, webastoa ja automaattilootaa. Ei hirvittäisi edes tuon dieselin kyljessä oleva dsg..eikös se ole märkä 6-lovinen? Peruskone 1.9 TDI 77kw, mutta oliko noista joku se malli, mikä voi vaurioitua välijäähdyttimeen kertyvän kosteuden vuoksi? Yksi 1.9TDI 77kw oli Octaviassa aikoinaan.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 30.01.13 - klo:22:02
Ei hirvittäisi edes tuon dieselin kyljessä oleva dsg..eikös se ole märkä 6-lovinen?

Kun en muistanut varmaksi, niin turvauduin lontoonkieliseen Wikipediaan: the 1.9 TDI since 2006 use the seven-speed dry-clutch version. Eli kuiva seiska tuon mukaan.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

janilind

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 30.01.13 - klo:22:20
Kun en muistanut varmaksi, niin turvauduin lontoonkieliseen Wikipediaan: the 1.9 TDI since 2006 use the seven-speed dry-clutch version. Eli kuiva seiska tuon mukaan.

en nyt ala mistään asiaa tarkastamaan, mutta eihän tuota 7-lovista kai ollut olemassakaan vuonna 2006. Väittäsin et 7-lovinen on diisseleissä ollut vasta tuon 1.6 litrasen kaverina.
Superb Combi 1.8TSI DSG

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: janilind - 30.01.13 - klo:22:25
en nyt ala mistään asiaa tarkastamaan, mutta eihän tuota 7-lovista kai ollut olemassakaan vuonna 2006. Väittäsin et 7-lovinen on diisseleissä ollut vasta tuon 1.6 litrasen kaverina.

Joo, mut 2010 oli ;)

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 30.01.13 - klo:22:27
Joo, mut 2010 oli ;)

Meninpäs omaan miinaan, kun en lukenut mitä kommenttia kommentoitiin  :(

Paha71

Lainaus käyttäjältä: janilind - 30.01.13 - klo:22:25
en nyt ala mistään asiaa tarkastamaan, mutta eihän tuota 7-lovista kai ollut olemassakaan vuonna 2006. Väittäsin et 7-lovinen on diisseleissä ollut vasta tuon 1.6 litrasen kaverina.

Itselläni oli myös kutina, ettei mokomaa keksintöä ( 7-vaihteinen kuiva DSG ) ollut olemassakaan v. 2006... Mutta: eikös tuon kuivan seiskan vääntömomentin sieto ole 250Nm, eli juurikin sama kuin 1.9 TDI:n vääntö..?  :-\
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

janilind

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 30.01.13 - klo:22:36
Itselläni oli myös kutina, ettei mokomaa keksintöä ( 7-vaihteinen kuiva DSG ) ollut olemassakaan v. 2006... Mutta: eikös tuon kuivan seiskan vääntömomentin sieto ole 250Nm, eli juurikin sama kuin 1.9 TDI:n vääntö..?  :-\

jep, väännöt täsmää. Toi 2010 on vähän harmaata aluetta, mutta melkein uskaltasin myös väittää et 1.9tdi on aina ollut 6-lovisella dsg:llä. 7-lovinen tuli bensakoneisiin eka ja sit kun 1.6tdi korvasi 1.9tdi:n niin siinä välissä sit muuttu ton pienemmän konsernidiisselin dsg kuivaksi 7-loviseksi. 95% varma tästä.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: janilind - 30.01.13 - klo:22:45
jep, väännöt täsmää. Toi 2010 on vähän harmaata aluetta, mutta melkein uskaltasin myös väittää et 1.9tdi on aina ollut 6-lovisella dsg:llä. 7-lovinen tuli bensakoneisiin eka ja sit kun 1.6tdi korvasi 1.9tdi:n niin siinä välissä sit muuttu ton pienemmän konsernidiisselin dsg kuivaksi 7-loviseksi. 95% varma tästä.

Olet 100% väärässä ;D

Touranissa 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG korvasi 6-vaihteisen märkäkytkimisen DSG:n 1.9 TDI:n yhteydessä vuonna 2008.  Oma syksyllä 2008 rekisteröity Touran 1.9 TDI DSG -09 oli ensimmäisiä autoja tuolla vaihteistolla.

Skout

Haluaisin kesäautoksi tuollaisen. http://dailydatsun.files.wordpress.com/2012/03/nissan_skylinec10.jpg

Ja tasan ainoa Nissani malli jonka kelpuuttaisin.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 30.01.13 - klo:22:02
-2010 VW Touran Freestyle 1.9 TDI DSG aj 85tkm. Vaihtoon menisi
-2006 Ford S-max 2.0 Trend, aj 124 tkm.

Noista vaihtoehdoista ylipäänsä voisi olla jotain sanottavaa, kun nyt itse aikoinaan vaihdoin VW Touran 1.9 TDI DSG Trendline -09 -> Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11.

Tuo moottori on ihan asiallinen työjuhta Touraniin, ei se toki raketti ole. Mutta jos ymmärsin oikein, niin tuo Fordisi on vaparibensa, siihen verrattuna moottori on varmasti käytössä miellyttävämpi. Jos tuo Fordisi on 2.0 TDCi, niin TDI on siihen verrattuna aika kolkotin. Mutta sen varmaan jo tiesit.

Tuo DSG toimi moottorin parina ihan kivasti ja pitää kierrokset esimerkillisen alhaisena. Suurimmat moitteet DSG:lle tyypillisistä ongelmatilanteista, joissa auto ennustaa seuraavan vaihteen väärin ja vaihtoa joutuukin odottamaan kauhistuttavan pitkään. Näin saattaa käydä esimerkiksi silloin, kun lähestyy rullaten risteystä, muttei pysähdykään täysin, vaan pääseekin kiihdyttämään reippaasti.

Tilaa S-Maxissa on selvästi enemmän. Touranissa vaikkapa takapenkin keskipaikka on muita kapeampi.

Molemmat ovat erittäin hyviä ajaa, mutta S-Max on kuitenkin selvästi parempi. Korostuu erityisesti talviolosuhteissa, S-Max on ollut talviominaisuuksiltaan ylivoimaisesti paras autoistani. Ei Touranikaan huono ollut, mutta selvästi levottomampi.

Melutasossa on iso ero. S-Max on todella hiljainen, Touran toista äärilaitaa. Ei se nyt ihan Yeti ole, mutta meluisa kuitenkin.

Touran on myös mukavuudessa jäljessä, meno ei ole yhtä värinätöntä ja vakaata.

Et kerro, millä valoilla nuo autot ovat, joten ei niistä mitään.

Lasit eivät Touranissa pysy auki talvella yhtä hyvin, erityisesti takasivuikkunat tahtovat huurtua/jäätyä.

Kulutus on Touranissa S-Maxiin verrattuna todella pieni.

Jotkin pikkuasiat on Touranissa viety pidemmälle. Kuten vaikkapa pysäköintitutka: Touranissa tutkien käynnistyessä musiikki vaimenee automaattisesti ja soittimen näytölle tulee myös graafinen esitys esteistä.

sambolo

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Trifid

Jep, 2.0 bensavapari on kyseessä. Touran on kyllä pienempi, sen huomaa, mutta turvaistuimet mahtuvat ja se riittää. Täytyy vielä katsoa minkä verran tilaa jää etumatkustajille...

Tuo Touran on xenoneilla, minulla halogeenit. Sinällään tuolla ei itselleni ole merkitystä paitsi ulkonäköseikkana.

Olen kyllä tykännyt S-maxista todella paljon, vaikka tuo nyt bensaa syökin. Eikä vaihto vielä varma ole, mutta automaatti houkuttaa niin kovasti. Miinuksia vielä Touranissa on: ei monitoimirattia, ei lämmitettävää tuulilasia.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Marko_K

^ S-Maxin halogenien jälkeen Touranin xenonit ovat varmasti hyvät, erityisesti lyhyet. Ja veikkaan, että jostain Ebaysta löytyy monitoimiratteja hyvin edullisesti.

janilind

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 31.01.13 - klo:06:58
Olet 100% väärässä ;D

Touranissa 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG korvasi 6-vaihteisen märkäkytkimisen DSG:n 1.9 TDI:n yhteydessä vuonna 2008.  Oma syksyllä 2008 rekisteröity Touran 1.9 TDI DSG -09 oli ensimmäisiä autoja tuolla vaihteistolla.

katos perkule - se viiden prossan virhevara iski sitten:) itellä oli 06 tdi ocussa toi 6-lovinen ja nyt superbissa bensan kaverina 7-lovinen. Jotenkin noi mielikuvat muodostuvat, mutta ei ne näköjään ole faktan verosia. I stand corrected.
Superb Combi 1.8TSI DSG

Paha71

^ Arvelinkin mielessäni, että Markolla jos kenellä on näppituntuma ja faktat hallussa tuossa Touran+DSG-keississä.  :) Yritin etsiä foorumin Autotallista tukea väitteilleni, mutta eipä nuita hänen ex-Duraneita sieltä löytynyt.  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 31.01.13 - klo:20:02
Yritin etsiä foorumin Autotallista tukea väitteilleni, mutta eipä nuita hänen ex-Duraneita sieltä löytynyt.  ::)

Vanhempi kalusto on talvisäilytyksessä UltimateVW.comin autotallissa...

Trifid

Näinköhän sitä iskisi sormensa kakkaan jos tuommoisen Touranin ostaisi. Alkaisiko kenties vääntö maahantuojan kanssa että kuka maksaa mitäkin dsg:stä jne. kun kuluttajasuojalain mukainen 6kk virhevastuu päättyy. Tietysti, jos sää et uskalla...
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 31.01.13 - klo:23:12
Näinköhän sitä iskisi sormensa kakkaan jos tuommoisen Touranin ostaisi.

No jos sä olet S-Maxinkin uskaltanut hankkia, niin ei Touran kovin riskaabelilta siihen verrattuna tunnu.

Trifid

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 31.01.13 - klo:23:19
No jos sä olet S-Maxinkin uskaltanut hankkia, niin ei Touran kovin riskaabelilta siihen verrattuna tunnu.

:)

Tässä ei oo kyllä ollu yhtään mitään huomauttamista. Kelpo peli.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

zonni

#1491
Taas vaihteeksi scirocco kuume alkaa nostamaan päätään :) Mutta uskaltaako oikeasti ostaa tuota 1.4tsi 118kw kaksois ahdettua peliä?Koitin etsiä tuosta koneesta tietoa, taitaa noissakin olla tuota ketju vikaa ainakin.Mutta onko missään näkyvissä tilastoa tai vastaavaa noista ketju ongelmista.Joskus tais olla täälläkin joku tilasto,mutta nyt en sitä äkkiseltään löytänyt.
Taitaa olla poistuva tuote vag-konsernin vehkeistä tuo ketju/kaksois ahdettu 118kw.

Edit:tuki häriö

jhj

Morjestus!

Se olis aika aloittaa pohdiskelut omalla kohdalla, kun tuli hetken mieli johteesta audi myytyä.
Auto menikin hieman oletettua nopeammin, ostaja varasi auton samana päivänä kun sen myyntii laitoin!  :)
Liekö vaikutusta ettei tuollaisia kohtuukilometreillä olevia hieman laitettuja quattroja ole oikein markkinoilla..

Mutta mutta mitäs sitten? Jotain sporttista olisi hakusessa, suomen tarjonta on kyllä todella heikkoa  >:(
Tarkoitus olisi siis suunnata saksan markkinoille..
Hintaluokka n.40 te ja kilometrit max 70tkm


Itsellä olisi mielessä Mb c coupe 220cdi amg paketilla  bmw 325/330da lci m-sport tai A5 coupe
Onko kellään kyseisistä kulkineista kokemuksia?
Muitakin vaihdokkeja saa ehdotella!
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Peltzi



Jere#18

Enemmänkin käytetyn ostopohdiskelua ja joukossa yksi uusikin vaihtoehto eli näitä pyörittelen nyt mielessä:

1) Audi A6 Avant 2.0 T Multitronic -09 ->
2) VW Passat Variant 1.8 TFSI DSG -10->
3) New Octavia Combi 1.8 TSI DSG -13

Jokerina oli käytetty yksilö Q5 Audi, joka on jäämässä pois listalta kylläkin. Tilaa tarvittaan 2+2 (toinen turvaistuimessa, toinen kaukalossa (huhtikuussa)) plus vaunut & muut harrastevarusteet.

Passat uutena kallis, muuten kauppa olisi jo tehty. Käytettyjä vähän tarjolla, ja jos on niin pyynnit kovia -> 1 ja 2 vaihtoehtojen kohdalla myös ulkomailta haku harkittava.

3) Octavian saanti venyy ilmeisesti syksyyn, jaksaako odottaa..tuskin

Oliskos jotain muita vaihtoehtoja hintaluokassa 30-40ke? (bensa ja automaatti).


muuli1010

A4 tai Touran. Toi jaakaappi pakastin yhdistelma on muuten yllattavankin suuri sisalta, jos mahdut nykyisellaan Golfiiin mahdut myos A4:een

Qristian

#1497
Minulla RäSää vaihdettaessa olevat diisseli-vaihtoehdot (hintakatto n. 36 000 tai pikemmin väliraha 16 000) olivat:

1. Uusi/essari Skoda Superb farkku - mm. siksi, että kokemukset merkistä olivat niin hyviä (ei vikoja) ja ko. auto oli lähes suvereenisti saanut täydet pisteet kaikissa niissä ulkomaisissa (lähinnä englantilaisissa) arvosteluissa, mitä nyt netistä löysin. Ainoa pieni miinus auton takapenkin kapeudesta.

2. Muutaman vuoden vanha Ford Mondeo Titanium+, jossa siis 2.2 tdci ja 200 heppaa ja vääntöä jotain 400+. Siinä olisi ollut kivasti tehoa ja upeat nahat sisällä. Liian tiheä huoltoväli ja se että kyseessä oli Foordi, olivat miinusta (kokemusta läytyy Escortista ja Focuksesta ja niiden joka huollossa vaihdettavista koiranluista ihan tarpeeksi).

3. Uusi RäSä, mutta vaihteluna HB. En vaan malttanut odottaa kokonaan uutta mallia ja nykyistä ei enää HB:nä saanut tilattua. Lisäksi kun vanha oli pre-fl mallia, niin aika vähäinen olisi muutos ollut. Kaipasin ehkä enemmän jotain uutta, vaikka huippuauto RS onkin.

Päädyin Superbiin, koska mm. suoritus/kulutus arvioinnissa hyvät kulutuslukemat painoivat enemmän kun päivittäistä työmatka-ajoa tulee n. 110 km. Ja onhan se muutenkin upea auto. Passatista en olisi valmis maksamaan yhtään Superbia enempää ja vaikka molemmat olisivat täsmälleen samanhintaisia samalla varustetasolla, varsin todennäköisesti päätyisin Superbiin.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 03.02.13 - klo:15:01
A4 tai Touran. Toi jaakaappi pakastin yhdistelma on muuten yllattavankin suuri sisalta, jos mahdut nykyisellaan Golfiiin mahdut myos A4:een

+ Touran, tätä olen jo pohtinutkin, että uskaltaisiko mennä koppiautoon hetkeksi. Vaatisi Highline varustetason ja mielellään myös lasikaton.

B8 A4:sia on ollut aiemmin 2.0 TFSI Q Avant ja Allroad TDI, mutta nämä jäävät nyt vaunuajan ainakin pois laskuista.

+ Superb farkku 1.8 TSI DSG. Kerran kyydissä istunut ja nauratti ne ISOT takatilat

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 03.02.13 - klo:15:32
+ Touran, tätä olen jo pohtinutkin, että uskaltaisiko mennä koppiautoon hetkeksi. Vaatisi Highline varustetason ja mielellään myös lasikaton.

B8 A4:sia on ollut aiemmin 2.0 TFSI Q Avant ja Allroad TDI, mutta nämä jäävät nyt vaunuajan ainakin pois laskuista.

+ Superb farkku 1.8 TSI DSG. Kerran kyydissä istunut ja nauratti ne ISOT takatilat
Touran on itselläkin mielessä käynyt, mutta jotenkin vaan tuntuu harppaus sellaiseen isolta. Nyt on sen verran tullut taisteltua naperon turvaistuimeen laittamisessa - kyllä, koen että vaikka auto on iso, se voisi olla helpompaakin - että kaikenlaisia vaihtoehtoja on tullut puntaroitua. Pituussuunnassa tilaa on sen verran, että pelkääjän paikalle mahtuu istumaan turvaistuimen ollessa paikallaan...mutta tuo itsensä änkeäminen remmien kanssa vekslatessa takaistuimen selkänojan ja turvaistumen väliin välillä jurppii.

Tiedän että monet pärjäävät pienempienkin autojen kanssa, mutta ehkä sitten itse kermaisine takalistoineni haluaisin kaiken olevaan helppoa ja sujuvaa  ;).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy