Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Markku J

Kirjoitapa ajotuntumista, cabrio verrattuna coupeen. Itse jäisin kaipaamaan 3.0 TDI:n vaivatonta kulkua. Cabrion isompi paino tekee siitä selvästi laiskemman, kuin esim. itselläni ollut A4 samalla voimalinjalla oli. Cabrioon ei yhtään pienempi kone, kuin tuo 211 hv, olisi enää miellyttävä. Tuotakin konetta joutuu laulattamaan ihan erilaisella kaasujalalla, kuin isoa dieseliä. Jäykistetty pohjalevy tuntui cabriossa hieman raskaamman oloisena ajettavuutena jollain vaikeasti kuvattavalla tavalla. Hieno auto toki, mutta ajettavuuden suhteen 3.0 TDI Coupe on miellyttävämpi.

rob-s

#1441
Kovin paljon en ole vielä sillä ajanut mutta tosiaankin jäin kaipaamaan 3.0tdi konetta. Täällä on ollut paljon kirjoittelua siitä ettei 3.0tdi hintaero ole perusteltua kun 2.0tfsi on yhtä nopea käytännössä. Nyt kun olen molempia omistanut (ja tällä hetkellä 2.0tfsi) niin ero on kuin yöllä ja päivällä..tdi:n hyväksi.

Positiivistä on auton ja moottorin hiljaisuus. S-tronic laatikko on vähän nykivä mutta sain eilen säädettyä hieman siten että se vaihtaa aika sulavasti nyt normiajossa. Säätö oli lähinnä että moottori on dynamic asennossa ja laatikko comfort. Ohjauksen laitoin myös dynamic asentoon antaen paremman ajotuntuman 17" talvirenkaiden kanssa.

Täysnahat ovat aika vilpoiset aamuisin ja penkinlämppärin joutuu laittamaan hetkeksi 6:lle ja sen jälkeen 4:lle (alkantaran kanssa 3/1).

Itse ajettavuuden suhteen en pysty vielä kovin tyhjentävästi kertomaan mutta coupe tuntui ketteremmältä kuin nykyinen cabrio.

Nykyinen auto rohkaisee enemmän leppoiseen ajoon mikä on sinällään positiivinen asia.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Aivan samaa mieltä rob-s:n havainnoista. Tuo ketterämmältä tuntuminen kuvaa hyvin omaakin fiilistä, kun vertaan A4 2.0 TFSI:tä (ketterä), A5 3.0 TDI Coupea (ketterä sekin) ja A5 2.0 TFSI Cabriota (raskaamman ja kömpelömmän tuntuinen) toisiinsa. Cabrio todellakin houkuttelee leppoisan rauhalliseen ajamiseen. 3.0 TDI:llä taas on kiva joskus hieman "räppäillä". Melko eriluonteiset autot.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 17.01.13 - klo:08:45
Täällä on ollut paljon kirjoittelua siitä ettei 3.0tdi hintaero ole perusteltua kun 2.0tfsi on yhtä nopea käytännössä. Nyt kun olen molempia omistanut (ja tällä hetkellä 2.0tfsi) niin ero on kuin yöllä ja päivällä..tdi:n hyväksi.


Näinhän tuo varmasti on, toisaalta joku kuski voisi sanoa jopa päinvastaisesti JOS verrokit olisivat A5 2.0 TFSIQ ja A5 3.0 TDI S-tronic cabrio, sen verran paljon tuota painoa on siinä avossa sekoittamassa pakkaa.

Mun autoon änki tiistai-iltana sen suurin lasti mun historiassani, 2 isoa ukkelia + yksi mun kokoinen + 1 järkyttävän kokoinen matkalaukku ( yht. n. +300 kg ?), oli kyllä koneen 'vääntö' kovilla ja vaikka se kaikkein isoin ukkeli istu pelkääjän paikalla niin auton ohjauskin muuttui todella kevyeksi ja olemattomaksi, eli itse ajettavuuskin kärsi ja pahasti - kuinka kiva laite tuo auto olisikaan jos siitä saisi nappia painamalla 300 kiloa pois ( eli olisi n. 1200 kg:n kottero) ?.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cayman

ID.3 Business
Golf VIII

Huikkari75

Tänä keväänä/kesällä täytyy vaimon C3 (vm-07) laittaa vaihtoon.
Huoltosoppari menee umpeen ja koska vikoja on ollut paljon ei uskalla pitää ilman sopparia.
Nyt täytyisi löytyä hyvä ja vähä vikainen merkki ja malli tilalle. Vaimo on ilmoittanut, että haluaisi Opel Corsan.
Onko kellään kokemusta vm 2010-> Corsasta?

Itse olen miettinyt Corsalle vaihtoehtoa.
Onko jollain kokemusta esim VW Polosta tai esim. Kia Riosta?

Eli lähinnä kaipaan kokemuksianne em. merkeistä ja malleista.
Onko joku mainitsemani merkki/malli aivan "pommi"? Vähän niinkuin toi uutena ostettu C3 on ollut...   
Skoda Octavia Combi 2,0 TDi DSG - Candy White -12

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Audis - 17.01.13 - klo:11:25
Siittä pösöä alle;


Rahalla ja jollakin 'muulla' tuunattu yksilö, viimonen kuva pakoputkenpäistä kruunaa kokonaisuuden.  8)

Voi olla että 19' vanteet sopivat tuohon koppaan mutta 1.6 l moottorin yhteyteen en moisia laittaisi, tosin kukin taaplaa tavallaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.01.13 - klo:12:17
Rahalla ja jollakin 'muulla' tuunattu yksilö, viimonen kuva pakoputkenpäistä kruunaa kokonaisuuden.  8)

Voi olla että 19' vanteet sopivat tuohon koppaan mutta 1.6 l moottorin yhteyteen en moisia laittaisi, tosin kukin taaplaa tavallaan.

Uskoisin että 200hv jaksaa liikuttaa tuonkokoisia renkaita ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.01.13 - klo:12:28
Uskoisin että 200hv jaksaa liikuttaa tuonkokoisia renkaita ::)

Isompiakin  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.01.13 - klo:09:20


Mun autoon änki tiistai-iltana sen suurin lasti mun historiassani, 2 isoa ukkelia + yksi mun kokoinen + 1 järkyttävän kokoinen matkalaukku ( yht. n. +300 kg ?), oli kyllä koneen 'vääntö' kovilla ja vaikka se kaikkein isoin ukkeli istu pelkääjän paikalla niin auton ohjauskin muuttui todella kevyeksi ja olemattomaksi, eli itse ajettavuuskin kärsi ja pahasti - kuinka kiva laite tuo auto olisikaan jos siitä saisi nappia painamalla 300 kiloa pois ( eli olisi n. 1200 kg:n kottero) ?.

Itselläni oli sama tilanne tuossa joku aika sitten sillä erotuksella, että tuo matkalaukku puuttui, mutta neljästä miehestä kaksi taisi painaa yhteensä tuon 300kg ja siihen sitten pari satakilosta tykö :) Samalla vahvistui aika vakuuttavasti käsitys, ettei A4 B7 todellakaan ole kovin kummoinen tilaihme, joskin tuo oli aika poikkeuksellinen lasti. Piristetty 3.0Tdi ei kylläkään ollut moksiskaan ko. kuormasta
S3 8V Sedan -19

Markku J

3 -litran diesel ei juurikaan tunnista tuollaistakaan kuormaa. Itselläni on kokemusta 5 hengen kuormalla lastatusta BMW X5:stä ja Audi A7:sta. Menee koneen osalta lähes huomaamatta tuo kuorma. Ja ilmajousien kanssa alustankin suhteen. X5:n alusta taas oli muuten erittäin kantava, joten ei senkään kanssa kuormaa huomannut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 17.01.13 - klo:11:25
Siittä pösöä alle;

http://www.nettiauto.com/peugeot/rcz/5337085

En mie vanhoi taului, kun uusii saa halvemmalla. Sanoi kaveri kun hänelle kaupattiin Gallen-gallelan arvotaulua.

Tuossa lause meni vähän metsään, muuta sopisi en mie vanhoi RCZ:ja kun uusii saa halvemmalla. Vähän reilu 10 000 reisua.

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.01.13 - klo:12:17
Rahalla ja jollakin 'muulla' tuunattu yksilö, viimonen kuva pakoputkenpäistä kruunaa kokonaisuuden.  8)

Voi olla että 19' vanteet sopivat tuohon koppaan mutta 1.6 l moottorin yhteyteen en moisia laittaisi, tosin kukin taaplaa tavallaan.

Paremminhan se varmasti pienemmillä vanteilla menee, mutta tuo Pösö on kuitenkin enimmäkseen "hairdresser's car" -kategorian kulkupeli, johon nuo isot vanteet käyvät ihan mainiosti.

sambolo

Heh, 208 gti on nopeampi kun tuo wannabe tt :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

rambleri

Lainaus käyttäjältä: Huikkari75 - 17.01.13 - klo:11:59
Tänä keväänä/kesällä täytyy vaimon C3 (vm-07) laittaa vaihtoon.
Huoltosoppari menee umpeen ja koska vikoja on ollut paljon ei uskalla pitää ilman sopparia.
Nyt täytyisi löytyä hyvä ja vähä vikainen merkki ja malli tilalle. Vaimo on ilmoittanut, että haluaisi Opel Corsan.
Onko kellään kokemusta vm 2010-> Corsasta?

Itse olen miettinyt Corsalle vaihtoehtoa.
Onko jollain kokemusta esim VW Polosta tai esim. Kia Riosta?

Eli lähinnä kaipaan kokemuksianne em. merkeistä ja malleista.
Onko joku mainitsemani merkki/malli aivan "pommi"? Vähän niinkuin toi uutena ostettu C3 on ollut...

Ihan näin uteliaisuudesta kysyn että miten on C3 temppuillut? Meillä on ollut pari vuotta ollut C2 1.6l koneella kauppakassina ja ei vielä ole ollut moitteen sijaa paitsi siitä että maantiellä kammottavan meluisa ja automaatti hidas kuin perkele. Tosin käsin vaihtamalla ongelman saa paljon pienemmäksi. Tähän mennessä ollut hyvä ja halpa mutta päivittäähän tuokin pitäisi...

Huikkari75

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 17.01.13 - klo:16:59
Ihan näin uteliaisuudesta kysyn että miten on C3 temppuillut?
No viimeks kävi hinuri vuoden vaihteen jälkeen hakee parkkikselta, kun oli etujousi mennyt poikki. Sen taki joutuivat vaihtelemaan erinäköisiä ja nimisiä osia etupäähän... Reiluisti yli tonnin ilman veroja oli lasku..
Onneks ei tarvinu maksaa :)

Ja ovat joutuneet vaihtelee eri osia aina huollon yhteydessä, kun ovat huomanneet että on meenyt rikki. 
En muista edes mitä kaikkia ovat vaihtaneet. Mutta siis en suosittele.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDi DSG - Candy White -12

KenZo

Noniin mulla tuli sitten auto hankittua pitkän pähkäilyn jälkeen. Etsin siis bensakoneella olevaa tilavaa, laadukasta kohtuu tehokasta farkkua.

Päädyin -06 Honda Accord Sport Toureriin 2.0 koneella. Löytyi yksilö tosi hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä. Viikonloppuna kalvot ikkunoihin ja ei muuta ku kovaa käyttöä..

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Huikkari75

Lainaus käyttäjältä: Huikkari75 - 17.01.13 - klo:11:59
Tänä keväänä/kesällä täytyy vaimon C3 (vm-07) laittaa vaihtoon.
Huoltosoppari menee umpeen ja koska vikoja on ollut paljon ei uskalla pitää ilman sopparia.
Nyt täytyisi löytyä hyvä ja vähä vikainen merkki ja malli tilalle. Vaimo on ilmoittanut, että haluaisi Opel Corsan.
Onko kellään kokemusta vm 2010-> Corsasta?

Itse olen miettinyt Corsalle vaihtoehtoa.
Onko jollain kokemusta esim VW Polosta tai esim. Kia Riosta?

Eli lähinnä kaipaan kokemuksianne em. merkeistä ja malleista.
Onko joku mainitsemani merkki/malli aivan "pommi"? Vähän niinkuin toi uutena ostettu C3 on ollut...

Lisään listaan Ford Fiestan. Siitähän on uusi malli eikä hintakaan hirveen paha ole.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDi DSG - Candy White -12

Tonto

Lainaus käyttäjältä: KenZo - 17.01.13 - klo:22:12
Noniin mulla tuli sitten auto hankittua pitkän pähkäilyn jälkeen. Etsin siis bensakoneella olevaa tilavaa, laadukasta kohtuu tehokasta farkkua.

Päädyin -06 Honda Accord Sport Toureriin 2.0 koneella. Löytyi yksilö tosi hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä. Viikonloppuna kalvot ikkunoihin ja ei muuta ku kovaa käyttöä..

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Varmasti hyvä ja luotettava valinta, onnittelut!

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Huikkari75 - 18.01.13 - klo:10:14
Lisään listaan Ford Fiestan. Siitähän on uusi malli eikä hintakaan hirveen paha ole.

Joo Fiestasta uusi malli ja se 1.0 ecoboost kone myös saatavilla.  ;), ei varmasti huono vaihtoehto.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: KenZo - 17.01.13 - klo:22:12
Noniin mulla tuli sitten auto hankittua pitkän pähkäilyn jälkeen. Etsin siis bensakoneella olevaa tilavaa, laadukasta kohtuu tehokasta farkkua.

Päädyin -06 Honda Accord Sport Toureriin 2.0 koneella. Löytyi yksilö tosi hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä. Viikonloppuna kalvot ikkunoihin ja ei muuta ku kovaa käyttöä..

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Hienoa, että löytyi mieleinen yksilö.  :)  Onnea ja turvallisia kilometrejä !!!
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Uppe


sambolo

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 23.01.13 - klo:13:55
http://www.nettiauto.com/saab/900/5350647

Paljonko tuollainen krominauha maksaa metriltä?

haha noita kromihirmuja on vähän väliä nettiautos, toinen muodikas tehoste on tarra "timantit" joilla jotku päälystää koko keskikonsolin, ratin ym..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 23.01.13 - klo:13:55
http://www.nettiauto.com/saab/900/5350647

Paljonko tuollainen krominauha maksaa metriltä?

Kromihan on tuollaisen sisustan omaavassa autossa kaunistus.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW


mixa76


Hoffi

Lieneekö lähestyvä kevät vai mikä syynä, mutta pieni alkava autokuume nostelee päätään...
Ajatuksissa olisi tuo Octavia myydä pois ja tilalle jotain hyvän kokoista nelikkoa dieselillä ja automaatilla. Budjetti rajaa kiinnostavat uudet autot pois ja katsetta onkin jo hiukan suunnattu saksan suuntaan. Budjetti pyörii jossain reilussa kolmessakympissä veroineen ja kuluineen.
Tällä hetkellä mietinnöissä mukana vahvimpina VW Touareg, BMW X5 ja Land Rover Discovery. Järki sanoo että esim. A6 farkku voisi olla viisaampi hankinta, mutta tarviiko sitä nyt aina sitä järkeä tuoda mukaan näihin autokauppoihin 
Millään noista vaihtoehdoista en ole koskaan ajanut metriäkään   
Onko arvon palstalaisilla hyviä neuvoja/vinkkejä valintaa helpottamaan, tai vaikeuttamaan? 
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

bowtie81

tätä yhtä yksilöä olen ihmetellyt nettiautossa, se on ollut jo tovin myynnissä koska hinta vähän kova uitetulle autolle vaikka ajomäärä täsmäisikin (ratti ja vaihdekeppi näyttää enemmän ajetuilta). Mutta tuo kojelauta? Muistelen, kun aikoinaan TM esitteli tämän octavian ennenkuin se suomeen tuli, joskus 1997, silloin kuvissa oli tämä kojelauta, mutta nettiautosta ei löydy toista samanmoista. Miten voi olla näin uudessa tämä? http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5064282

Emil Eagle

Isälläni oli vm. 98 GLX, ja siinä oli vielä tuo vanha ruma kojelauta. Olisiko '99 tullut Golfin kojis Suomessa?

Tässä ilmoituksen autossahan on jopa facelift-keula. Ilmeisesti jossakin päin maailmaa on vanhaa kojelautaa saanut vielä paljon myöhemminkin. Kuvien auto vaikuttaa muutenkin aika perusmallilta: Mustat puskureiden listat, kylkilistoja ei ollenkaan, veivi-ikkunat takana. Pikaisella selailulla löysin Autoscoutista muutaman vm. 2003:n vanhalla kojelaudalla, ja kaikissa yhteisenä tekijänä oli myös kylkilistattomuus.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy