Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

rob-s

Lainaarob-s:

ihmettelen, jos nuhainen 320i sinulle kelpaisi - toki se Audin 1.8 TFSI:n luokkaa on, mutta ei juuri enempää

Sitä ajettelin koeajolla selvittää mutta pahoin pelkään itsekin.

LainaaMiten olisi Rob-s:lle tällainen herrasmieskuljetin:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4601002

Ã,,ssämersut ovat kyllä hienoja mutta ehkä vähän isonpuoleisia minun makuuni.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ranssi


autofanaatikko

#1382
Lainaus käyttäjältä: Uppe - 05.01.13 - klo:23:08
3-sarjan valikoima ei muutenkaan ole kummoinen,ainakaan omaan makuuni. Helmiäisvalkoinen menisi mustilla listoilla (http://www.nettiauto.com/bmw/318/5218518), tai sitten tämä Orion silver jota ei paljoa tunnu olevan (http://www.nettiauto.com/bmw/320/5080131). Onkohan tämä se Havanna-väri? http://www.nettiauto.com/bmw/320/5037911

Tuo linkkisi ruskea on se mikä on minullakin. Ei Havanna vaan Sparkling Bronze. Todella hieno väri, joka vaihtelee värisävyään mm. valaistuksen mukaan. Näyttää minusta hyvältä metallisten kiiltolistojen kanssa sekä ilman niitä ja näyttää hyvältä myös mustien kiiltolistojen kanssa. Se sopii myös M-sportin yhteyteen.

F10:n ja F30:n värikartta on ainakin minusta melko laimea ja varman päälle. Ainoat erikoisemmat on minun mielestä tuo Sparkling Bronze ja sitten M-sportin erikoisvärit. Valkoinen metalli näyttää liikaa valkoiselle perusvärille ja punainen metalliväri on kanssa liikaa perusnaisen oloinen.

Mm. tuossa on paremmat kuvat Sparkling Bronzesta

http://www.auto1.fi/bmw/320/780855

http://www.dbdesign.be/galleries/BMW/BMW%203-series%20Touring%20F31%20M-sport%20Colors/content/images/large/DSC01791_EDIT-BMW-3-Series-Touring-_F31_-M-sport-color8-sparkling-bronze.jpg

Vaikee kuitenkaan sanoa varmaksi onko toi Uppen kuvan Havanna vaiko Sparkling. Tuo Sparkling kun näyttää joissakin kuvissa todella tummalta ja toisissa taas ei. Samaten netissä on paljon sivuja joissa nuo nimet ja värit on menneet ihan sekaisin eikä laittajatkaa ole varmoja kummalla värillä se auto on. Jokatapauksessa Havanna on pappamaisempi ruskea kuin tuo mitä tuo toinen.

Tuo Orion silver sai ajatukseni autoliikkeessä tilaushetkellä sekaisin (tuon on melko uusi väri F30:ssä) ja meinasin kuitenkin ottaa mieluummin sen, mutta onneksi pyörsin päätökseni melkein välittömästi. Se on minusta kuitenkin livenä niin valju ja jotenkin pappamainen väri. Sopii minusta paremmin 5- ja 7-sarjoihin kuin 3-sarjaan. Joku 50+ jengi (ei mitenkään rasistisesti) suosii varmaan just tuollaista shamppanjaa.

Mineral Grey on hyvä väri, joskin talvella se on hieman tylsän näköinen. Siinä ei näy lika.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 08.01.13 - klo:15:21
Tässä olisi aika perhanan nätti E:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5311049
Tuollainen tuli pari vuotta sitten koeajettua...aivan todella hieno ajettavuus ainakin kesäkelissä! Rob-s:lle taitaa olla liian vähän aukeavia ovia.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Newman - 06.01.13 - klo:21:36
No ei varmasti ole hyvittänyt edes tuota. Lisäksi: eikös tuolla autolla ole nyt II omistajaa? Ilmoituksessa lukee että yksi. Oliko tuossa autossa jotain pahasti vialla MarkkuJ kun ei kelvannut seuraavallekaan omistajalle?

EDIT: taitaa olla niin, että viimeisin omistaja on päässyt nauttimaan takavetoisen ja ylitehokkaan auton "luonteikkuudesta" Suomen talvessa...

Oiskos kuitenkin niin, että vähän liikaa tehoa ja takaveto. Ei paljoa pääse talvella nauttimaan. Voi olla syy miksi jotkut vierastaa.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.01.13 - klo:15:49
Oiskos kuitenkin niin, että vähän liikaa tehoa ja takaveto.

Korjaus: ikinä ei voi olla liikaa tehoa ;) Ei niitä tehoja talvellakaan ole pakko kaikkia käyttää.

rob-s

LainaaTuollainen tuli pari vuotta sitten koeajettua...aivan todella hieno ajettavuus ainakin kesäkelissä! Rob-s:lle taitaa olla liian vähän aukeavia ovia.

Ei se coupe poissuljettu ole mutta taidan pyrkiä kuitenkin hankkimaan nelivetoista seuraavaksikin autoksi. Todella hieno sellainen E350cdi coupe muuten on!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 08.01.13 - klo:13:07
-uusi/esittely F30 BMW 320iX business
-käytetty Audi A5 3.0tdi sportback
-käytetty Audi A5 2.0tq cabriolet

Mitä mieltä ja onko muita ehdotuksia? budjetti n.50te

Sitä mieltä, että ehdottomasti noista vaihtoehdoista jokin näistä. A5 olisi hienoin valinta, varsinkin 3.0 TDI:llä ja quattrolla. Sinne suuntaan laittaisin katseita...
Tuo 320i tuntui todella tehottomalta, verraten noihin Audeihin. Ã,,änimaailmakaan ei ollut kehuttava kabiiniin. Rengasmelua riittää ainakin ensiasennusrenkailla ja koneen ääni ei ole erityisen kaunis. Automaattilaatikko tuossa on kyllä hienosti toteutettu ja hyvin toimiva.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 08.01.13 - klo:16:58
Ei se coupe poissuljettu ole mutta taidan pyrkiä kuitenkin hankkimaan nelivetoista seuraavaksikin autoksi. Todella hieno sellainen E350cdi coupe muuten on!

Kuten tänään juteltiin, suosittelen lämpimästi pysymään takavetoisesta Mercedeksestä erossa, jos talvellakin meinaa edetä. Olen varma, että quattron jälkeen sinulla menisi hermo, kun tällaista etuvetokuskiakin ärsyttää tietyt ominaisuudet.

Ã,,äni tuolle avo-A5:lle.

rob-s

LainaaKuten tänään juteltiin, suosittelen lämpimästi pysymään takavetoisesta Mercedeksestä erossa, jos talvellakin meinaa edetä. Olen varma, että quattron jälkeen sinulla menisi hermo

Taidan noudattaa neuvosi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.01.13 - klo:17:55
Ã,,äni tuolle avo-A5:lle.

Minäkin voin antaa ääneni Markon lailla tuolle avo-A5:lle, vai olenko ehkä jäävi siihen.  :)

Mutta eihän se nyt kuitenkaan mikään perheenkuljetusauto sentään ole.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

monster

Eikös rob-s:n kotikulmilla ole aika jyrkkä mäki - takaveto mersulla et sitä talvella ylös pääse  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Mikko

Oioi, tämmösen voisin ottaa: http://www.bytbil.se/bilar/audi/s5/evjvqjrg/E0ABUDIAAYdPxDJf2oYAAA__! :-*
Peilit mustiksi ja vähän lähemmäksi maankamaraa niin se olisi siinä. Toki sisusta olisi voinut olla kokomusta ja ratissa voisi olla tasainen alaosa. Muuten varusteet ja väri spot-on... Jos tuommonen tulisi sitten parin vuoden kuluttua reilusti alle 50k ajettuna vastaan. :)

topias

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 09.01.13 - klo:10:50
Oioi, tämmösen voisin ottaa: http://www.bytbil.se/bilar/audi/s5/evjvqjrg/E0ABUDIAAYdPxDJf2oYAAA__! :-*
Peilit mustiksi ja vähän lähemmäksi maankamaraa niin se olisi siinä. Toki sisusta olisi voinut olla kokomusta ja ratissa voisi olla tasainen alaosa. Muuten varusteet ja väri spot-on... Jos tuommonen tulisi sitten parin vuoden kuluttua reilusti alle 50k ajettuna vastaan. :)

kyllä tuossa silmä lepää, mielestäni audin hienoin malli tämä sb. tässä vielä kaikki speksit kohdillaan, ilman noita tuunauksia.

Skula

Sanotte mitä sanotte.. Tämä on minusta hieno auto! Parhaalla varustetasolla jopa asiallisesti varusteltu!

Pakko mennä tarkistamaan lähemmin!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

rob-s

Varsin vakuuttavat luvut:

LainaaTekniset tiedot
Teho: 54 kW / 73 Hv, Huippunopeus: 180 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 10,3 s, Henkilömäärä: 5, Ovien lkm: 5, Kulutus: Kaupunki: 4.10 l/100km, Maantie: 4.00 l/100km, Yhdistetty: 4.10 l/100km

Itse asiassa yllättävän hyvin kiihtyy hevosvoimiin nähden!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

RoccoScientist

Teholukema ei kyllä pidä paikkansa. Sähkömoottorin tehon pitäisi olla 81 hv ja polttomoottorin 99 hv (carfolion mukaan). Yhteenlaskettu teho vähän hankalampi, kun huipputehot saavutetaan eri kohdilla. Kiihtyvyyslukema kertoo enemmän, mutta silloinkin pitää muistaa sähkömoottorin tarjoavan hyvän alaväännön eli tuntunee arkiajossa 0-100 aikaa ripeämmältä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

sambolo

Sama konehan tuossa kun nauriksessa, vissiin muutenki jotain samaa löytyy. Hieno se kyllä on  ja ihan pirtsakasti tommonen kerran kehällä kiihdytteli.. :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

KenZo

#1398
Tere kaikille.

Olen hankkimassa itselleni uudempaa pirssiä, ja haluaisin vähän käyttökokemuksia yms, ja suosituksia/varoituksia.

Hakusessa on siis varmaankin vaggilainen farmari, noin 2003 ja uudemmat, hinta max 12000e. Bensakoneella mennään meikäläisen kilometreillä. En halua mitään ihan karvalakkimallia, vaan saisi kuitenkin olla varusteita.

Nykyinen auto siis -97 passat 1.8T. Mitä eroa on tämän ikäisessä passatissa verrattuna esim 2003 passattiin, vai onko mitään? En haluaisi ihan samaa autoa kuitenkaan ostaa.

Muita malleja joita olen katsellut ovat Opel Vectra Wagon 2.0 Turbo Ecotec Sport, Ford Mondeo 2,0i 145hv Ghia Wagon, Peugeot 407 SW Executive 2.2 sw 2,2 sport executive. Onko näistä hyvää/pahaa sanottavaa kellään?

Pertsa

#1399
2003 Passat (3BG)on käytännössä vaan facelift 1997 Passatista (3B). Keulassa ja perässä muutoksia ulkoisesti. Sisusta about sama varmaan, konevalikoima ja varustelutasot myös muistaakseni about samat

Paha71

#1400
Ylläpito siirtänee aikanaan tarvittavat viestit "Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu"-ketjuun, mutta vastaan nyt tänne.  :)

Omakohtaisia kokemuksia en KenZon luettelemista automalleista omaa, mutta fiilis- ja järkipohjalta päätyisin tutkimaan tarkemmin Mondeo-tarjontaa. Varsinkin, kun annetut kriteerit ovat noinkin suurpiirteiset ( bensamoottori ja farmarikori ).  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

KenZo

#1401
No en kehdannut hirveästi alkaa ranttuilemaan tuossa rajauksessa, mutta jos nyt aletaan tarkentamaan niin:

-Ei missään nimessä Kiinan/korean yms romuja, eli kiia jne.
-Ei myöskään fiat, citroen, nissan, toyota. Honda accord sport tourer voisi kelvata kyllä.
-Pitäisi olla tilava, pari isoa lastenistuinta takapenkillä, koira ja lastenvaunut takakontissa, ja reilusti vielä istumatilaakin.
-Mielellään vielä kohtuu tehokaskin, ei siis mitään 1.6 mopoja.
-Sellainen yleisesti "laadukas" vaikutelma olisi jees, työ vaatii ettei ihan millä tahansa aja.

Jos nyt ihan sen optimaalisen sitten vielä mainitsee, niin valintani olisi audi a6 2.7 biturbo quattro. Tällä hetkellä ei ole ainakaan nettiautossa yhtään myytävänä järkevällä kilometrimäärällä olevaa meikäläisen budjettiin sopivaa.

Pitääpä katsella noita mondeoita tarkemmin, jos sieltä löytyisi joku mielenkiintoinen tapaus.

Ton-1

#1402
Lainaus käyttäjältä: KenZo - 11.01.13 - klo:20:11

Jos nyt ihan sen optimaalisen sitten vielä mainitsee, niin valintani olisi audi a6 2.7 biturbo quattro. Tällä hetkellä ei ole ainakaan nettiautossa yhtään myytävänä järkevällä kilometrimäärällä olevaa meikäläisen budjettiin sopivaa.


Jos tuollaisen enempi ajetun hankit niin luulenpa että kohtalainen tekniikantuntemus olisi paikallaan ? Noissa on vikaantumisen mahdollisuus 'hieman' isompi kuin enempi perustekniikkaa omaavassa Mondeossa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

KenZo

#1403
No joo kieltämättä tekniikan tuntemus ei ole kohdillaan, hyvä että nykyisestä pirssistä pystyy viat korjaamaan. On niin kovalla vauhdilla kehittyny nuo autot että itellä on kyvyt niiden kanssa jämähtäneet tuonne 90 luvulle. Ehkä se on tosiaan parempi valita joku hieman normaalimpi ajopeli.

Arcca

#1404
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.01.13 - klo:18:37
2003 Passat (3BG)on käytännössä vaan facelift 1997 Passatista (3B). Keulassa ja perässä muutoksia ulkoisesti. Sisusta about sama varmaan, konevalikoima ja varustelutasot myös muistaakseni about samat

3BG:n alustaa on myös parannettu 3B:sta. On mielestäni huomattavasti parempi 3BGssä ja oikeastaan tuntuvin ero.

Onhan koneissakin eroa, olikohan yhtään samaa konetta ,ehkä 1.8T?. Sisusta about sama on hyvä kuvaus, eli pientä eroa on esim mittaristossa, comfortlinen penkit pehmeämmät 3BGssä. Mukitelineet on yllättäen 3B:ssa hienommat :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Pertsa

#1405
^Totta muuten tuo konejuttu. Noinhan se oli. Autowikissä aika hyvin listattu nuo 3BG:n fiitserit.

Paha71

#1406
Lainaus käyttäjältä: KenZo - 11.01.13 - klo:20:11
No en kehdannut hirveästi alkaa ranttuilemaan tuossa rajauksessa, mutta jos nyt aletaan tarkentamaan niin:

-Ei missään nimessä Kiinan/korean yms romuja, eli kiia jne.
-Ei myöskään fiat, citroen, nissan, toyota. Honda accord sport tourer voisi kelvata kyllä.
-Pitäisi olla tilava, pari isoa lastenistuinta takapenkillä, koira ja lastenvaunut takakontissa, ja reilusti vielä istumatilaakin.
-Mielellään vielä kohtuu tehokaskin, ei siis mitään 1.6 mopoja.
-Sellainen yleisesti "laadukas" vaikutelma olisi jees, työ vaatii ettei ihan millä tahansa aja.

Okei...nyt kun annoit tarkempia rajauksia ( ilman minkään sortin "merkkiuskollisuus"-laseja päässäsi ), niin listaan joitain ( HUOM !!! minun mielestäni ) rajaavia ominaisuuksia per ehdokas:

* Ei korealainen tms. ja jne.
- Honda Accord kannattaisi ehdottomasti tsekata - 2.0 ja 2.4; jälkimmäisessä myös mielenkiintoisia varustekytkentöjä per moottorin koko. Kun skippasit Toyotan ja Nissanin...  :o

* Tilat
- osta Vectra Wagon. Mutta...onko C-Vecun 2.0T:n koneessa jakohihna vai -ketju??? No, oli kumpi tahansa, ketjukoneen kestävyys ei vakuuta, ja hihnallisessa vaihtoväli on 60tkm... Mondeo on myös tilava, muttei Vectran veroinen. Mutta sellainen perusvarma vaihtoehto, ja Ghia-varusteilla ( joista en tiedä muuta kuin että paras varustetaso pl. ST  :D ) varmasti kelpo ajokki.

* Tehokas
- Vectraan se 2.0T tai 2.2 vapari, Mondeoon 2.5 V6 Duratec ( on ketjukone, ainakin oli omassa vm. -94 Monkussa... ) tai se 2.0; miksei myös ST220, ettei lopu ( teho ) kesken.  ;)

* Yleinen laadukkuus
- molemmat sakemannit lienee tasavahvoilla, Pösöä ei voi laskea mukaan tähän mukaan; niinkuin en ole laskenut muihinkaan; ei vaan pärjää...ei missään.

Ja konkareita kompaten: unohda se A6 V6 BiTurbo - itsekin moisesta haaveilin, mutta... Sana leviää, myös tätä kautta; ja nimenomaan huonojen kokemuksien kautta...

E: kirotusvihre  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Rice

#1407
Eikös noissa Opelin 2.2 litrasissa vapareissa ole ollut jotain ongelmia. Nokka ketjuja katkeillut?
Opel Astra
Volvo V60

Urlaub

Mites olisi C Vectra 3,2-litran kuutosella tai sitä uudempi 2,8-litran turbokuutonen? Riittää tehoa ja hintakin on halpa. Miinuksena bensankulutus, joka on EU-norminkin mukaankin kaupungissa miehekkäät 19,8 litraa satasella (2,8T).

Quality

Täältä löytyvät uusimmat Autonvaihtopohdiskelua-ketjusta siirretyt viestit.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy