Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

VAG!

Tuli viikonloppuna pyörähdettyä Luxemburgin autonäyttelyssä ja sen ohessa olevassa käytettyjen autojen torilla. Oli taas suomipekolla ihmeteltävää. Tässä kaksi rinkulakeulaa rinnakkain:



S8 ja A4 siinä tönöttävät sulassa sovussa. Toisessa kaikki herkut maan ja taivaan väliltä ja pellin alla V10. Toisessa S-Line härpäkekkeet puolinahoilla ja pähee 2.0 TDI. S8 oli täysin priimakunnossa, vaikka kilsoja olikin jo reilu satku. tässä kaksikon hintalaput:


Että silleen ::)

tiaalto

Kakkosauton hankinta saattaa alkaa olemaan lähikuukausina edessä - onko porukalla kokemuksia 2. sukupolven Priuksista? Tuollaiset alkaisivat olemaan budjetin rajoissa vielä kohtuuikäisinä ja  -kilometreilla ja ainakin paperilla vaikuttaisivat muutenkin kelpo vehkeiltä kehyskunnasta Helsinkiin letkassa köröttelyyn. Tekniikan pitäisi olla hyvinkin luotettavaa ja samaan aikaan kulutus, verot ja vakuutukset varsin kohtuullisia. Ymmärtääkseni outohan tuo voi olla manuaalivolkkarimiehelle ajaa, mutta kaikkeen kai tottuu   :)

vakio

Lainaus käyttäjältä: tiaalto - 29.11.12 - klo:14:29
Kakkosauton hankinta saattaa alkaa olemaan lähikuukausina edessä - onko porukalla kokemuksia 2. sukupolven Priuksista? Tuollaiset alkaisivat olemaan budjetin rajoissa vielä kohtuuikäisinä ja  -kilometreilla ja ainakin paperilla vaikuttaisivat muutenkin kelpo vehkeiltä kehyskunnasta Helsinkiin letkassa köröttelyyn. Tekniikan pitäisi olla hyvinkin luotettavaa ja samaan aikaan kulutus, verot ja vakuutukset varsin kohtuullisia. Ymmärtääkseni outohan tuo voi olla manuaalivolkkarimiehelle ajaa, mutta kaikkeen kai tottuu   :)

Varmasti tuollainen on soiva peli, mutta ei taida hybridi olla ihan parhaimmillaan maantiepainotteisessa ajossa. Riippuu tietysti siitä, millaista tuo työamatkaköröttely käytännössä oikeasti on.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

clima

Eilen tuli käytännössä sinetöityä tämä parin kuukauden pähkäilyn ja haeskelun loppuminen eli perheen kakkosauton metsästys.

Avoauto on ollut haaveissa jo pitkään, koska nyt oli mahdollisuus sellainen hankkia niin hakusessa oli 4-paikkainen avo: perhe mahtuisi kyytiin ja toisaalta olisi hauska kesällä joskus yksinäänkin lähteä ajelulle, jonkinlainen kompromissi siis käyttöauton ja harrasteauton välimaastosta. Aika nopeasti tarjontaa käydessä läpi kävi selville että kiinnostus kohdistuu Audiin ja BMW:hen.

Koska tarjonta kotimaassa (ainakin tähän vuodenaikaan) on melko vaatimatonta, oli verkot viritettävä Saksaan. Mobile.de ja autoscout24.de tulikin parissa kuukaudessa enemmän kuin tutuksi.

Paria vakavasti harkinnassa ollutta yksilöä myyviä liikkeitä tuli lähestyttyä sähköpostitse, vastaukset tulivat nopeasti, tosin ollen hieman suppeita. Hauskaa oli huomata että netti-ilmoituksen varustelistaan tuli omien kysymysten myötä lisäyksiä.  ;) Eli saksalaisten ilmoituksissakin on varusteet monesti vain sinnepäin.
Täälläkin kirosin kun yksi auto livahti parin tunnin aikaikkunassa toiselle ostajalle, nyt kun ei enää hatuta niin voin valaista, että kyseessä oli Audi A5 cabrio 2.0TFSI multi -09, ajettu 35 tkm. Melko perusvarustein, mutta kuitenkin vaimon vaatimat varusteet (parkkitutka, bluetooth) ja itselle tärkeitä varusteita, mm. kulkua takapenkille helpottavat sähköistuimet alcantaralla jne. Sen tuosta episodista oppi että koska muuten alennukset liikkeissä ovat varsin pieniä, niin kun liike laittaa autonsa 1000-3000â,¬ hinnan alennuksen niin silloin kannattaa olla hereillä, ostajia rupeaa löytymään. Merkkiliikkeet varsinkin tekevät tuollaisia alennuksia, jotta tavara liikkuu (avoautoja ei niin hirvittävästi muuten myydä marraskuussa).

Kun sitten tuli hakulistalle auto jota en ollut asettamien hintarajojen sisällä nähnyt aiemmin (iso merkkiliike oli laskenut hintaa 4000â,¬ (!) ja joka oli nyt todella kiinnostava niin sähköposti ja soitto välittäjälle lähti melkein välittömästi. Välittäjä soitti seuraavana päivänä liikkeeseen, auton oli joku jo ehtinyt varata, mutta koska ko. päivänä varaus meni umpeen, niin auto oli vapaana.
Koska kaikki tiedot kuulostivat hyvältä niin tuli ostettua BMW E93 330iA -09, ajettu 49tkm. Auto on merkkiliikkeen premium selection johon kuuluu 72 kohdan tsekkaus ja 12kk Euroopassa voimassa oleva takuu. Ensi viikon alussa auto menee vielä luovutushuoltoon, välittäjä hakee auton ensi viikon lopulla ja siitä muutaman päivän päästä olisi auto alla.
(Jottei tule tätä palstaa sotkettua auton esittelyllä sen enempää niin laitan pari kuvaa ja jotain tietoja tuonne BMW topikkiin.)

Kuten usein autohullujen tapauksessa käy niin tässäkin vaihdossa niin budjetin ylälimiteillä mentiin. Vielä ei ainakaan ostokrapula ole iskenyt päälle.  :D

p.s hyvinpidetty ja kattavasti varusteltu Honda Civic -06 HB tulee myyntiin viikon kuluttua.  ;)


Pertsa

^Mitä välittäjää käytit ja toimiko homma hyvin? Saako kysyä millaiset oli nuo välityskulut?

Ja onneksi olkoon upeasta Bemusta!

clima

^ Ajattelinkin että tuota kysytään.  ;)

Jätin tarkoituksella mainitsematta välittäjän nimen tässä vaiheessa kun toimeksiantoprosessi on vielä kesken. Tulen laittamaan raportin sitten kun kaikki on hoidettu.

topias

aika reiluja alennuksia laittavat tuolla saksassa. kun itse hain volvon itselleni syksyllä, niin siinänäkin oli hintaa tiputettu yli 4ke. tuo oli sillä hetkellä halvin minun spekseillä.
autoa hakiessa myyjä kertoi, että auto oli ollut heillä liian kauan (mersuliike). mikä heillä on laskettu varaston kiertoaika, niin sitä en tiedä. myyjän mukaan volvot eivät siellä ole kovin suosittuja, mutta tuo asia sopi tässä tapauksessa  minulle hyvin. myyjä toivottelikin tervetulleeksi mersukaupoille seuraavaa autoa ostaessa.

clima

Ymmärsin että merkkiliikkeillä juuri noin tekevät. Audilla ainakin ilmoittivat suoraan että kuukauden välein käydään vaihtoautolistaa läpi ja lasketaan hintaa mikäli liikettä ei ole ollut. Listahinnasta ei sitten juuri mitään tipukaan.
Hereillä saa tosiaan olla että alennuksen lävähtäessä autoon pääsee kiinnostavasta yksilöstä kaupoille.
Ostamani auto oli ollut liikkeen listoilla elokuun alusta, nyt sitten oli alennettu reippaammin jotta saadaan liikkeelle.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: clima - 01.12.12 - klo:13:36
Eilen tuli käytännössä sinetöityä tämä parin kuukauden pähkäilyn ja haeskelun loppuminen eli perheen kakkosauton metsästys.
Loppupeleissä sehän meni juuri niin kuin pitää. Uudenkarhealla 320 Cda coupe avolla tuli toissa kesänä Italiassa ja parissa muussa maassa ajeltua viikossa n. 1000 km, ja ihan kiva pelihän se oli. Tuossa sinun versiossa vielä konepuoli kohdillaan!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tiaalto - 29.11.12 - klo:14:29
Kakkosauton hankinta saattaa alkaa olemaan lähikuukausina edessä - onko porukalla kokemuksia 2. sukupolven Priuksista? Tuollaiset alkaisivat olemaan budjetin rajoissa vielä kohtuuikäisinä ja  -kilometreilla ja ainakin paperilla vaikuttaisivat muutenkin kelpo vehkeiltä kehyskunnasta Helsinkiin letkassa köröttelyyn. Tekniikan pitäisi olla hyvinkin luotettavaa ja samaan aikaan kulutus, verot ja vakuutukset varsin kohtuullisia.

Minulla on II-kopan Priuksella takana jo pari vuotta ja 60 tkm (´04 ja mittarissa 190 tkm). On ollut erittäin hyvä auto niin laadultaan kuin käyttöominaisuuksiltaankin. Vastoin täälläkin esitettyä oletusta Prius säästää myös maantieajossa. Kiitos kuulunee äärimmäisen hyvällä aerodynamiikalle ja ajotietokoneen mukaan sähköäkin saadaan maantienopeuksissa paremmin talteen kuin kaupungissa. Kesällä käytiin heittämässä 1000 km lenkki eteläisessä Ruotsista ja kulutus oli 4,3 litraa satasella. Toki samaan pääsee dieselilläkin, mutta eipä ole dieselin murheita eikä haise edes kädet tupaöljylle tankkauksen jälkeen.

Uutta verkkovirralla ladattavaa tekisi kovasti mieli, mutta ei vaan hotsita laittaa 40 tonnia johonkin autoon..

repe59

Mikäs se olisi hyvä ja viaton auto ocun jälkeiseen elämään, jos se siis loppuu, vai päivitänkö vaan uudempaan? Hinta-laatusuhe vois ja sais olla hyvä. ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 04.12.12 - klo:16:09
Mikäs se olisi hyvä ja viaton auto ocun jälkeiseen elämään, jos se siis loppuu, vai päivitänkö vaan uudempaan? Hinta-laatusuhe vois ja sais olla hyvä. ;)
Cauceskun lahja jälkipolville. Dacia. Sulla kun on näköjään tuota maasturikokemustakin jo ennestään. ;)

repe59

Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: tiaalto - 29.11.12 - klo:14:29
Kakkosauton hankinta saattaa alkaa olemaan lähikuukausina edessä - onko porukalla kokemuksia 2. sukupolven Priuksista? Tuollaiset alkaisivat olemaan budjetin rajoissa vielä kohtuuikäisinä ja  -kilometreilla ja ainakin paperilla vaikuttaisivat muutenkin kelpo vehkeiltä kehyskunnasta Helsinkiin letkassa köröttelyyn. Tekniikan pitäisi olla hyvinkin luotettavaa ja samaan aikaan kulutus, verot ja vakuutukset varsin kohtuullisia. Ymmärtääkseni outohan tuo voi olla manuaalivolkkarimiehelle ajaa, mutta kaikkeen kai tottuu   :)

"Oikeisiin" autoihin verrattuna hybrideissä (joissain muissakin ekomallisissa autoissa) ei liene muita suurempia puutteita, kuin vetokoukun asentamisen mahdottomuus. Tuosta tosin ei koidu haittaa, jos autolla on tarkoitus vain työmatkaa ajella.

tiaalto

Kiitoksia kommenteista, Prius vaikuttaisi kyllä kaikin puolin järkiratkaisulta. Ehdotin tuota vaimollekin joka totesi että ostetaan sitten tuollainen, siitäkin huolimatta että totesin sen olevan "ruma kuin s*****a" ja pääsin todistamaan asian vielä livenäkin  ;D

KingMo

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 18.09.12 - klo:16:14
Jaa-a, meneekö mikään S4 kaupaksi? Noita kauppoja löytyy kyllä nettiauton tilastoissa, mutta näyttävät vaan olevan samat autot jotka pyörii eri liikkeiden välillä.

KingMo taitaa olla ainoa yksityishenkilö joka on ostanut tänä vuonna käytetyn S4:n. ;)

... nyt vasta bongasin tämän ...

Enkä minäkään ostanut S4:sta yksityishenkilönä vaan oman firman nimiin. Ei viitsi ihan omista rahoista laittaa 60kâ,¬ käytettyyn autoon.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

Skula

#1306
Pienehkö(Polo, A3, Golfin kokoluokka), bensakäyttöinen, kohtuukulutuksinen käytetty (1-5v) auto olisi hakusessa.. Yksilön pitää ehdottomasti olla joko automaatti tai neliveto..

Suosituksia? Merkki ja malli vapaa..

Yksi vaihtoehto olis pitää tuota A4:sta vielä tovi, mutta kun kilsoja kertyy niin vähän, ja 90% niistä on max. 10km pätkiä, niin tuo diesel ei oikein kiehdo.. Vaikka onhan tuo quattrona ihan mielettömän hauska ja hyvä peli..

Toistaiseksi sydäntä lähinnä on jo jotain vanhaa ja tuttua.. Eli A3SB quattrona..

Ja pari suosikkia lisää..

Mini Clubman ja Fiat 600(vaikka vähän pieni onkin)..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality

Oma suositukseni ehdottomasti Mini Clubman - sehän istuu sarjaan Range Evoquen kanssa tismalleen! - Oletko koskaan ajanut moista? Yhden koeajon perusteella voin sanoa, että aivan verraton tehopakkaus; siis Cooper, ei kai kukaan muuta ajatellutkaan?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.12.12 - klo:13:04
Oma suositukseni ehdottomasti Mini Clubman - sehän istuu sarjaan Range Evoquen kanssa tismalleen! - Oletko koskaan ajanut moista? Yhden koeajon perusteella voin sanoa, että aivan verraton tehopakkaus; siis Cooper, ei kai kukaan muuta ajatellutkaan?
eikö ne kaikki minit melkeen ole coopereita, tarkotit varmaan S:ää tai JCW?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.12.12 - klo:13:04
Oma suositukseni ehdottomasti Mini Clubman - sehän istuu sarjaan Range Evoquen kanssa tismalleen! - Oletko koskaan ajanut moista? Yhden koeajon perusteella voin sanoa, että aivan verraton tehopakkaus; siis Cooper, ei kai kukaan muuta ajatellutkaan?

En ole koskaan ajanut, ainakaan muistaakseni, istunut kyllä, kyydissäkin  ::) Mutta mitäs pienistä esteettisyys ennenkaikkea  ;)

Täytyy tunnustaa että visiittini EICMA:ssa nosti kuumeen näihin Mini ja Fiat autoihin, Milanon kaduilla näitä näki pilvin pimein.. Jotenkin vaan niin pirun sympaattisia autoja.. Pirun ketteriä ja pieniä ihmeitä..  :-*

Clubmanissa tilat olisi kohdallaan.. Automaattien tarjonta vain kohtuu maltillista... Uutta en lähde tilausputkeen laittamaan.. Pitänee ottaa itseään niskasta kiinni ja taas vaivautua autokauppaan, se on aina niin pirullisen vaarallista puuhaa  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

No niin.. Löyty bonus.. Eli Countryman varattukoeajolle ;D Hintahan tuossa pompsahti, mutta katsotaan nyt..

Rumaltahan tuo äkkiseltään näyttää.. Mutta sointuis niin hyvin omiin tarpeisiin.. Eli olis se 'karu' nelikko  ;D

Nimittäin nyt kun katselee taas ikkunasta ulos niin ei yhtään harmita istahtaa +210mm maavaraiseen nelikkoon  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tuRboman

Eikö se yksi "hienostelu"-auto riitä? Hommaa edellisen korimallin Forester XT. Sitten ttoisella autolla ajo hymyilyttää ja toisella joutuu pidättelemään ettei naura ääneen. Ja monesta syystä kaiken lisäksi... ;-)  Käy edes kokeilemassa jos jostain löytyy. Ne on manuaalina ihan sairaita pelejä!
"All 4 The Driver"

nikob

Nämä kelit taas nostavat nelikko kuumetta  ::), aika vähän olisi valinnan varaa jos nelkkuun päätyisi. Pitäisi olla urheilullinen, tehokas ja farmari. Elikä heti voidaan laskea pois monia kiinnostavia nelikkoja mm. Evot, STI, S3 ja R32. Audi S4 B6 tai B7 avant olisi kiinnostava, mutta bensan kulutus hieman kauhistuttaa tuossa autossa, tietty V8 murinat voisi lohduttaa varsinkin jos laittaisi laatu putkistoa alle  :P. Vaihto huomattavasti vanhempaan mietityttää myös, kuntokin pitäisi olla siisti ja hyvä. Saksassa noita saa aika houkuttelevin hinnoin, eikä verotkaan ole ihan älyttömät.
Täytyy yrittää lyödä jäitä hattuun kun Räsäänkin olen tyytyväinen, viellä kun takapyörätkin vetäisivät.


Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Uppe

Miten olisi 3-sarjan Bemari Xdrivena? Velipojalla moinen ja tänäänkin mentiin piiiitkäää luisua ruokatunnille  ;D

AP

http://www.nettiauto.com/audi/a3/5240077

Mielenkintoiset faktat. 2011 A3 1.8T 180hv etuveto ja uutena 60ke +jälkivarusteet.. S3 oli halvempi  ;)
A4 2.0TdiQ avant 2018

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nikob - 11.12.12 - klo:20:50
Pitäisi olla urheilullinen, tehokas ja farmari. Elikä heti voidaan laskea pois monia kiinnostavia nelikkoja mm. Evot, STI, S3 ja R32.

Saahan ainakin Evoa farkkuna, vaikka harvinainen peli Suomessa onkin :)

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.12 - klo:12:52
Pienehkö(Polo, A3, Golfin kokoluokka), bensakäyttöinen, kohtuukulutuksinen käytetty (1-5v) auto olisi hakusessa.. Yksilön pitää ehdottomasti olla joko automaatti tai neliveto..

Suosituksia? Merkki ja malli vapaa..

Diilaa Markku J:ltä A1 ;)

Paha71

Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

nikob

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.12.12 - klo:14:56
Saahan ainakin Evoa farkkuna, vaikka harvinainen peli Suomessa onkin :)
Onhan noita taitaa olla maailmallakin aika harvinaisia, mutta täytyy nyt hillitä itsensä nelikko kuumeessa. Yhtä taloa on tuolta vähän sivumpaa käyty katsomassa ja jos tuon ostaisi niin jossain vaiheessa voisi olla kakkosauton hankinta edessä. Silloin voisi miettiä jotain kivaa nelkkua itselle työmatka autoksi (leluksi)  ;D.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Markku J

Meidän A1 tosiaan vapautuu 4.1. ja on uutta vastaava. Voisin luopua siitä lähes AC:n nettohyvityshinnalla. Minullahan on heidän kanssaan sellainen "avokauppa" sovittu, jossa A1:lle on nettohyvitys määritelty ja uudelle autolle nettohinta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy