Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.11.12 - klo:20:50
Mutta se ihan uuden automallin hurma on ainakin minun kohdallani sellainen huume, että siinä ei järki paljon auta. On hienoa saada uusi malli ajoon ihan ensimmäisten joukossa. Tämän toteutin Bemun F10 ja F30 ostosteni kohdalla. Nyt A3 SB kai samalla linjalla.

Tuohon pystyvät vain rahamiehet. Täällä on aina ostettava uusi ylivuotinen auto tai mp -25%.

RoccoScientist

Maseratit pitävät ilmeisesti vähän huonosti hintansa. Toki bensa-, huolto-, korjaus- ja käyttökulut ovat sitten sen 150 000 euron tehoauton luokkaa, mutta jos näihin on varaa, olisi tässä myyntihintaan nähden aika paljon GT-autoa tarjolla. Luulisi vielä tinkaamisellekin olevan varaa.

http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4677932
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

sambolo

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.11.12 - klo:11:53
Maseratit pitävät ilmeisesti vähän huonosti hintansa. Toki bensa-, huolto-, korjaus- ja käyttökulut ovat sitten sen 150 000 euron tehoauton luokkaa, mutta jos näihin on varaa, olisi tässä myyntihintaan nähden aika paljon GT-autoa tarjolla. Luulisi vielä tinkaamisellekin olevan varaa.

http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4677932
oli sielä nettiautossa halvempiakin maserateja ;) mutta mulle kelpais vaan gran turismo :P
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Qristian

#1233
Lainaus käyttäjältä: Qristian - 13.11.12 - klo:22:39
Tervehdys kaikille,

Autokuume iski odottamatta ja pyytämättä!

Haluaisin päivittää vm 09 RäSä Combin (manuaali, 104 tkm, priimakunnossa) vm 2012 Räsä Facelift-malliin (ajettu 20 tkm, DSG, Priimakunnossa). Liike pyytää väliä 16 500 euroa (eli kääntäen hyvityshinta olisi siinä 19 500).

Onko tuossa vaihdossa oikeesti mitään järkeä? Taloudellisesti ei ainakaan mikään Nobelteko, mutta milloin nää autojutut sitten on. Tämä RS on vain niin mieluinen malli. Saa niin paljon järki(?)hinnalla.

Ajelen autolla n. 35 tkm vuodessa (eli sama ruljanssi edessä kolmen vuoden päästä). Monien paperivertailujen perusteella toinen malli, johon olisin saattanut vaihtaa, olisi ollut vm. 2011 Mondeo titanium+, jossa 2,2 litran moottori 200 hepalla ja kiva nahkasisustus. Räsästä vain niin hyvät kokemukset ja tuo mondeon 20 tkm huoltoväli on kyllä aika tiuha ja ylläito muutenkin kalliimpaa. Eli kuten arvaatte, ns suht suorituskykyiset perhesporttifarkut ovat mieleeni. Vierastan ooppeleita ja japseja jostain muinaishistoriallisista syistä.

Nyt sitten kävi niin, että tuo RäSä vaihtui uuteen(vm. 2013) 2 litran diesel 140hv farkku-superbiin ambitionvarustelulla ja manuaalilla. 10 viikkoa pitäisi olla toimitusaika. Välirahaksi rengaspaketilla jäi karvan alle 16 tonnia. Eli viimeisetkin urheilullisuuden rippeet ovat nyt haihtuneet autovalinnasta.

Eipä upouuden auton osto koskaan järkevää ole, mutta tässä kun oli vaihtoehtona vähän ajettu käytetty/esittelyauto tai sitten uusi, niin huomasin (kiitos täällä annettujen vinkkien), että uuteen autoon saa joissain tapauksissa paremman vaihtohyvityksen (ts. pienemmän välirahan maksettavaksi) kuin vähän ajettuun vaihtoautoon vaihtaessa.

En nyt mene kaupan yksityiskohtiin, mutta RäSän hyvityshinta lähinnä Uudenmaan (kaukaisin kysytty paikka oli Varkaus) Skodaliikkeiden välillä vaihteli 17,3-20,6 välillä.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 17.11.12 - klo:14:44
En nyt mene kaupan yksityiskohtiin, mutta RäSän hyvityshinta lähinnä Uudenmaan (kaukaisin kysytty paikka oli Varkaus) Skodaliikkeiden välillä vaihteli 17,3-20,6 välillä.

Vaihteliko hyvityshinta tässä haarukassa uuteen Superbiin vai onko tässä mukana myös käytetyt ja essarit?

Qristian

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.11.12 - klo:15:24
Vaihteliko hyvityshinta tässä haarukassa uuteen Superbiin vai onko tässä mukana myös käytetyt ja essarit?


Itse asiassa tämä viimeisin kirjallinen tarjouskierros koski uuteen farkku-RS:ään vaihtamista. Kuitenkin muutamalla puhelulla selvisi, että Superbiin se on sama (hintaluokka jotakuinkin samaa tuhatluokkaa).

Olin aiemmin pyydellyt välirahatarjouksia vähän (vm. 2011-, alle 30 tkm ajettu) käytettyihin RS:n ja Superbeihin. Pyydetty väliraha oli kuitenkin joissain tapauksissa suurempi, kuin mitä nyt uuteen vaihtaessa. En sitten tiedä, onko tuollaisen uudemman kanssa enemmän pelivaraa, vai huijattiinko mua jollan autokauppiaiden perusjutskalla?

Oli miten oli, uuteen autoon vaihtajaa kohdeltiin ihan eri tavalla kuin vaihtoautohallissa olevia vaihtajia.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 17.11.12 - klo:15:40
Itse asiassa tämä viimeisin kirjallinen tarjouskierros koski uuteen farkku-RS:ään vaihtamista. Kuitenkin muutamalla puhelulla selvisi, että Superbiin se on sama (hintaluokka jotakuinkin samaa tuhatluokkaa).

Olin aiemmin pyydellyt välirahatarjouksia vähän (vm. 2011-, alle 30 tkm ajettu) käytettyihin RS:n ja Superbeihin. Pyydetty väliraha oli kuitenkin joissain tapauksissa suurempi, kuin mitä nyt uuteen vaihtaessa. En sitten tiedä, onko tuollaisen uudemman kanssa enemmän pelivaraa, vai huijattiinko mua jollan autokauppiaiden perusjutskalla?

Oli miten oli, uuteen autoon vaihtajaa kohdeltiin ihan eri tavalla kuin vaihtoautohallissa olevia vaihtajia.
Taitaa noissa muutamia tonneja ajetuissa eskareissa olla vähemmän neuvotteluvaraa kuin uudessa, varsinkin nyt kun varustekampanjoista päätellen myös Superb:n varastoja ollaan jo ajamassa alas.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 17.11.12 - klo:15:40
En sitten tiedä, onko tuollaisen uudemman kanssa enemmän pelivaraa, vai huijattiinko mua jollan autokauppiaiden perusjutskalla?

En mä usko, että sinua millään tavalla huijattiin. Eri liikkeet vain hinnoittelevat autot eri tavalla. Moni myyjä kuitenkin antaa hinnan sen perusteella, että uskoo asiakkaan asioivan vain hänen kanssaan. Ja näinhän asia onkin erittäin monessa tapauksessa. Ei läheskään kaikki asiakkaat kuitenkaan lähde tosissaan kilpailuttamaan tarjouksia.

tuRboman

Hienon valinnan teit ja tuskimpa tulet katumaan. Urheilullisuuden ja pirteyden puute voi alkuun oudoksuttaa mutta siihenkin tottuu parissa viikossa. Itse vaihdoin kerran 250hv/400nm autosta 150hv/220nm autoon painon noustessa uudemmassa hieman. Hetken se voiman puute tuntui mutta kaikkeen tottuu. Ja kun kuitenkin tuo parilitrainen diesel ei missään nimessä ole mitenkään vajavainen Superbiin niin eiköhän tässä positiiviset jutut ole päälimmäisinä. Ja tulevan vaihtoarvon luulis olevan vähintää se minkä 2013 RäSällä ois saanut myöhemmin. Onnea vaan tulevasta kulkineesta!
"All 4 The Driver"

Paha71

Olenkohan jollain tapaa häiriintynyt tai perverssi tapaus, kun olen huomannut selailevani Nettiauton tarjontaa koskien B-Vectraa..?  ::)  ;D Noh...kai se on se lukkarinrakkaus ooppelia kohtaan...  :-[  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 17.11.12 - klo:22:38
Olenkohan jollain tapaa häiriintynyt tai perverssi tapaus, kun olen huomannut selailevani Nettiauton tarjontaa koskien B-Vectraa..?  ::)  ;D Noh...kai se on se lukkarinrakkaus ooppelia kohtaan...  :-[  :)
Renaulttikuskit on... :D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 17.11.12 - klo:22:38
Olenkohan jollain tapaa häiriintynyt tai perverssi tapaus, kun olen huomannut selailevani Nettiauton tarjontaa koskien B-Vectraa..?  ::)  ;D Noh...kai se on se lukkarinrakkaus ooppelia kohtaan...  :-[  :)
Taidat vain kerjätä verta kuonostasi ;D Ensin rellu, sitten Vectra B :D No ei, eihän nuo nyt mitään ihan kamalia vermeitä ole, itsekin saman aikakauden Astroja katselin aiemmin eikä niissä mitään erikoista ongelmaa ollut Volkkareihin suhteutettuna. Sama pätee oikeastaan aikaa moneenkin autoon kun pysyttäytyy vähemmän erikoisissa tekniikoissa eli vaikkapa 1.6 vaparibensassa ja manuaalilootassa :) Paikoitellen myös isommat lohkot ovat ihan toimivia laitoksia.

TeBsu

ite tuli tommosella b vecuralla ajeltua se 4vuotta ja 88tkm, ei tarvinnu kun kuluvia osia vaihdella.. Ei menny jakopää, eikä muitakaan juttuja, kun huoltaa ne oikein... Voin suositella opelia,  ihan huolitta.. Ai että, kun uskaltaa taas kehua opelia vag sivustolla...  ;) Vaikka eilen herättikin tommonen 5koppanen gt kolffi mielenkiinnon.  ;D
lord of the rings

pokkus

Kovasti se vaan tuo uudenmallinen A6 pyörii autohaussa joka kerta :) Pitäisi kait sekin käydä jossain vaiheessa koeajamassa, mutta kun lähin ylihintainen yksilö löytyisi 100 kilsan päästä ja seuraava onkin jo yli 250 kilsan päässä...  :-\ On kyllä Audien tarjonta todella karua tällä seudulla ja karistaa aika pahasti halut edes hankkia kyseistä mallia, kun lähin huoltokin on tuolla 100 kilsan päässä. Vuoden päästä tuollainen haluamani yksilö (3.0T Prestige) menisikin jo omaan budjettiin, mutta tällä hetkellä niistä pyydetään vielä liikaa omalle kukkarolle. Hyviä vaihtoehtojakin on tarjolla vain muutamia ja nekin kaikki on satojen kilsojen päässä. Siinä mielessä pitäisi tilata melkein uutta, jos haluaisi edes jotenkin miellyttävän yksilön.

topias

kahdeksan uutena ostetun jälkeen tuli ostettua auto käytettynä.
hankin auton saksasta ja hommasta jäi niin hyvä fiilis, että taitaa uudet jäädä minun osalta tästälähin hankkimatta.
pohdikelua tämäkin, vaikka ei hetkeen vaihto olekaan ajankohtainen.

ntix

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 17.11.12 - klo:22:38
Olenkohan jollain tapaa häiriintynyt tai perverssi tapaus, kun olen huomannut selailevani Nettiauton tarjontaa koskien B-Vectraa..?  ::)  ;D Noh...kai se on se lukkarinrakkaus ooppelia kohtaan...  :-[  :)

Anna mennä! Elämän yhtenä tarkoituksena on kartuttaa kokemuksia. Ja ne kantapään kautta opitut asiat on niitä parhaita ;)

Itse pohdiskelen kumpi parempi; golf 1,6 cl -88 vai saman aikakauden polo coupe 1,3:lla koneella. Kakkosautokuume on kova!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

eGetin

Kakkakopan Pierburgin kanssa tappelevana ihmisenä sanoisin että ota tuo Polo facelifatttuna, siinä on sentään ruiskulla varustettu masiinsa :D

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.11.12 - klo:23:00Renaulttikuskit on... :D

Häiriintyneitä ja/tai perverssejä?  ::) Olet niiiiin oikeassa...  ;D

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 17.11.12 - klo:23:05
Taidat vain kerjätä verta kuonostasi ;D Ensin rellu, sitten Vectra B :D No ei, eihän nuo nyt mitään ihan kamalia vermeitä ole, itsekin saman aikakauden Astroja katselin aiemmin eikä niissä mitään erikoista ongelmaa ollut Volkkareihin suhteutettuna. Sama pätee oikeastaan aikaa moneenkin autoon kun pysyttäytyy vähemmän erikoisissa tekniikoissa eli vaikkapa 1.6 vaparibensassa ja manuaalilootassa :) Paikoitellen myös isommat lohkot ovat ihan toimivia laitoksia.

Lainaus käyttäjältä: ntix - 18.11.12 - klo:09:46Anna mennä! Elämän yhtenä tarkoituksena on kartuttaa kokemuksia. Ja ne kantapään kautta opitut asiat on niitä parhaita ;)

Kyllähän minun syntilistaltani löytyy ooppeleita useampiakin; siksipä mainitsin tuon "lukkarinrakkauden".  :P  B-Vectrankin omistin aikoinaan; oli se vaan niin hyvä auto, että... Ja kyllä noinkin iso kori vaatii vähintään 1.8-litraisen ( bensa- ) moottorin.  ;)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 17.11.12 - klo:13:13
oli sielä nettiautossa halvempiakin maserateja ;)

On juu, mutta tuo on ensimmäinen hyvän näköinen minun mielestäni. ;) On siinä laatikkomuotoilussakin toki oma viehätyksensä, mutta kuskin työympäristön näkymät ovat aika karmeat, etenkin jos sattuu ottamaan tuolla vihreällä nahalla verhoillun mallin.

Osui muuten silmiin toinen varsin mielenkiintoinen käytetty:

http://www.nettiauto.com/hyundai/genesis-coupe/5205222

Kolmen vuoden ja 6000 (!) kilometrin myötä vajaan 50 000 euron ovh. hinnasta tippunut n. 20 000 e. Tuo on melkeinpä liian hyvä tarjous ollakseen totta. Tietysti tarkemmin kun katselee, huomaa auton olevan manuaalilla ja kuutoskoneella varustettu, eikä tuollaista yhtälöä muistaakseni ole Suomessa myyty lainkaan. Kun myyntipaikka on vielä tuollainen vähän random lafka, herättää tuo epäilyksiä. SIlti, jos kaikki on kunnossa, saa tuossa hevosvoimia vajaan kymmenen euron kappalehintaan. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Uppe

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 18.11.12 - klo:19:52
On juu, mutta tuo on ensimmäinen hyvän näköinen minun mielestäni. ;) On siinä laatikkomuotoilussakin toki oma viehätyksensä, mutta kuskin työympäristön näkymät ovat aika karmeat, etenkin jos sattuu ottamaan tuolla vihreällä nahalla verhoillun mallin.

Osui muuten silmiin toinen varsin mielenkiintoinen käytetty:

http://www.nettiauto.com/hyundai/genesis-coupe/5205222

Kolmen vuoden ja 6000 (!) kilometrin myötä vajaan 50 000 euron ovh. hinnasta tippunut n. 20 000 e. Tuo on melkeinpä liian hyvä tarjous ollakseen totta. Tietysti tarkemmin kun katselee, huomaa auton olevan manuaalilla ja kuutoskoneella varustettu, eikä tuollaista yhtälöä muistaakseni ole Suomessa myyty lainkaan. Kun myyntipaikka on vielä tuollainen vähän random lafka, herättää tuo epäilyksiä. SIlti, jos kaikki on kunnossa, saa tuossa hevosvoimia vajaan kymmenen euron kappalehintaan. ;)

Jep,tuontiautohan tuon täytyy olla,Suomeen alettiin tuomaan vasta myöhemmin ja kaikki automaattivaihteisia malleja. Tosin kaikkiallahan sitä laatikkoa moitittiin autoon sopimattomaksi joten parempihan tuo manuaali olisi. Viimeisiä maassa olevia autoja olisi saanut 2011 vuoden puolella muhkealla alennuksella,ei mennyt oikein kaupaksi.

monster

Nuita näyttää saavan (pyynnit) pikaisella selaamisella Mobile/AutoScout saksasta 15-17keur. Mitä lie verot tuohon. Ei löydy veropäätöstä www.ottoauto.de ...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

skriko

Myin aikanani Hyundai Scoupea. Auto oli tosi hieno, hyvä ajaa, hyvillä varusteilla, pieni kulutus, hieno metallisähkönsininen. Kuin Mitsubishi. 30% alennuksella olisin myynyt 1000 km ajettun auton ja viiden vuoden maksuajalla ilman käsirahaakin. Myymättä jäi. Ainoa vika oli merkki.

ntix

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.11.12 - klo:16:48
Kakkakopan Pierburgin kanssa tappelevana ihmisenä sanoisin että ota tuo Polo facelifatttuna, siinä on sentään ruiskulla varustettu masiinsa :D

Olen masokisti ja kaipaan verta nenästäni. Olen siinä ja kintaalla kääntymässä kakkiksen puoleen. Toinen omistaja myy ja ollut eläkeläismiehen hellässä kytkintä kuluttavassa huomassa viimeiset 12v. Mutta katsotaan nyt. Budjetti max 500 euroa ja pientä rakentelupotentiaalia on löydyttävä. Leimaa mielellään myös talven yli.

Ensi viikonloppuun mennessä olen viisaampi ja ehkä joitain satasia köyhempi. Säälin kuitenkin nykyistä vitosta sen verran paljon, että en viitsi kiusata matkoilla palkkakuoppaan, kun matka on kiusallisen lyhyt.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

eGetin

Tokihan tuossa 80-luvun puolen mallissa on vielä se hyvä puoli ettei se ole vähäpäästöinen -> siihen voi laittaa esim. Weberin kaasarin jos pierupurkki alkaa reistailemaan eikä siihen keksi korjauskeinoa. Itsellä on (ja on ollut jo useita vuosia) porukoiden pihassa makailemassa muuten oikein siisti kakkis vuodelta -91 mutta tuosta vuosimallista johtuen se on jo merkitty vähäpäästöiseksi ja pellin alta löytyy sähkötoiminen 2E-E jota ei korjaa erkkikään. Jäi jokunen vuosi sitten leimalla kiinni päästöistä ja sittemmin siihen on vaihdettu about kaikki mitä vain voi vaihtaa ja nyt olisikin sitten korjattavana mystinen käyntivika joka tulee säännöllisen epäsäännöllisesti.

Pöristelin mokomalla viime kesänä siirtokilpien voimalla jonkin verran käyttääkseni sitä päästömittauksessa ja täytyy sanoa että jättihän se tietynlaisen viehätyksensä kattoluukkuineen päivineen. Nyt sitä onkin koitettu isän kanssa korjailla aina kun kerkiää josko siitä saisi meikäläiselle peltilootan parkkiruutuun seisomaan. ffp:ltä on koitettu vähän jo kysellä neuvoja mutta tuntuvat olevan yhtä pihalla kuin itsekin :D Enää ei kehtaa mihinkään hukatakaan kun käytännössä sen yhden käyntihärön korjaamalla siitä saisi auton mistä on konehuoneen puolelta uusittu ~kaikki mahdollinen.

Quality

LainaaEnää ei kehtaa mihinkään hukatakaan kun käytännössä sen yhden käyntihärön korjaamalla siitä saisi auton mistä on konehuoneen puolelta uusittu ~kaikki mahdollinen.

Tekniikkaahan on aina suht. helppo pistää uusiksi, mutta missä kunnossa on kori 20+ -vuotiaassa? Sen kanssa kun ongelmat alkavat, saattaa joutua toisenlaisiin ajatuksiin.

Lainaapellin alta löytyy sähkötoiminen 2E-E jota ei korjaa erkkikään. Jäi jokunen vuosi sitten leimalla kiinni päästöistä ja sittemmin siihen on vaihdettu about kaikki mitä vain voi vaihtaa ja nyt olisikin sitten korjattavana mystinen käyntivika joka tulee säännöllisen epäsäännöllisesti.

Liekö ollut vastaava vika aikoinaan omassa Jetta 1.8 Flairissa (vm. -90). Erityisesti kylmä sää sai ajoittain aikaan käynnistymisen vajaalla, eikä merkkikorjaamo osannut sanoa/tehdä yhtikäs mitään. Auto lähti kiertoon kuusivuotiaana, vaikka muuten pidin siitä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Kori on loistokunnossa tuon ikäiseksi, sitä on matkan varrella viitsitty ruostesuojata ja pestä jolloin se ei ole lähtenyt ruostumaan mitenkään erityisesti. Jos kori ei olisi niin hyvässä kunnossa niin auto olisi lähtenyt jo vuosia sitten Kuusakoskelle ;D

Ehkä nämä valaisevat tekohengitystä:
https://lh4.googleusercontent.com/-kBfgZ6hnkIw/T7EEThfc4jI/AAAAAAAABhQ/V5TWr_5jxNs/s1024/DSC_0057-muok.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-_tLq9TW83cQ/T7EENlxdwMI/AAAAAAAABhA/P2iJ66kWkec/s912/DSC_0051-muok.jpg

Quality

Upea peli tosiaan! Tuota kannattaakin vaalia huolella :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Germera

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.11.12 - klo:11:53
Maseratit pitävät ilmeisesti vähän huonosti hintansa. Toki bensa-, huolto-, korjaus- ja käyttökulut ovat sitten sen 150 000 euron tehoauton luokkaa, mutta jos näihin on varaa, olisi tässä myyntihintaan nähden aika paljon GT-autoa tarjolla. Luulisi vielä tinkaamisellekin olevan varaa.

http://www.nettiauto.com/maserati/3200/4677932

Näitä Maserateja on tullut katseltua jonkin verran itsekin, mutta kun ylläpito on vain rahamiesten hommaa....

Taitaa olla juuri tämä kyseinen yksilö yksi kaikkien murheenkryynien äiti ja netti pullollaan juttua. Tuulilasikin kirjoitti tästä juttua. Joku suomalainen automies osti tämän Espanjan kesä huvilalleen uutena. Pikkuhiljaa autoon tuli mitä ihmeellisempiä vikoja sähköihin ja moottorinohjaukseen liittyen. Autoa korjattiin Espanjassa lukuisia ja taas lukuisia kertoja. Kun se ei edelleenkään tullut kuntoon Espanjassa niin auto tuotiin suomeen ja rekisteröitiinkin tänne. Syy oli puhtaasti se että korjaamon työtä pystyttiin täällä valvomaan ja kontrolloimaan
jatkuvasti. Jos joku tietää tarkemmin niin korjailkoon tarinaani...
Mutta oletan että tuo ko auto olisi nyt jokseenkin läpikäyty ja varmaan ihan hyvä GT.


Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

poloboy

@ eGetin: onko tuo Golffi Saksantuonteja (huomasin, että on Madison-erikoismallia), minun tietääkseni kakkos-Golfin myöhäisistä erkoismalleista vain Montanaa myytiin Suomessa? Säilyttämisen arvoinen joka tapauksessa, yrittäkäähän saada tuo kuntoon & katsastettua.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

frozzu

Lainaus käyttäjältä: topias - 18.11.12 - klo:09:29
kahdeksan uutena ostetun jälkeen tuli ostettua auto käytettynä.
hankin auton saksasta ja hommasta jäi niin hyvä fiilis, että taitaa uudet jäädä minun osalta tästälähin hankkimatta.
pohdikelua tämäkin, vaikka ei hetkeen vaihto olekaan ajankohtainen.

Kiinnostaisi tietää mikä auto tarttui haaviin tuolta autobaanan luvatusta maasta?
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy