Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

clima

Ã,,rsyttää kun kuumottaa, nimittäin 2. kulkineen vaihto voi olla lähellä, kuitenkin vasta huomenna pääse katsomaan ko. autoa. Nyt ei voi kun tihrailla kuvia...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clima - 12.11.12 - klo:12:31
Ã,,rsyttää kun kuumottaa, nimittäin 2. kulkineen vaihto voi olla lähellä, kuitenkin vasta huomenna pääse katsomaan ko. autoa. Nyt ei voi kun tihrailla kuvia...

Millainen kulkupeli on kiikarissa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.11.12 - klo:18:49
Millainen kulkupeli on kiikarissa?

... ja mikä onkaan nykyinen kakkonen?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MVA

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.11.12 - klo:15:49
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5075104
A4 pyydetty tänään vaihtotarjous.Mukava kokonaisuus, vähän tehoja uupuu :)
Väliraha ei mahdoton,taidan silti jättää kauppaan.
Ei ole edes 2-alue ilmastointia mikä sun RS:ssä on...
Lainaus käyttäjältä: nikob - 09.11.12 - klo:17:16
Jätä kauppaan vain  ;)
Kyllä tuon joutaa jättämään kauppaan  ;D.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: MVA - 12.11.12 - klo:19:15
Ei ole edes 2-alue ilmastointia mikä sun RS:ssä on...Kyllä tuon joutaa jättämään kauppaan  ;D.
A4:iin ei edes saa 2-alueilmastointia ;)

MVA


clima

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.11.12 - klo:18:49
Millainen kulkupeli on kiikarissa?

Lainaus käyttäjältä: Quality - 12.11.12 - klo:18:52
... ja mikä onkaan nykyinen kakkonen?

Nykyinen Honda Civic HB 1.8 Executive -06. Lasikatto koettu (tosi kiva varuste muuten), nyt kiikarissa hieman avoimempaa. ;)

Germera

Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Qristian

#1209
Tervehdys kaikille,

Autokuume iski odottamatta ja pyytämättä!

Haluaisin päivittää vm 09 RäSä Combin (manuaali, 104 tkm, priimakunnossa) vm 2012 Räsä Facelift-malliin (ajettu 20 tkm, DSG, Priimakunnossa). Liike pyytää väliä 16 500 euroa (eli kääntäen hyvityshinta olisi siinä 19 500).

Onko tuossa vaihdossa oikeesti mitään järkeä? Taloudellisesti ei ainakaan mikään Nobelteko, mutta milloin nää autojutut sitten on. Tämä RS on vain niin mieluinen malli. Saa niin paljon järki(?)hinnalla.

Ajelen autolla n. 35 tkm vuodessa (eli sama ruljanssi edessä kolmen vuoden päästä). Monien paperivertailujen perusteella toinen malli, johon olisin saattanut vaihtaa, olisi ollut vm. 2011 Mondeo titanium+, jossa 2,2 litran moottori 200 hepalla ja kiva nahkasisustus. Räsästä vain niin hyvät kokemukset ja tuo mondeon 20 tkm huoltoväli on kyllä aika tiuha ja ylläito muutenkin kalliimpaa. Eli kuten arvaatte, ns suht suorituskykyiset perhesporttifarkut ovat mieleeni. Vierastan ooppeleita ja japseja jostain muinaishistoriallisista syistä.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Zaasa

^Löytyisikö linkkiä 2012 Räsään?

Qristian

#1211
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 13.11.12 - klo:22:44
^Löytyisikö linkkiä 2012 Räsään?

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5024070

Myös tämä 2,2 supermondeo 19" kesä- ja talvirenkailla kävi mielessä:

http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/5112935

Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Zaasa

#1212
Paljonko väliraha uuteen Räsään? En maksanut noin paljon väliä vaihtaessani 1.4TSI Ocun kaksi vuotta vanhana uuteen RäSään varusteineen.

Mielestäni ei kannata vaihtaa tuolla väliraha pyynnillä ::) Jokainen päättäää itse mitä tekee, vaihtaako kalliilla käytetyn vaiko halvemmalla uuden.

Hullu ei ole se joka pyytää...

eGetin

#1213
Joko olet käynyt Mondeota katsastamassa ihan paikan päällä? Itse en henkilökohtaisesti lämmennyt (teki mieli vain päästä äkkiä pois) täydelliselle ämpärimuovisisustalle. Vaikka perheessä onkin ollut mk5 Golf kolmen vuoden ajan niin Mondeo veti silti pohjat sisustan järkyttävyytensä kanssa. En itse ostaisi yli 30ke autoa 10ke auton sisustalla. Octaviaa koeajaneena (ja perheessä olleen pre-fl-Ocun perusteella) uskaltanen sanoa että Ocu on ainakin sisustansa puolesta paljon miellyttävämpi tapaus.

E: Pistipähän muuten tuossa Mondeon ilmoituksessa silmään myös tuo 0-100 lukema... Aika uskomattoman kehno suoritus 200hv perheautolle, johan yli 1600kg painava A4 kirmaa samoilla tehoilla 0-100 alle 7 sekunnin?

SuperB

Eipä näytä olevan edes moottorinlämmitintä kyseisessä RäSässä.
Nyt kun malli on vaihtumassa, niin uskoisin pienellä kilpailutuksella että saat uuden 2013 vuosimallia olevan auton jotakuinkin samalla välirahalla.
Taunus -17

Paha71

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 14.11.12 - klo:00:18Pistipähän muuten tuossa Mondeon ilmoituksessa silmään myös tuo 0-100 lukema... Aika uskomattoman kehno suoritus 200hv perheautolle

Ilmoituksessa on virheellinen tieto; valmistajan ilmoittama kiihtyvyys 0-100 km/h on 8,3 sek.
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Ton-1

Onko niin että B7:n sisäpaketit ovat liian vaikea erottaa toisistaan ?

Taas kerran Sport Edition-sisäpakettia käännetään S-Line:ksi.  :P

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5217958
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.11.12 - klo:08:00
Onko niin että B7:n sisäpaketit ovat liian vaikea erottaa toisistaan ?

Taas kerran Sport Edition-sisäpakettia käännetään S-Line:ksi.  :P

Mistäpä käytettyjen autojen varusteista tietää, kun enää ei liimata GL tai GLX -tarroja takaluukkuun..

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 13.11.12 - klo:22:39
Ajelen autolla n. 35 tkm vuodessa (eli sama ruljanssi edessä kolmen vuoden päästä). Monien paperivertailujen perusteella toinen malli, johon olisin saattanut vaihtaa, olisi ollut vm. 2011 Mondeo titanium+, jossa 2,2 litran moottori 200 hepalla ja kiva nahkasisustus. Räsästä vain niin hyvät kokemukset ja tuo mondeon 20 tkm huoltoväli on kyllä aika tiuha ja ylläito muutenkin kalliimpaa. Eli kuten arvaatte, ns suht suorituskykyiset perhesporttifarkut ovat mieleeni. Vierastan ooppeleita ja japseja jostain muinaishistoriallisista syistä.

Unohdit mainita vierastavasi ranskalaisia joten heitän vaihtoehdoksi farkku-Lagunan. 175 hv diesel, automaatti ja hyvät varusteet. Ei mikään kaunotar etenkään noilla vanteilla, mutta maksaa 10kâ,¬ vähemmän kuin Octavia tai Mondeo.  :)
http://www.nettiauto.com/renault/laguna/4712750

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.11.12 - klo:08:06
Mistäpä käytettyjen autojen varusteista tietää, kun enää ei liimata GL tai GLX -tarroja takaluukkuun..

No se on se ja sama jos myydään 10 v. vanhaa nipponia mutta jos varsinainen harrastaja ei 'muka' tunne autonsa

varusteita niin sitä ihmettelen.  :P

Vaikka eipä se asia ole selvä aina automyyjällekään - Audin lasipalatsissa päiviään viettävä myyjä kerran vaihtotarjousta kysyessäni merkkautti

omani (ehta S-Line) varustetasoksi Sport Edition.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.11.12 - klo:08:00
Onko niin että B7:n sisäpaketit ovat liian vaikea erottaa toisistaan ?

Taas kerran Sport Edition-sisäpakettia käännetään S-Line:ksi.  :P

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5217958

S-line myy paremmin ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 14.11.12 - klo:10:04
S-line myy paremmin ;)

Niinpä.

Ja Sport Edition:ista hyvitetään huonommin.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

clima

No niin, eilen tuli tsekattua potentiaalinen baijerilainen, kaupat jäi kuitenkin tekemättä koska auton kunto (varsinkin sisätilojen osalta) ei vastannut ostajan laatukriteereitä.

Jottei tarvitse kohdetta arvuutella enempää niin kerrottakoon että kyseessä oli E93 325iA.
Eipähän eilisen koeajon jälkeen aikanaan kuume laskenut, päin vastoin.

Tiettyjä speksejä tässä on jo kk:n päivät pyöritelty. Tarkempiin varuste ym. yksityiskohtiin menemättä hakusessa olisi siis 325/330/335 (viimeinen helposti liian kallis) automaattina tai manuaalina. Eli sen verran old school henkisyyttä itsestä löytyy että jos ensimmäinen bemari taloon tulee niin se on sitten rivikuutosella.  :)
Tarjonta Suomessa on sen verran vähäistä että täytyy taas tihrustella Saksan suuntaan. Mutta eipä vielä marraskuussa kiirettä avolle ole. 


Qristian

#1223
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 13.11.12 - klo:23:16
Paljonko väliraha uuteen Räsään? En maksanut noin paljon väliä vaihtaessani 1.4TSI Ocun kaksi vuotta vanhana uuteen RäSään varusteineen.

Mielestäni ei kannata vaihtaa tuolla väliraha pyynnillä ::) Jokainen päättäää itse mitä tekee, vaihtaako kalliilla käytetyn vaiko halvemmalla uuden.

Hullu ei ole se joka pyytää...

Kiitos vinkistä, tänään lähti tarjouspyyntökierros Suomen Skodaliikkeisiin ja ei se väli uuden ja tuon käytetyn välillä kovin suuri näytä olevan. DSG:tä en tosiaan tarvitse enkä siitä ole käytetyssäkään halukas maksamaan ekstraa. Toisaalta moottorinlämmittimellekään ei ole tarvetta, kun auto pääsääntöisesti kulkee tallista talliin.

Sekin tuli nyt tiedostettua, ettei RS:ää (eikä välttämättä muutakaan Ocua) saa enää tehtaalta tilattua Hatchbackina eli niitä ei enää tehdä. Myöskään Suomen varastoissa ei RS:iä enää ole. Tuossa kun googlettelin, niin ainakin Englannissa oli myynnissä limited Blackline edition myös HB:nä - todella upea!

Combia saa, mutta niissäkin ilmeisesti olemassa olevat tehdasvarastot enää käytettävissä. Tylsää, olisin ehkä voinut kustannus- ja tarvesyistä voinut taipua HB:iin (valkoisena manuaalina).

Tuon Mondeon kävin ainoastaan koeistumassa. Pidin kyllä sisustuksesta, mutta sen laadusta en osaa lausua mitään. Varmasti se hyvä auto on ajaa, joskin nuo 19" tuuman kiekot eivät välttämättä nautintoa lisää ja näyttivät vähän hassuilta, kun auto ei muuten ole mitenkään urheilullisen näköinen, jos ei sitten kaksi pakoputkea määrittele sporttisuuden.

Kiitos myös tuosta Renault-vinkistä jollekin. Jotenkin olen vain mieleni lukinnut tuohon RS:ään, joten en osaa ajatella muta vaihtoehtoja. Joku Superbikin voisi samaan hintaan ja pienemmällä koneella lähteä.

Alkaa vähän mietityttämään, onko mitään järkeä lähteä tässä vaiheessa enää tilaamaan uutta autoa mallisarjasta, jonka valmistus loppuu tuota pikaa. Tosin nyt siihen saa kivan plus-paketin ilmaiseksi ja RS red-istuimet.

Mainittakoon myös, että ihan pientä mielenkiintoa löytyisi tuollaiseen etuvetodiesel Mazdan CX-5:seenkin. Sen yleisin värivaihtoehto on nimittäin aika lähellä nykyistä ja mieluista Race Blueta:)
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

tuRboman

En lähtisi tilaamaan. Itse tein kerran juuri noin enkä suosittele. Se on vuoden kuluttua todella paljon vanhemman tuntuinen kun seuraaja pyörii jo liikenteessä. Onko plus paketilla oikeasti merkitystä vaiko vain jotain pientä houkutinta?

Jätä väliin yksi vaihto ja tilaa uusi vuodeksi 2014. Säästät ja saat auton joka ei "vanhene" vielä pitkään aikaan. Mutta jos ei kuume pysy aisoissa niin pakko kai se on sun hommata hieman uudempi samanlainen.
"All 4 The Driver"

Zaasa

^Uudessa mallissa saattaa saada uuden lastentaudit.Nähtiin ainakin Yetin kohdalla.Valmistuksen loppupuolelta saa yleensä varmimman auton hyvillä varusteilla.

tuRboman

Tuokin on totta. Siksi itsekin ehdotin vuosimallia 2014 että eka vuosi ois jo eletty. Yleensä ensimmäisessä on niitä alkukangerteluita. Ei toki aina ole näin.
"All 4 The Driver"

Markku J

Mutta se ihan uuden automallin hurma on ainakin minun kohdallani sellainen huume, että siinä ei järki paljon auta. On hienoa saada uusi malli ajoon ihan ensimmäisten joukossa. Tämän toteutin Bemun F10 ja F30 ostosteni kohdalla. Nyt A3 SB kai samalla linjalla.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.11.12 - klo:20:50
Mutta se ihan uuden automallin hurma on ainakin minun kohdallani sellainen huume, että siinä ei järki paljon auta. On hienoa saada uusi malli ajoon ihan ensimmäisten joukossa. Tämän toteutin Bemun F10 ja F30 ostosteni kohdalla. Nyt A3 SB kai samalla linjalla.
Pakko kompata Markkua tuossa asiassa. Aikoinaan sain ajella Scoutilla useamman viikon, ennen kuin tuli toista vastaan. Ja vielä koko vuoden -07 ja alkuvuoden 08:kin tuli Scouttia vastaan suhteellisen harvoin.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.11.12 - klo:20:50
Mutta se ihan uuden automallin hurma on ainakin minun kohdallani sellainen huume, että siinä ei järki paljon auta. On hienoa saada uusi malli ajoon ihan ensimmäisten joukossa. .
Tuo huume (itsellä kuume) on koettu useasti ettei enään pahemmin sytytä,Markun autot tosin eri galaxilta vrt uusiin omiini.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy