Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Markku J

#1170
Minun X5 vm 2009 30d -koneella kulutti työmatkapainotteisessa ajossani karvan alle kympin (9.8-9,9). Vastaavassa ajossa 523iA vie nyt noin 8,8 litraa bensaa, A4 2.0 TFSi quattro vei 9,7 litraa bensaa ja 520dA 130 kW vei 6,2 dieseliä. Ehkä noista saa hiukan suuruusluokkaa hahmoteltua.

Quality

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 08.11.12 - klo:14:32
Paljonko muuten pitää valtiolle maksaa, että saa ajella D5 XC60:sellä vuoden?

Tuo on kyllä niin laaja kysymys, että en noilla spekseillä pysty siihen vastaamaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

avp

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 08.11.12 - klo:19:09
Mitähän se 3.0d X5 kuluttaa käytännössä. Siksi ihmettelen kun viime talvena ajoin pari kylmintä kuukautta 530xdA:lla ja se vei sekalaisessa ajossa n.12 litraa keskimäärin tankeista laskettuna. Meilläkin oli X5 mietintämyssyssä mutta jotenkin tuon 530:n jälkeen "meni fiilikset" ja biimerit unohdettiin tältä osin. Loisto autohan se oli ajaa, mutta ei vain mun makuun kaikilta osin.

Oliko E60 koppanen? Jos oli, niin varmasti tyyppivikana termarit jumissa.

Markku J

E60 meillä oli, mutta ei kai nyt noin uudessa termarit jumissa olleet. Kyllä se mielestäni lämpeni hyvin. Auto oli 2007 uutena hankittu liisari, ja ajoimme sillä n. 60 tkm kolmessa vuodessa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 08.11.12 - klo:13:33
D3:lla ajoin viime syksynä ja sillä kokemuksella tuli tuo, että D5 täytyy olla. Hyvä auto, oikeastaan ainut mikä siinä hiertää on kontin koko.

Tuo speksaus D3 vs. D5 on mielestäni perusteltu. Sen sijaan kontin koko on sikäli suhteellinen asia, että mielestäni kontin pohjapinta-ala on Volvolle tyypillisesti suuri, mutta kontin korkeus ei, varsinkaan verhon alla. Sen sijaan ilman verhoa ja varsinkin takaistuinten selkänojat käännettynä tilaa on ruhtinaallisesti. Selkänojat kääntyvät tosi kätevästi ja verho"tanko" on näppärä irrottaa, joten isokin tavara mahtuu, kun luukku on iso ja aukeaa riittävästi. Luukku kannattaa ottaa ilman muuta sähköisenä, tai siis priorisoida yksilöä, jossa tuo ominaisuus on.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:19:43
Tuo speksaus D3 vs. D5 on mielestäni perusteltu. Sen sijaan kontin koko on sikäli suhteellinen asia, että mielestäni kontin pohjapinta-ala on Volvolle tyypillisesti suuri, mutta kontin korkeus ei, varsinkaan verhon alla. Sen sijaan ilman verhoa ja varsinkin takaistuinten selkänojat käännettynä tilaa on ruhtinaallisesti. Selkänojat kääntyvät tosi kätevästi ja verho"tanko" on näppärä irrottaa, joten isokin tavara mahtuu, kun luukku on iso ja aukeaa riittävästi. Luukku kannattaa ottaa ilman muuta sähköisenä, tai siis priorisoida yksilöä, jossa tuo ominaisuus on.

Meidän kohdalla ongelma tulee siinä, että rattaita ja kohta taasen vaunuja joutuu kuskaamaan kontissa. Onneksi nämä tuskailut ovat (toivottavasti) ohi parin kolmen vuoden päästä.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 08.11.12 - klo:19:56
Meidän kohdalla ongelma tulee siinä, että rattaita ja kohta taasen vaunuja joutuu kuskaamaan kontissa. Onneksi nämä tuskailut ovat (toivottavasti) ohi parin kolmen vuoden päästä.
NS: matkarattaat on aika kätevät ja säästää tilaa ja hermoja eikä autoakaan tarvi vaihtaa välttämättä farkkuun  :o

-karhu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:19:28
Tuo on kyllä niin laaja kysymys, että en noilla spekseillä pysty siihen vastaamaan.

Sori. Tarkoitin näitä pakollisia maksuja, käyttävoimaveroa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 08.11.12 - klo:20:05
Sori. Tarkoitin näitä pakollisia maksuja, käyttävoimaveroa.
Käyttövoimavero dieselhenkilöautoille 1.1.2013 alkaen on 5,5 sent / päivä / 100kg.
Valmiita laskureita löytyy mm. http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit

Quality

#1179
Nokivasara ehti ensin. Eli painon mukaan laskettuna D5n käyttövoimavero/vuosi = 5,5 x 25 x 365 = 501,88 â,¬. Eli ei nyt ihan pikkusumma.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:20:15
Nokivasara ehti ensin. Eli painon mukaan laskettuna D5n käyttövoimavero/vuosi = 5,5 x 18 x 365 = 361,35 â,¬.
Tuossa kaavassa käytettävä massa on kokonaismassa, eli omamassa + kantavuus. Lienee ko. Volvolla jossain 2500kg korvilla ?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:20:15
Nokivasara ehti ensin. Eli painon mukaan laskettuna D5n käyttövoimavero/vuosi = 5,5 x 18 x 365 = 361,35 â,¬.

Quality, kokonaismassan mukaan, ei auton massan.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Quality

Tuota jo vähän pelkäsin :-[. Noh, korjataan kaavaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

Eli ko. Volvoilijalle (automaattilaatikko) tulee tämmönen lasku vuonna 2013..

-karhu-

Kiitti. On tämä kyllä aika touhua... "Saat" maksaa 700â,¬ vuodessa siitä että voit ajella uudella ja turvallisella autolla  >:(

avp

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.11.12 - klo:19:35
E60 meillä oli, mutta ei kai nyt noin uudessa termarit jumissa olleet. Kyllä se mielestäni lämpeni hyvin. Auto oli 2007 uutena hankittu liisari, ja ajoimme sillä n. 60 tkm kolmessa vuodessa.
turbomanille mun kysymys enemmänkin oli, ku hän ihmetteli 530xda:n isohkoa kulutusta.
Kyllä noissa E60 korisissa dieselkoneisissa on ollut termarit ihan kulutustavaraa. Sekä mun entisessä 535d:ssä, että isäni 520D:ssä niitä piti vaihdella 6kk:n välein. Toisaalta ei niiden jumitusta tiedä, muuta kuin kylmästä ja salavalikon kautta katsotuista lämmöistä. Lämpömittari kun E60:ssä loistaa poissaolollaan   ;)

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 08.11.12 - klo:20:39
Kiitti. On tämä kyllä aika touhua... "Saat" maksaa 700â,¬ vuodessa siitä että voit ajella uudella ja turvallisella autolla  >:(
Onhan tuo aivan hanurista. Mutta huomaatko "kädenojennuksen".. kokonaissumma on 50â,¬ pienempi kuin vuonna 2012, siis jos ei aja lainkaan :).. dieselin hintaahan veroilla nostettiin jo etukäteen n. 10 senttiä/litra tämän "veroalen" vuoksi.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 08.11.12 - klo:20:00
NS: matkarattaat on aika kätevät ja säästää tilaa ja hermoja eikä autoakaan tarvi vaihtaa välttämättä farkkuun  :o

Matkarattaat kyllä löytyy pojalle, mutta seuraava tulokas ei vielä matkarattaisiin "taivu" vähään aikaan  ;)

T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.11.12 - klo:19:26
Minun X5 vm 2009 30d -koneella kulutti työmatkapainotteisessa ajossani karvan alle kympin (9.8-9,9). Vastaavassa ajossa 523iA vie nyt noin 8,8 litraa bensaa, A4 2.0 TFSi quattro vei 9,7 litraa bensaa ja 520dA 130 kW vei 6,2 dieseliä. Ehkä noista saa hiukan suuruusluokkaa hahmoteltua.

Minulla saman auton keskikulutus näyttää tällä hetkellä 8.8 satasella. Sekalaista ajoa.
Maantiellä/moottoritiellä jos malttaisi ajaa 90km/h niin pääsee helposti 7 alkavaan kulutukseen. Mutta raskaalla kaasujalalla menee heti yli 11.

Mielestäni erittäin kohtuullinen lukema 7 paikkaiselle nelivedolle. Tässä on nyt useampi reissu heitetty 4 aikuista + 2 lasta, ja jos vertaa siihen että pienempiä autoja tarvittaisiin reissulle 2 kpl niin kulutus per matkustaja jää oikein siedettäväksi.  :)

Tästä parempi jatkaa keskustelua kuitenkin BWM ketjussa.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Zaasa

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5075104

A4 pyydetty tänään vaihtotarjous.Mukava kokonaisuus, vähän tehoja uupuu :)
Väliraha ei mahdoton,taidan silti jättää kauppaan.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.11.12 - klo:15:49
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5075104

A4 pyydetty tänään vaihtotarjous.Mukava kokonaisuus, vähän tehoja uupuu :)
Väliraha ei mahdoton,taidan silti jättää kauppaan.

Softallahan tuohon saa mukavat 210hp  :)

sambolo

Softalla 90hp? :o vai onko ilmotuksen laatijalla menny kw ja hv sekaisin? Olen kyllä useammankin 1.8TFSI 88kw: na nähnyt.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.11.12 - klo:17:05
Softalla 90hp? :o vai onko ilmotuksen laatijalla menny kw ja hv sekaisin? Olen kyllä useammankin 1.8TFSI 88kw: na nähnyt.
120hv tuo A4 on,ei taida softalla 90hp lisää saada.
Lainaus käyttäjältä: Tonto - 09.11.12 - klo:16:21
Softallahan tuohon saa mukavat 210hp  :)
En välitä softailla :)

nikob

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.11.12 - klo:15:49
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5075104

A4 pyydetty tänään vaihtotarjous.Mukava kokonaisuus, vähän tehoja uupuu :)
Väliraha ei mahdoton,taidan silti jättää kauppaan.
Jätä kauppaan vain  ;)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Tonto

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.11.12 - klo:17:05
Softalla 90hp? :o vai onko ilmotuksen laatijalla menny kw ja hv sekaisin? Olen kyllä useammankin 1.8TFSI 88kw: na nähnyt.

Joskus katselin jonkun ohjelmointeja ja lupailivat tuon lukeman. 118KW:n sai myös päivitettyä 210heppaan.

Joku viisaampi saa korjata, mutta olen siinä käsityksessä, että 88KW ja 118KW ovat samoja koneita eri ohjelma vain.

Jubilee

#1195
Lainaus käyttäjältä: Tonto - 09.11.12 - klo:17:18

Joku viisaampi saa korjata, mutta olen siinä käsityksessä, että 88KW ja 118KW ovat samoja koneita eri ohjelma vain.

En liene Tontoa viisaampi, mutta käsitykseni mukaan koneet ovat pitkälti toistensa kaltaiset ja pelkällä hienosäädöllä 120HV muutetaan kyllä 160 heppaiseksi mutta ei kait 210 heppaiseksi..
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

msvahn

Kyllähän noista ulos otetaan se parisataa heppaa, kun sama mylly kuin 160hp malli. Se on ohjelmallisesti kuristettu 120hp:ksi.
Mielenkiintoisia on myös esim. 75hp 1.6TDI, josta saa 140hp softalla (saman kuin 105hp mallista).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: nikob - 09.11.12 - klo:17:16
  Jätä kauppaan vain  ;)
Näin käy,ei jaksa alkaa uutta tarjouskierrosta uusista.Väliraha oli vähemmän mitä odotin heidän pyytävän.Ero uuteen 4-oviseen tuskin jäisi kovin kauas ja olisi käytössä 2013.
Uuden Räsän hinta samoissa A4 kulimallin kanssa.
Muistaakseni Le Mans mallia myytiin hiukan lista hintaa halvemmalla kampanjana. 

zonni

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.11.12 - klo:22:21
Näin käy,ei jaksa alkaa uutta tarjouskierrosta uusista.Väliraha oli vähemmän mitä odotin heidän pyytävän.Ero uuteen 4-oviseen tuskin jäisi kovin kauas ja olisi käytössä 2013.
Uuden Räsän hinta samoissa A4 kulimallin kanssa.
Muistaakseni Le Mans mallia myytiin hiukan lista hintaa halvemmalla kampanjana.  

Ei tosiaan ole paljon hinta tippunut ja on vielä firman käytössä ollut.Itse kävin kans kyseistä autoa jokin aika sitten tutkimassa,ihan siisti mutta hinta ei olo kohdillaan kun takuutakaan ei ole paljon jäljellä.
Asiasta jotain tietävät väittävät että tuo 120hp olis sama kuin 160hp.Syytä en kyllä keksi miksi noin on tehty kun päästötkin ovat samat?

JeanC

Asiahan ei mulle kuulu, mut eikö 1.8tsI :stä ole dynotettu vakiona 192hv joskus

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy