Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 19.10.12 - klo:23:46
Kannattaa aina maksaa auto kerralla pois. Jos ei ole varaa kunnon autoon niin, julkinen liikenne toimii, fillarilla pääsee, myös kävellen olisit jo perillä ;). Eli se on asenteista kiinni miten me tätä yhteiskuntaa rakennamme seuraaville sukupolville, kun sitä arvioidaan liikenteen pohjalta. Ja tämä kaikki lähtee yksilötasolta. Se hyvä puoli tällaisessa taantumassa on se, että sen synnyttämät "nousukkaat" katoaa vähin äänin maan alle. Sen näkee esim. vaihtoautotarjonnastakin tällä hetkellä, pitkät rivit uuden karheita entisiä työsuhde Audeja ja Bemareita 8) isojen entisten suomalaisten yrityksien autokannasta. Pää tuli ns. vetävään käteen, ja yhden ison "elektroniikkayrityksen" :( murheenkryyneistä te varmasti tiedättekin.

Kaunis aate niin kuin kommunismi aikoinaan...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.10.12 - klo:21:40
Nyt kannattaisi pitää tätä autoa kuitenkin vähän pidempään, arvonalentuma on nyt siinä pientä ja samalla saisit kuoletettua tästä kaupasta syntynyttä tappiota.
Tuo on kaunis ajatus, kuten suunnitelma edellisen pitoajaksikin. Olen hyväksynyt sen, että autoilu maksaa, ja tykkään puntaroida autonvaihtoja. Periaatteessa olisi ollut kannattavinta ajaa A4:llä, joka oli maksettu ja mittarissa 80 tkm.

Keskusteluahan tämä näyttää herättävän ;), mutta pääsääntöisesti jos fiilis itsellä on hyvä, oli kauppa kannattava. Naapurien, työkavereiden ja muidenkin kommentit on kiva kuulla, mutta kannattaa päästää ne sitten toisesta korvasta pois. Kaverit taas tietävät missä mennään, eivätkä enää ihmettele manöövereitani.

Quality on ollut niin tyytyväinen Volvoon, että spekulointi sen downgradaamisesta lienee puhtaasti teoriaa  :)


Quality

LainaaQuality on ollut niin tyytyväinen Volvoon, että spekulointi sen downgradaamisesta lienee puhtaasti teoriaa
Tyytymättömyydestä ei todellakaan ole kysymys. Pelkästään ajatuksen tasolla mietin, minkä verran siitä voisi irrottaa riihikuivaa, jos tarve sattuisi iskemään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kiviharju

Vähän on alkanut nelivetokuume taas nostella päätään, ja sitä nostattaa vielä sekin että kiikarissa voisi olla talo maaseudun rauhassa oman tien päässä.

Mitäs mieltä asiantuntijaraati on -08 Tiguanista 2.0TSI:llä ja automaattina? Laatikkohan näissä taitaa olla tiptronic? Mutta oliko tuota saatavana kahtena tehoversiona, kun tämä kyseinen on 147kw ja kaikki muut nettiautossa 125kw?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/5077624
Audi A4 Allroad quattro -17

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 20.10.12 - klo:14:02
Vähän on alkanut nelivetokuume taas nostella päätään, ja sitä nostattaa vielä sekin että kiikarissa voisi olla talo maaseudun rauhassa oman tien päässä.

Mitäs mieltä asiantuntijaraati on -08 Tiguanista 2.0TSI:llä ja automaattina? Laatikkohan näissä taitaa olla tiptronic? Mutta oliko tuota saatavana kahtena tehoversiona, kun tämä kyseinen on 147kw ja kaikki muut nettiautossa 125kw?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/5077624
Ajankohta tuolle vetotyypille ainakin on oikea. Jos fiilis vie tuohon suuntaan, niin antaa palaa...siis vielä senkin jälkeen kun koeajo suoritettu. Edelliset kaksi autoa oli multitronicceja, ja ei ainakaan vielä ole Tiptronicista pahaa sanottavaa. Kysyin myös merkkihuollosta, ja sanoivat että pääsääntöisesti ongelmaton vaihteisto.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 20.10.12 - klo:14:02
Mitäs mieltä asiantuntijaraati on -08 Tiguanista 2.0TSI:llä ja automaattina? Laatikkohan näissä taitaa olla tiptronic? Mutta oliko tuota saatavana kahtena tehoversiona, kun tämä kyseinen on 147kw ja kaikki muut nettiautossa 125kw?
Tuolla oma koeajoraportti vajaan vuoden takaa samalla moottorilla ja vaihteistolla varustetusta yksilöstä etuvetona ja hiukan uudempana mallina. Kyseessä tosin jenkkimalli, mutta voimansiirron osalta luulisi olevan suht sama peli kyseessä, jossa ainakin oman koeajoyksilön kohdalla olisi ollut eniten parannettavaa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2480.msg197968#msg197968

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.10.12 - klo:15:32
Tuolla oma koeajoraportti vajaan vuoden takaa samalla moottorilla ja vaihteistolla varustetusta yksilöstä etuvetona ja hiukan uudempana mallina. Kyseessä tosin jenkkimalli, mutta voimansiirron osalta luulisi olevan suht sama peli kyseessä, jossa ainakin oman koeajoyksilön kohdalla olisi ollut eniten parannettavaa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2480.msg197968#msg197968
Minähän olen ajanut DSG:llä 3 vuotta, luulen tämän jälkeen pärjääväni Tiptronicin lähtö ongelmien kanssa ;) :D
Audi A4 Allroad quattro -17

Ranssi

Seuraavan linkin takaa löytyvä uutinen ei pidä sisällään vaihtoon liittyvää spekulaatiota, mutta koskee kuitenkin käytettyjä autoja:

http://www.hs.fi/kotimaa/Hausj%C3%A4rvell%C3%A4+palaneesta+hallista+tuli+kymmenien+autojen+hautausmaa/a1305606582998

Oli kyllä äärimmäisen ikävä tapaus tuo. Voi helposti kuvitella äärettömän harmituksen, kun jokin tuollainen harvinaisuus tuhoutuu.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 20.10.12 - klo:10:09
Keskusteluahan tämä näyttää herättävän ;), mutta pääsääntöisesti jos fiilis itsellä on hyvä, oli kauppa kannattava. Naapurien, työkavereiden ja muidenkin kommentit on kiva kuulla, mutta kannattaa päästää ne sitten toisesta korvasta pois. Kaverit taas tietävät missä mennään, eivätkä enää ihmettele manöövereitani.
Eikai tuollaisessa mitään vikaa ole - vanha malli on vieläpä kauniimpi kuin uusi ja siinä lienee myös paremmat valot :D Näiden lisäksi sait enemmän tehoa ja nelivedon. Johan siinä on paljon järkisyitäkin vaihtaa näin pimeän talven tullessa ;)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.10.12 - klo:12:04
Eikai tuollaisessa mitään vikaa ole - vanha malli on vieläpä kauniimpi kuin uusi ja siinä lienee myös paremmat valot :D Näiden lisäksi sait enemmän tehoa ja nelivedon. Johan siinä on paljon järkisyitäkin vaihtaa näin pimeän talven tullessa ;)
Noh, kyllä tämä nykyinen vakioalustalla ja harmaalla värillä häviää ulkonäössä entiselle, ainakin minun mielestäni  ;). Uudet xenon polttimot vielä vaihdetaan, joten katsotaan miten ne sitten näyttää, lukemani perusteella ei liikoja kannata odottaa.

Uusi kokemus toisaalta on se, että nyt alla ns. käyttöauto, eikä uusi, jota yrittää varjella kaikilta jäljiltä viimeiseen saakka. Kun ikkunan tummennuksia ensi kesälle mietin, tokaisi avopuolisoni, että kannattaako vielä laittaa jos ennen kesää vaihdan pois  :)

Hyvin tuntuu pelittävän, eikä kilometrit hirveästi tunnu. Ohjaukseen jos saisi tunnokkuutta lisää, olisi paketti vieläkin parempi.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 21.10.12 - klo:17:38
Noh, kyllä tämä nykyinen vakioalustalla ja harmaalla värillä häviää ulkonäössä entiselle, ainakin minun mielestäni  ;). Uudet xenon polttimot vielä vaihdetaan, joten katsotaan miten ne sitten näyttää, lukemani perusteella ei liikoja kannata odottaa.

Uusi kokemus toisaalta on se, että nyt alla ns. käyttöauto, eikä uusi, jota yrittää varjella kaikilta jäljiltä viimeiseen saakka. Kun ikkunan tummennuksia ensi kesälle mietin, tokaisi avopuolisoni, että kannattaako vielä laittaa jos ennen kesää vaihdan pois  :)

Hyvin tuntuu pelittävän, eikä kilometrit hirveästi tunnu. Ohjaukseen jos saisi tunnokkuutta lisää, olisi paketti vieläkin parempi.

Mitenkäs mallisukupolvet tuntuvat käytännössä eroavan melutason osalta? Testeissä tuota edellistä koppaa pidettiin luokassaan jos ei nyt aivan melupesänä, niin varsin meluisana kuitenkin, kun taas uusikorinen on pärjännyt suunnilleen rintarinnan taistossa luokan kärkipaikasta.

Kvee

#1151
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.10.12 - klo:17:52
Mitenkäs mallisukupolvet tuntuvat käytännössä eroavan melutason osalta? Testeissä tuota edellistä koppaa pidettiin luokassaan jos ei nyt aivan melupesänä, niin varsin meluisana kuitenkin, kun taas uusikorinen on pärjännyt suunnilleen rintarinnan taistossa luokan kärkipaikasta.
Itse en suurta eroa huomaa mutta kun kysyin toista mielipidettä, niin nykyinen kuulemma meluisampi niin rengasäänien kuin moottorinkin osalta!? Voi tosin olla, että jos nyt uudempikorisen puikkoihin hyppäisin, niin huomaisin eroa olevan. Suurin meluero kyllä tulee kiihdyttäessä, kun Multitronic oli aika äänetön. Nykyisessä on loppuun ajetut Nokiat 17 tuumaisena ja edellisessä uudet Kumhot 18 tuumaisena. Kumhot ainakin ovat erinomaisen hiljaiset renkaat. Talvirenkaille on Nokian HKPL 5:set (6 mm jäljellä) ja jos hirveää meteliä pitävät, niin täytyy miettiä kitkoja.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 20.10.12 - klo:14:02
Vähän on alkanut nelivetokuume taas nostella päätään, ja sitä nostattaa vielä sekin että kiikarissa voisi olla talo maaseudun rauhassa oman tien päässä.

Mitäs mieltä asiantuntijaraati on -08 Tiguanista 2.0TSI:llä ja automaattina? Laatikkohan näissä taitaa olla tiptronic? Mutta oliko tuota saatavana kahtena tehoversiona, kun tämä kyseinen on 147kw ja kaikki muut nettiautossa 125kw?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/tiguan/5077624
Tänään laitoin soiton jälkeen sähköpostilla kyselyä autosta, saapa nähdä johtaako se mihinkään.
Voi olla että hyvitykset on näkemättä vielä enemmän alakanttiin kuin muuten. :-\
Eipä olekkaan ennen iskenyt näin paha autokuume syksypuolella :)
Audi A4 Allroad quattro -17

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 22.10.12 - klo:21:18
Tänään laitoin soiton jälkeen sähköpostilla kyselyä autosta, saapa nähdä johtaako se mihinkään.
Voi olla että hyvitykset on näkemättä vielä enemmän alakanttiin kuin muuten. :-\
Eipä olekkaan ennen iskenyt näin paha autokuume syksypuolella :)

Hieman OT, mutta menköön... Oli tämä sama Tiguan tänään Pitäjänmäen Vehon pihalla. Vanteet oli pahasti alimitoitetut, mutta muuten näytti perussiistiltä paketilta.

Kale

#1154
Vanhat Volvoa asiantuntijat hoi!

Mietteissä kakkosauton vaihto V40:een. Speksit: -99, 2.0T, ajettu n.230tkm, hihna just vaihdettu, koukku, 17-vanteet ja ilmeisesti joku alustasarjakin. Faija hankki auton todella edukkaasti ja luopuisi siitä noin parilla tonnilla. Auton kunto on kuulemma hyvä. Uskaltaako tuommoisen hankkia kaupungin sisäiseen sukkulointiin vai iskeekö sitä kätensä sontaan?


toukopouko

Autokuume pirulainen nosti päätään ja niinhän siinä sitten kävi että autokaupoille piti lähteä. 2009 1.4 TSI farkku Ocu vaihtui 2010 farkku Mazda6 2.2TD Eleganceen.

Ensituntumaltaan moottori on todella mukava. 163hp ja 360Nm kuljettaa tällaista oikein mukavasti. Myös moottorin käytös alakierroksilla on hyvällä tasolla. Mitään täysin kuollutta kohtaa tyhjäkäyntialueen yläpuolella ei ole, vaan vetoa löytyy heti. Ei tule mitään efektiä että ensin ei tapahdu mitään kun kaasun painaa pohjaan ja sitten tuleekin kaikki voima yhdellä muulinpotkulla. Hyvä kone siis. 120km/h motarinopeudella kulutus näyttää pyörivän siinä 5 - 5,5 l/100km. Kulutuskin siis on aika hyvällä mallilla. Olen ajanut vastaavaa Mazdaa myös vanhemmalla 2.0 TD koneella ja sanoisin että huimasti parempi on tämä uudempi 2.2TD mylly.

Melutaso on aikalailla samaa tasoa Ocun kanssa, mikään hiljainen auto Mazdakaan ei siis ole. Takakontti on perstuntumalta aika samaa kokoa Ocun kanssa, mutta Mazdassa ei ole minkäänlaista nostokynnystä konttiin. Sisätiloiltaan sanoisin että tilaa on enemmän kuin Ocussa, ainakin takamatkustajilla näyttäisi olevan enemmän jalkatilaa. Tilat riittävät siis hyvin lapsiperheelle.

Ohjaus on Mazdalle ominaiseen tapaan kevyt. Varmasti jakaa mielipiteitä. Tehostin on sähköinen ja omasta mielestä ohjausvastetta saisi kyllä olla enemmän. Tuntuma tiehen on heikohko, ainakin näin nastarenkailla ajettaessa. Jousitus on jämäkkä, ehkä vähän liiankin. Jonkilaista pintakovuutta on kyllä havaittavissa. Vaihdekepin liikkeet ovat lyhyet ja laatikko on hyvä ja napakka. Vaihdevälitykset ovat kyllä ehkä turhan pitkät. Varsinkin 6. vaihde on kyllä melkoinen loikkavaihde jota ei kyllä oikein alle 100km/h viitsi käyttää.

Muotoilupuoli Mazdassa on kyllä kunnossa. Täysin subjektiivinen mielipide mutta omasta mielestä varsinkin keula on todella onnistunut. Agressiivinen ja tyylikäs. Muotoilun puolesta Ocu saa kyllä selkäsaunan 6-0.

Varusteiltaanhan tuollainen Elegance on ihan OK. Ei mitään bling bling ominaisuuksia, mutta ne itselle hyvät perusasiat löytyy mm kaksialueinen automaatti-ilmastointi, monitoimiratti jne.

Mazdan laatuun kyllä on luottamus kohdallaan, edellisellä 2006 mallisella Mazdalla ajoin vajaat 100tkm ja siinä ei ollut pienintäkään vikaa. Aika uskomatonta mutta tuolla matkalla ei edes yksikään polttimo hajonnut :) Luotettavuus olikin yksi motiivi auton vaihdolle. Jotenkin on kyllä luotto mennyt noihin VAG TSI koneisiin. Mazdalla uskoisin olevan huolettomia kilometrejä kyllä edessä. Aika tietysti näyttää onko näin vai ei. Voihan se tietysti olla että olen jo ensi viikolla kiroamassa jotain hajonnutta partikkelisuodatinta :) Autossa on kuitenkin tehdastakuu voimassa niin siinä mielessä aika huoleton ostos.

Niin, ei tämä mitään pohdiskelua tainnut olla kun vaihto on jo tehty, enemmän tällaista tajunnanvirtaa. Vaihto tehty ja näillä mennään


tuRboman

Onnittelut. Tuo kutonen on todella komea. Ja hintaan taitaa saada aika hyvin vastinetta.
Mites Mazdan ilmastoinnin toiminta, oletko ehtinyt siihen vielä syvällisemmin perehtyä? Samaa luokkaa Ocun kanssa vaiko "perus japsi" kuten vaikkapa Subarussa tai Toyotassa (jos olet näitä testannut)?
Varmasti luotettava peli. DPF voi toki oikutella, mutta ei taida olla sellaista merkkiä jossa tuota mahdollisuutta ei olisi olemassa jos DPF autosta löytyy.
"All 4 The Driver"

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 31.10.12 - klo:21:30
Onnittelut. Tuo kutonen on todella komea. Ja hintaan taitaa saada aika hyvin vastinetta.
Mites Mazdan ilmastoinnin toiminta, oletko ehtinyt siihen vielä syvällisemmin perehtyä? Samaa luokkaa Ocun kanssa vaiko "perus japsi" kuten vaikkapa Subarussa tai Toyotassa (jos olet näitä testannut)?
Varmasti luotettava peli. DPF voi toki oikutella, mutta ei taida olla sellaista merkkiä jossa tuota mahdollisuutta ei olisi olemassa jos DPF autosta löytyy.

Kiitoksia vaan. Eipä ole vielä pahemmin kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta suuntaan tahi toiseen. Ei ainakaan mitään moitetta vielä ole löytynyt. Ei ole itsellä muista japskeista kokemuksia kuin tuosta 2006 Mazdasta. En kyllä senkään automaatti-ilmastoinnista juurikaan pahaa sanottavaa muista. Sen muistan että kylmillä pakkaskeleillä Auto -asennolla se pisti käynnistettäessä puhaltimet aivan täysille heti startin jälkeen vaikka lämmintä ilmaa ei ollut vielä saatavilla. Se ärsytti koska mekkala oli kova eikä siitä mitään hyötyä ollut. Pakko oli manuaalisesti ohjata puhallusta pienemmälle.

tuRboman

No just tuota tarkoitin. Moni japseilla ikänsä ajanut (mulla työpari) ei edes tiedosta tuota kun on tottunut siihen ja puhallin-nopeus aina manulla. Kehuu automaatin ttoimivan moitteetta. Eurooppalaisissa yleensä ei tarvi kajota kuin erityistilanteissa kuten kosteuden poistoon jne.
Toimiihan ne japsitkin mutta parempiakin on. Sanoo tässä Subarukuski.
"All 4 The Driver"

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 01.11.12 - klo:00:45
Eipä ole vielä pahemmin kokemuksia ilmastoinnin toimivuudesta suuntaan tahi toiseen.

No nyt on vähän enempi sitten kokemusta automaatti-ilmastoinnin toiminnasta. Kyllä, parannusta asiaan verrattuna edelliseen malliin on tullut. Enään ei kylmäkäynnistyksissä puhaltimet ala huutamaan vaan toimii hyvin huomaamattomasti. Kuskin ei tarvitse alkaa vääntelemään namiskoita. Lueskin manuaalia ja jopa siellä on mainittu että kylmissä oloissa käynnistettäessä automatiikka rajoittaa puhallustehoa.

Nipademu

Perheen kakkosauton päivityskuumetta pukkaa molemmille perheen osapuolille. Ongelmaksi on osittain muodostunut epäluottamus 170 hv pumppariin sekä se, että liukkailla keleillä se joka ekana lähtee vie Scoutin mennessään. (Onneksi sentään useimmin minä) Eilen piipahdin ohi kulkiessa vilkaisemassa -09 vuoden Impreza Td:tä, eikä ensivaikutelma ollut luotaan työntävä. Autolla ei ikävä kyllä päässyt vielä testiajolle, johon ei kyllä sula kelikään houkutellut, mutta lumien tultua koeajo täytyy kyllä käydä suorittamassa. Ainoaksi yleiseksi ongelmaksi tähän astisten googlettelujen tuloksena olen löytänyt tukkeutuvan hiukkasloukun. Tuonkaan en usko olevan perheessämme ongelma, koska matkat ovat järkiään +25 km. Odotellaan miten fiilikset kehittyy.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

JarnoF

Vähän on vanha suola alkanut janottamaan näiden kansanautokokemusten jälkeen:
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5099504. Variantin sporttialustasta on enempi itkua kuin iloa, tahtoo jousipallot alle! ;D

No joo... ehkä katotaan tää osamaksu ensin loppuun... :-\

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 19.10.12 - klo:09:05
Pimeinä iltoina on alkanut pohtia seuraavaa siirtoa, ajatuksissa seuraavat:

1) ML 280/320 CDI -08 ->
2) XC 60 D5 -10 ->
3) Q5 3.0 TDI
4) Q7 3.0 TDI

Kaikilla noista on tullut ajettua, mutta selvää suosikkia ei ole. Yhteinen kriteeri on, että kunnon varusteet
täytyy olla. Kiire ei ole, vaan seuraavan siirron ajankohta on aikavälillä ensi kevät - syksy.

Seiska tiputettu pois ja ajankohtaa aikaistetaan myös..

T

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 07.11.12 - klo:14:31
Seiska tiputettu pois ja ajankohtaa aikaistetaan myös..

Mikäs X3 ja X5 tipautti pois jo alkukarsinnoissa? Itsellä nyt muutama kuukausi kokemusta BMW:n 3.0D:stä ja ihan kelpo röpötin 520nm väännöllä painavaankin autoon...
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: T - 07.11.12 - klo:15:33
Mikäs X3 ja X5 tipautti pois jo alkukarsinnoissa? Itsellä nyt muutama kuukausi kokemusta BMW:n 3.0D:stä ja ihan kelpo röpötin 520nm väännöllä painavaankin autoon...

Ei ole tarjoutunut mahdollisuutta tutustua kumpaankaan vielä tähän mennessä. Aikanaan Allroadia ostaessa menin kyllä bmw kauppaan..maastohousut& huppari ja TRP sen hetkisenä II autona ei ilmeisesti sopinut heidän potentiaalisen ostaja määritelmään ja jäin ilman palvelua. Ei tästä sen ihmeämpiä traumoja jäänyt, joten ehdottomasti X:t täytyy ottaa mukaan, Kiitos T!

Quality

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 07.11.12 - klo:14:31
Seiska tiputettu pois ja ajankohtaa aikaistetaan myös..

XC60 käyttökokemuksia tarjolla lähes vuoden ja runsaan 20 tkm:n ajalta :).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:12:38
XC60 käyttökokemuksia tarjolla lähes vuoden ja runsaan 20 tkm:n ajalta :).

D3:lla ajoin viime syksynä ja sillä kokemuksella tuli tuo, että D5 täytyy olla. Hyvä auto, oikeastaan ainut mikä siinä hiertää on kontin koko.

-karhu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.12 - klo:12:38
XC60 käyttökokemuksia tarjolla lähes vuoden ja runsaan 20 tkm:n ajalta :).

Paljonko muuten pitää valtiolle maksaa, että saa ajella D5 XC60:sellä vuoden?

tuRboman

Mitähän se 3.0d X5 kuluttaa käytännössä. Siksi ihmettelen kun viime talvena ajoin pari kylmintä kuukautta 530xdA:lla ja se vei sekalaisessa ajossa n.12 litraa keskimäärin tankeista laskettuna. Meilläkin oli X5 mietintämyssyssä mutta jotenkin tuon 530:n jälkeen "meni fiilikset" ja biimerit unohdettiin tältä osin. Loisto autohan se oli ajaa, mutta ei vain mun makuun kaikilta osin.
"All 4 The Driver"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy