Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Markku J

Aika räyhäkkään vaihtarin löysit. Ei tuo varmaan hurjasti halvempi ollut, kun sinun autosi. Saitko oikeasti sen verran rahaa käteen, että tuo kannatti ? Varusteet tuossa saanee kaupan päälle ja aika makeat ne ovatkin. Eberin siirto vähän ihmetyttää liikkeen kannalta, kun tuossa on työllä varmaan isompi hinta kuin raudalla.

wtf

Tuo on kyllä paska fiilis kun hommaa uuden hienon auton ja sitten huomaa että ei olekaan vara maksaa osamaksueriä. Onnea "uudelle" vanhalle Audille.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Kvee

#1112
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.10.12 - klo:20:38
Aika räyhäkkään vaihtarin löysit. Ei tuo varmaan hurjasti halvempi ollut, kun sinun autosi. Saitko oikeasti sen verran rahaa käteen, että tuo kannatti ? Varusteet tuossa saanee kaupan päälle ja aika makeat ne ovatkin. Eberin siirto vähän ihmetyttää liikkeen kannalta, kun tuossa on työllä varmaan isompi hinta kuin raudalla.
Enpä räyhäkkäästä tiedä...tämän pyynti oli hiukan päälle 35 Tâ,¬, joten kyllä rahaa tuli välissä. Eberin siirto maksaa 900â,¬, ja se on sovittu kauppahintaan tehtäväksi. Vastaava laite asennettuna (Eberi + kauko + akkulaturi) kustantaa liikkeelle 2400â,¬, kun sen tarkistivat.

Ton-1

^^Noh, ei siinä välttämättä aina tuosta ole kyse, sitä voi vaan herätä ns. tähän päivään ja siihen että kulkuvälineessä, vaikka kuinka hieno se olisikin, ei oikein kannata 5-6 kymmentä tonnia kiinni pitää.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kvee

Lainaus käyttäjältä: wtf - 19.10.12 - klo:20:40
Tuo on kyllä paska fiilis kun hommaa uuden hienon auton ja sitten huomaa että ei olekaan vara maksaa osamaksueriä. Onnea "uudelle" vanhalle Audille.
Heh...tämän tyyppisiä kommentteja oli lupa odottaa. Kaikki eivät kaikkien ihmisten mielenliikkeitä ymmärrä. On totta, että pidin kyllä autoa itselleni liian kalliina. Nyt kyllä samalla korotin osamaksuerää n. 100â,¬, joten sen osalta teoriasi ontuu. Toki laina aika lyheni!

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 19.10.12 - klo:20:45
^^Noh, ei siinä välttämättä aina tuosta ole kyse, sitä voi vaan herätä ns. tähän päivään ja siihen että kulkuvälineessä, vaikka kuinka hieno se olisikin, ei oikein kannata 5-6 kymmentä tonnia kiinni pitää.
Niinhän se on...en usko että enää niin kallista autoa hankin, ainakaan uutta. Takkiin tuli todella reilusti, joten budjettimielessä olisi kannattanut ajaa autolla vaikka viisi vuotta. Mutta, suunnitelmana ajella tällä nyt vuosi ja katsella seuraajaa ensi vuoden lopulla.

cipher

Mielenkiintoinen liike. Toki noitakin joskus täytyy/kannattaa tehdä. Mitä tuolla 12t â,¬urolla mahdollisesti nyt saavuttaa / mihin prioriteetissa korkeampaan rahat pitää kohdentaa?

Uppe

Lainaus käyttäjältä: wtf - 19.10.12 - klo:20:40
Tuo on kyllä paska fiilis kun hommaa uuden hienon auton ja sitten huomaa että ei olekaan vara maksaa osamaksueriä.

Mutta ei yhtä shaisse kun se että luulee pääsevänsä ilakoimaan että joku joutuu vaihtamaan autonsa vanhempaan rahan puutteessa mutta huomaakin että näin ei ole.


Varre5

Olen jo pidemmän aikaa pohtinut, millä ihmiset rahoittavat nämä kalliit autot? Ei mun perheen yli 100te:n tulot riitä tuollaisten autojen ostoon. Onko osamaksut minkämoisilla kuukausierillä ja vuosilla ja jääkö vielä loppuvelkaakin jäljelle? Onko aikomustakaan maksaa autoa koskaan itselle vai vähitellen vain kasvattaa lainaa vaihtojen yhteydessä vai mitä ihmettä? Ei kyllä kovin suurta järkeä ole tuossakaan, että vaihdetaan halvempaa ja kärsitään arvonalenemista useita tonneja. Nekin tonnit pitäisi kai maksaa?

Quality

Ei ollenkaan paha peliliike Kveeltä - onnittelut hulppeasta vaihtarista! Ja takuulla tuolle käteen jäävälle valirahalle on käyttöä - olisi itselläkin, jos kantti kestäisi downshiftauksen. Jos vaihtaisin Volvon vaikka parivuotiaaseen 100 tkm ajettuun "jumalautoon" eli Tiguaniin, voisin saada hyvinkin sen parikymppiä hanskaan. Ja vielä olisi melkein saman luokan kärry alla ;). Q5 jäisi kyllä haaveeksi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

monster

Hyvä peliliike Kvee:ltä. Ei tosiaan ole järkeä makuuttaa rahaa nuissa 70keur+ kuitenkin aika peruskinnereissä joissa arvo laskee 20keur/v... Tilalle vaan 50keur käytetty Porsche niin ei arvo laske samaa tahtia kuin näissä 70keur karvalakki A6:ssa ;D ;D ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Quality

Lainaus käyttäjältä: Varre5 - 19.10.12 - klo:21:07
Olen jo pidemmän aikaa pohtinut, millä ihmiset rahoittavat nämä kalliit autot? Ei mun perheen yli 100te:n tulot riitä tuollaisten autojen ostoon. Onko osamaksut minkämoisilla kuukausierillä ja vuosilla ja jääkö vielä loppuvelkaakin jäljelle? Onko aikomustakaan maksaa autoa koskaan itselle vai vähitellen vain kasvattaa lainaa vaihtojen yhteydessä vai mitä ihmettä? Ei kyllä kovin suurta järkeä ole tuossakaan, että vaihdetaan halvempaa ja kärsitään arvonalenemista useita tonneja. Nekin tonnit pitäisi kai maksaa?
517 viestiä on kirjoitettu tuolla, pääasiassa aiheesta, osin myös aihetta sivuten.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kvee

#1122
Lainaus käyttäjältä: cipher - 19.10.12 - klo:21:02
Mielenkiintoinen liike. Toki noitakin joskus täytyy/kannattaa tehdä. Mitä tuolla 12t â,¬urolla mahdollisesti nyt saavuttaa / mihin prioriteetissa korkeampaan rahat pitää kohdentaa?
Kyllä tätä varmaan moni ihmettelee. Väliraha meni kokonaisuudessaan rahoitettavan osuuden pienentämiseen, eli se ei vaikuta suoraan mitenkään, varsinkaan kun erää vielä nostin. Oikeastaan velipoika osui asian ytimeen, kun hänelle asiasta kerroin...eli ei ihmetellyt, koska muisti vuodenvaihteen jälkeiset kommenttini uudesta autosta..."on se ihan ok, mutta..." jne. Vaikka uusi A6 oli kiva laite, ei minulla ole sitä yhtään ikävä, kuten ei muitakaan entisiä autojani.

Kvee

#1123
Lainaus käyttäjältä: Varre5 - 19.10.12 - klo:21:07
Olen jo pidemmän aikaa pohtinut, millä ihmiset rahoittavat nämä kalliit autot? Ei mun perheen yli 100te:n tulot riitä tuollaisten autojen ostoon. Onko osamaksut minkämoisilla kuukausierillä ja vuosilla ja jääkö vielä loppuvelkaakin jäljelle? Onko aikomustakaan maksaa autoa koskaan itselle vai vähitellen vain kasvattaa lainaa vaihtojen yhteydessä vai mitä ihmettä? Ei kyllä kovin suurta järkeä ole tuossakaan, että vaihdetaan halvempaa ja kärsitään arvonalenemista useita tonneja. Nekin tonnit pitäisi kai maksaa?
Tarkoitus oli toimia kuten edellisenkin kanssa, eli maksaa auto pois ennen vaihtoa. Maksuaika kolmisen vuotta.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.10.12 - klo:21:08
Ei ollenkaan paha peliliike Kveeltä - onnittelut hulppeasta vaihtarista! Ja takuulla tuolle käteen jäävälle valirahalle on käyttöä.
Kiitos vaan...välirahan suurin hyöty on se, että voi taas seuraavaa kulkinetta alkaa miettimään aiemmin. Ajellaan nyt yksi talvi tuolla ja kerätään kokemuksia.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 19.10.12 - klo:21:32
Kiitos vaan...välirahan suurin hyöty on se, että voi taas seuraavaa kulkinetta alkaa miettimään aiemmin. Ajellaan nyt yksi talvi tuolla ja kerätään kokemuksia.

Nyt kannattaisi pitää tätä autoa kuitenkin vähän pidempään, arvonalentuma on nyt siinä pientä ja samalla saisit kuoletettua tästä kaupasta syntynyttä tappiota.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Hyvä, että Kvee pysyi autokannassa ja sai vielä kunnon traktorikoneen siihen:)

Lukiesseni tätä ketjua ihmettelen jäsenten kommentteja liittyen vaihtamista vanhempaan ja enemmän ajettuun autoon. Mitä väliä vaikka se olisikin taloudellisista syistä?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.10.12 - klo:21:52
Hyvä, että Kvee pysyi autokannassa ja sai vielä kunnon traktorikoneen siihen:)

Lukiesseni tätä ketjua ihmettelen jäsenten kommentteja liittyen vaihtamista vanhempaan ja enemmän ajettuun autoon. Mitä väliä vaikka se olisikin taloudellisista syistä?

Näin on, eikä tuossa Kveen uudessa kulkineessa ole mitään väheksyttävää, päinvastoin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

monster

Jos kaikki vaihtaisi aina uudempaan ja isompaan ja kalliimpaan niin kaikilla olisi pihassa uudet A8:sit isoimmalla mahdollisella koneella  :o
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

SKU

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.10.12 - klo:21:52
Lukiesseni tätä ketjua ihmettelen jäsenten kommentteja liittyen vaihtamista vanhempaan ja enemmän ajettuun autoon. Mitä väliä vaikka se olisikin taloudellisista syistä?

+1

Kai se tuottaa joillekin jotain sairasta mielihyvää?
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

wtf

Suomalainen duunari autokaupolla:

On se kyllä hieno tuo uus Audi. varmasti kaveritkin kadehtisivat.
-Automyyjä: Terve. uutta autoa katselemassa?
-Duunari: Joo, miten jos laitan tuon vanhan vaihdossa ja otan tohon uuteen tuon ja tuon varusteen?
-Automyyjä: hyvä päätös mahtava paketti! Minkälainen se sun vaihdokki on?
-Duunari: tuossa se on. Vuoden vanha, ajettu 30tkm.
-Automyyjä: Tuo on hieno peli. Katsotaanpa...tuo Audi on varusteineen 60 tuhatta ja hyvitys "vanhasta" 25 tuhatta joten väliraha 35 tuhatta.
-Duunari: Mutta tuo maksoi vuosi sitten 35 tuhatta varusteineen?
-Automyyjä: No katsotaan siihen sopiva rahoitus. Eli erotus on 35 tuh. vanha riittää käsirahaksi joten viiden vuoden maksuajalla kuukausieräksi jää noin 700â,¬
-Duunari: Mutku siitä on vielä 15 tuhatta velkaa?
-Automyyjä: No ei se mitään. Me voidaan laittaa se viimeiseen erään joka tuolloin olisi 15000â,¬ ja kuukausieräksi jäisi 798â,¬ viiden vuoden maksuajalla.
-Duunari: Jaa-a. Aika kovalta kuulostaa tuo kuukausimaksu.
-Automyyjä: No jos oikeen sulle katotaan, niin viimeisen erän voisi nostaa 20 tuhanteen jolloin kuukausieräksi jäisi hieman alle 700â,¬
-Duunari innoissaan: No mahtava homma! tehdään kaupat!

Ja sitte sama homma vuoden päästä.


Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

monster

wtf:n kommentti kuuluu tuonne uusien autojen autojenvaihtopohdiskeluun - voisiko modet siirtää sen sinne? Kiitoksia  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Quality

... ei taida jaksaa, menköön perjantain piikkiin -- tämän kerran ;D
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Zaasa

Duunarina arvioisin ettei kukaan kolleega osta uutta autoa 700-800â,¬ kk erällä ::)
Varakkaampien ylivelkaaantuneiden hankintoja.

Duunarina ei ole varaa velkaantua,välirahan uuteen RS:n maksoin käteisellä. :)

monster

ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

cipher

Tuohon muutamien potemiseen kommenteista: aika herkkänahkaista on jos näitä kommentteja/kysymyksiä vääntää negatiivisiksi (yksi taisi olla toki). Kyllähän jokainen ymmärtää, että elämäntilanteet ja miksei mielenkiinnonkin kohteetkin muuttuvat. Ja siinä auto on usein pienessä roolissa.

Oletin vilpittömästi tähän asti, että uudet A6:et on liki poikkeuksetta työsuhdepelejä. Itse koskaan laittaisi sijoitusasunnon (pienen ja hivenen kehän ulkopuolelta) verran omia rahoja tylsään, raskaan näköiseen pappamalliin. Tämän saa tulkita negatiiviseksi kommentiksi jos haluaa vapaasti.

Tzeipii

Kannattaa aina maksaa auto kerralla pois. Jos ei ole varaa kunnon autoon niin, julkinen liikenne toimii, fillarilla pääsee, myös kävellen olisit jo perillä ;). Eli se on asenteista kiinni miten me tätä yhteiskuntaa rakennamme seuraaville sukupolville, kun sitä arvioidaan liikenteen pohjalta. Ja tämä kaikki lähtee yksilötasolta. Se hyvä puoli tällaisessa taantumassa on se, että sen synnyttämät "nousukkaat" katoaa vähin äänin maan alle. Sen näkee esim. vaihtoautotarjonnastakin tällä hetkellä, pitkät rivit uuden karheita entisiä työsuhde Audeja ja Bemareita 8) isojen entisten suomalaisten yrityksien autokannasta. Pää tuli ns. vetävään käteen, ja yhden ison "elektroniikkayrityksen" :( murheenkryyneistä te varmasti tiedättekin.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

skriko

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 19.10.12 - klo:23:46
Kannattaa aina maksaa auto kerralla pois. Jos ei ole varaa kunnon autoon niin, julkinen liikenne toimii, fillarilla pääsee, myös kävellen olisit jo perillä ;). Eli se on asenteista kiinni miten me tätä yhteiskuntaa rakennamme seuraaville sukupolville, kun sitä arvioidaan liikenteen pohjalta. Ja tämä kaikki lähtee yksilötasolta. Se hyvä puoli tällaisessa taantumassa on se, että sen synnyttämät "nousukkaat" katoaa vähin äänin maan alle. Sen näkee esim. vaihtoautotarjonnastakin tällä hetkellä, pitkät rivit uuden karheita entisiä työsuhde Audeja ja Bemareita 8) isojen entisten suomalaisten yrityksien autokannasta. Pää tuli ns. vetävään käteen, ja yhden ison "elektroniikkayrityksen" :( murheenkryyneistä te varmasti tiedättekin.

Miksi???

Tzeipii

Audi A4 1.8T Avant Multitronic

skriko


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy