Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 20.09.12 - klo:21:01
Tuttava harrasti myös pieni muotoista autokauppaa "halvoilla" autoilla.Lopetti kun verottajalta tuli 10000â,¬ mätkyt autokauppojen vuoksi.

Tämä kaveri josta minä puhuin edellä, tekee tuota homma nykyään päätoimisesti. Tehnyt samaa bisnestä jo yli 15v. Aloitti kotitalon pihalla ja nyt on jo oikeat tilat. Autot on silti samoja. Edullisen oloisia, mutta suurin osa kauheassa kunnossa ja on aika selvää miksei lasipalatsit niitä pihoillaan kauaa katsele.
"All 4 The Driver"

bustedi

Pohdiskelu työauton kanssa loppu kun ostin tänään vm 07, 128tkm ajetun Toyota Hiacen. 4wd, webasto+lohkolämppäri+takatilan lämmitin, army-malli, ilmastointi, peräkoukku, lisävalot edessä ja takana.

Ei tarvii enää poikien 450tkm ajetulla takatuupparilla ajella, jää seisomaan pihaan vara-autona..
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

AP

http://www.nettiauto.com/audi/rs4/5020319

Tuon kun suoralla hakis niin tuskin jäis liikkeelle voittoa..  ;) Hetken ollut tuokin myynnissä, eipä taida olla helppo noista isolohkoista eroon päästä..
A4 2.0TdiQ avant 2018

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: AP - 01.10.12 - klo:10:15
Hetken ollut tuokin myynnissä, eipä taida olla helppo noista isolohkoista eroon päästä..

Ja eroonpääsemisen vaikeusastetta nostanee sekin että käynnyt AVK:n kautta ( tämä tieto toiselta saitilta).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

AP

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.10.12 - klo:10:20
Ja eroonpääsemisen vaikeusastetta nostanee sekin että käynnyt AVK:n kautta ( tämä tieto toiselta saitilta).

Aaa.. No tuo selittääkin aika paljon..
A4 2.0TdiQ avant 2018

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: AP - 01.10.12 - klo:10:31
Aaa.. No tuo selittääkin aika paljon..

No, mutta onhan se aito S*U*O*M*I -auto.  ;)

765turbo

Tänään loppu sitten Superbin kanssa yhteiselo kahden vuoden jälkeen, kun liisarin palautin pois kesken kauden.
Tämmöstä se ulkoistus isoissa firmoissa teettää :) No tilalle tuli kyllä jo eilen vm. 2002 TDi Pasuuna 130hv, farkkuna ja ilmastoituna, ajellaan ny hetki tolla ja mietitään sitten uutta liisarii.

poloboy

Lainaus käyttäjältä: AP - 01.10.12 - klo:10:15
http://www.nettiauto.com/audi/rs4/5020319

Tuon kun suoralla hakis niin tuskin jäis liikkeelle voittoa..  ;) Hetken ollut tuokin myynnissä, eipä taida olla helppo noista isolohkoista eroon päästä..

Kaverikin oli käynyt katsomassa tätä, oli paikan päälle päästyään ollut 'vähän' pettynyt, kun eivät eivät olleet etukäteen kertoneet, että auto oli kiertänyt ruttutukun kautta.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Qrainderi

Onko käytännön hyötyä vaihtaessa onko audi business malli vai ei? Tarkoitan siis, että saatko ei-business autosta vaihdossa enemmän jos on samat varusteet kuin business autossa. Ainakin lukenut, että hyvittävät noista business malleista vähemmän joskus tuolla tekosyyllä, mutta epäilen, että toimiiko hyöty myös näinpäin  ::)
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 01.10.12 - klo:15:02
Onko käytännön hyötyä vaihtaessa onko audi business malli vai ei? Tarkoitan siis, että saatko ei-business autosta vaihdossa enemmän jos on samat varusteet kuin business autossa. Ainakin lukenut, että hyvittävät noista business malleista vähemmän joskus tuolla tekosyyllä, mutta epäilen, että toimiiko hyöty myös näinpäin  ::)

Ainahan siihen alhaiseen hyvitykseen joku syy löytyy. Väärän värinen, liikaa / liian vähän ovia, väärä korimalli jne. Jollakin kauppiaan on perusteltava, miksi juuri tämä yksilö on niin halpa.

Viikkoa myöhemmin sama auto on myyntihallissa, jolloin korkeaa pyyntihintaa perustellaan täyteläisellä business-varustelulla..  ;)

SuperB

Ocu vaihtuu ensiviikollla diesel suppariin. Ensin piti ostaa 1.6 TDI greenline, mutta päädyin varmuuden vuoksi 140 hv 2.0TDI:hin.  ;D
Taunus -17

Tomi R

Oma vaihtopohdiskeluni päättyi eilen. Aluksi olin kiinnostunut A3 SB 1.8TFSI q:sta, mutta toimitusaikataulu kariutti tämän vaihtoehdon. Myös käytetty A5 coupe oli yksi vaihtoehto, mutta sopivaa yksilöä ei löytynyt.

Pari päivää sitten löysin n. vuoden ikäisen, vähän ajetun ja sopivan hintaisen A6 3.0 TDI 150kW q:n. Nettohyvityshinnan ero pk-seudun hintatasoon oli erittäin suuri, joten eilen sovin kaupat ja tänään kävin vaihtamassa. On kyllä hieno auto, nyt on hymy herkässä :).

Markku J

Upeeta, Tomi R ! Laitahan autotalliin uuden kuutosen tiedot, kun ehdit. Kuulostaa hyvältä valinnalta, jos löysit sopivaan hintaan noin tuoreen auton. Minuakin polttelee oman vastaavan odottelu. Itsellänikin jää A3 q toimitusaikataulun johdosta pois työsuhdeautomietteistä.

Matero

Lainaus käyttäjältä: Tomi R - 06.10.12 - klo:17:46
Pari päivää sitten löysin n. vuoden ikäisen, vähän ajetun ja sopivan hintaisen A6 3.0 TDI 150kW q:n. Nettohyvityshinnan ero pk-seudun hintatasoon oli erittäin suuri, joten eilen sovin kaupat ja tänään kävin vaihtamassa. On kyllä hieno auto, nyt on hymy herkässä :).

On kyllä varmasti hieno peli. Hyvä valinta!

nemos

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 01.10.12 - klo:15:02
Onko käytännön hyötyä vaihtaessa onko audi business malli vai ei? Tarkoitan siis, että saatko ei-business autosta vaihdossa enemmän jos on samat varusteet kuin business autossa. Ainakin lukenut, että hyvittävät noista business malleista vähemmän joskus tuolla tekosyyllä, mutta epäilen, että toimiiko hyöty myös näinpäin  ::)

Ainakin nuo TM:n keväisin ja syksyisin julkaisemat Grey-Henin hinnastot toimivat juuri näin. Ilman asiantuntemusta hinnat on johdettu suoraan uusien hinnoista. Esim. VW:n Trendline-mallit olivat noiden mukaan arvokkaampia kuin paremmin varustellut, mutta uutena halvemmat Luxlinet.
Volvo XC60 T8 Inscription

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Tomi R - 06.10.12 - klo:17:46
Oma vaihtopohdiskeluni päättyi eilen. Aluksi olin kiinnostunut A3 SB 1.8TFSI q:sta, mutta toimitusaikataulu kariutti tämän vaihtoehdon. Myös käytetty A5 coupe oli yksi vaihtoehto, mutta sopivaa yksilöä ei löytynyt.

Pari päivää sitten löysin n. vuoden ikäisen, vähän ajetun ja sopivan hintaisen A6 3.0 TDI 150kW q:n. Nettohyvityshinnan ero pk-seudun hintatasoon oli erittäin suuri, joten eilen sovin kaupat ja tänään kävin vaihtamassa. On kyllä hieno auto, nyt on hymy herkässä :).
Tuo on se oikea tapa, eli antaa jonkun toisen ottaa sen ensimmäisen suurimman persneton  ;)...onneksi olkoon.

Markku J

Just noin -tuohon järkevyystasoon kun itsekin pääsisi. Tuollaiset vähän ajetut helmet vaan tahtoo liikkeessä olla hinnoiteltu lähes esittelyautojen tapaan. Yksityiseltä voi tehdä hyvän kaupan (kuten minun A7 mielestäni meni aika mukavaan hintaan ostajalle - ostajan näkökulmasta - kun oli luokkaa 15 tonnia alle uuden).

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 06.10.12 - klo:19:43
Tuo on se oikea tapa, eli antaa jonkun toisen ottaa sen ensimmäisen suurimman persneton  ;)

Meitä "toisia" tällä palstalla on runsainmitoin, toiset vähemmän ja toiset taas senkin edestä.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Qrainderi

Nyt on kisaan liittynyt myös dieselien lisäämisen jälkeen 520d. F11:sta saa jo siihen 50kâ,¬ tiennoille 20-50tkm ajettuna, ihan hyvin varusteltuna. Hyvin kyllä kulki vaikka autossa jota koeajoin oli alla 20" aluvanteet. Alussa tuntu vähän vaikealta hahmottaa auton äärilinjoja, kun oli A4:sta ja 3-sarjaa testaillut. PDC:t tulevat ainakin tarpeeseen :)

Onhan tuo jo sitten enemmän perheauto ja sitähän tässä haetaan. A6 kiinostaisi myös, mutta niitä ei vielä saa tuohon hintaan tuota uutta mallia.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Tomi R

Kiitokset kommenteista  :), hyvältä kaupaltahan tuo vaikutti ja onneksi se oli mahdollista tehdä. Laitan auton autotalliosioon, kunhan saan siitä kelvolliset kuvatukset aikaiseksi.

Germera


Oman tulevan kevättalven autonvaihdossa käy aina välillä mielessä että voisihan sen Leasingin unohtaa ja ostaa omalla rahalla, jolloin tuo tietty hinnan yläkattomietintä poistusi....

Tuota ylläolevaa esimerkkiä mukaellen voisi ottaa vaihteeksi sen parivuotta käytetyn auton. kiikarissa ollut nyt A7, X5, Cayenne diesel tai jotain muuta vastaavaa. Kävisi ihan hyvin saksastakin kotoisin oleva yksilö.
Mutta tuon A7:n osalta tuntuu edelleen tulli ottavan saman veron ja enemmänkin kuin vastaavasta uudesta - tämä ei mene kyllä jakeluun. Viime viikolla tuli nettiautoon ihan OK A7 yksilö Laakkosella myyntiin pyynnillä 68 tonnia tai sinnepäin - ja tänään sen pyynti on päivittynyt 72800 euroon - ei h..vetti!!! yli 40 000 km ajettu 2011 malli, eihän tuossa ole mitään järkeä kun uuden hinnat alkaa  78 tasosta. Toki mukaan tarvitaan lisukkeita, mutta siltä pöyristyttää nämä paikalliset hinnat, kun vertaillaan mobile.de tai jopa kalliin kruunun hintoja bytbil.se osoitteista.

Jotenkin nuo X5:sen hinnat alkaa olla houkuttelevalla tasolla ja Cayennen dieselitkin alkaa olla kohta jo ulottuvilla. Se että olikiko tuossa isossa SUV:ssa mitään järkeä niin tiedä häntä... jotkin niillä kuitenkin ajaa ja usein ihan hymyillen.
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

rob-s

LainaaViime viikolla tuli nettiautoon ihan OK A7 yksilö Laakkosella myyntiin pyynnillä 68 tonnia tai sinnepäin - ja tänään sen pyynti on päivittynyt 72800 euroon - ei h..vetti!!! yli 40 000 km ajettu 2011 malli, eihän tuossa ole mitään järkeä kun uuden hinnat alkaa  78 tasosta. Toki mukaan tarvitaan lisukkeita, mutta siltä pöyristyttää nämä paikalliset hinnat,

Totta turiset! Jos sellaisen tarjoasit vaihdossa, saisit n. 50-60te..ja hintapyynti lasipalatsissa 70te
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kvee

Pari kuukautta kestänyt aprikointi downgreidaamisesta on lähellä toteutua. Enää ei puutu kuin yön yli koeajo vaihdokkiehdokkaalla, joka ehkä toteutuu huomenna. Jos sen jälkeenkin fiilis on "OK", niin sitten kauppa toteutuu.

En ole ikinä edullisempaan vaihtanut, enkä myöskään näin paljon takkiin autokaupassa arvonalenemisena ottanut. Autokauppa-oppirahoja olin myös jo luullut maksaneeni, mutta näköjään sekin piti vielä tehdä.

Mitään järjellistä syytä vaihtointoon ei ole. Uuteen Audiin ja Bemuun saamani vaihtotarjoukset olivat tolkuttoman huonoja, ja muutenkin sain viestiä, että kannattaa ajaa nykyisellä vielä vuosi kun sen arvo ei siinä ajassa enää hirveästi laske. Vuoden päästä minä taas näen itseni autokauppaa miettimässä...siis tämän nyt ehkä toteutuvan jälkeen.

Nyt on pari uutta autoa koettu, joten kohta ehkä taas koetaan käytetyn ongelmia pikkuvikoineen ja hälyäänineen  ;)

Quality

Aika niukkaa ja arvoituksellista on Kveen jakama tieto.... mutta ehkä kaikki aikanaan ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kvee

Niin...kun palstan vaikutukset ihmisen "järjenjuoksuun" on jo nähty, niin ajattelin että spekuloidaan sitten jälkeenpäin :). Edellistä kauppaa jälkiviisastelemalla olisi ehkä kannattanut ostaa selkeästi erilaisempi kulkine, mutta niin se on ihmismieli häilyväinen.
Käytettyyn vaihdettaessa valikoima pienenee, kun se on samalla hyväksyttävän välirahan metsästystä. Muutaman vuoden vanhasta kulkineesta kuitenkin siis nyt kyse.

Mikko

Vaikka eipä tämä nyt mitenkään ajankohtaista ole niin vähän miettinyt, että vuoden pari päästä hakisi/haetuttaisi tämmöisen Saksasta. Silloin hintakin alkaa varmaan olla sillä tasolla, että on varaa. Mielellään ottaisi kuitenkin sellaisen, jossa takuu vielä voimassa. Mutta mieli ja käytännön realiteetit voi sitten silloin olla ihan jotain muuta. Suunnitelma on tällä hetkellä kuitenkin tämä. :)

Jere#18

Pimeinä iltoina on alkanut pohtia seuraavaa siirtoa, ajatuksissa seuraavat:

1) ML 280/320 CDI -08 ->
2) XC 60 D5 -10 ->
3) Q5 3.0 TDI
4) Q7 3.0 TDI

Kaikilla noista on tullut ajettua, mutta selvää suosikkia ei ole. Yhteinen kriteeri on, että kunnon varusteet
täytyy olla. Kiire ei ole, vaan seuraavan siirron ajankohta on aikavälillä ensi kevät - syksy.

Kvee

#1107
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 11.10.12 - klo:22:04
Niin...kun palstan vaikutukset ihmisen "järjenjuoksuun" on jo nähty, niin ajattelin että spekuloidaan sitten jälkeenpäin :). Edellistä kauppaa jälkiviisastelemalla olisi ehkä kannattanut ostaa selkeästi erilaisempi kulkine, mutta niin se on ihmismieli häilyväinen.
Käytettyyn vaihdettaessa valikoima pienenee, kun se on samalla hyväksyttävän välirahan metsästystä. Muutaman vuoden vanhasta kulkineesta kuitenkin siis nyt kyse.
Tänään sitten parin päivän ja 600 km koeajon jälkeen tuli nimet paperiin. Ensimmäistä kertaa elämässä tuli vaihdettua edullisempaan, mutta toisaalta autoa tarjoaa jotain erilaista;

A6C6 Avant 3.0 Tdi quattro -08, ajettu 113 tkm, ollut huoltoleasingissä Suomessa.
- Väri joku metalliharmaa
- S-line ulkopaketti (tosin vain maski ja kai jotain puskuria tms.)
- Navi
- Ruskeat nahkapenkit muistilla
- Sähkötakaluukku
- Eberi siirretään edellisestä
- Vakioalusta ja 17 renkaat x 2

Ajettavuudessa suurin ero on ohjauksessa, joka uudemmassa mallissa on selkeästi tunnokkaampi, ja palauttaa huomattavasti paremmin. Fiilis sisällä tietysti vanhahtavampi, mutta mitään oleellista puutetta ei mielestäni ole. Auto ei kitise eikä natise (kop kop) ainakaan toistaiseksi. Moottori antaa mukavia elämyksiä ääni- ja tehoreservien osalta. On tämä autonvaihto näköjään mukavaa näinkin päin  :)

SKU

No niin...sitten ei kun liukkaita odotellessa ;)

Varmasti nelari tuottaa positiivisia viboja. Onnea uudesta käytetystä!
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Kiitos, katsotaan miten se yhteiselo alkaa sujumaan  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy