Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 05.07.12 - klo:12:30
Eipä siinä ihmeämpää perustelua..alunperin sinulle kerrottu hinta 69ke, nyt hintalapussa 59 -> riittävästi perusteluja tarjota tuo 49ke.

Juu ja varmaan ilomielin tekee kaupat,kun ensimmäisen kaupanhieronnan ale oli suurensuuri 1.2%
ID.3 Business
Golf VIII

Rodmani

#781
Tämä yksilö olisi pohdinnan aiheena http://vaihtoautot.delta.fi/auto/volvo/v70/156654 ja superbbi menisi vaihdossa.. Autokauppias on jo käytännössä kaikki laittanut valmiiksi joten, jos auto miellyttäisi niin saisi hakea poijes.. 1.vuoden/20.000km takuunkin sain "puhuttua" kaupantekijöiksi.. Olisikos kenelläkään kokemuksia/mielipiteitä tai muuta juttua puolesta tai vastaan? ;)
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Quality

LainaaTämä yksilö olisi pohdinnan aiheena

Siis mikä yksilö?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Rodmani

Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Rodmani - 05.07.12 - klo:20:10
Tämä yksilö olisi pohdinnan aiheena http://vaihtoautot.delta.fi/auto/volvo/v70/156654 ja superbbi menisi vaihdossa.. Autokauppias on jo käytännössä kaikki laittanut valmiiksi joten, jos auto miellyttäisi niin saisi hakea poijes.. !.vuoden/20.000km takuunkin sain "puhuttua" kaupantekijöiksi.. Olisikos kenelläkään kokemuksia/mielipiteitä tai muuta juttua puolesta tai vastaan? ;)

En kyllä oikein ymmärrä vaihdon tarkoitusperiä... Mutta jokainen tekee itse valintansa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Quality


Ei ollutkaan mikään turha kapine ;). Ei kun siitä vaan, moottori on hieno, samoin kokonaisuus väriä myöten :D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Rodmani

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 05.07.12 - klo:20:16
En kyllä oikein ymmärrä vaihdon tarkoitusperiä... Mutta jokainen tekee itse valintansa.

Perusteluja kiitos??
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Rodmani

Lainaus käyttäjältä: Quality - 05.07.12 - klo:20:17
Ei ollutkaan mikään turha kapine ;). Ei kun siitä vaan, moottori on hieno, samoin kokonaisuus väriä myöten :D.

Tuo moottori tuossa itteäkin kiinnostaisi kaikkein eniten 8)
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Rodmani - 05.07.12 - klo:20:21
Perusteluja kiitos??

Tietämättä tarkemmin nykyisen autosi kilometrejä tai tarkempaa kuntoa, niin eikö tuo Vulva ole kuitenkin 3 vuotta vanhempi, reilusti isompi ruokainen, kankeampi, raskaampi?, pienempi tiloiltaan ja huonompi varustelultaan? Ainoa selkeä etu on teho, mutta eikö sitäkin saisi esim. ohjelmoimalla nykyisen?

Tämä nyt ainoastaan minun mielipiteeni.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

MasTurbo

Sen mitä olen vanhempieni 2.5T aut v70 ajanu niin ei kiitos. Loota on ihanpaskakuminauha omaan makuun. Samoin auton jousitus geometria on minusta vesisänkymäinen. En tykkää. Auto vm2007.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

exari

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 02.07.12 - klo:13:25
G-Astra on oikein oiva valinta parin tonnin käyttöautoksi. Semmonen tuli valittua siskolle käyttöpeliksi parisen vuotta takaperin. Ainakaan uudemmat yksilöt (2000->) eivät ruostu kovin helposti ja suurin osa ongelmista on suht helppoja (=halpoja) korjata, kunhan jaksaa goolata ja olla pikkuisen omatoiminen. Marmorilla Ooppelinkiin saa hukattua rahaa ihan kiitettävästi

Vissiin kaksi kalleinta vikaa ovat vuotava ohjaustehostin ja toinen on vuotava jäähdytys tms systeemi ilmastoiduissa yksilöissä (tämä jälkimmäinen vika vuotaa siis auton sisälle ja vaikka osat eivät ole kalliita, hommassa on työmäärää, kun pitä purkaa kaikenlaista osaa pois).

Ainakin 16 venanen 1,6 -kone on ihan kelpo moottori keulalle. Kulkee mukavasti ja ei kuluta älyttömiä. Ja vaikka hihnanvaihtoväli on 4v 60tkm, osat on järkevän hintaisia töineen (muistaakseni n. 250e töineen liikkeessä vaihdettuna).

Systerin autoon ei onnistunut vakkarin asennus heittämällä, kun ohjauspylväästä ei löytynyt kaapelointia vakkarille. Itse tutkin mutta liekö katsoin väärin...

Eli jos salama keulalla ei ole este, tuommoisesta saa kelpo käyttökärryn.

Nykyään jakohihnan vaihtoväli 40000 km...  arwidson maksoi  kahteen pelkästään  kaverin korjaamolla hihnan vaihdettuihin mooppeleihin koneen. kilsoilla 52000 ja 47000.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.07.12 - klo:20:30
Sen mitä olen vanhempieni 2.5T aut v70 ajanu niin ei kiitos. Loota on ihanpaskakuminauha omaan makuun. Samoin auton jousitus geometria on minusta vesisänkymäinen. En tykkää. Auto vm2007.

Tuo Geartronic on ilmeisesti aika kuulu tuosta kuminauhamaisuudesta, eikä se ole korjautunut vielä uudemmissakaan (-08-10) malleissa. Ihan nykyisemmistä en osaa sanoa.

P.S. Jos Volvoa meinaat tehon vuoksi, niin menisin suoraan R osastolle. Silloin sen voiman saa tiehenkin välitettyä  ;)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Quality

LainaaTuo Geartronic on ilmeisesti aika kuulu tuosta kuminauhamaisuudesta, eikä se ole korjautunut vielä uudemmissakaan (-08-10) malleissa. Ihan nykyisemmistä en osaa sanoa.

Vanhemmista ei ole kokemuksia, mutta onhan Geartronic sentään napakka laatikko verrattuna Multitronicciin ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

clima

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 05.07.12 - klo:20:26
Tietämättä tarkemmin nykyisen autosi kilometrejä tai tarkempaa kuntoa, niin eikö tuo Vulva ole kuitenkin 3 vuotta vanhempi, reilusti isompi ruokainen, kankeampi, raskaampi?, pienempi tiloiltaan ja huonompi varustelultaan? Ainoa selkeä etu on teho, mutta eikö sitäkin saisi esim. ohjelmoimalla nykyisen?

Tämä nyt ainoastaan minun mielipiteeni.

Yhdyn mielipiteeseesi.
Masturbo toi myös edellä oleellisen tuon V70 mallin ajettavuuteen liittyen.

MasTurbo

Sit kun mä täytän 60v niin voi kelpuutta tommosen lulla volvon :)
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Rodmani

Kiitoksia kokemuksista ja mielipiteistä, joita tulikin jo lyhyessä ajassa monia. Nykyinen on vm.2009 1.8 tsi dsg ja ajettuna n.114tkm. Tuosta geartronicista juttelinkin kaverini kanssa jolla lastutettu d5 ja kertoili, että automaatti asennossa tykkää luistattaa kytkintä ja siinä "manuaali" asennossa olisi huomattavasti terävämpi.. Toisaalta taas siinähän, siiten tökitään itse vaihteita.. Toisaalta farmalille olisi käyttöä koiriemme puolesta ja voimahan kiinnostaa aina.. Toisaalta en ole oikein kallellaan mihinkään suuntaa ennenkuin käyn pällistelemässä/ajelemassa autolla. Saas nährä
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Quality

LainaaToisaalta en ole oikein kallellaan mihinkään suuntaa ennenkuin käyn pällistelemässä/ajelemassa autolla. Saas nährä

Koettavahan se on ihan henk.koht. ennenkuin voi mitään arvioita ottaa vastaan. Kokemukset kun ovat niin yksilöllisiä.

Se on kyllä totta, että Vollen kulutus- ja päästölukemat ovat kovat verrattuna melkein mihin tahansa vag:iin. Auton massa on suuri ja vaatii veronsa. Samoin Volvon kankeus ei ole myytti vaan fakta. Mutta uskoisin, että maantiellä V70 pärjää erinomaisesti mille tahansa vag:lle. Mutta sekin on koettava.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.07.12 - klo:12:12
Ei pidä arpoa liikaa ;)
Rahat näppiin ja ovet säppiin.
Eihän tässä rahasta kiinni olekaan, ei vain pääse tarpeeksi ajoissa katsomaan hyviä yksilöitä kun töissä on kerpele pelkkää iltavuoroa.

MasTurbo

Rodmani: siinä manuaali asennossakin se loota on kauhee. Dsgn jälkeen petyt.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

eGetin

Lainaus käyttäjältä: exari - 05.07.12 - klo:20:33
Nykyään jakohihnan vaihtoväli 40000 km...  arwidson maksoi  kahteen pelkästään  kaverin korjaamolla hihnan vaihdettuihin mooppeleihin koneen. kilsoilla 52000 ja 47000.
Höpönlöpön. Noissa 16V bensoissa oli alunperin 90tkm vaihtoväli remmille mutta tehdas lyhensi sen myöhemmin 60tkm väliin.

exari

Kysyppä...mielelläänhän ne myydään sillä vaihtovälillä. ja aivan sama uskotko.

Rodmani

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.07.12 - klo:21:04
Rodmani: siinä manuaali asennossakin se loota on kauhee. Dsgn jälkeen petyt.

Tämä vaihtoehto on erittäin todennäköinen..
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

eGetin

Lainaus käyttäjältä: exari - 05.07.12 - klo:21:08
Kysyppä...mielelläänhän ne myydään sillä vaihtovälillä. ja aivan sama uskotko.
Luulisi merkkifoorumin tietävän ;D 60tkm on käsittääkseni ihan tehtaan toteama ja luulisi remmin katketessa menevän jonkun muun kuin oman lompakon piikkiin. No, Xsarassa on 120tkm ja ties kuinka monta vuotta vaihtoväli joten eipä niissä tarvitse paljoa ressata... Huomenna taas yhtä yksilöä vilkaisemaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.07.12 - klo:21:43
Luulisi merkkifoorumin tietävän ;D 60tkm on käsittääkseni ihan tehtaan toteama ja luulisi remmin katketessa menevän jonkun muun kuin oman lompakon piikkiin. No, Xsarassa on 120tkm ja ties kuinka monta vuotta vaihtoväli joten eipä niissä tarvitse paljoa ressata... Huomenna taas yhtä yksilöä vilkaisemaan.

Shitruunassa aikaraja on 10v ja pösössä samalla koneella 4v :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vankka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.07.12 - klo:21:05
Höpönlöpön. Noissa 16V bensoissa oli alunperin 90tkm vaihtoväli remmille mutta tehdas lyhensi sen myöhemmin 60tkm väliin.

Kyllä minun 1.6 16V jakohihna vaihettiin 60tkm välein. Alunperin tosiaan 90 mut laskettiin suomessa(?) 60tkm. Vaihto makso marmorilla 290â,¬ eli ei paha nykyseen passattiin ei tuo summa riitä edes töihin.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: exari - 05.07.12 - klo:20:33
Nykyään jakohihnan vaihtoväli 40000 km...  arwidson maksoi  kahteen pelkästään  kaverin korjaamolla hihnan vaihdettuihin mooppeleihin koneen. kilsoilla 52000 ja 47000.

Kylse tosiaan minunkin mielestä ja aiemmin tehdyn selvitystyön mukaan on 60tkm/4v. Näin on leimat systerin G-Astran huoltokirjassa. Aiemmin Ooppelilla oli jossain konetyypissä (olisko ollu 1.8 kone) toi 40tkm raja mutta se ei ainakaan ollut G-Astran 1.6.

Jos viivalla olisi Ksara ja Gastra, niin ite ottasin Gastran. Sisarmerkki-Pösöistä on vain hyviä kokemuksia mutta minusta ooppeli väsyy hitaammin.

exari

Ok-mutta niukastihan tuo on-lähes yhtä huono kuin vag-ketjukoneissa...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: exari - 05.07.12 - klo:22:03
Ok-mutta niukastihan tuo on-lähes yhtä huono kuin vag-ketjukoneissa...
Tiedä sitten. Tuossa Opelissa pelastaa paljon nimenomaan tuo huollon halpuus. Volkkareissa kuitenkin vain 30tkm pidempi vaihtoväli ja huollot taatusti kalliimpia.

tsiih

Sekä astran että sitikan jakohihnat ovat todella helppoja ja nopeita = halpoja vaihtaa. Kuin myös muutkin huoltotoimenpiteet.
Aika samalla viivalla on autot, astra ehkä vielä hiukan tukevampi ajaa mutta xsara on hiljaisempi. Astroissa ilmastoinnin kompuran magneettikytkin ja lauhdutin ovat kulutustavaraa, mutta suht helpot nekin korjata.
Toisaalta xsara jos saa sähkövikabasillin, niin se on oksat pois  ;D Ranskalainen kun tykkää että sähköjohtojen värikoodit ovat turhia, parempi laittaa koko nippu samanvärisiä johtoja ja erotella ne sitten huonosti näkyvin numeroin  :D Samoin releet voi lykätä ohjainlaitteiden sisälle, helppo ne on sitten sieltä etsiä ja vaihtaa - Kyllä saksalaisten ja japanialaisten sähkölaitteet ovat ykkösluokkaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Ehdottaisin sinulla eGetin vielä ikuista all-time-favourittiani eli galanttia. Se on vielä aika hyvännäköinenkin imo.
Esim. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/4903731

Mun mielestä kun asterix ja saara on vähän niinku naisten ja vanhusten autoja  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ton-1

Hyvin subjektiivinen mutta mielipide kumminkin, noi mitsut on hyvänoloisia, oli joskus liipasimella juurikin Tsiih:n linkkaaman värinen mutta 2,5 l v-kuukalla varustettu manuaaliauto, tuo kone kävi äänettömimmin ( ihmettelin tätä oikein konepelti auki) kuin muut bongaukseni tuohon mennessä, oli kiva peli ( ainakin sen koeajon ajan  ;D ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy