Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: skula - 06.06.12 - klo:09:25
En ole väittänyt Audia turvallisemmaksi kuin ikätoveri Volvo.

Et väittänytkään, enkä minä sinun sanonutkaan niin väittäneen. Mutta kirjoitit Audista "rautaa ympärillä joten pienet töytäsyt ei tapa", minkä minä kyllä ymmärrän viittaavan turvallisuuteen. Yritin vain tuoda esiin, että ei se rauta ympärillä ole mikään turvallisuuden tae, vaan ne viimeisessä lauseessasi parjaamasi "pikkukipot" ovat tuossa selvästi edellä, jos vertaat 90-luvun isoa laivaa ja 2000-luvun pikkukippoa.

Lainaus käyttäjältä: skula - 06.06.12 - klo:09:25
Tuohon turvallisuuteen vetoaminen on melkoiista jeesustelua, sitten pitäisi kyseenalaistaa kaikki muutkin

Toki. Mutta jos se on jeesustelua, niin ei kai sitä sitten kannat käyttää argumenttina sen Audin puolesta.  ;) ;) ;)

Emil Eagle

Laitoin kokeeksi nettiautoon haun alle 205tkm, 1900-3200e, katsastettu alle vuoden sisään, bensa, ja jotta hakutulosten määrä olisi järjellinen, klikkasin myös ajonvakautuksen. Tulos oli yllättävän laiha, vain seitsemän autoa tämänhetkisestä tarjonnasta.
Kiitokset mukavasta foorumista.

rob-s

LainaaOliko sinun ja naapurisi autot heidän maahantuomia uusia vai käytettyjä? Vaikuttaisi kuitenkin RX:nkin myynti vetävän heillä hyvin. Pikkuisen polttelisi suomen virallista maahantuontia laajempi valikoima.

Molemmat olivat käytettyjä, minun Audi maahantuojan entinen ja naapurin taisi olla tuonti kun sitä mittarilukemaa oli noin rajusti rukattu.
Lähinnä toiminta- ja kauppatavat askarruttavat sekä autojen taustojen epäselvyys joissakin tapauksissa.

Uudet autot todennäköisesti teknisesti ihan niin kuin pitää olla, lähes aina ns. ylivuotisia tai jopa useampi (joskus niillä ollut 5 vuotta vanhoja ajamattomia bemareita)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

ram1

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 06.06.12 - klo:11:15
Laitoin kokeeksi nettiautoon haun alle 205tkm, 1900-3200e, katsastettu alle vuoden sisään, bensa, ja jotta hakutulosten määrä olisi järjellinen, klikkasin myös ajonvakautuksen. Tulos oli yllättävän laiha, vain seitsemän autoa tämänhetkisestä tarjonnasta.

Jos jätetään Opelit,Citikat ja Fiiut pois, niin tässä olisi mun lista.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4846683
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/4746828
http://www.nettiauto.com/volvo/850/4803860
http://www.nettiauto.com/bmw/520/4824169
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Skula

Montako kuolee suomessa liikenteessä "syytömästi" ja vielä sen takia että auto ei ole se turvallisin valinta?

Moniko tappaa itsensä alkoholilla tai väärällä ruokavaliolla tai jopa vain tupakoimalla vuosittain Suomessa?

Rajansa jeesustelullakin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.


ram1

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 06.06.12 - klo:12:57
Tuosta listalta minä ottaisin Saabin. Hyvä ajaa, lämmin, ajonvakautus.

V40:n unohtaisin kättelyssä, tuo vanha malli on aivan karmea ajettava.
Saatanpa itse käydä hakemassa Saabin talviautoksi.Tuo kun ei turbokone niin huoliakin vähemmän.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

wtf

Olen varma että tuon Saabin kohdalla sekoitetaan taas sutimisen esto ja ajonvakautus.
Tuon ikäisessä ei ajonvakautusta pitäisi olla.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: wtf - 06.06.12 - klo:13:33
Olen varma että tuon Saabin kohdalla sekoitetaan taas sutimisen esto ja ajonvakautus.
Tuon ikäisessä ei ajonvakautusta pitäisi olla.


Kyllähän vuonna 2000 oli ajonvakautus tarjolla jo aivan tavallisiin autoihin. Esim. New Beetlessä vakiona vuodesta 1998 lähtien ja IV-kopan Golfiinkin sai lisähintaan. Ihme, jos Saabiin ei saanut lisävarusteena, jollei ollut jo vakionakin.

njs

ESP tuli 9-3:seen vasta tuohon uuteen malliin 2004, 9-5:ssa se oli vuodesta 2002 alkaen. Ja vetoluistonestokin oli 9-3:ssa lisävaruste.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

ram1

No ei itse omakohtaisesti tuo ajonvakautus tärkeä, mutta ymmärrän toki jos joku sellaisen haluaa vanhaan autoon.Silloin ne vaihtoehdot tosiaan putoaa minimiin.Relluja saa kyllä erittäin halvalla.Kakkoskopan Meganefarkku ei ole mielestäni rumakaan.Hyvä ajaa ja varusteina pakolliset.Tuskimpa ne siihen hintaluokkaan sen vikaisempia kuin muutkaan.Voisi itse ostaa Opelinkin.Siellä on ihan hyviä yksilöitä ja ne hyviä ja tukevia ajaa
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4830567
Näitähän pilvinpimein myytävänä.Jos toimii niin kaikki kohdillaan.Tilaa ja hyvä ajaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jerry Cotton

Olosuhteiden pakosta pitäis täälläkin autokalustoa päivittää isompaan, nettiautoo selattu kuumeisesti mutta kysytään nyt tältäkin raadilta mitä ehdottaisitte, kun kriteerit ovat tässä: diesel, automaatti, vuosimalli 2004->, hintaluokka 10 - 15 kâ,¬.

Mielessä pyörii Mersun C-farkku ja E-sarja, Pösö 607 2.7hdi, Volvo V70/S80 Classicit, tai uusikoriset vanhat taksit +300 tkm ajettuna... Ei osaa päättää, missähän korjaus- ja käyttökulut ois inhimilliset? Ajomukavuus ja muut ominaisuudet noissa kaikissa em. malleissa ovat varmasti kohdallaan. Voimaa ois kiva olla kohtuudella, kun tuli moottoripyöräkin hävitettyä viime kesänä.

gloter

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.06.12 - klo:15:11
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4830567
Näitähän pilvinpimein myytävänä.Jos toimii niin kaikki kohdillaan.Tilaa ja hyvä ajaa.
Samaa mieltä. Ja vielä jos kori kunnossa niin hyvä juttu. Halvalla paljon tilaa kuten myös C-Vectra.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 06.06.12 - klo:12:57
Tuosta listalta minä ottaisin Saabin. Hyvä ajaa, lämmin, ajonvakautus.

V40:n unohtaisin kättelyssä, tuo vanha malli on aivan karmea ajettava.

Saabeista puheen ollen: Olisikohan noista Nettiauton halvimmista 9-5:sta peliksi? Sen tiedän, että Saabeissa saa paljon autoa pieneen rahaa ja sitä turvallisuutta. Paljonhan noilla on sitten kyllä ajettu (300+tkm).

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 06.06.12 - klo:21:48
Saabeista puheen ollen: Olisikohan noista Nettiauton halvimmista 9-5:sta peliksi? Sen tiedän, että Saabeissa saa paljon autoa pieneen rahaa ja sitä turvallisuutta. Paljonhan noilla on sitten kyllä ajettu (300+tkm).

Vastausta voi pohtia lukemalla täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=14

jhj

Tämä halvan käyttiksen hankintatahan on herättänyt paljon keskustelua. Kiitoksia siitä ja ehdotuksista! Selvennetään nyt vielä hieman auton käyttö tarkoitusta -> Käyttö ei jokapäiväistä, lähinnä työ matka ajot, päivässä n.15km. Auton pitäisi olla mahdollisimman halpa kustannuksiltaan, eli ei suurta vanhaa autoa. Avopuoliso on nyt tykästynyt A meseen, mutta niistä ei kyllä tuohon hintaan ole oikein hyviä yksilöitä tarjolla... Eilen olisi vielä ollut myynnissä volvo s40 1,6 vm01 220tkm 2800e eipä ole enään, hyvät yksilöt tekevät kauppansa nopeasti.. http://www.nettiauto.com/volkswagen/bora/4758426 tuo näyttäisi ainakin kuvien perusteella siistiltä, mutta miten noissa kestää tekniikat?
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Skula

Mikä siitä suuresta tekee arvokkaan?

Asiahan ei mulle kuulu :)

Mainostettua Volvoa nyt ei (S40) ei.ainakaan kannata ostaa jos autolla on tarkoitus ajaa edullisia ja huolettomia kilsoja :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skula - 07.06.12 - klo:12:37
Mikä siitä suuresta tekee arvokkaan?

Asiahan ei mulle kuulu :)

Mainostettua Volvoa nyt ei (S40) ei.ainakaan kannata ostaa jos autolla on tarkoitus ajaa edullisia ja huolettomia kilsoja :)

Niinpä. En ymmärrä, mikä noissa hollannikkaissa viehättää, kun samaan hintaan saa aitoja ruotsalaisia (tai ainakin belgialaisia) S/V70:ä. Iso Volvo on täysin eri auto kuin ensimmäiset S/V40:t. Isolla Volvolla ajaa paljon huolettomampia kilometrejä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.06.12 - klo:12:47
Niinpä. En ymmärrä, mikä noissa hollannikkaissa viehättää, kun samaan hintaan saa aitoja ruotsalaisia (tai ainakin belgialaisia) S/V70:ä. Iso Volvo on täysin eri auto kuin ensimmäiset S/V40:t. Isolla Volvolla ajaa paljon huolettomampia kilometrejä.
Ensimmäiset S/V40:t oli tehty yhteistyössä Mitsubishin kanssa, olikos silloinen Lancer? Aikoinaan tuollaisella V40:llä ajellut koko joukon huolettomia kilometrjä, vaikka oli sekin käytettynä ostettu.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: clacson - 07.06.12 - klo:12:53
Ensimmäiset S/V40:t oli tehty yhteistyössä Mitsubishin kanssa, olikos silloinen Lancer?

Ei ollut Lancer vaan Carisma. Volvoonkin sai vapailla markkinoilla myös Mitsun suorasuihkutus GDI-bensakonetta.

poloboy

Lainaus käyttäjältä: jhj - 07.06.12 - klo:12:16
Tämä halvan käyttiksen hankintatahan on herättänyt paljon keskustelua. Kiitoksia siitä ja ehdotuksista! Selvennetään nyt vielä hieman auton käyttö tarkoitusta -> Käyttö ei jokapäiväistä, lähinnä työ matka ajot, päivässä n.15km. Auton pitäisi olla mahdollisimman halpa kustannuksiltaan, eli ei suurta vanhaa autoa. Avopuoliso on nyt tykästynyt A meseen, mutta niistä ei kyllä tuohon hintaan ole oikein hyviä yksilöitä tarjolla... Eilen olisi vielä ollut myynnissä volvo s40 1,6 vm01 220tkm 2800e eipä ole enään, hyvät yksilöt tekevät kauppansa nopeasti.. http://www.nettiauto.com/volkswagen/bora/4758426 tuo näyttäisi ainakin kuvien perusteella siistiltä, mutta miten noissa kestää tekniikat?

Boraa voin kyllä suositella tietyin varauksin, on hyvä ajaa ja laadukkaan oloinen, vähän kyllä on ahdas takapenkillä johtuen lyhyestä akselivälistä. Omassa 1.6 16V:ssä alkoi EGR oireilemaan kun oli päästelty 95:llä 98:n sijasta, EGR:n vaihdon jälkeen myin sen pois. 1.4 16V:ssähän oli aikoinaan huohotinongelmia, ja niissä taisivat myös männät osua sylinteriputkiin, mikä aiheutti kolisevaa käyntiääntä. Eipä silti, tuttava osti 1.4 16V Boran uutena v. 2000 ja nyt sillä on varmaan rullattu n. 300 tkm, vikojakin on kyllä ollut vuosien varrella, osa johtuen kuljettajasta. Mutta kyllä tuo Bora toimii edelleenkin, eikä sitä ole turhaan puunattu, taikka muutenkaan hoidettu.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 05.06.12 - klo:21:56
Ostat vanhan Saab 900 ja homma luistaa :) Siinä vasta lämmin talviauto!

tuohon rahaan saa jo 9-5 mallia. Juuri kaveri osti 320tkm ajetun 2002 farkun hintaan 3500â,¬. Huollot tehty ja kunto ok. Käytön jälkiä toki. Mutta jämäkkä ja edelleen turvallinen auto. Se ois minun valinta pienellä budjetilla.
"All 4 The Driver"

wtf

Ylensäkin jos haluaa minimoida remonttikustannuksia ja bensa auton haluaa, niin 2000 vuosimalli kannattaa pitää rajana.
Tuon jälkeen nimittäin tuli tämä OBD, joka lisäsi lambda antureita EGR venttiliä yms moottoreihin joiden kunnossapitoon saa vanhoissa autoissa kyllä rahaa uppoamaan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 08.06.12 - klo:23:26
tuohon rahaan saa jo 9-5 mallia. Juuri kaveri osti 320tkm ajetun 2002 farkun hintaan 3500â,¬. Huollot tehty ja kunto ok. Käytön jälkiä toki. Mutta jämäkkä ja edelleen turvallinen auto. Se ois minun valinta pienellä budjetilla.

Hyvä vaihtoehto tuokin. Kyllä tuo 9-5 on pääpiirteittäin laadukas auto ja hyviä yksilöitä löytyy vielä, kun hieman etsii.

Neppis

Oliskohan kuitenkin niin, että mitä vanhemmasta käytetystä on kyse, niin ei sillä merkillä ja mallilla ole suurinta merkitystä luotettavuutta etsittäessä. Tärkeämpää on valita tarjonnasta yksilö, joka on hyvin pidetty ja hyväkuntoinen. Jos yksilö on ikäänsä ja ajomääräänsä nähden siisti, päästelee vain oikeanlaisia ääniä ja oikeista paikoista, omistajia ei ole ollut "laumoittain", ei laske (öljyjä) alleen, huoltohistorian saa suunnilleen varmistettua jne, niin suurella todennäköisyydellä "se on siinä". Eli ensin filtteröimään nettiautosta mieleiset yksilöt ja sitten vain etsimään sitä helmeä rohkeasti yli merkkirajojen.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

ram1

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 09.06.12 - klo:09:10
Oliskohan kuitenkin niin, että mitä vanhemmasta käytetystä on kyse, niin ei sillä merkillä ja mallilla ole suurinta merkitystä luotettavuutta etsittäessä. Tärkeämpää on valita tarjonnasta yksilö, joka on hyvin pidetty ja hyväkuntoinen. Jos yksilö on ikäänsä ja ajomääräänsä nähden siisti, päästelee vain oikeanlaisia ääniä ja oikeista paikoista, omistajia ei ole ollut "laumoittain", ei laske (öljyjä) alleen, huoltohistorian saa suunnilleen varmistettua jne, niin suurella todennäköisyydellä "se on siinä". Eli ensin filtteröimään nettiautosta mieleiset yksilöt ja sitten vain etsimään sitä helmeä rohkeasti yli merkkirajojen.  :)
Asiaa.Juurikin asia näin.Se merkki ei takaa laatua, eikä luotettavuutta jos hintataso muutaman tonnin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

repe59

Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 08.06.12 - klo:23:40
Hyvä vaihtoehto tuokin. Kyllä tuo 9-5 on pääpiirteittäin laadukas auto ja hyviä yksilöitä löytyy vielä, kun hieman etsii.

Tuskin niitä hyviä yksilöitä tarvitsee edes erityisemmin etsiä, kun viimeiset on rekisteröity vuonna 2010. Tämän palstan ajanlaskussa ne toki ovat jo lähes museoautoja tai ainakin youngtimereita.  ;)

Vanhimmissa 9-5:ssa alkaa tietysti olemaan jo ajan patinaa, kun ovat vuodelta 1997.

Mites on, voiko noilla vanhemmilla 9-5:lla ajaa E85:lla?

Neppis

En ole muutamaan vuoteen seurannut käytettyjä sillä silmällä, mutta tulipa tuossa mieleen uusia ja kalliimpia käytettyja myyvien merkkiliikkeiden valikoimat. Usein noilla on "poistomyynnissä" muutaman tonnin autoja, jotka eivät oikein sovi kyseisten liikkeiden profiileihin. Yleensähän nuo päätyvät suurempin erinä jobbareille, mutta siltikin noita ajoittain näkee merkkiliikkeidenkin ilmoituksissa. Ovatkohan nuo yleisesti ottaen "hyviä löytöjä edukkaaseen hintaan" vai "paskoja, jotka eivät ole kelvanneet edes jobbareille"? Asiasta sen paremmin tietämättä kuvittelisin, että noita merkkiliikkeitä sitkeästi kiertelemällä vöisi tehdä "löytöjä", eli mistä liikkeet jo muutaman kuukauden myyntiponnistelujen jälkeen haluaisivat päästä eroon reilulla alennuksella. Tosin ne parhaat yksilöt taidetaan kuitenkin myydä suoraan yksityiseltä yksityiselle.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy