Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Skula

Aika hirvee toi yo.

Mitä järkee.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.05.12 - klo:16:29
Aika hirvee toi yo.

Mitä järkee.

Kun ei enää saa kaupasta autoja harmailla muovipuskimilla, pitää sellainen värkätä ihan ite.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 28.05.12 - klo:15:52
Kuopiossa olis tollanen poliisi look oku :D Pitäisiköhän ajatella vakavasti.
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4672426
Nuo alaosan mustat osat on tehty teippauksilla, piti kysästä liikkeestä kun oli niin oudon näkönen.
Räsä vie kyl viel voiton vaik toi FL sisusta ois kyl parempi.

On muuten harvinaisen ruma  ;D Kun tietää, ettei ole oikeesti neliveto. Sama ku ferrarin korissa olis Ladan moottori :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 28.05.12 - klo:17:54
On muuten harvinaisen ruma  ;D Kun tietää, ettei ole oikeesti neliveto. Sama ku ferrarin korissa olis Ladan moottori :)

Eikös tuo ole VAG-konsernin tuotteilla jonkinlainen perinne?

Pikkunassikkana kuolattiin naapurin hienoa 30 luvun (?) avo-Mersua, jossa sätkätti Kuplan moottori ja muukin tekniikka oli pahnapuhaltimesta. Myös joku etäisesti Ferrari Dinoa muistuttava ja Kuplan päälle nostettava tee-se-itse lasikuitukoppa oli myynnissä jopa Teknarin sivuilla.

msvahn

Tuosta "Scout" Skodasta...
Mä meinaan korottaa tän meidän Passatin kun maavaraa moottorinsuojan alla peräti 8-9cm tehtaan sporttialustalla. Tarkoitus siis heittää ehkä vakiojouset/iskarit ja vielä Weitecin 20mm korotuspalat ylikokorenkailla, niin alkaa vaimon alla puskemaan lumessakin. Tuossahan on jo valmiiksi harmaat muovihelmatkin..  :D

Eikun mulla tuli ostokrapula noista uusista korkeammalla maavaralla olevista laitteista. Ne haisee ämpärimuoville, rengasmelu kova ja moottorin käyttöominaisuuksiltaan ei ole kehittynyt yhtään tuon softatun dieselin jälkeen. Rahaa olis tällä hetkellä käteiskauppana käytettävissä vain n.40ke, mutta ei sillä saa oikein mitään kummoista. 170hp Yeti lähtee kunnon varusteilla, muttei muuta. Joko moottorista tai varusteista joutuis siis uudessa tinkimään. Q5:nen olis käytettynä miellyttänyt itseäni, mutta järjettömissä hinnoissa. Se pitäisi hankkia uutena, mutta menee reilusti yli budjetin vaimon autoksi.

Kai se on vaan pakko kerätä lisää motivaatiota auton vaihtoon ja yrittää jos vaimo sais edes tummumaan tuon sisustan kun 8v. omassa käytössäni en sitä kuluttanut vielä..







Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Antza

^ sorry OT mutta kyllä on hienossa kunnossa - kumimatot eivät tosin sovi tyylikkääseen kokonaisuuteen..  ;)

Paljonko tuolla on ajettu..? Vertaan kuskin penkin kuntoa oman 2,5 vuotiaan 110tkm ajetun Volvon nahkapenkkiin ja voin kertoa että on eroa..  ::)
Skoda

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Antza - 28.05.12 - klo:21:33
^ sorry OT mutta kyllä on hienossa kunnossa - kumimatot eivät tosin sovi tyylikkääseen kokonaisuuteen..  ;)

Paljonko tuolla on ajettu..? Vertaan kuskin penkin kuntoa oman 2,5 vuotiaan 110tkm ajetun Volvon nahkapenkkiin ja voin kertoa että on eroa..  ::)

Vaaleat kangasmatot löytyy avaamattomista muovipusseista..   :-[

Autolla on kelattu 170tkm, mutta nyt tuo on luvattoman likainen lattioiltaan.. Pientä puusavottaa tehty mökillä kun ainoa koukullinen auto meillä..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa

On kyllä siisti 3BG sisustaltaan ja muutenkin. Tuossa 3BG:ssä on jostain syystä kumman pieni maavara. Itselläni ollut 2 sedania, ekassa oli normialusta ja tokassa tehtaan -20mm sporttialusta. Jo tuo normialustainenkin otti pohjista, missä muilla autoilla ei ollut lähelläkään. Ei auto mitenkään matala ollut mutta pohjamuovit oli niin alhaalla. Se sporttialustainen sitten otti kiinni vielä useammin ja roiskeläpät raapi vähän väliä asfalttia.

Emil Eagle

#518
Olisiko tuohon saanut "huonon tien alustaa" tehtaan optiona tai tarvikkeena?

Edit: On, http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?p=85798#p85798
Kiitokset mukavasta foorumista.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 29.05.12 - klo:08:15
Olisiko tuohon saanut "huonon tien alustaa" tehtaan optiona tai tarvikkeena?

Edit: On, http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?p=85798#p85798

Vähän offtopicin puolelle karkaa, mutta.. joo, olis saanut vakioalustaan silloin aikoinaan huonon tien paketin, mutta sporttiin ei muistaakseni ollut mahdollista.

Tuolloin kun auton ostin, valitsin jäykemmän alustan ajo-ominaisuuksien nimissä, enkä ole katunut paitsi talvikäytössä kun nyrkkiä isommat kokkareet kolisee pohjapanssariin. Nykyään käyttötarkoitus maantiekiitäjästä on siirtynyt kärryn vetoon ja autolla ajaa vaimo, joka ei osaa arvostaa viimeistä piirtoa ominaisuuksissa tai ulkonäössä, joten maavara on tärkeämpi.

Voisi pelkät korotuspalat +20mm ja A4 B8:in rengaskoko +10mm (esim. 205/60-16) nostaa jo riittävästi, jolloin alusta ei muuttuisi yhtään pehmeämmäksi. Toisaalta iskarit on kohta vaihtokunnossa, joten samalla jos hommais jouset, niin sit vois unohtaa maavaraongelmat. Kovin merkittäviä investointeja en viitti tuohon tehdä, kun itseni tuntien ei välttämättä mene kovin kauaa kun pihaan ilmestyy joko uusi tai käytetty neliveto...

Palaten autonvaihtopohdiskeluun, en ole siis löytänyt mieleistä laitetta, jossa kohtaisi sekä hinta, laatu/fiilis ja kohtuulliset jälleenmyyntiarvo+pitokulut. Toki 40k eurolla löytää käytettyjä, mutta niissä on arvonpudotus jatkossa järkyttävä, kun eivät ole uudesta montaa tonnia vielä pudonneet (siis SUVeista puhuttaessa).

Vaimo ei varsinaisesti halua uutta autoa (pihi), ja itse taas en kelpuuta mitään perusversiota, jolloin kuilu tarpeiden ja odotusten välillä on huima. Kysehän selvästi on siitä, että yritän keksimällä keksiä syitä uuden/käytetyn auton hankinnalle.:D

Jokainen kärvistelty vuosi ennen seuraavan hankintaa sinällään säästää 5-10ke/v, kun ei ole arvonpudotusta riesana. Näin ollen vuoden parin kuluttua voisi talousmielessä hommata yhtälailla 50ke auton. Toisaalta silloin alkaa mietintä nykyisen oman kulkineen osalta pitääkö pidempään vai laittaa kiertoon..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Skula

Mä katselin eilen sillä silmällä Ocua(ja jopa Superbia) nettiautossa.. Jos käytännöllisyyttä hakee niin tuollainen korotetulla maavaralla olis aika hyvä vaihtoehto(minä en kaipaisi korotettua maavaraa mutta muutama tuollainen näkyy myynnissä).. 1.8TSI koneella, ja manuaalina tottakai.. Puhun siis 2008 - 2010 malleista..

Noissa on tarjontaa muutama kpl kohtuu hintaan.. Muistaakseni (en jaksa linkittää ja surffailla nyt enempää) Metroautolla Viikissä oli joku L&K versioinen Ocu tolla koneella ja manuaalina.. Pitäis varmaan jaksaa käydä kattomassa.. Tuohon vois rahkeet ja hanurit venyä, eikä silti tarttis välttämättä vielä/heti luopua tuosta A4:sta...

Onko msvahn täysin poissuljettu tuo manuaali?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Napakettu

Kiinnostaisiko msvahn, VW Tiguan. Olisi tulossa piakkoin minulta myyntiin kun uutta autoa pukkaa tilalle.

Kyseessä siis 2009 käyttöön otettu 2010 vuosimallin Sport & Style 2.0 TDI 125 kW manuaalilla
Ajettu tällähetkellä 49 000km
-Deep Black
-Luxury-paketti
-vetokoukku
-17" vanteet (Boston) 16" alut kitkoilla.
-varashälytin
-Sumuvalot
-Moottorin alasuoja
-lohkolämmitin
-Webasto

msvahn

Tiguan kyllä kiinnostais juuri luxury-paketilla, enemmän tosin Faceliftinä, muttei poissuljettua vanhakaan. Ehdin jo tuossa katsella uusia ulkomailta, mutta varusteiden vertailu oli hankalaa. Tuohon budjettiini saisi juuri ja juuri uuden tuotua, mutta varusteita ei älyttömästi mahdu (eräs veroton saksahinta S&S 170hp 26,5ke). Ehkä 6-7ke säästäisi alvi-eron jälkeen miinus varuste-erot.

Pistä ihmeessä tietoa kun Tigu on myynnissä.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

rob-s

#523
Kuten aiemmin oli jo juttua, jää se Aston Martin vielä toistaiseksi haaveeksi, tai vaikkapa tavoitteeksi.

Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa A5 coupe 4-oviseen käytännön syistä ja vain ja ainoastaan käytännön syistä.
Tälläisisiä vaihtoehtoja pyörii mielessäni:
1) Audi A5 Sportback 3,0TDI s-tronic, 2010, 35tkm, varusteita  mm. B&O, Audi Drive Select (full), navi,kattoluukku
   hintapyynti 66,9te
2) BMW M3 4.0 sedan, 2008, 56tkm, varusteita mm. kattoluukku, navi, keyless go
   hintapyynti 69,9te
3) Audi A5 Sportback 3,2 s-tronic, 2010, 20tkm, varusteita mm. S-line sisä/ulkopaketti, navi, Audi Drive Select (full)
   hintapyynti 59,9te
4) Audi A7 Sportback 3.0TDI, 2010, 59tkm, karvalakkiversio
   hintapyynti 69,9te

Mitäs kanssajäsenet ovat mieltä?

**lisäsin A7:n km-lukeman jonka aiemmin unohdin laittaa**
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Karvis

Meikäläinen saattaisi kallistua tuohon A7:n vaikka onkin "karvalakki", on se kuitenkin selkeästi luokkaa ylempänä kuin nuo muut ehdokkaat.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Itse varmaan kallistuisin vaihtoehtoon 3). Kolmen litran dieselillä olet ilmeisesti jo jonkin aikaa ajellut, joten vaihtelu voisi virkistää. En myöskään usko, että karvalakkiversio tuosta A7:sta loppujen lopuksi innostaisi ihan hirveästi ja ilmeisesti vähiten ajettuna (?) tiputtaisi arvoaan nopeiten. M3 sedan voisi olla ainakin moottorin puolesta kokeilun arvoinen, mutta ulkoisesti häviää niin rankasti M3 coupé:lle, että en itse tuota sedania varmaan "kehtaisi" ottaa. Miten olisi 335i sedan?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

nikob

Ehdottomasti M3 sedan. Sporttisuutta, tehoa, riittävästi tilaa, hyvän näköinen, koneen saundit  :P. Varmasti oikein maukas paketti. Muutkin autot kyllä hienoja vaihtoehtoja. Oma valinta olisi tuo M3.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Quality


Ykkösen ja kolmosen välillä itse pohtisin valintaa. M3 on varmaan käyttökustannuksiltaan kallein: iso moottori, kalliit vakuutukset, taatusti kalliit käyttömaksut/verot, mahdollisesti (todentamatta) myös suurin polttoaineen kulutus. Eikä se oikein mielestäni luonnu perheautoksi ;). Nuo Audit kyllä, vaikka niissäkin riittää tehoa ja sporttisuutta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

M1kke

M3 noista vaihtoehdoista..

Karvan alle 70kâ,¬ löytyy myös vähän ajettuja S4 Audeja. Olisi ehkä oma valintani neliovisista tuohon hintaluokkaan.

Tai jotain erilaista.. http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/4221262


mol

Ykkönen minulle, kiitos. Perusteluina B&O sekä diesel.

Markku J

M3, jossa saat upean moottorin ja silti tyydyttävät tilat perheelle. Seuraavana A7, joka karvalakkina voi olla hieman karu. A5:t sinä olet jo nähnyt - pariinkin otteeseen. Se ei tarjonne uusia fiiliksiä.

Kaivosmies

2) BMW M3 4.2 sedan

Perustelut
- ajettavuus (hauskin noista by far)
- parhaat penkit noista vaihtoehdoista
- ulkonäkö (muuthan on vaareille)

Wilburi

Noista vaihtoehto 3 eli Audi A5 3.2 FSI olisi aika makea peli. Tuo M3 olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta 10 kâ,¬ kalliimpi ja jo aika vanha kääntää vaaka kupin Audin puoleen. Lisäksi hyvät varusteet, koska S Line ja Drive Select.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cayman

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.05.12 - klo:16:51

2) BMW M3 4.2 sedan, 2008, 56tkm, varusteita mm. kattoluukku, navi, keyless go
    hintapyynti 69,9te

Mitäs kanssajäsenet ovat mieltä?

Tuosta hieroin kauppaa reilu viikko sitten ja suorankaupan NETTOHINTA 69000â,¬,pitäkööt vehkeensä tuolla hintaa,ihan naurettava liike  >:( Avogolfistakin saa näemmä paljonpaljon enemmän suorankaupan aletta *vinkvink*
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.05.12 - klo:16:51

3) Audi A5 Sportback 3,2 s-tronic, 2010, 20tkm, varusteita mm. S-line sisä/ulkopaketti, navi, Audi Drive Select (full)
    hintapyynti 59,9te

Mitäs kanssajäsenet ovat mieltä?

Tämäkin oli melko mysteerinen kauppias,Autossa ALV,mutta ei koko kauppahinnassa,vaan jossain hänen itsensä määrittämässään autoverottamassa hinnassa!Outoa,niin outoa!Harva tosin ALV:n voi vähentää henkilöautosta,mutta kuitenkin!
ID.3 Business
Golf VIII

Ranssi

Itse jättäisin ehkä A5:n 3.2 FSI:llä pois laskuista, sillä kyseinen moottori ei ole mielestäni mitenkään ihmeellinen: äänimaailma ei ole kummoinen ja suorituskykykään ei ole erityisen räjähtävä, vaikkakin toki ok.

rob-s

LainaaA5:t sinä olet jo nähnyt - pariinkin otteeseen. Se ei tarjonne uusia fiiliksiä.

Tämä on juuri se "ongelma" noitten A5:sten kanssa. Täyttäisi erittäin hyvin tarpeeni ja on ulkonäöllisesti miellyttävä..mutta ei taida antaa uusia kipinöitä..kait.

M3 sedan on omasta mielestäni erikoisemman näköinen kuin vastaava coupe. Sedanissa on makeat lokasuojien pullistukset. Miinuksena ettei sellaisessa paljon "tuunattavaa", sitä siinä A7:ssa taas vastaavasti olisi:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Wilburi

Kuulostaa ihan siltä, että A7 olisi vahvoilla?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

clima

#538
Nyt kun tuli katsottua nuo rob-s:n kandidaatit nettiautosta läpi niin vaikeaa noista valita on, hienoja autoja kaikki.
A5:set tiputtaisin kyllä ensimmäisenä pois: tuo 3.2 moottori ei tuon kokoiseen autoon ole ideaali valinta, varsinkin kun rob-s on tottunut suorituskyvyltä parempaan. Tuossa toisessa A5:ssa taas nuo normipenkit (vaikkakin sähköllä) eivät omaan autoon kelpaisi.
Toki penkkejä saa aina uusia -> täytyisi tuohon A7:kin vaihtaa sekä etu- että takapenkit, ratti, ja joko tummentaa etusivut tai vaihtaa takasivulasit.  ;)
M3 on omassa luokassaan hieno peli, mutta toimisi parhaiten jos on tarkoitus ajaa myös rataa. Talviautona tulisi nelivetoa kovin ikävä.

Valintani olisi noista A7:
1) rob-s käsistä tuosta tulee hieno. Mielenkiinto autoon säilyy kun on tekemistä.
2) uusi tuttavuus mallina
3) tilat (ulkomitat toisaalta miinusta)

Waltsu83

#539
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.05.12 - klo:16:51
Kuten aiemmin oli jo juttua, jää se Aston Martin vielä toistaiseksi haaveeksi, tai vaikkapa tavoitteeksi.

Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa A5 coupe 4-oviseen käytännön syistä ja vain ja ainoastaan käytännön syistä.
Tälläisisiä vaihtoehtoja pyörii mielessäni:
1) Audi A5 Sportback 3,0TDI s-tronic, 2010, 35tkm, varusteita  mm. B&O, Audi Drive Select (full), navi,kattoluukku
    hintapyynti 66,9te
2) BMW M3 4.2 sedan, 2008, 56tkm, varusteita mm. kattoluukku, navi, keyless go
    hintapyynti 69,9te
3) Audi A5 Sportback 3,2 s-tronic, 2010, 20tkm, varusteita mm. S-line sisä/ulkopaketti, navi, Audi Drive Select (full)
    hintapyynti 59,9te
4) Audi A7 Sportback 3.0TDI, 2010, 59tkm, karvalakkiversio
    hintapyynti 69,9te

Mitäs kanssajäsenet ovat mieltä?

**lisäsin A7:n km-lukeman jonka aiemmin unohdin laittaa**

Mielenkiintoiset vaihtoehdot... Itsekkin pidin vaihtoehtona tuota M3:sta kakkosautoksi... Käyppä koeajamassa... Hakee aivan JÄRJETTÖMÄSTI urissa 19 " rengastuksella... Täysin samanlainen sisusta kuin perus 25 000 € bemarissa... Moottori EI ole mikään maailman uskomattomin vaikka hieno onkin... Sanotaanko näin... Ajoin itse autoa noin 2 tuntia... Kaveri sanoi vieressä, että kun sulla on tämä laite 1 kk... Kyllästyt ihan varmasti... Missään tilanteessa auto ei aiheuta millaan uudella tavalla VAU efektiä. Joo... pääsee sillä poikittain pitkää luisua yms. Mutta nauran vain miten talvi mennään tuolla autolla! :D

Eli pidemmittä puheita jätä M3 kauppaan. Jos haluat ostaa samanlaisen auton, "mikä sinulla on nyt" niin ota tuo diesel versio... Jos haluat jotain erilaista niin sitten tuo 3.2 s-tronic:ki... A7 on todella hieno auto, mutta mihin käyttötarkoitukseen auto tulee loppujen lopuksi? Jos ajat pitkiä matkoja pääteitä niin ei varmasti ole huono vaihtoehto tuo A7... Vaikkakin auto on "vähäisellä" varustuksella niin on se kuitenkin uuden näköinen... sekä sisältä että ulkoa... A5 + A5 + M3 aika jo "vanhan" näköisiä laitteita...

Oma mielipiteeni... Käy koejamassa kaikkia ja kerro kuin kävi. Itse varmaan ottaisin A7:n... Tyyliä, riittävästi tehoa ja talveksi neliveto ja mahtava auto ajaa...Seuraavaksi itsekkin siirryn quattron maailmaan... :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy