Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

Zaasa

#270
Merkittävä säästö syntyi vaihtaessani 1.4TSI Combi Ocun uuteen Räsään.Väliraha 4000â,¬ pienempi 150km Jyväskylästä,minulle merkittävä summa.
Tarjouksia oli 4-5kpl,selvästi parhaan tehneen kanssa jatkoin vääntöä mielestäni hyvin tuloksin.

Hyvityshinnoissa on merkittäviä eroja eri paikkakuntien välillä.Saman kaupungin alueella hyvitykset lähempänä toisiaan.

McVAG

Tuntuu toiset tekevän päätöksiä mun puolesta. Saksasta katsottu ostokohde poistui listalta kun joku oli murtautunut siihen ja nyt auto on kuskin ikkuna säpäleinä jne. korjausta odottamassa. Siis ei kiitos.

Suomesta löytyi kaksi kiinnostavaa, toinen on vaan hinnoiteltu ihan pieleen. Lauantaina sen sitten näkee miten edetään, vielä ehtisi pääsiäistä ennen Saksaankin. Pihasta tuli jo vuokrattua parkkiruutukin harrasteautoa varten eli kyllä siihen pitää täytettä saada  ;D

Kärki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.03.12 - klo:21:35
Kun oli jossakin vaiheessa keskustelua S/RS audien maltillisesta arvonlaskusta..niin tässä ehkä "kaiken huippu":

http://www.nettiauto.com/audi/rs4/4667370

Tuunaukset eivät ole ainakaan minun makuuni tehtyjä.

Yleensä punamusta on lähes idioottivarma yhdistelmä - mutta ei sittenkään näköjään  :o

rob-s

LainaaYleensä punamusta on lähes idioottivarma yhdistelmä - mutta ei sittenkään näköjään 

Mitä itse tykkäät tuosta? Nuo vanteet ja teippaukset eivät minuun upo kun puhutaan klassikkoautosta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.03.12 - klo:18:32
Yleensä punamusta on lähes idioottivarma yhdistelmä - mutta ei sittenkään näköjään  :o

Poikkeus vahvistaa säännön.  ;D

Luulenpa että parempipuolisko ei ole ollut jarruttelemassa tätä da vincia.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pertsa

Olihan tuo aika kauhia tuo RS4, vanteita myöten. Jotenkin itsellä on semmoinen fiilis, että nuo erikoisautot pitäis pitää orkkiskuosissa. Näitä peruskinnereitä sitten voi pilata oman makunsa mukaan milloin milläkin tavalla :)

Kapa

LainaaOlihan tuo aika kauhia tuo RS4, vanteita myöten. Jotenkin itsellä on semmoinen fiilis, että nuo erikoisautot pitäis pitää orkkiskuosissa. Näitä peruskinnereitä sitten voi pilata oman makunsa mukaan milloin milläkin tavalla
Siellähän nämä muutaman vuoden päästä pyörivät jobbareiden pihoilla potkiskeltavana; eli siinä se "klassikoiden" elämänkaari yleensä tuppaa olemaan ja väristä välittämättä.

Ranssi

Tässä olisi tarjolla verrattain ripeä perheauto:

http://www.nettiauto.com/audi/rs6/4680796

Mistäköhän tällaisillekin löytyy ostajia...

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 29.03.12 - klo:17:21
Mistäköhän tällaisillekin löytyy ostajia...

Samasta piiristä, kuin solidaarisuus veron maksajatkin. :) Toisaalta, miksi ne ostais käytettyä.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RoccoScientist

On kyllä aika pätevä sleeper tuo RS6. Tässä olisi sitten vähän räikeämpi kulkine:

http://www.nettiauto.com/nissan/350z/4298794
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 29.03.12 - klo:17:21
Tässä olisi tarjolla verrattain ripeä perheauto:

http://www.nettiauto.com/audi/rs6/4680796

Mistäköhän tällaisillekin löytyy ostajia...

Kyllähän noille vaan kummasti ostajat löytyy - ja säästyyhän tuossakin jo aika tukku rahaa verrattuna uuden ostamiseen ja aika tarkkoja ne ovat monet euroistaan ne jotka noita ostaavat.

Jaakko L

Nyt näyttäisi sille että pari vuotta kestänyt kuumeilu saa tulla päätöseensä. Merkki vaihtuu vaihteeksi takaisin Toyota kantaan ja samalla touran vaihtuu "hitusen" pienempään eli avensis 2011.
suunnilleen saman moinen mopon moottori kuin nyt eli 1,9 tdi vaihtuu 2,0 d4d koneeksi.
Dsl vehe nyt omilla kilsoilla ei välttämätön mut saapahan valtio verotuloja;)
Entinen 3,5 vuotta vaivaiset 85tkm suht vaivatonta ajoa, tosin nuita kilsoja on verottanut vaavit poissa vaan muksujen kasvaessa tulee taas reissattua enemmän ja kalasteltua sekä samoilta.

Tilaahan kyllä tarttis mut tämän kaupan ratkaisee sen sujuvuus ja kauppa kokonaisuus.
Huomenna illalla on sitten viisaampi joko ave on katoksesta. Luottopaperit on ainakin jo vetämässä.

rob-s

Olen pojalleni käynyt katselemassa 90-luvun lopun A3 ja A4 mallisia Audeja ensiautoksi. Yllätykseni ne tuntuvat olevan aika "loppu" siinä vaiheessa sekä sisältä että ulkoa. Ajetut kilometrit niissä on ollut välillä 120tkm ja 220tkm.

Poika itse haluaisi Nissan 200SX (tai vastaavan) ja minä jonkun VAG auton koska osaisin korjata paremmin sellaisia.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Tuota RS6 kaupannellta löyty tämmönenkin 'aarre', taas kerran Sport Edition:ia myydään ehtana S-Line-autona.  :P

http://www.markosipila.fi/autot/Audi_A4_CZR-603/
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Lainaataas kerran Sport Edition:ia myydään ehtana S-Line-autona

Eikö niissä kuitenkin "aito" S-line ulkopaketti? (varmaan tätä on puitu B6/B7 ketjuissa)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

^ Näin taitaa olla, siis 'vajaavaisuudet' ovat sisustassa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Jaakko L - 29.03.12 - klo:18:12
Nyt näyttäisi sille että pari vuotta kestänyt kuumeilu saa tulla päätöseensä. Merkki vaihtuu vaihteeksi takaisin Toyota kantaan ja samalla touran vaihtuu "hitusen" pienempään eli avensis 2011.
suunnilleen saman moinen mopon moottori kuin nyt eli 1,9 tdi vaihtuu 2,0 d4d koneeksi.
Dsl vehe nyt omilla kilsoilla ei välttämätön mut saapahan valtio verotuloja;)
Entinen 3,5 vuotta vaivaiset 85tkm suht vaivatonta ajoa, tosin nuita kilsoja on verottanut vaavit poissa vaan muksujen kasvaessa tulee taas reissattua enemmän ja kalasteltua sekä samoilta.

Tilaahan kyllä tarttis mut tämän kaupan ratkaisee sen sujuvuus ja kauppa kokonaisuus.
Huomenna illalla on sitten viisaampi joko ave on katoksesta. Luottopaperit on ainakin jo vetämässä.

Tervetuloa riisikulhojen ihmeelliseen mailmaan ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Jaakko L

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 30.03.12 - klo:13:04
Tervetuloa riisikulhojen ihmeelliseen mailmaan ;)
;D ;D No nämä riisikulhot on tuttuja vehkeitä viis toyotaa kuiten ollut aijemmin ja edellinen enen Tourania oli avensis.
No oli mikä oli kohtapa sen näkee millaisia nuo englannin uudemmat avensikset on :o

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 30.03.12 - klo:11:50
Poika itse haluaisi Nissan 200SX (tai vastaavan) ja minä jonkun VAG auton koska osaisin korjata paremmin sellaisia.

Nissan 200SX olisi kyllä klassikkopeli (ainakin joissakin piireissä), mutta hyvän yksilön löytymisen voisin kuvitella olevan aika vaikeaa. Tietysti huonokuntoisen yksilön kanssa painiessa se poika varmaan oppisi itsekin yhtä ja toista korjaamisesta. ;) Eri asia on haluaako poikaansa päästää sellaisella pelillä liikenteen sekaan.

Onko muuten ykköskopan Audi TT ollut vaihtoehtona? Niistä ei tarvitse enää nykyään makaa ihan hirveitä summia, mutta ovat varmaan hauskempia pelejä kuin saman ikäiset A3:t ja A4:t. Tietysti kannattaa ottaa sellainen yksilö, johon on tehty ne tarvittavat ajoturvallisuuteen vaikuttavat muutokset (takaspoikka ainakin). Ne ihan ensimmäiset mallithan aiheuttivat Saksassa tietääkseni muutaman kuolemantapauksen, kun auto oli korkeissa nopeuksissa sen verran epävakaa, että (todennäköisesti tarpeettoman agressiivisissa) kaistanvaihdossa auto saattoi lähteä käsistä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

rob-s

LainaaOnko muuten ykköskopan Audi TT ollut vaihtoehtona?

Se olisi mun ykkösvaihtoehto jos olisin hänen ikäinen. A3 on hänestä liian pieni auto mutta A4 sedan olisi kuulemma ok.
Kävimme yhtä 200SX:ää katsomassa ja se oli aivan pommi..ei siis missään nimessä pääse vuotamaan öljynsä ajotiellemme.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

HJP

Kaveri myi viikko sitten yli 5v omistamansa -98 S14A 200SX:nsä, kyseessä oli ehdottoman siisti Suomiauto n. 200tkm ajettuna, mutta viimeisen päälle vuosittain huollettuna. Auton hintaan nähden (n. 8000e) kyseessä oli jopa minun mielestä erinomainen kesäauto, tehoa ilmastoidussa autossa maltillisilla vireillä n. 300hp kestävyyden kärsimättä, talveksi Webasto ja penkinlämmittimet sekä kokopeite. Vaikeinta tuollaisella autolla on ajaa maltillista arkiajoa, kun tekisi koko ajan mieli painaa jalkaa kohti konehuonetta putken murinan ja tulevan hukkaportin vihellyksen toivossa.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.03.12 - klo:12:08
Tuota RS6 kaupannellta löyty tämmönenkin 'aarre', taas kerran Sport Edition:ia myydään ehtana S-Line-autona.  :P

http://www.markosipila.fi/autot/Audi_A4_CZR-603/

Väärin ja oikein. Sport Editionit olivat kaikki manuaalivaihteisia. Tuo on Pro Business niinkuin ilmoituksessa lukee + sport-paketti(2000e) + S Line ulkopaketti(ei maksanut mitään). Lisäksi näyttäisi olevan Volterra nahat. S Line Sport-pakettiahan tuo ei ole sitten nähnytkään.

TeBsu

Lainaus käyttäjältä: HJP - 30.03.12 - klo:17:45
Kaveri myi viikko sitten yli 5v omistamansa -98 S14A 200SX:nsä, kyseessä oli ehdottoman siisti Suomiauto n. 200tkm ajettuna, mutta viimeisen päälle vuosittain huollettuna. Auton hintaan nähden (n. 8000e) kyseessä oli jopa minun mielestä erinomainen kesäauto, tehoa ilmastoidussa autossa maltillisilla vireillä n. 300hp kestävyyden kärsimättä, talveksi Webasto ja penkinlämmittimet sekä kokopeite. Vaikeinta tuollaisella autolla on ajaa maltillista arkiajoa, kun tekisi koko ajan mieli painaa jalkaa kohti konehuonetta putken murinan ja tulevan hukkaportin vihellyksen toivossa.

Tierän tuon arki ajo tunteen.. Pari kertaa tullut ajeltua s14a:lla ja s14:lla.. Oottanu jo parikesää tässä, koska pääsee ajeleen taas, kun on kaverin auto ollu rojekti vaiheessa muutaman vuoden.. Jos oisin kesäautoo ostamassa, niin ehdottomasti joku sx... Jotenkin noi vagit ja bemarit on niin "preemiumia" olevinaan, että ei voi edes verrata.  ;D
lord of the rings

Jaakko L

Lainaus käyttäjältä: Jaakko L - 30.03.12 - klo:14:55
;D ;D No nämä riisikulhot on tuttuja vehkeitä viis toyotaa kuiten ollut aijemmin ja edellinen enen Tourania oli avensis.
No oli mikä oli kohtapa sen näkee millaisia nuo englannin uudemmat avensikset on :o)
auton haku/ neitsyt matkalta kotiuduttu ja ensimmäisiltä vajaalta parilta sadalta kokemukset positiivisiä, huomenissa sitte  alkaa tutustumaan tohon kotteroon paremmin.

mol

A5 Coupe. Olen sitä aina pitänyt nättinä autona mutta päivä päivältä se näyttää vaan paremman näköiseltä. Takaraivoon on hiipinyt ajatus jotta voisiko se olla seuraava autoni? Onkos täällä kokemusta käytetyistä (hiukan alle 100tkm) ajetuista A5:sta? Minkälaista ongelmaa/remonttia on odotettavissa? Tai no, eihän ne vielä vanhoja voi ollakaan joten ei niissä kai mitään sen kummempia ongelmia ole. Lähinnä 3.0 TDI kiinnostaisi mutta 2.7 TDI:kin voisi tulla kyseeseen. Suomessa noista (3.0) näytetään pyydeltävän vähän yli 40tâ,¬, Saksasta moisen voisi saada (veroineen) vähän päälle 35tâ,¬ (sitten pitäisi saada oma hukattua itse). Tokihan tuommoisen voisi käydä koeajamassakin (esim: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31984506/pos/8/page/1/Audi/A5/2008/Helsinki) mutta se voisi olla pankkitilille pahaksi. Pitää nyt ensin harkita ja mietiskellä tarkkaan... Onneksi ihan vielä ei ole suunnittelemani autonvaihtoaika.

rob-s

LainaaOnkos täällä kokemusta käytetyistä (hiukan alle 100tkm) ajetuista A5:sta? Minkälaista ongelmaa/remonttia on odotettavissa?

Onhan täällä kokemusta:) Itsellä on toinen A5 coupe menossa ja nykyisellä nyt 70tkm ajettu ilman ongelmia. Edelleen tuo 3.0tdi tuo mielihyvää kun painaa kaasun pohjaan..tosin oma on hieman piristetty mutta kyllä se tuo vakionakin.

Omakin on menossa vaihtoon/myyntiin (jossakin vaiheessa) kun pitäisi 4-ovisen auton hankkia..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

McVAG

#296
Ei mennyt lauantain autonhakureissu ihan kuin elokuvissa. Turkuun sovittu tapaaminen MX-5 kauppiaan kanssa. Kaveria ei näy sovittuna aikana ja "liike" toimii toisen liikkeen tiloissa. Puhelimessa selviää, että kauppias itse lähtenyt risteilylle ja että pikkuveljensä (joka ei voi autoa myydä) tuo sen näytille. Noh toi, katsoin ja kohteliaisuudesta ajoin. Joo ei, oli silleen pidetty että kiitos ei.

Ei muuta kuin takaisinpäin pk-seutua kohden ja puhelin korvalla soittamaan Hyvinkäälle, että ostan siellä olevan MX-5:n, oli kuulemma ostaja juuri katsomassa. Pysähdytään syömään Paimioon ja kun nousemassa pöydästä niin tulee soitto, että Hyvinkään auto meni sitten. *ei niin hiljaista kiroilua*, netti auki ja tutkimaan vaihtoehtoja. Keravalla myynnissä oleva MX-5 kiinnosti ja Askaisissa myös. Kummankaan myyjät vaan eivät vastanneet mihinkään viestimiin useamman päivän aikana ja tarkemmin tutkittuna ilmoitetut nimet ja numerot eivät mätsänneet, toista numeroa ei tainnut olla olemassakaan.

Noh, eiku päätetään käväistä Laitilassa, keula siis taas poispäin kotoa, 110km lisäajoa suuntaansa. Perille päästään, auto seisonut hallissa talven, hinta katossa, sisältä ja päältä ihan helmi. Mutta helmoista ei... myyjä tiputtaa hintaa, mutta ei tarpeeksi että olisin lähtenyt niin isoon hitsausprojektiin.

Tässä vaiheessa alkaa olla maa jo myyty ja Murphyn laki kirottu. Noh, taas Subarun keula kohti Espoota. Matkalla kartanlukijalla nettiautoauki, parin kymmenen kilsan päästä matkan varrelta löytyy MR2. Vähän yli budjetin, mutta "eihän se katsominen haittaa eihän, ollaan kuitenkin täällä päin Suomea jo risteilty". Soittoa myyjälle, kaveri kuulostaa puhelimessa rehelliseltä ja näyttö onnistuu kuhan ehditään perille. Eikun keula Lietoa kohden ja itse kartanlukijan penkille opiskelemaan ajomatkan aikana netistä kaikki mahdollinen MR2:sta ja mitä pitää huomioida sellaista ostaessa. Päästään pihaan, tutkitaan autoa, listataan kosmeettiset asiat ja pari pientä ajamisen kannalta vähäpätöisiä juttuja. Koeajo. Tinkiminen, hinta tippuu lähemmäs budjetin ylärajaa. Pohdintaa ja pään raavintaa. "Ei tän päivän ravaamisen jälkeen kotiin mennä yhdellä autolla", kättä päälle siis ja papereiden tekeminen. Rahat vaihtaa omistajaa ja autojen keulat kotia kohti. Matkalla motarilla takana tuleva MR2 alkaa vilkuttelee valoja ja kaartaa läheisen huoltamon pihaan... Moottorin vika valo syttynyt palamaan... Sydänoireita. Soittoa ent. omistajalle joka sanoo, että lambdassa ollut häiriöitä, ei siis fataalia. Itse MR:n rattiin ja kaveri seuraa Subarulla perässä. Auto toimii normaalisti Espooseen asti, katto tietysti alhaalla 120km/h, pipo päässä ja purjehdustakin huppu kireällä.

Sunnuntaina OBDII lukija kaupasta ja se vahvistaa lambdan vialliseksi. Samalla uusi akku ja se kiinni kun entinen on karseassa kunnossa. Ajelua pitkin PK-seutua, sataa vähän lunta, mutta ei se menoa haittaa, kattoa alas ja pipo päähän. Kivaa on.

Maanantaina vakuutukset netistä, katsastuskonttorilla täti kertoo, että koska auto on otettu netin kautta käyttöön seisonnasta pitäisi olla päivitetyt paperit jotka menee postilla vanhalle omistajalle. Lisää pään sisäistä kiroilua. Lopulta täti keksii, että maksamalla kadonneiden papereiden maksun saadaan homma kuntoon ja minulle tulee postissa paperit kotiin loppuviikosta. Motonetistä uusi lambda, antoivat väärän mallin ekalla kerralla, lisää kiroilua ja takaisin. Vaihto oikeaan malliin, rikkinäisen vaihto ehjään alta 10 min. Vikakoodien nollaus, koelenkki, ei vikakoodeja. Helpotuksen huokaus.

Nyt odotellaan tuon loskapaskan sulamista ja sitten on edessä leimalla käynti. Juuri tilasin pikku hiluja Jenkeistä pienten kauneusvirheiden korjaamiseen, kävin päivällä merkkiliikkeessä kysymässä, sain hinnoista sydänoireita. Jenkeissä Toyota liike myy netin kautta ja toimittaa Suomeen. Toimitettuna n. 75% Suomen merkkiliikkeiden hinnoista.

Vielä pitää löytää jostain leimalla läpi menevä pakoputki koska nykyinen on niin max-power-teinix-dtm-wannabe hirvitys että ei siedä pitkään katsella. Samaan sarjaan menee matot joissa siniset liekit... uudet hakusessa myös. Kesälle vielä audioiden päivittämistä... Kyllä tuosta vielä kesäauto saadaan :)

Hurjimmissa jutuissa käynyt mielessä isomman projektin aloittaminen => http://www.kitcargrp.co.uk/ olisi ainakin näpertelyä ja loppu tulos olisi aika hupaisa....


Wekotin

^ Tohon mulla ei riittäisi hermot eikä bensarahat. Ajaa 300km autoa kattomaan ja myyjä ei ole edes sovittuna aikana paikalla..

RoccoScientist

Onnittelut! Olen kerran päässyt lyhyen lenkin tuollaisella mk3 MR2:lla vetämään ja vaikka laatuvaikutelma ei huipussaan ollutkaan, oli autolla hauska päästellä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 03.04.12 - klo:01:08
"Ei tän päivän ravaamisen jälkeen kotiin mennä yhdellä autolla"

Tuollaisissa tilainteissa tulee ne yllättävimmät ostokset tehtyä  :D

Onnea vaan uudelle menopelille, "Misterin" kaikki mallit ovat olleet kukin omalla tavallaan hauskoja.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy