Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

JoJio

Kannattaako aina miettiä ensimmäisenä mitä vikoja autossa, on minkä hankkii seuraavaksi? Ja et kuinka meluisa auto on? itelle on ainakin tärkeempiä muut seikat. esim, kilometrimäärä, hinta, merkki yms. Joka autossa on vikoja, oli sit ooppeli, foorti, volski tai mersu. Toisilla hajoo koneet jo alle 70tkm toisilla ajaa miljoonan. Yritän vaan tiivistää sitä, et monet tuntuu nykyään ostavan auton foorumikeskustelu perusteella, eikä oman mielikuvan. Jos täällä luetun perusteella pitäs valita, et 3c pasuuna, vai octaavia. niin ocu veis voiton, koska passateissa on "yllättävän" paljon vikoja.  ::) Jatkakaa ilman herneitä  ;)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.11.11 - klo:21:49
Mitenkäs tuo yhtälö saadaan toimivaksi? Jos työmatka on 2 x 250 x 2 x 50, niin siitähän tulee jo 50000 km? Missä mättää?
Samaa ihmettelin. Työviikkoja on tosin noin 45 mutta silti tulee paljon enemmän kuin 15 tkm/vuosi ja kesällä vähän lisää..

ConD

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.11.11 - klo:21:49
Mitenkäs tuo yhtälö saadaan toimivaksi? Jos työmatka on 2 x 250 x 2 x 50, niin siitähän tulee jo 50000 km? Missä mättää?
Huonosti ajateltu... 250km viikossa edestakaisin, välillä pidempiä oloja siellä, välillä pätkiä.  15ktm ajomäärä oli tuttavani heitto tuossa päivällä, jonka hän oli itse miettinyt että vähintään tulisi. Tarkkaa ajomäärää ei siis tässä vaiheessa vielä tiedä, mutta mielummin enemmän kuin tuo 15tkm taitaa tulla.

Mutta jos päästään raiteille takaisin. Mitä "järkeviä" vaihtoehtoja tässä oikein uskaltaa tarjota? Jokainen auto on tuossa hintaluokassa jo yksilö, mutta jos "paljon" ajavan pitää päästä vauhtiin halvalla niin mitä tekisitte itse? Junalla työmatkaa ei täällä periferiassa saa taitettua.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

akpak

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.11.11 - klo:21:49
Mitenkäs tuo yhtälö saadaan toimivaksi? Jos työmatka on 2 x 250 x 2 x 50, niin siitähän tulee jo 50000 km? Missä mättää?
arvio ja tuossa kannattaa käyttää +-merkkiä jossain vaiheessa  ;)

Quality

Tietysti uutenakin halpa, yksinkertainen ja vähän varusteltu karvalakkiversio. Mersua en kyllä tuossa hintaluokassa ensimmäiseksi katselisi, varsinkaan, ellen tuntisi merkkiä ja sen tyyppivikoja.

Itse etsisin sopivaa vaihtoehtoa runsaasta VAG-tarjonnasta, esim. http://www.nettiauto.com/audi/a4/4363203 . Tuon ikäisistä Audeista tosin taitaa olla enemmän tietoa tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/ .
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Raimo Miettinen jr.

Heitetään ruotsalaismerkki Saab? Nouseeko karvat pystyyn merkistä? Hintalaatusuhde hyvä ja tuossa hintaluokassa ei tule arvonpudotusta enää kauheasti.

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/?pfrom=5000&pto=6000&show_search=1&id_acc_air=7&id_acc_leather=11

ConD

Sepä se kun itsellä ei ole mersuista mitään käsitystä. Tuttavan joku työkaveri on henkeen ja vereen mersumies, ja hän näitä mersuja on esitellyt. Itse olen A4:sta ja Golfista maininnut, mutta vielä ollaan ajatusasteella. VAG:t sinänsä on teoriatasolla tuttuja, joten niitä uskaltaa kaupata kun ehkä vähän osaa auttaa vianhaussa, varaosissa ja korjauksissa KUN niitä tulee. :)

Tuo "halpa, yksinkertainen ja karvalakki" jotenkin tuntuisi minunkin mielestä järkevimmältä ratkaisulta. Pitää jatkaa metsästystä loppuviikko ja katsoa missä mennään. Jos tästä hautomosta vielä jotain villinkortin ehdokkaita löytäisi...

Saab ei ole huono vaihtoehto välttämättä. Farmaria sinkkumies ei taida tarvita, mutta pitää ehdottaa josko 9-3 tai 9-5 sedani menisi. Ylläri edukkaita kyllä ja jos ajamiini ruotsinlaivoihin vertaa, ei kyyti varmaan huonoa ole.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Quality

Komppaan Raimoa, kyllä Saabissa on nyt taatusti hinta-laatu -suhde kohdallaan. Eikä varaosista ole tuon ikäisessä puutetta. On erinomainen ja luotettava talviauto, vaikka nuo linkatut 9-5:t näyttävätkin kaikki olevan yli 200000 ajettuja. Mutta 9-3:a saa halvemmalla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 23.11.11 - klo:22:17
Heitetään ruotsalaismerkki Saab? Nouseeko karvat pystyyn merkistä? Hintalaatusuhde hyvä ja tuossa hintaluokassa ei tule arvonpudotusta enää kauheasti.

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/?pfrom=5000&pto=6000&show_search=1&id_acc_air=7&id_acc_leather=11
Hyvä valinta mun mielestä.Taatusti voittaa monessa asiassa peruskinnerin.Vikoja niissä on kuin muissakin, mutta tuolla rahalla saa myös paljon vastinetta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.11.11 - klo:21:42
Budjetti? Noin 6 tonnia, ei yli, mielummin ali.

Heitelkääs viisaammat kommentteja mitä kannattaisi tarjota ja mistä pysyä vistusti erillään ja miksi.

Honda Civic 1.4/1.6 LS/ES. Joku 2002 - 2004 vuosimalli. Meillä oli tuollainen ja autossa oli tasan yksi vika noin 120 000 km aikana. Toisen takaoven sähköikkuna ei enää aivan lopussa toiminut, mutta minäkin täysin poropeukalona pystyin vaihtamaan siihen uuden moottoriyksikön tilalle. Öljyn pinta ei tikussa 20 000km huoltovälillä muuttunut yhtään mihinkään. Huollot halpoja ja tekniikka vielä melko simppeliä. Meillä oli 5D ja varsin monikäyttöinen&tilava korimalli se oli. ES-varustetasossa mm. sähköinen kattoluukku ja automaattinen ilmastointi.

On toki bensa, mutta ei tuollainen paljoa kuluta ja jos huomioi vuodenvaihteessa nousevat löpöhinnat ja melko alhaiset vuosikilometrit, niin vaikea on sanoa kumpi on halvempaa.

Levjsa

Jonkun verran Saabeista tietävänä voin sanoa, että nuo hieman vanhemmat 9-5 ja 9-3 mallit ovat pääsääntöisesti hyviä ostoksia. Hinta ei paljoa enää putoa, kun on tarpeeksi mittarissa ja varaosia laajasti tarjolla. Ainahan noissakin on huonoja yksilöitä, mutta missäpä ei olisi? Lisäksi joskus olen nähnyt todellisia löytöjä todella edulliseen hintaan. Jos loistavaa talviautoa etsii, kannattaakin katsella jo ysisatkuja. Silti nämä uudemmat tältä vuosituhannelta ei ole huonoja talvella.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.11.11 - klo:22:39
Honda Civic 1.4/1.6 LS/ES. Joku 2002 - 2004 vuosimalli. Meillä oli tuollainen ja autossa oli tasan yksi vika noin 120 000 km aikana. Toisen takaoven sähköikkuna ei enää aivan lopussa toiminut, mutta minäkin täysin poropeukalona pystyin vaihtamaan siihen uuden moottoriyksikön tilalle. Öljyn pinta ei tikussa 20 000km huoltovälillä muuttunut yhtään mihinkään. Huollot halpoja ja tekniikka vielä melko simppeliä. Meillä oli 5D ja varsin monikäyttöinen&tilava korimalli se oli. ES-varustetasossa mm. sähköinen kattoluukku ja automaattinen ilmastointi.

On toki bensa, mutta ei tuollainen paljoa kuluta ja jos huomioi vuodenvaihteessa nousevat löpöhinnat ja melko alhaiset vuosikilometrit, niin vaikea on sanoa kumpi on halvempaa.

Tuo totta, kun sellasella vanhemmalla ajelin toissatalven, mutta Saappi tarjoaa aivan eri kyydit kuin muugeni.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

eGetin

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 23.11.11 - klo:21:51
Kannattaako aina miettiä ensimmäisenä mitä vikoja autossa, on minkä hankkii seuraavaksi? Ja et kuinka meluisa auto on? itelle on ainakin tärkeempiä muut seikat. esim, kilometrimäärä, hinta, merkki yms. Joka autossa on vikoja, oli sit ooppeli, foorti, volski tai mersu. Toisilla hajoo koneet jo alle 70tkm toisilla ajaa miljoonan. Yritän vaan tiivistää sitä, et monet tuntuu nykyään ostavan auton foorumikeskustelu perusteella, eikä oman mielikuvan. Jos täällä luetun perusteella pitäs valita, et 3c pasuuna, vai octaavia. niin ocu veis voiton, koska passateissa on "yllättävän" paljon vikoja.  ::) Jatkakaa ilman herneitä  ;)
Jos sillä autolla pitäisi oikeasti ajaa paljon ja on ehdottoman tärkeätä myös päästä ajamaan niin miksi pitäisi kaivaa verta nenästään ja ostaa esimerkiksi Laguna joka nyt about jokaisen tilaston mukaan on vikaherkempi kuin vaikkapa Passat - näin kärjistetysti? Mitä pienempi meteli on kopissa sisällä sitä miellyttävämpää sillä autolla on ajaa. Viatonta autoa ei ole olemassakaan mutta ei mikään tampio pidä olla ja jättää kokonaan tutkimatta eri vaihtoehtojen ongelmat. Pitäisin pienempänä ongelmana sitä että takaoven kahva ei aina toimi kuin että sähköt pätkäisevät kokonaan ja jäät tienposkeen. Eipä herneitä mutta voi sitä vähän pohtiakin ennen kuin ihmettelee...

ram1

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.11.11 - klo:23:43
Jos sillä autolla pitäisi oikeasti ajaa paljon ja on ehdottoman tärkeätä myös päästä ajamaan niin miksi pitäisi kaivaa verta nenästään ja ostaa esimerkiksi Laguna joka nyt about jokaisen tilaston mukaan on vikaherkempi kuin vaikkapa Passat - näin kärjistetysti? Mitä pienempi meteli on kopissa sisällä sitä miellyttävämpää sillä autolla on ajaa. Viatonta autoa ei ole olemassakaan mutta ei mikään tampio pidä olla ja jättää kokonaan tutkimatta eri vaihtoehtojen ongelmat. Pitäisin pienempänä ongelmana sitä että takaoven kahva ei aina toimi kuin että sähköt pätkäisevät kokonaan ja jäät tienposkeen. Eipä herneitä mutta voi sitä vähän pohtiakin ennen kuin ihmettelee...
Toivottavsti et puhu vanhasta Passatista.Karmee melu oikeeasti.Onko se nyt 3b vai mikä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.11.11 - klo:23:43
Jos sillä autolla pitäisi oikeasti ajaa paljon ja on ehdottoman tärkeätä myös päästä ajamaan niin miksi pitäisi kaivaa verta nenästään ja ostaa esimerkiksi Laguna joka nyt about jokaisen tilaston mukaan on vikaherkempi kuin vaikkapa Passat - näin kärjistetysti? Mitä pienempi meteli on kopissa sisällä sitä miellyttävämpää sillä autolla on ajaa.
Lagunassa on muutama tyyppivika, joiden säännöllisellä hoidolla auto tarjoaa niin hiljaista ja mukavaa kyytiä ettei VAG-perheestä ihan heti vastaavaa tuossa hintaluokassa löydy. Harmi vain että tuon asian sisäistäminen ei ole onnistunut = asia laiminlyödään => about joka toinen Lagge pomppaa katsastuksessa => todella heikon auton maine :'( Mutta taas toisaalta asian tietävä hyötyy tuosta, sillä Lagunan arvo uutena putoaa sellaista vapaapudotusta ettei tosikaan ja näin uudehkoakin Laggea saa jo varsin edukkaasti. Nuo alusta kumipuslat ja nivelet ei kalliita ole ja niiden vaihtaminenkin on melko yksinkertainen toimenpide, joten se niistä tyyppivioista. Ruostepeikko ei Lagunaa todellakaan pure ja tällä osa-alueellahan se on jo useasti ruotsalaisessa tutkimuksessa voittanut vertailun kirkkaasti ikäluokassaan. Ja hälle joka sitä liikkuvuutta haluaa, lagu-perheestä löytyy myös 3 litranen bensa 5-koloisella tomaatilla ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

repe59

Yhdyn edelliseen, ja toinen mikä olisi rahanarvoinen ostos on 307 wagon, oikeasti, varsinkin 1,6 hdi :)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 24.11.11 - klo:08:53
Lagunassa on muutama tyyppivika...

Velipojalla on tuollainen 2004 laguna ja se on kyllä ollut niin järjetön pommi ettei mitään rajaa. On helpompaa luetella ne osat siitä paskasta mitä ei ole hajonnut kuin ne mitä siitä on hajonnut.

clacson

#47
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 24.11.11 - klo:10:17
Velipojalla on tuollainen 2004 laguna ja se on kyllä ollut niin järjetön pommi ettei mitään rajaa. On helpompaa luetella ne osat siitä paskasta mitä ei ole hajonnut kuin ne mitä siitä on hajonnut.
Taisi meilläkin olla samaa ikäluokkaa Laguna. Kolmen vuoden aikana autossa oli yksi vika ja sekin täysin omaa syytä.
Lukko jäätyi kiinni, joten ovea ei saanut lukkoon. Kiinnitin oven sisäkahvasta turvavyöllä, kun aikomuksena oli ajaa 10m katoksesta kotiovelle, jotta saisi kuumaa vettä. Ekassa käännöksessä ovi aukesi, turvavyö otti kiinni ja hups sisäkahva sekä puolet ovipaneelista irtosi. Kolme viikkoa ja tukku rahaa, niin ovi oli kuin uusi. Tyhmyydestä sakotetaan.
Renaultin mukaan auto oli saksalaisempi kuin useimmat saksalaismerkit, siinä kun oli 60% Saksassa valmistettuja komponentteja. Liekö tämä syy huonolle maineelle?  ;)
Edit: Samalla Lagunalla tuli risteyksestä lähdettäessä lyhennettyä yhtä Nissania puoli metriä eli lunastuskuntoon. Lagunasta meni alempi säileikkö, vaikka auto piti väkisin irroittaa Nissanin vetokoukusta.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 24.11.11 - klo:09:11
Yhdyn edelliseen, ja toinen mikä olisi rahanarvoinen ostos on 307 wagon, oikeasti, varsinkin 1,6 hdi :)

Kyllä niistäkin joutuu vielä rahaa antamaan. Huonona puolena on melko pieni tavaratila. Korkeutta on, muttei lattiapinta-alaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.11.11 - klo:12:33
Kyllä niistäkin joutuu vielä rahaa antamaan. Huonona puolena on melko pieni tavaratila. Korkeutta on, muttei lattiapinta-alaa.

Kyllä tuollaiseen 307 farkkuun menee lastenvaunut pitkittäin kyytiin, että ei se aivan onneton ole ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kale

Elkää Relluja kehuko. Ne on yleisiä vitsejä täällä töissä. Yhden 2005 Lagunaa on korjattu 4000 â,¬:lla tänä vuonna->lähtee vihdoin vaihtoon. Scenic:in omistaja soittelee harvase viikko huollon pihasta, että tulee myöhemmin töihin tai ei ollenkaan.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.11.11 - klo:12:41
Kyllä tuollaiseen 307 farkkuun menee lastenvaunut pitkittäin kyytiin, että ei se aivan onneton ole ::)

Puhutko nyt tavaratilasta vai koko autosta? ;D

Ton-1

^ Veikkaisin tavaratilasta.

Auton osalta ei liene epäselvyyttä. ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kale - 24.11.11 - klo:12:59
Elkää Relluja kehuko. Ne on yleisiä vitsejä täällä töissä. Yhden 2005 Lagunaa on korjattu 4000 â,¬:lla tänä vuonna->lähtee vihdoin vaihtoon. Scenic:in omistaja soittelee harvase viikko huollon pihasta, että tulee myöhemmin töihin tai ei ollenkaan.

Sen verran on pakko kehua, että isäni leasing-Laguna 2000-luvun alussa on jäänyt positiivisella tavalla mieleen. Alusta oli ainakin silloiseen makuun vakiorenkailla aivan mahtava, ulkonäkö miellytti, eikä särisevää kaiuttimen suojaritilää lukuunottamatta muistaakseni ollut mitään kummempia ongelmiakaan koko kolmen vuoden leasingin aikana. En tiedä uskaltaisinko silti ostaa moista käytettynä, mutta toisaalta niitä taitaa saada sen verran halvalla, että sillä säästetyllä rahalla autoa remppaa useampaan otteeseen. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Arcca

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:23:45
Toivottavsti et puhu vanhasta Passatista.Karmee melu oikeeasti.Onko se nyt 3b vai mikä.

3b (97-00) on hiljainen ja koriltaan laadukas. Tarkoittanet -96 ja vanhempia?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.11.11 - klo:22:39
Honda Civic 1.4/1.6 LS/ES. Joku 2002 - 2004 vuosimalli. Meillä oli tuollainen ja autossa oli tasan yksi vika noin 120 000 km aikana. On toki bensa, mutta ei tuollainen paljoa kuluta ja jos huomioi vuodenvaihteessa nousevat löpöhinnat ja melko alhaiset vuosikilometrit, niin vaikea on sanoa kumpi on halvempaa.

Nyt ollaan oikeilla jäljillä. Oliko tuo ajomatka 250 km per viikkoa jaettuna pariin edestakaiseen reissuun? Eli 62,5 km per siivu neljästi viikossa? Kyllähän tuollaisen matkan nyt ajaa ihan normaalilla autolla, pääasia että toimii varmasti. Toimiiko sitten varmasti kuuden tonnin auto vai kannattaisiko ostaa rahoituksella uusi peruskinneri, monta mielipidettä. Jos vuodessa ajomatka 15 tkm niin pääasia, että toimii luotettavasti ja kulutus on normaalilla tasolla. Pelkällä dieselverolla tankkaa kuusi tankillista ja niillä ajaa jo kolmasosan koko vuoden kilometreistä! Ei tuossa mitään dieseliä tarvita. Ja jossain periferiassa tasaista 80-100 km/h matkavauhtia kun ajaa niin lisävalot ja vakionopeudensäädin taitavat olla tarpeellisimmat hilavitkuttimet. Jotain vanhaa dieseliä kun alkaa korjaamolla käyttämään niin sinne menee rahat ja vapaa-aika. Tuntuu kokonaisuus aika kovalta tapausta tuntematta, jos työ edellyttää 15 tkm vuodessa omasta kukkarosta ja mahdollistaa vain 6 keur auton hankinnan. Pitää asuminen olla halpaa, jollei kannata miettiä muuttamista. Tai sitten reissutyö. Mutta joo, tilanteet ovat yksilöllisiä eikä ratkaisut aina aukea ulkopuoliselle.


ram1

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.11.11 - klo:20:10
3b (97-00) on hiljainen ja koriltaan laadukas. Tarkoittanet -96 ja vanhempia?
Kyllä se oli 3b.Saattaa sit olla, että kaverilla oli maailman meluisimmat nastat, tai laakeri paskana ku kyydissä olin.Ihmettelin silloin itsekin.No luultavasti olet oikeassa tuon suhteen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tsiih

Unohtakaa alle kuuden tonnin ranskalaiset ja saapit opelin paskalla dieselillä.
Kun hintaluokka on noin pieni täytyy autonkin olla pieni, jos huolettoman haluaa.
Civic muuten hyvä mutta kamala ajaa sähkötehostimineen.

Laittakaa nyt lisää ehdotuksia että pääsen haukkumaan  ;D Omasta päästä ei nyt aamulla tule mitään järkeviä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 25.11.11 - klo:06:29
Unohtakaa saapit opelin paskalla dieselillä.


Nyt alko menee henkilökohtaseks. :) Itse olen ajanut 80tkm "saabilla jossa opelin paska diisseli", ja olen vahvasti erimieltä arvon palstalaisen kanssa. Vähän melukas pata, mutta lujempi kuin moni muu. Itellä ei mitään ongelmia koneessa 150-230tkm välillä, 9-5:ssa tuo oli. Olen myös ajanut VAGin "lujilla" dieseleillä vastaavia km-määriä, ja aina on pitänyt koneeseen tehdä jotain normaalien huoltojen lisäksi...

Ja pitikö se tosiaan diesel olla, saabia löytyy tosiaan hyvillä bensakoneillakin tohon alle 6k-luokkaan. Eli ääni täältäkin samuraille.
Octavia III RS TDI


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy