Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

KolmeC

Toisessa ketjussa pohditaan pääsääntöisesti uusien autojen hankintaa ja harva vertailee uusia sekä käytettyjä keskenään niin olisi mukava kuulla palstalaisilta pohdintaa käytetyistä.

Itselle autonvaihto tuli ajankohtaiseksi viime kesänä ja budjettina 10000-15000e. Kriteerinä oli farmari diesel. Listalle päätyivät Golf, Octavia, A4 ja Passat 3C. Kaikki 1.9 TDI koneilla ja manuaalilaatikolla, en halunnut murehtia suutinongelmista (2.0 tdi) enkä dsg:n kestävyydestä.  Lopulta valinta osui Passatiin, koska muotoilu mielestäni vieläkin onnistunut ja lisäksi hinta vs. ajetut kilometrit olivat hyvin lähellä Golfia ja Octaviaa. Lisäksi Passat tuntui laadukkaammalta. A4 olisi kiinnostanut, mutta siinä ajokilometrit olisivat olleet suuremmat ja itse auto on vähän pienempi. Tilaa piti olla.

- Tarkensin otsikon oikeinkirjoituksen. - Quality

VW-golf-plus

Auton vaihto edessä lähiaikoina sillä Volkkarista on päästävä eroon. 4000 euroa jo menny tänä vuonna korjauksiin (ojaustehostin + turbo + imuläpänmoottori kalleimmat osat mainitakseni). Kyseessä Gol Plus 2.0 TDI vm. 2005 ajettu 205000 km.

Kattelussa 2008 Focus 1,8 tiisseli. Tarjolla olisi edullisesti Focus 2.0 TDCi automaattilaatikolla mutta epäilyttää tuo automaatti. Mitä nekatiiviistä tuosta on tiedossa ja samaten tuosta automaatista?


nemos

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 09.11.11 - klo:18:30
Auton vaihto edessä lähiaikoina sillä Volkkarista on päästävä eroon. 4000 euroa jo menny tänä vuonna korjauksiin (ojaustehostin + turbo + imuläpänmoottori kalleimmat osat mainitakseni). Kyseessä Gol Plus 2.0 TDI vm. 2005 ajettu 205000 km.

Kattelussa 2008 Focus 1,8 tiisseli. Tarjolla olisi edullisesti Focus 2.0 TDCi automaattilaatikolla mutta epäilyttää tuo automaatti. Mitä nekatiiviistä tuosta on tiedossa ja samaten tuosta automaatista?

Tuo Fordin 1,8-litrainen ei liene mikään luotettavuuden perikuva eikä varsinkaan moderni käyttöominaisuuksiltaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Maunus

Fordin 1.8 manuaalilla on aivan karmea yhdistelmä. Alavääntö aivan onnetonta, sammuu kun saunalyhty jos ei uskalla reippaasti polkaista kaasua lähdöissä. 2.0 diesel on sitten aivan toista maata, itellä kokemusta paristakin +200k ajetusta, automaatilla olevasta mondeosta. Toimivia kapineita, suosittelen kyllä suurella lämmöllä, jos ei omaa liian suuria VAG-laseja tai kovin suuria negatiivisia ennakkoluuloja Fordista.
Nytkin alla työkaluna Modeo, 2.0 TDCI automaatilla. reilu 100k ajettu, ainoat viat olleet rikkoutunut kuskin iskari (oma vika) ja webasto vaihdettu takuuseen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 09.11.11 - klo:18:30
Auton vaihto edessä lähiaikoina sillä Volkkarista on päästävä eroon. 4000 euroa jo menny tänä vuonna korjauksiin (ojaustehostin + turbo + imuläpänmoottori kalleimmat osat mainitakseni). Kyseessä Gol Plus 2.0 TDI vm. 2005 ajettu 205000 km.

Kattelussa 2008 Focus 1,8 tiisseli. Tarjolla olisi edullisesti Focus 2.0 TDCi automaattilaatikolla mutta epäilyttää tuo automaatti. Mitä nekatiiviistä tuosta on tiedossa ja samaten tuosta automaatista?


Kannattaako enää vaihtaa, kun 4 tonttua menny korjauksiin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

repe59

Itse henkilökohtaisesti en oikein ole koskaan tykästynyt foordeihin, ajettavuutta kehuvat tokí, mutta ainakin minun perstuntumani on jotta ocu-passat-golf akseli miellyttää enempi, tiettyä jämäkkyyttä löytyy, tekniikkakin kestävänpuoleista noin yleensä; dsg:ssä ilmeisiä kestävyysongelmia toki? Ocu toki pitää hintansa aika hyvin, se voi tietysti olla hidasteena vaihdolle. Ranskalaisista saisi pienemmällä välirahalla ihan soivan pelin, esim. 307-308. Vaikeita kysymyksiä, aja ja koe, entäs korean takuuihmeet?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VW-golf-plus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.11.11 - klo:19:39
Kannattaako enää vaihtaa, kun 4 tonttua menny korjauksiin.
No ei varmasti kannata mutta luottamus VAG  konsernin tuotteisiin on nollassa.

ram1

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 09.11.11 - klo:20:19
No ei varmasti kannata mutta luottamus VAG  konsernin tuotteisiin on nollassa.

Tuo 200 tonni rikkoutuminen on jo sellainen raja, että vikoja alkaa tulemaan, mutta itse kyllä ajelisin nyt vielä samalla, kun kerran satsannut autoon.
Itsellä oli Focus väliaikaisautona ennen nykyistä, ja parasta on ajmisen helppous ja suoraan- ajaminen.Melu on kyllä vielä pahempi, kuin Vageissa, johtuen moottoriäänistä, jotka infernaaliset.Tuo vaihto voi olla helposti ojasta allikkoon ostos.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

juupeli

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.11.11 - klo:19:39
Kannattaako enää vaihtaa, kun 4 tonttua menny korjauksiin.

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.11.11 - klo:20:30
Tuo 200 tonni rikkoutuminen on jo sellainen raja, että vikoja alkaa tulemaan, mutta itse kyllä ajelisin nyt vielä samalla, kun kerran satsannut autoon.

Jep, tuo on rahan arvoinen kysymys. Olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa ja oli tasan tarkkaan viimeinen kerta. Tottakai sitä autoaan korjaa / korjauttaa kun vikoja tulee ja osia vaihdetaan. Mutta missä vaiheessa kukakin puhaltaa pelin poikki kun ei voi tietää kuinka pitkälle mennään näillä eväillä.

Ymmärrän hyvin sinua, VW-golf-plus, huolettomia kilometrejä seuraavalla autollasi  :)

VW-golf-plus

#9
Lainaus käyttäjältä: juupeli - 10.11.11 - klo:01:47
Ymmärrän hyvin sinua, VW-golf-plus, huolettomia kilometrejä seuraavalla autollasi  :)
Hyvin nukutun yön jälkeen jo vähän helpottaa ;-)
Harmittaa siksi kun aikanaan vaihdoin pösöstä Golffiin koska pösöjen "muotokieli" meni 407 ja 308 mallien myötä ohi omien mieltymysten. Paljon parjatuissa ranskiksissa oli muutama pikku vika ja odotin että volkkarissa niitä ei esiintyisi ja näin myös kävi.  Pikkuvikoja ei ole ollu, tilalle sain useampia, isompia ja kalliimpia vikoja :-(

M0gstis

Parilla Fordilla ajaneena (mondeo ja transit) ei voi kun kehua autojen ajettavuutta. Luotettavuuspuoli onkin sitten vähän toinen juttu. Toki molemmissa oli kilometrejä 200tuhannen molemmin puolin, mutta kyllä niitä pajalla sai käyttää, välillä isomman, välillä pienemmän vian takia.

Mutta tuntuu niitä vikoja olevan muissakin automerkeissä, jopa vageissa. Että enempi taitaa olla tuurista kun merkistä kiinni kuinka luotettavan yksilön saa.

VW-golf-plus

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 10.11.11 - klo:07:40
Mutta tuntuu niitä vikoja olevan muissakin automerkeissä, jopa vageissa. Että enempi taitaa olla tuurista kun merkistä kiinni kuinka luotettavan yksilön saa.
Itte olen mielistynyt Plussan tapaisiin hieman tavanomaista korkeampiin autoihin mutta tarvetta ei ole varsinaiselle tila-autolle joten vaihtoehdot on vähissä. Focus ei ole korkea mutta kyllä sinne saa ittesä sisään väännetyä joskin alussa pää lyö kattopalkkiin. Ajan kanssa lihasmuisti varmaan muuntus hieman matalampaankin kärryyn

Hundai ix20 tai KIA Venga on mitoiltaan samaa luokkaa Plussan kanssa mutta ennakkoluulo haraa vielä vastaan.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 10.11.11 - klo:09:42
Hundai ix20 tai KIA Venga on mitoiltaan samaa luokkaa Plussan kanssa mutta ennakkoluulo haraa vielä vastaan.

Jos et tarvitse automaattivaihteita, valinnan varaa on paljon, mm. nuo mainitsemasi.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

repe59

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 10.11.11 - klo:09:42
Itte olen mielistynyt Plussan tapaisiin hieman tavanomaista korkeampiin autoihin mutta tarvetta ei ole varsinaiselle tila-autolle joten vaihtoehdot on vähissä. 
Suosittelisin 307-308 wagonia, hyviä ne on , tutustu nyt ainakin, varsinkin 1,6 hdi on soiva peli.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Maunus - 09.11.11 - klo:19:26
Fordin 1.8 manuaalilla on aivan karmea yhdistelmä. Alavääntö aivan onnetonta, sammuu kun saunalyhty jos ei uskalla reippaasti polkaista kaasua lähdöissä. 2.0 diesel on sitten aivan toista maata, itellä kokemusta paristakin +200k ajetusta, automaatilla olevasta mondeosta. Toimivia kapineita, suosittelen kyllä suurella lämmöllä, jos ei omaa liian suuria VAG-laseja tai kovin suuria negatiivisia ennakkoluuloja Fordista.
Nytkin alla työkaluna Modeo, 2.0 TDCI automaatilla. reilu 100k ajettu, ainoat viat olleet rikkoutunut kuskin iskari (oma vika) ja webasto vaihdettu takuuseen.

Tuli vaan mieleen tosta 1.8 TDCi:stä että siihen saa ohjelmisto päivityksen moottorin osalta, jolloin vääntöä paremmin alhaalla eikä sammu niin herkästi.  ;)
Ja kaikki on tottumis kysymyksiä.

Kale

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 10.11.11 - klo:09:42
Itte olen mielistynyt Plussan tapaisiin hieman tavanomaista korkeampiin autoihin mutta tarvetta ei ole varsinaiselle tila-autolle joten vaihtoehdot on vähissä. Focus ei ole korkea mutta kyllä sinne saa ittesä sisään väännetyä joskin alussa pää lyö kattopalkkiin. Ajan kanssa lihasmuisti varmaan muuntus hieman matalampaankin kärryyn

Hundai ix20 tai KIA Venga on mitoiltaan samaa luokkaa Plussan kanssa mutta ennakkoluulo haraa vielä vastaan.

C-max tai Focus C-max?

VW-golf-plus

Kun etsii käytettyä vaihtoautoa niin miten tarkistatte auton historian? Riittääkö pelkkä myyjän kertomus tai "kunnossa oleva huoltokirja"?

Tässä oma kokemus viime viikolta.
Löysin netistä vm. 2010 auton joka kiinnosti mutta väri oli väärä. No päätin kumminkin käydä sen kattomassa ja se oli sitä mitä etsin väriä lukuunottamatta. Myyjä vakuutti ettei taatusti ole kolaroitu.
Koeajon jälkeen pyysin vaihtotarjouksen joka oli sitä luokkaa että jos väri olisi ollu toinen niin nimi paperiin ja kotiin.

Otin auton vielä kotiin koeajolle yön ajaksi jotta vaimokin saa sanoa mielipiteen ja kun kotona sitten sitä hieman tarkemmin tutkin, niin huomasin ettei oikean  takaoven etureuna "istunu" tarkoin etuoven takareunaan vaan sivulinja poikkesi hieman.

Aamulla aikasin kilautin kaverilleni että passaako tulla näyttämään. Tarkoin kun autoa tutkimme niin oikeanpuoleisen etuoven kynnyksestä löyty maalirajaus.
Se siitä, auto takasi ja sen liikkeen "luotto" meni sen sileän tien koska oli vakuuttanut ettei ole kolaroitu.


Argento

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 16.11.11 - klo:08:40
Kun etsii käytettyä vaihtoautoa niin miten tarkistatte auton historian? Riittääkö pelkkä myyjän kertomus tai "kunnossa oleva huoltokirja"?

Tässä oma kokemus viime viikolta.
Löysin netistä vm. 2010 auton joka kiinnosti mutta väri oli väärä. No päätin kumminkin käydä sen kattomassa ja se oli sitä mitä etsin väriä lukuunottamatta. Myyjä vakuutti ettei taatusti ole kolaroitu.
Koeajon jälkeen pyysin vaihtotarjouksen joka oli sitä luokkaa että jos väri olisi ollu toinen niin nimi paperiin ja kotiin.

Otin auton vielä kotiin koeajolle yön ajaksi jotta vaimokin saa sanoa mielipiteen ja kun kotona sitten sitä hieman tarkemmin tutkin, niin huomasin ettei oikean  takaoven etureuna "istunu" tarkoin etuoven takareunaan vaan sivulinja poikkesi hieman.

Aamulla aikasin kilautin kaverilleni että passaako tulla näyttämään. Tarkoin kun autoa tutkimme niin oikeanpuoleisen etuoven kynnyksestä löyty maalirajaus.
Se siitä, auto takasi ja sen liikkeen "luotto" meni sen sileän tien koska oli vakuuttanut ettei ole kolaroitu.



Autoa näkemättä en voi ottaa asiaan tarkemmin kantaa, mutta voisiko olla, että esimerkiksi etuovi olisi maalattu uudelleen syystä tai toisesta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Argento - 16.11.11 - klo:09:41
Autoa näkemättä en voi ottaa asiaan tarkemmin kantaa, mutta voisiko olla, että esimerkiksi etuovi olisi maalattu uudelleen syystä tai toisesta.

Maalaukseenhan voi olla syynä kuljetusvauriokin ja miksei pahassa tapauksessa myös ovipellin huonoon sovitukseen. Auto voi tuolloin myös ehkä nimittää kolaroimattomaksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Skula

Eihän se myyjäliike välttämättä tiedä kolaroinnista mitään.

Jos ovi on maalautettu edellisen omistajan toimesta omaan piikkiin.. Tai vaikka vakuutusyhtiönkin piikkiin, tuskin autoliikkeet kaikkien autojen taustoja tarkistavat.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 16.11.11 - klo:08:40
Kun etsii käytettyä vaihtoautoa niin miten tarkistatte auton historian? Riittääkö pelkkä myyjän kertomus tai "kunnossa oleva huoltokirja"?

Aamulla aikasin kilautin kaverilleni että passaako tulla näyttämään. Tarkoin kun autoa tutkimme niin oikeanpuoleisen etuoven kynnyksestä löyty maalirajaus.
Se siitä, auto takasi ja sen liikkeen "luotto" meni sen sileän tien koska oli vakuuttanut ettei ole kolaroitu.
Omaa autoa ei ole kolaroitu, mutta kahteen kertaan sitä on maalattu. Käyttäjien mokat ei ole kolareita, ja taas toisaalta käytetyssä voi olla takuuseenkin joitan osia olla maalattu tai vaihdettu. Esimerkiksi Octavioiden ovenkarmit joita tälläkin foorumilla on maalautettu sekä oma takaluukku joka on vaihdettu kokonaan. Voin täysin puhtain paperein sanoa että autoani ei ole kolaroitu, mutta kysymykseen "Onko sitä kolaroitu?" en välttämättä vastaa että sitä on maalattu ilman kolarointia.

Huoltokirjan lisäksi vikamuistinluku sekä perinteinen kilautus ex-omistajalle auttavat paljon käytetyn ostamisessa. Omasta autostani ex omistaja kertoi paljon mitä myyjä ei tiedä. Ei ne myyjät jokaisesta autosta ota selvää, vaan myyvät vain niitä. Selvitä auton historia jos luotto liikkeeseen yhtään palailee. Merkkiliikkeen tekemistä korjauksista yleensä jää merkkiliikkeen tietokantaan tieto, jonka kyllä saa sopivasti houkuttelemalla kaivettua esiin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

HiTecci

Omalla kokemuksella niillä myyjän puheilla ei ole yhtään mitään arvoa >:( Myyntitilanteessa vähän jokainen tuntuu sanovan jos ei suoranaista valehtelua, mutta ainakin kaunisteltua totuutta. Ja sitä mukaa kun itse bongaa jonkun ongelman, niin yleensä vastaus alkaa "Ai niin joo..." No tuo vimosin Ford-hankinta oli tässä mielessä helppo tapaus kun oli mapillinen paperia mukana, ei tarttenut myyjän sanaan luottaa ;)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

VW-golf-plus

Jep, ehkä tuomitsin liian jyrkästi mutta kait se piti etsiä itelle pätevä syy hylätä tarjous värin vuoksi. Auto näyttää jo menneen kaupaksi koska on poistunut myyjän listalta. Hyvä niin että kauppa käy.

Mutta seuraava tarjokas jo etsitty. Sanokaapa mielipiteenne fordin automaatista? Kyseessä Focus 2 litran diisseli automaatti 100 tonnia ajettu. Taustat kyselty ja sitä myöten OK mutta ei ole kokemusta fortista eikä automaatista.
Koska kyseessä "oikea" automaatti niin siinä lienee turbiinikytkin. Normi turbiinihan "luistaa" aina jonkin verran mutta olin jostain netin syövereistä lukevinani että jossain autoisssa tuo luisto estetään lukolla kun käytössä on "maantievaihde"? Liekö mitään perää?

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 16.11.11 - klo:18:14
Sanokaapa mielipiteenne fordin automaatista? Kyseessä Focus 2 litran diisseli automaatti 100 tonnia ajettu. Taustat kyselty ja sitä myöten OK mutta ei ole kokemusta fortista eikä automaatista. Koska kyseessä "oikea" automaatti niin siinä lienee turbiinikytkin. Normi turbiinihan "luistaa" aina jonkin verran mutta olin jostain netin syövereistä lukevinani että jossain autoisssa tuo luisto estetään lukolla kun käytössä on "maantievaihde"? Liekö mitään perää?
Itsellä perinteikäs tomaatti on melko tuore tuttavuus tuon Galaxyn myötä ja ikäluokka ehkä "hieman" toinen kuin tuo Focus :-[ Mutta ainakin tuohon askiin kyllä kaipaisin kipeästi pykälää tai paria lisää. Tuntuu meinaan jotenkin raa'alta kierrättää tuota VR6:sta 3.0000rpm@100km/h :-\ Vaan eipähän ole ohitusten kanssa ainakaan ongelmia kun one huutaa jo valmiiksi ;) Mutta muuten ihan kelpo kyytiä tuo aski 200tkm ajettunakin vielä tarjoaa. Muistaa vain askin öljyvaihdot (+filsu) tehdä ajallaan (60tkm), niin kaippa tuolla menee maailman tappiin saakka 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 16.11.11 - klo:18:14
Normi turbiinihan "luistaa" aina jonkin verran mutta olin jostain netin syövereistä lukevinani että jossain autoisssa tuo luisto estetään lukolla kun käytössä on "maantievaihde"? Liekö mitään perää?

Turbiinilukko on useissa perinteisissä automaateissa mukana jo 90-luvun alkupuolelta. Käytös on sitten mallikohtaista, jotkut lukitsevat vasta jostakin 70km/h:sta ylöspäin ja vain isoilla vaihteilla, kun taas agressiivisimmat lukottavat tarvittaessa jopa ykkösvaihteesta lähtien.
Kiitokset mukavasta foorumista.

VW-golf-plus

Kokeilemani automaatti focus löysi jo uuden omistajan eikä jäänyt edes harmittamaan että en tehny kauppoja. Samaten kaikki muutkin 08 mallin focuset on jääny liikkeeseen vaikka en oikein ittekkään ymmärrä mikä niissä haraa omia mieltymyksiä vastaan. Jo niinkin pieni asia kuin lämpö- ja polttoainemittarien viisarit ei vaan miellytä. Ei saakuti vieköön, hoitoon kait tässä on mentävä vai voiko auton valinta olla noin pienestä kiinni ;-)
No lisätään että keskikonsolin halvan oloinen jäljitelmä ei möskään miellytä. Samaten istuinmukavuus ei myöskään yllä plussan tasolle omasta mielestäni.

Kait se pitää tuo focus hylätä valikoimista koska omia mieltymyksiä ajatellen kehitys menee taaksepäin plussaan verraten. 


Kale

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 21.11.11 - klo:08:01
Kokeilemani automaatti focus löysi jo uuden omistajan eikä jäänyt edes harmittamaan että en tehny kauppoja. Samaten kaikki muutkin 08 mallin focuset on jääny liikkeeseen vaikka en oikein ittekkään ymmärrä mikä niissä haraa omia mieltymyksiä vastaan. Jo niinkin pieni asia kuin lämpö- ja polttoainemittarien viisarit ei vaan miellytä. Ei saakuti vieköön, hoitoon kait tässä on mentävä vai voiko auton valinta olla noin pienestä kiinni ;-)
No lisätään että keskikonsolin halvan oloinen jäljitelmä ei möskään miellytä. Samaten istuinmukavuus ei myöskään yllä plussan tasolle omasta mielestäni.

Kait se pitää tuo focus hylätä valikoimista koska omia mieltymyksiä ajatellen kehitys menee taaksepäin plussaan verraten. 

Kyllä minustakin nuo Fordin mittaristot ja konsolit on jotenkin ankeita. Uuden c-max:in kyydissä kun on nyt viime aikoina tullut kuljettua niin mittarit vaan näyttää joten aneemisilta ja vanhanaikaisilta. Kuin jotain 80-luvulta. Samoin näytön fontti on ankea. Eikä tuo keskikonsoli hirveine nappimäärinen miellytä. Suht hiljainenhan tuo kyllä on.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: VW-golf-plus - 21.11.11 - klo:08:01
Ei saakuti vieköön, hoitoon kait tässä on mentävä vai voiko auton valinta olla noin pienestä kiinni ;-)

Kuvittelen ettet vaan tunne jotain autoa omaksesi ja sitten mieli hakee yksityiskohtia joissa se tyytymättömyys korostuu...

ConD

Täytyy tässä tuttavapiirin pohdiskeluja hieman jakaa teille muillekin, kun itsellä on takki aika tyhjä aiheesta.

Tuttavani tarvitsee auton töiden ja työmatkan vuoksi. Matkaa n. 250-300km suunta kaksikertaa viikossa näin talvisin, kesäisin sitten useamminkin. Varovainen arvio ajokilometreistä siis luokkaa 15tkm/v, ehkä enemmänkin. Monenmoista autoa tuttava on ajanut muttei omistanut ainuttakaan. Autossa kuitenkin pitäisi olla vähintään manuaali-ilmastointi, vakkari, olla edukas pitää noin muuten ja mielellään päästä ohikin. Bensa/dieselväittelyä on käyty alustavasti, ja ykskutosia bensoja ei oikeen kantsi tarjota mut sataheppanen diesel riittää.

Budjetti? Noin 6 tonnia, ei yli, mielummin ali.

Mitäs on ajatustasolla mietitty? Golf IV, sellainen meillä oli "kolhoosissa" mutta pitäisi olla vähän varusteltu Diesel ja niillä kuitenkin on ajettu tuossa hintaluokassa 300+ mittariin. Vaihtoehto sinänsä. Ranskikset ja italiaanot on vähän niin ja näin. Tässä yksi esimerkki mitä tuttava on katsellut:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4403507

Onko noi mistään kotosin? Itse en tiedä mersuista muuta kuin tähtikeulan kuvan ja sen että 2008 Sprinteri on hirveä ajaa ja alkaa nyt jo ruostua. Töissä on sellainen. :D Onko tommoset W202 koriset mimmoisia ylläpitää?

Heitelkääs viisaammat kommentteja mitä kannattaisi tarjota ja mistä pysyä vistusti erillään ja miksi. Tiedän että foorumilla on tietävää porukkaa. Olkaa hyvät, Ladies and Gentlemen, kommentteja kehiin niin saadaan tuttavalleni "hyvä" auto alle. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Quality

LainaaTuttavani tarvitsee auton töiden ja työmatkan vuoksi. Matkaa n. 250-300km suunta kaksikertaa viikossa näin talvisin, kesäisin sitten useamminkin. Varovainen arvio ajokilometreistä siis luokkaa 15tkm/v, ehkä enemmänkin.

Mitenkäs tuo yhtälö saadaan toimivaksi? Jos työmatka on 2 x 250 x 2 x 50, niin siitähän tulee jo 50000 km? Missä mättää?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy